Elena Udrea: Anuntul de licitatie pentru brandul de tara va fi lansat luni

de Claudia Pirvoiu     EurActiv.ro
Joi, 19 martie 2009, 19:04 Economie | EuROfonduri

Elena Udrea, ministrul turismului, a anuntat ca luni va fi lansat anuntul privind licitatia pentru brandul turistic de tara. Finantarea proiectului va fi facuta din fonduri europene, fiind necesare aproximativ 75 milioane de euro. Ministrul Turismului intentioneaza ca proiectul "Brandul turistic al Romaniei" sa fie pus in aplicare in aproximativ sase luni de la semnarea contractului cu cel care va castiga licitatia.

Prezenta la deschiderii Targului National de Turism, Elena Udrea a mai declarat ca cea mai mare problema a turismului romanesc consta in preturile prea ridicate pe care le practica societatile. Totusi, cei care se grabesc sa faca rezervari din timp, pot beneficia de unele reduceri.

Printr-un program numit "Inscrieri timpurii", se ofera o reducere in medie de 30% la rezervarile care se fac pana pe 30 martie. In functie de hoteluri, dar si de colaborarea cu agentiile de turism, reducerile pot fi si de pana la 50%. Rezervarile se fac uninominal, biletele nu sunt transmisibile, iar turistul poate achita contravaloarea chiar si in rate pana la sfarsitul lunii martie. Rezervarile se pot face pana la sfarsitul anului.

Udrea a mai anuntat ca incepand de saptamana viitoare, Ministerul Turismului ar putea sa transmita autoritatilor locale bani pentru proiectele ce vizeaza infrastructura de turism. Aproximativ 80% din bugetul ministerului au ca destinatie finantarea unor proiecte ale autoritatilor locale pentru dezvoltarea turismului, in special cel balnear.

Parteneriatele public-private, greu de realizat

Nicu Radulescu, presedintele organizatiei Patronale a Turismului Balnear, a declarat ca operatorii sunt interesati sa incheie parteneriate cu autoritatile locale in vederea realizarii unor investitii in statiunile balneare. "Vom face investitii pe structuri de trei si patru stele pentru atragerea de tineri si a oamenilor de afaceri", a spus Radulescu.

Potrivit acestuia, pana acum turismul balnear nu a prezentat interes, dovada stand si faptul ca nu exista nici macar o singura agentie specializata pe acest segment. Astfel, multe din statiuni au ajuns in paragina. Operatorii mai incearca si crearea de parteneriate public - private privind atragerea de fonduri structurale pentru dezvoltarea statiunilor balneare. Insa, aici sunt intampinate o serie de probleme, in special legate de legislatie.

"Din pacate, nu sunt foarte clar definite parteneriatele public-private. Autoritatile trebuie sa intervina pentru a sprijini crearea de astfel de parteneriate", a precizat Radulescu. In plus, autoritatile locale sunt reticente.      


Citeste mai multe despre   

















Material sustinut de Banca Transilvania

Intreb BT. Intalnire online: Cum eficientizezi costurile cu serviciile bancare pentru afacerea ta? Doi specialisti raspund intrebarilor voastre, joi, de la ora 12.00

Doi specialisti in produse bancare pentru afaceri mici si mijlocii de la Banca Transilvania vor raspunde joi, 23 noiembrie 2017, de la ora 12.00, la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT" pe tema dezvoltarii afacerilor cu ajutorul diverselor instrumente bancare. Vei primi raspunsuri la intrebarile tale, indiferent daca esti la inceput de drum cu bussinesul tau sau daca ai o afacere deja existenta.
  • Adreseaza-le intrebari prin intermediul formularului de comentarii de pe StartupCafe.ro

821 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Ce e asta? (Joi, 19 martie 2009, 19:31)

    stefan [anonim]

    Nu pre inteleg eu asta cu brandul de tara.
    OK, putem vinde asa ceva, dar ziceti-mi si mie care-i brandul turistic al AUstriei? Dar al Frantei?
    Dar al Spaniei?
    Eu cred ca ar trebui dezvoltat infrastructura: strazi, site-uri turistice, harti, puncte de informatii pline cu pliante bine facute.
    Apoi modernizate hotelurile. E nevoie de hoteluri de la 1 la 5 stele, peste tot. Si in ele peste tot sa fie curat, mobila OK, usile sa se inchida, mesele curate, bucatariile in regula. Ce folos ca ai hotel de 5 stele, dar cele de 1-2-3 stele sunt inexistente sau niste cazaturi?
    La fel pensiuni moteluri, cabane.
    Am cunostinte ce lucreaza in domeniul turismului, dar care vind alte destinatii. Nu vind Romania. De ce? Pai infrastructura e vai de ea, serviciile sunt de proasta calitate si la niste preturi astronomice. Si nu-si permit procese pentru servicii proaste.
    Iar noi vrem sa inventam brand de tara.
    S-a mai incercat, dar omul vine o data. A doua oara nu mai vine. Ba mai mult, iti face si reclama proasta, care e mai buna decit aia la tv sau pe net.
  • -1 (1 vot)    
    Brandy de tara! (Joi, 19 martie 2009, 20:05)

    traian [anonim]

    Propun ca brandy de tara sfintii parlamentari care stau deasupra legii,lebedele halite la inceputul anilor 90 in Austria.Sau hackerii,cei care fura bancomatele cu zid cu tot.Sau pe Gorbunov.
    Pe asa zisii oameni de afaceri din turismul romanesc care au pus pe butuci acest segment al economiei.Pe Mihaela Radulescu care si a pierdut elanul sau pe Guta,.
    Pe ionut cercel care canta Made in Romania pe o melodie copiata dupa MADE IN INDIA,pe marko bela sau pe vadim...
  • 0 (0 voturi)    
    exemplul nostru turistic retro (Joi, 19 martie 2009, 21:32)

    calistrat hogas [anonim]

    pt marirea fluxului de turisti straini si instituirea unui brand viabil de turism, puneti-o pe dna udrea intii sefa la compania de constructii autostrazi,apoi la calea ferata,apoi la canalul bucuresti-dunare sau la toate la un loc, pina o sa avem infrastructura competitiva cu tarile cu care vrem sa concuram.dupa aceea puteti face conventii cu firmele care doriti.iata un exemplu "retro",in anii "60-"80,tara era curata ca un pahar, toate firmele straine: franceze, germane,suedeze,ceho-slovace,poloneze aduceau zeci de mii de turisti in tara.model aveti,romanesc de-al nostru, mai trebuie sa invatati ce au facut cei din vremurile acelea-adevarati profesionisti,azi huliti de necunoscatori si oportunisti.
  • 0 (0 voturi)    
    risipa inutila (Vineri, 20 martie 2009, 1:57)

    ionel [anonim]

    "brandul" de tara e inutil, e o risipa imensa.
    Nici un turis nu vine din cauza unui brand unor simple cuvinte.
    vine sa vada patrimoniul cultural si natural daca acesta este pus la punct.
    cu acelea 75 de milioane de euro s-ar putea renova 75 de cetati, biserici, manastiri, castele, palate, cladiri de patrimoniu care sunt se afla in paragina totala sau in stadiu de ruina!!
  • 0 (0 voturi)    
    incalificabil (Vineri, 20 martie 2009, 12:22)

    Dedalus [anonim]

    Sunt pur si simplu bani aruncati.

    Niste imbecili isi inchipuie ca pot plati cu bani pe cineva sa minta atat de bine, incat turistii straini sa dea navala in Romania si sa nu bage de seama shoriciul gros al hotelierilor, preturile deshantzate ale mesei la restaurant, imposibilitatea de a clatyori decent indiferent ce mijloc de transport alegi.

    Singurul mod in care ar putea fi oprita aceasta risipa incredibila ar fi inceperea urmaririi penale pentru subminarea economiei nationale pentru asemenea "initziative".

    Si imi pare rau ca nu mai avem pedeapsa cu moartea in Codul Penal.

    In tara asta sunt oameni care se chinuie sa aiba afaceri decente, sunt batrini bolnavi, femei care isi cresc singure copii cu un ajutor de stat de mizerie.

    La Rosia oamenii de-abia se taraie de azi pe maine...

    Ce sa va spun mai mult?

    In asemenea conditii cineva isi permite sa arunce pe geam pur si simplu 75 de milioane de eur. Sunt, dfe fapt, tot banii nostri nu ai altora pentru ca noi suntem Stat Membru al UE. Nu exista banii UE si banii nostri. Doar banii nostri.

    Cineva cheltuie 75 de milioane de eur, pentru a gasi pe cineva sa minta frumos....
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Marţi, 21 aprilie 2009, 17:37)

      me [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

      Din punctul meu de vedere, trebuie intai sa ne ingrijim de partea ce tine de infrastructura. Evident ca Elena udrea trebuia sa faca ceva cu care sa-si anunte noua functie, deministru al turismului, si atunci a apelat la tot felul de lucruri marunte precum 2 concerte si o prezenta in bucovina, de Paste. Este un inceput ok...macar incearca sa aduca in prim plan turismul, lucru mai putin realizat spre deloc de cei de dinaintea ei. Insa pt ca totul sa fie bine, ea tb de acum sa lucreze maiin profunzime..tb pusa la pct intai infrastructura turistica. Tb sosele, drumuri, conditii de cazare pt ca cei care vin aici sa nu o faca numai o singura data. Asta e oprincipala problema., Ca as numai spunem despre atat de multele obiective turistice de nivel european care nu sunt puse in valoare din simplul fapt ca nu se stie de ele. Trebuie sa fim inventivi si sa stim intai de toate de ce resurse pt a le putea valorifica.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri