Se mai ocupa cineva de banii UE? Functionarii parasesc incet, dar sigur institutiile responsabile cu fondurile structurale

de Ioana Morovan     HotNews.ro
Marţi, 1 septembrie 2009, 16:36 Economie | EuROfonduri

 documente
(01 Sep 2009) PDF, 40KB
Intarzierea evaluarilor si, recent, intarzierea lansarii liniilor de finantare "editia" 2009 sunt cauzate in mare parte de personalul insuficient din cadrul autoritatilor de resort. Acest fapt nu reprezinta niciun mare secret si a fost recunoscut, nu o singura data, chiar de oficialii din ministere. In plus, asa cum spun surse din aceste ministere, care au comentat pe blogul eurofonduri.wordpress.com si la articolele anterioare publicate de HotNews.ro, si mai multi se pregatesc sa plece, din cauza reducerilor salariale.

HotNews.ro a solicitat situatia oficiala a angajatilor din institutiile respective, in ultima jumatate de an, din care reies "miscari" usoare, dar sigure de "scurgere" a functionarilor catre mediul privat, cel mai probabil.

Stefan Ciobanu, directorul Autoritatii care coordoneaza fondurile structurale a explicat pentru HotNews.ro ca o persoana care paraseste institutiile respective este greu de inlocuit, din cauza cunostintelor si experientei pe care le necesita aceste posturi.

"Pleaca oamenii in continuu din AM-uri si sa vedeti incepand cu septembrie cati or sa mai ramana. Este clar ca au asteptat sa-si faca concediile si pe urma isi dau demisia. Se vor duce in consultanta. Paradoxul va fi ca vom avea consultanti garla, si proiecte garla, dar n-o sa aiba cine sa le evalueze si sa le contracteze. Sau va ramane la evaluare si contractare numai cei mai fraieri, care n-au unde sa plece. Cum stimuleaza Guvernul absorbtia, cu care se tot lauda, ca nu prea inteleg", a comentat Marius, la finalul unui text publicat pe blogul eurofonduri.wordpress.com.

De asemenea, mai multi cititori care au comentat la articolul "Solutii pentru atragerea fondurilor: functionari angajati pe gratis, evaluatori pro-bono sau proiecte gata evaluate":
"Gandeste-te ca un evaluator de la POSDRU are norma de 20 de proiecte la 5 zile, in situatia in care un proiect este evaluat corect de la A la Z in 4-5 ore. Specialistii adevarati sunt relativ putini si fara sporul de 75% vor migra catre sectoare mai bine platite, ONG-uri sau firme particulare. Si asa peste 33% au plecat in 3 ani", spune "Protonic".

"Cei de la AM lucreaza pe salarii de nimic, in aceste conditii cum poti avea pretentii...?!", a comentat Laura.

HotNews.ro a solicitat autoritatilor de resort date legate de numarul de angajati la 31 decembrie 2008 si, prin comparatie, la 31 iulie 2009. De asemenea, a solicitat si date legate de posturile care au fost parasite, respectiv ocupate, in aceasta perioada.

Informatiile transmise drept raspuns (vezi documentul atasat) arata un deficit de personal, cu toate ca numarul de angajati nu a evoluat spectaculos in minus, in aceasta perioada. Ceea ce atrage atentia este ca majoritatea "angajarilor" din aceasta perioada reprezinta persoane detasate de la alte departamente, din cadrul aceluiasi minister.

Pe de alta parte, Stefan Ciobanu, directorul Autoritatii pentru Coordonarea Instrumentelor structurale a explicat pentru HotNews.ro ca desi, aparent, scaderea numerica este nesemnificativa, o persoana care paraseste sistemul nu este, din punct de vedere calitativ, echivalent cu una care se angajeaza. "Cei care parasesc sistemul sunt greu de inlocuit. Este vorba despre un anumit nivel de experienta si competenta pe care il dobandesc si se pune problema in cat timp un nou angajat poate sa ajunga la nivelui celui care a plecat", spune Stefan Ciobanu.

Pe de alta parte, scaderea sensibila a numarului de angajati din autoritatile de resort de Management ar putea avea consecinte concrete asupra capacitatii acestora de a gestiona fondurile europene.

Potrivit procedurilor aprobate la Bruxelles, exista un anumit numar de posturi cu care institutiile trebuie sa functioneze.
















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

3197 vizualizari

  • -1 (7 voturi)    
    Sa lase libere (Marţi, 1 septembrie 2009, 16:45)

    Dan [anonim]

    Daca nu le convin salariile, sa le lase libere. Sunt o gramada ca mine care stiu 2 limbi straine, au 2 facultati si nu le convine sa se chinuie la privat pentru un salariu mai mic ca ei (nu ca ma vait din cauza asta). Mie mi-ar place sa ma "umilesc" pe salariul lor cu o slujba sigura la stat.
    • -2 (2 voturi)    
      PAI SI CE CAUTI ACOLO???? (Marţi, 1 septembrie 2009, 17:05)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Pai daca nu stii sa iti vinzi forta de munca eu ce sa iti fac?!
      Vezi ca boc zice salar
    • 0 (0 voturi)    
      Lol, fiti siguri ca "se ocupa" de banii UE (Miercuri, 2 septembrie 2009, 3:07)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Sau sunt cu totii niste filosofi?
      :))
      • 0 (0 voturi)    
        Basm romanesc popular (Joi, 3 septembrie 2009, 7:52)

        raza [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        “Balaioara din AMPOSDRU si PSD-ul”. Autor: colectiv

        Se spune ca odata, ca niciodata, era o fata balaie si ingalata care a ajuns si ea la minister. Numele ei era Balaioara. Dupa lupte seculare (nu intram in amanunte si promisiuni jenante facute pe la mese foarte mari) se vazu fatuca DG de AM si mare managerita de ditamai POSDRU. Acum, drace, cine –i mai ajungea ei cu prajina la nasu-i fin? Cine mirosea a bani! Adica cine mirosea in sensul ca cine putzea de la distanta! Dar sa vedem ce a facut in acest timp scumpa domnita. A nasit cu greu un program pentru patria-i draga pe care-o iubea, desi nu se vedea: POSDRU. Apoi a schimbat POSDRU in 1000 moduri si chipuri, intelese si neintelese, si, in sfarsit, cu interventii de la demizeii si dumnezeii din politica, acest program a fost aprobat politic. Apoi printesa cea balaie –mai ales la creier- a scos Ghidurile. Le-a scos de doamne ajuta, a asteptat aplicantii sa vada care e dispus sa sara mai mult cu banu, si apoi a inceput sa le modifice ca sa se incadreze astia cu banu’. Sa nu existe, fereasca dumnezeu, competitie, sau contestatii...Sa nu existe dubiu. Ca...dubiul ii facea rau domnitei. La fel de rau cum ii facea si Dragonul Normalitatii si Adevarului, care, pe ascuns o pandea ca sa o manance.
        Dupa un timp, domnita trebuia sa bage la inaintare CARul, dar carul nu se urnea chip...Domnita il trimitea peste mari si tari, dar car-ul se intorcea inapoi. Si se intorcea din ce in ce mai urat. Parca era unul cu boi la carma, ca-n Grigorescu. Balaioara, murdarica, cum a fost dintotdeauna, a apelat la alti demizei si zmei si zei, sa o salveze de venirea car-ului inapoi. Si, uite-asa, pe ultimul drum, carul a trecut, adica nu s-a mai intors. Insa Balaioara simtea ca ceva s-a schimbat. Simtea cum privirile Dragonului cel rau o urmaresc, chiar daca ea avea ajutoare si oratanii care o aparau mai peste tot. Dar si orataniie stateau cu interes, si nu mai erau de incredere de la un timp...
      • 0 (0 voturi)    
        Basm popular romanesc continuare (Joi, 3 septembrie 2009, 8:15)

        raza [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        Oricat de mult le scotea in meleaguri straine si oricat de multe daruri le facea Balaioara, acestea nu si-ar fi dat viata pentru ea...
        De atatea griji cate avea pe cap Balaioara nu mai dormea noaptea, lua sedative si calmante cu pumnul, cam ca regretatul Michael Jackson. Cu singurele deosebiri ca ea nu murea si daca murea, oricum n-o jelea nimeni. Tot spre deosebire de MJ, ea nu uita sa manance, din contra se imbuiba cu de toate de stres si de nervi ca lumea nu infaptuia indata tot ce vroia ea. Se necajea mai ales ca trebuia sa imparta banu greu scos din proiecte si cu altii, care tot timpul se schimbau, asa...cam din 4 in 4 ani. Si pe toti trebuia sa-i satisfaca cum stia ea mai bine. Dar unul, numit PSD era mai harparet decat toti. Altadata performera de top, Balaioara, aceasta Madonna mioritica, nu prea-i mai facea fata lui PSD... Noroc ca i-au sarit in ajutor cateva oratanii dansatoare din ograda ei, care aveau multe relatii la diversi feti frumosi si printi. Din pacate, nu si la regi.
      • 0 (0 voturi)    
        Basm popular romanesc continuarea continuarii (Joi, 3 septembrie 2009, 8:19)

        raza [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        Insa cel care i-a cucerit inima a fost Fratean Fat Frumos, mare luptator, care peste tot o insotea sa o apere de Dragonul cel rau care pandea in umbra. De cand s-au cunoscut Balaioara a ramas muta de frumusetea lui exclamand uda toata (ploua afara): “Ah…Fat Frumos!!!” El i-a raspuns in asentiment: “Sa te vad fa Balaioaro ce si mai ales cat de frumos feti. Ca io nu ma incurc cu nimicuri. Ai sa feti cat si cum spun eu!” Ce mai... dragoste la prima vedere! Chiar i-a compus Fratean Fat Frumos si o poezie de amor: “Frunza verde salcioara/Puiculita Balaioara/Tu n-ai tata, eu n-am mama/ Amandoi suntem de-o seama/Tu n-ai frati, eu n-am surori/ Amandoi ca doi bujori”.
        Dar intr-o zi, pe cand Balaioara traversa o padure intunecoasa, prin care trecea adesea, Dragonul cu flacari lungi de 10 metri astepta dupa un copac sa o parjoleasca si sa o inghita impreuna cu orataniile care o aparau. Era Dragonul Normalitatii si Adevarului (spus si DNA)... Iar Fratean Fat Frumos nu mai putea sa o apere ca era deja in stomac...ingurgita suc gastric si se transforma in...(VA URMA)
    • +1 (1 vot)    
      vai de noi..... (Miercuri, 2 septembrie 2009, 8:30)

      anamaria [anonim] i-a raspuns lui Dan

      du-te sa muncesti tu pe 870 lei/luna si sa semnezi pentru un milion jumate de euro/proiect. daca tu crezi ca e usor, incearca sau nu mai vorbi prostii.
      • +1 (1 vot)    
        cat e sporul, cat e sporul (Miercuri, 2 septembrie 2009, 9:54)

        gabi [anonim] i-a raspuns lui anamaria

        ana ai uitat sa ne spui despre venitul net nu de salariu. Ma refer la spor de munca in birou, de zambet, de porc, de Craciun, de stat pe scaun.
      • 0 (0 voturi)    
        Tu muncesti, altii castiga (Joi, 3 septembrie 2009, 8:13)

        tores [anonim] i-a raspuns lui anamaria

        Cristina Iova face magarii mana in mana cu PSD fratilor. Ce drak, kiar nu va prindetzi? Da banu gras si-o mai lasa 1 mandat. akum ca vin alegerile ii unge p totzi cu banii din FSE (fese), proecte de 5 mil euro si...gata.
    • +1 (1 vot)    
      oi fi dan? (Miercuri, 2 septembrie 2009, 11:07)

      unul mai destept ca tine [anonim] i-a raspuns lui Dan

      ai tu 2 facultati cand o fi mamarea fata mare. poate ca tzi-ai facut diplome la copiator! stii tu 2 limbi straine? poate sus si jos!
      lucrezi tu la privat? nu cumva ai uitat un A la sfarsit, mai umilule care esti tu umil?
      daca aveai studiile si cunostintele pe care spui ca le ai, ma indoiesc ca ai avea un venit mai mic la Privata unde lucri tu, decat la Stat-ul ala de te umileste pe tine. am si eu cunostinte care lucreaza la stat si crede-ma ca sunt mult mai inteligenti decat tine. si de ce crezi tu ca firmele private ii angajeaza pe "prostii" ce pleaca de la stat? itzi raspund io - ca sa stai tu linistit si sa mai faci o facultate, poate dupa 6 facultati te angajeaza si pe tine la spatii verzi, mai umilule!
  • -1 (3 voturi)    
    evident (Marţi, 1 septembrie 2009, 16:45)

    Mihai-G [utilizator]

    Evident ca pleaca pentru ca doar guvernantii nostri incompetenti isi pot inchipui ca cineva care analizeaza proiecte de zeci de milioane de euro va ramane sa lucreze pe 1000-1500 de lei in conditiile in care in mediul privat (consultanta) pot castiga mult mai mult.
  • +1 (3 voturi)    
    Aici nu trebuie redus numarul de bugetari? (Marţi, 1 septembrie 2009, 16:55)

    Andra [anonim]

    Aici nu trebuie redus numarul de bugetari?

    Si asa cite proiecte au supervizat? Pot sa plece linistiti!
    • 0 (0 voturi)    
      supervizat? (Miercuri, 2 septembrie 2009, 9:25)

      x [anonim] i-a raspuns lui Andra

      nici nu stii ce vorbesti dar comentezi! reduse sunt principiile tale si neuronii
  • +1 (5 voturi)    
    cine se ocupa de fondurile structurale !!?? (Marţi, 1 septembrie 2009, 16:55)

    ionelcoroiu2009 [utilizator]

    deocamdata nimeni.
    cei care se sperie ca pleaca specialistii de la evaluare sunt cu siguranta nespecialisti sau specialisti in" nici un domeniu sau in toate domeniile"
    specialistii daca ar fi vrut sa plece in sfera privata o faceau de mult asa ca este exclus ca o data ce s-au obisnuit cu nemunca si birocratia stufoasa ( !! )sa mai plece unde chiar trebuie muncit si cu raspundere ! Asa ca batem apa in piua toata ziua asteptam fonduri nerambursabile ! Mai mare rusinea ! Sa traiti bine ( mult si bine )
    Cu deosebita stima si respect !
    • 0 (0 voturi)    
      astia sunt...cu astia se defileaza (Joi, 3 septembrie 2009, 8:07)

      cine trebuie se ocupa de ele [anonim] i-a raspuns lui ionelcoroiu2009

      Caz concret: AMPOSDRU. De nu merg lucrurile bine? De ce ghidurile si tot ce iese de aici e infect? Simplu: CRISTINA IOVA le modifica le bulibaseste cu 100 de Corrigenda pana se pot incadra in ele cine trebuie. Adica cine a turnat malaiul pe gatisorul ei lacom si pe al Revolutionarului p.lii domnul SS PETRE FRATEAN. Mafie in toata regula pana la Bruxeles dragilor. Toate lucrarile care sunt facute cu logica si coerenta de simpli functionari din subordine ajung in final, dupa corectarile facute de aceasta Matroana adevarate Dejectii, cu contradictii de tot felul si fara noima. Aceasta “doamna” intoarce de cel putin 20 de ori fiecare lucrare, si nu pentru ca nu e buna, ci pentru ca nu iese cum vrea ea. Sa se duca careva cu camera ascunsa in AMPOSDRU sa vada cum stau lucrurile acolo. Sa vada comparatii intre lucrarile initiale si lucrarile finale dictate de aceasta infractoare corupta pana in maduva oaselor. Eu stiu, pt ca am lucrat acolo pana la inceputul anului cand m-au somat cu mari presiuni si ea si Fratean Revolutionaru’ pana la ministru sa plec si va spun: E grav ce face ea acolo impreuna cu Fratean. Si nimeni nu ia nicio masura. Iar ea se acopera de tot dand vina pe amaratii din subordine pe care-i f—e cum vrea ea. Va spun sinccer ca daca nu plecam din carcera aia, nu aveam tupeu nici sa fac acest coment pe blog. Ii compatimesc sincer pe cei care au ramas sa indure...dar poate se desteapta si pleaca. Singuri, nu fortat ca mine...
  • 0 (4 voturi)    
    Super rezultate (Marţi, 1 septembrie 2009, 16:56)

    super [anonim]

    Cand o sa fie platiti dupa productivitate atunci o sa fie ok.
  • 0 (4 voturi)    
    fondurile structurale (Marţi, 1 septembrie 2009, 17:00)

    gggggg [anonim]

    este foarte adevarat
    ce se mentioneaza in articol,
    oare se poate evalua si semna un dosar unde suma grandului este de mii de euro avand un salariu lunar de 900 lei?
  • +3 (3 voturi)    
    absorbtie (Marţi, 1 septembrie 2009, 17:16)

    Andrei [anonim]

    In alte tari nu exista mai mult de 20 - 30 de angajati intr-o autoritate de Management, in functie de domeniul de activitate. In Romania media este de 65 - 70 de angajati. Motivul este centralizarea excesiva a administrarii acestor fonduri. Majoritatea proiectelor trebuie sa ajunga la Bucuresti pentru a fi evaluate si aprobate, chiar daca exista structuri teritoriale care pot avea atributii delegate. In mod normal, conform regulamentelor UE, AM-urile au in principal atributii de control. In Romania insa, din cauza centralismului sistemic, AM-urile sunt sufocate fiindca trebuie sa faca fata nu numai cerintelor administrative ale UE dar si legilor si procedurilor birocratice inutile din Romania.
    Cei care lucreaza in AM-uri sunt supusi unor presiuni politice imense, in afara stresului cauzat de responsabilitatea job-ului propriu zis. Cei mai multi sunt oameni tineri, care se fomeaza in cel putin 1 an de zile, si nu multi au rabdarea si tenacitatea de a tace si a rabda ca orice alt functionar public. Cand au alternativa unui job in consultanta, pleca fara sa se uite inapoi, mai ales ca in ultima vreme toate stimulentele financiare au fost eliminate.
    • 0 (0 voturi)    
      Ca aplicant si derulator de proiecte (Miercuri, 2 septembrie 2009, 6:35)

      Andreia [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Ce am observat este ca:
      Inainte de evaluare, ghidurile de finantare au lacune serioase (atunci despre ce competente fantastice vorbim?). Apoi, termenele de aplicare se decaleaza mereu (aici nu ai nevoie nici de personal, nici de competenta, ci sa iei decizii consecvente). Ajungem la evaluare... stiu caz concret de persoana, consilier local, care ne-a propus sa scriem in parteneriat proiect asigurandu-ne ca exista posibilitatea influentarii deciziei in favoarea noastra... pai unde sunt atunci princiipile de formare de comisii de evaluatori cu nume confidentiale si care nu stiu unii de ceilalti (chiar ar trebui Ministerul sa aibi evaluatori pe stat de plata? Pot mult mai bine sa externalizeze acest serviciu care e posibil sa coste mai putin decat il costa acum pe minister). Si acum, frumoasa poveste a implementarii proiectelor: ghidurile nu sunt clare, asistenta tehnica (recte functionarii din agentii, ministere) nu-si asuma raspunderea, fericitii castigatori de proiecte afla abia dupa ce au cheltuit ca asta nu e eligibil, ca aia nu asa trebuia facut etc., deci pierd bani, timp, la un moment dat chiar le e frica sa mai deruleze proiectele, raspunsurile de la asistenta tehnica vin greu si sunt destul de teoretice etc. Daca ar fi mers bine toate aceste aspecte nu as fi zis nimic, dar in haosul generalizat care este acuma in zona proiectelor de finantare, sincer, nu-mi pasa de cine pleaca sau nu din minister, pentru ca si daca pleaca si daca sta, aproape ca e tot aia. Iar a povesti de
      salarii... intai sa munceasca bine si cu cap (presiunile politice nu sunt o scuza pentru ghiduri de finantare schematice si proceduri de imlementare neclare si netransparente), apoi sa vedem si de salarii...
      • 0 (0 voturi)    
        no comment!! (Joi, 3 septembrie 2009, 1:13)

        ina [anonim] i-a raspuns lui Andreia

        Draga Andreia,

        Cine sa aiba timp sa caute solutii sau macar sa le preia de la altii si sa le aplice?

        cei de la autoritate sunt mult prea ocupati sa mute stampila din stanga in dreapta si sa caute virgule lipsa in cererile de rambursare..

        este ingrijorator ce se intampla la aceste autoritati iar nervii beneficiarilor sunt intinsi la maxim

        in ceea ce priveste salariile functionarilor..ce sa zic. asta e sistemul, asta e grila. nu le convine, sa plece in alt mediu. Noi beneficiarii nu ii putem ajuta. Dar daca raman totusi acolo sa puna mana sa faca treaba, ca pentru asta sunt platiti.

        si vorba cuiva de mai jos: daca functionarii nu vor sa evalueze proiecte ca sunt prost platiti iar guvernul nu mareste salariile, sa subcontracteze evaluarile in privat. Trebuie gasite solutii ca altfel o sa pierdem miliarde de euro.
  • +1 (1 vot)    
    salariile mici (Miercuri, 2 septembrie 2009, 0:00)

    riah [anonim]

    cum poti sa faci evaluarea unui proiect in care membrii echipei au salarii cuprinse intre 1000 şi 5000 euro lunar iar tu primesti 700-1000 lei. Este exact ca in zicala romaneasca: daca ai morcovu in dos cat paru, poti sa canti ca DAN SPATARU?
    • -1 (1 vot)    
      functionari 0 (Miercuri, 2 septembrie 2009, 0:21)

      anne [anonim] i-a raspuns lui riah

      eu cred ca ACESTI functionari publici nu stiu pe ce lume traiesc. Revin, care e legatura intre salarul pe care il iau si continutul acestor proiecte? daca expertii din proiecte ar castiga mai putin ar fi mai multumiti si ar evalua proiectele mai satisfacuti???

      cum se poate ca astfel de oameni, cu astfel de mentalitate sa fie evaluatori de proiecte?

      Daca asa spune fisa poastului si asta va e meseria evaluati proiecte iar daca nu va convine salariu merge in alt mediu si cereti cat vi se cuvine. Numai ca aveti grija! In mediul privat nu plateste nimeni incompetenta si plimbatul hartiilor.

      despre ce vorbim noi aici?
      • 0 (0 voturi)    
        vai vai (Miercuri, 2 septembrie 2009, 9:15)

        anamaria [anonim] i-a raspuns lui anne

        nu stii pe ce lume traiesti.
        • 0 (0 voturi)    
          mai bine plecati la un psiholog.. (Joi, 3 septembrie 2009, 0:54)

          aaa [anonim] i-a raspuns lui anamaria

          oare o persoana care spala masini la spalatorie poate sa spele un porsche ultimul tip daca el are acasa dacie? eu ma gandesc ca poate...

          oare un angajat care lucreaza in vanzari poate sa semneze contracte de milioane pentru firma pentru care lucreaza? eu zic ca poate..

          mie imi suna a functionari frustrati..
    • -1 (1 vot)    
      Banii se intorc! (Miercuri, 2 septembrie 2009, 6:42)

      Andreia [anonim] i-a raspuns lui riah

      Si ce daca echipa de proiect are salarii mari? 40% din banii aceia ajung in bugetul de stat... din nefericire stim bine, bani mai multi la buget, salarii mai mari la bugetari. Apropos de salarii pentru echipa de proiect, cand am scris un proiect, unul din parteneri insista sa punem plafoanele salariale maxime, ajungeau sume astronomice. Am zis nu, hai sa fim realisti, sa nu dam peste cap institutiile noastre pastrate si asa in echilibru financiar si de resurse umane fragil. Partenerul nu s-a lasat, a sunat la autoritatea contractanta.... sfatul autoritatii... puneti salariile maxime. Dupa multe discutii abia, am reusit sa conving sa nu facem asta.
    • 0 (0 voturi)    
      salarii mici (Miercuri, 2 septembrie 2009, 17:18)

      mihai_iony [anonim] i-a raspuns lui riah

      Care este rolul tau ca evaluator? sa evaluezi un proiect sa verifici corelarea activitatilor cu bugetul sa "tai" acolo unde ai argumente, nu sa numeri euro din cadrul echipei de proiect.
      Si apoi cine este vinovat ca evaluatorii nu citesc ghidul -acolo sunt date salariile per ora in functie de pregatire si experienta- daca sunt aplicanti care isi pun asemena salarii inseamna ca si-au justificat activitatea.
      Ce sa intelegem ca proiectele pica la evaluare din cauza salariilor memrilor echipei de proiect?
  • +1 (1 vot)    
    micii clevetitori (Miercuri, 2 septembrie 2009, 10:34)

    andreea [anonim]

    ma intreb cum s-ar simti cei care comenteaza fara sa stie cum functioneaza acest sistem al fondurilor (cuvant magic,ca si absorbtia), daca ar ajunge sa aiba salariul cu numai 2 milioane mai mult fata de cel al unei femei de serviciu - care are studii medii, iar el a investit ca un prost in propria educatie facand o facultate si un masterat.evident, degeaba.toata lumea vorbeste numai de chestiuni negative - si in general si in particular pe aceasta tema a mult-discutatelor fonduri europene; cele pozitive nu sunt mentionate ca nu sunt interesante...tipic romanesc.
  • 0 (0 voturi)    
    nepricepere (Miercuri, 2 septembrie 2009, 11:46)

    kiki [anonim]

    prost au fost facute ghidurile de finantare, tot sistemul de monitorizare si evaluare supradimensionat si incompetent,cu mici exceptii, s/au cocotat prin AMuri si ADRuri, alte organisme intermediare tot felul de specimene care nu stiu cate degete la maini au, nu sa evalueze proiecte, in plus de cand cu ciuma portocalie s/au speriat ca trebuie sa "dea" contracte numai la cei de la PDL, adica tre sa faca magarii ca sa imparta bani europeni, asa ca SISTEMUL trebuie restructurat din temelii, daca UE s/ar sesiza cate magarii s-au facut pana acum , ne-ar cere banii inapoi
  • -1 (1 vot)    
    falsa problema (Miercuri, 2 septembrie 2009, 12:08)

    luptatorul [anonim]

    Din pacate, si o spun pentru ca am avut de-a face cu oamenii in cauza, multi din cei ce lucreaza in AMuri si OIRuri nu se vor putea scurge catre mediul privat (consultanta) din simplul motiv ca traiesc intr-o lume paralela. Nu se pot adapta la privat, pentru ca s-au obisnuit de atata timp cu birocratia si procedurile mai mult decat stupide dupa care lucreaza in prezent.
    Oamenii cu adevarat competenti si destepti se pot numara pe degete, si tocmai pentru ca au fost destepti, nu prea ii mai gasesti prin AMuri. Au ramas in schimb cei care nu se pot adapta altundeva, se plang de salariile mici si imi dau mie beneficiar de inteles ca salariul lor de 700 ron nu e suficient ca sa imi aprobe mie cheltuielile pe proiect. Ce sa inteleg de aici, ca au nevoie de un "spor"?
  • 0 (0 voturi)    
    fonduri structurale (Miercuri, 2 septembrie 2009, 17:11)

    Mihai_iony [anonim]

    Da , evaluarea dureaza in medie cam 6-7 luni. soft -ul pe care se posteaza acum proiectele pe FSE nu este bine pus la punct, ce vina au potentialii beneficiari?
    Ce vina au consultantii care mai tot timpul primesc reprosuri indirecte" nu avem consultanti bine pregatiti sa intocmeasca proiecte" parca asa spunea cineva sus pus (Basescu si Boc).
    Unde este daruirea profesionala? ce cauta acolo daca sunt numai pt bani?
    De ce AM-POSDRU sau alte institutii nu si-au depus proiecte pe fonduri structurale ca sa-si asigure salarizarea, daca tot au asa oameni pregatiti pe care ii plang ...ca pleaca ?
    Decat sa plateasca evaluatori care stau dupa un salariu , de ce institutiile nu organizeaza achizitii servicii evaluare proiecte, este pe termen scurt , cat este perioada evaluarilor , apoi ....economie la buget si nu le mai plang de mila celor "necajiti".
    Cred ca astea sunt scuze de 2 bani ca sa justifice intarzierile la evaluare si intarzierile ce apar dupa semnarea contractelor.
    Unde sunt faimoasele firme de consultanta din afara tarii care paricipa la licitatile organizate de institutiile statului si mai si castiga, si apoi folosesc consultantii "fraieri" care nu stiu a scrie un proiect sa absoarba fondurile structurale?
    Sunt multe nemultumiri si nelamuriri la care nu se vor primi raspunsuri....asa ca discutam discutii si ne spunem fiecare "pasul".
    Sa traim bine si sa atragem fonduri structurale...:))) cu gura ca in rest ..paine si circ
    • 0 (0 voturi)    
      Astia se ocupa sigur! (Joi, 3 septembrie 2009, 8:31)

      bradul [anonim] i-a raspuns lui Mihai_iony

      pai evaluarea dureaza atat de mult pentru ca iova se ocupa de ce trebuie: cica vin la ea toti sa si ridice darul de la toate partidele mari. cica la pnl si acum cotizeaza, chiar daca is in opozite.cristina iova face magarii mana in mana cu psd fratilor. ce drak, kiar nu va prindetzi? da banu gras si-o mai lasa 1 mandat. akum ca vin alegerile ii unge p totzi cu banii din fse (fese), proecte de 5 mil euro si...gata.

      oameni buni pai din ce credeti ca vor fi sponsorizate alegerile pentru prezidentiale? cu fonduri europene!

      oricum evaluarea la posdru este facuta de evaluatori externi platiti din asistente tehnice, deci cu bani grei si tot degeaba! sunteti varza!
  • 0 (0 voturi)    
    Ati observat (Miercuri, 2 septembrie 2009, 20:42)

    Iustin [anonim]

    ca cei mai virulenti in exprimare sunt si cei are stiu cel mai putin dspre problema?!
    Pe vremea lu regretatu, tot omu muncii ava pareri: " 'tui in @%$#$&%@ pe TESA ca stau cu c@#$%ru'n mana si iau bani degeaba".
    Se recunoaste careva?!
    :)
  • 0 (0 voturi)    
    ciocu mic (Joi, 3 septembrie 2009, 12:38)

    doctoracu [anonim]

    degeaba scriu aici pentru ca multi nu vor pricepe. de-aia aveti gugal la indemana sa vedeti si voi cum sta treaba cu fondurile astea. hai ca va dau eu un link sa nu va chinuiti tartacuta. www.inforegio.ro.
    si cititi acolo cate domenii majore de interventie s-au suspendat pana acum in toate regiunile tarii.
    sa fim intelesi, suspendarea depunerii nu inseamna ca si-a bagat dracu coada sau cine mai stie ce aberatii va trec prin cap, inseamna ca se termina banii dragilor. aia pe care voi nu-i vedeti cheltuiti veci pururi.
    aaa, si aia ce lucra la firme de consultanta(vreo 90% cel putin) sa taca din gura pt ca numai isi bat joc de potentialii beneficiari prin proiectele alea idioate ce le scriu.
  • +1 (1 vot)    
    AMPOSDRU (Joi, 3 septembrie 2009, 16:26)

    Mihaila Raul [anonim]

    Am citit comentariile si in mare masura sunt de acord. Am motive personale sa fiu suspicios pe evaluarile AMPOSDRU.
    Dar!!! Este lasitate sa faci afirmatii sub anonimat. Ca sa fiti credibili trebuie sa va dati numele. Dar, probabil, comentatorii nu-si dau numele in speranta ca ar putea obtine finantari. Numele meu este cel adevarat.
    Nu stiu daca vina e individuala, dar judecarea se face individual. Este evident ca o persoana pusa politic are tot felul de datorii la toti hamesitii din politica. Daca nu plateste datoriile, zboara. Sistemul e viciat din start. Cu actuala situatie riscam sa fie inlocuiti niste hamesiti cu altii.
    Poate ca ar trebui ca un grup de oameni pregatiti si deasupra banuielilor (daca or exista) sa elaboreze proceduri in domeniu si apoi sa se faca presiune publica pentru aplicarea lor.
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns pentru raul (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 23:09)

      anonim e mai bine [anonim] i-a raspuns lui Mihaila Raul

      Am citit comentariul tau si in mare masura sunt de acord ca te suspectezi pe tine insuti. Iar in ultimele 3 alineate, dupa ce ca nu esti logic, nici nu spui nimic nou.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version