De ce nu va veni Mos Craciun in lunile urmatoare? Despre plata TVA-ului la incasarea facturii

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 19 iulie 2012, 16:27 Economie | Finanţe

"Hehehe, pai pentru ca e vara, asta stiu si cei de la grupa mica!!!", mi-a raspuns fiu-meu pe cand eu comentam la telefon cu un amic promisiunile de facilitati fiscale facute de guvernantii nostri zilele trecute. In definitiv, are dreptate si pustiul mi-am zis, toate modificarile importante la Codul Fiscal facute in ultimii ani au venit exact in perioada dintre Craciun si Anul Nou. Puteti intreba orice fiscalist din Romania si o sa va raspunda ca sarmalele si caltabosii nu au niciun gust daca n-ai si Monitorul Oficial pe masa!, scrie Gabriel Sincu, pe blogul lui.

Dar sa revenim la promisiunile ca Mosul ne va aduce ceva bun pe parte fiscala in perioada imediat urmatoare (asta bineinteles, daca  vom fi cuminti :)). Si atentie, se pare ca nu vom primi un cadou, vom primi chiar doua! Astazi vorbim doar de unul, lasam continuarea pentru numarul viitor.

La prima vedere o masura buna, ceruta de multa vreme de o parte a mediului de afaceri, salutata cu reverente si plecaciuni chiar si de unii colegi de breasla. Dupa parerea mea, va avea tot atata rezultate pozitive pe cat a avut introducerea Registrului Operatorilor Intracomunitari in combaterea evaziunii pe TVA. Adica fix zero. Zero barat! Care sunt motivele pentru care cred acest lucru:

  • Modificarea regulii privind exigibilitatea TVA nu se poate face la Bucuresti chiar daca Avocatul Poporului, Membrii Curtii Constitutionale sau Patriarhul Romaniei vor fi schimbati si pusi in locul lor oameni cu experienta in fiscalitate. Asta deoarece pentru a te abate de la regulile impuse de Directiva Europeana privind TVA avem nevoie de un acord de la Inalta Poarta Bruxelles. Care se da (daca se da) in circa 6-12 luni. Deci pana una alta ramanem in asteptate.
  • Cosmarul birocratic pe care il presupune implementarea acestei masuri ar putea sa il egaleze (daca nu sa il depaseasca) pe cel generat (daca va mai aduceti aminte) de taxa pe scaunele din restaurant introdusa de un ministru de finante pe la finele anilor '90. De ce? Pentru ca plata TVA la incasare de catre furnizor trebuie sa fie insotita de amanarea dreptului de deducere a TVA la beneficiar. Adica daca furnizorul nu plateste TVA, nici beneficiarul nu isi va putea deduce taxa neplatita. Asta inseamna (in ambele parti) evidente separate, "cash-basis accounting" si evident costuri cu contabilitatea mai mari.  Si ce facem cand o factura se plateste doar partial?

Bonus: verificarea fiecarui furnizor in parte daca indeplineste sau nu criteriul cifrei de afaceri sub 500.000 EUR. Imaginati-va ce va insemna acest lucru la o companie cu cateva mii sau zeci de mii de furnizori: exact cum spuneam, un cosmar birocratic. Lucru care ar putea transforma avantajul intr-un dezavantaj, vor exista firme care vor prefera sa nu lucreze cu parteneri ce benficiaza de aceasta facilitate pentru a-si face viata mai usoara.

  • Evaziunea fiscala: introducerea acestei reguli va deschide o cutie a Pandorei: se vor gasi destui "intreprinzatori" care sa fraudeze cu mare eleganta bugetul de stat: furnizorii nu platesc TVA-ul pe motiv ca factura nu e incasata, iar beneficiarii deduc TVA-ul inainte de a plati factura pe motiv ca nu au stiut ca furnizorul beneficiaza de aceasta facilitate. Dupa cateva astfel de "tunuri" ambii dispar cu tot cu TVA-ul.
  • Ultimul argument pe care il aduc in discutie e mai delicat si este posibil sa fie contestat de specialistii in drept: nu cumva aceasta facilitate fiscala acordata doar unei categorii de contribuabili poate fi vazuta ca fiind un ajutor de stat? Nu e un domeniu pe care sunt stapan, drept pentru care nu vreau sa ma hazardez tragand concluzii, dar este un element ce trebuie avut in vedere. S-ar putea ca UE sa ne zica "pas" la aceasta solicitare chiar pe acest motiv.

Si pana la urma, cine sunt cei care si-ar dori plata TVA-ului la incasare? In opinia mea sunt doua mari categorii:
  • cei trasi pe sfoara, care au livrat bunurile/au prestat serviciile, au emis factura dar furnizorul i-a lasat cu ochii in soare. Este un proverb care spune "daca nu deschizi ochii deschizi punga", de ce ar trebui sa fie bugetul de stat partas la pierderea cuiva care nu stie sa faca afaceri?
  • cei care accepta cu buna stiinta plata facturilor la o perioada foarte indelungata. Daca faci asta cu scopul de a castiga cota de piata atunci trebuie sa-ti permiti sa-ti finantezi afacerea nu trebuie sa ceri ajutor de la bugetul de stat.

Asadar, concluzia mea este ca se face mult zgomot pentru nimic: sunt prea mici sansele ca aceasta masura sa fie acceptata, daca ea va fi totusi acceptata este foarte greu de gestionat si in plus beneficiarii acesteia nu cred ca sunt cei mai in masura sa ceara ajutor de la stat.

Succese!

Comenteaza pe blogul lui Gabriel Sincu despre Taxe, impozite si alte lucruri neplacute


Citeste mai multe despre   












Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

6316 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    macroenomie=handicap? (Joi, 19 iulie 2012, 16:34)

    foarte-curios [utilizator]

    specialisul in macroeconomie, dl.L.Voinea e handicapa in economia reala. Cu pompa anunta ca aceasta masura va stavili evaziunea fiscala, mai ales importatorilor care dadeau un tun si dispareau. Cati importatori cu cifra de afaceri sub 500.000 euro cunoaste dl.Voinea? Stie dl.Voinea cat costa un TIR cu lalele? dar cu usturoi?
    • 0 (0 voturi)    
      92% (Joi, 19 iulie 2012, 16:52)

      ovi123 [utilizator] i-a raspuns lui foarte-curios

      92% din firme sunt cu CA sub 500 000 euro. Restul sunt puricate de Oficiul National de Prevenire si Combatare a Spalarii Banilor.

      ONPCSB e alertat de fiecare data cand se face o tranzactie de peste 10 000 de euro, deci aici intra si importatorii de care vorbesti dumneata. :)
      • 0 (0 voturi)    
        Si totusi (Vineri, 20 iulie 2012, 1:20)

        Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui ovi123

        cati importatori?
        • 0 (0 voturi)    
          come on (Vineri, 20 iulie 2012, 12:29)

          ovi123 [utilizator] i-a raspuns lui Mihail_AD

          Dac-o iei asa, cu totii sunt corupti. Daca nu-i lasi sa ia ceea ce pare o masura buna nici pe unii nici pe altii, nu mai punem piatra pe piatra pe-aci.
          • 0 (0 voturi)    
            Sint de acord... (Sâmbătă, 21 iulie 2012, 10:51)

            Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui ovi123

            ...sa ia masurile pe care le cred bune.
            In functie de aplicarea lor se va vedea daca erau si oportune.
            Ceea ce trebuie sa inteleaga este ca nu mai pot da vina pe nimeni pentru propriile erori.
  • +1 (1 vot)    
    nu se paote deduce TVA-ul fara plata facturii (Joi, 19 iulie 2012, 16:46)

    ovi123 [utilizator]

    Poate n-am inteles eu bine dar cutia Pandorei va fi inexistenta daca intra masura in vigoare. Nimeni nu poate deduce niciun TVA pana nu intra banii in cont. E nevoie de dovada bancara pentru orice deducere.

    Momentul in care se POATE deduce TVA-ul fara plata facturii este ACUM (masura nefiind implementata).
    • +1 (1 vot)    
      teoretic (Joi, 19 iulie 2012, 17:18)

      MitikaP [utilizator] i-a raspuns lui ovi123

      ar trebui sa fie inchisa. dar ideea mentionata aici este ca tocmai, cel care primeste factura va deduce TVA-ul cu nesimtire, spunand ca nu a stiut ca ala de la care a cumparat beneficiaza de regimul special.
      • +1 (1 vot)    
        nu cred (Joi, 19 iulie 2012, 18:06)

        ovi123 [utilizator] i-a raspuns lui MitikaP

        Cel care va deduce factura trebuie sa se prezinte cu dovada bancara cum ca a incasat banii. Nu vad nimic in articol legat de vreun regim special.

        Stiu doar ca forma asta de deducere a TVA-ului merge doar pentru facturile platite prin banca. Cele cash nu intra la socoteala. deci, oricum ai lua-o, fie ca platesti TVA, fie ca recuperezi, trebuie sa ai hartiuta de la banca la tine.
        • +2 (2 voturi)    
          nu am fost suficient de clar (Joi, 19 iulie 2012, 18:18)

          MitikaP [utilizator] i-a raspuns lui ovi123

          Regula asta (care nu exista deocamdata), va spune ca eu ca beneficiar pot sa deduc TVA-ul astfel:
          - pentru cei care aplica acest regim special (cei cu cifra de afceri sub 500k EUR) doar la plata facturii
          - pentru toti ceilalti la momentul in care primesc factura
          Eu, daca vreau sa fraudez, am sa spun ca nu stiam ca ala care mi-a emis factura intra la regimul special, deci pot deduce TVA-ul la primirea facturii nu la plata ei.
          Dupa care si eu si furnizorul disparem cu tot cu banii de TVA!
          • +1 (1 vot)    
            ... (Joi, 19 iulie 2012, 18:28)

            ovi123 [utilizator] i-a raspuns lui MitikaP

            Cand tu mergi sa deduci TVA-ul, se poate face o verificare dupa ambele coduri fiscale pentru a vedea cifrele de afaceri, nu?

            Oricum, chiar daca se trece de acest obstacol, schema asta suna a fapta penala. Nu e ca acum ca iti intra firma in lichidare si nu patesti nimic.
            • +1 (1 vot)    
              de acord (Vineri, 20 iulie 2012, 9:56)

              MitikaP [utilizator] i-a raspuns lui ovi123

              Evaziunea inseamna schema penala. Dar nu inseamna ca nu se face la greu.
  • +3 (3 voturi)    
    DAR TU STII? (Joi, 19 iulie 2012, 16:47)

    ciombe [anonim]

    Eu import marfuri cu un anumit spcific si sunt ani in care am avut cifra de afaceri de 2-300.000 Euro si an in care am trecut de 1 mil de Eur.
    Asa ca vezi-ti de basca ta!
  • +2 (4 voturi)    
    Eu cred ca (Joi, 19 iulie 2012, 17:00)

    Mad [anonim]

    Ai dreptate !
    Pur si simplu este o promisiune electorala, adica , votati USL la alegeri si noi o sa va dam...
  • +2 (4 voturi)    
    da ai dreptate (Joi, 19 iulie 2012, 17:06)

    Nico [anonim]

    si eu sunt de acord,ciombe!
  • +2 (2 voturi)    
    tva la incasare, teapa de teapa (Joi, 19 iulie 2012, 17:15)

    visio [utilizator]

    Statul nu va vedea niciun ban din acel tva care vaveni cand va veni; daca acum se evazioneaza masiv pe tva, compensari, etc, stati sa vedeti ce va fi atunci; termenul de plata de 120 zile este atat de indepartat incat Statul care majora disperat tva de la 19 la 24%, va trebui sa se imprumute pentru a face fata platilor cu bugetari, pensionari, etc; cine mai da imprumut Romaniei cand toata planeta a vazut o lovitura de Stat, parlamentara, ca la carte? de unde luam banii? ar fi cateva idei; prima care va cadea victima va fi rezerva bnr; sunt atatia bani de furat de acolo incat le sclipesc ochii sacalilor ca soarele in miezul zilei; acum mai este o intrebare: cine vrea banii aceia? cum pot fi luati foarte usor si fara prea mari intrebari? pe mancare, agricultura, etc; in caz ca memoria ne joaca feste, e timpul sa ne reamintim de cine conduce ministrul agriculturii; exact, dan voiculescu in carne si oase; sper ca nu imi spuneti ca daniel costica e tartor sef; chestia cu tva este alta inginerie marca sov-dan voiculescu; mai cunoastem banci bagate in faliment si combinate petrochimice facute fier vechi....
    • +2 (2 voturi)    
      Ai dreptate (Joi, 19 iulie 2012, 18:19)

      ovi123 [utilizator] i-a raspuns lui visio

      Mi se pare extrem sa crez ca, daca azi ar intra in vigoare legea, in urmatoarele 120 de zile n-o sa intre niciun leu la buget din TVA. Facturi cu TVA se platesc in tara asta fiecare zi.
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Vineri, 20 iulie 2012, 12:33)

        ovi123 [utilizator] i-a raspuns lui ovi123

        De evaziune raspunde firma (care e oricum in faliment). Dar daca tu declari la finante ceva (pe propria raspundere), cred ca vei raspunde personal.

        E ca si cum ai falsifica o factura. Daca faci 10 de facturi si toate 10 sunt decedate de 3-4 ani, esti in bucluc. Intri la inchisoare. Cel putin asa ar fi normal.
  • +3 (3 voturi)    
    Apropos de "a stii sa faci afaceri" (Joi, 19 iulie 2012, 17:23)

    Handelsblatt [anonim]

    Draga ReMe, nu stiu in ce tara traiesti tu, dar eu sunt blestemat sa-mi duc traiul pe plaiurile mioritice. "Stiu" sa fac afaceri. Cum ii sanctionezi pe cei care te "tepuiesc"? Caz concret: a luat marfa de 20,000 de Euro, am PLATIT TeVeAu (ca...prostu'!) a declarat firma respectiva in faliment, si si-a deschis alta curat-curatica IMEDIAT (stiai ca in alte tari acest lucru NU este posibil?)! Cum procedez? Patronache este "cuscru" cu Marian Oprisan si imi rade in nas! NU AM CE SA-I FAC, nu stiu daca intelegi. Ia zi-i priceputule, CUM SA PROCEDEZ? Nici macar teveaul nu mi-l pot recupera (intru in categoria "nu stiu sa fac afaceri" Dottore reme?)
    • -2 (2 voturi)    
      ma tem ca intri... (Joi, 19 iulie 2012, 17:42)

      MitikaP [utilizator] i-a raspuns lui Handelsblatt

      Orice om cu capul pe umeri face o analiza a partenerilor de afaceri inainte de a se arunca cu capul inainte si a-i trimite camionul cu marfa frecandu-si mainile ca a dat lovitura!

      De cec-uri, bilete la ordin sau alte masuri asiguratorii ai auzit?

      Dupa cum spune autorul articolului daca nu deschizi ochii...
      • +1 (1 vot)    
        Pentru geniu' ieconomic Mitica (Joi, 19 iulie 2012, 18:14)

        Handelsblatt [anonim] i-a raspuns lui MitikaP

        Tu dai un tir la primu' venit doar ca iti spune "ti-l platesc, sa moara mama daca te mint?"
        • +1 (1 vot)    
          pai asta inteleg ca ai facut tu amice... (Joi, 19 iulie 2012, 18:20)

          MitikaP [utilizator] i-a raspuns lui Handelsblatt

          Altfel nu ajungeai sa-ti iei teapa. Dar daca nu intelegi explicatia mea e clar de ce te-au facut baietii aia...
      • -1 (1 vot)    
        analiza a partenerilor?! (Vineri, 20 iulie 2012, 11:34)

        g [anonim] i-a raspuns lui MitikaP

        Ce usor e-a scrie versuri.....
        Tu traiesti in lumea reala?Ai facut vreodata o afacere?Daca da, cum reusesti fara sa risti nimic?Cu 'masuri asiguratorii'?
        • +1 (1 vot)    
          orice afacere presupune un risc... (Vineri, 20 iulie 2012, 12:04)

          MitikaP [utilizator] i-a raspuns lui g

          ...dar un antreprenor adevarat cauta sa-l minimizeze.
          Si da, traiesc in lumea reala, conduc o afacere care face venituri de cca 2 mil € / an si are cca 50 de salariati. Am mai luat si tepe, dar astea nu au depasit niciodata 3% din cifra de afaceri anuala.
          Pentru ca atunci cand ma apuc sa lucrez cu cineva am grija sa il verific inainte, sa ii cer bani in avans iar daca mi se pare suspect il pun sa-mi dea un cec sau un bilet la ordin cand ii prestez serviciul.
          Daca tu esti din categoria celor care isi freaca mainile cand vine un necunoscut si ii cere sa ii livreze / presteze ceva de o valoare mare si se arunca fara sa mai gandeasca visand ca a dat lovitura vietii sale atunci da-mi voie sa-ti spun ca tu nu traiesti in lumea reala.
          Citeste in orice carte despre antreprenoriat si vei vedea ca unul dintre secretele reusitei este sa stii cand sa spui NU!
          • 0 (0 voturi)    
            RE: daca mi se pare suspect il pun sa-mi dea un ce (Luni, 23 iulie 2012, 12:20)

            cc [anonim] i-a raspuns lui MitikaP

            Daca tu nu ai luat tepe pe CEC sau BO cred ca esti unicat in tara. Cele mai mari tepe asa se dau si cei care le dau la valori substantiale, sunt de cele mai multe ori firme destul de mari, aparent serioase in ultima perioada, cu rulaj bun , cota de piata etc...., cu care nu esti la prima tranzactie. Este clasica aceasta schema. Cum te aperi de ea? Nu cresti rulajul cu nici un client in timp ca sa nu o patesti? Eu de exemplu am luat teapa si cu CEC, si cu BO si chiar cu garantie bancara asa ca.... nu prea sunt de acord cu punctul tau de vedere.
    • +1 (1 vot)    
      Nu cred ca se poate (Joi, 19 iulie 2012, 18:28)

      ovi123 [utilizator] i-a raspuns lui Handelsblatt

      Din cate stiu nu poti deschide o firma noua daca ai o alta in lichidare.
      • 0 (0 voturi)    
        Re:Din cate stiu nu poti deschide o firma noua dac (Luni, 23 iulie 2012, 12:45)

        cc [anonim] i-a raspuns lui ovi123

        Teoretic nu poti. Practic daca ai cateva cunostinte.... nici o problema pentru ca o firma poate fi in lichidare fara sa atraga raspunderea administartorului sau a asociatilor .
        Si daca atrage raspunderea, problema este sa nu fie unic actionar sau administartor la noua firma dar asociat poate fi.
  • +2 (2 voturi)    
    Scrieti pentru va nu aveti ce face!!!! (Joi, 19 iulie 2012, 18:09)

    Razvan [anonim]

    situatia este in felul urmator: firma x taie o factura cate firma y. firma y intarzie la plata factura pt simplul motiv ca sa isi deduca tva-ul la sf lunii (la sf trimestrului dupa caz). in cazul in care factura nu a fost incasata/achitata atunci firma y nu isi va putea deduce tva-ul. daca firma y deduce fortat tva-ul in pofida faptului ca nu a achitat debitul catre firma x atunci prin declaratia 394 (incrucisata) fiscul va urmari ca firma x sa isi plateasca datoriile restante. in aceste conditii fiscul se va duce in control la firma y sa ii impute tva dedus - fortat. la asta se vor adauga si niste amenzi usturatoare (poate sa fie si dosar penal) situatia este intalnita in contabilitatea anglo-saxona. da, este unu lucru foarte bun care va obliga companiile mari sa isi achite datoriile pentru servicii
    • +1 (1 vot)    
      deducere la sf lunii (Vineri, 20 iulie 2012, 2:17)

      vov [utilizator] i-a raspuns lui Razvan

      de curiozitate, care ar fi avantajul firmei y sa deduca tva la sf lunii si nu pe 15 ale lunii de ex cand ar fi scadenta factura de la firma x ?
  • +1 (1 vot)    
    tu iti bati joc de mine? (Vineri, 20 iulie 2012, 2:50)

    cosminrs [utilizator]

    "de ce ar trebui sa fie bugetul de stat partas la pierderea cuiva care nu stie sa faca afaceri?" Pe bune? SI cand statule e cel care nu plateste dar te forteaza sa platesti TVA pe banii care nu ti da?
    • +1 (1 vot)    
      pai tot aia e (Vineri, 20 iulie 2012, 9:59)

      MitikaP [utilizator] i-a raspuns lui cosminrs

      Atunci cand client nu-ti plateste asta inseamna: ca nu stii sa faci afaceri. Indiferent ca vorbim de un client privat sau de stat.
      Te-a pus statul sa ii prestezi servicii / livrezi marfa cu forta? Nu, ai facut-o tu, stiind ca statul e un rau platnic si asumandu-ti acest risc.
      Gresesc?
  • +1 (1 vot)    
    Executare silita (Vineri, 20 iulie 2012, 7:08)

    Tepuita [anonim]

    De asta ati auzit conform Codului de procedura?
    1. Pai economia gafaie, firmele au datorii la stat la greu, conturile sunt poprite de fisc. Pentru plata TVA ia incasare (OBLIGATORIE ni se zice ) decontarile se fac prin banca, banca din care nu voi ridica niciun leu ca e sechestrat contul si atunci cine castiga? Dar eu de unde iau bani ca sa-mi platesc furnizorul ca sa pot deduce TVA.? Sa-mi explice dl. Voinea.
    2. A zis dl. secretar de stat ca in Polonia amanarea asta nu e obligatorie si atunci o aplica 2% din firme. Daca e asa de buna de ce numai atatia profita de ea?
    3.Daca esti platitor la trim. mare lucru nu amani, ca nimeni nu da scadente prea mari.
    4. De masura asta iese in castig cei ce au contracte cu statul care are bugetul gol, pana la alegeri trebuie bani pentru pomeni electorale si nu pentru plata facturilor la lucrari de infrastructura, medicamente, cofinantari proiecte europene etc.
    Din asemenea masura nici nu o sa aiba vreodata. Daca 400000 de firme treb. sa aplice masura cine o sa-i controleze pe cei ce deduc tva desi nu au platit furnizorul? De birocratia nici nu mai vorbim. Sa vedem proiectul si apoi vedem daca rezistam sau o luam razna.
  • +1 (1 vot)    
    Pentru RM (Vineri, 20 iulie 2012, 7:24)

    xrogo [utilizator]

    Nu stiu cine a scris articolul(RM),dar daca fiul dansului este atat de destept sa se poate prinde de subtilitatile gandite de Guvern,inseamna da dansul este specialist in economie,ar trebui cooptat in conducerea Ministerului Economiei.
  • -2 (2 voturi)    
    Mai rar asa articol (Vineri, 20 iulie 2012, 9:10)

    Radu [anonim]

    Pe langa subiect ... Domnule autor sunteti penibil !
    Deducerea TVA-ului se va face ca si pana acum, de unde ati scos aberatiile alea ? Evident ca la inceput Statul va fi pe minus dar impactul asupra economiei va fi unul pozitiv, oricine implicat in "business" vede acest lucru. Stai jos ! Nota trei !

    P.S: Nu sunt suporter USL, dar nici PDL. Eu votez cu Nicusor Dan :)
  • 0 (0 voturi)    
    clientii/furnizori (Vineri, 20 iulie 2012, 21:30)

    mi [anonim]

    mi:...stiu ca sunt carcotasa, dar cei care nu platesc facturile sunt clientii, beneficiarii bunurilor/serviciilor, iar furnizorii sunt cei "pacaliti",cei care vor deschide conturile pt ca nu au deschis ochii... dpdv al acestora, sa stii totusi ca nu e chiar asa de simplu sa elimini riscul neincasarii, mai ales daca esti incepator si chiar poate vrei sa intri pe piata...totusi nu numai TVA-ul cred ca este parghia pt o piata competitiva...
  • 0 (0 voturi)    
    Atentie - de ce nu sustin unii aceasta masura !!! (Luni, 23 iulie 2012, 10:20)

    andrei [anonim]

    Toti cei care se finanteaza pe baza furnizorilor sau sunt tepari nu vor sustine aceasta masura.
    o firma care nu plateste factura isi deduce tva si o achita cand vrea el, face cerere de rambursare de tva, tepuieste statul o data si furnizorii a doua oara. Furnizorul nu incaseaza nici macar Tva-ul, si pe deasupra mai plateste si penalitati de 15 %.
    De aici rezulta o gaura uriasa la buget, statul ramburseaza tva, iar furnizorul daca nu are cu ce sa plateasca tot amana plata si in cel mai rau caz intra in faliment si statul nu mai poate recupera nimic.
    Aceasta este ca mai buna masura luata, speram ca USL-ul se va tine de cuvant.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri