Cercetarea realizata pana in prezent pe cele 8 tari vizate releva faptul ca exista 83 de milioane de turisti care ar putea vizita Romania, si pentru mai mult de 40 de milioane dintre acestia tara noastra reprezinta o destinatie prioritara, a anuntat vineri, 21 mai Eulogio Bordas, liderul consortiului Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA - Taylor Nelson Sofres SA (THR-TNS) care realizeaza brandul turistic de tara. In prezent, proiectul consortiului este aproape finalizat iar rezultatele vor fi inmanate oficial Ministerului Dezvoltarii si Turismului luni, 24 mai. Potrivit oficialilor, varianta finala a brandului turistic va fi prezentata public peste aproximativ o luna.

In prezent, exista o lista scurta de 7 elemente vizuale si 7 sloganuri, dintre care va fi aleasa varianta finala. "Lista scurta nu poate fi facuta publica", a declarat secretarul de stat. Inainte sa ajunga la aceste variante, consortiul THR-TNS a derulat timp de aproximativ 6 luni o cercetare pe cele 8 tari alese ca tinte de promovare turistica: Austria, Franta, Germania, Italia, Ungaria, Rusia, Marea Britanie, SUA. Aici au fost desfasurate peste 10.000 de interviuri telefonice si 91 de interviuri detaliate.

Potrivit lui Eulogio Bordas, din aceste tari, 170 de milioane de turisti calatoresc in strainatate, dintre care numai 83 de milioane sunt interesati de Romania. In schimb, pentru peste 40 de milioane de turisti Romania este "destinatie prioritara".

Pentru turistii interesati de Romania, punctele de interes sunt peisajele naturale - in principal Muntii Carpatii si mediul rural, siturile culturale si istorice, cultura si modul de viata traditionale.

Bordas a explicat ca principalele elemente ale conceptului brandului turistic sunt natura, cultura si posibilitatile de explorare (vezi mai multe detalii despre conceptul si strategia dezvoltate de THR-TNS - in documentul atasat.

Informatii despre proiectul de realizare al brandului turistic

Prima reuniune a Consiliului de brand a avut loc in 6 februarie 2010, potrivit Ministerului Dezvoltãrii Regionale si Turismului. Consiliul este format din "reprezentanti ai administratiei publice, ai industriei turismului, societãtea civila, precum si experti in domeniu".

Suma pe care o va plãti ministerul pentru aceste servicii este de 894.970 Euro, "comparabilã cu valoarea unor proiecte similare derulate de THR". Banii sunt alocati Romaniei in acest scop de cãtre Uniunea Europeanã, prin Programul Operational Regional - Domeniul Major de Interventie 5.3: „Promovarea potentialului turistic si crearea infrastructurii, in scopul cresterii atractivitãtii Romaniei ca destinatie turisticã".

Potrivit informatiilor MDRT, "contractul de realizare a Brandului de Turism al Romaniei a fost atribuit asocierii THR-TNS in urma unei licitatii internationale, la care s-au inscris 13 consortii de prestigiu. Ministerul a beneficiat pe toatã durata proiectului, incã de la intocmirea caietului de sarcini, de consultantã din partea expertilor externi cooptati: International Advertising Association, Uniunea Agentiilor Publicitare din Romania si Asociatia Romanã a Profesionistilor in Relatii Publice".

La finalizarea contractului, MDRT va implementa strategia de comunicare a Brandului de Turism al Romaniei, avand la dispozitie, din aceleasi fonduri structurale europene, alte 73 milioane de Euro. Pentru implementare va fi organizatã o nouã licitatie.