Elena Udrea: OSIM si autoritatea europeana in domeniu au decis ca brandul turistic al Romaniei este original

de Ioana Morovan     HotNews.ro
Marţi, 2 noiembrie 2010, 11:16 Economie | EuROfonduri

Brandul turistic al Romaniei
Foto: Hotnews
​Verificarea la nivel international a logo-ul brandului turistic al Romaniei elaborat de consortiul cu care a colaborat Ministerul Dezvoltarii - "frunza nefericita" (n.r.)- a avut un final fericit, dupa cum a declarat astazi Elena Udrea, ministrul de resort. OSIM si Oficiul pentru Armonizarea Pietei Interne (organismul corespondent european) au decis ca logo-ul este original. Udrea le-a mai spus jurnalistilor ca "persoana despre care ati spus ca a creat o frunza asemanatoare a dat o declaratie ca nu este un produs identic".

Potrivit acesteia, brandul turistic a fost declarat cu aproximativ o luna in urma de catre OSIM original si unic pe piata romaneasca, iar pe 28 octombrie a trecut si faza de verificare la nivel international, la OHIM (The Office of Harmonization for the Internal Market). "Nu avem nicio opozitie la nivel international", a spus Udrea.

Potrivit MDRT, designerul belgian Tom Nulens caruia i-a fost atribuita "frunza" originala a transmis o declaratie Ministerului in care spune ca desenul din brandul turistic nu ii apartine.
 
Asadar, brandul turistic va fi utilizat si promovat in cadrul campaniei pe care MDRT o va derula pe Facebook.




















[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

1817 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    sorin frunza verde (Marţi, 2 noiembrie 2010, 11:36)

    ghj [anonim]

    incepand cu ghana si terminand cu cine doriti dvs, bulgaria, de pilda, tot mapamondul utilizeaza aceeasi reteta, aceeasi compozitie, stil samd. eurosport, euronews si alte televiziuni pe care apar mai des aceste logo-uri , insotite audio cu alt "slagar" :"come to...si urmeaza numele tarii" sunt dovada celor afirmate. mi-ar fi placut sa vad ceva nou, altfel, original. si ceva ce sa-mi inspire mai mult decat tufele verzi din rromania. domnilor, mai dati cate o tura prin ardeal, prin banat, poate va inspira ceva cultura europeana.mai lasati rromanes si invatatimai bine sa spuneti ziua buna in maghiara ori in germana. sunt niste minoritati mult mai valoroase decat cea care v-a invatat maneaua si hotia.
  • +2 (8 voturi)    
    Sigur (Marţi, 2 noiembrie 2010, 12:00)

    MG [utilizator]

    Sigur. O carte facuta din capitole copiate este o carte noua si originala...
    • +2 (4 voturi)    
      MG = Mircea Geoana? (Marţi, 2 noiembrie 2010, 12:40)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui MG

      Asha s-ar explica :D
      Pai daca OSIM si autoritatea europeana in domeniu zice ca frunza e originala, de unde ai tras tu concluzia ca nu e asha? I-o fi cumparat dictatorul basescu si pe aia din UE???
      Daca vrei neaparat sa fii gica-contra, acuz-o pe madama udrea ca minte. Da' cind autoritatile competente din Romania si UE spun ca-i alba, suna ridicol sa spui tu ca de fapt e neagra. Nu de alta da' te fa ci de ris
      • -1 (3 voturi)    
        Off... (Marţi, 2 noiembrie 2010, 13:04)

        SebyS [anonim] i-a raspuns lui bogdan

        Omule, tu ai vazut macar pozele ? Sau vorbesti doar din auzite ? Cauta un pic pe net cele 2 poze si zi-mi tu atunci ca sunt diferente majore intre ele.
        Si inca ceva...de mita, interese n-ai auzit ? Sa nu-mi zici acu` ca UE e pura, inocenta si nepatata de scandaluri. Sunt interese si la nivel inalt..nu numai la noi in Romanica.

        Sa traim bine, cica...
  • +2 (6 voturi)    
    Aha (Marţi, 2 noiembrie 2010, 12:04)

    drak latinu [utilizator]

    Acum sa vad prosturile tv irealitatea si antenele ce o sa mai comenteze ... Fura domnle si astia de la EU ;)
    • -2 (2 voturi)    
      Ai vazut... (Marţi, 2 noiembrie 2010, 12:54)

      SebyS [anonim] i-a raspuns lui drak latinu

      Ai vazut cele 2 logo-uri ? Daca nu, cauta un pic pe net "Romania + istockphoto" si analizeaza cele 2 poze. Mare diferenta n-ai sa gasesti; cea de la istock pare chiar mai bine realizata.
      Si ca sa nu astepti irealitatea, iti zic eu...se fura. Contracte de astea sunt facute frecvent...firma lu` matusica ia un contract imens si face treaba de 2 lei. Sper ca nu ti-am zguduit prea mult conceptiile cu aceasta "noutate".
      Viata nu e roz, cerul nu-i senin, dreptate si corectitudine nu prea exista.

      Sa traim bine, cica...
  • -1 (1 vot)    
    marca (Marţi, 2 noiembrie 2010, 12:08)

    . [anonim]

    Nu are inca opozitii la nivel international pentru ca inca nu a fost publicata pt. opozitii :P Marca la OHIM e inca in stadiu de "In curs de examinare". Abia dupa publicarea ei in Gazeta OHIM cine are interes poate face opozitii :))
  • -1 (1 vot)    
    simbol (Marţi, 2 noiembrie 2010, 12:24)

    daniel [anonim]

    Din punct de vedere grafic logo'ul e destul de colorat... dar foarte slab din punct de vedere simbolic. Nu prea are nicio legatura cu Romania in
    afara de textul explicit "Romania", care putea fi la fel de bine si "Grecia", "Bulgaria", "Serbia"...

    unde-i istoria romanilor? unde-i Miorita? unde-i Brancusi? unde-i Romania de fapt in logo-ul asta de doi lei ??

    Slabut de tot.
  • -1 (1 vot)    
    originala? (Marţi, 2 noiembrie 2010, 12:26)

    Gigel [anonim]

    OK, hai sa trecem peste faptul ca nu e deloc originala. In schimb, e urata. E urata rau! Cum poti sa identifici traditia si cultura tarii cu o frunza? Altceva n-au gasit?
    In plus, brandul de tara ar fi trebuit conceput de romani, nu de cativa spanioli !!!
  • 0 (2 voturi)    
    Inregistrarea marcilor in RO si in UE (Marţi, 2 noiembrie 2010, 12:38)

    Mioara Radulescu [anonim]

    Doamna Udrea,
    Cu parere de rau, faptul ca sunteti jurist si nu cunoasteti legislatia romana si cea europeana( pretentii prea mari???), atat OSIM cat si OHIM nu efectueaza examinarea cererilor de inregistrare a marcilor fata de marcile anterioare. Din acest motiv impus de legile in vigoare, inregistrarea unei marci, in speta cea de care faceti vorbire, nu este declarata originala de OSIM sau OHIM, ci pur si simplu este inregistrata ca urmare a faptului ca nici o persoana nu a depus opozitie la aceste doua institutii impotriva inregistrarii marcii Dumneavoastra. Nici macar autorul frunzei nu a depus opozitie, deoarece probabil a fost remunerat pentru declaratia sa, care in fapt este un acord de folosire a operei lui de catre ministerul pe care il conduceti( un astfel de acord este legal). Acesta este adevarul! Si nu va mai mandriti cu ceva despre care nu cunoasteti justificarea juridica.
    • -1 (1 vot)    
      sov@gmail.com (Marţi, 2 noiembrie 2010, 13:01)

      SOV [anonim] i-a raspuns lui Mioara Radulescu

      Sa faca publice toate documentele de inregistrarea a marcii. Asa vom vedea si cat ne-a costat.
      • 0 (0 voturi)    
        Costul marcilor Doamnei Udrea (Duminică, 7 noiembrie 2010, 20:22)

        Mioara Radulescu [anonim] i-a raspuns lui SOV

        Da.Documentele cu cheltuielile pentru protectia acestei marci ar trebui sa fie publice. Iata de ce:
        Doama Udrea fara sa stie ca o inregistrare europeana a unei marci consta automat si in protectia acelei marci in Romania( Romania fiind membru UE din 2007 si marca din articolul de sus a fost inregistrata la OHIM-EU in 2010). Deci necunoscand legislatia, ministerul a cerut inregistrarea a 4 marci aproape identice si in Romania la OSIM (marci care contin aceasi imagine si text ) . Aceste marci se pot vedea in Buletinul Oficial al OSIM nr.10 Aceasta inseamna o cheltuiala inutila pentru inregistrarea in Roamnia a aceleasi marci protejata in UE.
        In plus, firma spaniola cu care Doamna Udrea a avut relatii contractuale pentru realizarea marcii ca brand, anume cu firma THR ASESORES EN TURISMO, HOTELERIA Y RECREACION SA Av. Diagonal 652-656, clădirea C, birou nr. 2, BARCELONA , 08034 , , SPANIA , si-a asigurat protectia partii verbale a marcii inainte ca ministerul roman sa ceara inregistrarea marcii la OSIM si a obtinut marca "THE CARPATHIAN GARDEN" sub nr. de inregistrare 108066/06.05.2010. Ei ! dar Doamna Udrea are bani multi si nu sd-a zgarcit a plati cesiunea acestei marci de la firma spaniola (adica a cumparat aceasta marca de la firma spaniola) si in prezent marca este a ministerului Doamnei Udrea( Cesiunea este publicata in Buletinul Oficial OSIM nr.8/2010. De ce insa nu a fost prevazuta in contract o clauza ca orice marca rezultata din contract va fi proprietatea ministerului este o intrebare , NU???Pai ca pe langa plata contractului firma spaniola sa poata incasa ceva in plus....
        In ce priveste autorul frunzei care si-a dat acordul de folosire a acesteia de catre ministerul Doamnei Udrea, acest autor poate sa fi acordat doar o licenta de folosire si nu chiar o cesiune(vanzarea dreptului patrimonial). In cazul unei licente, frunza acestui autor mai poate fi folosita si de alte persoane care platesc si ei doar dreptul de folosire.
    • 0 (2 voturi)    
      Minunat argumentat, impecabil, matematic (Marţi, 2 noiembrie 2010, 13:10)

      mil [anonim] i-a raspuns lui Mioara Radulescu

      Cum de asemanarea evidenta a frunzei Romaniei cu cea a lui Nullens, nu se indoieste nici macar cineva cu IQ de o cifra, eu zic ca ministerul turismului sa il dea in judecata pe Nullens daca mai vinde frunzala colita, cu cativa dolari.

      M-am lamurit ca avocatul Udrea care are si imunitatea parlamentara pentru declaratii politice (deci poate spune depsre colegi politici destule fara sa probeze) sa ne toarne minciuni sustinute vag de institutii (institutii care apoi nu au replica, slugarnic). Dar mai rar mi-a fost sa vad pe cineva demonteze logic propaganda ca dvs. Sper ca televiziunile mogulilor sa va preia argumentele si sa nu asistam la o propaganda cntra propaganda.

      Pe scurt OSIM si OSIM-ul european inregistreaza marci, nu concepte originale, atat timp cat ele nu sunt contestate sau se platesc drepturi banesti autoritorilor, inregistrarea e valida. Si de acum Ministerul poate contesta orice inregistrare a unei frunze similare intr-un logo. ATAT...asta nu ii da dreptul de proba orginalitatea, ci dreprul exclusiv de utilizare. Deci Ministerul a cumparat ulterior dreptul de utilizare si salut.

      Ma intreb insa dacafrunza nu se poate cumpara la colita si astazi de pe internet. Daca da, MT sa treaca la produs bani cu prima actiune de mai sus.
  • +1 (3 voturi)    
    mult zgomot pentru nimic (Marţi, 2 noiembrie 2010, 13:09)

    aLEX [anonim]

    sunt curios daca mult prea discutatul brand va tine loc de infrastructura...
    in fond nu blonda de plescoi a distrus turismul autohton, ea doar continua distrugerea ...
    un brand mult mai adecvat ar fi "Romania, tara vorbelor multe si a faptelor putine"
  • 0 (0 voturi)    
    Turism cu frunza... (Marţi, 2 noiembrie 2010, 14:44)

    Kata [anonim]

    Cui ii pasa de frunza aia? Daca vreti turism faceti drumuri bai guvernanti de doi lei (voi si cei ce s-au perindat pana acum pe acolo). Fara drumuri nu poate exista turism.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version