VIDEO Victor Ponta: Nu cred ca trebuie sa majoram TVA. Taxa trebuie sa scada, pana in 2016, "inapoi la 20%"

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 24 octombrie 2012, 16:34 Economie | Finanţe

Taxa pe Valoarea Adaugata trebuie sa ajunga din nou la nivelul de 20% pana in 2016, a declarat miercuri premierul Victor Ponta, intrebat de ziaristi cum comenteaza afirmatiile dintr-un raport al FMI, publicat cu o zi in urma.

Potrivit acestui raport, cresterea cotei de TVA cu un punct procentual ar genera venituri suplimentare la buget de aproximativ 2 miliarde lei (0,3 la suta din PIB) in 2013.

"Nu cred ca mai trebuie sa crestem TVA-ul, cred ca dimpotriva, in mod treptata si pe masura ce este sustenabil din punct de vedere bugetar trebuie sa ajungem in 2016 inapoi la 20%", a spus primul ministru.

El a precizat ca, in opinia sa, majorarea TVA de la 19 la 24% a reprezentat "una din marile lovituri primite de economia Romaniei".



Guvernul Emil Boc a decis, in 2010, in contul masurilor de austeritate, majorarea cotei de TVA de la 19% la 24%, dupa ce Curtea Constitutionala a respins diminuarea pensiilor.

Acum, Victor Ponta afirma ca TVA este "o taxa impartita incorect", in conditiile in care "si cel care are venit minim pe economie si cel care e milionar in euro plateste acelasi TVA".

"TVA-ul afecteaza in special zona celor cu venituri medii si mici, care in Romania e mai mult decat preponderenta", a argumentat el.












Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

3210 vizualizari

  • +4 (14 voturi)    
    comunistii (Miercuri, 24 octombrie 2012, 16:43)

    I [utilizator]

    ala are, eu nu am, ia sa dam o lege prin care ala trebuie sa imi dea mie. Cam asa se traduce "si cel care are venit minim pe economie si cel care e milionar in euro plateste acelasi TVA".
    • +23 (23 voturi)    
      gresit (Miercuri, 24 octombrie 2012, 17:07)

      methylique [utilizator] i-a raspuns lui I

      E la fel de gresita argumentatia, ca la impozitul pe profit/venit.
      Toata lumea plateste 16%, dar nu din aceeasi suma. Deci cand tragi linie, ala care are salariu 700 de lei nu plateste acelasi impozit ca ala care are 10.000 de lei.

      La fel si la TVA, ala care are 700 de lei n-o sa cumpere lucruri scumpe, deci n-o sa plateasca acelasi TVA ca ala care-si cumpara Mercedes.
      • +1 (1 vot)    
        Esti naiv, prietene.... (Joi, 25 octombrie 2012, 8:46)

        Ronin [utilizator] i-a raspuns lui methylique

        .....daca tu crezi ca ala de castiga milioane, plateste bani multi la stat.....ala isi plateste un "consultant financiar" care il invata sa dea statului prafu` de pe toba.....cat despre Mercedes, acelasi consultant il invata cum sa-si cumpere masina pe firma, pe fundatie, chestii d`astea si uita cum baiatu` recupereaza TVA-ul si asa mai departe......paradoxal, da` unu` amarat da mai mult la stat (procentual vorbind) decat unu` cu avere de milioane....pai daca ar da la stat, lui ce i-ar mai ramane???
      • 0 (0 voturi)    
        gresit (Joi, 25 octombrie 2012, 16:44)

        vasile [anonim] i-a raspuns lui methylique

        Gandeste-te cat dai pe mancare.. nu mai visa le jucarii scumpe.
    • -10 (22 voturi)    
      Esti paranoic ? (Miercuri, 24 octombrie 2012, 17:07)

      Colonel [utilizator] i-a raspuns lui I

      Serios, vrei taxe diferentiate ? Acelasi TVA pentru toata lumea nu ti se pare in regula ? Adica eu, daca muncesc mai mult si produc mai mult pe timpul meu, sa raman in mana cu aceeasi bani ca ultimul lenes ?

      A mai zis unul ca nu creste TVA-ul cu 1 saptamana inainte sa ne zica ca de fapt creste. Il cheama Basescu.
      • +11 (13 voturi)    
        Hello! (Miercuri, 24 octombrie 2012, 17:25)

        Rasmus [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        Îmi lipseau comentariile tale cu inamicul public ne.1!
        Chiar, serios vorbind, Mazeta si Gigi Kent unde sunt? Nu au performant la nivel, s-au dat cu dusmanul?
      • +2 (6 voturi)    
        Eu, unul, as intelege o astfel de... (Miercuri, 24 octombrie 2012, 18:22)

        Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        ...masura, daca ar fi prezentata la pachet cu un plan viabil. Dar nu vad cum ar putea fi aplicata fara cresterea birocrtiei, care ar lovi tot in cei mici, care ar beneficia de TVA redus. Astfel, ei ar da din nou pe pere ce li se lasa la mere.
        De data aceasta, sunt de acord cu dl. Colonel; diferentierea imi pare hazardata.
        In privinta presedintelui, mai degraba tin minte ca el a spus ca se opune maririi TVA. Aceasta a fost totusi marita dupa opozitia intampinata la scaderea temporara a pensiilor.
      • +8 (10 voturi)    
        bah ti-am dat minus din obisnuinta (Miercuri, 24 octombrie 2012, 18:28)

        Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        pacat ca nu am mai multe conturi ca sa iti mai dau cateva ... :)))))))
      • +2 (4 voturi)    
        Ba, berbecule! (Miercuri, 24 octombrie 2012, 20:20)

        , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        Daca este impozit diferentiat, de ce nu ar fi si tva dis\ferentiat?!
        Ce ti s/a urat la stanga?
        Ce ti/e cu doctoranzii astia!
      • +5 (5 voturi)    
        Colonele de ce nu esti corect macar citeodata? (Miercuri, 24 octombrie 2012, 21:33)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        Basescu nu a sustinut cresterea TVA-ului.
        • +1 (3 voturi)    
          nu poate sireacul (Joi, 25 octombrie 2012, 11:00)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui ty

          nu-l lasa "bolovanii" de colonel de pe umeri si ideea fixa cum ca toti cei care nu canta la unison in corul comunist al psd, sunt paranoici.
          dar daca tot a adus in discutie numele lui base, sa-i aducem aminte ca sub presedintia lui tva-ul a scazut la 19% si nu 20% cum se intelege din exprimarea academica al lui "el dottore" poanta:

          "Taxa pe Valoarea Adaugata trebuie sa ajunga din nou la nivelul de 20% pana in 2016, a declarat miercuri premierul Victor Ponta"
          • -1 (3 voturi)    
            cu mici corectii (Joi, 25 octombrie 2012, 12:24)

            ioan16 [utilizator] i-a raspuns lui nahir

            - sub presedintia lui, tva-ul a fost de 19, nu a scazut la 19.
            - de ce nu zicem "in guvernarea tariceanu"? e mai corect, c-a fost constant tva-ul la 19. sub base a fost/este si 24.
            - in rest ai dreptate
            - cu inca o observatie tu ii descalifici pe cei de alta opinie "ideea fixa cum ca toti cei care nu canta la unison in corul comunist al psd, sunt paranoici.": idee fixa, paranoici, comunisti. mie imi pare ca mai inflexibil si intolerant esti tu
      • +3 (3 voturi)    
        alo, alo, ... (Joi, 25 octombrie 2012, 9:43)

        lucyan [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        asa vorbesti cu ponta? ca el vrea taxe diferentiate, dar vad ca nu ai inteles nici macar dupa ce ti-a tradus "I"...
        si inca ceva, daca cresterea tva este "una din marile lovituri primite de economia Romaniei", cine nu-i da voie sa reduca tva-ul? sau nu mai are bani de pomeni electorale, de salarii sau pensii? inseamna ca a fost o necesitate marirea tva...
        n-are decat sa reduca salariile sau pensiile, numarul acestora sau sa sisteze ajutoarele sociale date pe ochi frumosi si spagi si sa reduca tva... pare-mi-se ca tot asa a vrut sa faca si boc si cred in continuare ca era cea mai buna masura...
        mincinosul tot mincinos ramane, a spus mereu ca reduce tva-ul dar cad ca acum zice ceva de 2016.... adica este constient ca fara acest tva toate promisiunile usl se duc pe apa sambetei...
    • +3 (3 voturi)    
      Parca 19 nu 20 (Joi, 25 octombrie 2012, 9:07)

      vladf [anonim] i-a raspuns lui I

      Asta nu stie nici cat era TVA inainte si cica o sa-l aducem la vechea valoare dar in prctica va fi putin mai mare cu 1%.
      Se apropie campania, asa ca trebuie sa ne obinuim cu cainii care or sa umble cu covrigi in coada.
  • +14 (20 voturi)    
    zice zice ca doar nu-l doare gura.. (Miercuri, 24 octombrie 2012, 16:46)

    marianos [utilizator]

    suntem obisnuiti ca din vorbe esti cel mai bun premier
    la fapte cel mai prost
    ideea e ca mai trebuie sa-si dea seama cei 50% care te voteaza
    daca nu-si dau seama or sa simnta cand merg la supermarket si la banca ptr plata ratelor si utilitatilor
    • +11 (15 voturi)    
      lool (Miercuri, 24 octombrie 2012, 17:09)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui marianos

      premierul ne spunde de marmota...
  • 0 (14 voturi)    
    TVA (Miercuri, 24 octombrie 2012, 16:47)

    Laur [anonim]

    In sfarsit ceva inteligent spus de nea Ponta. Acum sa vedem si masurile de atragere a investitorilor straini si de limitare a pierderilor pentru a ne putea permite luxul diminuarii TVA-ului.
    • +8 (12 voturi)    
      A spus asta pentru ca (Miercuri, 24 octombrie 2012, 18:03)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui Laur

      25% este maximum acceptat de UE, deci nu are cum sa-l creasca mai mult. Fraierilor.
  • +18 (20 voturi)    
    si in doua zile... (Miercuri, 24 octombrie 2012, 16:47)

    nocomment [utilizator]

    in doua zile taxa va creste la 25% si Ponta va face pe prostul, ca el era impotriva, ca nu e bine, etc... ca de obicei, tot in opozitie e. asta se numeste manipulare.
    • -11 (15 voturi)    
      man.... fac o confuzie (Miercuri, 24 octombrie 2012, 17:08)

      Colonel [utilizator] i-a raspuns lui nocomment

      Asta e povestea cu Basescu. Era TVA-ul 19% si el a zis ca nu se pune problema cresterii. Dupa 1 saptamana a venit si a zis ca o sa creasca la 25%.
      • +11 (15 voturi)    
        Memorie scurta (Miercuri, 24 octombrie 2012, 17:51)

        Cel [anonim] i-a raspuns lui Colonel

        Basescu a fost obligat tocmai de USL sa creasca TVA, deoarece acestia au contestat la curtea consitutionala reducerea pensiilor pentru o perioada. Dar datorita unor idioti de gica contra fara argumente platim cu totii pe mult timp TVA marit
      • +8 (10 voturi)    
        si a crescut... (Miercuri, 24 octombrie 2012, 17:52)

        nocomment [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        ... la 24%. Vezi... daca tot pe antene te uiti, ai uitat ca e 24% sau deja au zis antenele ca e 25%?
        Oricum, ce vine de la FMI e impus, oricat s-ar juca ei cu cuvintele.. scuze cacofonia
      • +5 (9 voturi)    
        Sa nu uitam detaliile (Miercuri, 24 octombrie 2012, 18:44)

        Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        Presedintele si guvernul au sustinut in 2010, mai degraba decat marirea TVA, scaderea temporara a pensiilor. Sub presiunea opozitiei, a maselor si dupa atacarea la CCR a masurii, a ramas pentru refacerea bugetului numai solutia TVA marit, de care "beneficiem" si azi. Actualul premier a promis niste reduceri care insa nu au putut fi aprobate. Bineinteles, vinovati pentru neindeplinirea acestei promisiuni sunt altii (in speta FMI)
        • -1 (3 voturi)    
          singura solutie? (Joi, 25 octombrie 2012, 8:31)

          ioan16 [utilizator] i-a raspuns lui Mihail_AD

          opozitia a contestat la ccr scaderea pesiilor? si ccr ce-a zis? ca-i ok scaderea? atunci inseamna ca mai era si solutia asta. sau a zis ca nu-i ok? atunci inseamna ca e ilegala/neconstitutionala, deci normal sa n-o aplice. hmmm, asta cu ccr cade.
          ramane deci singura solutie cresterea tva?
          un grad de colectare tva la nivelul bulgariei ar fi avut acelasi efect ca si crestere tva si taierea salariilor bugetarilor la un loc. hmmm, suna bine, nu? nu chiar. ar fi insemnat ca cineva sa munceasca pt asta. autoritatile adica. "aaa, pai nu mai bine luam de la altii decat sa muncim noi?" "ba da!"
          uite de asta "beneficiem" si azi ...
          • 0 (0 voturi)    
            De acord cu solutia... (Joi, 25 octombrie 2012, 22:05)

            Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui ioan16

            ...imbunatatirii colectarii, cu observatia ca nu se putea face peste noapte. Ori, banii erau necesari atunci, fara prea multa amanare.
            Faptul ca nu s-a facut pana atunci este o neimplinire pentru care cei responsabili merita taxati, dupa reguli democratice.
            La fel, merita taxati si cei care arunca acum pastila colectarii, uitand ca au avut posibilitatea de a ajuta prin initiative legislative mersul lucrurilor, cum au avut si ceva timp sa indrepte din raul constatat, odata ajunsi la guvernare.
            Din pacate, nu este suficient sa vorbesti despre un lucru pentru a-l vedea si indeplinit.
            Cat despre contestarea la CCR, ar fi fost mijloace sa se armonizeze propunerile guvernului cu legea. Incercarile acestea ar fi tergivesat si mai mult lucrurile, ne-am fi afundat si mai mult in criza, iar sustinerea populara ar fi scazut chiar mai dramatic. Amanarea nu era in interesul nimanui. S-a adoptat solutia mai rapida, cu efectele negative pe termen lung, dar care a permis supravietuirea. Pacat ca in asemenea momente prea multi se gandesc in primul rand cum sa nu piarda propria persoana, eventual cum sa speculeze momentul. Acestia se gasesc si in randurile celor care intre timp au pierdut puterea, dar - mai greu de inteles - si al socialistilor care au preluat-o. Preluarea s-a bazat chiar pe specularea crizei, la fel cum in '89 s-a speculat scurta rabufnire de demnitate a romanilor.
      • +6 (8 voturi)    
        pai tot in doua zile (Miercuri, 24 octombrie 2012, 18:59)

        dick_turpin [anonim] i-a raspuns lui Colonel

        putea don ponta sa-l faca de 19% asa cum era, dar nu s-a putu fiind ocupat cu alte treburi "dupa cum stiti foarte bine" (pentru cai care il mai asculta pe derbedeul asta, fiti atenti de cate ori rosteste intr-un discurs aceste cuvinte, practic tot ce spune el sunt deja lucruri pe care noi le stim foarte bine).Deci TVA-ul ramane asa pana in 2016.Deci vedti cat rau a facut TB romanilor , le-a marit TVA-ul pe 10 ani.Cum naiba sa mai guvernezi in conditiile astea?
      • +4 (4 voturi)    
        Ce zici Colonele, (Miercuri, 24 octombrie 2012, 21:40)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        Ponta o sa aiba bani sa plateasca salariile si pensiile pe ultimile 45 de zile sau va trebui si el sa mareasca TVA-ul? Doar e perioada pomenilor electorale iar Ponta nu e zgircit ca Boc.
  • +12 (18 voturi)    
    NU e corect (Miercuri, 24 octombrie 2012, 16:48)

    marianos [utilizator]

    nici ca un doctorant veritabil sa ia acelasi salariu sau mai mic cu un "doctorant" hotz
  • +5 (11 voturi)    
    Populist si comunist (Miercuri, 24 octombrie 2012, 16:53)

    Istvan13 [utilizator]

    De sa scadem... e taxa care e cel mai greu de ocolit, platita de toate lumea. A mari TVA-ul a fost unul dintre cele mai bune decizii ale guvernului Boc, atat timp cat erau probleme la buget - numai ca sa realizezi acest lucru trebuie sa ai o inteligenta economica minima. In loc sa scada TVA-ul a trebui sa scada impozitul de venit si dividentul la 10-12% pentru ca aici se truceaza cel mai mult si in plus ar si ajuta economia destul de mult.
    ""TVA-ul afecteaza in special zona celor cu venituri medii si mici, care in Romania e mai mult decat preponderenta", a argumentat el." - nimic mai fals, TVA-ul afecteaza pe toata lumea. Bogatul trebuie sa dea mai multi bani pe masina, vacanta, etc., saracul mai multi bani pe lapte, paine, etc..., fiecare cazi este important pentru motorul economiei.
    Important pentru Dottore in loc sa faca ceva bun, e sa faca altfel decat a facut Boc, Ungureanu, si sa nu scape nici o posibililate de a certa guvernele anterioare si presedintele.
    Oricum nu prea conteaza cea ce zice Ponta, Antonescu, pentru ca FMI-ul si BNR-ul vor decide...nu guvernul si nu presedintele.
    • -5 (9 voturi)    
      recomandare (Miercuri, 24 octombrie 2012, 17:14)

      catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui Istvan13

      iti recomand sa recitesti declaratiile lui T Basescu cu privire la TVA de 24%.. sunt sigur ca dupa iti vei schimba pozitia
      • +6 (8 voturi)    
        de ce? (Miercuri, 24 octombrie 2012, 17:18)

        Istvan13 [utilizator] i-a raspuns lui catalin_mattei

        Pentru ca sustine ca a fost o greseala? Nici el nu e doctor in economie, Nu o sa-mi schimb parerea, pentru ca mi-am formato dupa ce am analizat economia...si mai multi economisti, contabil sustin la randul lor aceasta idee.
  • +14 (16 voturi)    
    TVA (Miercuri, 24 octombrie 2012, 17:08)

    Paesano [utilizator]

    Pai nea, astept sa modifici maine TVA-ul - inapoi la 19%. Zici ca e o mare prostie facuta de Boc - ai puterea sa remediezi maine greseala lui Boc. Nu 2016 maestre, maine. Sau e doar gargara di' la Gorj?
    • +7 (13 voturi)    
      TVA (Miercuri, 24 octombrie 2012, 17:34)

      Laur [anonim] i-a raspuns lui Paesano

      Stiu ca imi voi lua minusuri, insa pe mine personal nu ma incalzeste reducerea TVA-ului, e o masura populista, ci mai degraba masuri de redresare economica. Boc nu a crescut TVA-ul de placere, ci pentru ca i-a cerut-o FMI-ul.
      Sa incepem sa ne redresam intai, dupa care vom putea sa-l scadem si la 3% daca suntem gospodari.
      Pe cand ceva constructiv pentru economie? Momentan toate masurile sunt doar prelungiri ale agoniei.
  • +11 (13 voturi)    
    E clar (Miercuri, 24 octombrie 2012, 17:15)

    modream [utilizator]

    Vor s-o creasca iar!
  • +8 (10 voturi)    
    Ar trebui sa scadă (Miercuri, 24 octombrie 2012, 17:31)

    Rasmus [utilizator]

    Zice Mitomanul.
    Pai mai nea PM, când faci astfel de afirmatii trece sa vi mata cu cu un argument legat de creșterea incasarilor la buget. Altfel vin eu cu citire de la Marin Preda: pe ce tebazezi?
    Posta si economia, vaca si chilotii.
  • +7 (9 voturi)    
    TVA 9 % este posibil daca .... (Miercuri, 24 octombrie 2012, 18:14)

    SRA [utilizator]

    Daca ar fi o buna gestiune a patrimonului nationa, administratie centrala si locala TVA poate fi scazut la 9 %.

    In situatia actuala guvernmanti prin stagnarea sau chiar OPRIREA REFORMEI de modernizare nu ajung sa acopere cheltuelile statutului nici la 30% TVA.

    Traian BASESCU a propus REFORMA si urgentarea, cei care au oprit-o vor suporta CRIZA care vine cu viteza mare in EUROPA si va cuprinde ROMANIA, la care se adauga si pagubele programului europeean.

    ELVETIA este cu TVA la %
  • +11 (13 voturi)    
    FARA CUVINTE!!!!! (Miercuri, 24 octombrie 2012, 18:17)

    schroedinger [utilizator]

    Acum, Victor Ponta afirma ca TVA este "o taxa impartita incorect", in conditiile in care "si cel care are venit minim pe economie si cel care e milionar in euro plateste acelasi TVA"
    DELIRIUM TREMENS! Nea Po(a)nta este de un cretinism feroce! Esti un geniu daca vei reusi sa incasezi TVA functie de venituri!
    Din pacate si mai cretini sunt cei care iti baga microfonul in bot pentru declaratii!!!
    Vorba lui Tutea:"un poport de tampiti!"!
  • +1 (5 voturi)    
    intrebare (Miercuri, 24 octombrie 2012, 20:15)

    Elod [anonim]

    Considerati-ma naiv, dar nu se poate mari TVA-ul cu inca vreo 5-10 procente si returna la sfarsit de an diferenta o data cu declaratia de impozit global?

    Eventual pastrat la nivelul actual, cu retur? Oricum avem someri, de ce n-ar sta sa calculeze TVA-ul de returnat cetatenilor?

    Ar ajuta sau nu la inalbirea economiei?
    • +1 (1 vot)    
      u.e. (Joi, 25 octombrie 2012, 11:15)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Elod

      limiteaza tva la maximum 25%.
      cat despre returul banilor de la stat....,chiar ca esti naiv sa crezi ca mai vezi vreun ban inapoi. o data colectati, ei sunt si cheltuiti, asa ca de unde sa mai dea inapoi? poate doar daca ii baga la caritas :))
  • +2 (2 voturi)    
    TVA (Miercuri, 24 octombrie 2012, 23:17)

    rubini [utilizator]

    Nu cresterea TVA va rezolva problemele financiare ci cresterea gradului de colectare care este daca nu ma insel pe undeva pe la 56%.
    Apoi returnarile ilegale de TVA maninca destul de mult din buget.
  • 0 (0 voturi)    
    TVA-ul de 6 % (Joi, 25 octombrie 2012, 7:07)

    dip [anonim]

    Cine sunteti voi sa puneti asemenea taxe si sa mai inventati altele. Nu vreti sa fie bine in Romania ? Ce faceti cu banii?
  • +3 (3 voturi)    
    Ponta...TVA sa revina la20%... (Joi, 25 octombrie 2012, 7:28)

    Sorin Constantin [anonim]

    Ce cunoaste Dom Ponta,Tva sa revina pana in 2016 la 20%...parca fusese 19% si nu 20% zic si eu.
    Da ce el mai merge la cumparaturi precum cetatenii simpli de pe strada(mult imi place aceasta formulare)???
    Sa speram ca FMI-ul a gresit cand a estimat scaderea PIB-ului cu 5% in 2012 si deprecierea RON cu 15-20% ca s-au apucat USL-istii sa reintregeasca salarii fara sa aiba bani si au facut noi imprumuturi!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă