UPDATE Varianta a scrisorii de intentie cu FMI: Contributii de sanatate la veniturile din chirii, impozit diferentiat in functie de destinatia cladirilor. Ministerul Finantelor confirma introducerea CASS pentru chirii

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 6 august 2013, 15:57 Economie | Finanţe

 documente
Guvernul se angajeaza sa aprobe pana la mijlocului lunii septembrie 2013, prin ordonanta de urgenta, taxarea obligatoria prin contributii la fondul de sanatate a veniturilor obtinute de persoanele fizice din chirii, incepand cu anul 2014, potrivit unei variante din 29 iulie a scrisorii de intentie convenite cu FMI si consultata de HotNews.

"In acest scop, pana la mijlocul lunii septembrie 2013 (actiune prealabila) vom aproba o Ordonanta de Guvern, de largire a bazei de contributie, spre exemplu,  prin care sa se aplice o taxa obligatorie (contributie la fondul de sanatate) asupra veniturilor obtinute de persoanele fizice din chirii, care sa fie implementata de la 1 ianuarie 2014", se arata in aceasta scrisoare.

UPDATE Ministerul Finantelor confirma, intr-un comunicat, ca se vor introduce contributii de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile obtinute de persoanele fizice din chirii.

"Referitor la introducerea CASS (contributiei de asigurari sociale de sanatate) in cazul veniturilor obtinute din chirii de persoanele fizice, precizam ca aceasta masura are in vedere largirea bazei de contributie, reprezentand un prim pas in vederea implementarii unei abordari fiscale unitare, astfel incat contributiile pentru sanatate sa fie platite de catre persoanele care obtin venituri si din alte surse decat cele de natura salariala".

De asemenea, guvernul are in vedere reducerea diferentelor care exista in "baza de pensii pentru diferitele activitati derulate (activitate de natura salariala, activitati de tipul PFA, drepturi de autor etc)". Executivul se angajeaza ca sa se consulte cu echipele FMI si CE inainte de a face "orice fel de modificari sistemului fiscal".

De asemenea, guvernul se angajeaza ca, inainte de finalizarea bugetului pe anul 2014, sa revizuiasca baza de impunere pentru taxele pe proprietate, care "va varia in functie de destinatia proprietatii si nu de statutul juridic al proprietarului". Cu alte cuvinte, se vor plati impozite mai mari pentru imobilele inchiriate.

Guvernul arata, in aceasta varianta a scrisorii de intentie, ca doreste sa elaboreze un nou regim de taxare si de redevente pentru petrol si gaze care sa intre in vigoare din 2015 pana in 2024, "daca toate partile implicate vor fi de acord".















Articol sustinut de Superbrands

JW Marriott, orasul din mijlocul orasului

Unul din cei mai mari jucatori de pe piata hoteliera locala, hotelul JW Marriott Bucharest Grand Hotel si-a castigat in cei 17 de existenta reputatia de un oras in mijlocul orasului datorita impresionantei desfasurari de produse si servicii: 402 camere si apartamente elegante, cele mai mari camere de 5 stele din zona, cu o suprafata medie de 36.8 mp, sase restaurante si lounge-uri, 12 sali de evenimente, dintre care doua ballroom-uri ce pot gazdui impreuna pana la 1.200 de persoane. Cladirea mai adaposteste un centru de fitness si spa, cu piscina interioara, o galerie de magazine de branduri internationale de lux ce acopera o suprafata de peste 2.700 mp, spatii de birouri de 11.000 mp si o parcare generoasa de 550 de locuri.

14119 vizualizari

  • +14 (14 voturi)    
    smen! (Marţi, 6 august 2013, 16:09)

    cinic [utilizator]

    se inlocuieste contractul de inchiriere cu contract de comodat si KANCI impozit.
    • +1 (7 voturi)    
      NU-TI FACE ILUZII! (Marţi, 6 august 2013, 18:11)

      father nicky [utilizator] i-a raspuns lui cinic

      Daca isi propun sa modifice atat de mult si atat de multe, vor gasi solutii sa-ti ia banii chiar si atunci cand nu faci nimic, "platesti o taxa pentru ca stai degeaba"!! Ca in America! Pentru ca am STAT parcat mai mult cu 2 minute si 20 de secunde peste ora prevazuta, o politista locala de la "parking" a primariei din Houston ma "impozitat" cu $25 ! Intr-o alta zi am vazut-o pe aceiasi politista care a "impozitat" cu $25 o persoana pentru ca "statea" cu masina - a apreciat ea - la mai putin de 10 feet(3 metrii) de hidrantul pentru pompieri de pe barginea strazii! Si - dupa cum poate sti - americanii nu se "tem" asa de tare politie, FBI, CIA, NSA, cat se tem de FISC! De politie poti sa mai scapi, dar de FISC nu!
      • +3 (3 voturi)    
        Imobil Impozitescu Visinescu (Miercuri, 7 august 2013, 10:56)

        nelu_controcelu [utilizator] i-a raspuns lui father nicky

        'va majora baza de impozitare ...' este un fals, baza de impozitare este deja marita la maxim, si imobilele si chiar si cainii platesc deja impozite pe venit sau profit.
        USL-istii comunistii vor sa mareasca baza de PARAIMPOZITARE, care e cu totul altceva, si anume reprezinta tot impozite pe venit dar luate cu alt pretext, in principal 2 mai PARAIMPOZITE:
        - paraimpozitul pentru 'gaura neagra a pensiilor (in special militare, tortionare, etc) si a ajutoarelor sociale('si-l vout plait monsieur', votanti USL )
        - paraimpozitul pentru 'gaura neagra a sanatatii lipsa' a romanilor, care tot prin indivizi gen Sova si Fenechiu sunt sifonatii in buzunarele lor.

        e un fel de urare 'Sa traiti bine!' de la Ponta si USL, bineinteles si de la 'liberali'
    • +2 (2 voturi)    
      LOL (Miercuri, 7 august 2013, 10:16)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui cinic

      Si crezi ca contractul de comodat nu poate fi evaluat in bani si impozitat? Te inseli :)
      • +4 (4 voturi)    
        nu fii naiv! (Miercuri, 7 august 2013, 12:08)

        cinic [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

        comodatul NU are grila! chiria are! Dar si asa: vor inchiria cu 20 lei pe hartie si restul la negru.
        PS. Cohen se ducea cu un cal la targ si l-a prins o furtuna! S-a rugat la Dzeu sa opreasca furtuna promitand jumatate din pretul calului la sinagoga si ploaia s-a oprit. Ajuns la targ a pus o gaina alaturi de cal si a cerut 1000 lei pe gaina, 10 pe cal si apoi a dus 5 lei la sinagoga.
  • +16 (18 voturi)    
    Si Ponta-i la Miami (Marţi, 6 august 2013, 16:13)

    Frank777 [utilizator]

    In raport cu starea de saracie a natiunii de care se ocupa Ponta ,printre picaturi ,un concediu scump la Miami nu este tomai expresia griji care il incearca .
    E mai mult expresia unui ciocoism oriental.
    Ce se intampla daca mergea si el la munte sau la mare in tara lui ?Daca se abtinea macar acum cand lumea face foamea si se anunta noi cresteri de biruri.
    Nu este bine dl.Pona,nu este bine...te asteptam la viitorele alegeri sa ne povestesti cum ai petrecut la Miami.Apoi mergem la vot.Da votam pe altcineva.Parerea mea.
    • +12 (14 voturi)    
      Da, din salariul lui de bujetar... (Marţi, 6 august 2013, 16:41)

      BPM [utilizator] i-a raspuns lui Frank777

      ...care parca era de 1,000 EUR net, isi permite sa se duca la Miami cu bona. Se castiga bine la bujetari daca isi permite sa se bronzeze la Miami
      • -7 (9 voturi)    
        parca ati fi badea si banciu (Marţi, 6 august 2013, 17:22)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui BPM

        de pe A3 si b1tv. numai saltimbancii aia se dau peste cap de cine se duce si cat se distreaza. a, am uitat mai era si presedintele care se balacarea in problema nationala, ""vacanta la Miami"".
        • +6 (6 voturi)    
          nu il compara pe Banciu (Miercuri, 7 august 2013, 13:07)

          zmeurat [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

          cu onomatopeicul de badea! nu exista termen de comparatie intre ei.
          Ca si prim ministru ar trebui sa dea exemplu natiunii , nu sa o batjocoreasca .
      • -1 (7 voturi)    
        TREBUIE SA-TI FIE CLAR!! (Marţi, 6 august 2013, 18:35)

        father nicky [utilizator] i-a raspuns lui BPM

        O sa constati de acum inainte ca oricine va fi prim-ministru la Palatul Victoria, impozitarea si taxarea va fi extrem de dura si sustinuta! Si asta pentru ca noul sefa a echipei de negociatori FMI pentru Romania este Frau Dr. Andrea Schaechter, care pana acum a fost sefa Departamentului Afaceri Fiscale din FMI! In negocierile care au avut loc recent pentru incheierea unui nou acord pentru acordarea unui nou imprumut(centura de siguranta) ! s-a sugerat(citeste: i s-a impus) guvernului Romaniei o politica fiscala ferma! Asa ca dupa "marea taiere" din 2010, urmeaza "marea fiscalizare"! SA TRAITI BINE!
        • +1 (3 voturi)    
          Ferma nu inseamna neaparat... (Marţi, 6 august 2013, 22:01)

          Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui father nicky

          ...dura, in sensul de crestere a taxelor. Desi ma tem ca pentru cei mai multi politicieni acesta va fi sensul (sub)inteles
          • +2 (2 voturi)    
            ferma, dura... (Miercuri, 7 august 2013, 10:44)

            Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Mihail_AD

            daca guvernul face pomeni pe o parte, e normal sa stranga pe cealalta.

            aveti TVA redus la paine si paine la acelasi pret, atunci platiti alte taxe...
            • 0 (0 voturi)    
              E normal sa stranga... (Miercuri, 7 august 2013, 22:31)

              Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

              ...indiferent de pomeni.
              Promisiunile electorale vizau imbunatatirea echilibrului bugetar pe baza cresterii gradului de colectare.
              Dealtfel, pretextul pentru scaderea TVA la paine este chiar cresterea incasarilor datorata decurajarii evaziunii fiscale. Daca ea este legata de cresteri de taxe in alte domenii atunci:
              1) fie obiectivul masurii nu este indeplinit, pentru ca in loc ca veniturile statului sa creasca, ele de fapt scad
              2) fie adevaratul motiv pentru care s-a propus modificarea taxelor e diferit, si in acest caz se pune intrebarea de ce el trebuie tinut secret.

              Tactica a fost rezumata foarte bine intr-un titlu Hotnews: Guvernul ieftineste painea, scumpeste vinul si muta evaziunea dintr-un loc in altul.

              La fel de mare dreptate aveti in descrierea ironica a situatiei:
              1) TVA redus la paine - scad incasarile pe unitatea de produs
              2) Acelasi pret - scaderea se muta in alt buzunar
              3) Alte taxe: cineva trebuie, totusi, sa acopere gaura din buget si acestia sunt, bieninteles, consumatorii.

              As vedea un singur castig din toata afacerea: se descurajeaza consumul de alcool. Dar nu rezulta de nicaieri ca acesta este printre efectele tintite. Mai mult:

              - daca scade consumul de alcool, atunci scade si lantul de taxe incasate de pe urma comercializarii lui (nu numai accizele)
              - daca, din contra, consumul ramane constant, atunci sanatatea consumatorilor e la fel de afectata, dar ei vor fi, in plus, si mai saraci.

              Singura parte pozitiva s-ar putea obtine din cumularea cresterii pe termen scurt a incasarilor la buget cu auto-controlul consumatorilor imbunatatit dupa o oarecare intarziere. Dar pentru o evaluare ar fi nevoie de un studiu, de care nu prea s-a auzit prin Studiourile de Stiri purtatoare de cuvant.
        • +6 (6 voturi)    
          Taticu' nicu (Miercuri, 7 august 2013, 11:35)

          , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui father nicky

          E foarte clar, numai ca prostalaii tai, in campanie nu au spus niciodata asa ceva!
          CAnd ceilalti souneau ca va fi bine, tonta si cacarau + ala micu', mancau... altceva pe latrine!
          SI pe tine te/am vazut sustinandu/i!
          De ce sa/mi fie mie clar\/!
          Eu stiam, tu insa ai pus botul si incersi sa speli mortii! CA multi uslasi si votaci uslasi!
          "Bani sunt, nu sunt bine folositi"
          "NE face noua in tara noastra FMI legea?"
          IA mai gandeste/te si abia dupa aceea da sfaturi!
          Hai, pofta mare pe latrine!
          DAca nu e BAsescu de vina, trebuie sa ne fie clar ca....?
          Daca votacii usele sunt prosti, nu ma lua si pe mine de fraier!
    • +14 (14 voturi)    
      Pai (Marţi, 6 august 2013, 18:02)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Frank777

      Cind poporul voteaza ca OILE si le da 70% din parlament, cind dupa un an de dat cu stingu-n dreptu cum nu cred ca s-a mai intimplat in istoria recenta (vezi privatizarea Oltchim, privatizara CFR, schimbarile de ministri la fiecare 2 saptamini, declaratiile contradictorii de la o zi la alta si de la u ministru la altul), au tot 70%, baietii ajung la concluzia ca asta vrea populatia.
      Si populatia o sa aiba ponta si kkrau, pina o sa le iasa pe nas.
  • +19 (19 voturi)    
    pai cum altfel ? (Marţi, 6 august 2013, 16:18)

    Vuck [utilizator]

    Ce te puteai astepta de la urmasul lui Iliescu, decat sa impoziteze pe cei care au ce inchiria si sa dea celor care stau cu mana intinsa pentru ca au preferat sa-si bea banii.
    Asa o sa ne transformam intr-un stat de asistati social.
    Ce nu inteleg eu este cum sunt liberalii de acord cu aceasta gaselnita comunistoida ?
    • +7 (7 voturi)    
      suna ca in '50? (Miercuri, 7 august 2013, 12:10)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui Vuck

      ai pamant? te ardem cu taxe! ai casa? te radem cu taxe!
      1950: Noi suntem poporul si ii ardem pe cei ce sug sangele poporului. Traiasca PCR si activul de partid!
  • +18 (18 voturi)    
    Uselisti sarlatani (Marţi, 6 august 2013, 16:18)

    hotnewsfil [utilizator]

    In prezent, proprietarul plateste 16% impozit numai pentru 75% din chiria contractata, considerandu-se ca , din partea de 25%, ptrprietarul face reparatiile periodice si intretinerea constructiei si instalatiilor.
    Stiind ca asemenea reparatii-intretinere costa enorm azi, ca, de regula, chiriasul nu menajeaza spatiul inchiriat ( romanul asa se poarta cu ceea ce nu-i apartine), masura aplicata in prezent este realista, normala, dreapta.
    Plata de contributie CAS de 5,5% pentru chirie este un abuz, grosolan.
    12% mentionat in articol, preluat din lege, provine din faptul ca actualul impozit de 16% nu se aplica chiriei 100%, ci numai la 75%, cum am aratat mai sus, caci : 0,16 x0,75% = 0,12x100%.
    Banditii smecherosi uselisti care introduc acest nou impozit,cu denumirea 'contributie la CAS', prezinta aceasta masura ca fiind una care indreata o neregula alicata azi, in care, dintr-o eroare, impozitul pe venit, generalizat, de 16%, nu se aplica dintr-o eroare, proprietarii profitand azi, pe tacute de o eroare, de plata a unui impozit de numai 12%.
    Uselistii sarlateni baga mana in buzunarul cetateanului si, cand este surprins asupra furtului, spun ca nu ei, sarlatanii, au furat (ca puradeii prinsi la furat !), ci ca au extras doar, din buzunar, banii care nu trebuiau sa se gaseasca in acel loc. Operand acest furt, sarlatanii uselisti spun poporului : 'am luat banii care va apartin voua si vi-i restituim'.
    • +5 (5 voturi)    
      ochii la Timisoara! (Miercuri, 7 august 2013, 12:12)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      avocatul Kovaci a dat in judecata si A CASTIGAT pana la ICCJ ! CAS este asigurare de sanatate si nimeni nu poate fi asigurat contra vointei sale.
      Se pregatesc PATRU SUTE de avocati din Oradea.
      (sursa: Transilvania Live!)
  • +20 (22 voturi)    
    Traiasca Socialistii! Ura! Ura! Ura! (Marţi, 6 august 2013, 16:26)

    BPM [utilizator]

    Politicienii nostri mai mult sau mai putin puscariabili se lauda ca sprijina IMM-le, intreprinzatorii si clasa de mijloc - cei care si-au luat soarta in maini si si-au facut un magazin la parter, un coafor, un apartament inchiriat, un ceva acolo...ca sa nu mai fie angajati la stat. Toata lumea din politichie este cu IMM-le in gura.
    Cand de fapt micii intreprinzatori si clasa de mijloc sunt cei mai jumuliti.
    Si care va fi destinatia acestor bani? asistatii social evident...votantii de baza ai PSD... NU proiectele de infrastructura, NU informatizarea administratiei locale pentru a usura viata oamenilor si elimina spaga, NU invatamantul care produce pe banda noile generatii de asistati social, NU...NU...NU...
    Stiti cum sunt promisiunile voastre bai tovarasi? Precum cutiile goale de conserve rostogolite pe scari...fac foarte mult zgomot dar dupa ce ajung jos sunt adunate si puse la gunoi....
  • +5 (7 voturi)    
    asigurari de sanatate (Marţi, 6 august 2013, 17:56)

    eem [utilizator]

    Eu am domiciliul stabil in alta tara, dar am o proprietate data in chirie in Ro. Contract legal, inregistrat la finante cu suma reala.
    Momentan am o asigurare de sanatate in tara unde locuiesc si nu am nevoie de inca una in Ro. Pot fi obligat sa inchei acea asigurare de sanatate daca NU am nevoie de ea? Daca da, ce se intampla daca ma racesc? Ma trateaza ambii asiguratori?
    • +3 (3 voturi)    
      NU este legal sa te impoziteze in Romania in cazul (Marţi, 6 august 2013, 21:19)

      DaniB [utilizator] i-a raspuns lui eem

      Sunt in aceiasi situatie ca si tine. Trebuie sa ai grija sa nu se faca incurcaturi pe la ANAF (ei controleaza acum si impozitul pentru CAS). Legal nu au voie sa-ti impuna impozitarea CAS in Romania daca ai domiciliul stabil in alta tara, chiar ar fi o aberatie.
    • +6 (6 voturi)    
      :) (Miercuri, 7 august 2013, 10:26)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui eem

      1. Daca "te racesti" nu te mai trateaza nimeni :)

      2. Legat de impozitarea in Romania (CAS), depinde daca esti rezident fiscal in Romania (e diferit de a avea domiciliul in Romania). Statul roman trateaza problema simplist: ai buletin de Romania, esti rezident. De aici doua situatii:
      a. Daca nu ai, nu mai esti considerat rezident si cel mai probabil nu vei fi impozitat. Asta e varianta simpla.
      b. Daca ai buletin/carte de identitate romanesc, statul roman in marinimia lui te considera automat rezident. Fiind rezident te baga in sistemul de asigurari de sanatate (unde de fapt tu esti obligat sa te inrolezi, nu te inscrie statul automat) si daca nu ai venituri salariale in Romania (sau alte venituri cu taxare la sursa unde iti ia automat CAS) iti cere sa platesti CAS/CASS pe chirie. De curand fiscul si administratiile locale au unificat bazele de date, astfel incat daca platesti impozit pe venitul din chirii te poti trezi automat cu decizia de impunere la CAS pentru chirii (plus penalitati/dobanzi de intarziere etc)- iti va veni la adresa din buletin.

      Legat de punctul b, buba mare in rationamentul statului este ca te considera rezident strict pe baza CI/buletin. Legal esti rezident doar daca stai mai mult de 90 zile in tara (mai ales daca esti plecat in UE, unde legislatia e armonizata cu cea romana).

      Daca esti in situatia de a primi o decizie de impunere pe CAS/CASS si nu stai in tara mai mult de 90 zile (plus ca zici ca esti inregistrat in alt sistem de asigurari), probabil ca cel mai bine e sa dai statul in judecata pe decizia de impunere respectiva. Statul va incerca sa iti forteze mana sa platesti, daca vad ca te duci cu avocatii peste ei atunci e posibil sa isi schimbe optica. Deja instantele nu mai considera rezidenta valabila doar pe baza buletinului, asa ca statul si-a pierdut puterea de a impune.

      Succes! (si eu sunt in aceeasi situatie si astept cu interes o eventuala decizie de impunere pentru a ma putea judeca cu statul)...
      • +3 (3 voturi)    
        aberatia maxima (Miercuri, 7 august 2013, 12:27)

        omidius [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

        Iti dau un exemplu si mai grav.
        - ai CI de Romania,
        - ai un cont curent deschid la o banca romaneasca
        - nu ai nici un fel de venit in Romania (nici salariu, nici pensii, nici chirii, nici dividente)
        Banca iti va acorda o dobanda la contul curent. Care poate fi de doar cativa bani. In momentul respectiv, trebuie sa calculeze 16% din dobanda si sa o livreze ANAF-ul ca impozit platit de tine.

        Dupa care ANAF-ul te trece in catastif ca fiind om care obtine venituri din dobanzi. Si in baza unui protocol, instiinteaza CNAS ca ai astfel de venituri.

        Iar legea spune ca pentru veniturile din chirii, divedente SAU dobanzi, se plateste CASS la venitul respectiv, dar nu mai putin de salariul minim.

        Prin urmare: venit 0,5 lei lunar dobanda la contul curent
        CASS: 52 de lei lunar (6,5%*800 lei salariul minim)
        Totul doar pentru ca ai facut greseala sa iti pastrezi CI si un cont bancar.
    • +2 (2 voturi)    
      te judeci si castigi! (Miercuri, 7 august 2013, 12:13)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui eem

      s-a intamplat deja la Timisoara. ICCJ a decis ca "nu poti fi asigurat contra vlointei tale". Avocatul Kovaci a castigat si mai sunt si alte procese pe rol.
  • -13 (13 voturi)    
    VA TREBUI SA NE OBISNUIM! (Marţi, 6 august 2013, 18:50)

    father nicky [utilizator]

    Romania are o datorie externa pe termen scurt, mediu si lung de cca. 100 de miliarde de euro!
    Bugetul Romaniei pierde in fiecare zi 45 de milioane de euro. Si asta de 6 ani incoace. Din 2006, de la aderarea la Uniunea Europeana, vedem ca bugetul Romaniei a pierdut din cauza evaziunii fiscale aproape 100 de miliarde de euro.
    Evaziunea facuta de 20 de milioane de romani este pretul platit de guvernanti in compensarea linistii sociale. Un pact care a blocat dezvoltarea economica. O intelegere tacita intre stat si "enoriasii" evaziunii fiscale, prizonierii saraciei.
    Daca statul ar intra in evazionistii comuni ar fi deranj maxim. Daca omul de rand ar fi pus in situatia sa plateasca mai mult pentru produsele de subzistenta, atunci sa vezi spectacol in Piata Victoriei. Foametea ar fi cat casa!
    ACESTA ESTE PREZENTUL SI VIITORUL ROMANIEI! Dupa "marea taiere din 2010" urmeaza "marea fiscalizare"! Si toate acestea ni se intampla in mandatul "presedintelui jucator", pe care l-am votat sa traim bine!
    De aceea, cred ca guvernantii se roaga ca evaziunea fiscala sa tina sub control saracia romanilor. Daca romanii se multumesc cu ce au, obiectivul a fost atins! Rugaciunea a ajuns unde trebuie.
    • +8 (8 voturi)    
      ce judecata luminata (Marţi, 6 august 2013, 21:10)

      mircearh [utilizator] i-a raspuns lui father nicky

      Ba Gogule, tu esti sub influneta etnobotanicelor ? Ce afirmatie e aia " toate acestea ni se intampla in mandatul "presedintelui jucator", pe care l-am votat sa traim bine! " :))))))))))
      Nici nu stiu de unde sa incep cu demontarea, asa ca ma las pagubas :))))) Da-le Doamne minte :)))))
      • -12 (12 voturi)    
        ce nu ti-e clar? (Miercuri, 7 august 2013, 0:05)

        father nicky [utilizator] i-a raspuns lui mircearh

        Tu de ce l-ai votat?! Nu ca sa traiesti bine? L-ai votat si in 2004 si in 2009?! Nu a fost /este el "seful statului"?! Nu a fost/este el "presedintele jucator?! Nu a anuntat el la ora de maxima audienta taierea salariilor, pensiilor, indemnizatiilor, sprurilor si alocatiilor?! In 2014, ultimul an de mandat, va creste fiscalitatea de o sa-ti iasa parul prin caciula! Trimitei fuguta o telegrama de multumire pentru felul cum s-a jucat cu tara si cu vietile a 20 de milioane de romani!
        • +10 (10 voturi)    
          n-ai trait bine (Miercuri, 7 august 2013, 1:58)

          mircearh [utilizator] i-a raspuns lui father nicky

          Nu din cauza lui Basescu, si aia a fost o urare, nu o promisiune. E o diferenta.
          Sfat : incearca mai bine sa judeci politicienii prin prisma faptelor nu a declaratiilor, ca la campanie se zic vrute si nevrute. Sau daca tii neaparat la sloganuri si promisiuni, sa ai in vedere discrepanta dintre acestea si faptele ulterioare.
          Ia sa vedem cine e campion la faza asta.
          • -7 (7 voturi)    
            deci toti sunt prosti (Miercuri, 7 august 2013, 6:26)

            father nicky [utilizator] i-a raspuns lui mircearh

            si tu vrei sa-l desemnez pe cel mai prost dintre prosti! ok! sa incepem cu basescu! spunene-mi ce a facut concret din toate cate ni le-a "urat"? nimic! industria romaneaca nu mai exista! flota nu mai exista! sistemul sanitar distrus! invatamantul distrus! sistemul de pensii in agonie: are un deficit de 3,5 miliarde de euro!someri: 750.000, majoritatea tineri! trei milioane de romani au plecat din tara dupa decembrie 2004! datoria externa este de cca. 100 miliarde de euro!numai in 2013, romania este obligata sa se imprumute cu cca. 13,5 miliarde de euro pentru achitarea ratelor si dobanzilor scadente, plata pensiilor, acoperirea deficitului bugetar! datoria externa este de 5.000 de euro per capita! in 2013, romania se imprumuta in 2013 cu cca. 500 euro pe secunda! si toate aceste "realizari" sunt din "epoca basescu"!
            cand ceausecu a murit a lasat romania fara datorii, cu 2 miliarde de dolar cash sialte 8 miliarde de dolari in contracte si imprumuturi care trebuiau recuperate! in 1989, navrom era a patra flota comerciala din lume! mai vrei?!
            • +6 (6 voturi)    
              In parte ai dreptate, dar... (Miercuri, 7 august 2013, 10:24)

              Piticot9 [utilizator] i-a raspuns lui father nicky

              dar nu este doar presedintele de vina, tin sa iti deschid un pic ochii. Politica interna este facuta de guvern, fiscaliatatea si masurile sociale tot de guvern sunt implementate. Iar aceste masuri de asistare sociala care, trebuie sa recunoastem, aduc voturi USL-ului, iar aceste voturi practic vin de la putori, betivi, prosti ca noaptea. De altfel, aceasta masa de asistati sunt marele lor bazin de votanti si vor face tot posibilul sa isi pastreze aceasta masa si sa ii tina in bezna. Vina pt aceasta situatie dezastroasa este a noastra a tuturor, dar cu precadere a tuturor asa zisilor politicieni, indiferent de culoarea politica, care urmaresc decat imbogatirea personala.
            • +4 (4 voturi)    
              ai scris o colectie de 172 cuvinte.... (Miercuri, 7 august 2013, 10:34)

              minus [utilizator] i-a raspuns lui father nicky

              si nimic mai mult!

              Doreai ca Basescu sa revigoreze industria jefuita timp de 14 ani? Cui bani de acasa?
              Pe de o parte suspinati ca a fost jucator, pe de alta ca nu a facut bla, bla, bla, bla...?

              Flota... a fost un proces pe tema asta, in care aproape tot Navromul a fost acuzat de-a valma. Acuzatii nu incapeau in sala de tribunal, procesul se amana prin neprezentare- desi oamenii erau acolo, pe scari, etc.
              De ce s-a terminat procesul cum s-a terminat, odiosul dictator a ucis justitia?

              Bunicul meu a cumparat o Dacie in 1980, a murit in 2003 la 89 de ani nerealizand ca avea in curte mai mult rugina decat masina. Cam asa sunteti voi cu flota: vezi Doamne era o minunatie de fier, nemuritoare, care ne lipseste astazi.
              Era fier ruginit la momentul vanzarii, chiar nu intelegeti asta? De ce nu am construirt alta flota- alta discutie din seria "de ce nu avem....".
              Si chiar.... fara flota ne mai descurcam, dar fra sosele- mai greu.
              De ce nu avem autostrazi, father, le-a vandut Basescu?
              • +2 (2 voturi)    
                hello (Miercuri, 7 august 2013, 10:46)

                Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui minus

                flota flota ... semnatura era a lui vacaroiu.
        • +8 (8 voturi)    
          father draga.... (Miercuri, 7 august 2013, 7:35)

          minus [utilizator] i-a raspuns lui father nicky

          tie nu ti-e bine niciunde.... si Obama si-a zis ca America e tare dar tu te vaiti ca platesti amenzi pe la Houston!

          De fapt drama Romaniei este ca a devenit o tara ce functioneaza doar cu imprumuturi. Acordul cu FMI nu este o centura de siguranta ci o transfuzie.

          Problema este ca sunt doar 4.5 milioane de salariati, Basescu este doar unul dintre ei.
    • 0 (2 voturi)    
      Imi permit sa am dubii... (Marţi, 6 august 2013, 22:11)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui father nicky

      ...ca evaziunea genereaza pace sociala. Este adevarat ca distribuie veniturile intr-un mod mai flexibil decat o permit normele exagerat de rigide; totusi, mi se pare ca nu asigura nici pe departe cele necesare pentru o viata linistita. In plus, genereaza neliniste prin:
      - neacoperirea unor drepturi legale (cum ar fi asigurarile sociale si de sanatate)
      - riscul indus de incalcarea legislatiei
      - contributia la lipsa predictabilitatii, atat din punct de vedere al evazionistului, cat si al statului, lipsit de informatii pentru o proiectie corecta a viitorului
    • +2 (2 voturi)    
      Frate, bati campii (Miercuri, 7 august 2013, 12:29)

      v_sile [utilizator] i-a raspuns lui father nicky

      Bugetul Romaniei pierde 45 de milioane zilnic? Frate, deficitul bugetar e cam 3% din PIB, adica undeva la 4,5 miliarde de euro annual.

      Daca deficitul ar fi 45 de milioane zilnic asta ar duce la 16 miliarde annual, adica la un deficit de aproape 12% din PIB. Eram in faliment de mult. De unde iei cifrele astea? De la Antene?

      Si nu, eu nu prea vreau sa ma obisnuiesc cu cresterile astea de taxe. Si nu vad legatura cu Basescu. Basescu si companie a preferat sa taie din pensii, salariile bugetarilor si ajutoare sociale pentru a reduce deficitul. Ponta si companie impoziteaza tot ce misca pentru a reduce bugetul.

      Daca esti pensioner, bugetar sau primesti ajutor social, Ponta e omul tau.

      Nu mai tot da vina pe Basescu pentru cresterile de taxe.
    • +2 (2 voturi)    
      RECTIFICARE (Miercuri, 7 august 2013, 13:09)

      zmeurat [utilizator] i-a raspuns lui father nicky

      bugetul Romaniei a fost desfiintat cu brio de pe vremea lui taicutul Iliescu.
      Multumiti partidului!
  • +6 (8 voturi)    
    Impoziele sunt doar pentru cei corecti in Romania (Marţi, 6 august 2013, 21:25)

    DaniB [utilizator]

    In Romania sunt impozitati doar cei corecti, si tot lor le este "incarcata factura". Nu ar fi mai simplu cresterea fiscalitatii? Ce face Garda financiara? Cica reduc TVA la paine :) cine nu a platit pana acum impozite nu o sa plateasca nici de acum inainte!!! Vor plati tot prostii care au facut-o pana acum!!!
  • +12 (12 voturi)    
    Mda (Marţi, 6 august 2013, 21:40)

    electron [utilizator]

    Stati linistiti ca doar s-a redus tva la paine ce ne vom mai lafai noi de acuma incolo. Ce mai, eu cumparam cu 4.2 lei dupa reducere o sa fie nu stiu vreo 3.9 - 4 lei, ai de capul meu ce economie o sa fac pe luna cu painea ...
    Acuma la modul serios baga praf in ochi cu painea si pe urma ne arde pe altundeva.
    Ok sa zicem ca ia CASS de pe chirii dar sa ia numai de la persoanele care nu contribuie prin salar. Altfel platesti de doua ori acelasi lucru. Sau ok sa ia de peste tot, dar macar dupa 23 de ani de la revolutie sa vedem si noi ceva imbunatatiri in sanatate ca la noi taxele tot cresc dar serviciile sunt tot mai proaste, atunci vine intrebarea de ce sa le mai platesc.
    Si pana acuma cine putea nu declara chiria la fisc, ca sa scape de impozit, acuma o sa o declare si mai putini, asta unu la mana, doi la mana o sa se creasca artificial chiriile
  • +2 (4 voturi)    
    deci (Miercuri, 7 august 2013, 10:03)

    antitot [utilizator]

    Daca platesc CASS ca sunt angajat si mai si inchiriez o casa il platesc de doua ori .
    O aberatie.
    • +5 (5 voturi)    
      tot Basescu, nu? (Miercuri, 7 august 2013, 12:16)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui antitot

      de ce nu urli?
  • +5 (5 voturi)    
    Observati modul vag de exprimare (Miercuri, 7 august 2013, 10:14)

    bigbrother [utilizator]

    Din cadrul scrisorii de intentie: "vom încerca să", "Vom căuta să","Vom evalua", "Vom analiza" pentru punctele care se refera la impactul social, adica asupra votantilor.

    Din ce inteleg eu, daca nu merge bine, vor reveni la vechea varianta, evident gasind un tap ispasitor care le-a pus bete in roate. Daca merge, uite ce destepti suntem noi, votati-ne in continuare.

    Exemplul cel mai clar este in aceasta fraza:"Dacă procesul de privatizare se lovește de obstacole insurmontabile, vom redeschide licitația pentru privatizarea majoritară a CFR Marfă". Si care ar fi acele obstacole? Un "mariner" cu ochii in toate partile? Extraterestrii care vor ateriza pe cladirea guvernului? Prietenii care stiu de ce?

    Oare de ce ma simt ca un cobai in tara asta?
  • +2 (2 voturi)    
    asigurare de sanatate la locuinte? (Miercuri, 7 august 2013, 12:20)

    gigi1 [utilizator]

    Pai ce nu au nevoie si apartamentele de asigurare la sanatate? daca e nevoie de zugraveala vin cativa doctori si dau cu var.
  • +2 (2 voturi)    
    cu alte cuvinte (Miercuri, 7 august 2013, 12:21)

    nelu_controcelu [utilizator]

    tineti-va bine, vin vremuri grele...
  • +2 (2 voturi)    
    CAS la orice (Miercuri, 7 august 2013, 12:21)

    gigi1 [utilizator]

    Deabia astept CAS pe masina la leasing sau inchiriere, in caz ca se strica vine un doctor si ii consulta motorul.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi