REACTIA UNGARIEI LA DECIZIA BRUXELLES-ului: Suspendarea fondurilor europene este "nefondata si nedreapta". Ungaria indeplineste toate conditiile cerute de UE privind deficitul

de Anca Ionescu     HotNews.ro
Miercuri, 22 februarie 2012, 18:22 Economie | Finanţe

Guvernul de la Budapesta considera "nedreapta si nefondata" propunerea Comisiei Europeane (CE), de suspendare partiala a angajamentelor din Fondul de coeziune pentru Ungaria, in 2013, se arata intr-un comunicat al cabinetului premierului maghiar.  

"Este de neinteles de ce Comisia Europeana a ignorat faptele: deficitul bugetar al Ungariei a fost, pentru prima data de cand am aderat la Uniunea Europeana in 2004, sub 3% in 2011 si va ramane asa si in acest an, ceea ce plaseaza tara pe locul 8 in topul statelor UE cu cel mai mic deficit. Ca raspuns la prognoza Comisiei Europene care estima un deficit bugetar de 3,25% in 2013, am luat masuri suplimentare pentru reducerea acestuia cu 0,4% din PIB, astfel incat sa ramana sub 3% din nou. Premierul Ungariei l-a informat pe presedintele Comisiei Europene cu privire la aceste masuri", arata cabinetul de la Budapesta care apreciaza astfel ca a luat toate deciziile pentru a indeplini "cerintele si conditiile" Bruxelles-ului.

Cabinetul Orban mai sustine ca propunerea CE este controversata si din punct de vedere juridic pentru ca ar "contrazice spiritul tratatelor UE, deoarece impune sanctiuni ca raspuns la un eveniment viitor presupus". Cu toate acestea, mai precizeaza comunicatul, guvernul maghiar ramane deschis consultarilor cu institutiile UE.

Comisia Europeana a anuntat miercuri ca a decis sa suspende aproape o treime din fondurile de coeziune ce revin Ungariei pentru 2013, reprezentand 0,5% din PIB, in termeni reali - 495 de milioane de euro - din cauza esecului Guvernului de la Budapesta de a lua masuri convingatoare pentru a aduce deficitul bugetar la un nivel de sub 3% din PIB pe 2012, o conditie obligatorie prevazuta in Pachetul privind guvernanta economica - prin care sunt impuse reguli stricte si sanctiuni in cazul nerespectarii indicatorilor macroeconomici.

Acest pachet legislativ a intrat in vigoare in decembrie anul trecut. Ungaria este primul stat UE care intra in procedura de deficit excesiv si careia i se aplica o astfel de sanctiune.













Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

3712 vizualizari

  • -3 (7 voturi)    
    Gresit (Miercuri, 22 februarie 2012, 18:38)

    sentenced [utilizator]

    Nu ati indeplinit toate conditiile.
    Ati uitat sa jucati dupa cum canta ei.
    • +9 (11 voturi)    
      macar de-ar fi asa (Miercuri, 22 februarie 2012, 18:47)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      Deficitul Ungariei a fost redus artificial, prin masuri aberante si nesustenabile, gen nationalizarea fondurilor private de pensii... Practic, toti cei care cotizasera pana acum la un fond privat de pensii au ramas fara bani, doar cu promisiuni de la guvern ca ii vor pune inapoi.. candva..
      • -3 (9 voturi)    
        N-au ramas fara banii (Miercuri, 22 februarie 2012, 19:16)

        alex1234 [anonim] i-a raspuns lui pehash

        N-au ramas fara banii : cotizatia lor a fost mutata la fondul de pensii de stat si punctul lor de pensie va creste cu cat au cotizat.

        IN Romania: se varsa 4 miliarde de euro anual unor firme private, la fondul privat de pensii (Pilonul II) stranse de la persoane sub 35 de ani...pe ideea ca acei privati vor primii inapoi pensii peste 35 de ani....pana atunci niste firme starine de asigurari iau pe gratis 4 miliarde de euro anual de la noi....


        Asta in timp ce deficitul fondului de pensii in Romania este de 13 miliarde de euro anual si pensiile platite sant de mizerie noi mde permite sa dam 4miliarde de euro gratis UNORA si sa asteptam 35 de ani "si sa vedem atunci"

        Ce au facut ungurii e de bun simt: au folosit acesti bani la plata actuala a pensiilor lor
        • +3 (3 voturi)    
          Creier de ghinda (Miercuri, 22 februarie 2012, 21:11)

          Gigi [anonim] i-a raspuns lui alex1234

          Ai uitat micul amanant ca sistemul actual e falimentar. Ce spui tu este ca tinerii sa dea banii de pensii la pensionarii de acum. Lor insa cine le va da bani? Pe pilonul privat banii sunt ai lor chiar daca administrati de niste firme (romanesti sau straine). Dar sunt ai lor. De ce sa nationalizeze statul banii unor cetateni pentru simplul fapt ca nu sunt in stare sa balanseze bugetul?
          • -1 (1 vot)    
            pentru ca (Joi, 23 februarie 2012, 10:11)

            ioan [anonim] i-a raspuns lui Gigi

            - e de ales intre a te imprumuta (ca stat) cu dobanda X sau a utiliza banii aia, cu dobanda 0
            - pentru ca cetatenii maghiari sunt de acord cu asta
            - pentru ca randamentul pilonului 2 de pansii e 13% iar preturile de consum au crescut in aceeasi perioada cu 20% - economisesti acum 5 paini ca vei primi inapoi 4.
            - pentru ca banii oricum nu "stau" in banci, ci sunt investiti. cu profit. de catre o firma in folosul propriu. "da-mi mie banii tai ca ti-i gestionez eu..."
            - pentru ca banii actualilor pensionari tot status ii plateste, cine altcineva crezi?
            Si nu legat de pensii insa de subiect - ungaria: cat timp cetatenii romani (etnici maghiari si romani) aleg sa locuiasca in ungaria si nu invers, cat timp se trece granita pt a cumpara de acolo (unde e mai ieftin cu tot cu tva-ul ala mare), cat timp nivelul de trai e net superior romaniei, nu-i cazul sa le plangi de mila. nici macar sa-i critici. "rade ultimul din cursa de cel ce de pe locul 4 a cazut pe 6...."
            • +1 (1 vot)    
              pentru ca sunt furati (Joi, 23 februarie 2012, 10:42)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui ioan

              1. Adica ai de ales intre a imprumuta sau a lua banii altora, pe care stii ca nu trebuie sa-i dai inapoi, cel putin nu in urmatorii ani, cat mai esti la putere.
              2. Ce optiuni le-a oferit guvernul celor care aveau banii in aceste fonduri? au fost de acord sau n-au avut de ales.
              3. Banii actualilor pensionari tot amaratii aia care au ramas fara pilonul II ii platesc, nu 'statul'.
              4. Urmand 'logica' ta, guvernul ungar poate la fel de bine sa vanda toata tara.. ceea ce de altfel ar si face, daca nu s-ar opune UE
              • -1 (1 vot)    
                raspunsuri (Joi, 23 februarie 2012, 11:08)

                ioan [anonim] i-a raspuns lui pehash

                1. a imprumuta din exterior (indirect chiar de la firmele carora le-ai bagat bani in buzunar, insa cu dobanda. imprumuti banii tai si platesti dobanda. bun!) nu e vorba de-a nu-i da inapoi, ci de a-i considera cotizatie pt pensia de stat.
                2. opinia publica e de acord (majoritatea). nu le-a dat individual posibilitatea sa aleaga - ai dreptate. nu le-a dat insa nici sa aleaga daca contribuie la pilonul 2 sau doar la stat. nici pe noi romanii nu ne-a intrebat nimeni. am fost obligati. si ca aducere aminte: pe un sistem prost gandit: asiguratorii iau procent direct din banii depusi, nu din profuitul generat in urma unei bune administrari. desigur intelegi diferenta si minusurile sistemului.
                3. da, statul din banii amaratilor. deci tot amaratii, asta zic si eu. doar ca nu din cotizatiile pt pensii ci din alte fonduri. atunci mai bine direct din cotizatii.
                4. aici te inseli. sunt prea nationalisti, pt asta sunt criticati, pe buna dreptate. tu-i cataloghezi acum in extrema cealalta?
                5. Mi-ar fi placut sa-mi contrazici cu argumente comentariul legat de preturi, de nivel de trai, sau de preferintele oamenilor. Nu in ideea de-a fi contrazis in vorbe, ci in fapte: sa traim noi mult mai bine si sa rezulte ca am scris doar prostii.
        • +1 (3 voturi)    
          plata actuala a pensiilor...aia e problema (Miercuri, 22 februarie 2012, 21:28)

          gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

          Pai tocmai aia e marea problema. Banii pe care ii dai unui fond de pensii privat vor fi depusi intr-un cont AL TAU .

          Banii pe care ii dai la fondul de pensii al statului, insa, sunt folositi de stat pentru a plati pensiile pensionarilor din ziua de azi. Nu se strang pentru tine desi sunt contribuiti din munca ta. Cand tie iti va veni randul sa iesi la pensie, peste 20-30 de ani sa zicem, nu-ti ramane decat sa speri ca generatiile viitoare vor alege sa mearga pe acelasi principiu: sa-si doneze cotizatiile pentru pensie la stat, pentru ca statul sa-ti asigure tie o pensie de mizerie.
        • +1 (1 vot)    
          Wishful thinking (Miercuri, 22 februarie 2012, 21:41)

          unamundo [anonim] i-a raspuns lui alex1234

          De bun simt sau nu, ramane de vazut. Ce zice PH ramane valabil: si-au mutat gaura de azi 35 de ani in viitor. Scamatoriile astea merg poate la lumpenii care il voteaza Orban. Ti se face mila de ei.
        • 0 (0 voturi)    
          Hai nu zau ! (Joi, 23 februarie 2012, 0:58)

          alex4321 [anonim] i-a raspuns lui alex1234

          Tu esti unul din'aia care ar desfiinta depozitul din banca pentru studii la facultate al copiilor, doar pentru ca nu-ti mai ajung banii zilele astea ? Caci, chipurile, s-ar putea sa nici nu intre la facultate...
          Unde nu-i cap, vai de ...
          Si apoi se plang ca sunt saraci, ca nu au noroc in viata...
      • +5 (7 voturi)    
        Pe bune...? (Miercuri, 22 februarie 2012, 19:16)

        Ionut P. [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Chiar au naţionalizat fondurile de pensii private, cu de-a sila? Foarte tare!
        Uite de asta n-aş vrea să mai plătesc eu nici pensie obligatorie nici privată. N-am de gând să stau la "mila" statului, care oricum se face că nu vede nici pensionarii şi nici banii luaţi. E ca şi cum cotiza la BOR pentru "mântuirea sufletului".
      • +3 (7 voturi)    
        postasul suna intotdeauna de doua ori (Miercuri, 22 februarie 2012, 19:17)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        sa ridice mana cine crede ca va primi vreodata ceva inapoi din pensia privata obligatorie!
        • +2 (8 voturi)    
          si a doua sonerie (Miercuri, 22 februarie 2012, 19:59)

          droid04 [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

          Sa ridice mana cine crede ca va primi vreodata ceva inapoi din pensia cotizata la stat !
        • +6 (6 voturi)    
          tu esti, nostradamus? (Miercuri, 22 februarie 2012, 20:48)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          de unde stii ca nu vor primi? in occident multi traiesc deja din astfel de pensii. cum e mai bine? sa platesti azi la fondul de pensii de stat si sa te intrebi cine va plati pt tine peste cateva zeci de ani? sau sa pui bani intr-un fond de pensii care, chiar daca nu ti-i garanteaza integral, macar stii ca nu ti-i cheltuie? asta daca nu esti ungur.. si iti ia guvernul banii ca sa plateasca, surpriza! tot pensiile altora..
          • 0 (0 voturi)    
            Am o intrebare! (Miercuri, 22 februarie 2012, 22:00)

            Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Cand scapam de imbecilul asta de Oprescu?
  • +3 (7 voturi)    
    Viktator (Miercuri, 22 februarie 2012, 18:56)

    taranistu [utilizator]

    asta e numele revizionistului Viktor Orban.
  • -3 (5 voturi)    
    Unde nu-i cap... (Miercuri, 22 februarie 2012, 19:39)

    ells [anonim]

    Ce "inteligenti"... Nu stiu ce ii asteapta... Sa vina FMI sa le spuna ca e criza etc, etc, stati mai cuminti in banca voastra. Eu unul m-as retrage din UE. Nu-mi trebe'. Sa se duca de unde au venit.
  • +3 (5 voturi)    
    Ah....maghiarii,maghiarii.... (Miercuri, 22 februarie 2012, 20:03)

    luci30 [anonim]

    Prostia este fascinanta pentru ca nu are limite.....nu,nu se compara cu inteligenta care are limite......
    • -1 (1 vot)    
      of luci ...luci (Miercuri, 22 februarie 2012, 21:12)

      alex1234 [anonim] i-a raspuns lui luci30

      of luci ...luci

      observatia ta e fascinanta
  • +2 (2 voturi)    
    Asa le trebuie daca i-a mancat in fund sa (Joi, 23 februarie 2012, 9:26)

    hic sunt leones [utilizator]

    -creasca TVA peste valoarea impusa de UE;
    -introduca in Constitutie prevederi tampite, nationaliste, anti UE (si sa duca o politica similara fata de cetatenii statelor din jur);
    -fure banii cetatenilor prin nationalizarea fondurilor de pensii
    - se bage peste piata la stabilirea cursului unei monede
    - -si bage picioarele in UE si-n FMI.
    - etc


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă