Romanii care dau informatii Fiscului despre persoane sau firme ar putea fi recompensati financiar. Oamenii stiu cel mai bine situatia vecinilor - Liviu Voinea

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 13 septembrie 2012, 15:15 Economie | Finanţe

Romanii care vor transmite Fiscului informatii privind fapte de evaziune ale unor persoane sau companii ar putea primi stimulente fiscale sau facilitati, asa cum se intampla si in alte state, a declarat joi secretarul de stat in MFP Liviu Voinea, care va studia legislatia "denuntatorului" din Suedia, potrivit agentiei Mediafax.

"In Suedia vom analiza si sistemul denuntatorului, care functioneaza de ani buni acolo si ar putea fi implementat si la noi", a declarat Voinea.

El a aratat ca in Suedia populatia este stimulata fiscal sa dea informatii despre averea vecinilor, a cunostintelor sau operatiunile unor companii.

"Acolo oamenii primesc la posta scrisori in care sunt informati ca au platit un impozit X, dar li se tramite si daca unii dintre vecini au declarat valori de impozitare mult mai mici. Fiscul se bazeaza pe faptul ca oamenii stiu cel mai bine situatia vecinilor si pentru cei care transmit informatii corecte despre acestia se aplica scutiri, sau li se da o recompensa si mai platesc doar diferenta", a explicat Voinea.

Secretarul de stat va pleca peste doua saptamani in Suedia pentru a prelua normele de aplicare a platii TVA la incasare din aceasta tara si pentru o analiza a modelului suedez de impozitare a proprietatii.

Fiscul din Statele Unite, Internal Revenue Service, are un program pentru denuntatori prin care acestia pot castiga o recompensa de pana la 30% din veniturile recuperate de stat datorita informatiilor astfel obtinute.

Recent, un fost bancher de la divizia americana a bancii elvetiene UBS a primit o recompensa de 104 milioane de dolari pentru ca a divulgat "ingineriile" prin care grupul financiar ajuta clienti bogati din SUA sa-si mascheze veniturile pentru a plati taxe cat mai mici.

Informatiile oferite de Bradley C. Birkenfeld au ajutat Fiscul din Statele Unite sa recupereze taxe neplatite de 5 miliarde de dolari, precum si sa ajunga la o intelegere cu UBS prin care banca a acceptat plata a 780 milioane de dolari si cedarea informatiilor privind conturile a 4.500 de clienti americani pentru inchiderea investigatiei.

In ultimii ani, autoritatile fiscale din Germania au cumparat in mai multe randuri, de la angajati ai bancilor elvetiene, baze de date cu informatii despre clientii germani bogati care isi ascund averea in conturi off-shore. Cel mai recent, in acest an, un informator al Fiscului german a fost recompensat cu 3,5 milioane euro in schimbul unui CD cu astfel de informatii.


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO "I-am caftit pana am obosit si eu". Educatoarele care isi dadeau sfaturi pe Facebook despre cum se snopesc orfanii

Apar acuzatii extrem de grave la adresa unor educatoare din Constanta, banuite ca ar fi snopit in bataie cativa orfani dintr-un centru de plasament. Femeile au intrat in atentia ''Directiei pentru Protectia Copilului'' dupa ce pe un site de socializare ar fi vorbit, fara frica, despre tratamentele socante aplicate elevilor.








19357 vizualizari
  • +66 (74 voturi)    
    Genial! (Joi, 13 septembrie 2012, 15:19)

    Berzelius [utilizator]

    Domnu Voinea, vad ca azi e ziua Dvs de declaratii (dupa aia cu "Incepem cu proprietatea si pe urma mai vedem")

    Io zic sa reinfiintati Securitatea Statului (SS) asa cum a fost ea proiectata prin anii "Epocii de Aur". In felul asta prindeti doi iepuri dintr-un foc: denunturi financiare si politice!

    Sa-mi fac freza, tara asta chiar se duce dreaq' !!!... Cu viteza!
    • +35 (43 voturi)    
      chirie impozitata deci (Joi, 13 septembrie 2012, 16:05)

      GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui Berzelius

      Deci vecinii mei or sa divulge ca am chirisi in casa si asa se omoara marea evaziune fiscala si m-a lasa si pe mine si mai sarac.
      Va trebui eventual sa maresc chiria..

      -- Stai ca am uitat ... nici casa nu mai am ..
      • +28 (34 voturi)    
        pai sa moara si capra vecinului... (Joi, 13 septembrie 2012, 17:52)

        NuDa [utilizator] i-a raspuns lui GeorgeT

        1.Astia nu stiu cum sa creeze cat mai multa ura intre oameni
        Asta ne mai lipsea...
        2.De ce sa munceasca cei platiti sa descopere evaziunile, mai bine o face vecinu... pe moca
        • +38 (40 voturi)    
          Asta vor nemernicii (Joi, 13 septembrie 2012, 18:16)

          rov [utilizator] i-a raspuns lui NuDa

          Sa ne scoatem ochii intre noi, in timp ce ei hotii sa aiba imunitate politica.
          Ce ar fi sa vina si cate un cetatean cu vecinii la tribunal sa condamne sentinta cum faceti voi nemernicii de politicieni ??
          • +6 (8 voturi)    
            intocmai!! (Vineri, 14 septembrie 2012, 11:24)

            Inna100 [utilizator] i-a raspuns lui rov

            Si asa suntem atat de divizati, si atat de manipulati, si atat de otraviti unii impotriva celuilalt.. incat asta ne mai trebuia.. sa mai suspectam si vecinul , care pana mai ieri il credeam un pensionar cumsecade, si-l mai primeam in casa si-i mai ofeream ceva bun de mancare sau de imbracat.. acum trebuie sa zavoram usile , si sa ne uitam suspicios la toti.. oricine poate deveni un potential turnator.. Si chiar daca nu ai facut nimic.. tot este posibil ca vreun "binevoitor" , in schimbul a 2 galbeni sa-ti "coase" ceva..
            Nu, in Suedia este cu totul alceva.. iar noi nu avem verticalitatea suedezilor!!
            Traiasca bolsevismul..
            Si eu daca de exemplu zic ca plagiatorul ponta .. inseala statul pentru ca nu pateste impozit pe salariul tailandezei..??
            Niste nimicuri.. parca suntem blestemati sa ajungem periodic pe mana unor nimicuri ca ei ..
            Bine zicea unul dintre comentatori pe site. In momentul in care citesc ceva despre pontasi gashca lui de "cinstiti si competenti" uit dintr-o data de diplomatie, si imi vin in minte cele mai urate expresii..
            • +3 (5 voturi)    
              suspicios (Vineri, 14 septembrie 2012, 14:26)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Inna100

              daca nu ai nimic de ascuns, de ce ti-ai zavori usile?
              daca te deranjeaza ponta si gashca lui, dar tu faci evaziune fiscala, atunci ar fi cazul sa te trezesti la realitate: faci parte din aceeasi gasca!!!
              • +4 (6 voturi)    
                Cine e impotriva (Vineri, 14 septembrie 2012, 15:04)

                FaraCoruptie [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                Banuiesc ca primii care se vor impotrivi acestei practici sunt chiar sustinatorii USL, plagiatorii si cei carora le plac furtisagurile.

                In principiu sunt de acord cu masura, dar sa fie aplicabila nu doar oamenilor de rand.
        • +20 (24 voturi)    
          ai dreptate... (Vineri, 14 septembrie 2012, 8:08)

          T34 [utilizator] i-a raspuns lui NuDa

          Scopul lor e dezbinarea celor multi, pentru ca ei, guvernantii, sa poata fura linistiti ("divide et impera"). E uimitor - inca o data - cata minciuna si prefacatorie se pot afla in spatele acestei propuneri. Cine altcineva ar putea sti mai bine decat politicienii nostri "de succes" (indiferent ca-s USL-isti, PDL-isti, UNPR-isti, UDMR-isti sau PRM-isti, nu conteaza, tot in FSN-ul sau PDSR-ul lui Iliescu au invatat sa fure) cine si cum s-a imbogatit? Doar ei au facut "afaceri" cu statul, nu eu!!!

          In plus, la ce bun daca - improbabil - se va dovedi ca un parlamentar face evaziune fiscala, daca Parlamentul nu va aproba inceperea urmaririi penale impotriva lui?!
          • +8 (10 voturi)    
            MARE ADEVAR (Vineri, 14 septembrie 2012, 8:28)

            tigan2012 [utilizator] i-a raspuns lui T34

            Mare adevar grait-ai!
            Se pune problema asa, atunci:
            Putem NOI, POPORUL (adica p.limea,cum le place politicienilor sa ne considere) sa facem ceva in privinta asta, sau nu?
            Ca doar n-am pleca din tara toti!
            In plus, sistemul delatiunii se practica cu succes in TOATA LUMEA CIVILIZATA, sub masca cetateanului model.
          • 0 (2 voturi)    
            imbinare (Vineri, 14 septembrie 2012, 16:01)

            Ionescu Raymond [utilizator] i-a raspuns lui T34

            "Dezbinarea celor multi" ?
            De unde perla asta?????

            Si in opinia dvs. cum s-ar putea realiza "imbinarea celor multi"?

            Cumva furand impreuna devenim frati? Sa ne lase sa furam toti cot la cot? Fratie in hotie!
      • +12 (18 voturi)    
        Oportunitate de business marca USL!!! (Joi, 13 septembrie 2012, 23:18)

        MarianEugen [utilizator] i-a raspuns lui GeorgeT

        Tocmai am aranjat cu un prieten sa-mi dea zilele astea pe o hartie toate propietatile pe care le detine cu suprafatele exacte si eventualii chiriasi pe care ii are. Urmeaza sa ma prezint apoi la fisc si sa-l dau in gat. Banii pe care ii primesc de la Ponta pentru asta ii fac jumate-jumate cu prietenul meu. Mi se pare o oportunitate de business fenomenala!...
        Daca mai este cineva interesat, sa ma contacteze...:)))
    • +30 (32 voturi)    
      ... (Joi, 13 septembrie 2012, 16:16)

      dragonfly [utilizator] i-a raspuns lui Berzelius

      primii investigati sa fie politicienii, bugetarii cu functii inalte si cei care fac afaceri cu statul si apoi sa se duca la ala care are o taraba in piata!!!
      • +4 (4 voturi)    
        pai bineinteles ca la asta se refera... (Vineri, 14 septembrie 2012, 14:30)

        roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui dragonfly

        adica eu, Gheorghe, vreau sa stiu cum de vecinul meu - Primarul - de altfel om normal, cu 8 clase la zi, restul pana la "doctor in drept" pe banda rulanta, a reusit sa-si faca vila cu etaj si piscina, sa-si ia 3-4 masini, sa-si tina copiii la studii in strainatate dintr-un salar de simplu primar. Iar cand om termina de "periat" primarii si parlamentarii ne mutam la medici, judecatori, directori, functionari de stat, si mai ales cei care trebuie sa faca controale si se sfiesc sa-si declare cinstit averea. Eu nu gasesc nimic rau in asta, numai ca noi romanii o sa ne mancam intre noi si atunci propun pedepse drastice pentru cei care vor doar sa-si tarasca vecinii la tribunal doar din invidie sau razbunare. Si mai propun restructurarea fiscului - adica sa fie concediati topti acei inspectori care pretind sau iau mita. De ce fiecare control al fiscului e anuntat cu 2-3 zile inainte, ca sa aiba timp sa se pregateasca??
    • +37 (39 voturi)    
      Reclamatie (Joi, 13 septembrie 2012, 17:16)

      LoveRomania [utilizator] i-a raspuns lui Berzelius

      Subsemnatul Felic aduc la cunostinta organelor securitatii USL
      1. vecinul Ionel, el nu miroase a transpiratie, inseamna ca are bani sa faca dus in fiecare zi, il reclam pentru venituri far aacoperire.
      2. Gheorghe este obez, are 130 de KG, de unde are el bani sa manance pana sa se ingrase doar este bugetar, il suspectez ca face venituri nedeclarate. (nevastasa spune ca este bolnav de glanda, dar asa mint bogatasii)
      3. Vecinul mihai a cumparat un ford nou, a dat dacaia 1300 la casare, este bugetar, cred ca primeste spaga.

      Va rog sa ma recompensati cu suma de 10.000 Euro pentru ce am parat vecinii. Daca nu imi dati banii va reclam ca veniti la servici barbierit in fiecare zi, de unde aveti bani de lame de ras? eu nu am avut bani sa imi tai venele.
      • +9 (11 voturi)    
        Hmm.. (Vineri, 14 septembrie 2012, 2:18)

        OutsideThisBox [utilizator] i-a raspuns lui LoveRomania

        1. Vecinul Ionel poate avea piscina...
        2. O idee buna: impozit pe greutate.
      • +7 (9 voturi)    
        ESTI (Vineri, 14 septembrie 2012, 8:14)

        banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui LoveRomania

        GENIAL ! Dar mai lipseste ceva . Hai sa param si Vecinii cu Granita , de ex. Ungaria, Bulgaria, Sarbii, era sa uit UCRAINA,pentru acestia vom primii VALUTA !
    • +11 (19 voturi)    
      Usl vrea sa ne intoarca in epoca de aur (Joi, 13 septembrie 2012, 18:08)

      Tatian [utilizator] i-a raspuns lui Berzelius

      Si cand vorbeam de dictatura si bolbevism nu eram luat in seama asa se proceda pe timpul lui Ceausescu. Cei care de deau informati erau recompensati din cate se povesteste cu cate 100 de lei doar sa parasti "x" sau "y".USL cam acolo ar vrea sa ne intoarca spre epoca de aur a lui Iliescu si Nastase.
      • +1 (11 voturi)    
        Compari mere cu pere (Vineri, 14 septembrie 2012, 10:49)

        dictatorul [utilizator] i-a raspuns lui Tatian

        Una e sa dai informatii despre cei care nu isi platesc darile catre comunitate, alta e sa dai informatii despre crezul politic al vecinului. Compari mere cu pere.
        • +2 (2 voturi)    
          Mai trebuie sa cresti, sa te maturizezi! (Vineri, 14 septembrie 2012, 15:11)

          Berzelius [utilizator] i-a raspuns lui dictatorul

          Desi ti-ai pus nickname "dictatorul" habar nu ai ce inseamna. Eu am trait pe vremea Dictatorului Ceausescu, atunci cand Securitatea, prin ale sale "urechi", afla nu doar de faptul ca vecinul a zis un banc cu Ceasca, dar si faptul ca si-a luat video. De unde avea bani? De ce au venit rudele la el sa se uite la "Trandafirii sunt pentru cei bogati" ? si alte asemenea...
          Am impresia ca, in inconstienta de care dai dovada, nu faci diferenta dintre dictatura de atunci si ceea ce voi numiti azi "dictatura lui Basescu". Si nu-ti face iluzii, daca comunistii actuali de la putere vor reusi sa reactiveze sistemul de turnatorie, nu vor face diferenta intre a da "informatii despre cei care nu-si platesc impozitele si informatii despre crezul politic al vecinului" (asta ca sa te citez).

          Mai trebuie sa cresti, sa te maturizezi!
    • +6 (10 voturi)    
      "Oamenii stiu cel mai bine situatia vecinilor..." (Vineri, 14 septembrie 2012, 9:39)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui Berzelius

      Ce aberatie...si-acum imi amintesc de un vecin care o ducea mai bine decat restul, avea o mica firma, doua masini...nu mare lucru, dar fata de restul era ceva mai instarit. Imi amintesc ca toti ziceau de el ca fura, argumentul suprem fiind "pai de unde are atatia bani?"

      Cred ca vom incepe o vantoare de vrajitoare cu aceasta initiativa si mi-e ca cei ce vor pierde vor fi tot fraierii care fac afaceri cinstite si platesc impozite.
    • +8 (10 voturi)    
      Foaie verde ghiocel, (Vineri, 14 septembrie 2012, 9:49)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Berzelius

      Haide sa turnam nitel!
    • +3 (5 voturi)    
      cea mai buna dovada! (Vineri, 14 septembrie 2012, 10:15)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui Berzelius

      o diploma chiar de la Londra nu-ti baga si creier in cap, mai ales daca putzi a marxism. Vecinii se vor incaiera intre ei si deasupra va trona PSD. [si cand te gandesti ca au murit oameni in '89! cum de nu l-am dibuit si pe Voinea atunci?]
    • -1 (9 voturi)    
      Eu te parasc, nu platesc pt. tine (Vineri, 14 septembrie 2012, 10:39)

      dictatorul [utilizator] i-a raspuns lui Berzelius

      Bai strula, daca eu contribui la buget conform legii, si tu ,nu, iar amandoi beneficiem de aceleasi servicii in tara asta, ghici ce, te voi para cu toata placerea, pt ca nu vreau sa platesc eu pentru tine.
      Ng, ng!

      "Un fost bancher de la UBS a fost recompensat cu 104 mil. $ de Fiscul american, care a recuperat 5 miliarde de dolari de la evazionisti":http://infoportal.rtv.net/articol~din-economie~info-3428354~un-fost-bancher-de-la-ubs-a-fost-recompensat-cu-104-mil-de-fiscul.html
      SI americanii sunt securisti, nu?
      • +4 (8 voturi)    
        "Bai strula" e odrasla lui taica-to (Vineri, 14 septembrie 2012, 13:28)

        Berzelius [utilizator] i-a raspuns lui dictatorul

        Platesc impozite conform legii, nu-ti face griji din cauza asta, dar se vede ca "magarul moare de drum lung" si tu de grija vecinilor.
        Vad ca n-ai inteles.
        Coruptia in tara asta trebuie starpita de SUS, ca acolo e GROSUL. Ia zi, de unde ar gastiga mai bine statul: 1) daca tu o parasti pe Tanti Aglaia care vinde 10 lalele la poarta, cu 1 leu bucata sau 2) daca i se confisca averea nejustificata de un parlamentar corupt care a dat un TUN in imobiliare de 500 milioane de EURO ??? Ha?? Aud?

        Iar chestiile cu coruptia marunta despre care vorbesti, se rezolva prin EDUCATIE. Educa-ti si tu copiii sa fie CORECTI, si peste una-doua generatii o sa se rezolve problema.
        Mentalitatea comunistilor e reactivarea si intretinerea VRAJBEI intre oameni, pentru a-i face mai usor MANIPULABILI.
        Eu vreau un popor harnic (care-si vede de treaba) si cinstit (onest, corect in relatiile cu toti cei din jur)!
        Tu pare-se ca vrei unul dezbinat, turnator (pentru niste maruntis aruncat de "cei de sus") si pus pe carcoteala si viclenie in relatiile cu ceilalti.
    • +1 (1 vot)    
      diaspora din SUedia! (Vineri, 14 septembrie 2012, 16:05)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui Berzelius

      romanii nostri spun ca nici vorba de asa ceva in Suedia. Deci Voinea e .... sau face pe....?
  • +43 (45 voturi)    
    SECU - ANAF ? (Joi, 13 septembrie 2012, 15:23)

    Kapo [utilizator]

    pai sistemul prezentat de dl Voinea functiona si pe vremea lu Ceausescu, sa inteleg ca ne intoarcem acolo/ Iar economia Suediei este cea mai apropiata de modelul socialist! Rusine mare, chiar autoritatile sa ne incurajeze sa ne turnam intre noi!?!?! Va dati seama cate plangeri va acumula Voiculescu/ Felix? Si cati batrani disperati ca mor de foame vor recla un vecin de bloc ca anul asta a cumparat cu trei sacose de usturoi mai mult decat anul trecut? De unde o fi avut bani in plus?
    In alta ordine de idei, domnule Voinea, e rusinos standardul la care duceti profesia pe care pana acum cateva luni o faceati relativ corect!
    • -9 (17 voturi)    
      e in toata lumea, nu doar la suedezi (Joi, 13 septembrie 2012, 15:37)

      Ionascu [utilizator] i-a raspuns lui Kapo

      Nu e doar in Suedia, la fel e si in Germania, Marea Britanie si SUA.

      De exemplu, de curand, guvernul SUA i-a dat unui tip care lucra la o banca din Elvetia $100 milioane pentru ca au primit de la el date care au dus la plata a $4 miliarde in taxe de la cei care evitau taxele prin banca respectiva.
      • +12 (12 voturi)    
        nu e chiar asa (Joi, 13 septembrie 2012, 18:14)

        javier [utilizator] i-a raspuns lui Ionascu

        in cazul cu Germania, respectiv SUA, banii erau ascunsi pe teritoriul unui alt stat (Elvetia, Lichtenstein) unde autoritatile germane respectiv americane NU aveau competenta de a investiga! in plus informatorii cu pricina, angajati ai bancilor elvetiene, si-au riscat libertatea pentru ceea ce au facut, pentru ca in elvetia tradarea, divulgarea secretelor de serviciu se pedepseste cu inchisoare pe termen lung.

        in romania, asa cum pun astia problema este vorba pur si simplu de mica turnatorie, de a iti supraveghea vecinul daca are chiriasi in casa. dpdv al castigului pe care il va realiza statul, e clar ca e ca nu va da lovitura, nu poate fi vorba decat de sume insignificant de mici, nicidecum de a incasa 4 miliarde
        • -4 (6 voturi)    
          Poate dar cred ca scopul e altul (Vineri, 14 septembrie 2012, 7:28)

          MariusNi [anonim] i-a raspuns lui javier

          E posibil ca oamenii sa se si toarne unii pe altii. Dar eu zic ca scopul e sa detecteze mai ales firmele care nu platesc tva, care nu dau bon. Ati primit vreodata bon fiscal de la un cabinet medical (sau stomatologic) particular ? Fiscul nu are atatea resurse sa investigheze micile gainarii precum chiriasii fara contract sau alte chestii mici. Eu cel putin m-as concentra pe persoanle juridice si as recompensa oamenii sa dea informatii despre aceste firmulite care de obicei lucreaza complet la negru.
  • +22 (22 voturi)    
    "culegea-mi-as flori de camp!!" (Joi, 13 septembrie 2012, 15:29)

    MG [utilizator]

    "culegea-mi-as flori de camp!!"
    "canta-ti-as o serenada!!"
    Pai asta nu este = securitatea veche?
    Spionarea vecinilor?!?! contra recompense?!!
    • +19 (19 voturi)    
      Sa vezi acu` cafteli intre vecini (Joi, 13 septembrie 2012, 16:34)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui MG

      piriciosule , iti sparg masina !
  • +27 (27 voturi)    
    Taclalele din fata blocului (Joi, 13 septembrie 2012, 15:30)

    finutza [utilizator]

    Am doi batranei foarte simpatici ca vecini, stau pe banca din fata blocului si de foarte multe ori cand trec pe langa ei imi soptesc, aproape subversiv, ca "ala are masina noua", "ala a venit din Spania cu o caruta de bani", "ala si-a pus gresie d-aia scumpa", "ala si-a schimbat lustra cu un candelabru ca la Ateneu"... Prevad ca se vor imbogati in curand datorita acestei masuri a ANAF-ului.
  • +25 (25 voturi)    
    ca pe vremuri (Joi, 13 septembrie 2012, 15:30)

    UnchiuSam [utilizator]

    Nu ma mai mira nimic la regimul USL: pentru ca sunt incapabili sa isi faca treaba, vor sa ne transforme intr-o NATIUNE DE TURNATORI !
    Sigur se gasesc oameni din actuala guvernare care sa si aiba experienta in sisteme de acest tip, securiste.
    • +11 (11 voturi)    
      Cine va fi seful turnatorilor???? (Joi, 13 septembrie 2012, 22:05)

      ioil [utilizator] i-a raspuns lui UnchiuSam

      Cel mai bun ,asul asilor ,FELIX
  • +32 (32 voturi)    
    mda... (Joi, 13 septembrie 2012, 15:41)

    Non [utilizator]

    nu erau suficient de cainosi romanii unii cu altii. acum sunt si recompensati pt asta.. brava. dar as avea o intrebare: daca torni tigani cu kile de aur pe ei, Ferrari etc, dar fara o sursa de venit demonstrabil legitima, se pune?
  • +17 (17 voturi)    
    securitatea... revine ??? (Joi, 13 septembrie 2012, 15:42)

    geanin [utilizator]

    mai voinea si de ce nu te duci tu primul sa-l dai in primire pe stapinul tau voiculescu? deci sa reactivam turnatorii.... dar daca nu se confirma turnatoria, turnatorul nu ar fi bine sa raspunda penal si sa i se mai ia si ce are pt marturie(turnatorie) mincinoasa? cred ca si tu provii dintr-o familie de turnatori din moment ce te-ai atasat de felix-turnatorul.... si poti sa promovezi turnatoria in sec. xxi !!! asta este tara in care traim. delatiunea este la ea acasa. RUSINE !!!
  • +6 (14 voturi)    
    Mda (Joi, 13 septembrie 2012, 15:47)

    electron [utilizator]

    Eu as fi de acord cu ceva similar, adica. Nu sa imi denunt vecinul, sa tot fiu cu ochii pe ce face el, la noi asa ceva nu ar merge. In schimb as putea sa ma auto denunt, adica lucrez la negru, ma duc la fortele de munca si zic ca lucrez la negru pe banii astia la firma aia. Fortele de munca ar veni ar investiga si i-ar trage o amenda zdravana firmei. Din banii de amenda o parte i-ar reveni autodenuntatorului. Cand zic amenda zdravana ma gandesc ca partea omului sa fie ceva de genul salarul pe un an. Cand ca firma poti primi o amenda de 25000 de lei pe om angajat la negru te-ai gandi de doua ori daca ti se merita.
    • -4 (4 voturi)    
      se vede (Vineri, 14 septembrie 2012, 3:05)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui electron

      firmele care platesc la negru au o intelegere cu angajatul. o firma are un buget clar, nu te poate plati cu mai mult decat x lei, salariu BRUT. Pt firma alea sunt costurile pe care si le permite cu tine. Ca din banii aia statul ia jumate si tu iei restul asta alta poveste. Daca toate firmele ar fi super corecte nu te gandi ca o sa te trezesti tu cu mai multi bani, ci din contra. Cand o sa treaca pe "alb" o sa te trezesti ca faci jumate jumate cu statul, exact asa cum vrei tu. Cand statul va fi corect atunci vor fi si firmele corecte.
      • +4 (4 voturi)    
        Da si nu (Vineri, 14 septembrie 2012, 7:37)

        MariusNi [anonim] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        Aici e o problema complexa si rezolvarea nu e simpla. Multe firme lucreaza la negru pentru ca in mare parte nu ar rezista pe piata daca ar lucra legal. Dar asta afecteaza firmele care lucreaza legal si care nu vor putea oferi preturi si salarii pe care le ofera cele care lucreaza la negru. Deci distorsioneaza concurenta si de aici calitatea si banii primiti de stat. Sigur ca poti spune ca taxele catre stat sunt mari. Dar taxele peste tot in lume sunt mari dar sunt la fel pentru toate firmele. Ce ar trebui facut si nu inteleg de ce nu se gandeste nimeni la asa ceva este ca firmele mici, aflate la inceput de drum sa fie scutite de o parte din taxe pe o perioada de 4-5 ani din doua motive :
        1. sa poata creste
        2. sa nu fie tentate sa lucreze ilegal.
        O alta varianta ar fi ca taxele sa creasca de la o valoare minima la valoarea standard pe parcursul acestor ani. Desigur vor fi multi care vor frauda mecanismul dar cred ca vor si mai multi care vor prefera sa nu o faca mai ales daca sanctiunile vor fi drastice pentru cazuri in care se inchide firma si se deschide alta firma noua pentru a eluda plata taxelor la noua valoare.
        • +1 (3 voturi)    
          iarasi, da si nu (Vineri, 14 septembrie 2012, 11:07)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui MariusNi

          concurenta? ce facem atunci cu firmele care sunt abonate la contractele cu statul si primesc bani cu duiumul? unde mai e concurenta aici? cum sa reziste o firma corecta in fata unei firme care capuseaza statutul si primeste contracte preferentiale? ti-am zis, cata vreme statul este incorect este greu sa le ceri firmelor sa fie corecte, este chiar imposibil sa rezisti cand statul te penalizeaza daca intarzii la plata insa daca are el sa-ti dea bani te tine cu anii si nu primesti nicio penalizare, si am spus aici un singur aspect al incorectitudinii statului fata de mediul de afaceri.
          • +4 (4 voturi)    
            nu si nu (Vineri, 14 septembrie 2012, 14:22)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

            ce spui tu de fapt? ca daca gigel fura atunci toti trebuie sa furam? toti asteapta sa le dea statul, sa faca statul, sa vina statul si sa aresteze toti infractorii, dar sa inceapa cu 'ceilalti'. cu alte cuvinte, o sa lucrez si eu corect&legal cand toti o vor face... dar in acelasi timp cred ca cel care o face este un fraier?...

            hotia si minciuna sunt de prea mult timp parte integranta a societatii romanesti. daca vrei sa faci o fapta buna pentru societate si sa denunti un evazionist, esti turnator!? asta doar pentru mintile inguste care au impresia ca daca gigel nu le fura banii direct din buzunar, atunci evaziunea nu-i afecteaza.
    • 0 (4 voturi)    
      Si firma (Vineri, 14 septembrie 2012, 9:50)

      Jar [utilizator] i-a raspuns lui electron

      da faliment,iar tu mergi la fortele de munca sa te inscrii la somaj.
  • +15 (15 voturi)    
    * (Joi, 13 septembrie 2012, 15:49)

    0m [utilizator]

    dacă statul e incapabil să-și mobilizeze resursele încât să combată evaziunea fiscală, atunci sunt de acord ca oamenii să fie cu ochii în 4
    Dar atunci nu se mai justifică plata salariilor inspectorilor de la FISC și alte organisme de control financiar.
    În SUA, IRS funcționează bine? La noi de ce nu se poate?
    • +1 (1 vot)    
      Pentru 'Om'..... (Vineri, 14 septembrie 2012, 18:17)

      Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui 0m

      ".......functioneaza BINE " ????????

      Putin spus.....functioneaza PERFECT !!!!

      Al Capone, marele gangster al Americii, cu ajutorul unor

      avocati de categoria 'super-grea' a plecat de la tribunale

      cu zimbetul pe buze de nenumarate ori !!!!!

      Pina-ntr-o zi ........cind un baiat ISTET l-a pus dupa

      gratii pentru................................... EVAZIUNE FISCALA.
  • +14 (14 voturi)    
    Asta da (Joi, 13 septembrie 2012, 15:54)

    evoque [utilizator]

    nici macar Blejnar sau Boc nu au fost in stare sa faca asa ceva.
    Baiete am crezut ca ai ceva in capul ala dar daca incepem cu turnatorii comuniste nu sunteti cu nimic mai buni decat cei din pdl care te alearga cu procurorii.
    Din tara asta mentalitatea securista nu dispare.
    Auzi ma la ei sa imi torn vecinul, nu frate NU, daca fura fur mai mult decat el pentru ca voi jegosilor furati din '89 incoace si nu faceti decat sa va schimbati culorile la tricouri si sa serviti romanilor circ.
    Daca mergeti cu asemenea masuri in decembrie sa nu va mirati ca o sa castige pdl-ul.
  • +18 (18 voturi)    
    Sa vezi atunci "coeziune sociala" ! (Joi, 13 septembrie 2012, 16:01)

    Cetatean Logat [utilizator]

    La cat de divizata este societatea romaneasca, exact asta ne mai lipseste!
  • +10 (10 voturi)    
    Mah, da ne intoarcem la securitate? (Joi, 13 septembrie 2012, 16:05)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    Dar institutiile statului, oricare ar fi ele, trebuie sa isi creeze instrumentele necesare pentru a putea controla

    Nu sa il intrebi pe vecinul gigel cat crede ca are omul venit....ca ala zice....ahh pai da, aseara l-am vazut ca a cumparat o sticla de sampanie...
  • +21 (21 voturi)    
    legea 18 (Joi, 13 septembrie 2012, 16:07)

    sindbad [anonim]

    in sfarsit, legea 18 de pe vremea lu ceasca! de exemplu sunt curios daca se aplica asa: Decalr cca vecinul meu conducator, domnul antonescu, detine proprietati mai mari decat posibilele castiguri corespunzatoare functiei de parlamentar. cercetati, va rog!
    sau va stabili vreo comisie parlamentara ca nu se continua cercetarile?
  • +19 (19 voturi)    
    nu pomeniti de SUEDIA (Joi, 13 septembrie 2012, 16:13)

    luci30 [utilizator]

    pentru ca in respectiva tara, copii sunt invatati inca din gradinita sa respecte banul public ,nedistrugind investitiile facute din acesti bani -adica dind dovada de civilizatiesi cultura in folosirea scolilor,mijloacelor de transport in comun,spatiilor publice etc. etc....
    • +4 (4 voturi)    
      corect ! (Vineri, 14 septembrie 2012, 10:23)

      tomte [utilizator] i-a raspuns lui luci30

      asa este !
      sint educati sa nu cheltuiasca fara rost si fara explicatii, au un cult pentru economisire, se antreneaza de tineri sa munceasca, intai in joburi sezoniere, tocmai pentru a stii sa se descurce cu banii !
  • +9 (9 voturi)    
    oops! (Joi, 13 septembrie 2012, 16:22)

    sindbad [anonim]

    m-am maimgandit un pic: USL de fapt isi face calculele bine, si isi duce cinismul mai departe netulburat; numarul celora care sunt invidiosi e mult mai mare ca cel al turnatilor, deci initiativa va fi populara ::)
  • +7 (7 voturi)    
    ... (Joi, 13 septembrie 2012, 16:28)

    vasile_r [utilizator]

    probabil ca porumbacu' Antonescu deja are pregatit un dosarel respectabil de note informative...
  • +5 (5 voturi)    
    Uraaaa... (Joi, 13 septembrie 2012, 16:31)

    EuM [utilizator]

    si la gara!!!
    .. sau la aeroport :P
  • +6 (6 voturi)    
    diferenta (Joi, 13 septembrie 2012, 16:36)

    moby dick [utilizator]

    Una este situatia in cazul fraudelor de anvergura nationala si internationala (banci, multinationale),
    care afecteaza mii sau zeci de mii de persoane si cu totul alta in cazul persoanelor particulare.
    Pe scurt, autoritatile nu sunt in stare sa concepa un sistem clar de evidenta si control fiscal pentru nea' Costel si coana Leana si invita populatia sa le faca treaba.
    Sa te tii denunturi pentru te miri ce, sa moara si capra vecinului, al naibii vecinul de la 2 cum isi face el concediile in Bulgaria, basca o armata de
    functionari puturosi si plictisiti trimisi sa verifice cai verzi pe pereti...
    Ca sa nu mai pomenesc de faptul ca educatia financiara a 90% din populatia Romaniei se reduce la depozite bancare, iar autoritatile viseaza
    sa afle de la cetateni care vecin si-a declarat "valori de impozitare mai mici". Ce-o fi insemnand asta, Gogule ? De un' sa stiu bai Vasalie ? Da-i dracu' ca toti fura!
    Indivizii astia care ne conduc par sa fi trait intr-o
    lume numai a lor, imuni la toti si la toate, unde toti
    cei care nu sunt ca ei reprezinta doar statistici si procente.

    Pana la urma George Bernard Shaw avea dreptate: "Democraţia este un mecanism care garantează
    că nu vom fi guvernaţi mai bine decât merităm"
  • +8 (8 voturi)    
    "EI" (Joi, 13 septembrie 2012, 16:42)

    pointless man [utilizator]

    iau de peste tot NUMAI CE LE CONVINE (comunistilor). Parca si Nea Nelu ne aburea cu diverse "modele" - ba suedeze, ba japoneze. Si ne-am trezit doar cu o "democratie originala".
  • +6 (6 voturi)    
    ha !!! (Joi, 13 septembrie 2012, 16:46)

    coor [utilizator]

    ii dau in gat pe toti politicienii si politrucii inca de-acum ! :))
  • +4 (4 voturi)    
    Sa revina securitatea de pe timpul lui Ceausescu! (Joi, 13 septembrie 2012, 16:58)

    CristianCasapu1305869640514 [anonim]

    Hai turnatorilor! Sifonati la fisc ca sa primiti 30 de arginti! Dece nu isi face fiscul treaba?
  • +6 (6 voturi)    
    taxa de protectie (Joi, 13 septembrie 2012, 17:12)

    __adi__ [utilizator]

    Asta e asa sa-i decopere pe aia care nu platesc taxa de protectie.
    Daca vor sa mareasca baza de impozitare de ce nu ii iau la intrebari pe conationalii cu palate si mercedesuri in curte fara alt venit decat ajutoarele sociale.
  • -3 (9 voturi)    
    GERMANIA, GERMANIA, GERMANIA! (Joi, 13 septembrie 2012, 17:19)

    Johanis [utilizator]

    Exact ca la nemti. Si e foarte bine. Ar trebui sa "importam" mai multe de la ei. Daca un neamt suna si raporteaza pe melteanul X ca si-a aruncat tigara pe geamul masinii castiga o reducere la impozitul pe proprietate. Daca ei nu sunt in stare sa faca nimic, atunci populatia va fi platita sa ajute. De ce se tem unii de astfel de masuri, de ce sunt deranjati altii ca sunt stocate inregistrarile convorbirilor telefonice, de ce? In timp ce altii se ridica de nu le mai ajungi la nas si n-au avut niciodata carte de munca sau firma personala, altii, care sunt concurati de evazionisti se indreapta spre faliment! Bravo!
  • +5 (5 voturi)    
    hahahah (Joi, 13 septembrie 2012, 17:40)

    NuDa [utilizator]

    "ar putea primi"
  • +7 (11 voturi)    
    monarhie (Joi, 13 septembrie 2012, 17:51)

    benicio [utilizator]

    Nu mai bine concesionam Romania coroanei suedeze? Ca tot ne era mai bine sub rege, asa ca hai sa ne patroneze Carl Gustav al 16-lea. Mai rau decat sub guvernantii din ultimele decenii n-are cum sa fie.
    • +2 (2 voturi)    
      de ce nu coroanei britanice ? (Vineri, 14 septembrie 2012, 8:45)

      dezamagitul [utilizator] i-a raspuns lui benicio

      Mai bine monarhie cu printul Charlesca este mai aproape de noi si ii place la noi , desi avem si noi rege dar bunicii si parintii celor din usl au avut grija sa il umple de noroi. Daca aveam acum rege nu mai aveam motivul de dicordie nationala cu basescu ca este bun sau rau , Daca vine unul ca antonescu va fi mai rau ca basescu si de a doua zi dupa ce l-au pus cei din psd il vor da jos .Pe langa faptul ca la fiecre 5 ani se va imparti tara in doua si nu mai punem la socoteala cati bani se vor economisi de la alegeri si referendumuri poate vor avea bani si pentru salarii si pensii . In concluzie Monarhia salveaza romania nu turnatoria.
  • +5 (7 voturi)    
    Stau si ma crucesc... (Joi, 13 septembrie 2012, 18:05)

    Sebastian1323447557461 [anonim]

    Infuckincredible!
  • +7 (7 voturi)    
    Delatiunea.... (Joi, 13 septembrie 2012, 18:06)

    SoulHealer [utilizator]

    ...salveaza natiunea! Te crucesti ce prostii le trec unora prin minte!
  • +6 (8 voturi)    
    Ca pe vremea Securitatii (Joi, 13 septembrie 2012, 18:06)

    praz [utilizator]

    Asa platea Militia pe vremea lui Ceausescu informatorii din blocuri. Pentru aceste delatiuni, informatorii primeau 600 de lei pe luna. Probabil ca se vor activa fostele celule Securiste si vor incepe delatiunile. Nenorocitii astia din USL nu fac decat sa invrajbeasca populatia. Pensionarii care stau toata ziua pe bancile din fata blocului se vor uita ce ai in sacosa, ce ai cumparat si bineinteles ca vor incepe minciunile. De unde va sti Fiscul daca ce a fost reclamat este adevarat sau nu ? Te vei trezi cu cine stie ce acuzatii fara sa fi vinovat. Votati USL in continuare si praful se va alege de Romania.
  • +6 (6 voturi)    
    Puncte slabe: (Joi, 13 septembrie 2012, 18:25)

    ploiesteanu [utilizator]

    1.se vor crea tensiuni intre vecini, 2.anumite persoane vor deveni "profesionisti" in ale turnatoriei (castigand si ei un ban cinstit "turnand"), 3.dovedeste o lacuna majora a fiscului, a inregistrarii averilor in registrele primariei si a centralizari datelor la nivel national, 4.averile vor parasi Romania.
    Puncte bune: Asa le trebuie, pungasii dracu', sa le ia tot !
  • +5 (7 voturi)    
    ce retarzi (Joi, 13 septembrie 2012, 18:26)

    Jack37 [utilizator]

    \
    de unde sa stie vecinu' ce afaceri am eu??!!
    vecina da, poate! m m mmm
  • +8 (8 voturi)    
    gata eu primul (Joi, 13 septembrie 2012, 18:32)

    gopo111 [utilizator]

    il denunt pe voiculescu ca isi ascunde bani si ca plateste putin sau deloc impozit, astept recompensa, sau ala nu se pune ca e "tata" lor, si are voie sa fie bogat si sa nu plateasca impozite ca toata lumea
  • +7 (9 voturi)    
    Am in bloc.... (Joi, 13 septembrie 2012, 18:42)

    CONU' [utilizator]

    ...... vreo 4 parasute. Sa le torn la fisc ca practica parasutismul pe centura fara sa plateasca impozit sau sa le santajez contra avantaje in natura si/sau bani ? Ai dracu' guvernantii astia, in ce dileme ne baga !
    • +6 (6 voturi)    
      ...baba de la 5 (Vineri, 14 septembrie 2012, 9:21)

      karula [utilizator] i-a raspuns lui CONU'

      ha...ha...si eu , baba de la 5, te parasc la fisc ca-ti permiti sa mergi la parasutiste...nu stiu de unde ai bani de parasutiste...
  • +9 (9 voturi)    
    "Turnatoria" salveaza Romania (Joi, 13 septembrie 2012, 18:44)

    Teh-nik [utilizator]

    anexe "operative" la lege
    1.Se vor desfiinta bancile din fata scarilor de bloc.
    2.Caile de acces spre parcare si scara blocului vor fi securizate cu vegetatie luxurianta pe timp de vara si orice alte mijloace de camuflaj iarna si anotimpurile intermediare.
    3.Toate bunurile valoroase din familie vor fi inscrise pe persoana cea mai neajutorata fiscal (mama soacra , bunicu de la azil, samd.).
    4.Oricine va petrece in balcon sau in fata ferestrei mai mut de 15-20sec cat sa deschida sau sa inchida va fi considerat "suspect" ca agent infiltrat al fiscului si tratat ca atare in comunitate. Ar mai fi multe, astea sunt "beizicu". Semnat Liga Concetatenilor Nemultumiti. Atentie dusmanu" asculta!
    • +5 (5 voturi)    
      paranoia curata... (Joi, 13 septembrie 2012, 19:01)

      A14 [utilizator] i-a raspuns lui Teh-nik

      de fapt tot cu legea asta se rezolva si proplema psihologilor din romania!
  • +5 (5 voturi)    
    romanii si turnatoria ... (Joi, 13 septembrie 2012, 19:05)

    cosminemanuel [utilizator]

    pai la ce stil au romanii de a se da in gat unii pe altii o sa vedeti cum va treziti acasa cu decizii de impunere desi sunteti someri si nu aveti nici din ce trai ....

    decizia de impunere vine pt ca vecinul dvs vrea sa va ia locul de parcare :)
  • +7 (7 voturi)    
    FEREASCA DUMNEZEU (Joi, 13 septembrie 2012, 19:08)

    Matrox [utilizator]

    Domnilor,
    nu va puteti imagina ce va starni aceasta lege!
    La saracia din "romanica" toata lumea va turna pe toata lumea.
    Agenti fiscali vor lucra 24/24/365 zile.
    Astia nu sunt normali!
    Interesant nimeni nu vorbeste despre scaderea fiscalitatii!
    Sa ne ajute Dumnezeu!
  • +6 (6 voturi)    
    ABUZ !! (Joi, 13 septembrie 2012, 20:11)

    blackarrow [utilizator]

    Daca pina acum doar s-au antrenat, acum baietii isi dau arama pe fata si deschid seria abuzurilor , atacurilor la libertatea personala, la dreptul de proprietate. la orice ...cica asta e democratie, HUOO !!!
  • +4 (4 voturi)    
    !!! (Vineri, 14 septembrie 2012, 0:10)

    Dinor3x [utilizator]

    reinfiintati turnatoria! ca doar avem experienta si lumea e flamanda dupa bani si pute de prostie
  • +3 (3 voturi)    
    O treaba complexa (Vineri, 14 septembrie 2012, 4:26)

    redmc [utilizator]

    Stimularea denuntului pentru presupuse gainarii fiscale e o treaba urata ce ne aminteste de istoria neagra, comunista. Insa denuntul pentru infractiuni serioase e altceva. Nu putem sa inchidem ochii la faradelegi. Poate ca unele delictele financiare sunt suficient de grave sa atraga un denunt. E o problema morala dar nea ministru discuta ca despre o chestie practica, economica.
  • +6 (6 voturi)    
    Informatie/Rugaminte/Solicitare... (Vineri, 14 septembrie 2012, 6:12)

    asi [utilizator]

    Eu nu vreau "sa torn"pe nimeni.
    Eu doresc sa stiu daca este normal ca un singur om=individ sa ocupe doua functii de conducere la stat:Manager la Spital de Stat si Decan la FMAM Carol Davila Bucuresti!!!
    Nimeni nu-mi da raspuns la aceasta intrebare?!?
    Este cumul de functii de conducere?!?
    Sef de doua ori,la stat?
    Nu ar fi prima oara...dar,e firesc?e normal?
    • +5 (5 voturi)    
      dilatarea timpului... (Vineri, 14 septembrie 2012, 9:24)

      karula [utilizator] i-a raspuns lui asi

      Si-n timpul cat "lucreaza"pt indeplinirea acestor funactii mai scoleste si niste stagiari si mai consulta si prin niste clinici private...
  • -1 (5 voturi)    
    sunt de acord (Vineri, 14 septembrie 2012, 8:28)

    alexiamiron [utilizator]

    Mi se pare corect sa platesti impozit pe toate veniturile.Sunt impozitate pensiile ,de ce voi ,care faceti evaziune sa nu fiti sanctionati.Cred ca macar frica pazeste bostanaria si poate usor vom intra si noi in normalitate. Cati patroni nu-si platesc angajatii cu salariul minim pe economie si restul de bani ii dau omului fara a fi impozitati! Pana la urma trebuie sa starpim hotia ,minciuna si tot ce este in afara legii! Cine este corect n-are de ce sa se teama!
  • +5 (5 voturi)    
    rau ati ajuns neocomunistilor !!!!!! (Vineri, 14 septembrie 2012, 8:33)

    dezamagitul [utilizator]

    Ce naste din pisica soareci mananca . Daca era afirmatia unuia din tagma lui cozmaca sau nicy spaga nu ma miram dar de la nepotii lor este o noutate. Inseamna ca neocomunisti din usl au ajuns la fundul sacului si nu mai au bani , se observa si cu banii de pensii care incepand de luna trecuta au inceput sa intarzie sisiematic. Grav este ca daca asta este gandirea economica a lor sa mai obtina o sursa de bani prin inmultirea taxelor nu prin activitatii ecomomice inseamna ca nu mai avem nici o speranta . Sa ajungi la a incuraja delatiunea pentru a compensa incompetenta este foarte grav si inedit fiind creat un precedent in toate tarile comuniste .
    Deci toti fosti turnatori si urmasii lor sant rectivati o periada au suferit de inactivitate . Asa ca turnati linistiti fratilor .Dupa ce securistii si activistii pcr au preluat puterea politica si economica acum sant reactivati si turnatorii , cred ca legea asta a fost gandita de fostii turnatori voiculescu ,sorin rosca stanescu ,ghise si altii din multimea de turnatori care faceau parte din sportul national turnarea vecinului . Acum astept sa se toarne intre ei manelisti, cantaretii de pe la nunti , fotbalistii si romii cu masini ,case luxoase si salbe nenumarate de aur. ceausescu odihneste-te linistit urmasii tai lucreaza !!!!!!!!
  • +4 (6 voturi)    
    Bravo, pustiulica Voinicel! (Vineri, 14 septembrie 2012, 8:39)

    hotnewsfil [utilizator]

    Ca sa fie cat mai eficienta aplicarea traznaii imberbului Voinea, trebue ca acesta sa publice un'Indrumar de observare si descoasere perversa a vecinilor'.
    Acest baiat (voinea) are aparenta de 'om subtire', cu bun simt. Iata ce zace in el!
    De ce trebue sa faca plimbarea in Suedia? De ce, cel putin in prma faza, nu obtine documentatia pe care o "vaneaza', prin Ambasada.
    Nefiind vorba de un secret de stat sau de firma, cu siguranta ca documentatia respectiva se gaseste chiar pe internet.
    Fiindca se dovedeste ca are stofa de "Mare informator", micutul Voinicel-mic de stat dar mare-n fapte-'pumn de rier', ar trebui sa isi depuna dosarul profesional la SRI.
    • +3 (3 voturi)    
      ai dreptate (Vineri, 14 septembrie 2012, 10:30)

      tomte [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      informatia se gaseste via ambasada, pe net : Skatteverket Myndigheten : http://www.skatteverket.se/
      da' el vrea sa vada Suedia...ce sa zic, e frumos, insa cu suedezii n-o sa aiba succes, aia nu sint chiar toti idioti (au si ei uscaturile lor, da' nu asa de multi ca la noi)
  • +2 (2 voturi)    
    INTREBARE VITALA (Vineri, 14 septembrie 2012, 9:46)

    contraoriceoricuioricum [utilizator]

    CE ISI PROPUNE onor STATUL sa faca pentru platitorii de impozite?????
    -as plati cu placere...sic.. taxe asa cum platesc unii nolens volens in Suedia sau Germania, cu sistemele lor fiscale bineinteles si ele perfectibile.
    IPOTEZE:
    a- vrea tovarasii sa faca un sistem social la fel de bine sau chiar mai bun in care sa se SIMTA ca banii din taxe sunt reintrodusi in circuit si sunt lasati acolo unde e intr-adevar nevoie de ei: la sanatate, educatie, pensii.
    b- sau doresc domnii sa continue degringolada pe modelul anilor 90 : TOTI BANII LA GRAMADA SI IN FUNCTIE DE CUM VREA PARTIDU´ sau mai nou partidili, sa se astupe gaurili facute de tovarasi sau mai rau de sistemul dichisit :(

    Poate ca reusind sa adune toate taxele inclusiv pe cele noi, si cele viitoare vor mai putea angaja inca vreo 2 milioane de functionare, care vor aplica un SISTEM CREAT DE niste pseudoprofesionisti pentru un popor cuminte( poate fi citit si de prosti pentru alti prosti- chiar daca fiecare si-a castigat statutul pe alte considerente)
    Poate vor sa atinga performanta de a "atrage" investitorii si intoarcerea capitalurilor, sau chiar banutii celor care asuda prin strainataturi. Eu unul nu mai investesc decat poate in Germania, unde statul imi ia taxe si nici alea nu sunt putine, dar ma lasa intai sa imi deduc toate cheltuielile fara sa imi " recunoasca" sa nu o parte dintre ele si unde in 25 de ani nu m-a controlat nimeni. SUNT PREA MIC -- si sa stiti ca nici pe nenea care are chioscul de ziare pe colt, sau pe italianul care vinde pizza desi e iugoslav:P dar care poate trai in liniste... plateste si taxele din sumele declarate, dar nu l-a deranjat decat sanepidul -pardon, das Gesunheitsamt cu controale penibile dar strict necesare.

    La mai mare tovarasi , ascultati cu totii doar posturile care va canta in struna, emisiuni cu Calaul,sau aahhhh ce mai conteaza PENIBIL!!!!!
  • +4 (6 voturi)    
    unul... (Vineri, 14 septembrie 2012, 10:09)

    tomte [utilizator]

    mai prost ca altul !!! de unde va scot astia, e vreo pepiniera cu prosti ????
    si te duci in Suedia...de ce ??? pai in Suedia e simplu : existi in sistem, esti inregistrat pe baza personnummer (varianta CNP). Nu ai acest numar personal - nu existi, nu poti inchiria, nu poti sa-ti cumperi nici macar cartela de telefon, nu ai card bancar, nu te duci la doctor etc. cu acest sistem pot urmari ce venituri ai si pe ce cheltuiesti banii, este aproape imposibil sa cheltuiesti mai mult decat castigi ! Fiscul iti urmareste toate aceste cheltuieli si, o data pe an, iti trimite acasa frumos, in plic, declaratia ce trebuie completata. Impreuna cu manualul cu instructiuni cum sa completezi declaratia !
    Mai mult, in 90% din magazine, chioscuri etc, se plateste cu cardul. Poti face si plati online in siguranta. Evident, se intampla si fraude online, insa banca te despagubeste (evident, este o procedura ce implica si o plangere la politie) in timp relativ scurt. Stiu toate astea pentru ca sint...in Suedia !
    Asadar, MAI VOINEA, MAI DRAGA, LA CE TE GANDEAI CAND AI EXPRIMAT CRETINATATEA AIA DE IDEE ??? Eu nu ti-as permite sa faci calatoria in Suedia pe motiv ca esti prea prost pentru secolul asta !!!!
  • +3 (3 voturi)    
    omul, cat traieste, invata (Vineri, 14 septembrie 2012, 10:20)

    alike [utilizator]

    instructive comentariile... iata ce zice unul:
    "firmele care platesc la negru au o intelegere cu angajatul. o firma are un buget clar, nu te poate plati cu mai mult decat x lei" - cum, draga, sa PARASTI firma cinstita care te plateste la negru? saracii de ei. ce conteaza ca firma trage in piept si statul, si pe tine, ce conteaza ca pensia ta la batranete nu va fi buna nici de cumparat sicriu - tot n-ajungi la pensie, te pun baietii sa faci ore suplimentare.

    economia neagra reprezinta o incalcare flagranta a legii. ma rog, e un eufemism - Romania de astazi (ultimii 20, 70, nspe mii de ani...) reprezinta o incalcare flagranta a legii.

    in alta ordine de idei, imi plac baietii de la psd: se bazeaza pe fapul ca marii "afaceristi" nu se invecineaza niciodata decat cu ei insisi, pe modelul ''casa lui Nastase 1, casa lui Nastase 2..."

    stiu pe cineva care a facut inchisoare, in anii '90, ca a chemat presa sa vada o magarie facuta de Virgil Magureanu
  • +5 (5 voturi)    
    vreau sa reclam si eu pe cineva (Vineri, 14 septembrie 2012, 10:31)

    bogdanlungu [utilizator]

    vreau sa reclam si eu un contribuabil care nu plateste impozite: Biserica Ortodoxa Romana. la cate cladiri ar trebui sa plateasca impozit (si unele in centrul bucurestiului), cu recompensa data de stat as trai toata viata fara probleme. a... si sa nu uitam de munca la negru... ata la propriu cat mai ales la figurat.
  • +2 (2 voturi)    
    ca este anticonstitutional nu conteaza (Vineri, 14 septembrie 2012, 10:56)

    visio [utilizator]

    exact ca pe vremea comunistilor....totusi, de ce l-am dat jos pe Ceausescu?
    abia astept sa vina vreun vecin sa isi bage nasul in casa mea, sa il umplu de sange...ast adaca va ramane usl la guvernare...chestie la fel de posibila ca plecarea mea pe Marte in acest weekend..
  • +3 (3 voturi)    
    Suedia (Vineri, 14 septembrie 2012, 11:01)

    Ark [utilizator]

    Au dat exemplu Suedia si va pot spune ca nu e acelasi lucru. Oamenii de aici nu au aceeasi mentalitate balcanica din Romania de genul "sa moara capra vecinului". Suedezii in schimb sunt in general foarte corecti. Societatea din Romania este oricum foarte divizata, iar masuri ca acestea nu vor face decat sa provoace noi disensiuni intre cetateni. Vazand cum situatia din Romania se deterioreaza pe zi ce trece nu imi pare deloc rau ca am plecat in tari mai reci (Suedia) pentru o viata mai calda.
  • +4 (4 voturi)    
    ... (Vineri, 14 septembrie 2012, 11:03)

    o_oarecare [utilizator]

    Domnii de la finante au ramas in pana de idei. Aceasta initiativa legislativa nu se poate aplica in conditiile Constutiei actuale care prevede notiunea de proprietate/avere ilicita si intra in sarcina organelor de ancheta demonstrarea ca acea proprietate/avere a fost dobandita in mod ilicit. Suntem singurii in Europa cu asemenea prevedere in Constitutie. De aceea nici nu se poate sesiza din oficiu Fiscul cand se constata o discrepanta intre venituri si cheltuieli. Trebuie deschis dosar la Parchet si asta se face in anumite impuse de lege.
    Asa ca domnii trebuie sa schimbe si Constitutia daca vor efecte rapide , nu doar deschiderea de dosare in justitie care treneaza de ani de zile fara efect.
    Oricum initiativa suna de toata jena. Sunt atatia pe care presa i-a aratat cu degetul de ani de zile, atatia cu procese in instantele de judecata nerezolvate si noi ne apucam sa dam liber la sifonare si liber la barfa oficiala. Halal!
  • +1 (1 vot)    
    Cea mai mare gogomanie! (Vineri, 14 septembrie 2012, 11:32)

    cearly [utilizator]

    Inca o strategie USL-ista prin care guvernul scoate castanele din foc cu mâinile poporului! Nu tot ce se aplica in tarile civilizate, se poate aplica si la noi!
    In primul rand in Germania, Suedia, SUA, Canada, etc. oamenii au spirit civic si marea lor majoritate sunt corecti, isi platesc toate taxele; Sistemul fiscal este foarte bine pus la punct, taxele se opereaza automat din venitul câstigat, nu trebuie sa mergi personal la fisc sa dai declaratii si sa stai la cozi, sa-i rogi sa-ti ia banii! La mosteniri, cumparari de masini, case terenuri, etc. nu intri in posesia bunului pâna nu-ti platesti toate taxele!
    In Românica merge bine vorba: "afara vopsit gardul si inauntru leopardul"! Mai nea' Voinea, mai intâi aduceti sistemul fiscal la nivelul celui din Suedia, puneti sa plateasca impozitele la stat pe toti tiganii "fara numar" care au table aurite pe palate, mertane, etc.
    D-le Voinea, când ati vizitatat ultima data zonele comerciale, cum ar fi Europa? Oare stiti câti bani se scurg prin economia subterana?
  • +1 (1 vot)    
    Sursa importanta de venituri pentru buget (Vineri, 14 septembrie 2012, 11:58)

    Mai, Ioane! [utilizator]

    Nu ar fi mai bine ca dl. (atat de creativ!!) Voinea sa se indrepte rapid si printr-o miscare dibace catre colectat impozite de la manelisti si alti ...hmmm.... rrrrrromi???
    Nu e asta o sursa sigura de venituri? Nu e clar o sursa neimpozitata inca sau cel putin una de unde inca nimeni nu a indraznit sa colecteze impozite??
    Nu ar fi asta o lovitura minunata pentru USL?? Sa arate ei ce functionari buni, drepti si cinstiti sunt! Ca doar toata lumea trebuie sa plateasca impozite in tara asta! Sa inceapa cu cei care sigur n-au platit, nu???
  • 0 (0 voturi)    
    AMF (Vineri, 14 septembrie 2012, 15:35)

    thjokki [utilizator]

    Fac si eu un denunt si vreau o recompensa grasa!Pe inculpat il cheama Dan Voiculescu.
  • 0 (0 voturi)    
    MANELIST FISCAL acest nene (Vineri, 14 septembrie 2012, 22:14)

    fosta zoezoe [utilizator]

    Masuri nu gluma ! In respectul LOR PENTRU CEI 7.5 ! Si dan diaconescu o sa te invidieze ! Din cei 1000 lei luati ca impozit pe piscina , 500 la denuntator , 500 la buget . Iesim din criza cu banii astia , evazionistii , spagarii,coruptii o sa moara de ciuda sau de ras iar noi si partidul unic usl o sa ajungem pe cele mai inalte culmi ale penibilului .........


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă