Fitch a retrogradat ratingul Ungariei in categoria junk

de Dragos Comache     HotNews.ro
Vineri, 6 ianuarie 2012, 15:29 Economie | Finanţe

Agentia de evaluare financiara Fitch a retrogradat cu o treapta ratingul Ungariei, de la "BBB-" la "BB+", in categoria "junk", potrivit AFP. Perspectiva ratingului este negativa, existand sanse de 50% ca in urmatorii doi ani ratingul acestei tari sa sufere o noua degradare.

Decizia reflecta deteriorarea continua de mediului fiscal si a perspectivelor de crestere ale Ungariei, se arata intr-un comunicat al agentiei.

"Retrogradarea ratingurilor Ungariei reflecta continuarea deteriorarii mediului fiscal, a finantarii externe si a perspectivelor de crestere, cauzata in parte de politicile economice neortodoxe, care submineaza increderea investitorilor si complica ajungerea la un nou acord cu FMI si UE", a declarat Matteo Napolitano, director in cadrul Fitch.

Fitch era ultima mare agentie care mai pastra calificativul Ungariei in categoria recomandata investitiilor.

Anul trecut, Moody`s si Standard & Poors au retrogradat ratingul Ungariei in categoria "junk", ceea ce a determinat guvernul de la Budapesta sa solicite ajutor financiar de la FMI si UE, estimat la circa 15-20 miliarde de euro.


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de Superbrands

JW Marriott, orasul din mijlocul orasului

Unul din cei mai mari jucatori de pe piata hoteliera locala, hotelul JW Marriott Bucharest Grand Hotel si-a castigat in cei 17 de existenta reputatia de un oras in mijlocul orasului datorita impresionantei desfasurari de produse si servicii: 402 camere si apartamente elegante, cele mai mari camere de 5 stele din zona, cu o suprafata medie de 36.8 mp, sase restaurante si lounge-uri, 12 sali de evenimente, dintre care doua ballroom-uri ce pot gazdui impreuna pana la 1.200 de persoane. Cladirea mai adaposteste un centru de fitness si spa, cu piscina interioara, o galerie de magazine de branduri internationale de lux ce acopera o suprafata de peste 2.700 mp, spatii de birouri de 11.000 mp si o parcare generoasa de 550 de locuri.

4202 vizualizari

  • +19 (19 voturi)    
    Orban (Vineri, 6 ianuarie 2012, 15:37)

    Tic [anonim]

    Este trist cum cativa politicieni distrug viitorul a 10 milioane de oameni.
    • -11 (25 voturi)    
      Basescu (Vineri, 6 ianuarie 2012, 15:57)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Tic

      Orban sa ia lectii de la Basescu; daca facea jocurile camatarilor mondiali, acum era multimilionar in euro. Nationalism prost inteles.
      • +11 (13 voturi)    
        ete fleosc. (Vineri, 6 ianuarie 2012, 16:11)

        cucu [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

        aha,si fiindca basescu a facut jocul camatarilor mondiali,acu avem economie mult mai solida decat cea a ungariei.

        bravo tov.mazeta,ce bine le gandesti tu.
        • +2 (6 voturi)    
          mda (Vineri, 6 ianuarie 2012, 17:01)

          alex [anonim] i-a raspuns lui cucu

          Nu e mai dezvoltata economia noastra, doar ca se mentine mai bine. Ungurii au exporturi in continuare mult mai mari decat noi.

          Nu e asa de simplu sa compari o economie ca a Romaniei (calibrata pe consum) cu cea a Ungariei (calibrata pe exporturi).
          • +4 (4 voturi)    
            Treburile stau cam asa (Vineri, 6 ianuarie 2012, 18:12)

            revelare [anonim] i-a raspuns lui alex

            cine a calibrata pe export moare, stagnarea acum e pt ca nu e consum intern.
            Trebuie sa fie un echilibru, care acum in Romanai este pe cale sa se realizeze, in Ungaria dezechilibrul se accentueaza, ca asa a vrut muschii lu; Jobbik si Orban...

            Romania creste, Ungaria coboara si asta nu se va ma inversa ... Romania nu a fost retrogradata de toti si apoi a fost adusa anul trecut de toti la categoria
            investment grade..

            iIar e investitori asta ii intereseaza, unde e randamentul mai mare...
            Ungaria a ajuns in sfarsit ceea ce a fost mereu...

            Dar voi ii aparati mjereu pe straini...
            • +2 (2 voturi)    
              :) (Vineri, 6 ianuarie 2012, 18:38)

              alex [anonim] i-a raspuns lui revelare

              Eu nu ii apar doar am zis ca sunt diferiti.

              Au exporturi mari, dar au si datorii mari.
              Noi nu avem datorii asa mari, dar sunt pe termen scurt si asta e mereu un risc. Plus ca economia noastra e inca in refacere si investitiile straine au scazut foarte mult anul asta. Ungurii au incheiat 2011 cu excedent bugetar +1.2%, noi cu un -4.4% umflat astronomic in decembrie...

              E corect ca la noi lucrurile par sa se imbunatateasca (mai putin partea de investitii straine, plus cresterea datoriei publice in ultimii ani a fost destul de mare), iar in Ungaria lucrurile par sa se deterioreze.

              La partea cu exporturile nu ai dreptate, daca te uiti pe glob o sa vezi ca si in perioada asta cele mai solide tari sunt cele care au sau au avut perioade lungi de exporturi mari: Germania, China, Norvegia (petrol), Singapore, Elvetia samd.
      • +15 (15 voturi)    
        Ungaria si-a consumat alternativa politica (Vineri, 6 ianuarie 2012, 16:39)

        O tara de categoria 'junk' [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

        Alianta socialist-liberala condusa de Gyurcsany a guvernat Ungaria. Rezultat: prabusire si imprumut de 20 miliarde de la FMI/UE.

        Nationalistii conservatori din FIDESZ conduc Ungaria. Rezultat: umilinta internationala si cerere de imprumut de minim 15 miliarde euro.

        Mi se pare ca Ungaria are policieni mediocri sau foarte prosti administratori si diplomati.

        Guverne ungare succesive, pe parcursul a 10 ani, au 'reusit' sa duca Ungaria de la statutul de elev model al FMI si UE, la acela de tara cea mai indatorata din Europa de Est si izolata pe plan diplomatic european, la limita falimentului si in conflict potential inter-etnic cu vecinii.

        E absolut prosteste sa iti inchipui ca poti reusi impotriva tuturor celorlalti si ca adevarul e doar la Budapesta, asta seamana a fanatism si sinucidere (Ungaria are una dintre cele mai mari rate ale sinuciderii, intre tarile OECD).

        Faptul ca guvernul budapestan se concentreaza mai mult pe masuri nationaliste ridicole (de genul taxe pe cainii care nu latra in maghiara) si mai putin pe inginerie financiar-economica are ca rezultat o situatie catastrofala pentru Ungaria.

        Inflatia pe 2012 risca sa fie pe la 5-6%, forintul e in cadere libera ceea ce pur si simplu distruge economiile oamenilor, CDS-ul tarii a ajuns la 658 puncte (cel mai mare din Estul Europei), datoria publica garantata de stat e la 83% din PIB, cresterea economica e spre 0% si in 2012 va fi cu minus.

        Te bati cu restul lumii daca esti China, Rusia, USA, Brazilia sau UE, dar chiar si acestea ar ezita.

        Daca esti Ungaria, o tara minuscula pe orice harta in afara de aia a nostalgicilor dupa Evul Mediu, fara resurse naturale si indatorata crunt, atunci e pur si simplu prostie sa declari razboi FMI sau UE, cum face Orban.

        Desigur, esti aplaudat de cativa imbecili care oricum nu pricep economie mondiala si vor doar sa-si racneasca frustrarile sub drapelul Ungariei Mari, la aia ai succes garantat..
        Dar tara tot se duce naibii..
        • +10 (10 voturi)    
          . (Vineri, 6 ianuarie 2012, 17:13)

          radukku [utilizator] i-a raspuns lui O tara de categoria 'junk'

          Politicieni mediocri sau foarte prosti administratori si diplomati? Iti spun eu: daca nu era Boc premier la noi, acum Romania era cel putin in situatia Ungariei. Sa fi fost Blaga, Stolojan, marele salvator al galaxiei - Johannis, Crina, Geoana, Ponta, oricine. Eram deja dusi pe copca.
          Boc s-a distrus politic, a fost acuzat de incompetenta pentru prudenta de care a dat dovada. Se pare ca acea prudenta a fost cel mai bun lucru pe care il putea face un prim-ministru in UE.
          Modelele promovate de de PSD - Grecia si PNL - Ungaria au sucombat intr-un mod neonorabil.
        • 0 (2 voturi)    
          bulagrii inca se mentin (Vineri, 6 ianuarie 2012, 18:06)

          outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui O tara de categoria 'junk'

          se pare ca bulgarii au avut guvernanti mai buni decit ai nostri, nu au luat imprumut si sint bine-mersi (inca?).
    • -10 (16 voturi)    
      gresit. (Vineri, 6 ianuarie 2012, 16:00)

      Chavalito [anonim] i-a raspuns lui Tic

      orban chiar incearca sa ajute populatia... e o propaganda si un atac al bancherilor asupra ungariei din cauza ca nu vor sa se imprumute camatarilor de la FMI/UE. restul e propaganda nincinoasa. deschide ochii si nu crede ce spune mass-media.
      • +3 (3 voturi)    
        Intentiile poate sunt bune dar... (Vineri, 6 ianuarie 2012, 16:20)

        Marius [anonim] i-a raspuns lui Chavalito

        Problema e ca modalitatea de punere in practica e ciudata. Pana la urma nu obliga nimeni Ungaria sa imprumute bani din afara. Problema lui Orban e ca incearca sa rezolve niste probleme economice si financiare prin interventii politice: Nationalizarea pensiilor, taxe aditionale pentru firmele straine, fortarea bancilor sa accepte un curs fix euro/forint, subordonarea bancii centrale si altele poate au la baza intentii bune dar nu prea sunt normale intr-o tara cu economie de piata functionala. Daca scopul e sa obtina fonduri la buget prin orice masuri, poate ca a reusit dar problema e ca nu prea a luat masuri care sa ajute economia. Din punct de vedere electoral e bine, deficitul a scazut, poate plati pensii si salarii bugetare dar nu stiu daca pentru restul populatiei e prea bine daca economia nu isi revine.
      • +9 (9 voturi)    
        Ai mare dreptate (Vineri, 6 ianuarie 2012, 16:45)

        cristian [anonim] i-a raspuns lui Chavalito

        Mama lor de bancheri care nu vor decat sa jegmaneasca bunul popor ungur.

        Orban a vrut sa faca ceva pt populatia care a luat credite pe principiul luam de la toti dam la cativa. TVA de 27% + taxa pe banci/telecom & co cine crezi ca le va plati banca? te inseli va fi comisionu x perceput la tranzactie ca asa vrea statul, la fel si minutu de convorbire va creste si tot asa. Firmele isi vor muta 'suferinta' catre clienti majoritatea persoane fizice deci indirect statul te impoziteaza suplimentar.

        Eu inteleg ajutor pentru populatie reducerea de taxe si impozite si eliminarea de taxe indirecte ( statu -> banca -> eu ), reducerea costului muncii ca sa vina fraiera aia de multinationala sa angajeze 400-500 de vaci furajere care sa imi reduca somaju. Dar fiecare intelege ce vrea, unii mai inchisi la minte inteleg pensii mai mari, multe ajutoare de la stat precum si daca se poate sa mai imi plateasca si creditu de la banca ar fi ideal.

        Nu spun ca noi suntem perfecti sau avem un guvern comptent ci doar ca directia la care s-a angajat ungaria e periculoasa, moneda lor a picat 20% pe an si incepe sa se simta in nivelu de trai si in economiile populatiei, inflatia si somaju au sarit destul de bine iar tva va creste. Pilonul II de pensii s-a mutat la stat pentru ca nu mai avea bani sa plateasca , ce se va intampla cand nu vor mai avea bani nici acolo?
      • +3 (3 voturi)    
        Pai si Iliescu a facut la fel, (Vineri, 6 ianuarie 2012, 18:15)

        revelare [anonim] i-a raspuns lui Chavalito

        a incercar sa ajute populatia...
  • +15 (15 voturi)    
    In sfarsit (Vineri, 6 ianuarie 2012, 15:57)

    Mihai [anonim]

    suntem peste Ungaria la rating...

    @Tic: respectivii 10 milioane i-au adus la putere pe acei politicieni...
    • -1 (7 voturi)    
      eornat (Vineri, 6 ianuarie 2012, 16:45)

      gabi [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Eromata informatie..
      Ungaria este la acelasi rating cu Romania. la Fitch si S&P.. cu alte cuvinte "ne-au ajuns", in sens negativ ..
      S&P M Fitch
      Ungaria BB+ Ba1 BBB-
      Romania BB+ Baa3 BBB-
      • +7 (7 voturi)    
        Gresit (Vineri, 6 ianuarie 2012, 17:48)

        m [anonim] i-a raspuns lui gabi

        Ungaria a trecut de la BB+ Ba1 BBB - la categoria Junk. A trecut de la tara recomandata pentru investii la tara nerecomandata pentru investii.
        Romania a iesit din categoria Junk anul trecut in iulie iar acum este la categoria spusa de tine care inseamna Stabil - recomandat pentru investitii.
        La Junk mai sunt Grecia, Portugalia .. etc ..
      • +6 (6 voturi)    
        :) (Vineri, 6 ianuarie 2012, 18:45)

        alex [anonim] i-a raspuns lui gabi

        Pai in articol se spune ca Fitch a bagat Ungaria la BB+. De unde ai scos tu BBB-?

        Practic Ungaria e creditata de toate cele trei agentii la junk, iar Romania are 2 investment grade/1 junk.
      • 0 (0 voturi)    
        deh (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 15:07)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui gabi

        nu-i nevoie doar sa citesti, mai trebuie sa si intelegi
  • +5 (5 voturi)    
    Mai revedeti cifrele! (Vineri, 6 ianuarie 2012, 16:11)

    Ladislau Sekely [anonim]

    De unde ati scos 10 milioane? Poate daca ii numarati si pe ungurii de la noi, altfel nu! Faceti singuri diferenta si veti afla cati unguri traiesc in Ungaria.!
  • +11 (11 voturi)    
    imi amintesc, (Vineri, 6 ianuarie 2012, 16:12)

    ginel din gura oborului [anonim]

    cu duiosie, de vremea cand la zvonalitatea vintului se intreceau anal istii sa laude ungaria.
    alde chireac, saviani, etc...

    despre noi se prevedea razboi civil, caderea bancilor, a leului si a tot ce mai era de cazut.

    deci, mai draga, aveti toata increderea in ce se da la tv.
    urmariti cu atentie latrina 3, ilaritatea si reteveiul lui ghitza !

    an bun tutulor, mai draga !
  • -2 (6 voturi)    
    cine nu se supune camatariei (Vineri, 6 ianuarie 2012, 16:26)

    nenea [anonim]

    este pus cu botul pe labe de niste agentii care au uitat sa-si arate maiestria atunci cand a venit criza. au dat aaaa++++ la banci americane falimentare chiar pana in secunda falimentului. in polonia, a murit un presedinte, pentru ca nu se imprumuta (acum au luat repede credit).
    • +6 (6 voturi)    
      cine (Vineri, 6 ianuarie 2012, 17:03)

      cine [anonim] i-a raspuns lui nenea

      cine te pune sa te imprumuti? tot tu esti cu miloaga, dar tot tu esti cu coada pe sus!

      zi si mie, cine? sau nu esti in stare sa te chivernisesti, dar ai pretentia sa traiesti pe spinarea altora si sa mai fie si gratis?

      m-am saturat de asteptatori de pere malaiete.
  • -4 (4 voturi)    
    indulge (Vineri, 6 ianuarie 2012, 17:11)

    human [anonim]

    De curiozitate, ai fost vreodata in Ungaria? Nu cred, ca altfel n-ai mai scrie asa ceva.
  • +1 (5 voturi)    
    ce mai buna veste de azi (Vineri, 6 ianuarie 2012, 17:44)

    adina [anonim]

    sai mai aud pe ungurii de aici ca nu le place in ro....plecati baieti in tara junk
    • 0 (4 voturi)    
      mda (Vineri, 6 ianuarie 2012, 18:40)

      alex [anonim] i-a raspuns lui adina

      Asta e o mentalitate de secolul XVIII... degeaba nu suntem junk la economie daca suntem junk in creier...
  • -1 (1 vot)    
    dupa ce ... (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 12:00)

    me [anonim]

    ... au dat atatea rateuri oamenii normali nu au de ce sa se mai orienteze dupa ratingurile acestor companii. Cine sunt cei care se iau dupa ele? Speculatorii de pe burse dar acestia nu pot sa fie trecuti in randul investitorilor , ei doar speculeaza pe baza sensibilitatii unora la diferite anunturi aruncate prin mass-media! Expl: vrei sa cumperi ieftin actiuni atunci retrogradezi firma , statul respectiv. Dupa ceva timp arunci pe piata ceva rezultate pozitive, actiunile cresc si vinzi repede cu profit bun. Vinzi repede pana nu se prind restul de cacealmaua trasa. Cam acesta este jocul bursei, fara sprijinul media acesta nu ar putea sa fie promovat, fraierii intra in joc fara sa stie ca rechinii au " cartile masluite" si totul in numele imbogatirii.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi