Romania a inregistrat cea mai abrupta scadere din UE a productiei industriale

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 12 iulie 2013, 13:58 Economie | Finanţe

Romania a inregistrat, in luna mai fata de aprilie, cea mai abrupta scadere din UE a productiei industriale, de 10,7%, in timp ce indicatorul a coborat cu 0,6% la nivelul Uniunii, potrivit datelor prezentate vineri de Eurostat si citate de Mediafax.

Productia industriala, in serie ajustata sezonier, a scazut cu 0,3% in zona euro si cu 0,6% in UE in luna mai fata de aprilie, se arata intr-un comunicat transmis vineri de Eurostat, biroul de statistica al Comisiei Europene.

Productia de bunuri de folosinta indelungata a coborat cu 2,3% in zona euro si cu 2,1% in UE, iar sectorul bunurilor de capital s-a contractat cu 1,5%, respectiv 1,9%. Productia din energie a urcat cu 0,1% in zona euro si a scazut cu 0,3% in UE, iar industria bunurilor intermediare a crescut cu 0,4%, respectiv 0,2%. Productia de bunuri de uz curent a urcat cu 0,6% in zona euro si a scazut cu 0,1% in UE.

La nivelul statelor membre, cele mai abrupte scaderi au fost inregistrate in:
  • Romania (-10,7%)
  • Lituania (-6,3%)
  • Suedia (-3,8%)
La polul opus s-a situat:
  • Portugalia (+6,1%)
  • Letonia (+2,2%)
  • Estonia (+2%)
Fata de aceeasi perioada a anului trecut, productia industriala a scazut cu 1,3% in zona euro, respectiv cu 1,6% in UE.

Productia de bunuri de folosinta indelungata a scazut cu 6,2% in zona euro si cu 5,1% in UE; sectorul bunurilor intermediare a coborat cu 2,6% in fiecare dintre cele doua grupe de tari; industria bunurilor de capital a inregistrat o contractie de 0,9%. Productia din energie a avansat cu 0,2% in zona euro, dar a scazut cu 1,9% in UE, iar sectorul bunurilor de uz curent a crescut cu 0,1% in zona euro si a scazut cu 0,7% in UE.

In ceea ce priveste statele membre, cele mai abrupte scaderi ale productiei industriale au fost inregistrate in Irlanda si Suedia (-7,7% fiecare), Bulgaria (-6%) si Finlanda (-5,3%). Cele mai puternice cresteri au fost raportate de Lituania (+21,6%), Estonia (+6,3%) si Portugalia (+4,5%). In Romania, productia industriala a afisat o scadere anuala de 3,8%.











6605 vizualizari

  • +35 (35 voturi)    
    Mergem din ce in ce mai bine (Vineri, 12 iulie 2013, 14:03)

    ploiesteanu [utilizator]

    Sub conducerea inteleapta a cuplului de aur Ponta-Antonescu.
    • +10 (12 voturi)    
      mai pune si un ;-( (Vineri, 12 iulie 2013, 14:45)

      was [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      ...ca si eventual unul din 70% ratacit pe aici (dupa ce a savurat fiecare cuvant pe formul de hahanele si nu mai are ce citi) sa inteleaga ca ai fost ironic. 1+
    • +3 (3 voturi)    
      nu mai mintiti... (Sâmbătă, 13 iulie 2013, 12:07)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      conducatorul suprem alias Pisic a spus ca in sfarsit lucrurile au intrat pe un fagas normal.

      deci lucrurile merg bine :)))))))
    • +1 (1 vot)    
      cand se casatoresc? (Sâmbătă, 13 iulie 2013, 22:47)

      Inna100 [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      ca.. piosi cum ii stim, nu pot trai asa in pacat o vesnicie.. sa nu mai vorbesc ca PS Daniel cu toata mita primita de la acestia, ii poate lua in colimator si sa le citeasca acatiste de insucces politic,
  • +36 (36 voturi)    
    Nu-i adevarat, ponta a raportat cresteri cu 49%. (Vineri, 12 iulie 2013, 14:05)

    mnicku [utilizator]

    + investitii de 1mlrd . undeva e o greseala.....

    Vai de mama noastra ca nu mai putem trai de atita bine ce avem .
    • +9 (9 voturi)    
      O SOLUTIE! (Vineri, 12 iulie 2013, 14:25)

      GAVRILACHE [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      Cred ca se impune o solutie urgenta si singura varianta care ne-ar ajuta este semnarea unei petitii online intitulata : STOP! NU MAI ARUNCATI CU BANI IN NOI! Daca nu luam masuri urgente, ne ingroapa pe toti eficientul guvern Ponta (....in bani!).
    • +8 (8 voturi)    
      Da,da (Vineri, 12 iulie 2013, 14:40)

      manusha [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      L-am auzit si eu pe Ponta ieri spunandu-ne cat de bine ne merge, numai ca noi n-am observat. Ce mai... " incai taranii zburda pe la sate " !
    • +9 (9 voturi)    
      Vai de mine mnicku (Vineri, 12 iulie 2013, 15:02)

      Kute [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      Copiatorul numărul unu al patriei a vorbit de zece miliarde de euro investiţii în 2013! Ei, ce simplu ar fi dacă ar merge şi astea cu copy-paste sau măcar o şpăguţă, acolo... da' lumea-n sondaje cică omul e minunat... crapă lumea de binele ce-l are! Aferim!
    • +8 (8 voturi)    
      10 mld daca va fi un an secetos! (Vineri, 12 iulie 2013, 15:12)

      hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      E locuiesc intr-un oras de frontiera si ii vad in fiecare zi pe investitori cum stau cu diplomatele de euro, asteptand sa ii lase guvernu' sa creasca si mai tare productia industriala.
      • +1 (1 vot)    
        Fii vigilent....... dusmanul nu doarme (Sâmbătă, 13 iulie 2013, 9:48)

        mnicku [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

        .. ca nu se stie cind vom fi ingropati in euroi mai ceva ca arabii din Emirate sau Qatar .
  • -5 (9 voturi)    
    Date irelevante pentru Romania (Vineri, 12 iulie 2013, 14:24)

    Misu22 [utilizator]

    Datele pentru Romania sunt irelevante pentru ca in Mai zilele de 1, 2 si 3 au fost libere pentru majoritatea. Cele trei zile reprezinta aproximativ 13% din cele 23 lucratoare din luna Mai. Scaderea a fost, conform articolului, de 10.7% fata de Aprilie. Daca s-ar fi lucrat si cele trei zile, teoretic (poate nu si practic), productia industriala ar fi fost pe plus.
    • +5 (11 voturi)    
      =)))))))))))))))))))))))))) (Vineri, 12 iulie 2013, 15:53)

      hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Misu22

      ce imbecilitate!
      • -3 (7 voturi)    
        Tipic românesc (Vineri, 12 iulie 2013, 16:34)

        Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

        Mi se pare tipic românesc să răspunzi unei opinii argumentate rațional cu o jignire. Dacă te consideri un om inteligent (și sigur te consideri), dovedește-o demontându-i omului argumentele raționale cu altele și mai raționale. O jignire aruncată și împănată cu 100 de ”)” nu face decât să ridice mari semne de întrebare asupra capacității tale intelectuale.
        • +10 (12 voturi)    
          Cel mai simplu argument (Vineri, 12 iulie 2013, 17:03)

          hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

          care contrazice aberatia respectiva e ca 2 si 3 nu au fost zile libere legale; doar bugetarii au fost scuzati de la munca (pentru a intra direct in weekend) insa (unii dintre ei) au recuperat zilele respective; dar bugetarii nu produc niciun rahat pansat in industrie deci, chiar daca ar fi frecat menta cele trei zile din luna mai, impactul ar fi fost aproape zero.
    • +11 (11 voturi)    
      cred ca te referi la bugetari... (Vineri, 12 iulie 2013, 17:36)

      torna_fratre [utilizator] i-a raspuns lui Misu22

      te inseli.
      in 1,2 si 3 Mai BUGETARII au stat acasa!
      Adica cei care nu produc nimic ca valoare economica industriala.
      Normal ar trebui sa verifici daca consumul de utilitati in perioada respectiva a suferit o cadere in firmele private sau doar la STAT.
      Ca altfel sa-ti dai cu presupusul ca de-aia a cazut productia industriala ...nu tine.
      Si apropos raportat la toata Europa numai noi Romanii ne-am gasit sa stam acasa (bugetar si privat)?
      Inca un argument /la privat sa lucrezi 40% din saptamana inseamna restante la clienti de 60%.
      daca vrei sa recuperezi restanta inseamna ore suplimentare platite cu 175%.In felul asta iti distrugi toti indicatorii de productivitate si implicit cresti costul final a ceea ce produci ,pentru ca nu-i asa ora de productie costa cu 75% mai mult...
    • +5 (5 voturi)    
      Mai mult de atat nu poti?! (Sâmbătă, 13 iulie 2013, 10:25)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Misu22

      Atata timp cat prim m inistrul plagiator e mai mult la televizor, de unde munca in tara asta!
      A, am uitat, sunteti 70% idioti!
    • +2 (2 voturi)    
      bine ca nu le'a dat mai multe zile liber (Sâmbătă, 13 iulie 2013, 14:25)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Misu22

      ca cine stie ce mai iesea ! :))

      mie mi se pare normal ca dupa avantul industrial din timpul lui bonbonel si tarliceanu, sa mai avem o ...echilibrare economica.
    • +1 (1 vot)    
      pune niste ghilimele, sau un .. (Sâmbătă, 13 iulie 2013, 22:50)

      Inna100 [utilizator] i-a raspuns lui Misu22

      .smiley ..ceva care sa ne faca sa intelegem ca ai facut mishto..
      Ca eu prima data am crezut ca esti serios.. :))
  • -1 (3 voturi)    
    PRODUCTIA INDUSTRIALA (Vineri, 12 iulie 2013, 14:31)

    scridon radu-lucian [utilizator]

    Scaderea abrupta a productiei industriale din Romania este un semnal serios de alarma.Sunt apolitic, insa initiativele actualului guvern privind noi investitii sunt un semnal pozitiv ,in sensul rezolvarii pe moment a problemei fortei de munca.Totusi in perspectiva, noi investitii in productia industriala ar fi eficace, cele din exploatarea resurselor minerale sunt de moment si ar trebui continuate cu aplicatii ale productiei de diverse bunuri.Vizita d-lui Ponta in China si tari din Eurasia nu ar trebui criticata, s-a cautat o solutie de atragere de investitori.Personal am fost invitat in doua state puternice, Coreea de Sud si Taiwan, cu posibilitati de investitii deosebite, tema ar trebui urmarita.Fiind inginer, nici pana in prezent, nu m-am lamurit, cum de a fost posibila distrugerea industriei Romaniei, fara nici un fel de reactie din partea celor care puteau opri aceasta tragedie.
    • +5 (5 voturi)    
      pai hai sa revedem (Vineri, 12 iulie 2013, 20:23)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui scridon radu-lucian

      pe vremea carui partid s-au facut marile privatizari, iar marile platforme industriale au fost taiate si transportate ca si fier vechi in China.
      actualul guvern e gogosar, face gogosi bune pt. credulii care i-au votat.
    • +1 (1 vot)    
      suntem in alt MILENIU! (Sâmbătă, 13 iulie 2013, 13:45)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui scridon radu-lucian

      din tari cu cost de manopera redus (China, Asia Centrala) nu poti aduce INDUSTRIE la noi, deci ioc job-uri. In definitiv Nokia a plecat din RO spre Asia nu invers.
      Industria RO din '89 nu ar avea azi niciun viitor (cost de energie, cost de manopera, CONCURENTA LOIALA, etc).
      Iar scaderea vine din: Mechel, Mittal, ingrasaminte si este de fapt MULT MAI MARE, dar per total compenseaza cresterea la auto.
  • +3 (3 voturi)    
    Lituania (Vineri, 12 iulie 2013, 14:39)

    was [utilizator]

    "cele mai abrupte scaderi au fost inregistrate in:

    Lituania (-6,3%)
    ...
    Cele mai puternice cresteri au fost raportate de
    Lituania (+21,6%)"

    Ei, acum care este adevarul? Cel evaluat si cel raportat nu coincide?
  • -7 (7 voturi)    
    ce sa spun (Vineri, 12 iulie 2013, 14:41)

    antitot [utilizator]

    In Suedia tot Ponta este prim ministru?
    • +10 (10 voturi)    
      anapoda (Vineri, 12 iulie 2013, 17:40)

      derWixxer [utilizator] i-a raspuns lui antitot

      Cand o tara cu economie foarte puternica precum Suedia pierde aproape 4 procente nu e un capat de lume, dar cand una care are cutitul la os si sta pe perfuzia FMI sa mai plateasca o pensie sau doua mai si pierde peste 10% din productia industriala, nu e de neglijat.

      Incerc mai pe intelesul tau:
      Tu ai zece mere (rupt de foame) si pierzi unul din ele, altul are 100 de mere si pierde aproape 4 din ele. Tu esti lihnit de foame dar te uiti tot in curtea celuilalt.
      Dar ma rog, te inteleg si pe tine ... ti-ai facut datoria, ai postat de bine de Ponta, ti-ai luat banul.
  • +16 (18 voturi)    
    Nici vorba de scadere (Vineri, 12 iulie 2013, 14:50)

    Porcurorul General [utilizator]

    Este doar o crestere negativa.
  • +6 (6 voturi)    
    Ciudat (Vineri, 12 iulie 2013, 14:54)

    alecxs [utilizator]

    Mi se pare foarte ciudat că am avut în ultimele 6 luni creșteri ale producției industriale și tocmai în luna mai -10,7%?!

    Citți aici documentul eurostat:
    http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_PUBLIC/4-12072013-AP/EN/4-12072013-AP-EN.PDF
    • +5 (5 voturi)    
      Posibila explicatie (Vineri, 12 iulie 2013, 15:10)

      Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui alecxs

      În luna mai a fost și 1 mai, au fost și Paștele, o grămadă de lume și-a luat „punte”, posibil și în industrie. E suficient ca doar 2 zile să fi fost astfel compromise (ba m-aș aștepta și la mai mult), față de un număr de 21-22 zile lucrătoare în mod normal într-o lună, și avem deja explicația scăderii „abrupte” față de aprilie.
      Dacă presupunerea mea e corectă sau nu, se va vedea când vor fi publicate datele similare pentru luna iunie și le vom compara cu luna mai.
      • +1 (1 vot)    
        nici vorba! (Sâmbătă, 13 iulie 2013, 13:47)

        cinic [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

        minus la Mechel, minus la Mittal, minus la carbune, minus la ingrasaminte chimice, plus la auto. Un mare MINUS la energie (surplus nevandabil).
    • +2 (2 voturi)    
      Ei, ciudat! (Vineri, 12 iulie 2013, 15:16)

      Kute [utilizator] i-a raspuns lui alecxs

      S-a oprit lumea pentru un moment (de 30 de zile) de reculegere! Pentru ziua de doliu naţional n-avem date statistice (încă)...
    • +6 (6 voturi)    
      posibile explicatii (Vineri, 12 iulie 2013, 15:30)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui alecxs

      - ascunderea gunoiului sub pres pana la venirea vacantei de vara, cand subiectul nu mai este la fel de vizibil.
      - franarea brusca a productiei ca urmare a unor evenimente care se petrec deja in piata si care inca nu se simt la oamenii obisnuiti.
      - politicul incepe sa-si faca simtita influenta negativa tot mai mult in economia reala.
    • 0 (0 voturi)    
      Ai dreptate doar ca nu-i nimic ciudat , (Sâmbătă, 13 iulie 2013, 9:52)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui alecxs

      e ceva normal ....ai nostrii smecheri defecti au avut vise erotice si au crezut ca fac mamaliga praf . Nu isi dau seama ca vremea raportarile umflate a trecut .

      In concluzie n-am avut nici po crestere reala ci doar pe hirtiile de la ministere din RO.
  • +7 (7 voturi)    
    Pai, daca toata energia e in claxon... (Vineri, 12 iulie 2013, 14:56)

    Metec [utilizator]

    O guvernare propagandistica, fara eficienta: iata ce ne arata USL de 1 an de zile. Incapacitatea lor de a conduce se vedea de cand erau in opozitie: niciun proiect alternativ, doar insulte si obraznicii (chiorul, betivul, marinarul securist si altele). Poporul i-a ales, ca n-a avut altii la indemana. De ce nu iesim in strada, ca bulgarii, sa denuntam mafia cu cele doua fete ale sale: USL si PDL?! Sa construim o alternativa politica la cele doua mafii, zise de stanga sau de dreapta?! De ce vegetam, asteptam sa ajunga cutitul la os?!
  • +10 (10 voturi)    
    Nu e adevarat (Vineri, 12 iulie 2013, 15:13)

    Je__ [utilizator]

    Ieri Plagiattore ne-a zis altceva.
  • +11 (11 voturi)    
    Este decit minciuni (Vineri, 12 iulie 2013, 16:12)

    Trojan.H [utilizator]

    Mam uitat io la televizor si e eczact invers.A zis si primu ministru, suntem pe locul 1 peste engleji si franceji.
  • +5 (5 voturi)    
    Industrializare (Vineri, 12 iulie 2013, 16:20)

    Ioanas [utilizator]

    Las' ca vin chinezii sa ne industrializeze de 100 mil de euro ! ;)
  • +4 (4 voturi)    
    4 minute la Merkel. (Sâmbătă, 13 iulie 2013, 13:18)

    FLORIO [utilizator]

    Ponta vorbeşte 4 minute cu Merkel. Astea sunt semnale foarte grave. Anul trecut USL au făcut Europa troaca de porci . Dar europenii tac si fac. Români!!!!! Daca nu indreptati voi lucrurile o să aveţi voi de suferit si nu Ponta. Ăla are milioane puse deoparte.'o zi buna va doresc.
  • +3 (3 voturi)    
    Ponta Plagiatorul minte exact ca Adrian Năstase (Sâmbătă, 13 iulie 2013, 14:30)

    visio [utilizator]

    numai că acum românii sunt mai destupați un pic la minte; și atunci înregstram ”succesuri” după ”succesuri”; începând cu promovabilitatea dela BAC și terminând cu producția industrială; numai mere vopsite în verde nu am văzut pe timpul guvernării infractorului Adrian Năstase; asta să fim exact ca în vremea lui ceaușescu; la fel de sincer mă mir cum cineva în țara asta poate crede că Ponta Plagiatorul este sau poate avea idei bune pt economia românească; am mai spus pe aici, Ponta când nu s-a descurcat a trebuit să Plagieze; altfel, Ponta are zero realizări; partea nasoală este că cei 60% vor trebui să suporte cheltuielile pt cei 40 votanți usl (pensionari, bugetari, etc); în loc să trăim bine, noi și familiile noastre, trebuie să ”cărăm” paraziții și leneșii; cu timpul poate că se vor mai împuțina ăștia din urmă....că de revenit nu îmi fac speranțe; un leneș nu va munci în viața lui...
  • +3 (3 voturi)    
    NU VA MAI FACETI PROBLEME, ROMANILOR! (Sâmbătă, 13 iulie 2013, 16:40)

    father nicky [utilizator]

    Foarte curand vor sosi in RO madame Christine Lagarde, directorul FMI si frau Andrea Schaechter noua sefa a echipei de negociatori pentru Romania, care ne vor instruii cum se ne legam noua "centura de siguranta", negociata recent cu FMI ! Sa speram ca "stocul de 5 miliarde de euro" al acestui imprumut de tip "preventiv, ii va convinge pe investitorii straini si romani sa nu isi mai "volatilizeze" capitalurile spre alte locatii mai favorabile pentru business!
    "Romania a inregistrat cea mai abrupta scadere din UE a productiei industriale" pretinde stirea, dar eu ma tot intreb despre ce industrie este vorba?! Ca in orasul meu fosta "zona industriala" a fost rasa cu buldozerul si s-a construit un mare bazar si si un si mai mare shoping city! Judetul este fruntas la exportul de forta de munca catre tarile europei occidentale, iar cea mai prospera "industrie" este "micul trafic de frontiera" in care am ajuns sa folosim chiar si deltaplane pentru trasportul baxurilor de tigari "de import"! Acum asteptam cu interes vizita celor doua importante femei de la FMI!
  • +4 (4 voturi)    
    Pai nu spunea dottorel (Sâmbătă, 13 iulie 2013, 17:17)

    Wanheda [utilizator]

    ca Romania rupe tot in zona? 100000 de locuri de munca, 10mld pana la final de an, absorbtii de bani europeni uriase?
    Ce fain e sa guvernezi din trompeta pe la TV.
    • 0 (0 voturi)    
      INCA NU TE-AI PRINS CA NU TREBUIE... (Luni, 15 iulie 2013, 2:06)

      father nicky [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

      ...niciodata-niciodata sa crezi ceea ce spune un politician! Oricare politician! Ca toate discursurile "patriotice" si toate promisiunile facute in interesul "binelui public" trebuie tratate cu sceptism si circumspectie, pentru ca daca esti naiv si credul, politicianul "te face" imediat din vorbe, iti ia votul si...te uita! Cand constati ca politicianul te-a inselat este deja prea tarziu si nu-ti mai ramane decat sa-ti dai palme singur in fata oglinzii! Politicienii nu sunt prietenii nostri, nu sunt rudele noastre! Ei pactica o "meserie" veche de cand e lumea prin care incearca sa ne "vanda" un "bine" ipotetic dintr-un viitor incert, adica, cum zice proverbul, "blana ursului din padure!" Singura atitudine normala fata de politiciei este sa stam permanent cu ochii pe ei, sa-i tracem la raspundere cand gresesc si sa-i schimbam cat mai des, nelasandu-i sa faca radacini in vreo functie!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică