UPDATE Victor Ponta: PNL nu vrea impozitarea veniturilor din sectorul bugetar mai mari de 1.000 de euro. Ne mai gandim. Crin Antonescu: PNL se opune categoric oricarei supraimpozitari sau cresteri de fiscalitate

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 9 aprilie 2013, 18:35 Economie | Finanţe

Victor Ponta si Crin Antonescu
Foto: Agerpres
PNL nu este de acord cu impozitarea suplimentara a veniturilor bugetarilor mai mari de 1.000 de euro, a admis marti premierul Victor Ponta, care a adaugat ca le-a spus acestora ca, in acest caz, "sa nu vina la rectificare sa ceara niciun ban".

Ponta a fost intrebat de ziaristi daca a discutat cu liberalii despre propunerea de impozitare a veniturilor din sectorul bugetar mai mari de 1.000 de euro si care a fost raspunsul acestora.

"Sa nu impozitam. Eu le-am zis sa nu vina la rectificare sa ceara niciun ban. Ne mai gandim", a precizat Victor Ponta, care a participat la o reuniune a conducerii USL, dar a plecat mai repede, explicand ca programul sau prevedea participarea la un alt eveniment.

"Scopul principal este ca cei care au un salariu mai mare de 1.000 de euro in zona bugetara pot participa cu o taxa de solidaritate", a adaugat premierul, adaugand ca el are "cifre diferite" fata de liberali in ceea ce priveste impactul bugetar al acestei masuri.

Primul ministru a subliniat ca, in opinia sa, impozitarea veniturilor mari din zona bugetara ar trebui sa cuprinda si angajatii din "autoritati, agentii, companii cu capital integral sau majoritar de stat".

In acest context, Victor Ponta a criticat protestul unor "directori de la Medias" care au "toti cate zece mii de euro pe luna".

"Poate mai reusim sa luam ceva de la ei. Pe de o parte platim medici si profesori cu 1.200 sau 1.500 lei pe luna iar cei care au zeci de mii de euro nu ne putem atinge de ei", a comentat primul ministru.

"Nu e vorba de suma, ci de un anumit mesaj pe care eu il consider corect. Daca lucrezi la stat si ai o suta si ceva de milioane poate ca esti foarte performant si trebuie sa mergi in privat", a comentat Ponta, adaugand: "Este profund incorect sa ai o suta de milioane ca director" la stat.

UPDATE Crin Antonescu: PNL se opune categoric oricarei supraimpozitari sau cresteri de fiscalitate


Partidul National Liberal se opune oricarei supraimpozitari sau cresteri de fiscalitate, a declarat, marti, presedintele PNL, Crin Antonescu, citat de Agerpres.

Liderul liberalilor a fost intrebat cum vede masura anuntata de premierul Victor Ponta privind impozitarea cu 10% a salariilor bugetarilor care depasesc 1.000 de euro, el aratand ca acest subiect a fost discutat in cadrul sedintei USL.

"PNL se opune categoric oricarei supraimpozitari sau cresteri de fiscalitate si datorita atasamentului sau la principiul cotei unice si mai ales pentru ca unul din angajamentele majore ale USL, la care tinem toti in aceeasi masura, liberali sau social-democrati, este acela ca nu vor creste taxele si impozitele. Pozitiile sunt clare si solutiile nu pot veni nici pentru rectificarea bugetara, nici pentru toate celelalte nevoi publice, nu foarte mari ce-i drept, nu pot veni din sume care nu sunt semnificative si care s-ar obtine dintr-o taxare a veniturilor mai mari de 1.000 de euro si asa mai departe. Si in plan simbolic, dar si in plan practic nu putem sa acceptam o asemenea formula pentru ca ea pe de-o parte incalca angajamentele electorale, iar pe de alta parte nu rezolva problema bugetara", a spus Antonescu, la finalul sedintei USL de la Palatul Parlamentului.

El a subliniat ca trebuie luate masuri de fond care sa poata stimula aparitia locurilor de munca si implicit incasarile la buget

Premierul Victor Ponta a afirmat luni seara ca va mentine cota unica de 16% si a mentionat din nou taxa de solidaritate aplicata salariilor bugetarilor mai mare de 1.000 euro, avansand insa cifra de 10%.

"Vom mentine cota unica la 16% si imi voi respecta intelegerea cu colegii liberali. Taxa de 10% pentru salariile bugetarilor mai mari de 1.000 de euro nu schimba cota unica," a spus Ponta luni seara, la Romania TV.

Premierul a anuntat in luna mai ca analizeaza posibilitatea introducerii unei taxe de solidaritate de 16%, aplicate veniturilor bugetare si pensiilor de peste 4.500 de lei pe luna.

Vineri, intr-un interviu acordat Agerpres, Ponta a afirmat ca in masura in care trimestrul I se inchide cu respectarea integrala a tintelor de deficit si a tintelor de incasari la buget, Guvernul va incerca sa materializeze o veche initiativa a sa privind o taxa suplimentara pentru cei din zona bugetara care au venituri salariale peste 1.000 de euro pe luna, fara a mentiona cat va fi cuantumul acesteia.













[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

4622 vizualizari

  • +2 (16 voturi)    
    Ne intoarcem in comunism (Marţi, 9 aprilie 2013, 19:05)

    P.B. [utilizator]

    Romania nu v-a obtine niciodata performanta pana nu v-a plati bine oamenii valorosi si nu v-a pedepsi exemplar pe cei ce nu-si fac bine treaba
    In orice intreprindere de stat sau privata, nu sta nimeni pe un salariu de mizerie daca acel post nu ii aduce alte avantaje(financiare, politice etc.) sau daca la pregatirea lui nu a gasit un loc mai bun.
    Reforma ar trebui inceputa cu cei ce fac si aplica legea ,adica cu parlamentarii, justitia si politia unde ar trebui marite substantial salariile dar si dublate sau triplate pedepsele pentru cei ce-si fac cu rea credinta datoria si continuata cu cei de la ANAF sistemul sanitar si invatamant s.a.m.d.
    • +8 (12 voturi)    
      Ai dreptate... (Marţi, 9 aprilie 2013, 20:13)

      gussy [utilizator] i-a raspuns lui P.B.

      ...dar nu este asa de simplu.Si dictatorii isi platesc foarte bine politia, armata, politia secreta, justitia(evident obedienta) si asa mai departe.
      E clar ca si conducatorii nostri de tara sau de judet au in spate o multime de slugi mai mult sau mai putin loiale (dupa chipul si asemanarea stapanilor ce nu se sfiesc sa treaca prin zece partide).Ei nu mai stiu, daca au stiut vreodata, sa faca altceva decat "politica", adica sa ne calareasca pretextand ca sunt salvatorii natiei, in timp ce opozantii lor sunt groparii poporului.Oricum, nu are nici o importanta asta deoarece ajung pereiodic la putere prin "alegeri libere", sau, atunci cand se grabesc, prin migratie politica.
      Isi protejeaza foarte bine casta dfin care fac parte si au grija ca nu cumva sa patrunda un neavenit care sa acceada la structurile de decizie.
      Deci, cum scapam de ei?
      • 0 (2 voturi)    
        Vorbim cu Robin Hood (Miercuri, 10 aprilie 2013, 8:17)

        eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui gussy

        sau alti specialisti in domeniu.
    • +9 (11 voturi)    
      Total de acord (Marţi, 9 aprilie 2013, 20:13)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui P.B.

      cu o completare, Romania nu a iesit niciodata de sub comunism; micile/marile furaciuni au prosperat, la fel si coruptia, militienii is tot la fiecare kilometru; mai rau e ca s-au inmultit popii.
      Nu s-a schimbat nimic, ba din contra s-a inrautatit totul, invatamantul, sanatatea, economia si infrastructura au ajuns demne de o tara africana.
    • -11 (13 voturi)    
      Tu nu te-ai intors DIN comunism (Marţi, 9 aprilie 2013, 20:15)

      La Tour Eiffel [utilizator] i-a raspuns lui P.B.

      Demagogie si vorbe goale de parca ai fi la o sedinta PCR. Da vezi ca la aia era obligatorie si autocritica.
      • +8 (8 voturi)    
        Demagogie si vorbe goale (Marţi, 9 aprilie 2013, 21:00)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui La Tour Eiffel

        "Prima masura pe care am luat-o in calitate de prim-ministru a fost sa dau inapoi salariile si pensiile, ca banii pe care ii avem trebuie cheltuiti mai bine pentru programe economice si sociale. (...) Vreau doar sa demonstrez ca austeritatea si taierile nu sunt singura cale de a avea dezvoltare si crestere", a spus premierul Victor Ponta. (septembrie 2012)
        • +6 (6 voturi)    
          Am facut referendum...nu-i reducem? (Miercuri, 10 aprilie 2013, 7:52)

          Bwana [utilizator] i-a raspuns lui ty

          Cea mai buna solutie ar fi sa se reduca mamutul asta parlamentaristic de deasupra genunchilor deja flexati la maxim si anemiati ai poporului asta nefericit.
          A facut cineva vreodata un calcul cat ne costa "democratia" asta care ne taraste in saracie, care ne imbolnaveste si care nu produce altceva decat paguba?
          De ce sa hranim o armata de amibe hraparete si sa le subventionam si capusele?
          Dl. Arafat...sunteti medic...nu puteti sa le spuneti dvs cu cuvintele dvs dar pe intelesul lor ca un virus daca se multiplica necontrolat poate ucide organismul gazda? Ca trebuie sa-l lase sa respire, sa asimileze ce mananca...etc? Ca daca moare inainte sa-si transmita ei sporii departe...in alte tari, de exemplu, e de rau si pentru virusi?
          Nu de alta dar se poate ca in ultima instanta sa se trezeasca anticorpii! De la algocalmin...!Asa sa ne ajute Dumnezeu!
    • +1 (1 vot)    
      Pacat de comentariu... (Miercuri, 10 aprilie 2013, 8:35)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui P.B.

      ... dar multiplele "v-a" (corect: va) v-au adus minusurile.
      • +2 (2 voturi)    
        Ai dreptate (Miercuri, 10 aprilie 2013, 10:01)

        P.B. [utilizator] i-a raspuns lui hot news

        Observatia ta este corecta .
        Voi fi mai atent pe viitor
    • +4 (4 voturi)    
      Serios ? (Miercuri, 10 aprilie 2013, 10:20)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui P.B.

      Marite salariile la parlamentari ? Poate marit si numarul lor, nu ?
      Eu cred ca ar fi mai coract sa-i platim cu ora pe parlamentari. Ei lucreaza in medie 12-15 ore pa saptamana.
      Le dam pe ora o suma consistenta. Cam aceeasi pe care o castiga un medic pe ora. E bine asa ?
      • +1 (1 vot)    
        Vor face home-working (Joi, 11 aprilie 2013, 9:35)

        Bwana [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

        Nu cred ca e bine sa-i platim la ora. Avand in vedere noile fotolii parlamentare pat este foarte posibil sa doarma in ele ...dupa unele cercetari ale medicilor britanici...chiar si 26 de ore pe zi.
    • +2 (2 voturi)    
      ca tot vorbeam de valoare (Miercuri, 10 aprilie 2013, 10:28)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui P.B.

      pe la scoala cand treci? cam ce inseamna "oameni valorosi"? aia care stiu sa scrie mai bine decat un copil de 14 ani? pe aia trebuie sa-i platim bine? ai exemplificat perfect marasmul in care se afla Romania, oamenii sunt mediocri dar au pretentii de oameni valorosi. O tara in care un plagiator e prim ministru iar un repetent presedinte al Senatului. Astia suntem, cu astia defilam. Continuat sa "v-a" autogratulati cu ideea ca sunteti dintre oamenii valorosi.
  • +11 (11 voturi)    
    Crin Antonescu e ipocrit (Marţi, 9 aprilie 2013, 19:50)

    Gryphus [utilizator]

    anul trecut Crin Antonescu si propagandistii lui de la Antena 3 si Realitatea TV strigau ca de ce are "tatal lui Anastase" salariu mare...acum nu mai spun nimic ba chiar se impotrivesc impozitarii aceelor salarii
  • +7 (7 voturi)    
    dovada (Marţi, 9 aprilie 2013, 20:02)

    anion [utilizator]

    Iata ca prin spoliere Ponta face rost de bani pentru 21 salarii acordate de Oprisan trantorilor din Vrancea. A reusit sa-i smulga lui Ponta si o stare de alerta pentru o comuna in urma ploilor recente. E cazul sa-l controleze Curtea de Conturi si prefectul.
  • +8 (8 voturi)    
    in ritmul asta (Marţi, 9 aprilie 2013, 20:14)

    get-beget [utilizator]

    nu mai tine mult coabitarea :)
  • +3 (5 voturi)    
    in sfarsit (Marţi, 9 aprilie 2013, 21:55)

    verisoaraluifelix [utilizator]

    a dat Domnu' sa vad PNL ca are o idee liberala.
  • +9 (9 voturi)    
    Bad cop, good cop (Marţi, 9 aprilie 2013, 22:07)

    un dac [utilizator]

    Domnilor, USL-ul inca nu si-a spus ultimul cuvant in materie de politica....a uimirii.
    PSD-ul, adicatelea stanga, vrea impozite pt bugetari.
    PNL-ul, adicatelea dreapta, refuza sa impoziteze bugetarii.
    Traseistii astia s-au plimbat atat de mult de la stanga la dreapta si inapoi ca habar nu mai au doctrine de partid, istorie, coerenta, viziune (a se citi SF).
    Intr-o tara in care varful de lance al dreptei este fostul fesenist Basescu (sa nu ma intelegeti gresit, il prefer oricand actualei coalitii) sau mircea diaconu, penelist si cu o meserie liberala, invita retailerii sa plece, n-ar trebui sa ma mai mire nimic. Dar, din cand in cand, ma uimesc, ca sa nu vomit. In felul asta incerc sa fac fata realitatii jegoase pe care o traiesc.
  • +4 (4 voturi)    
    Nu se poate,ba da se poate (Miercuri, 10 aprilie 2013, 5:10)

    dorian65 [utilizator]

    Da afara 300(trei sute) de parlamagari cu toate secretare si alte chestii si sa vezi economie la buget.
    300x2000Ex12=7,2 mil euroi si daca mai adaugi alte cheltuieli se face 50mil si mai bine de euro.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri