Licitatie de lucrari reluata de 2 ori si anulata de 2 ori, timp de un an, la un proiect european in valoare de circa 20 milioane euro

de Ioana Morovan     HotNews.ro, EurActiv.ro
Vineri, 27 august 2010, 16:31 Economie | EuROfonduri


Proiectul de reabilitare a drumului Ciucea-Crasna-Vîrşolţ, in judetul Salaj, se afla pe "lista neagra" a proiectelor mentionate de premierul Emil Boc ca avand intarzieri importante in derulare. Licitatia pentru lucrari a demarat prima oara in februarie 2009 si dupa o serie de anulari si reluari contractul a fost semnat, in cele din urma, in februarie 2010. Reprezentantii Consiliului Judetean Salaj au transmis pentru EurActiv.ro/HotNews.ro ca "in prezent, lucrarile se deruleaza normal", ca urmatoarea cerere de rambursare (cu numarul 4) va fi depusa in septembrie, ultima cerere de rambursare fiind programata pentru iunie 2011.

Emil Boc a mentionat, in videoconferinta cu prefectii din data de 1 august informatii detaliate despre cateva proiecte majore cu fonduri europene care inregistreaza intarzieri.

EurActiv.ro/HotNews.ro a scris deja despre primele doua proiecte de pe lista, "Sistemul de management integrat al deseurilor solide in judetul Giurgiu" si un proiect similar din Vrancea, ambele selectate pentru finantare anul trecut, care nu au avansat aproape deloc timp de mai bine de noua luni.

"La Salaj, reabilitarea drumului Ciucea-Crasnea-Virsolt. Contractul de lucrari a fost semnat cu o intarziere de 12 luni. Din nou, o sa spuneti ca mai suntem inca in termen; 12 luni de intarziere pune, repet, Romania in situatia de a fi in pericol sa piarda bani europeni", a spus Emil Boc.

Din verificarea informatiilor disponibile reiese ca licitatia pentru lucrari a demarat prima oara in februarie 2009 si dupa o serie de anulari si reluari contractul a fost semnat, in cele din urma, in februarie 2010. De fiecare data, a fost vorba despre contestatii la procedura de atribuire, in urma carora CNSC a decis anularea licitatiei. Un scurt calendar al evenimentelor, prezentat de Consiliul Judetean Salaj:

  • 24.02.2009. A fost lansată Procedură de achiziţie publică pentru Execuţie lucrări.
  • MARTIE-MAI 2009. Procedura de achiziţie publică pentru execuţie lucrări - au fost depuse 10 oferte, din care 6 au fost declarate inadmisibile; la patru dintre oferte a fost analizată propunerea tehnică şi financiară; a fost desemnată câştigătoare o asociere formată din 4 firme, dintre care lider este SC EuroConstruct Traiding `98
  • - datorită unor contestaţii procedura a fost suspendată până la soluţionarea acestora de către CNSC
  • IUNIE 2009 In urma respingerii plângerii Consiliului Judeţean Sălaj de către Curtea de Apel Cluj, plângere formulată împotriva Deciziei CNSC nr. 2204 din 02.06.2009 de anulare a procedurii de atribuire a contractului de execuţie lucrări, s-a procedat la reluarea procedurii de licitaţie deschisă. În acest sens, documentaţia de atribuire a fost revizuită şi îmbunătăţită.
  • 09.07.2009. În urma soluţionării contestaţiilor depuse, procedura de atribuire a fost anulată prin decizie a CNSC, decizie confirmată de Curtea de Apel Cluj
  • 29.07.2009. Procedura de atribuire pentru serviciile de execuţie lucrări a fost reluată prin publicarea în SEAP a anunţului de participare nr. 83099 din 29.07.2009. Au fost înregistrate o serie de contestaţii la CNSC cu privire la fişa de date a achiziţiei şi documentaţiei de atribuire
  • 21.08.2009 A avut loc deschiderea ofertelor pentru a două procedură de atribuire pentru serviciile de execuţie lucrări
  • 18.09.2009 Procedura de licitaţie a fost contestată la CNSC de către SC CONSTRUCŢII SA BIHOR + SC EUROMOBILLE SRL TIMIŞ şi SC EUROCONSTRUCT TRADING ”98 SRL neputând fi semnat contractul de execuţie cu firma desemnată câştigătoare. In urma soluţionării contestaţiilor depuse, procedura de atribuire a fost anulată prin decizia CNSC nr. 5525/C6/4736/4783/4800/6145/6168 din 15.10.2009, autoritatea contractantă fiind obligată la reluare procedurii...
Citeste articolul integral pe EurActiv.ro






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














1305 vizualizari

  • -3 (5 voturi)    
    drum (Vineri, 27 august 2010, 16:54)

    albyn58 [utilizator]

    un drum catre nicaieri ! am urmarit pe harta traseul acestui "important" obiectiv de infrastructura . ce importanta economica prezinta acest drum , numai dl boc s ar putea sa ne spuna . probabil lacul din apropierea loc., varsolt ? zona de interes pentru nomenclatura locala ? zona turistica de interes national ? poate sa explice cineva care cunoaste zona respectiva?
  • +5 (5 voturi)    
    N (Vineri, 27 august 2010, 17:06)

    varsolt [anonim]

    Sunt din Zalau...poate nu are nicio importanta economica, dar sociala evident ca exista...nu ti-as dori sa treci prin zona respectiva deoarece ai sansa sa ramii fara rotile din fata - asa cum am citit intr-un ziar local ca s-a intimplat- si asta din cauza gropilor, drumul de altfel scurteaza foarte mult drumul catre Oradea...
    Articolul scoate in evidenta birocratia si nepasarea, mai ales ca acesti bani vin din proiecte europene...bani care dau de munca unor oameni si asa disperati...Drumurile din sudul tarii sint "parfum" pe linga ce avem aici in Salaj, unde exista mereu riscul sa ramii fara roti , daca ai nenorocul sa intri intr-o groapa mai adinca din asfalt sau ma rog , ce a mai ramas din acesta
    • -2 (2 voturi)    
      si totusi... (Vineri, 27 august 2010, 17:30)

      roata din fata [anonim] i-a raspuns lui varsolt

      ca sa dea "de lucru la oamenii din zona" , ar fi interesant sa fie facuta portiunea aferenta salajului , din autostrazii transilvania , nu crezi ? iar chestia cu "scurteaza legatura catre oradea " asta ce mai vrea sa fie ? de ce trebuie scurtata ? ce importanta economica are zona , de trebuie ca aceasta "legatura " sa fie cat mai scurta ? asa putem cere sa se faca si un drum care sa scurteze mult legatura intre varsolt si constanta , nu ? in ceea ce priveste treaba cu " lasatul rotilor din fata " aici cred ca ai dreptate , cam peste tot in tara le poti pierde ...
      • +2 (2 voturi)    
        Drumul merita reabilitat! (Vineri, 27 august 2010, 18:09)

        michelin [anonim] i-a raspuns lui roata din fata

        Exista cel putin 2 fabrici imense in Zalau - Michelin si Tenaris Silcotub, care se vad la iesirea din Zalau. Drumul Ciucea-Crasna-Varsolt va fi folosit mai mult ca sigur pt tiruri, e f lat. Am circulat recent pe fundatia de piatra de acolo si a inceput sa imi bata un amortizor. E bine ca fac drumul, dar puteau macar sa il inchida...
        • -3 (3 voturi)    
          Da ce cauti pe el daca nu e gata? (Vineri, 27 august 2010, 18:46)

          bgd [utilizator] i-a raspuns lui michelin

          Strici fundatia si iti strici si masina. Trebuie inchis ca sa-ti dai seama ca nu trebuie circulat pe el? Probabil nu esti singurul..nu-i asa?
    • +1 (3 voturi)    
      Nepasarea nu cred (Vineri, 27 august 2010, 17:34)

      je [anonim] i-a raspuns lui varsolt

      Ci mai degraba INCOMPTENTA!
      Uita-te pe elicitatie.ro, si deschide un caiet de sarcini. Te DOARE mintea. Extensii incorecte, anexe lipsa, greseli de exprimare, documente incomplete si referinte la legi abrogate.

      Efectiv...bugetarii nostri is asa de incompetenti...ca duduie. E normal ca firmele sa conteste. Nu e vina firmelor ce participa la licitatii, e vina aparatului administrativ ca nu e in stare sa intocmeasca un caiet de sarcini si sa organizeze o licitatie.
      • 0 (2 voturi)    
        Mai, tu de unde ai atata experienta??? (Vineri, 27 august 2010, 18:31)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui je

        Sau esti Geoana 2?
  • +1 (1 vot)    
    Boc si Berceanu (Vineri, 27 august 2010, 18:05)

    Rammy [utilizator]

    De ce nu schimbati legea?Bercene decat sa te plangi de actuala legislatie mai bine ti-ai pune subalternii sa lucreze la un proiect de lege in care sa se elimine contestatiile astea.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by