Un producator de carne din China va prelua compania americana Smithfield, cu afaceri si in Romania

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 29 mai 2013, 16:46 Economie | Finanţe

Producatorul chinez de carne Shuanghui Group va prelua compania americana Smithfield Foods, cel mai mare producator si procesator de carne de porc din lume, printr-o tranzactie care include datoria neta a Smithfield si evalueaza compania, cu afaceri si in Romania, la 7,1 miliarde de dolari, scrie Mediafax.

Shuanghui International este actionarul majoritar al Henan Shuanghui Investment & Development Co, cel mai mare procesator de carne din China.

Conform acordului incheiat de cele doua companii si aprobat in unanimitate de consiliile directoare ale companiilor, Shuanghui va prelua toate actiunile Smithfield la un pret cu circa 31% mai mare decat inchiderea din sedinta de marti, se arata intr-un comunicat al Smithfield.

"Afacerile vor continua ca de obicei, doar ca mai bine, la Smithfield. Nu anticipam schimbari in privinta modului cum derulam operatiunile in SUA si la nivel global", a declarat C. Larry Pope, presedinte si director general al Smithfield.

Potrivit Reuters, pretul Shuanghui va plati 4,7 miliarde de dolari si va prelua datorii ale Smithfield in valoare de 2,4 miliarde de dolari.

Shanghui se angajeaza sa continue dezvoltarea pe termen lung a Smithfield.

"Impreuna vom putea acoperi cererea in crestere pentru carne de porc pe piata din China, prin importul de produse din carne de calitate ridicata din SUA, continuand in acelasi timp sa deservim pietele din SUA si la nivel global", a afirmat presedintele Shuanghui, Wan Long.

Pe langa SUA, Smithfield Foods are operatiuni in Romania, Marea Britanie, Franta si Polonia. De asemenea, compania americana este prezenta prin societati mixte in Mexic, China si Spania.

Tranzactia ar putea fi analizata de Comisia pentru Investitii Straine in SUA. Directorii Smithfield sunt ingrijorati de intrarea afacerii sub incidenta comisiei, au declarat surse apropiate situatiei pentru cotidianul american Wall Street Journal, inainte de anuntul tranzactiei. Acordul este structurat pentru a include plata unui comision in cazul in care comisia decide sa blocheze tranzactia pe motive de reglementare.

Shuanghui Group, cu sediul in provincia chineza Henan, este compania holding pentru Henan Shuanghui Investment & Development. Shuanghui este cel mai mare producator de carne de porc din China, conform datelor companiei, iar produsele sunt vandute sub numele Shineway.

Conform acordului incheiat intre cele doua companii, Shuanghui nu va inchide facilitati de productie si locatii ale Smithfield, iar intelegerile anterioare cu angajatii privind salariile si beneficiile vor fi respectate.

Finalizarea tranzactiei depinde de indeplinirea unor conditii, inclusiv obtinerea acordului actionarilor Smithfield si a avizelor din partea autoritatilor americane. Cele doua companii se asteapta sa finalizeze tranzactia in a doua jumatate a anului.

Vanzarile Smithfield Foods in Romania au crescut cu 3% in primele noua luni ale anului fiscal 2013, intervalul mai-ianuarie, la 190,5 milioane dolari, de la 184,3 milioane de dolari in perioada similara a anului anterior.

Profitul operational al diviziei din Romania pentru perioada de noua luni incheiata in ianuarie s-a situat la 38 milioane de dolari, fata de 2,7 milioane de dolari in intervalul similar al anului trecut, potrivit raportului financiar al grupului american Smithfield.

Grupul american a intrat pe piata romaneasca in 2004, cand a cumparat firmele Agrotorvis si Comtim Grup. Smithfield a preluat ulterior 50% din capitalul firmei de distributie a produselor alimentare Agroalim Distribution Bucuresti, precum si un pachet de 50% la Depozitul Frigorifer din Tulcea.

Investitia Smithfield Ferme in Romania incepand din 2004, anul infiintarii, si pana in prezent, este de peste 500 de milioane de dolari, in mare parte in regim greenfield, dar si pentru retehnologizarea si aducerea la standarde europene a obiectivelor preluate de la vechiul complex de crestere a porcilor din Banat, se arata pe site-ul Smithfield Romania.













Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

1126 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri