Oficial elen: Grecia va parasi zona euro daca nu va ajunge la un acord cu creditorii internationali in ceea ce priveste al doilea plan de salvare

de Dragos Comache     HotNews.ro
Marţi, 3 ianuarie 2012, 13:54 Economie | Finanţe

Grecia va trebui sa paraseasca zona euro daca nu va reusi sa ajunga la un acord cu creditorii sai internationali in ceea ce priveste un al doilea plan de salvare, de 130 miliarde de euro, a declarat marti un purtator de cuvant al Guvernului, citat de Reuters.

Acesta este un avertisment public neobisnuit de puternic al oficialilor eleni, in conditiile in care Atena si partenerii sai din UE au respins in repetate randuri o iesire a Greciei din zona euro, care ar provoca o agravare a crizei datoriilor de stat din regiune, si evita sa spuna ca acest lucru este un scenariu posibil.

"Acordul de salvare trebuie semnat, in caz contrar vom iesi de pe piete, vom iesi din euro. Situatia va fi mult mai grava", a declarat Pantelis Kapsis la un post de televiziune.

Grecia se afla intr-o cursa contra cronometru pentru a ajunge la o intelegere cu UE, FMI si detinatorii privati de obligatiuni privind detaliile acordului de finantare externa. Autoritatile elene trebuie sa rascumpere in martie o emisiune de obligatiuni cu o valoare semnificativa, iar daca nu obtin pana la acea data un imprumut extern risca sa intre in incapacitate de plata.

Incheierea acordului depinde de participarea voluntara a detinatorilor privati de obligatiuni ale statului elen la planul de salvare convenit in octombrie.

Oficialii greci, care trebuie sa aprobe o serie de reforme nepopulare pentru a incheia acordul de salvare, au avertizat in ultimele zile ca o revenire la drahma ar fi un "iad" si ca tara trebuie sa mentina programul de austeritate pentru a evita acest lucru.

Sondajele de opinie arata ca alegatorii greci dorec ca Guvernul sa fata tot ceea ce este nevoie pentru ca Grecia sa ramana in zona euro, chiar daca nu sunt de acord cu reformele de austeritate.


Citeste si:



Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

11917 vizualizari

  • +26 (26 voturi)    
    Vor muri cu drahma de gat (Marţi, 3 ianuarie 2012, 14:21)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Chiar daca ies din zona euro, datoriile cam raman si vor fi platite intr-un final, dar din moment ce populatia nu accepta acum masurile de austeritate, n-au decat sa se intoarca la drahma si s-o devalorizeze pana cand vor atinge tintele de reducere a cheltuielilor.

    De exemplu, daca un functionar are acum 1500 euro/luna si nu accepta reducerea salariului la 1000 euro pe luna, va primi drahme la paritatea de 100 drahme=1 euro (adica 150.000 drahme), apoi moneda nationala va fi devalorizata pana la un curs de 150 drahme=1 euro.

    Si uite asa li se reduc salariile...

    Scenariul e simplu, dar ne va trage in jos pe toti.
    • +19 (19 voturi)    
      va primi drahme la paritatea de 100 drahme=1 euro (Marţi, 3 ianuarie 2012, 14:48)

      gemini [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      depinde ... poate le vor impune grecilor sa revina la drahma cu paritatea de cind au intrat in euro, adica 340.71 ...

      atunci sa te tii ...
    • +5 (5 voturi)    
      Grecii au pacalit si un maghiar (Marţi, 3 ianuarie 2012, 15:06)

      Boloni, disperat de situatia din..Grecia [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      Situatia economica grava pe care Grecia o traverseaza l-a adus pe culmile disperarii pe Ladislau Boloni.

      "Am o colaborare buna cu cei din conducere, insa marea problema este cea economica. Situatia generala din Grecia este foarte dificila, asa ca si noi avem o probema mare. Adevarul este ca in aceste conditii este imposibil sa ajungem acolo unde imi doresc. N-am mai intalnit niciodata asa ceva pe la echipele la care am activat", a spus Ladislau Boloni.

      De asemenea, Boloni a dezvaluit ca si contractul sau a avut de suferit din cauza problemelor din Grecia.

      "Una am stabilit cu agentul meu, iar cand am semnat contractul a aparut altceva. Dar dorinta de a antrena PAOK a fost primordiala", a mai spus Boloni.
    • +8 (8 voturi)    
      cum poate fi (Marţi, 3 ianuarie 2012, 16:45)

      mariuca [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      executat statul elen pentru neplata datoriilor catre creditorii?
      aceasta este MAREA intrebare?
      nu platesc ce datoreaza si ce li se va intampla?
      • +7 (11 voturi)    
        Ce se poate intampla !!!!!!!!!!!!!1 (Marţi, 3 ianuarie 2012, 19:24)

        sipu [utilizator] i-a raspuns lui mariuca

        Pai o sa se descurce asa local cu ce produ ei............................ca bani de importuri ? dar de sanatate ? dar de bugetari ? cu gunoiul cum se face ?Dar transporturile (petrol..........samd)?
        PS: ce poate sa li se intample....................pai sa ii intrebe pe Tonta si Puturosul
        • +3 (3 voturi)    
          Pai, nu-i mai imprumuta nimeni.. (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 11:07)

          Dianora [utilizator] i-a raspuns lui sipu

          ..si n-au din ce plati salarii si celelate obligatii ale statului, ca banii colectati nu le ajung...
      • 0 (8 voturi)    
        datorii suverane (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 2:04)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui mariuca

        Nu se intampla nimic daca nu platesc datoriile.

        De aia se cheama datorii SUVERANE. Sunt bazate doar pe promisiune, atat. SUVERANUL se poate oricand razgandi si anunta ca nu le va plati. Tot ce se va intampla e ca vor fi aratati cu degetul de restul lumii.

        Nu exista executare silita a datoriilor suverane.
        • +7 (7 voturi)    
          Nu exista, asa este! (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 8:25)

          , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui gigi

          Dar sa/i vad eu de unde vor mai imprumuta!
          Pentru ca cineva care a fost o data pacalit, nu cred ca se va mai lasa si a doua oara!
          Si apoi sa/i vad eu pe kalispera si kalimera cum vor mai sta cu burta la soare, de unde vor mai avea al 17-lea salariu, cum vor mai sta ei cu burtile la soare, cine le va mai veni in vacante, ...
          Sa iasa!
          Niste lenesi mai putin!
  • +20 (20 voturi)    
    probabil unica solutie (Marţi, 3 ianuarie 2012, 14:23)

    Denoro [utilizator]

    Grecia e in asa hal de indatorata incat e greu de imaginat cum a ajuns aici. Pe de alta parte, are o populatie foarte agresiva vis-a-vis de masurile de austeritate (romanii, din punctul asta de vedere, nici nu sufera comparatie) iar economia Greciei nu dispune de o baza industriala solida, asa cum dispune spre exemplu Italia. Din turism si masline nu prea iesi din criza rapid. (bine, am exagerat putin cu turismul si maslinele, dar nu-s departe de realitate). Ca sa nu amintesc de evaziunea fiscala greceasca traditional mai ridicata decat cea vest-europeana.
    Probabil ca intr-un final e unica solutie, ca Grecia sa iasa din zona euro. Revenirea la drahma ar fi, intr-adevar, un iad pe termen mediu, dar probabil e singura solutie de a "pacali" creditorii: o inflatie galopanta. De fapt, de ce am pus cuvantul "a pacali" intre ghilimele?
    Singurul fir care tine inca Grecia in zona euro e faptul ca bancile franceze si cele germane au multe credite de recuperat din Grecia. Daca calculele germanilor si francezilor ajung la concluzia ca e mai avantajos pentru ei ca Grecia sa iasa din zona euro, cu tot cu pierderile bancilor mama (care cel putin partila oricum vor fi acoperite de statul german si cel francez), Grecia este data afara din zona euro. Asta e singurul fir care o mai tine in zona euro, nu altceva. Restul e can-can.
    • -12 (18 voturi)    
      viziune cam ingusta !!! (Marţi, 3 ianuarie 2012, 15:29)

      val [anonim] i-a raspuns lui Denoro

      Grecia nu a avut , si nici nu are cu ce sustine o baza industriala reala, in schimb Grecii, de cand se stiu, au facut negot !! Si au si acum una din cele mai mari flote comerciale din lume , au foarte multe plasamente in strainatate , detinand active cam peste tot in lume. Numai in Romania cate active detin !!! Asa ca nu le plange atat grecilor, plange de prostia nioastra , care nu mai avem nimic sustenabil in economie !!!!
      • +12 (14 voturi)    
        vorbesti ca sa nu taci (Marţi, 3 ianuarie 2012, 17:10)

        alex [anonim] i-a raspuns lui val

        asa, pentru ca tu ai o viziune larga... spune-ne si noua ce active importante detine Grecia in Romania si in lume, exceptand bancile grecesti...
        • +1 (3 voturi)    
          no.1 (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 9:33)

          mihai [anonim] i-a raspuns lui alex

          Lumea ar trebui sa se informeze inainte de a-si exprima anumite opinii...dar probabil principalul " castig" al revolutiei este posibilitatea de a avea o opinie, indiferent daca cunostem temeinic sau nu un subiect. SI arpopo de flota comerciala..Grecia e nr. 1 la nivel mondial in ceea ce priveste capacitatea si numarul flotei comerciale. vezi: http://www.shippingherald.com/Admin/ArticleDetail/ArticleDetailsShippingNews/tabid/98/ArticleID/1318/Greece-maintains-top-spot-in-world-shipping.aspx
          sau
          http://en.wikipedia.org/wiki/Greek_Merchant_Navy.
          In ceea ce priveste alte active detinute de Grecia in lume....de ex in Romania banicle grecesti sunt prezente in top 10, fapt ce ar afecta f serios economia in caz de sa spunem falimet al Greciei.
          Si exemplele ar fi multe...verificati ce este Coca Cola Hellenic...( no 1 distribuitor Coca Cola in Europa cu sediu social in Grecia si detinator a tuturor fabricilor Coca Cola din Europa)....
          Ar trebui sa ne mai informam si ulterior sa ne exprimam anumite pareri.
          Numai bine!
        • +3 (3 voturi)    
          mai bine taci dumneata (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 10:05)

          gepeleus [anonim] i-a raspuns lui alex

          domnule, daca nu stiai, ~17.000 ha teren arabil din Ro e detinut de firme grecesti- ti se pare putin? Stii cate ansambluri imobiliare sunt detinute de ei? Dar de activele lor din zona productiei de lactate? dar de romtelecom, de stirom, de coca cola hbc, de alumil ai auzit? si astea sunt cateva, doar, dintre activele care produc ptr greci in Romania. Asa ca las-o mai moale cu viziunea.
  • +22 (24 voturi)    
    Grecia nu are ce cauta in zona euro (Marţi, 3 ianuarie 2012, 14:28)

    Grecia, fudulie pe banii altora [anonim]

    O economie moderna si competitiva nu se sustine doar cu turism, masline si feta.

    E nevoie de diversificare economica (asa cum are Romania, de la agricultura pana la reactoare nucleare), de disciplina bugetara (abia in ultimii 2 ani Romania a facut asta, spre deosebire de multe state UE care nici macar nu au inceput..), de responsabilizare a cetatenilor (romanii sunt printre cei mai buni platnici de taxe si facturi din UE, in timp ce in Grecia doar 5% din populatie isi plateste impozitele!).

    Grecia a fost primita in UE din ratiuni de geostrategie, la fel ca Romania in 2007.

    O greseala majora a fost facuta de UE atunci cand nu a controlat atent noua intrata Grecia, ba chiar a si primit-o in zona euro.

    In timp ce Romania e monitorizata inca din prima zi de aderare si nici macar in spatiul Schengen nu e primita inca (acolo unde Grecia se afla deja, desi a recunoscut singura public ca e incapabila sa isi pazeasca frontierele!).

    Iesirea Greciei ar fi in imediat un soc pt euro, dar si o buna masura pe termen mediu-lung, moneda europeana s-ar intari, mai ales daca Grecia ar fi urmata de Portugalia si alte 2-3 state semi-falimentare.

    Pentru Grecia ar fi un dezastru in primii 4-5 ani, puterea de cumparare ar scadea dramatic, drahma ar fi doar o bucata de hartie pe care nu o va dori nimeni prin Europa fiindca e 'acoperita' doar de datorii, nu de rezerve valutare.

    Dar o conducere politica ferma si una economica inteligenta ar scoate Grecia din situatia actuala de blocaj, asa cum a reusit si Argentina acum 10 ani, dupa o situatie similara de faliment.

    Ce ar insemna pt Romania?

    Un soc imediat asupra filialelor de banci grecesti de la noi (unele ar fi preluate de concurenta, altele inchise), un atac speculativ moderat asupra leului (BNR are rezerve suficiente pt protectia lui), o neincredere mai mare a investitorilor in aceasta regiune 'balcanica'.

    Oricum, Grecia va fi in criza pentru ani de zile de acum incolo si imaginea tarii e afectata pentru mult timp.
    • -16 (20 voturi)    
      esti pe dinafara ??? (Marţi, 3 ianuarie 2012, 15:34)

      val [anonim] i-a raspuns lui Grecia, fudulie pe banii altora

      Ce agricultura are Romania cand 80 % din legume si fructe sunt din import , printre care o pondere mare are si GRECIA !!!! Stimabile esti cam ramas la nivelul odelor lui Ceasca , ca tot de la el au ramas si REACTOARELE de care pomenesti !!!!
      • +13 (15 voturi)    
        Gresesti, (Marţi, 3 ianuarie 2012, 17:04)

        Creo [anonim] i-a raspuns lui val

        doar 25% din legume si fructe sunt din import; ce zici tu e un "mit urban";
  • +12 (12 voturi)    
    Tupeu (Marţi, 3 ianuarie 2012, 14:30)

    gogu [anonim]

    Suna cam asa: Daca nu imi dai de pomana 1 leu, te tai cu, cutitul, chiar daca intru la puscarie.

    Cacialma pe fata, la fel ca fostul prim ministru elen.
  • +10 (12 voturi)    
    Nu aveti decit sa iesiti.... (Marţi, 3 ianuarie 2012, 14:34)

    Claude [anonim]

    ....dar numai dupa ce va rambursati toate datoriile catre celelalte tari din zona euro. Ia sa vedem, va tine?
  • +9 (9 voturi)    
    porcul lacom (Marţi, 3 ianuarie 2012, 14:53)

    alex [anonim]

    situatia greciei este o palma data marilor puteri din ue. au imprumutat in nestire un stat care n-are nicio sansa sa isi plateasca datoriile. cine are de suferit ca imagine?
    oamenii din grecia n-au nicio vina. politicieni corupti(gr)+bancheri lacomi (ue) = haos :)
  • -11 (21 voturi)    
    râde ciob de oala sparta (Marţi, 3 ianuarie 2012, 15:13)

    zizin [utilizator]

    Datoria Greciei este undeva la 300 de miliarde Euro. Romania a ajuns si ea, in 22 de ani, la 100 de miliarde Euro datorie de la 0 in 1989. Asadar NE INDATORAM cu voiosie in ritm de 4,5 miliarde Euro pe an. Numai in luna ianuarie statul e nevoit sa ia imprumut 1 miliard de Euro de la banci. Se cheama titluri de stat cu scadenta la 2 ani. Dobanda undeva la 6-7%. Mai avem de dat 1 miliard de Dolari la FMI pentru majorare participatie, 1,5 miliarde Euro contributie la UE, PLUS inceputul rambursarilor la imprumutul de 20 miliarde Euro luat in 2009. TOATE aceste plati se fac prin contractarea de noi imprumturi! In conditii din ce in ce mai paguboase. Asa ca eu zic sa nu mai plangeti de mila Greciei. Curand, curand vine vremea sa plangem pentru soarta noastra!
    • +14 (20 voturi)    
      Ai primit degeaba plusuri. (Marţi, 3 ianuarie 2012, 15:59)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui zizin

      Demersul tau nu tine cont de nici o logica financiar -bancara.Habar nu ai care-i limita de la care o tara nu mai poate rational sa se imprumute.Compari Romania cu Grecia in acest sens.Ai studii pe la Spiru Haret ,cumva,altfel nu se explica prostia ta?
    • +12 (18 voturi)    
      ... (Marţi, 3 ianuarie 2012, 16:21)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui zizin

      Romania nu are datoria publica 100 de miliarde. mai informeaza-te inainte de plansete si smuls parul din cap.
      • -2 (8 voturi)    
        da link in loc sa dai sfaturi (Marţi, 3 ianuarie 2012, 16:51)

        cristi [anonim] i-a raspuns lui dragos234

        http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-10930488-datoria-externa-romaniei-apropie-100-miliarde-euro-cine-imprumutat-cat.htm
        • +14 (16 voturi)    
          Datoria Romaniei (Marţi, 3 ianuarie 2012, 17:34)

          Pepi [utilizator] i-a raspuns lui cristi

          E o diferenta intre datoria publica (si public garantata) si cea totala (include si datoriile companiilor private, depozitele nerezidentilor, etc). In cazul Romaniei datoria totala e de 100 mld, iar cea publica in jur de 30 mld.
          Asa ca inainte sa postezi link-uri fii atent ca stii spre ce informatii trimit.
        • +11 (13 voturi)    
          :) (Marţi, 3 ianuarie 2012, 17:40)

          alt alex [anonim] i-a raspuns lui cristi

          Papusa, e o diferenta intre datoria publica si datoria externa. Mai citeste si mai invata si tu.

          Datoria publica a Romaniei e in jur de 38% din PIB (vreo 30 de miliarde de euro la extern si restul pe piata locala- in lei).
        • +9 (11 voturi)    
          Degeaba (Marţi, 3 ianuarie 2012, 17:52)

          2mai [utilizator] i-a raspuns lui cristi

          Degaba dai link daca nu stii sa citesti corect. In primul rand trebuie sa stii cam care e diferenta intre datorie externa, datorie publica, datorie garantata public si datorie privata. Apoi faci diferenta dintre datoria publica totala si rezervele BNR si abia dupa aia iti poti face o imagine cam pe unde stam comparartiv cu grecii.
          Iti dau un link, poate de data asta intelegi: http://www.bnro.ro/Datoria-externa--5711.aspx
    • +17 (19 voturi)    
      mda (Marţi, 3 ianuarie 2012, 17:17)

      alex [anonim] i-a raspuns lui zizin

      Romania si-a majorat datoria prin imprumuturi din cauza deficitelor la bugetul de pensii si de salarii, dar niciunul nu vreti sa recunoasteti asta!!

      Cu totii vreti "salariul minim de x euro", si "pensia minima de y euro", dar economia nu poate produce atatia bani cat cer gurile flamande si bratele lenese...

      Cand salariile cresteau cu cate 25-50%, va bucurati cu totii ca aveti bani de plasme, iar cand Isarescu spunea ca este anormal ca avansul de cheltuieli sa depaseasca avansul de venituri, nu va pasa nimanui.
      Acum il acuzati pe Basescu-Boc-Udrea pentru ca in 22 ani s-au facut datorii de 100 miliarde euro.
      Niciunul nu acuza clasa politica pentru faptul ca nu a privatizat industria in anii 90, pentru ca a mituit prostii cu privilegii banesti, si ca astazi nu avem infrastructura pentru o economie sustenabila.

      Hai sa pupam pamantul ca nu suntem ca Grecia, si sa incercam sa invatam din faptul ca o guvernare socialista este cancerul economiei nationale.
  • 0 (6 voturi)    
    de ce ? (Marţi, 3 ianuarie 2012, 15:50)

    me [anonim]

    De ce nu comentati voi la articole despre fotbal si gigi becali? Sa lasam economia ptr cine se pricepe, este mai simplu. Si stati linistiti , tiparnita de euro abia a fost pornita...
  • +8 (10 voturi)    
    Totul are un sfarsit (Marţi, 3 ianuarie 2012, 15:51)

    albatrosul verde [anonim]

    Chiar si zona Euro. Nu e vina grecilor, nici a nemtilor ( ma refer in ambele cazuri la oamenii de rand ), ca tratatele au fost facute prost, ca politicienii au mintit, furat, etc. Putem sa-i acuzam noi pe greci ca s-au complacut. Dar si noi am facut-o. Pe vremea comunismului, asta ca sa nu dau exemple mai recente... E clar ca de la ei, din randul populatiei, aceste lucruri nu par asa de grave. Asa a fost sa fie. Istoria e plina de abuzuri si greseli ale conducatorilor...

    Cad despre clasa politica, mi-e tot mai clar ca in anii ce urmeaza se va declansa un val de revolutii care sa schimbe profund modul in care se face politca din intreaga lume. Deschiderea omenirii catre informatie, internet, devine incompatibila cu modul tot mai obscur in care acestia isi desfasoara acvtivitatea. La naiba, genul asta de politica bazat pe retorica/manipulare se facea si in Roma antica. Si atunci exista Senat si tot pe atunci se flutura o democratie de ochii lumii. Am schimbat atatea in jurul nostru, telecomunicatii, transporturi, am ajuns pe luna, etc. dar ca si mod de a face politica ramanem tot in sistemul antic.... Ne trebuie niste administratori care sa ne spuna, la centima, cum au de gand sa cheltuite banii nostri. Avem calculatoare si ii putem urmari. Am putea sti unde ajunge orice leu din banii nostrii. Si mai mult, am putea aproba inainte orice cheltuiala. Cu un singur click. Cine are eBanking stie ce vorbesc .Dar nu se doreste. Stupizii de politicieni tin cu dintii de masinaria lor de furat. Ce avem acum, ca si conducatori sunt mai degraba ramasite ale epocii in care nici nu concepeau sa dea vreodata socoteala poporului, iar poporul traia intr-o mizerie si lipsa de informatii colosala.
    E clar ca mai devreme sau mai tarziu vor fi maturati. Mai trebuie cateva puncte in care nemultumirile sa se condenseze. Dar reactia poate fi explozie violenta la nivel planetar. Nu ma astept ca noi, romanii sa fim in fruntea acestei miscari, dar si ultimii daca facem revolutia, tot nu e rau.
  • +7 (7 voturi)    
    Paralela cu Simcity (Marţi, 3 ianuarie 2012, 16:54)

    Alui [anonim]

    E un joc meserias. Daca iei prea des imprumuturi in jocul respectiv, ajungi la faliment rapid. Insa fara imprumuturi te dezvolti foarte incet. Chestia e ca guvernantii din EU nu au jucat, cred eu, jocul asta. Daca-l jucau nu faceau greselile pe care le-au facut.
  • +12 (12 voturi)    
    Bancul care i-a scos din minti pe greci (Marţi, 3 ianuarie 2012, 18:42)

    Gabi [anonim]

    Adopta un grec pentru doar 500 de euro!
    Pentru aceasta suma, el va face tot ce n-ai tu timp sa faci:
    - va dormi pana la amiaza,
    - va citi ziarele,
    - va bea o cafea,
    - va discuta despre sport si politica,
    - va trage un pui de somn dupa-masa,
    - va merge la bar, la restaurant si la chefuri!

    Bonus:
    Noua moneda a Greciei se va numi "Zeuro".
  • +5 (5 voturi)    
    Daca iese grecia din zona euro (Marţi, 3 ianuarie 2012, 20:30)

    valibb [anonim]

    Trebuie schimbati toti euroii, inclusiv cei de la saltea, asa ca va aparea pe piata o cantitate mare de euroi.
    Asa ca hai grecilor iesiti odata ca ne-am cam saturat de atitudinea voastra nesimtita si de tupeul ordinar al conducatorilor vostri.
  • +4 (4 voturi)    
    Grecia este primul stat 100% hotzoman (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 1:50)

    T+C [anonim]

    Grecia este primul stat 100% hotzoman si care are tupeu fantastic in a santaja pentru a primi si mai multi bani.
    • +2 (2 voturi)    
      completare (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 8:21)

      theaba [utilizator] i-a raspuns lui T+C

      si majoritatea sunt crestini... teparii europei
    • +2 (2 voturi)    
      Nu e vorba de tupeu (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 9:47)

      Twisted [utilizator] i-a raspuns lui T+C

      1826, 1843, 1893, 1932 - ani in care Grecia a mai dat faliment. Poate nu e primul, dar sigur e intaiul stat la falimente. De vreo 2 secole traieste pe spinarea Europei; ca e in zona Euro sau nu, nu pare sa aiba importanta pentru ei, o duc din faliment in faliment. Problema nu mai e la ei, ci la cei care, in ciuda acestei istorii a falimentelor, continua sa-i crediteze.
  • +1 (1 vot)    
    va rog explicati-mi si mie! (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 10:17)

    Cristian Ioan [anonim]

    Eu sunt inginer, nu finantist, si nu pot pricepe ce legatura are Euro cu datoriile facute.
    Pot si eu sa iau imprumut 100.000 E de la banca, ii cheltui, ma distrez, apoi nu mai platesc ratele, spun ca nu mai pot, si vreau un plan de salvare.
    Daca nu mi se ofera, zic ca ies din zona Euro si nu mai platesc datoriile!
    Credeti ca tine?
    Raspunsul este evident, dar de ce pentru mine nu se poate, iar pentru Grecia se poate?!
  • 0 (0 voturi)    
    Oficialu' lu peste (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 15:46)

    hic sunt leones [utilizator]

    nu stie ca datoriile Greciei raman in euro?

    Renuntarea la moneda unica va devasta o grecie si asa slabita de indolenta guvernelor pentru ca nici mama UE-ului nu va da doi bani pe ea; toti vom musca (da, inclusiv Romania) bucurosi din corpul ei inert: mai un port, mai o conducta, mai o autostrada, mai un telefon mobil - au ce lua europenii de la ei.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică