Europarlamentar german: Romania, Bulgaria si Grecia trebuie sa lase administrarea fondurilor UE pe mana unor experti straini

de Red. Stiri     HotNews.ro
Miercuri, 22 iunie 2011, 15:58 Economie | EuROfonduri

Jorgo Chatzimarkakis
Foto: Arhiva personala
Liderii Romaniei, Bulgariei si Greciei ar trebui sa permita unor experti straini administrarea fondurilor europene, a declarat pentru Euractiv europarlamentarul german Jorgo Chatzimarkakis, membru al grupului liberal din PE.

"Toate aceste tari au problema de a fi foarte mandre, spunind 'aceasta masura ar afecta suveranitatea', desi nu e cazul", a spus Chatzimarkakis.

El a precizat ca cele trei tari - dar in special Bulgaria si Romania - nu sunt capabile sa absoarba de o maniera eficienta fondurile europene.

Jorgo Chatzimarkakis a mentionat ca Johannes Hahn, comisarul european pentru politici regionale, dispune de sute de milioane de euro pentru "asistenta tehnica": "Asta inseamna ca poate trimite oameni, experti de la Banca Europeana de Investitii, de la Comisia Europeana, din statele membre, pentru o anumita perioada de timp, in tarile respective, pentru a le ajuta sa administreze, sa implementeze programele si sa absoarba banii".

Intrebat daca cele trei tari vizate ar putea sa-si calce pe mandrie si sa accepte o astfel de propunere, europarlamentarul german a raspuns: "Aceasta este problema. Toate aceste tari au problema de a fi foarte mandre, afirmand ca 'aceasta ne afecteaza suveranitatea', ceea ce nu este cazul, desigur".

"Consider ca trebuie sa gandim dincolo de a fi sau a nu fi mandru. Inteleg ca grecii sunt foarte sensibili acum atunci cand vine vorba de mandrie nationala. Dar, pe de alta parte, tinerii nu pot astepta un loc de munca doar pentru ca primul ministrul sau ministrii sunt prea mandri. Trebuie sa inteleaga ca aici sunt bani in conturi", a subliniat acesta.

Dar banii nu pot crea locuri de munca si nu pot ajuta oamenii daca politicienii continua sa se comporte in acest fel, a avertizat el.

"Ar trebui sa se opreasca, politicienii greci, romani si bulgari ar trebui sa inceteze sa le spuna oamenilor lucruri care nu sunt adevarate. Ar trebui sa recunoasca: avem o problema aici. Am putea limita asistenta tehnica la trei ani si asta ar fi", a continuat europarlamentarul german.

Intrebat care ar fi pozitia Parlamentului European daca aceasta propunere ar fi supusa votului, Jorgo Chatzimarkakis a precizat ca s-ar crea un precedent iar "parlamentarii vor judeca foarte atent daca ar trebui creat un precedent".

"Dar privind la criza adanca in care se afla Grecia, cred ca vom obtine o majoritate cel putin pentru Grecia iar acest precedent ar pava calea pentru Bulgaria si Romania", a adaugat el.

UPDATE 1: Ton van Lierop, purtatorul de cuvint al Comisarului european pentru Politica Regionala (care gestioneaza fondurile pentru Dezvoltare Regionala), a declarat pentru HotNews.ro ca la nivelul Comisiei Europene nu exista nici o initiativa care sa impuna Romaniei experti straini pentru gestionarea fondurilor UE.

UPDATE 2: Renate Weber, europarlamentar roman membru ALDE, a declarat pentru HotNews.ro ca "niciodata la nivelul grupului ALDE nu am avut o astfel de discutie".

Deocamdata, europarlamentarul Jorgo Chatzimarkakis nu a putut raspunde intrebarilor HotNews.ro.

Vom reveni cu amanunte


















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

4486 vizualizari

  • +17 (25 voturi)    
    corect (Miercuri, 22 iunie 2011, 16:04)

    bogdan [anonim]

    corect, sunt total de acord, vor fura si expertii straini dar macar din jumatate vor construi ceva drumuri, strazi, etc, ai nostri fura 90%
    • -1 (7 voturi)    
      Cum sa produci "buzz" pe Net.. (Miercuri, 22 iunie 2011, 21:42)

      Cancan de PE si UE [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      Un grec, cu cetatenie germana, ales de liberalii germani sa le reprezinte tara in PE, enervat ca se vorbeste doar de Grecia ca ultima martoaga bolnava a Europei, si-a dat el cu parerea de coltul mesei de la cantina PE, ce-ar fi sa bage si pe altii in aceeasi mizerie falita greceasca. Evident, a dat in vecinii balcanici ai parintilor sai, ca in regiunea asta Grecia a pierdut definitiv orice respect sau urma de lider regional.

      Grecia ducea o politica extrem de xenofoba, la limita rasismului, refuzand sa recunoasca orice minoritate etnica.
      Pentru statul grec national-fascist un vlah, un aroman, e doar "un grec de limba latina" !! In felul asta, e suficient ca un chinez sa se stabileasca in Atena ca el si copiii sai vor fi declarati greci, doar ca vorbesc alta limba materna, un fel de detaliu total lipsit de importanta, ce mai..

      Teama liderilor actuali ai Greciei, corupti si incompetenti, carora romanii si bulgarii le-o iau inainte in toate domeniile (Romania e acum mai respectata decat Grecia la Comisia UE si FMI), e ca Romania si Bulgaria vor deveni treptat exemple de succes si asta va trezi niste admiratii si intrebari printre sutele de mii de vlahi si aromani din Grecia.

      Asa ca statul grec plateste politicieni din parlamente nationale pt a lansa mesaje denigratoare sau a crea confuzie.

      La noi in Romania, echivalentul acestui Iorgos neamt e deputatul Costica Canacheu, sustinut financiar de un afacerist grec din Constanta, aflat permanent in legatura cu Consulatul elen din oras.
      Canacheu incearca sa introduca in Statutul minoritatilor pe aromani, incercand sa convinga deputati ca aromanii nu sunt romani si nu vorbesc un idiom al limbii romane, nu ar fi latinofoni !!
      Exact ce ar fi o mana cereasca pt propaganda oficiala elenica care zice ca aromanii sunt "elenitatea nordica" !?!
      Ar fi o afacere si pt acest parvenit numit Canacheu, el ar avea loc asigurat de deputat in calitate de minoritar.

      Afirmatia lui Iorgos neamtul e platita de Grecia, de aia nu stie ALDE !
  • +30 (32 voturi)    
    :)) (Miercuri, 22 iunie 2011, 16:05)

    cristi [anonim]

    "...ar afecta suveranitatea..." =)) Bullshit. Ar afecta "afacerile" mioritice.
  • +11 (11 voturi)    
    perfect (Miercuri, 22 iunie 2011, 16:14)

    hapciu [anonim]

    total de acord...asa poate ar fi niste drumuri si multe altele mai calumea.
  • +13 (13 voturi)    
    Corect (Miercuri, 22 iunie 2011, 16:18)

    Emmanuel [anonim]

    Poate asa ar creste si absorbtia de fonduri,si nu ar mai fii coruptia asa de ridicata.
    • +3 (3 voturi)    
      Total de acord! (Miercuri, 22 iunie 2011, 23:02)

      Andrei Ionescu [anonim] i-a raspuns lui Emmanuel

      Cine nu ar fi de acord!
      Sa nu mai vad burtosi, si cefe late cum se lafaie singuri cu ceea ce se cuvine unei tari intregi!
  • +11 (13 voturi)    
    IDEM. (Miercuri, 22 iunie 2011, 16:19)

    prostu´ [anonim]

    -bugetul statului
    -justitia
    -sanatatea
    -invatamantul
    - ...
  • -10 (10 voturi)    
    :) (Miercuri, 22 iunie 2011, 16:22)

    alex [anonim]

    Ce vrajeala. Nu mai stiu cum sa puna gheara pe fonduri europene...

    Putem si noi atunci sa avem grija de muncitorii romani care sunt in Germania? Sa trimitem si noi niste experti sa isi bage nasul un pic pe acolo...
    • +5 (7 voturi)    
      Nu e nicio vrajeala (Miercuri, 22 iunie 2011, 17:59)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui alex

      Este perfect normal. Incapacitatea administrativa a juntei politice din Romania este evidenta. Asa cum in sistemul privat lucrurile s-au schimbat masiv atunci cand managerii straini au venit in Romania si au educat mii de manageri romani, asa se poate face si in politica. Pentru vreo 10 ani cred ca ar fi bine ca in fiecare minister sa existe la nivel doi doar experti straini care sa nu poata fi inlocuiti cand au loc alegeri. Doar astfel se poate ca in 10 ani sa se creeze un aparat biocratic decent in Romania.
  • +3 (7 voturi)    
    :)) (Miercuri, 22 iunie 2011, 16:22)

    ionut [anonim]

    in schimb germanii nu au nici o problema cu mandria :))
  • +15 (15 voturi)    
    perfect de acord (Miercuri, 22 iunie 2011, 16:24)

    vlad dracul [anonim]

    Sunt de acord cu tipul asta, spuneti-mi unde sa semnez.
    • +3 (3 voturi)    
      petitie (Miercuri, 22 iunie 2011, 17:29)

      Dan-T [utilizator] i-a raspuns lui vlad dracul

      nu se poate face o petitie?
      • +1 (1 vot)    
        are sit (Miercuri, 22 iunie 2011, 19:48)

        vlad dracul [anonim] i-a raspuns lui Dan-T

        Are informatii de contact pe situl sau personal:
        http://www.chatzi.de/en/contact.html
  • -6 (6 voturi)    
    Caracatita USL (Miercuri, 22 iunie 2011, 16:24)

    Ponta Antonescu [anonim]

    Neamtul asta sigur a fost cumparat de Ponta si Antonescu iar acuma spune numai minciuni. Fondurile UE sint administrate prost datorita actualei impartiri teritoriale pe judete. Dupa noua reorganizare in regiuni vom avea o absortie de 200%. UE trebuie doar sa ne dea banii ca sint destui romani capabili sa-i gestioneze cu folos. Hai Basescu!
    • +3 (3 voturi)    
      pdlu... (Miercuri, 22 iunie 2011, 17:30)

      me [anonim] i-a raspuns lui Ponta Antonescu

      e la guvernare (singur) de vreo 2 -3 ani si gradu de absorbtie tot de rahat e!
      intelege mai omule ca TOTI fura!!!
  • +8 (8 voturi)    
    Externalizare seviciilor (Miercuri, 22 iunie 2011, 16:24)

    Constantin [anonim]

    este o puternica arma contra coruptiei in orice firma. Cu toate ca la prima vedere costurile par mai mari, in cele din urma se fac reduceri importante de buget.
    • -2 (2 voturi)    
      In teorie, da... (Miercuri, 22 iunie 2011, 20:35)

      black [anonim] i-a raspuns lui Constantin

      in practica e o arma si mai puternica de a mari si camufla coruptia...cum? simplu, firmele externe sint ale lui x , y, z, etc din firma-mama , nu-ti mai spun ce urmeaza, ca e clar....jaful va deveni ceva de groaza, si crede-ma ca asta se intimpla la firme private chipurile serioase ....una peste alta tot simplii angajati au de tras.
  • +4 (4 voturi)    
    Ar fi un test de MBA - Proiect In Tara Mafiotilor (Miercuri, 22 iunie 2011, 16:26)

    vamaiot [anonim]

    Si ce? se poate infiinta un departament care sa dea Copy-Paste la proiecte pentru infrastuctura... dar retelele din teritoriu o sa aranjeze o piedica pt ca poate la anul vine o lucrare cu bani de la stat si bani aia se pot fura linistiti !

    dar trebuie sa ne vedem interesel si sa obtinem fondurile ...
  • +8 (8 voturi)    
    propun sa facem o petitie online pe aceste subiect (Miercuri, 22 iunie 2011, 16:27)

    antares [anonim]

    daca dam 2-3 % din fonduri pe administrare si tot salvam 50% din fonturi care merg cu dedicatie la prieteni politici
  • -1 (7 voturi)    
    Grecii mai nou se dau nemti (Miercuri, 22 iunie 2011, 16:27)

    lexites [utilizator]

    e asta german cum suntem noi olandezi.
  • -3 (11 voturi)    
    Sa-i mai lase pe români! (Miercuri, 22 iunie 2011, 16:28)

    Yorgos Arvanitis [anonim]

    Grecul asta (chiar daca are cetatenia germana tot un grec este)ar trebui sa vorbeasca numai pentru rahatul de tara sa. România si Bulgaria stau mult mai bine decât tara sa de origine, datoria publica a României si Bulgariei nici nu se compara cu cea a Greciei, iar în materie de coruptie Grecia e chiar pe ultimul loc din UE. Oricum am impresia ca grecul asta s-a bagat în seama pentru a nu lasa Grecia chiar singura-singura, adica mai pe înteles, vrea sa arate ca mai sunt niste tari ca Grecia în Europa, deci nu suntem noi,grecii, chiar singurii ineficienti,corupti si mafioti din UE. Si uite asa mai deviezi atentia de la o tara kkt precum e Grecia la ora actuala si catre altele. Numai tare ma "tem" ca nu prea o sa tina!PS. Sunt grec, care traieste în România si stiu despre ce vorbesc.Grecii sunt atât de megalomani încât nu suporta acum ideea ca au ajuns paria Europei! Dar, din pacate, ei sunt de vina pentru starea asta din tara lor, nu UE,nici Merkel, nici "bogatasii" si nici chiar politicienii greci(ei le cânta grecilor doar în struna!).
    • +2 (4 voturi)    
      responsabilitate (Miercuri, 22 iunie 2011, 18:58)

      marcus61 [utilizator] i-a raspuns lui Yorgos Arvanitis

      Bravo Yorgos,
      Dragi romani aveti impresia ca daca ne va administra un strain banii, baietii destepti nu vor mai fura?
      Dar noi cand o sa devenim responsabili?
      Nu cumva asta este o meteahna comunista cand noi nu trebuia sa avem nicio parere si este un tovaras de la Raion care le stie pe toate si vine sa ne rezolve problemele?
      Cand o sa ne apucam sa muncim toti?
      Cand nu o sa mai aplaudam pomenile electorale, sociale, etc.?
      Cand o sa tragem de maneca pe cel de langa noi, asa cum face neamtul si sa-i spunem sa numai arunce gunoiul in strada?
      Cand o sa incetam sa votam dupa ureche politicieni care au bube in cap?
      Cand o sa devenim cu adevarat romani?
  • +3 (5 voturi)    
    Suveranitate=hotzie legala (Miercuri, 22 iunie 2011, 16:30)

    Suzeranitatea suzetoida [anonim]

    Cum sa lasam tovarashi banetu ioropei pe mana veneticilor?! ce, noi nu putem fura tot la fel de bine? auzi dom'ne la ei imperialijtii... dujmani ai afacerilor boborului! Huo, ioropo, vezi ca iti trimitem noi pe d-alde Dragnea si Ridzi sa-ti administreze bugetu', sa vezi cum criza greaca o sa ti se para floare la ureche...
  • 0 (2 voturi)    
    eu zic (Miercuri, 22 iunie 2011, 16:32)

    neamtul [anonim]

    sa administreze romanii toate fondurile UE si nu ar mai fi nicio problema. Absorbtia ar fi foarte rapida si subtila. N-ar simti niciun neamt. Plus ca am recupera foarte repede decalajul.
  • 0 (2 voturi)    
    corect au dreptate s-au desteptat (Miercuri, 22 iunie 2011, 16:33)

    corect [anonim]

    expertii straini s-au desteptat, au invatat din experienta expertilor din tarile memebre si au decis sa imbunatateasca procedura.
    in loc ca ciubucul sa se duca la expertii romani va merge la cei straini prin proceduri elegante de lobby.
    vedeti cita eficienta si corectitudine.
  • -1 (1 vot)    
    Ha.. ha.. (Miercuri, 22 iunie 2011, 16:34)

    Andrei [anonim]

    dupa nume, neamtzul asta e la origine grec... ha..ha..
  • 0 (6 voturi)    
    ce smecher (Miercuri, 22 iunie 2011, 16:34)

    xy [anonim]

    grecul Chatzimarkakis, ca sa nu mai para tara lui atat de in ofsaid, umilita ca singura incapabila din UE sa-si gestioneze singura fondurile si bugetul, baga repede in aceeasi oala Romania si Bulgaria alaturi de Grecia si indeasa acolo problema cu fondurile europene, de parca din fonduri europene necheltuite si nu din bani publici mult prea cheltuiti a aparut criza in UE!

    din pacate, cine citeste ia de buna "recomandarea" si se repede cu capul inainte sa-l laude si sa ceara guvernare straina, ca toti strainii sunt genii si cinstiti. apropo, tot straini sunt si grecii! ce placut ar fi sa ne administreze fondurile niste "experti" greci...
  • -2 (2 voturi)    
    Perfect (Miercuri, 22 iunie 2011, 16:35)

    Woodrea [anonim]

    Pai si cum? Sa ii ia jucariile lu' Nutisor?!?
  • +5 (5 voturi)    
    ar afecta suveranitatea (Miercuri, 22 iunie 2011, 16:35)

    buha [utilizator]

    se spune "ca afecteaza suveranitatea" de fiecare data cand iti spune unul de afara ca esti corupt.
    la noi e regula ca are voie sa spuna ca esti corupt doar cineva din tara, si nici din tara, deoarece justitia inca nu a gasit corupti, iar csm-ul si ccr-ul nu lasa legile sa fie facute ca sa ne scape de corupti.
    in concluzie in romania nu sunt corupti, iar cine spune ca sunt se baga in afacerile noastre interne!
  • +2 (4 voturi)    
    n-ar fi prima oara... (Miercuri, 22 iunie 2011, 16:36)

    istoric ciclic [anonim]

    n-ar fi prima oara cand ne-ar scoate din situatie, stim cu totii ca sub rege german n-am castigat independenta. Situatia actuala in care 93,9% din clasa social-politica e pervertita pretinde astfel de solutii...
    Trist ar fi daca expertii germani s-ar numi Karl Iusuf, Diter Itikovici, Klaus von Oagadugu...
    de altfel vedeti cum se numeste si acest europarlamentar german... (chiar, ei nu or fi vazut cand l-au votat?)
  • 0 (0 voturi)    
    de acord! (Miercuri, 22 iunie 2011, 16:37)

    me [anonim]

    aia macar o sa fure mai putin... si o sa si termine ceva...
  • -1 (1 vot)    
    Tare imi este frica cã (Miercuri, 22 iunie 2011, 16:38)

    haiducul [anonim]

    ....experti straini vor invata de la ai nostri cum se cheltuie bani fara a se face nimic.
  • -1 (1 vot)    
    fonduri europene (Miercuri, 22 iunie 2011, 16:40)

    dorina [anonim]

    suupeer!!!unde nu da Dumnezeu sa administreze un strain acesti bani,pentru folosul Romaniei!!!
    s-ar duce naibii toti borfasii care si-au facut o viata de nababi din bani nemunciti si rambursati ,cu dobanda,de cei multi si amarati.
    da Doamne!!
  • +2 (2 voturi)    
    nu numai atat (Miercuri, 22 iunie 2011, 16:41)

    tsunami [anonim]

    corect, de acord, dar ar trebui inca un pas.
    am spus-o de la inceput, zona euro si comunitatea nu poate avea succes fara un model american. un guvern federal care sa controleze guvernele locale ale fiecarei tari.
    situatia din grecia, portugalia si irlanda puteau fi evitate. asta se intampla cand ai incredere ca totate guvernele spun adevarul.

    curaj mai baieti
    • 0 (0 voturi)    
      nah (Miercuri, 22 iunie 2011, 17:36)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui tsunami

      N-ai cum sa aplici modelul american in Europa, din simplul motiv ca UE nu e un stat federal, nu e nici macar un stat.
  • 0 (0 voturi)    
    de acord! (Miercuri, 22 iunie 2011, 16:45)

    marmota [anonim]

    sa vina strainii daca noi nu ne putem abtine la furat. asa cum zice bogdan mai sus, ceva-ceva tot s-o vedea si la noi, si nici n-o sa mai dam inapoi banii in cativa ani, stransi de la fiecare cetatean in parte. in plus, uite si o solutie de a nu mai cheltui bani aiurea acum cu reorganizari si para-reorganizari, care mai si starnesc aiurea spiritele. reorganizarea administrativa nu are nici op legatura cu ineficienta in atragerea de fonduri. stati frumusel si ganditi reorganizarea temeinic, daca este necesara,l ce costuri sunt, ce beneficii aduce, informati populatia inainte si consultati-o si abia apoi treceti la fapte. o astfel de initiativa presupune niste costuri uriase pe care le va suporta o populatie si asa saracita.
    • 0 (0 voturi)    
      mai rau nu poate fi (Miercuri, 22 iunie 2011, 16:52)

      radu [anonim] i-a raspuns lui marmota

      asa ca, de ce nu? O idee buna si cu siguranta mai putini dintrei ei vor fi influentabili si dispusi la...manarii. Poate asa vom reusi sa facem mai multe autostrazi, siteme de canalizare etc.
    • 0 (0 voturi)    
      Reorganizarea nu costa,dimpotriva. (Miercuri, 22 iunie 2011, 21:36)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui marmota

      Daca vom aduce experti straini pentru gestionarea fondurilor europene(ceia ce nu cred),opozitia unora privind reorganizarea administrativa va disparea.Interesul pentru actuala impartire ,sunt banii si unele familii care au acaparat unele judete importante ca fonduri,incat indiferent de partid care este la putere ei sunt cei care manevreaza fondurile de orice fel.
      • 0 (0 voturi)    
        cum nu costa?!? (Joi, 23 iunie 2011, 10:50)

        marmota [anonim] i-a raspuns lui mircea

        hai sa-ti dau exemple de cheltuieli si de stat, si personale: relocalizarea efectiva a serviciilor administrative, schimbarile in actele oficiale / personale de denumiri si paradenumiri, placute auto, borne kilometrice si alte inicatoare de semnalizare, recrutarea personalului administrativ si eventual relocalizarea lui, schimbarile de raportare statistica, etc etc, caci sunt doar cateva implicatii superficiale?!? pentru cheltuielile de stat, crezi ca aduce basescu si tot executivul bani de acasa cand noi si fara aceste cheltuieli nu reusim sa echilibram deficitul bugetar? cine va mai avea drepturile taiate pt ca ilustrii nostri politicieni cretinoizi sa isi faca mendrele? nu zic ca aceasta reorganizare este buna sau rea, nu stiu inca, insa daca nu s-a facut acest lucru atunci cand a fost propus prima oara de nastase, nu se putea astepta pana cand se mai echilibra situatia?!? pacat ca unii, cu ochii in televizor - vorba cuiva, votanti fideli, uita sa se mai uite si in portofel sau la familiile lor si sa gandeasca si in perspectiva... daca crezi ca ne va fi mai bine dupa aceea... esti cel putin idealist.
  • +2 (2 voturi)    
    Sa vezi acum reactia agramatilor nostri! (Miercuri, 22 iunie 2011, 16:51)

    Victor [anonim]

    Au mai spus-o si altii.Aceasta coperare ar putea fi compatibil in toate domeniile.
    Ai nostri au intrat in politica sa-si umple propriile conturi!Ei habar nu au de politica!Ei cred ca statul este o afacere privata ptr.unii,iar milioanele de cetateni sunt sclavii lor!
    Dumnezeul nu da cu bata si de asta sper ca exista o anumita nota de plata ptr.toti draganii,voiculeani,
    oprisenii,bercenii,mazareni ,etc.sfarsit deschis
    Dupa nume acest politicean german are radacini grecesti,deci stie despre ce vorbeste!
    Boala tipica zonei balcanice:mandrii,orgoliosi,
    fudului,tantosi si prosti de dau in gropi.
    Asa ceva nu trebuie vazut ca o critica,ci mai de graba ca o mana intinsa ptr.romanul de rand cazut in mocirla saraciei!
    Avem o tara frumoasa cu locuitori minunati,dar suntem lipsiti de viziuni,de idealuri,de curaj.
    Ne aplecam capul si ne lasam injositi cu pungile de zahar,care si asa ne erau destinate.
    Nu mai cred in teoria comunismului.
    Tara asta are si generatii post decembriste,dar cred ca educatia de la parinti cu:tine-ti gura a dus Ro.juna la aici unde ne aflam!
  • +1 (1 vot)    
    Fonduri UE administrate ... (Miercuri, 22 iunie 2011, 16:51)

    John [anonim]

    Am lucrat in Romania pentru o institutie germana. Am avut discutii la MFP pe acesta tema inca prin 2006. Sa discutat administrarea fondurilor UE de o institutie din GB si una din D.... dar vedeti unde am ajuns
  • 0 (2 voturi)    
    Ihim... (Miercuri, 22 iunie 2011, 16:57)

    Tura de noapte [anonim]

    Sa lase administrarea fondurilor UE pe mana unor expertzi straini, daca se poate dintre sfatuitorii lu celebru komisar Olli Rehn, care nu de mult propuneau conditzionarea alegerilor din Irlanda de aprobarea bugetului Irlandei, ca ashea vroia mushchii lor de "specialishti". Adica, "da-i dreaq pe irlandezi, ce kilu nostru ne intereseaza pe noi de alegerile lor, UE si politrucii iei tre sa fie bine". Dupa care, aceiashi specialishti, s-au apucat de standardizarea dimensiunilor scaunelor tractoarelor produse in UE. Bah nene, ce de treaba au unii...
  • +4 (4 voturi)    
    O idee strasnica (Miercuri, 22 iunie 2011, 16:58)

    SS [anonim]

    dar ce vor zice ai nostri? adica ei sa nu mai aiba mierea la indemana? adica sa nu mai fure? Pun pariu ca vor sari ca arsi.
  • +4 (4 voturi)    
    ideal (Miercuri, 22 iunie 2011, 17:04)

    Clujeanul [anonim]

    Ar fi ideal, asa toti banii absorbiti ar fi folositi 100 % pentru dezvoltarea acestei tari.
  • +4 (4 voturi)    
    Unde votam? (Miercuri, 22 iunie 2011, 17:04)

    Andy [anonim]

    SI eu vreau management vestic la "afacerile" astea.
    Ei dau banii, ei sa ne arate cum se face treaba. Preferabil cu firme nemtesti, ca oricum noi platim mai mult decat nemtii in tara lor, pe niste drumuri de 2 lei, la noi.
    • 0 (0 voturi)    
      Te inseli (Miercuri, 22 iunie 2011, 17:45)

      Cercul intrerupt [anonim] i-a raspuns lui Andy

      Banii tot noi ii dam.
  • 0 (0 voturi)    
    referendum (Miercuri, 22 iunie 2011, 17:31)

    ceapa [anonim]

    Sa se faca referendum si sa se consulte populatia. Cred ca ar fi impotriva aproximativ 2000-3000 de persoane, nu mai mult. Adica cei care beneficiaza de pe urma afacerilor mioritice.
  • 0 (0 voturi)    
    da, dar nemti (Miercuri, 22 iunie 2011, 17:38)

    iat [anonim]

    o idee buna. unde semnez pt sprijin? :) dar sa fie nemti, nu francezi sau, doamne fereste, italieni :))
  • 0 (0 voturi)    
    mai mult (Miercuri, 22 iunie 2011, 17:38)

    Vasile [anonim]

    Ne-ar mai trebui un Presedinte si un Prim Ministru trimisi tot de CE/UE plus la Finante, ANAF, Justitie Interne...
  • 0 (0 voturi)    
    da (Miercuri, 22 iunie 2011, 17:39)

    george [anonim]

    sunt de acord, vreau
  • 0 (0 voturi)    
    nu puteti propune management strain total ??!!! (Miercuri, 22 iunie 2011, 17:51)

    costica [anonim]

    Adica, Grecia, Romania si Bulgaria(desi Bulgaria face pasi mai repezi ca Romania) sa aiba management total strain macar la nivel central?! Macar pana le aduceti la nivelul UE !!!!! VA RUGAM !!!!! Votam la un referendum atat de drag inimii Dlui Basescu acest lucru....VA RUGAM!!!! Scapati-ne de incompetentii astia cu care ne-am pricopsit pe cap....
  • 0 (0 voturi)    
    foarte bine (Miercuri, 22 iunie 2011, 17:51)

    dan [anonim]

    valeu, ce bine ar fi, poate nu se mai fura chiar toti banii, oricum, cei care ne conduc cred ca sunt pe locuri fruntase in lume in ceea ce priveste furtul
  • +1 (1 vot)    
    Vanzatorul de iluzii (Miercuri, 22 iunie 2011, 18:25)

    Bogdan [anonim]

    Va faceti iluzii daca aveti impresia ca niste "experti" vor veni si vor face din rahat bici. Marea majoritate a celor ce ajung pe plaiurile mioritice isi transforma usor cinstea in rusine si se dedau la dulcele trai pe spagi.

    Apoi, sa nu credeti ca in alte parti nu sunt probleme. Dimpotriva, sunt probleme, chiar mai mari decat la noi, pentru ca e vorba de sume mult mai mari decat cele invartite in Romania. Doar ca prin alte parti nu se treneaza rezolvarile, atunci cand se da peste o buba. Dar, deh, la cata indoctrinare am avut parte, cum ca romanii sunt rai si hoti si lenesi, mi se pare normal sa credem ca suntem singurii diabolici, iar restul sunt niste ingerasi nevinovati.

    Rezolvarea problemei e o justitie corecta, eficienta si rapida. Doriti-va judecatori incoruptibili si hotarati, nu experti care se pot adapta foarte usor situatiei romanesti.
  • 0 (0 voturi)    
    "experti stràini" (Miercuri, 22 iunie 2011, 18:26)

    Pupilados [anonim]

    este trist sa ajungi macar cu gândul la aprobarea unei astfel de idei ... dar dacà este cea mai aproape de realitatea noastrà,atunci ajungi usor pe culmile disperàrii.
  • +1 (1 vot)    
    consultanti straini (Miercuri, 22 iunie 2011, 18:29)

    anomim [anonim]

    Uninunea Europeana a dat suficienti bani pentru firme de consultanta straine care sa ne invete cum se scriu proiectele, cum se implementeaza, etc.
    Ceea ce s-a intamplat acum, cu proiectele pregatite de "mari firme internationale" pentru accesarea finantarii prin Fondul de Coeziune, este JALEEEEEEEEEEEEEE!!!!!
    Cine vrea sa se convinga, sa analizeze documentatiile intocmite (nu dau numele firmei STRAINE!!!!) ptr proiectele Tulcea, Calarasi, Teleorman....
    S-au atribuit contracte ptr intocmirea de aplicatii, studii de fezabilitate, dosare de atribuire pentru 5 judete unei singure firme. Au realizat un draft pe care apoi l-au luat cu copy-paste ptr celelalte 4 si au ajuns strazi din Tulcea in Calarasi, Jimbolia de la Timisoara s-a mutat la Valcea, etc...
    Avem clauze contractuale minunate. Poate le vor verifica si misiunile de audit ale Uniunii Europene: perioada de notificare a defectelor 60 luni pe un contract de la Turda!!!! Pai se duce... perioada de eligibilitate pana trec cele 60 de luni!!!! Dar sunt consultanti straini!!!!
    Probabil este mai rentabil sa platesti un expert strain cu 1000 euro/zi si un expert roman cu 150euro/zi din care mai trebuie sa dea jumatate taxe la stat!!!
    Ale cui interese le aparam?
  • 0 (0 voturi)    
    jorgo (Miercuri, 22 iunie 2011, 18:45)

    bla [anonim]

    Jorgo asta, culmea cinstei, a plagiat la doctorat :-)))

    http://www.sueddeutsche.de/politik/fdp-plagiatsvorwuerfe-gegen-chatzimarkakis-drei-zitiertechniken-viele-fragezeichen-1.1097780
  • 0 (0 voturi)    
    nu cumva pe mana lui? (Miercuri, 22 iunie 2011, 18:45)

    atreus [anonim]

    sau voi fraierii credeti ca europenii nu au si ei coruptii lor???
  • 0 (0 voturi)    
    pe ei i-ati intrebat? (Miercuri, 22 iunie 2011, 18:46)

    anion [utilizator]

    Daca la nivel central, de minister, asa ceva este posibil, ce facem cu presedintii de CJ? I-ati intrebat pe baronii Dragnea, Oprisan, Nicolescu, Mocanu? Vreti chiar sa nu mai avem politicieni?
  • -1 (1 vot)    
    Un tampit de grec ce se da neamt (Miercuri, 22 iunie 2011, 19:28)

    revelare [utilizator]

    si uite cati tampiti rpomani sunt aici, carte ii dau dreptate.
    In Ro absorbtia e mica, dar tara nu e in faliment. De ce nu s-ar ocupa el de tarile care sunt amenintate de faliment?
    Ori ii administram noi, romanii, corect, ori nu ii luam de loc. PUNCT. Astia care va dati 'intelepti" ca sa vina strainii, mergeti si ca tratati complexele in alta parte.
    • 0 (0 voturi)    
      si uite ca ai luat un minus de la cretinoizi (Miercuri, 22 iunie 2011, 22:55)

      unu [anonim] i-a raspuns lui revelare

      si din pacate sunt multi megadestepti care au impresia ca Romania condusa de altii o sa mearga in folosul romanului.

      cat de stupizi si de prostiti de televizor pot fi unii!
      cand dracu' au condus strainii Romania in folosul ei? sa imi zica unul! Toti care au venit in tara asta au venit la furat, ca erau greci, turci, unguri, rusi sau alte popoare.

      oameni buni treziti-va! nu au sa va fure romanii, au sa va fure strainii si atunci va fi vai si amar.
    • 0 (0 voturi)    
      tampit?!? (Miercuri, 22 iunie 2011, 23:47)

      un tampit [anonim] i-a raspuns lui revelare

      de administrat corect s-a vazut ca nu putem. tampitul de mine, insa, ar dori sa nu mai sustina statul care ii ajuta pe toti infractorii, alocand fonduri de la buget pentru returnarea sumelor pe care le-au devalizat acestia, si care or sa continue sa devalizeze daca vor putea, fiind practic fieful lor. asadar, oi fi eu tampit, insa nu am probleme de logica precum toti desteptii. o seara buna!
  • 0 (0 voturi)    
    nu impartirea pe judete, (Miercuri, 22 iunie 2011, 22:40)

    tinerete pierduta pe santiere [anonim]

    ci managementul central e incompetent( a aplicat descentralizarea mecanic,orbeste si s-a blocat)***
    in legatura cu managementul tarii noastre(nu a altora),inclusiv administrativ-teritorial, cat mai exista martori obiectivi, trebuie pornit, comparativ, de la 0: de dinainte de anul 1989- ce a fost bun si ce a fost rau, pe bune, nu cu patima unor frustati politic?
    asa ca studiati cum cu ****_ro.wikipedia.org/wiki/Guvernul_Constantin_D%C4%83sc%C4%83lescu_(2), reuseam sa producem si sa avem de toate, sa facem mari investitii, sa avem 0 datorie externa!
  • 0 (0 voturi)    
    Corect ar fi fost ca... (Joi, 23 iunie 2011, 2:51)

    T+C [anonim]

    Corect ar fi fost ca Grecia, Bulgaria si Romania sa nu fi fost primite in Uniunea Europeana.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu au loc consultanii lor la ciolan (Joi, 23 iunie 2011, 10:23)

    Georgh [anonim]

    Isi baga consultantii straini unghia in gat pentru ca nu reusesc sa puna mana pe mai multe contracte in Romania. S-au trezit ca s-au specializat si consultantii romani si stim si noi foarte bine cum se intocmesc proiecte. Ei nu mai au loc pe piata, cu preturile lor astronomice si de aceea tot latra.
  • 0 (0 voturi)    
    Daca nu ar exista problema... (Joi, 23 iunie 2011, 10:32)

    lupulsas [anonim]

    Daca nu ar exista probleme majore cu absorbtzia fondurilor, nu ar fi nevoie de sfaturi neavenite. Fapt este insa, ca s-au schimbat guverne, ministere, responsabili, s-au luat angajamente, insa absorbtzia a ramas catastrofala. Fondurile exista, ar putea fi mana cereasca pentru o tzara in dezvoltare in care conditziile naturale ar permite rezultate rapide ptr. o apropiere a nivelului de trai de cel al tzarilor mai dezvoltate. Faptele vorbesc: se fura ca-n codru, chiar se renuntza la fonduri UE ptr. ca sunt cit de cit mai controlate decat objecte de investitzie din fonduri natzionale, unde atribuirea pe spranceana e regula, nu exceptzia. In aceste conditzii obiective "mandria natzionala" devine penibila.
  • 0 (0 voturi)    
    100% de acord (Joi, 23 iunie 2011, 12:05)

    *** [anonim]

    O idee excelenta intr-adevar.Nu dau 2 lei pe suveranitate atat timp cat am demonstrat de atatia ani ca nu suntem in stare mai nimic cinstit. Sa vina altii sa faca pentru ca pana la urma tot noi - platitorii de taxe - vom beneficia.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică