Ministrul Liviu Voinea: Nu poti avea impozite din est si cheltuieli din vest

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 7 august 2013, 20:04 Economie | Finanţe

Ministrul delegat pentru Buget, Liviu Voinea, a infirmat din nou intentia guvernului de a impune cote de asigurari sociale pentru casnice, fara a dori insa sa precizeze exact daca se va introduce CASS pentru chirii, in conditiile in care ultima informatie fusese deja confirmata oficial de Ministerul Finantelor.

Ministrul s-a marginit sa afirme, la Realitatea TV, ca "nu poti avea impozite din est si cheltuieli din vest", explicand ca, daca romanii doresc autostrazi si drumuri mai bune, este necesara o mai buna colectare a taxelor existente.

In ceea ce priveste extinderea bazei de impozitare pentru contributiile la asigurarile de sanatate, Liviu Voinea a precizat ca "ideea a fost de a se asigura o finantare mai mare" acestui sector.

Intr-un comunicat publicat marti Ministerul Finantelor a confirma intentia de a se introduce o taxa suplimentara pentru chiriile incasate de persoane fizice, incepand cu 1 ianuarie 2014.

"Referitor la introducerea CASS (contributiei de asigurari sociale de sanatate) in cazul veniturilor obtinute din chirii de persoanele fizice, precizam ca aceasta masura are in vedere largirea bazei de contributie, reprezentand un prim pas in vederea implementarii unei abordari fiscale unitare, astfel incat contributiile pentru sanatate sa fie platite de catre persoanele care obtin venituri si din alte surse decat cele de natura salariala", a precizat Ministerul Finantelor, in acest comunicat.













Intreb BT: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor. Intalnirea online a inceput

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

7780 vizualizari

  • +49 (53 voturi)    
    pe bune? (Miercuri, 7 august 2013, 20:12)

    sucaa [utilizator]

    pai cand era boc tipati ca au sufocat roamnii cu taxe dupa ce s-a marit tva-ul. acum nu numai ca nu-l aduceti la nivelul de 18%, bagati si mai multe impozite.
    pana la urma, credulii vostri votanti de ce v-au votat? sa le mariti taxele? ca-mi aduc aminte ca v-au votat pt altceva.
    normal ca nu putem avea autostrazi ca-n vest daca nastase face coontracte paguboase si ponta scoate banii din infrastructura ca sa imparta baronilor din teritoriu.
    cum dumnezeu boc si ungureanu aveau bani de investitii si voi nu mai aveti desi va laudati cu crestere economica?
    • +23 (25 voturi)    
      pe foarte bune.. (Miercuri, 7 august 2013, 22:11)

      Ptr52 [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

      ..inainte de alegeri nu crestea nimic.Nu taxe locale majorate dar au crescut cu 16%. Nu forfetar dar avem forfetar. Nu investiti dedicate dar sunt SUPER DEDICATE. Ceea ce nu au inteles votantii este ca astazi totul creste. Creste economica, deh spre 2%! Crestere tax pe toate liniile - spitalizare, locale, accize , producatori agricoli, etc. Dau in schimb datorii electorale, gen recalculare pensii acolo unde agitatorii de serviciu sunt periculosi. A nu se uita ca Piata Universitatii poate reinvia, asa ca pericolul exista. Pentru guvernantii din totdeauna. De ieri, de azi, de maine.
      • +7 (7 voturi)    
        crestere, my foot! (Joi, 8 august 2013, 10:42)

        cinic [utilizator] i-a raspuns lui Ptr52

        daca maresti incasarile pe servicii creste si PIB: accize sporite, pretul la gaze/curent, taxe noi. Asa a crescut SANKI economia.
        • +7 (7 voturi)    
          Unde totusi sunt (Joi, 8 august 2013, 11:26)

          Frank777 [utilizator] i-a raspuns lui cinic

          cheltuielile din west? ca spitalele arata ca in Burkina Faso.
          Medicamente nu sant nici la nivel de aspirina.Pe pielea mea am constat.
          Isi vand medicamente unii la altii bolnavii internati ! Ce tara este asta?
          In schimb spitalele au lucrari de investitii si reparatii de miliarde ca acolo se fura mai usor.
          Bolnavii sunt de decor si figuratie.
          Adevarata miza a existentei spitalelor este furaciunea din lucrari de intretinere si reparatii si modernizari.
          Banii ajung in west respectiv Elvetia Monaco i-au virat direct in conturi offshore ca sa nu mai piarda timpul.
          Deci este adevarat "cheltuieli in west" vile ,masini,concedii,ruleta ,lux.
          Si noi ii votam ca sa ne fure.
          Democratie curata.
          Itzi alegi singur hotul.
          Hotul asta este mai socialist ,pe el il aleg sa ma fure socialist.
    • +9 (9 voturi)    
      ha ha ha (Joi, 8 august 2013, 9:48)

      jescu [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

      Se intoarce vremea comunista cand oamenii erau bagati in dube si dusi la munca ? :) Sunt curios daca o sa intervina si politia sa-i aresteze pe cei care stau acasa si nu vor sa plateasca impozitul si sa-i duca la munca in folosul comunitatii. Ar fi tare, nu ?
    • +5 (5 voturi)    
      si Parpanghel? (Joi, 8 august 2013, 10:52)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

      daca nu-l platesti cu noi si mai mari POMENI te mai voteaza?
      daca iei la verificat FALSII ORBI te mai voteaza?
      daca tai pensiile la alde DOgaru si Visinescu te mai voteaza?
  • -16 (34 voturi)    
    HOPA! A APRUT PE SCENA BOC al-II-lea! (Miercuri, 7 august 2013, 20:17)

    father nicky [utilizator]

    Ministrul delegat pentru Buget, Liviu Voinea, a infirmat din nou intentia guvernului de a impune cote de asigurari sociale pentru casnice, fara a dori insa sa precizeze exact daca se va introduce CASS pentru chirii, in conditiile in care ultima informatie fusese deja confirmata oficial de Ministerul Finantelor.
    Dupa mintea putina domnului BOC II romanii cheltuiesc ca in Vest si platesc impozite ca in Est! Surprinzator, nici nu ne-am dat sea,a cat de performanta guvernarea USL, care intr-un an de zile ia ajuns din urma pe occidentali! Nici Ceausescu nu a reusit sa faca asta! Acu' daca zice domnul Boc II ca traim asa de bine ce mai conteaza ca ne mai impoziteaza si chiriile! Ca doar avem de unde plati!
    • +32 (38 voturi)    
      boc II??? (Miercuri, 7 august 2013, 20:26)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui father nicky

      boc macar baga bani in investii si a scazut somajul. astia au crescut somajul si vroiau sa puna bir si pe aia de stateau acasa fara job.
      faci comparatii stupide pt ca habar nu ai diferentele dintre boc si plagiator.
      astia daca mai stau un an ne aduc lasapa de lemn la propriu.
      • -1 (3 voturi)    
        Investitii (Joi, 8 august 2013, 14:27)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

        A se scuti cu investitiile lui Boc, in sali de sport de milioane de euro la dracu in praznci, prin paduri si dealuri, si parcuri de recreere pentru copii in toate catunele.

        Au furat baronii PDL de au rupt, la fel cum fura si astia.

        Sa nu mai comparam doua rele, ca nu fac una buna nici luate laolalta.
    • +19 (23 voturi)    
      ? (Joi, 8 august 2013, 0:26)

      cotora [utilizator] i-a raspuns lui father nicky

      o sa plangem dupa emil boc !
    • +19 (19 voturi)    
      Nu, taticu' (Joi, 8 august 2013, 8:19)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui father nicky

      este excrescenta si mai idioata a lui cacarau si apontalaului!
      Asta ati votat, asta mancati!
      Ce e rau e Boc?!
      Mie mi se pare ca voi conduceti tara asta de 1 an si jumatate! Ce treaba are Boc?!
      Voi sunteti cei care ne injositi!
      Voi meritati toate injuraturile!
      Toti aia 70%, alea 7,4 milioane!
      Mersi, usele!
      Mersi, comunistilor!
  • +47 (49 voturi)    
    Hai, nu spune! (Miercuri, 7 august 2013, 20:20)

    justy [utilizator]

    Dar impozite din Vest si salarii din Africa de ce se poate???
    • +20 (22 voturi)    
      la asta ma gandeam si eu (Miercuri, 7 august 2013, 21:06)

      manoman [utilizator] i-a raspuns lui justy

      ...
    • +20 (22 voturi)    
      .. "psihologia bunastarii " d-le voine iti spune (Miercuri, 7 august 2013, 23:12)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui justy

      ceva ?

      era titlul tau de doctorat ...... o imbecilitate pe care acum o pui in practica .
      Pai fa si tu voinicel salariile ca si in vest de 1000- 1500 euro si apoi taxeaza ca si in vest
      • +4 (4 voturi)    
        istorie! (Joi, 8 august 2013, 10:48)

        cinic [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

        [nu de-a lui kkrau]. In 1970 in Italia salariile de 200 USD erau marisoare. SI erau si impozite! de atunci impozitele NU au crescut la fel ca salariile.
    • +3 (3 voturi)    
      inainte de salarii! (Joi, 8 august 2013, 10:46)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui justy

      92% dintre romani sunt proprietari de casa (cifra INS si recensamant). In Montreal nici 46% nu sunt proprietari, iar dintre ei jumatate nu au achitat casa integral. In Italia ai 70% proprietari, dar nici 30% nu mai au rate la banca.
      In care SAT EUROPEAN platesti 60 euro pe an impozit pe 70 mp la bloc -ca in Bucuresti?
      Dar interesele electorale nu permit iritarea a 92% dintre romani.
      • +6 (6 voturi)    
        si tu ai dreptate (Joi, 8 august 2013, 12:11)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui cinic

        dar tine cont si de revers, in care tara europeana alocatia copilului este de 10 euro? asta ca sa-ti dau un singur exemplu, din sutele de cazuri care demonstreaza ca Romania este o tara saraca si ca nu poti sa ceri sute de euro impozite pe cladiri. Impozitele se cer NUMAI cand acel obiect produce valoare adaugata, eu cred ca 60 de euro pe an este suficient pt o cutie de chibrituri unde iarna te costa intretinerea cat un salariu minim/mediu.
  • +30 (38 voturi)    
    Vocea poporului (Miercuri, 7 august 2013, 20:49)

    ipolitic [utilizator]

    Am un vecin care anul trecut a votat de cel putin 7,4 ori cu USL.
    Comentariul lui:"sa creasca taxele cat o vrea, numa'sa stringa destui
    bani sa dea jos be Basescu"
    Ca fost sef BDS, are o pensie de mizerie, cam 4000.
  • +25 (31 voturi)    
    ... (Miercuri, 7 august 2013, 20:51)

    vitan.sandu [utilizator]

    Dl acesta Voina ilustreaza magistral diferenta dintre teorie si practica. Este o zicala: teoria mai treaca, dar practica te omoara. Asa si dl Voina. Cand vorbea pe la televiziuni se parea ca stie ce vrea. Prima lovitura practica: TVA la incasare. A dus la scaderea cash flowlui micilor firme. In plus a complicat viata firmelor si asa complicata. Efecte beneficie zero. Acum vine cu a doua idee: tva de 9% la paine. Cineva zicea ca evazionistul este evazionist si la 24% si la 9%. Tare mi-e frica de dreptatea acestei ziceri.
    • +14 (14 voturi)    
      Absolut corect (Joi, 8 august 2013, 7:55)

      v_sile [utilizator] i-a raspuns lui vitan.sandu

      Voina pare un student apparent mai istet si cu idei crete. Partea proasta e ca e lasat sa le puna in practica.

      Confirm ca sistemul TVA la incasare e groaznic, cel pentru pentru firmele mici. Nu am intalnit persoana care sa nu vrea sa renunte la nenorocirea asta. In Polonia sistemul s-a aplicat optional. Au aplicat pentru el 2% din firme. Si in Romania procentul ar fi fost similar, fara doar si poate.

      Urmeaza acum CAS-ul pe chirie si taxa pe nevasta casnica si pe copiii majori in intretinere.

      Apoi ar trebui CAS-ul pe dividend si pe dobanzi bancare. Vei, mai Voinea, cate idei bune iti dau?
      • +2 (2 voturi)    
        sa se revizuiasca primesc (Joi, 8 august 2013, 13:36)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui v_sile

        De accord. TVA la incasare e o abureala, cel putin din simplul fapt ca multe firme platesc oricum TVA trimestrial.

        Ar fi trebuit lasat optional.

        La fel si cu impositul unic de 3% - trebuia lasat pentru cine vrea sa-l apilce. "Instructiunile" fiscului pentru aplicarea 3% sunt un model de minte incalcita, un monument al imposibilitatii de exrimare clara. Pe langa faptul ca sunt "lasati" sa il aplice numai aia care nu au nici un interes sa o faca....


        Dl Voinea cam cate firme o fi condus? Cam cate Declaratii fiscal o fi vazut la viata lui? O fi negoicat contracte? S-o fi chinuit sa-si asigure un flux de numerar?

        Cine stie, face. Cine nu stie , invata pe altii ce nu stie nici el/ea...
  • +21 (27 voturi)    
    dar (Miercuri, 7 august 2013, 21:03)

    evoque [utilizator]

    nu poti avea venituri ca si in africa si taxe precum in ue.
    Cand erai pe la antene, erai tare sfatos si priceput, acum in practica ai pierdut talentul de priceput.
    • +5 (5 voturi)    
      primesti un plus... (Joi, 8 august 2013, 11:04)

      lucyan [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      incepi sa te "luminezi", astia sunt oamenii pe care ii sustii zilnic pe aici...
      nimic nu pare a fi in ordine cu cel mai cinstit guvern, condus de cel mai mare mincinos si plagiator pontalau...
      o sa zici ca era dosar politic plagiatul, poate ca da, dar faptul ca noi acceptam sa fim condusi de asemenea oameni ne face sa ne meritam soarta...
      inca mai sunt idioti pe la antene care il acuza zilnic pe basescu, inca mai sustin ca acesta a marit tva la 24 %, pai de ce nene astia nu-l reduc? ca d'aia au castigat alegerile, ca vor reduce tva...
      ei in schimb au marit taxele si impozitele, au introdus altele noi, au schimbat denumirea altora, si romanii rabda. de ce? pentru ca la antene nu mai plange nimeni de mila pensionarilor sau a bugetarilor...
      sau cei 40 de lei dati a pensionari acopera si inflatia, si noile taxe si impozite, si taxele din spitale si ... nici nu mai stiu cate s-au introdus...
      trebuie sa fii orb sa nu vezi lucrurile astea...
      • -2 (4 voturi)    
        in noapte (Joi, 8 august 2013, 12:25)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

        traiesti tu. Eu sunt consecvent si cand am de criticat critic, pentru ca nu sunt sustinatorul politic al nimanui.
        Daca aduc cele mai multe critici presedintelui nu inseamna ca il sustin pe ponta, voi cei care traiti sustinand politicieni ati gasit de cuviinta sa ma catalogati in felurite moduri. Voua va trebuie lumina.
        • 0 (0 voturi)    
          evoque (Joi, 8 august 2013, 22:50)

          ty [utilizator] i-a raspuns lui evoque

          Tie iti trebuie lumina pentru ati gasi drumul. A critica tot fara a sustine o anumita pozitie inseamna ca esti ratacit rau.
          • 0 (0 voturi)    
            lanterna (Vineri, 9 august 2013, 7:09)

            evoque [utilizator] i-a raspuns lui ty

            voi vedeti lucrurile la lumina lanternei, din aceasta cauza sustineti ceva. Pentru a intelege ai nevoie de mai multa lumina. Orbecaiala placuta.
            • 0 (0 voturi)    
              Poate vrei sa ne destainui (Vineri, 9 august 2013, 12:48)

              ty [utilizator] i-a raspuns lui evoque

              pe cine sustii? Pe regele Cioaba? Pe imparatul Iulian?
              • 0 (0 voturi)    
                pe cine sustin? (Vineri, 9 august 2013, 13:02)

                evoque [utilizator] i-a raspuns lui ty

                dar de ce trebuie sa sustin pe cineva?! trebuie sa fiu sluga unui politician, trebuie sa ma inchin la ei? NU.
                Daca sustin ceva,poate sustin cetateanul roman. Poate sustin o alta forma de organizare a societatii in care politicienii si bancherii sa nu mai abuzeze de cetatean sau o societate in care acestia sa nu mai existe.
                • 0 (0 voturi)    
                  "o alta forma de organizare a societatii" (Vineri, 9 august 2013, 16:07)

                  ty [utilizator] i-a raspuns lui evoque

                  Comunista?
  • +24 (26 voturi)    
    CASS la venituri din chirii !? (Miercuri, 7 august 2013, 21:44)

    marvio [utilizator]

    Ce mare valoare poate aduna Guvernoiu din 6-7% in plus la impozitul pe chirii? 10-15 milioane Eur / luna? Ce poate face cu ei? Cativa metri de autostrada?

    Oricum, va crea inca o mare nedreptate, stiut fiind ca doar cel mult 20% din romani isi declara la Fisc venitul din chirii. Carevasazica, aia de platesc impozitul, hai sa-i sufocam de tot! Pai cati din acesti 20% vor mai dori in viitor sa-si declare venitul din chirii in aceste conditii?
    • +13 (13 voturi)    
      Haz de necaz... (Joi, 8 august 2013, 8:43)

      lst [utilizator] i-a raspuns lui marvio

      De ce te limitezi la numai 6-7%?

      CONTRIBUTII SANATATE – CASS:
      - 5.2% (angajator)
      - 5.5% (angajat)
      - 0.85% (angajator) – contributia aferenta concediilor si indemnizatiilor

      Ar trebui, deci, mai mult !!!

      Cat/cine va fi taxat?
      Propun sa fie taxat si chiriasul !!!

      Sa se bage CASS si la camera de hotel, biletul de tren, la taxa de parcare, la biletul de cinema ...

      Sau, mai simplu, de ce sa ne mai chinuim cu procente si tot felul de calcule?
      Retineti tot salariul!

      Si sa ni se spuna clar cat trebuie sa aducem de acasa la avans si cat la lichidare, pentru a nu (mai) merge la munca degeaba!

      Iar astora, care au case/apartamente de inchiriat (suprafata excedentara), sa li se confiste, dom'le surplusu'! Ba chiar sa li se mai bage niste chiriasi si-n locuitele in care stau efectiv!

      Canalu' l-a terminat Ceasca. Pe burghejii astia, care au muncit si au mai multe case, sa-i punem sa sape metroul Gara de Nord - Otopeni si, daca mai raman, sa-l prelungim pana in Koreea de Nord, tovarasi!
  • +18 (20 voturi)    
    bai liviule (Miercuri, 7 august 2013, 23:09)

    ChavaLito [utilizator]

    treaba sta altcumva,Nu poti avea salarii din africa si taxe din vest! mi-as dori sa te vad la fel ca cetatenii de rand si cu un salariu minim pe luna.
  • +13 (15 voturi)    
    dar vacanta in Miami din shpaga poti? (Miercuri, 7 august 2013, 23:51)

    ovidiu35 [utilizator]

    nea Voinea cam aberezi.vacantza in Miami america poti sa faci cu tot cu bona filipineza din salariul de prim sinsitru?
  • +18 (18 voturi)    
    dar... (Miercuri, 7 august 2013, 23:55)

    sorin3 [utilizator]

    dar hoti ca-n est cu lux din vest? asta se poate nu?
    Cum ajung la ciolan cum li se pare ca cei de jos maninca prea mult...
  • +10 (14 voturi)    
    Opinie (Joi, 8 august 2013, 0:02)

    A310 [utilizator]

    Domnului ministru , ori i-a luat bunul Dumnezeu mintile sau este complect rupt de realitate , atata timp cat nu face nici o referire la puterea de cumparare a populatiei . Nu ca cei din PDL ar fi fost mai ceva . Absolut toti care ajung la putere pierd uzul ratiuni .
  • +11 (13 voturi)    
    ? (Joi, 8 august 2013, 0:25)

    cotora [utilizator]

    nu poti avea asistati sociali ca in est si sosele ca in vest !
  • +7 (9 voturi)    
    est-vest (Joi, 8 august 2013, 1:02)

    Hohey [utilizator]

    Pe foarte scurt, pentru a echilibra balanţa nu prea ai multe optiuni. Fie arunci din talerul mai greu, cum a făcut PDL, fie adaugi. In ambele talere, cantităţi inegale, ce se face cu mai mult success din '89 incoace...
  • +17 (19 voturi)    
    Bine-așa! Cât mai multe taxe! (Joi, 8 august 2013, 6:40)

    marius v [utilizator]

    Dați-i înainte cu taxele aberante! Sufocați-i cu impozitele și dările! Poate așa învață bolovanii să voteze cu cap.
    Ce-i românași, s-au terminat zahărul, uleiul și făina date-n campanie electorală? Asta-i viața! Data viitoare cereți-le să vă plătească o vacanță la Miami, la Rio sau măcar aici, aproape, la Monte Carlo, ca să-i votați.
    Domnilor de la putere, domnu' Voinea, să nu-i credeți pe români! Ei se plâng oricum. Luați pielea de pe ei! Jupuiți-i! Așa este. Taxele și impozitele sunt infime în România. Păi de unde bani de furat... asta..., mă scuzați, de investiții, dacă nu alimentăm bugetul politicieni... (iar m-am încurcat) țării?!
  • +15 (15 voturi)    
    ne se poate? (Joi, 8 august 2013, 7:19)

    minus [utilizator]

    dar ce se poate? Taxe ca-n vest, lipsuri ca-n est?

    Ca am fost ieri pe E79 care arata ca dupa un atac cu mortiere... si ce sa vezi, un destept zice ca Europeanu' arata bombardat fiindca unul cu drepturi de autor nu a platit CASS si pentru cota angajatorului.....
  • +14 (14 voturi)    
    marele economist dl Voinea (Joi, 8 august 2013, 7:38)

    wasabi [utilizator]

    dle Voinea fara a fi economist de meserie asta stiam si eu.
    Nu poti avea cheltuieli ca in vest si impozite ca in est.
    si doi..
    Nu poti avea impozite ca in vest cu salarii ca in est.
    si mega trei
    Nu poti avea cheltuieli ca in vest si salarii ca in est.

    Doamne ce simplu este. Ce va trebuie atatea cifre ..nu stiu. Eu as numi-o Regula de Trei Simpla. :)
    • -1 (1 vot)    
      ... mda, si-ar mai fi: (Joi, 8 august 2013, 17:27)

      lst [utilizator] i-a raspuns lui wasabi

      ... ar mai fi punctul 4
      Iarna nu-i ca vara.

      Si sa nu uitam niciodata:
      PUNCTUL 7 DE LA TIMISOARA !!!
      Asta ca macar sa ne dam cu pumnii in cap, ca de-asta suntem unde suntem, ca l-am ratata !
  • +14 (14 voturi)    
    Dke voinea (Joi, 8 august 2013, 8:13)

    Ana Armanca [utilizator]

    Spuneţi: "Nu poţi avea impozite din est şi cheltuieli din vest"
    Păi impozitele se pun pe salarii, nu pe cheltuielile statului, nu ştiţi aduna şi face bani, plecaţi acasă!
    Da, suntem de râsul planetei cu impozitele noastre DIN EST. Adică, dacă eu sunt pensionar şi mai lucrez şi mai am şi un PFA şi nişte drepturi de autor plătesc de patru ori contribuţia la sănătate!
    Sau, cazul meu, plătesc 797 lei, deşi, dacă ajung la vreun spital nu primesc nimic mai mult decât cel care plăteşte 50 sau 70 de lei contribuţie la sănătate!
    Măcar aveţi bunul simţ şi nu ne mai daţi lecţii!
  • +11 (11 voturi)    
    !Nesimtitilor! (Joi, 8 august 2013, 9:00)

    skanda7 [utilizator]

    Daca vreti impozite ca in vest oferiti-ne salarii si un nivel de trai ca acolo!
  • +7 (7 voturi)    
    Intrebare (Joi, 8 august 2013, 9:41)

    gxgmarinescu [utilizator]

    Pentru dl. ministru Voinea:
    Ce procent de colectare a impozitului nou introdus pe veniturile din agricultura s-a realizat? S-a depasit cumva astronomicul procent de 1 %?
    Dar de, e mult mai usor sa ceri un impozit suplimentar de la cei care sunt obisnuiti sa plateasca decat sa convingi o mare de oameni ca e normal sa plateasca si statului o mica parte din ce castiga...
  • +13 (13 voturi)    
    Economist de mucava (Joi, 8 august 2013, 9:51)

    suk-yi [utilizator]

    Cam asta e dl Voinea, un mare gurist si cam atit. Explicatia asta cu impozite ca in Vest si beneficii aidoma, incepe sa nu prea mai tina. Las ca nu mai suntem in blocul sovietic, ca sa punem botul la orice prostie. Si in Vest sunt taxele cam prea mari, si e satula lumea de "beneficiile lui peste", care se rezuma: eu care muncesc sunt jumulit de bani ca sa ii tinem pe palme pe toti puturosii, smecherii sau complet cretinii cu care ne-am pricopsit in urma multor ani de discursuri demagogice.
    Realitatea e la fel peste tot: s-au catarat la conducere tot felul de politicieni "de profesie", adica fara nici o calificare la baza, doar "scoala vietii", care si-au creat in timp o baza de votanti - asistatii sociali, carora le ofera diverse beneficii, pentru a-i vota fidel de fiecare data. Evident, banii pt asistati se iau de la boii care inca mai cred in munca si valoarea ei "terapeutica". Mica problema e ca sistemul asta nu e sustenabil. Adesea, nu e sustenabil nici cind munceste toata lumea din greu, ca pot aparea calamitati si chestii neasteptate care sa iti anuleze cistigul; noi mizam pe o societate in care muncesc maxim 30% si toata lumea se scalda in lux. Pur si simplu, nu se poate matematic, iar dl Voinea ca un mare economist ce este, ar trebui sa stie, si sa nu mai inventeze impozite pe munca, ci pe puturosenie.
  • +8 (8 voturi)    
    pina la urma (Joi, 8 august 2013, 10:40)

    sorin3 [utilizator]

    voinea are dreptate.
    Daca s-ar aplica in Romania sistemul de taxare din Germania(sistemul, nu taxele in valoare absoluta) am plati mai putin (in valoare absoluta) decit acum. TVA-ul e mai mic, preagurile de impositare muult mai sus... practic cam toti roamnii s-ar incadra la cea mai de jos treapta in germania, cu toate facilitatile pentru saraci.
  • +6 (6 voturi)    
    Cheltuieli (Joi, 8 august 2013, 10:43)

    cmg_george [utilizator]

    Domnule Voinea nu mai bine explicati dumneavoastra alesilor vostri cam care este raportul bugetari/privati in vest? De ce nu recunoasteti si de ce NU incepeti restructurarea de la bugetari (intrebare mai mult retorica pentru ca toti stim ca nu aveti curajul sa faceti ceea ce ar fi corect fata de ce cei ce muncesc)?
    Cand ait fost ultima data la un ghiseu de la finante sa vedeti scarba persoanele care te "servesc" (din banii tai).
    Cum este posibil sa platesti asigurari de sanate si sa nu figurezi ca asigurat decat dupa ce duci TU chitanta la alta camera (unde esti asteptat de alte fete strambe ce le-ai deranjat de la cafea) (incredibil dar adevarat, in mileniul 3 la sanatate nu exista aceasta corelare intre cei care platesc si cei care figureaza ca asigurati!)!
    Problema nu este valoarea taxelor problema este cum sunt cheltuite acele taxe pe un sistem bugetar supra dimensionat format din mult prea putini oameni capabili si din prea multe rude si pile! De ce nu explicati si asta? De ce nu rezolvati intai modul in care se cheltuie banii si apoi sa intindeti mana?
  • +7 (7 voturi)    
    Ultimul care pleaca din tara (Joi, 8 august 2013, 10:50)

    dcosmin [utilizator]

    ... sa nu uite sa stinga becurile.

    Evident nivelul de trai e "ca la noi" dar taxele "ca la ei". Si ne mai miram ca populatia tarii e in scadere?
  • +7 (7 voturi)    
    Ati votat USL, platiti-le si taxele! (Joi, 8 august 2013, 10:51)

    Trojan.H [utilizator]

    Cum inspirat scria cineva pe Facebook.
  • +6 (6 voturi)    
    D-LE VOINEA (Joi, 8 august 2013, 10:55)

    loony [utilizator]

    "Nu poti avea impozite din est si cheltuieli din vest", D-l Voinea in principiu are dreptate, dar ca de obicei clasa nostra politica corupta si compromisa total nu vrea ori nu stie sau nu poate sa faca un lucru de la "A" la "Z". In primul si-n primul rand trebuie inceput cu litera "A", adica, NU poti avea impozite ca in vest daca nu ai salarii si pensii minime de, cel putin, 50% ca in vest ca sa ai la ce sa aplici impozite ca in vest. Litera "B" trebuie sa ai preturi la alimente, utilitati, produse, in general, ca in vest, fiscalizare ca-n vest, de exemplu: TVA la produsele alimentare ca in vest (U.K. 0%, Polonia 7%, s.a.m.d.). In concluzie, d-le Voinea si dragi conducatori, restul literelor pana la "Z" ganditile voi, dar mai intai invatati aritmetica si matematica.
  • +5 (5 voturi)    
    Din putul gandirii. (Joi, 8 august 2013, 11:03)

    AlisCuPar [utilizator]

    S-a scremut mult pana sa scoata perla asta. Nu vad un ministru mai acatarii in guvernul asta. Toti semidoctii, toti agramatii, toti mincinosii, toti incompetentii, toti plagiatorii s-au adunat in guvernul asta "maro" !
  • +4 (4 voturi)    
    Logica strutului (Joi, 8 august 2013, 12:20)

    RaCe [utilizator]

    Daca "nu poti avea impozite din est si cheltuieli din vest" de ce sa nu schimbi cheltuielile sa fie ca-n est?
    Poate e prea greu pentru ei?
  • +3 (3 voturi)    
    Lolz (Joi, 8 august 2013, 12:39)

    RedGuard [utilizator]

    Nu poti fura tot si sa-ti ramana si pentru altii.

    Hai, mariti taxele pe munca sa vedem cine va mai plati.

    Perfect, acuma avem de dat jos pe toti, guvern/presedentie. Hm, exact ca intotdeauna. Nimic nu se schimba in bine.
  • +6 (6 voturi)    
    Dar marea problema e ca nu putem avea (Joi, 8 august 2013, 12:47)

    Bogdan_1 [utilizator]

    ministri care sa si gandeasca nu numai sa vorbeasca in dodii. Dupa stiinta economica socialista, capitalista, islamica, ortodoxa avem si taxe de est/vest/nord/sud. Bravo domnule voinea - dupa democratia originala avem si economie originala (crestere PIB si scaderi incasari buget, creare de milioane de locuri de munca si crestere somaj, ....)
  • +3 (3 voturi)    
    taxe peste taxe (Joi, 8 august 2013, 12:58)

    gabrielita [utilizator]

    Idei mai tampite unele ca altele.De ce acesti simulacri de ministri de finante,"mari " specialisti ai "lui peste prajit" nu se duc prin tari occidentale sa afle cam cum "merg " treburile pe acolo ? Fac pe desteptii ,dar scot numai prostii ! O tin "ca surda pe mormant" cu Casa de sanatate de stat ca sa aiba ce se fura ! Lasa omul sa se duca la ce casa doreste sa se asigure,daca vrea sa fie asigurat,daca nu ,ramane neasigurat si nu beneficiaza de servicii.Sa se termine cu aceasta POMANA in care plateste cel ce munceste si beneficiaza toate putorile lenese.Lasati ideile astea tampite ! Muncesti ,ai ! Nu muncesti ,te ia pe merit dracul ! Sa se termine cu "spartul" semintelor ptr umplerea timpului ,iar pomenile electorale curg . Acest guvern promoveaza NEMUNCA ,lenea ,indolenta,hotia,manariile !
    • +1 (1 vot)    
      statul de pomana (citeste cum vrei...;-)) (Joi, 8 august 2013, 13:31)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui gabrielita

      Asa e! Subscriu!

      In Ro e mai rentabil sa NU muncesti. Are grija statul de tine, te cocoloseste...
    • +1 (1 vot)    
      Se numeste auto-promovare (Joi, 8 august 2013, 13:32)

      Bogdan_1 [utilizator] i-a raspuns lui gabrielita

      Ce altceva sa promoveze decat ceea ce sunt chiar ei !
  • +4 (4 voturi)    
    in zbor (sau in taras pe coate?) (Joi, 8 august 2013, 13:30)

    Dedalus [utilizator]

    Eu propun o taxa de 100% asupra veniturilor. Adica, tot ce incasezi sa dai la stat.

    Apoi, sa I se dea fiecaruia dupa nevoi, dar limitat.

    Dar daca oricum facem asta, de ce mai avem nevoie de mai multe partied?! Sa fie numai unul, e destul.

    Ei, si daca e numai un partid, de ce sa mai avem legilsativ?! Are grija partidu' de tot. Desfiintam Parlamentul.

    Si gata, am rezolvat!

    Dar parca am mai vazut o asemenea oranduire?! oare cum se numea?
  • +1 (1 vot)    
    money, money, money (Joi, 8 august 2013, 14:42)

    mens [utilizator]

    Daca toti ar plati impozite ca la carte, la fiecare a 4-a operatiune banii s-ar intoarce la stat prin intermediul instrumentului economic IMPOZIT. Democratia adevarata se afla in underground, restul stiti si voi ce e.
  • 0 (0 voturi)    
    Tinere, (Vineri, 9 august 2013, 11:48)

    Ponta [utilizator]

    esti cel mai mare tolomac din est.
    probabil cu - emba-.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă