Ministrul Finantelor: Deprecierea leului poate aduce venituri mai mari la buget

de Alina Neagu     HotNews.ro
Miercuri, 4 iulie 2012, 16:49 Economie | Finanţe

Deprecierea leului ar genera venituri mai mari la bugetul de stat, pentru ca unele taxe se calculeaza si in functie de cursul de schimb, a declarat miercuri ministrul Finantelor Publice, Florin Georgescu, citat de Agerpres: "Sigur ca noua nu ne convine un curs depreciat, dar unele impozite si taxe se calculeaza si in functie de curs, deci ele inseamna ca ar genera venituri mai mari la bugetul de stat, dar nu ne ghidam dupa acest parametru".

El a pus deprecierea leului pe seama turbulentelor din zona euro: "Deprecierea de circa un ban fata de cursul din ultimele zile probabil ca vine pe fondul turbulentelor din zona euro, pentru ca in plan economic Guvernul, premierul si eu, personal, ne ocupam foarte strict de mentinerea stabilitatii financiare, a unui mediu economic predictibil si de mentinerea atractivitatii pentru investitorii straini si autohtoni".

Florin Georgescu a evitat sa precizeze daca demersurile majoritatii parlamentare pentru suspendarea din functie a presedintelui Traian Basescu influenteaza cursul de schimb al leului: "Eu lucrez la Guvern, ceea ce face dincolo Parlamentul este o scena democratica, in care se lucreaza dupa regulamente proprii".











8399 vizualizari

  • +57 (59 voturi)    
    subminarea economiei????????????? (Miercuri, 4 iulie 2012, 16:57)

    lili [anonim]

    Asa cum ati depreciat leul pentru TAXE SI IMPOZITE mai mari asa ati scumpit si carburantii in cardasie cu companiile petroliere. Aveti grije ce faceti ca la cat sunte-ti de lacomi s-ar putea sa va inecati cu atata putere
    • +51 (51 voturi)    
      doamne fereste !!! (Miercuri, 4 iulie 2012, 19:36)

      toma [anonim] i-a raspuns lui lili

      nenorocitii !
      de ce nu-l fac 10 lei ?
      am avea pensii duble !
    • +36 (38 voturi)    
      bani mai multi la bugetul politicienilor, desigur (Miercuri, 4 iulie 2012, 19:52)

      karagiale [anonim] i-a raspuns lui lili

      ca intotdeauna, lupimea (da, tu, cetatene) va umbla in buzunar ca sa dea la stapini. Da' e misteaux asta cu banii mai multi la buget ::), e cool, poate ca aligatoru' se va bucura cand isi va vede aportofelu' gol si va zice fericit: a zis Georgescu ca e bine pentru buget sa am yo mai putini bani la teshkerea.
      • +20 (22 voturi)    
        "Sa avem si noi capitalistii nostri" (Miercuri, 4 iulie 2012, 22:55)

        sebagain [utilizator] i-a raspuns lui karagiale

        Nu uitati ca dl. Georgescu a facut cariera in anii cand inflatia in Romanica era de 300% de la o saptamana la alta. Asa s-au imbogatit USL-istii atunci...asa vor sa se imbogateasca si mai mult acum.
        • +1 (1 vot)    
          puterea de cumparare (Joi, 5 iulie 2012, 13:53)

          alin [anonim] i-a raspuns lui sebagain

          Solutie clasica de pacalit prostimea. Creste inflatia, se maresc salariile dar la final cu banii primiti oamenii cumpara mai putin decat ar fi cumparat initia lcu bani mai putini.
    • +26 (28 voturi)    
      cat cinism la ministrul georgescu (Miercuri, 4 iulie 2012, 21:28)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui lili

      Daca pe langa deprecierea leului cresc si taxele si impozitele, tot amaratul de roman le va plati. Vor saraci romanii si guvernul lui Ponta-Voiculescu va avea mai multi bani. Caci de, e foame mare, dupa atatia ani in opozitie......
    • +3 (3 voturi)    
      bucurii ! (Joi, 5 iulie 2012, 8:59)

      Vuck [utilizator] i-a raspuns lui lili

      Bucurerii tot mai mari pentru cei cu credite la banci !
      • +1 (1 vot)    
        asa e! (Joi, 5 iulie 2012, 12:00)

        Sorin [anonim] i-a raspuns lui Vuck

        Ai indraznit, incurajat de faptul ca Romania e in UE sa faci un credit in euro? Sperante false!
        Mai mult, ai sperat ca in aprox 2 ani vei fi platit in euro, sperand din nou, sa intram si in uniunea monetara europeana? Ia-ti gandul de la asta, macar vreo 10 ani! Propunere adresata d-lui ministru: sa facem tot ce se poate pentru devalorizarea si mai accentuata a monedei noastre, pentru a avea si mai mare venituri la buget, doar asta (se stie) e un scop major.
  • +45 (47 voturi)    
    cum altfel sa creasca salarii si pensii. (Miercuri, 4 iulie 2012, 17:04)

    marian [anonim]

    Normal ca aduce mai multi bani la buget. cum altfel sa mareasca salarii si pensii. se depreciaza leul -> cresc preturile -> cresc taxele -> cresc salarii.
    Se pot lauda ca au crescut salariile(desi doar pt bugetari) dar nu vor spune nimic de puterea de cumparare care in cel mai bun caz ar fi aceeasi pt cei carora intradevar le-au crescut salariile. Pentru restul nu conteaza, oricum numai pe voturile bugetarilor, pensionarilor si asistatilor sociali se bazeaza ei.
    • +24 (24 voturi)    
      ca laptele in piata (Miercuri, 4 iulie 2012, 23:05)

      geocrin [utilizator] i-a raspuns lui marian

      Pensiile poate si salariile vor creste !
      CUM ????
      Ca laptele unor afaceristi la piata, lungit cu apa.
      Ce domnule astia daca promit si DAU..........din gura.
  • +50 (50 voturi)    
    Sigur... si cu asta ne pui pe butuci (Miercuri, 4 iulie 2012, 17:08)

    Catalin [anonim]

    pe noi toti cei din mediul privat, care platim chiria pentru spatiile in care ne desfasuram activitatea la cursul de schimb euro-ron,

    Adica in iunie am platit chirie 2000 euro x 4,43 ron=8860 ron si pentru lunile urmatoare voi ajunge sa platesc 2000 euro x 6 lei/1 eur= 12000 ron.

    Daca eu am produse si servicii pe care le incasez in RON de la clienti, mie cine naiba imi acopera diferenta de 3140 RON, idiotule?

    Noi toti cei care de fapt, prin plata taxelor si impozitelor va sustinem pe VOI, bugetari, adica persoane care NU produceti nimic.

    Esti beat?????

    Doamne, chiar nu putem dizolva parlamentul si guvernul, noi, muritorii de rand???
    • +33 (33 voturi)    
      Sigur... si cu asta ne pui pe butuci (Miercuri, 4 iulie 2012, 18:13)

      vot [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      Ba da, la toamna...dar sa iesim mai multi la vot
      • +40 (40 voturi)    
        Esti optimist (Miercuri, 4 iulie 2012, 18:54)

        mitic [anonim] i-a raspuns lui vot

        Esti chiar sigur ca la toamna vei mai avea drept de vot?
      • +2 (2 voturi)    
        Mi-e frica... (Joi, 5 iulie 2012, 12:13)

        blend-a-merde [anonim] i-a raspuns lui vot

        Mie mi-e ca nu putem noi vota pe cat pot ei fura
    • +16 (16 voturi)    
      Ba putem (Miercuri, 4 iulie 2012, 22:43)

      etre [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      ca oricum constitutia e vax albina in tara asta.

      Ne adunam cateva mii, ne alegem intre noi ...
    • +7 (13 voturi)    
      mda (Joi, 5 iulie 2012, 0:11)

      alexut [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      sunt 10 milioane de batrani, bugetari si asistati sociali care vor vota usl, continuati sa visati...
      • +7 (7 voturi)    
        Nu toti (Joi, 5 iulie 2012, 8:24)

        catelu [utilizator] i-a raspuns lui alexut

        Nu toti batranii sunt idioti. Iar daca apuca sa ii atinga putin si la buzunar, foarte multi se vor trezi.
        • +1 (1 vot)    
          nu toti (Joi, 5 iulie 2012, 12:25)

          dj [utilizator] i-a raspuns lui catelu

          dar sunt foarte putini cei care nu sunt idioti
    • +2 (2 voturi)    
      dizolvare parlament (Joi, 5 iulie 2012, 7:47)

      dan3 [utilizator] i-a raspuns lui Catalin

      Nu e "constitutional" sa dizolvam parlamentul.
    • +2 (2 voturi)    
      da (Joi, 5 iulie 2012, 7:54)

      george [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      De acord . Oricum se zice chituci.
  • +47 (47 voturi)    
    in 1995-2000 (Miercuri, 4 iulie 2012, 17:12)

    derblauereiter [utilizator]

    cand "s-a ocupat" ultima data de finante florin georgescu a depreciat leul cu 300%

    asa ca suntem linistiti.
    • +36 (36 voturi)    
      compenseaza 8% ponta (Miercuri, 4 iulie 2012, 18:27)

      ani [anonim] i-a raspuns lui derblauereiter

      da,,dar oamenii se bucura de 8%,,nu fac socoteala ca de fapt acest guvern le baga mana in buzunar mult mai mult de 25%,prin inflatie,curs valutar,si instabilitatea tarii ,a si declarat Georgescu: un curs marit aduce mai multi bani la buget.Intrebare catre voTONTII usl: din buzunarele cui vin acesti bani?
      • +12 (12 voturi)    
        Care marire, bre? (Miercuri, 4 iulie 2012, 22:51)

        sebagain [utilizator] i-a raspuns lui ani

        Sa nu ziceti ca Ponta nu s-a tinut de cuvant! A marit cu 8%? A marit...Adio si-un praz verde, asta au vrut votantii, asta au primit.Acum trebuie sa se tina si ei de cuvant si sa voteze USL!
  • +45 (45 voturi)    
    romania condusa la pierzanie (Miercuri, 4 iulie 2012, 17:12)

    dino [anonim]

    ministrul asta e senil sa spuna public asa ceva... E clar ca USL -ul ia o tara intreaga drept tembeli - si are cumva dreptate, caci nu au sperat sa reuseasca sa^prosteasca din nou o Romanie cu TV-ul; au facut-o bine si cu staruinta si iata: Romania se intoarce inapoi cu un salt de 22 de ani !
    Pensionarii, bugetarii care au fost prostiti de gaska USLasa cu masuri economice nemaivazute, au auzit o singura idee de productivitate a guvernului ? Sau doar scandaluri si obsesie anti-Basescu si pt inlaturarea pericolului unei justitii independente ?
    In ritmul veti ajunge dragi votanti USL sa va cumparati mancarica pe jumatate fata de cat o luati in "dictatura lui Basescu" ! Leul a luat-o la vale si NU SE VA OPRI.. Dar degeaba, votantii USL oricum nu pricep si nu anticipeaza ! Cu creierii asa bine spalati antenistii nici daca-si prind degetele in usa nu-si dau seama ca trebuie sa deschida usa inapoi - ei il injura pe basescu mai intai.
    Oricum perla acestui "ministru" de finante (au pus lupul de paza la oi, uslinosii :)) nu se va uita usor.
    Noroc ca mai sunt inca destui in Romania care sa inteleaga pericolul TERMINATORILOR uslinosi, aceasta plaga mafiota fara scrupule, care nu se sinchisesc sa mearga pana la atacul bazelor democratiei romanesti, dupa stilul lui Hitler.
    In strada, romani ! PASNIC, dar IN STRADA !
    • +16 (16 voturi)    
      romania pe mana hotilor? (Miercuri, 4 iulie 2012, 21:55)

      amigo [anonim] i-a raspuns lui dino

      Cu euro sau dolar mai scump se vor scumpi si preturile, binenteles mai mult decat "cresterile" ce ne vor fi acordate cu "generozitate". Vrem stat bogat pentru hotii din parlament sau pentru populatie?!
      Vrem parlamentari fara imunitate, egali cu noi, sau hoti care sa ne jecmaneasca?!
  • +38 (38 voturi)    
    imbecilule ! (Miercuri, 4 iulie 2012, 17:14)

    mirceacr [utilizator]

    ....prin deprecierea puterii de cumparare a populatiei si valorii muncii oamenilor si a economiilor lor !!!!

    tot de la noi furi dobitocule !
  • +30 (30 voturi)    
    minciuni (Miercuri, 4 iulie 2012, 17:20)

    cetateteanuTurmentat [utilizator]

    niste gogosi sfruntate, nici prostii nu mai cred ce spuneti.
  • +35 (35 voturi)    
    "Tiganu" sa spuna asta celor cu credit in EUR (Miercuri, 4 iulie 2012, 17:29)

    Bogdan_1 [utilizator]

    Inutil stagiul de "spalare" de la BNR. Georgescu ramane acelasi tigan ciorditor gata sa arunce incompetenta crasa a unui guvern corupt condus de un hot dovedit in spinarea Romanilor. Duce magarul ce duce dar si cand da cu copita sa va feriti sleahta de hoti, ca unul nu mai ramane din voi.
    • +11 (11 voturi)    
      Da Bogdane (Joi, 5 iulie 2012, 1:30)

      Lucianmotzul [anonim] i-a raspuns lui Bogdan_1

      Ai dreptate aceasta tagma de Iliescu ,Nastase ,ponta si sa_l punem si pe acest Floricica au pus mina pe destinele ROMANIEi sa mearga dracu nu in Congo ci in tara lor de origine India partea de nord west acolo le este locul de obirsie .Iar noi ne lasam condusi de acesti ciorditori ,mai mare rusinea a da l_am uitat pe fratele nostru Vanghelie cu Mizilica lui iubita ,Doamne cine_am fost si ce_am ajuns .
  • +31 (31 voturi)    
    Gandire limitata (Miercuri, 4 iulie 2012, 17:30)

    subit interesat [anonim]

    A se observa ca guvernul vede in deprecierea leului un mijloc de a creste veniturile la buget.
    Se pare ca ingroparea economiei prin reducerea exporturilor si cresterea importurilor e mai putin importanta
    • +9 (9 voturi)    
      nu-i chiar asa (Miercuri, 4 iulie 2012, 22:43)

      un cititor [anonim] i-a raspuns lui subit interesat

      Deprecierea leului conduce teoretic la cresterea exporturilor. Teoretic, pentru ca piata UE, principala tinta de export a Romaniei se contracta. In plus nu poti sa faci atractive exporturile doar prin deprecierea monedei si eventual printr-o mai slaba retributie a fortei de munca, teoria asta nu tine la infinit.

      Oricum, deprecierea leului nu garanteaza cresterea incasarilor la buget. Consumul poate sa scada, la fel si profitul unor companii, iar per ansamblu bugetul sa nu castige nimic.
      • +6 (6 voturi)    
        export? dar Grivei? (Joi, 5 iulie 2012, 7:48)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui un cititor

        faci export daca piata externa POATE accepta noi marfuri. Faci export daca importurile (cu care fabrici exporturile) nu se scumpesc excesiv. Faci export daca energia nu se scumpeste peste devalorizare. Faci export daca vecinul tau cu care concurezi nu a devalorizat mai mult. Faci export daca munca calificata -care brusc devine platita insuficient- nu te paraseste. Daca economia ar fi simpla ar pricepe si Ponta si grasunii botezati sefi de sindicat si poate si Liviu Voinea si Lucian Isar, promovati ministri din bla-bla pe ecrane.
  • +28 (30 voturi)    
    Pentru uslasii cu credite (Miercuri, 4 iulie 2012, 17:33)

    ticbis [utilizator]

    Ce bine-mi pare ca ati luat teapa!
    Sa va fie de bine!
    • +35 (35 voturi)    
      Sunt senili (Miercuri, 4 iulie 2012, 17:49)

      Cel [anonim] i-a raspuns lui ticbis

      USL-isti sunt senili si vor da vina tot pe Basescu pentru ce le face Ponta
    • +23 (25 voturi)    
      Nu ! (Miercuri, 4 iulie 2012, 18:02)

      cubusis1270022568632 [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

      Nu e bine cum gandesti. Nu te bucura de raul altuia, indiferent de ideologie. In fond si la urma urmei toti suntem romani si frati. Poti sa incerci sa-i explici cel mult viziunea ta, dar nu este democratic sa o impui.
      Il sustin pe domnul Presedinte Basescu pana va aparea pe scena politica cineva care voi considera eu ca e mai capabil.
      Pana una alta, daca-l prind pe strada pe domnu' Poana cred ca o sa-i articulez doua perechi de palme. Ca si asa ma ustura cand ma duc sa platesc rata in euro.
      • +11 (11 voturi)    
        daca ai nevoie te ajut (Miercuri, 4 iulie 2012, 21:05)

        dj [utilizator] i-a raspuns lui cubusis1270022568632

        chiar daca nu am rate, ca le-am terminat de platit..
    • +10 (10 voturi)    
      doar amarastenii vor plati (Miercuri, 4 iulie 2012, 22:38)

      adrianpopa [anonim] i-a raspuns lui ticbis

      nu va bateti capul, USL-stii o sa-si scoata parleala pe spinarea noastra, doar noi ceilalti vom achita nota de plata! ca doar am mai trait asta de 2 ori
  • +21 (21 voturi)    
    incredibil (Miercuri, 4 iulie 2012, 18:03)

    xuleasca [utilizator]

    si tu Brutus te-ai tacanit????????auzi la el ce stupizenie
  • +28 (28 voturi)    
    what?? (Miercuri, 4 iulie 2012, 18:05)

    capsunaru [anonim]

    In-cre-di-bil!... Pai faceti atunci euro 50 de lei si ati rezolvat problema banilor la buget, n-o sa mai stim ce sa facem cu asa excedent. Hahaha, ar fi de ris daca n-ar fi de plins...
  • +25 (25 voturi)    
    Dar datoria externa cum o platim? (Miercuri, 4 iulie 2012, 18:14)

    Finantistul [anonim]

    Astea nu-s solutii sanatoase (ne furam iarasi caciula...) Daca am fi in zona Eur ce-am face?
    Asa depreciem moneda si marim salarii (cu 8/16%)si dam cu praf in ochi la fraieri...
    Georgescu chiar e finantist dar cu explicatii de genul asta.....mai usor cu pianul pe scari...
  • +20 (20 voturi)    
    Spunerti-o si la fraierii aia (Miercuri, 4 iulie 2012, 18:24)

    mariage [utilizator]

    Care cred ca le-ati marit pensiile si salariile cand de fapt daca tinem cont de cursul de schimb voi le-ati micsorat cu 6%. Diferenta dintre voi si PDL este ca voi aveti latrinele si prosti nu pot gandi singuri.
  • +19 (19 voturi)    
    prost (Miercuri, 4 iulie 2012, 18:24)

    AdiBo [utilizator]

    pentru aceste calcule de care vorbeste se utilizeaza pe tot parcursul anului cursul de la 1 octombrie!!
    nici atat nu stii georgescule...sau nu vrei sa spui?
  • +18 (18 voturi)    
    Impertinenta,numele tau este Georgescu. (Miercuri, 4 iulie 2012, 18:26)

    mircea [anonim]

    Guvernul USL ,prin vocea autorizata a ministrului de finante , viceprimministru si primviceguvernator suspendat(corectati-ma daca am uitat ceva) arata care este adevaratul scop al balciului zilnic al guvernarii.Sa stranga cat mai multe biruri la bugetul de stat ,nu sa traiasca romanii mai bine.La bugetari si pensionari le-a dat doi lei si le-a luat zece prin inflatie,cresteri de preturi la energie,utilitati,transporturi etc.Bravo Domnule Georgescu!Te-a luat gura pe dinainte si ai scapat adevarul in public.
  • +21 (21 voturi)    
    Daca dam 100 lei pe kg de carne, 24 sunt TVA (Miercuri, 4 iulie 2012, 18:28)

    Liviu Iordache [anonim]

    Marele economist Florin Georgescu spune un lucru absolut superb: in 2-3 luni, vom plati 100 lei pe kg de carne, iar la buget vor intra, numai din tva, 24 de lei! Ura! Asa s-a intimplat si in 1995-1996, cind era dumnealui ministru de finante data ailalta si cind dobinzile la banci, ca sa tina pasul cu inflatia, erau de peste 200 la suta! Dimineata cu 1000 de lei cumparai 4 felii de parizer, seara 3, iar a doua zi numai 2! Dar bugetul primea mai multi lei-tramvai, daca va amintiti de aceasta superba perioada si de aceasta metafora zglobie! Beleaua este ca datoriile sunt in euro (si alte hirtii stabile), iar energia se plateste in dolari (alta hirtie de rusine). A, sa nu uit, iubiti bugetari, marirea pentru majoritatea dintre voi se va da la sfirsitul lunii, aia 8 la suta, dupa rectificare si discutia cu FMI. Parca vad ca da vina pe FMI si nu va mai da nimic!
    • +5 (5 voturi)    
      salarii (Joi, 5 iulie 2012, 9:53)

      dana1970 [utilizator] i-a raspuns lui Liviu Iordache

      Deja au inceput sa se dea drepturile salariale pe luna iunie si nu e nici un banut in plus! Minciuna USL continua!
    • +2 (2 voturi)    
      este incredibil !!! (Joi, 5 iulie 2012, 13:01)

      carcker [anonim] i-a raspuns lui Liviu Iordache

      Onorabilul economist de talie mondiala are dreptate. Vor intra mai multi bani la buget. Mult mai multi. O sa-i dea banii afara din trezerorerii. Insa nu vor mai valora nici hartia (sau plasticul) pe care sunt imprimati. Imi amintesc de vremurile in care leafa se injumatatea ca valoare de la o luna la alta, cand dobanzile erau de 2-300 la suta, si tot pierdeai daca lasai banii in banca. Asta ne asteapta cu liota asta de hoti infatuati care prefera sa demoleze toata tara decat sa-l lase pe Bombonel sa-si roada unghiile in parnaie. Apropos, a ajuns la zdup, sau e inca spitalizat?
    • +1 (1 vot)    
      imi permit sa va contrazic (Joi, 5 iulie 2012, 13:53)

      pypy [anonim] i-a raspuns lui Liviu Iordache

      daca kilogramul de carne costa 100 de lei cu tva, inseamna ca fara tva costa 80,65 lei (tva e asadar 19,35 lei). plus ca tva-ul trebuie restituit apoi catre firme. asadar statul ia astazi ca sa dea maine (sau cand va avea) inapoi (evident ca din diferenta de curs pot pierde sau castiga cateva procente)
  • +21 (21 voturi)    
    Cate ipocrizie (Miercuri, 4 iulie 2012, 19:17)

    mitic [anonim]

    O sa luati praful de pe toba! Investitorii seriosi incep sa-si faca bagajele dupa derapajele voastre neconstitutionale. Deteriorarea monedei nationale nu este speculativa...
    Iar noi nu vom mai munci ci vom astepta sa ne dati, sa ne asistati.
    FMI deja comenteaza. Daca nu va mai da credite sa va vedem cu ce veti plati salarii si pensiile.
    UE stopeaza deja fondurile si de la 1 iulie nu ne mai primesc cereri de rambursare.
    Spre deosebire de Grecia care este in zona euro iar Germania are expunere masiva pe ea, noi suntem niste amarasteni.
  • +12 (12 voturi)    
    si uite asa (Miercuri, 4 iulie 2012, 19:54)

    thost [utilizator]

    ne goleste buzunarul acest bnr_ministru_de_finante. Imi aminteste de Nero cand spunea " ce pute plebea asta" ! (pentru postacii de serviciu, cititi Quo Vadis)... desi cred ca ar fi un exercitiu mult prea dificil.....
  • +13 (13 voturi)    
    !!! (Miercuri, 4 iulie 2012, 19:56)

    CMD [utilizator]

    Ii lovesti tot pe cei care muncesc din greu;va trebuie bani pt milogi,lenesi ,incompetenti si pensionari?
  • +13 (13 voturi)    
    Ai ai ai, Georgescule (Miercuri, 4 iulie 2012, 19:59)

    cipster741259690603444 [utilizator]

    Trebuia si dom' Georgescu sa apara cu o petarda ieftina de 4 iulie, pe partea financiara....
  • +12 (12 voturi)    
    Aici ai dreptate (Miercuri, 4 iulie 2012, 20:05)

    marean [anonim]

    fraierii vor plăti mai mult pentru o amărâtă de pâine , de, au si de unde, cei 8 % reprezintă ceva. Propun să faceti euro direct 10 lei , atunci să vezi incasări la bujet , sigur România va avea 20 % crestere economică .
    Ăsta da ministru al finantelor, unde o fi fost pâna acum
    • +6 (6 voturi)    
      Leul = o papusica gonflabila instant (Joi, 5 iulie 2012, 0:05)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui marean

      Dl Georgescu a avut in diversele guvernari, diverse functii politic strategice.
      Felul in care iese astazi din casa,ca ne zica aceste bazaconii public, este incomod si fara onoare.

      *La data de 2 februarie 2007, președintele României, Traian Băsescu, i-a conferit Ordinul "Meritul Industrial și Comercial" în grad de Mare Ofițer, pentru "cea mai spectaculoasă perioadă de creștere de după de cel de-al Doilea Război Mondial", cu această ocazie fiind decorat întregul Consiliu de Administrație al BNR.

      Cu declaratia de astazi, domnul acesta nu merita nici o tinichea.
  • +17 (17 voturi)    
    WOW!!! (Miercuri, 4 iulie 2012, 20:17)

    paul90210 [utilizator]

    Asta e Mnistrul Finantelor?
    Cretinel, cum poti sa afirmi asa ceva?
    Nu numarul banilor conteaza, ci valoarea lor!!!!
    Am ajuns s-o traiesc si pe asta!
  • +15 (15 voturi)    
    LA fel ca in trecut (Miercuri, 4 iulie 2012, 20:29)

    Sandu [anonim]

    Asta de la finante a mai fost ministru cand aveam dobanzi la banci de 110% si inflatie cat cuprinde vrea sa ajungem acolo e nebun omul, deprecierea leului inseamna venituri mai mai mari la buget si saracirea populatiei , le a dat la bugetari 8% la salariu, pana in decembrie daca o tine tot asa o sa fie cursul 5 lei o depreciere de peste 10% deci o sa aibe bugetarii o gaura de cel putin 2% TRAIASCA USL !!!
  • +14 (14 voturi)    
    minte de copil de 4 ani (Miercuri, 4 iulie 2012, 20:40)

    ploiesteanu [utilizator]

    il stiam pe prostul asta de cand a mai stricat ca ministru de finante prin guvernarea nastase parca. Doamne de ce ne dai numai idioti in conducerea tarii ?
    • +11 (11 voturi)    
      De necrezut (Miercuri, 4 iulie 2012, 21:57)

      mitic [anonim] i-a raspuns lui ploiesteanu

      Grav este ca nu ni da Dumnezeu ci sunt alesi de catre unii dintre noi....
  • +14 (14 voturi)    
    heh (Miercuri, 4 iulie 2012, 20:40)

    tudorel [anonim]

    cred ca si oamenii cu credite ipotecare impovaratoare sar in sus de bucurie </sarcasm>
  • +5 (5 voturi)    
    asta parca (Miercuri, 4 iulie 2012, 20:50)

    flitmania [utilizator]

    ar fi fost ministru de finante la greci.Ce-ar fi sa-i verificati si astuia studiile?
  • +10 (10 voturi)    
    de ce nu trecem la euro? (Miercuri, 4 iulie 2012, 20:52)

    ariciul [anonim]

    acum intelegeti de ce nici un guvern nu vrea trecerea la euro? Ce tinte de inflatie, deficit, etc? Cetatenii au salarii in lei, dar platesc taxe, bunuri si servicii in euro. Cum te fura statul ? Prin inflatie: te plateste in hartie a carei valoare e stabilita de "piata".
  • +14 (14 voturi)    
    Vai ce descoperire !!!! (Miercuri, 4 iulie 2012, 21:09)

    crispolux [utilizator]

    Uite undram de inteligenta , va dam un leu si va luam zece, in sfirsit cineva inteligent, cistigam si voturi in toamna,daca impozitam si prostia de la putere, avem bani si de muraturi, e bine , sa vedeti cresteri de salarii dupa cel da jos pe Basescu,va curge lapte si miere ,dar dupa, pina atunci distrugem tot, punem in circa lui Basescu,tot asa faurim inaltel culmi ale socialismului,si fraerii voteaza.
  • +4 (4 voturi)    
    bai&nbsp; (Miercuri, 4 iulie 2012, 21:58)

    I [utilizator]

    asta cu devalorizarea monedei este metoda USL de a scoate economia din criza prin metoda copy-paste. Atata stiu. Jur!
  • +9 (9 voturi)    
    Nu suntem oi (Miercuri, 4 iulie 2012, 22:09)

    democratie [anonim]

    Pe cine pacalesti tu inaptule? Te crezi in 1992 ? Nu ne mai puteti minti. Tu esti un nimeni! Isi bat joc de tara asta, mi-e rusine ca traiesc in ea, Haideti sa ii facem la referendum, vreau sa le vad fata cand o sa il votam pe marinar la loc, nimeni nu ne ia Presedintele , nu iesi presedinte cu 70.000 de voturi cum vrea Chucky !
  • +8 (8 voturi)    
    Marele Ministru si Micul Ganditor (Miercuri, 4 iulie 2012, 22:13)

    viorel [anonim]

    Tot redus in gandire si exprimare asa cum te stiam de pe vremea tatucului. O sa ingropi consumul si economia cu masurile tale vopsite in rosu. Esti o parte integranta si declansator al celui care o sa fie cel mai mare esec politic si economic romanesc. Urmeaza taxele pe venituri......
  • +6 (6 voturi)    
    ?? (Miercuri, 4 iulie 2012, 22:24)

    elis [anonim]

    e clar nu mai e pic de rusine toti se gandesc numai cum sa jecmaneasca oamenii dar la oameni cine se gandeste? la facturile care vor beni la toamna-iarna.L am auzit azi pe min.de finante vorbind despre niste majorari de sal.la bugetari pai cu se vor alege daca deprecierea leului afecteaza si sal. si pensii.
  • +7 (7 voturi)    
    nesimtit (Miercuri, 4 iulie 2012, 22:26)

    cristi [anonim]

    Cum sa zici asta. Adica noi toti o sa platim mai mult.
    Prima masura economica USL.
    Dumnezeu cu mila ...
  • +7 (7 voturi)    
    ciudat (Miercuri, 4 iulie 2012, 22:37)

    je [anonim]

    adica inteleg eu ca domnu ministru se bucura de deprecierea leului , ba mai mult cred ca o si incurajeaza , doar pt a avea bani la buget de pomeni electorale , uitand sa se gandeasca la romanii cu rate in euro. multumim domnule ministru
  • +6 (6 voturi)    
    si moartea tuturor (Miercuri, 4 iulie 2012, 22:47)

    Ghita [anonim]

    ar aduce bunastare celor ce se joaca cu constitutia in parlament. tot inainte tovarashi.
  • +7 (7 voturi)    
    economia comunista (Miercuri, 4 iulie 2012, 22:54)

    dezamagitul [anonim]

    Asemenea perle nu putea sa mai scoata decat pogea si ialomiteanu , si ne miram cum merge tara cu asemenea oameni in frunte , inchipuiti-va ca acesta este o valoare la banca nationala trimis sa ajute mafia rosie. Bine ca nu zice ca aduce si profit deprecierea leului. Mai ziceau unii specialisti ca majorarea salariilor duce la crestere economica nu productia ,asta numai intr-o tara neocomunista ca Romania este posibil. Si daca tot s-a adus vorba de euro inteb si eu ca Bula daca ii merge asa de rau la euro de ce ii merge asa de bine la noi, de tot creste , eu speram sa scada fiindaca mai rate in euro.
  • +6 (6 voturi)    
    E la misto? (Miercuri, 4 iulie 2012, 23:07)

    Dan [anonim]

    Treaba asta e pe bune? Nu cred. A glumit omul la un sprit.
  • +5 (5 voturi)    
    Datorii (Miercuri, 4 iulie 2012, 23:41)

    Paul [anonim]

    Si datoriile se calculeaza tot in EURO, deci si aceasta va creste .... deci se va compensa cresterea veniturilor...
  • +6 (6 voturi)    
    Ferma animalelor (Joi, 5 iulie 2012, 0:42)

    Ben Shalom Bernanke [anonim]

    Cresc incasarile la buget, deci va fi mai multa miere pentru cei care au contracte cu statul bientele contra spaga.
    Dar pentru omul de rind va scade puterea de cumparare. Ratele, chiriile, taxele si alte cheltuieli sint in Eur si salariile in lei.
    Eu voi fi foarte fericit cind vor creste incasarile la buget dar nu o sa am bani nici de o piine.
    Guvern de retarzi (ca nu stiu sa minta sau le e prea lene s-o mai faca), comunisti si hoti.
  • +5 (5 voturi)    
    Bine ati venit in RUSL (Romania lor, nu a noastra) (Joi, 5 iulie 2012, 2:12)

    inot [anonim]

    Bine ati venit in RUSL (Romania lor, nu a noastra).

    Inberbul care scoate asemenea ineptii ar trebui trimis "LA CANAL", cei mai vechi sper sa-si aminteasca de acea epoca de aur.
    Nu imi dorescacele vremuri! insa istoria se repeta iar prezentul are memoria scurta.
  • +3 (3 voturi)    
    deprecierea leului (Joi, 5 iulie 2012, 3:33)

    litu [anonim]

    ha ha ha!de necaz!
    deprecierea leului aduce venituri suplimentare la buget doar din partea exportatorilor! si citi sint din astia?
  • +1 (1 vot)    
    Asta este programul de guveranare USL (Joi, 5 iulie 2012, 7:39)

    andrei [anonim]

    Si astea sunt masurile lor: cresterea veniturilor la buget prin deprecierea leului, in consecinta cresterea salariilor si pensiilor in lei, in consecinta inflatie si mai mare.
    Dupa care o sa creasca impozitele si taxele in mediu privat pentru ca trebuie sa fim solidari cu cei amarati si saraci.
    Dar nu conteaza, Basescu si ai lui sa intre in puscarie ca sa o sa traim de zece ori mai bine!
  • +1 (1 vot)    
    Da domnule contabil al Romaniei (Joi, 5 iulie 2012, 7:55)

    Ovidiu [anonim]

    Prin deprecierea leului , vei primii mai multi bani la buget , dar vei putea face mult mai putin cu ei. Din nou avem la conducere oameni pentru care conteaza doar cantitatea si nu calitatea.
  • +1 (1 vot)    
    Nu mai (Joi, 5 iulie 2012, 7:56)

    Altovidiu [utilizator]

    Nu mai vorbiti de ministrul de finante, ca iar se sesizeaza aia de la consiliul de discriminare.
  • +1 (1 vot)    
    Masuri impotriva romanilor (Joi, 5 iulie 2012, 8:04)

    Moldoveanu [anonim]

    Un idiot, pe el nu-l intereseaza ca romani care au imprumuturi la banci in euro trebuie sa plateasca mai mult si preturile la produsele importate cresc, pai numai asa ii saraceste pe romai aceasta cima rosie, asa le trebuie romanilor, primesc dupa cum au votat, atentie va fi si mai rau pentru romani cu aceasta cima rosie la putere, vom trai si vom vedea
  • +1 (1 vot)    
    Groaza (Joi, 5 iulie 2012, 8:06)

    silviu [anonim]

    Cu asa ministru al finantelor imi e groaza sa ma gandesc ce va fi daca in toamna vor ajunge la putere. Pai vorba unuia faceti euro 10 lei sau chiar mai mult ca doar care e problema, ce daca e putina inflatie si cei care se bucura ca li se reintregesc pensiile si salariile vor constata ca, cu acea reintregire se vor sterge la fund. Sau s-ar putea nici macar asta sa nu o poata face pentru ca si hartia igienica se va scumpi. Probabil vom ajunge sa ne stergem la fund cu biletele de tramvai, autobuz, etc asta pentru cei ce vor avea bani sa le cumpere. Si cum se bateau ei cu pumnii in piept cand erau in opozitie ca detin formula magica de iesire din criza acea formula pe care nimeni din EUROPA nu o detine.
  • +1 (1 vot)    
    are perfecta dreptate! (Joi, 5 iulie 2012, 8:14)

    d2d [utilizator]

    creste inflatia,se tiparesc bani,banii devin maculatura,maculatura ajunge la populatie iar populatia o preda la Remat (DCA).e logic ,nu?
    asta ca sa va aduceti aminte de vremurile cand Florin Georgescu "manarea" ministerul de finante intre 1992 si 1996.pe timpul cretinului astuia dobanzile la creditele bancare au ajuns de la 30% la 170% in cateva luni! pentru astfel de oameni justitia pamanteana e prea blanda.parerea mea.
  • +1 (1 vot)    
    Florin Georgescu = inflatiie+ furt (Joi, 5 iulie 2012, 8:47)

    MirceaIo [utilizator]

    Florin Georgescu este persoana sub conducerea caruia finantele romanilor au fost devalizate. Inflatia sub conducerea lui a avut cele mai mari cresteri.
  • +1 (1 vot)    
    asta ne crede prosti (Joi, 5 iulie 2012, 8:59)

    dorin bretan [anonim]

    aduce venituri mai mari cu care nu poti cumpara nimic. adica inflatie
  • +1 (1 vot)    
    Economia o ia la vale incet si sigur (Joi, 5 iulie 2012, 9:03)

    edif [anonim]

    Asta e ceea ce stie USL sa faca cel mai bine, manipulare si minciuna ordinara.
  • +1 (1 vot)    
    ?????!!!!!!!!! (Joi, 5 iulie 2012, 9:08)

    geobit [utilizator]

    domnul asta e ministru de finante al ROMANIEI ?
  • +1 (1 vot)    
    inca o teapa (Joi, 5 iulie 2012, 9:12)

    umoristu [anonim]

    ce o luam pt ca suntem suficient de fraieri sa muncim si sa platim taxe in rominia.
  • +2 (2 voturi)    
    Curs vechi vs. curs nou (Joi, 5 iulie 2012, 9:18)

    Anonim [anonim]

    Bine ca de exemplu plafonul prin care devii platitor de TVA, care e numit in EUR, il calculati la cursul aderarii (adica 3,3817), iar "unele taxe" le calculati la cursul de schimb actualizat.

    Anuntul asta l-ai facut ca sa te lauzi lui Ponta si Voiculescu sau ca sa i-ti bati joc de noi, bai .. pleasca de ministru?
  • +2 (2 voturi)    
    nemernici (Joi, 5 iulie 2012, 10:16)

    cris [anonim]

    Niste nemernici. Ne aruncati 20 de ani inapoi in istorie ! O adunatura mafiota, de hoti, securisti, comunisti!
  • +2 (2 voturi)    
    Nesimtit personaj (Joi, 5 iulie 2012, 10:23)

    Ronin [utilizator]

    "Deprecierea leului poate aduce venituri mai mari la buget" Da cu bugetu` meu cum ramane???? Ratele cresc, preturile cresc, taxele cresc....aproabe ca-mi vine sa innebunesc de fericire!!!! Si inca ceva: faptu` ca va cresc veniturile la buget inseamna ca veti avea voi mai mult de furat, pentru ca nu-mi inchipui ca o sa ni dati noua....
  • +2 (2 voturi)    
    Domnule ministru (Joi, 5 iulie 2012, 10:40)

    george53 [utilizator]

    Mai mare prostie n-ai gasit sa spui?Asa vrei sa aduci mai multi bani la buget?
  • +2 (2 voturi)    
    venituri mai mari? (Joi, 5 iulie 2012, 11:05)

    sorin [anonim]

    poate in valoare absoluta, dar cind vor trebui convertite in eur pentru plata datoriilor externe, vor avea de fapt valoare mai mica. In raportari sintem cai mai tari ca doar din comunisti ne tragem, cu viata reala e ceva mai greu.

    Sau sa intelegem ca politicile USL au dus la cresterea indirecta a taxelor si la scaderea directa a puterii de cumparare, doi iepuri dintr-o lovitura.
  • +3 (3 voturi)    
    Economia ? (Joi, 5 iulie 2012, 11:07)

    vasile-roaita [utilizator]

    A fost usor pentru USL sa cistige ce au cistigat. A fost usor pentru USL sa strige Jos Boc, Jos Basescu, Jos MRU
    Acum au puterea si trebuie sa treaca la treaba. Ufff...asta-i greu. de unde vor scoate ei bani multi pentru marirea salariilor bugetarilor si a pensiilor asa cum au promis? Micsorarea TVA-ului asa cum au promis ? Plus ca baronii din teritoriu asteapta sa li se dea UNPR si UDMR asteapta cadouri marete ca au votat cu USL. ce vor face, de unde vor scoate banii ? Ii vor taxa pe saracii privati care muncesc din greu de dimineata si pina seara ca sa-si mentina firmele pe linia de plutire? Pai aia isi vor inchide firmele sau vor pleca ptin Bulgaria. Cum vor aduce ei investitori straini ca aia nu vor sa plateasca taxe mari. Plus ca mai trebuie sa plateasca si la datoria externa. Cum vor crea ei noi locuri de munca asa cum au promis? Vor angaja si mai multi bugetari asa cum a facut Tariceanu de a adus economia pe minus cind toata Europa mergea pe plus? Au vreun plan econimic eficient si durabil ? Au o strategie pe termen lung si mijlociu si o ideologie? Ca eu n-am vazut pina acum asa ceva. de acum incepe greul pentru USL ca pina acum a fost foarte usor pentru ei sa acapareze toata puterea. Sa-i vedem cum le vor rezolva.
    • 0 (0 voturi)    
      iti spun eu (Joi, 5 iulie 2012, 12:28)

      dj [utilizator] i-a raspuns lui vasile-roaita

      vor aplica strategia Ilici si vor obliga bnr sa tipareasca bani aiurea. Sa vezi atunci inflatie galopanta.
  • 0 (2 voturi)    
    sa nu uit (Joi, 5 iulie 2012, 11:08)

    sorin [anonim]

    Omul asta pina mai ieri era "specialist tehnocrat" sub obladuirea marelui Isarescu la BNR(alaturi de Olteanu). Asta spune ceva si despre BNR.
  • +2 (2 voturi)    
    Nu conteaza... (Joi, 5 iulie 2012, 11:27)

    ionioni [anonim]

    ...cine voteaza si cum!!
    Conteaza cine numara voturile, asa ca speranta ca la referendum NU va fi demis Basescu este desarta. Vor numara voturile aia care la Rasmiresti (TR) au avut pentru primarul USL (initial) mai multe voturi DECAT NUMARUL TOTAL AL INSCRISILOR PE LISTE!!! (dupa contestare si repetarea alegerilor a iesit -pe bune- un UNPRist cu 85%, QED)
    Credeti ca la generale si daca vor avea -in real- doar 25% USLul, nu va fi declarat castigator cu 60%??? Nu guvernul lor organizeaza alegerile si transmite datele? Va imbatati cu apa rece, au pus ..ula pe noi, forever. Care mai puteti, vira spre tari cu adevarat democratice!
  • +1 (1 vot)    
    nu e interesant? (Joi, 5 iulie 2012, 12:15)

    Sorin [anonim]

    Multi oameni (majoritatea bugetari) au suferit in ce priveste scaderea salariului pe vremea "odiosului" guvern Boc, iar acum se razbuna. Totusi, va rog ganditi-va la urmatoarele:
    - cand se ajunge la fundul sacului, ce altceva e de facut? Ca imprumuturi pentru detensionarea situatiei imediate s-au facut.
    - coincidenta sau nu, incepand cu prima zi de preluare a noii puteri, leul nostru o ia la vale fata de alte monede de referinta: USD/EUR, in mod semnificativ. Salariile cica nu scad (!), deci oamenii, relativ la problema imputata guvernului Boc, stau acum linistiti. Ba sunt chiar pregatiti sa-i voteze. Pe USL, evident, ca ei i-au scapat de "ciuma".
  • +1 (1 vot)    
    da ,desigur (Joi, 5 iulie 2012, 12:44)

    alina [anonim]

    va aduce mai multi bani la buget atata timp cat vom putea plati;cand ajungem la fundul sacului noi muritorii de rand -si ziua aceasta nu e departe- o sa luati pielea de pe noi ca bani nu veti avea de unde.
  • +2 (2 voturi)    
    inca o problema bifata de guvernul Ponta! (Joi, 5 iulie 2012, 12:49)

    sanda albu [anonim]

    Noroc cu inflatia, ca altfel nu prea aveati cum sa adunati mai multi bani la buget.

    Economia moare incet, asa ca nu prea mai are de unde sa va dea. Si atunci provocati , prin deciziile dvs, cresterea inflatiei.

    Si uite asa, daca nu puteti creste veniturile bugetarilor, macar sa le mai taiati din puterea de cumparare.

    Intr-o tara saraca nu este cazul ca "poporul" sa manance de trei ori pe zi, Las' ca-i destul sa manance de doua ori si o masa sa o cedeze guvernului si parlamentului, ca sa-si poata face jocurile....
  • +1 (1 vot)    
    Pt. Domnul PONTA (Joi, 5 iulie 2012, 14:08)

    Dorian [anonim]

    Aveti termen, 50 de zile sa aduceti cursul la 4,1 lei/euro. Daca nu sunteti responsabil de blocajul bancar romanesc. Si veti acoperi din buzunarul dvs. diferenta de curs a romanilor care depind de cursul euro/leu. Acum detineti puterea in stat folositi-o inteligent va rog!
  • 0 (0 voturi)    
    ce ma?? (Joi, 5 iulie 2012, 14:38)

    zapada reloaded [utilizator]

    am trait sa au d si pe asta: "deprecierea leului aduce bani la buget" :):):)
    Pai fratilor, eu propun sa facem euro 100 lei sa va umpleti de bani.
    Sa ne intoarcem la vremuri "memorabile" cu Vacariu (parca tot mata era ministru si pe vremea aia, nu?
    Da-i dracu' de prapaditi...sa chitaie de foame daca le-or trebuit democratie si bunastare...auzi tu, sa isi faca credit pentru masina personala, pentru casa??
  • 0 (0 voturi)    
    Au vazut-o altii inainte (Joi, 5 iulie 2012, 14:41)

    Angajatul la privat - patronul tau min de finante [anonim]

    Acum ceva vreme la o emisiune pe tvr pe teme economice, realizatorul il intreba pe un oaresce domn de la bnr daca nu cumva noului ministru de finante georgescu ii convine acest curs, aceasta devalorizare a leului.
    individul spunea foarte convins ca nu este doar o parere a reporterului.cred ca si asta este doar o parere.
    sunt foarte curios daca posturile tv rosii o sa preia aceasta declaratie. sunt convins ca nu ca toti cei care astazi se bucura la cei 8% promisi ar incepe sa isi puna intrebari.
    asta e viata...ei cu burta, noi cu carca...
  • 0 (0 voturi)    
    Prostia guvernantilor romani (Joi, 5 iulie 2012, 15:57)

    romeo Cojocaru [anonim]

    In p.rostia lui saracu'' a spus un adevar..
    adica faci o tampenie la nivel guvernamental..destabilizezi..piata..se depreciaza leu'..cresc incasarile la buget..! bravo..! mergeti tot asa..ca o sa creasca PIB-ul..!

    P.S. - idee - si furtul ar putea sa aduca cresteri la buget..! n-ati inceput inca..?
  • 0 (0 voturi)    
    Uau !!! (Joi, 5 iulie 2012, 18:38)

    puricelu [utilizator]

    Nu stiam cum sa fac sa am mai multi bani !!! Uite cine a avut o idee geniala ! Bravo USL - ilme ! Ati dat lovitura ! O sa va voteze toata pulimea care nu stie ce ati adus in Romania !
  • 0 (0 voturi)    
    ! ? ! ?,... (Joi, 5 iulie 2012, 18:41)

    vasile [anonim]

    Asteaptate romane,....vin iarasi milioanele,...stilul de guvernare comunist,...devalorizare,minciuna,baroni,...mici si bere la prostime inainte de alegeri !!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri