Ministerul Finantelor a decis anularea concursului pentru ajutorul de minimis. Procedura se va relua

de I.C.     HotNews.ro
Miercuri, 28 august 2013, 20:36 Economie | Finanţe

Ministrul Finantelor, Daniel Chitoiu, a decis anularea concursului de proiecte depuse de IMM-uri pentru obtinerea ajutorului de minimis (fonduri guvernamentale), ca urmare a problemelor aparute in procedura de depunere on-line a cererilor, se arata intr-un comunicat al Ministerului de Finante. Procedura ar urma sa fie reluata la o data stabilita ulterior. HotNews.ro a anuntat in premiera deficientele organizatorice la solicitarea a zeci de participanti care nu si-au putut inscrie proiectele.

In comunicatul postat miercuri seara pe site-ul ministerului, Daniel Chitoiu precizeaza ca a fost informat de problemele aparute in procedura de depunere on-line din cadrul schemei de minimis si a dispus imediat  demararea unei anchete interne impreuna cu Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS) si alte institutii competente din domeniul sigurantei IT.

"Din primele investigatii a rezultat faptul ca resursele IT alocate schemei de minimis au fost insuficiente in urma anticiparii gresite a numarului mare de firme care sunt interesate. Astfel, au aparut blocaje si mesaje de eroare in accesarea paginii de internet dedicate schemei de minimis", se arata in comunicat.

Ca urmare a problemelor aparute, ministerul a decis anularea sesiunii de inregistrari on-line desfasurate miercuri si reluarea la o data ulterior stabilita, pentru "a oferi egalitate deplina de sanse tuturor IMM-urilor interesate" si pentru a elimina suspiciunile "cu privire la corectitudinea derularii acestei proceduri".

Ministrul Chitoiu mai precizeaza ca la ora actuala este in desfasurare o investigatie efectuata de specialisti din Ministerul Finantelor, STS si alte institutii competente, rezultatele investigatiei si masurile luate urmand sa fie anuntate public.

Comunicatul oficial al Ministerului Finantelor
In cursul zilei de astazi am fost informat in legatura cu existenta unor probleme in procedura de depunere on-line din cadrul schemei de minimis.

Am dispus imediat demararea unei anchete interne impreuna cu STS si alte institutii competente din domeniul sigurantei IT. Din primele investigatii a rezultat faptul ca resursele IT alocate schemei de minimis au fost insuficiente in urma anticiparii gresite a numarului mare de firme care sunt interesate. Astfel, au aparut blocaje si mesaje de eroare in accesarea paginii de internet dedicate schemei de minimis.

Ca urmare, am decis ca sesiunea de inregistrare on-line desfasurata astazi pentru schema de minimis sa fie anulata si reluata ulterior pentru a oferi egalitate deplina de sanse tuturor IMM-urilor interesate sa inregistreze cereri de finantare, eliminand orice suspiciune cu privire la corectitudinea derularii acestei proceduri.

Imi doresc ca acest program sa fie implementat corect, iar banii din schema de minimis sa ajunga la cat mai multe firme fara nicio suspiciune, sa cream locuri de munca si sa capitalizam IMM-urile.

Scopul meu este ca prin acest program sa stimulam mediul de afaceri si nu accept sa planeze nicio urma de indoiala cu privire la acest program.

Dupa cum ati fost anuntati, investigatia este in derulare si este efectuata de specialistii MFP impreuna cu STS si alte institutii competente din domeniul sigurantei IT iar rezultatele investigatiei vor fi urmate de masurile care se impun si vor fi anuntate public.

Daniel Chitoiu

Viceprim-ministru,

Ministrul Finantelor Publice


Scandal cu miza de 500 milioane de lei


Ministerul Finantelor a generat miercuri un scandal urias in randul doritorilor de ajutor de minimis dupa ce site-ul pe care trebuiau inscrise proiectele a functionat defectuos. Sute de doritori nu si-au putut inregistra proiectele, site-ul fiind picat.

Trei mesaje venite la redactia HotNews.ro miercuri dimineata au reclamat desfasurarea incorecta a procedurii electronice de depunere a dosarelor. "Azi 28.08.2013, pe site-ul ministerului de finante, la ora 8.30 si 10 secunde s-a blocat site-ul la inregistrarea online a ajutorului de minimis. Apoi dupa 15 minute a aparut lista cu cei admisi", arata unul dintre mesaje, confirmat de alte doua reclamatii. Suma totala a ajutoarelor este de 500 milioane de lei.

In plus, Ministerul a anuntat in jurul orei 13.00 ca sesiunea de depunere a proiectelor s-a incheiat, desi anuntul oficial preciza ca termenul-limita este ora 17.00.

Acuzele de blat intre responsabilii oficiali si firmele "agreate" au inceput sa curga, alimentate de opacitatea autoritatile si lipsa oricarei explicatii oficiale.

Ministerul Finantelor Publice a postat miercuri dupa-amiaza un comunicat pe site in care explica motivele nefunctionarii paginii de internet pe care trebuiau inregistrate cererile de ajutor de minimis pentru IMM-uri: "limita tehnica a echipamentelor IT fusese deja atinsa".

Ministerul condus de Daniel Chitoiu sustine ca "la ora 8.30 serverele Ministerului Finantelor Publice au inregistrat 52.000 de cereri de conectare pentru toate aplicatiile MFP, inclusiv pentru schema de minimis", ceea ce ar fi dus la suprasolicitarea sistemului IT. Sute de relatari arata ca doritorii de ajutor de minimis nu si-au putut inregistra cererile, ceea ce inseamna ca procedura a fost viciata.

Intr-un alt comunicat postat mai devreme, Ministerul Finantelor ii invita pe reclamanti sa depuna petitii.

Informatii de context:

Recent, Guvernul a majorat bugetul alocat schemei de la 400 milioane lei la 500 milioane lei". Estimarile Finantelor prevad si o crestere semnificativa a numarului de IMM-uri beneficiare de ajutor de minimis, la aproximativ 2.000, "ceea ce impune prelungirea termenelor de solutionare a cererilor de acord pentru finantare, respectiv a cererilor de plata a ajutorului de minimis aprobat, de la 30 de zile lucratoare la 60 de zile lucratoare", se mai arata in documentul citat.

Proiectul schemei de ajutor a fost anuntat de minsitrul Chitoiu intr-un interviu acordat HotNews.ro. "IMM nu e obligat sa vina cu cofinantare. Daca are un proiect de investitie mai mare poate aduce confinantare. Se adreseaza atat start-up urilor cat si celor cu activitati in derulare. Obiectivul este doar crearea locurilor de munca. Interesul nostrum este ca sum ape care o avem prevazuta in buget Speram sa cream peste 15.000 de locuri de munca in acest an. In momentul in care obtine grantul, el trebuie sa ne faca dovada ca a creat locuri de munca. Nu punem alte conditionalitati. O alta conditie va fi sa functioneze 3 ani de zile. Statul oricum recupereaza in anii urmatori suma acordata prin taxele si impozitele pe care firma respective le plateste", explica Daniel Chitoiu.

Perioada de derulare a schemei pentru emiterea  de acorduri pentru finantare este 2013-2014, cu posibilitatea prelungirii. Plata ajutorului de minimis se efectueaza in perioada 2014-2016, in limita bugetului anual alocat schemei, se arata in Nota de Fundamentare care insoteste proiectul.

  • Prin noua schema de ajutor de minimis se introduce conditia de a crea pana la finalizarea investitiei si de a mentine pe o perioada de minimum 3 ani de la finalizarea investitiei: cinci locuri de munca, din care cel putin doua locuri de munca pentru persoane care nu au avut contract individual de munca in ultimele 3 luni, in cazul unui ajutor de minimis de pana la 100.000 euro, inclusiv;  sapte locuri de munca, din care cel putin trei locuri de munca pentru persoane care nu au avut contract individual de munca in ultimele 3 luni, in cazul unui ajutor de minimis de la 100.000 euro pana la 200.000 euro, inclusiv;
Ajutorul de minimis se plateste dupa efectuarea cheltuielilor eligibile aprobate prin acordurile pentru finantare si verificarea la fata locului de catre reprezentantii M.F.P. a cheltuielilor eligibile efectuate de intreprinderi.

In cazul constructiilor cu scop industrial, valoarea maxima a cheltuielilor eligibile se determina pe baza unor standarde de cost in scopul evitarii decontarii unor cheltuieli supraevalute si eliminarii subiectivismului in evaluarea proiectelor de investitii





Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

12157 vizualizari

  • +13 (17 voturi)    
    Bravo pentru decizia luata ! (Miercuri, 28 august 2013, 20:55)

    DoneCatalin [anonim]

    Cu estimarea gresita privind a potentialilor beneficiari este un motiv pueril si nefondat, deoarce Ministerul de Finante putea sa faca o adresa Ministerului de Justitie in ceea ce priveste numarul de certificate constatatoare emise de oficiul registrul comertului de fonduri pentru accesarea ajutorului de stat Minimis.

    Totodata, de la agentiile ANAF, care sunt sub ordinea Ministerului de Finante, elibereaza certificate privind datoriile societatii ...si deci stiau...cu toate ca cu 2 zile inainte de depunere, s-au schimbat conditiile ghidului in care nu mai erau necesare valabilitatea acestora la data inregistrarii online, ci la data depuneri la registratura.

    Masura luata este de salutat si speram ca noua sesiune sa fie pe principiul "Cel mai bun punctaj castiga" dar sa se aplice si o plafonare a bugetului / judete in functie de nivelul somajului existent.

    Totodata, speram ca la urmataarea sesiune de inregistrare a proiectelor sa se respecte reglementarile Uniunii Europene si a legislatiei in vigoare privind discrimanrea, principiul transparentei si dreptul la egalitatea de sanse.
    • +26 (28 voturi)    
      mai important..... (Miercuri, 28 august 2013, 21:12)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui DoneCatalin

      ....decat gestul de anulare este cauza care a determinat acest gest si anume indignarea micilor intreprinzatori care a fost exprimata cu tarie.

      Pasul inapoi facut de smecheri la presiunea opiniei publice este semnalul ca smecherii nu sunt imbatabili si ca daca suntem uniti, putem face schimbarea care sa duca la rasturnarea escrocilor.

      Acesta ar trebui sa fie exemplul care trebuie urmat de fiecare data cand ne sunt incalcate drepturile, tocmai de cei pe care i-am ales sa ne reprezinte interesele.
      • +1 (1 vot)    
        aiurea... (Joi, 29 august 2013, 11:58)

        Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui translativus

        cat crezi ca prinde opinia publica din hotiile care se fac, un procent subunitar. Majoritatea banilor merg pe filiere care nu au prea mare treaba cu opinia publica. Pana cand nu exista raspundere, macar cu postul daca nu penala in putinele cazuri cand sunt prinsi, pana atunci nu exista un motiv serios ca escrocii sa se opreasca. Nici la ministerul educatiei, nici aici nu am auzit sa fie destituit cineva, sa fie cineva de vina.Nu! S-a reluat procedura de fapt fara motiv, nimic nu a fost gresit, doar ca s-a reluat pur si simplu ca sa acomodeze mai bine opinia publica, pacat ca cei care au castigat in 15 minute nu au contestat reluarea caci aveau toata dreptatea sa o faca (sau poate ca stiu ca tot la ei vor ajunge banii dar in cateva zile de data aceasta).
        In fine, eu nu am deloc sentimentul inaltator ca cineva a reusit sa forteze o schimbare, se vede clar ce s-a invatat de la cazul anterior cel de la ministerul educatiei: timpul de cateva zile de acolo s-a "prelungit" la 15 minute aici. :)
        • +3 (3 voturi)    
          nu conteaza..... (Joi, 29 august 2013, 13:57)

          translativus [utilizator] i-a raspuns lui Mowgli

          ....cat vede opinia publica din imensa hotie ci conteaza enorm faptul ca s-a format acea masa critica de nemultumiti, care s-au saturat de atata hotie si care isi exprima vehement opinia.

          Aceasta este adevarata miscare civica si ea trebuie incurajata sa isi exprime vehement opinia, de fiecare data cand constata ca mincinosii din conducerea statului incearca sa ne pacaleasca.
    • +14 (14 voturi)    
      Aceste surse de informare conteaza mai putin (Miercuri, 28 august 2013, 22:10)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui DoneCatalin

      Toata lumea stie ca pentru estimari exista Comisia de Prognoza si INMH.
      Ambele la fel de dragi sefului guvernului.

      Cat despre efectele pozitive ale deciziei, acestea se vor putea masura dupa ce va fi evident daca scopul ei este cel declarat, sau e vorba doar de o declaratie de fatada.

      Da, ar trebui sa functioneze prezumtia de nevinovatie, dar precedentele dau apa la moara scepticismului.
    • +12 (14 voturi)    
      USL a vrut sa fure! (Miercuri, 28 august 2013, 23:36)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui DoneCatalin

      Cand si-au dat seama ca au fost prinsi, USL-istii in frunte cu Chitoiu au renuntat!
      Astia pana nu fura toata Romania nu se lasa!!! Vom fi ca Grecia in scurt timp!
    • +6 (6 voturi)    
      Sa nu te mai aud... (Joi, 29 august 2013, 9:37)

      Sting [utilizator] i-a raspuns lui DoneCatalin

      ...ca te grabesti cu laudele. Mi-e sila de atitudinea asta de multumire pentru ca ai beneficiat de sut in fund mai slab de data asta.

      Este un mare bullshit aceasta investigatie, este ca si cum eu Iliescu s-ar investiga singur in legatura cu mineriada. STS are un furnizor de solutii si acela este Siveco. Aceasta firma face si consultanta pe proiecte. De altfel sunt convins ca majoritatea firmelor de acolo si-au facut dosarul cu acestia (mi-ar placea ca cineva sa verifice mai in adancime acest lucru).

      Si nu te mai bucura pentru ca s-a anulat. Asta nu inseamna automat ca urmatoarea depunere o sa fie corecta, poate doar mai subtil facuta (cine stie, poate data viitoare o sa permita la mai multi fraieri sa intre ca nu mai iasa scandalul asa de mare).

      Si a propos de scandal, daca acesta nu ar fi existat, nimic nu s-ar fi intamplat. Deci inca o data, mai usor cu felicitarile. Pur si simplu mi-e greatza.
  • +15 (19 voturi)    
    Ce guvern cinstit (Miercuri, 28 august 2013, 20:57)

    nano2k [utilizator]

    Azi hais maine cea!
    Oricum o veti relua, suntem siguri ca tot smecherii vor beneficia.

    De ce nu limitati de la un singur IP sa se poata maxim 3 proiecte. Sau macar maxim 10... altii dau zeci de click-uri, normal ca se supraincarca sistemul, daca asta e motivul adevarat.
  • +23 (25 voturi)    
    Ati incercat si voi ... (Miercuri, 28 august 2013, 21:02)

    DanDare [utilizator]

    un blat mic si nu v-a mers.

    Lasa ca va revansati voi in alta parte: drumuri, RMGC, licitatii de stat directe, o functie caldutza la cine merita ...
  • +16 (18 voturi)    
    O decizie normala (Miercuri, 28 august 2013, 21:04)

    GabiGabriel1322056024624 [anonim]

    Intr-adevar este o decizie ce nu putea fi evitata.
    Bataia de joc era prea mare.
    Pe de alta parte este si meritul tuturor celor care s-au mobilizat si au generat o reactie puternica si care nu avea cum sa fie ignorata.

    Sa vedem ce le mai coace mintea ca procedura de depunere.
  • +14 (16 voturi)    
    Nu le-a iesit pasienta (Miercuri, 28 august 2013, 21:08)

    Wanheda [utilizator]

    Nu va impacientati, gasesc ei o solutie, doar ca la cat de prosti is au crezut ca daca is la butoane ceilalti is si mai prosti.
  • +12 (16 voturi)    
    Proiect (Miercuri, 28 august 2013, 21:17)

    sorin.sava [utilizator]

    Si tot nu s-a aflat cine a implementat proiectul IT si cat a costat, o fi fost IBM, Siveco ?

    @hotnews - este chiar asa mare secretul ?
    • +8 (8 voturi)    
      Probabil Siveco (Miercuri, 28 august 2013, 23:52)

      alex_222 [utilizator] i-a raspuns lui sorin.sava

      Ca si la astia parca nu le mai ajunge.
      Au vre-o 100 de proiecte cu fonduri.

      Btw serverele ruleaza ibm websphere.
      • +1 (1 vot)    
        IBM (Joi, 29 august 2013, 14:17)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui alex_222

        Ar fi interesant punctul de vedere al IBM pe tema asta.
  • +13 (15 voturi)    
    hm (Miercuri, 28 august 2013, 21:33)

    Kor [utilizator]

    Aiurea. Noroc ca derajul a fost prea mare. Metoda fosita de bajeti a fost simpla. Lasam serverul deschis 10 minute, dupa care il blocam cumva (flood) si intre timp bagam de mana
    in baza de date firmele "cu dedicatie" ale prietenilor politici sau pe cei care au "cotizat" in prealabil. Dupa care deshidem conexiunile si declaram senini ca gata, s-a umplut sandramaua.
  • +7 (9 voturi)    
    toata treaba da cu virgula (Miercuri, 28 august 2013, 21:37)

    alex_222 [utilizator]

    Ma numar printre cei care au transpirat in fata calculatorului ca sa depuna proiectul.
    Am reusit sa depun dupa multe refreshuri date.
    Data viitoare nu stiu daca voi fi la fel de norocos.

    De ce vorbesc de noroc ? Pentru ca acesta e adevarul.
    125mil euro / 200mii = 625 proiecte

    La urmatoarea sesiune de depunere tot nu se vor accepta mai mult de 650 de proiecte oricum ai analiza situatia. Nemultumiri vor fi si atunci.

    Daca totusi s-au facut ceva nereguli in bazele de date ale finantelor, sa-i ancheteze pana nu mai ramane nimic din ei ... si sa le anuleze proiectele alora care au intrat pe ici pe colo prin IP -urile mai importante.

    Are cineva vre-o solutie cum sa se admita vre-o 22000 de proiecte ? Adica toti cei care au incercat de dimineata ?
    • +6 (6 voturi)    
      regret (Miercuri, 28 august 2013, 23:20)

      Lil27 [utilizator] i-a raspuns lui alex_222

      Si eu am transpirat in fata calculatorului dis de dimineata . La 8:33 am reusit sa accesez minunatul site si sa inregisrez datele firmei pana in faza de finalizare. Cand am apasat pe "Finalizare " m-a scos din sistem . Ai avut noroc si imi pare rau daca decizia de anulare te va afecta. Categoric nu exista nici o solutie de admitere a 22 000 proiecte in conditiile in care fondurile sunt limitate. Dar gasesti normal ca o societate care nu a avut activitate in ultimii 2 ani, nu a avut angajati, nu a depus declaratii din mai 2011 pana in prezent sa fie ADMISA, sau un start-up infiintat in 25 iulie 2013, in timp ce o firma cu activitate, cu o cifra de afaceri rezonabila, cu angajati, cu declaratii depuse.... nu a avut nici macar sansa sa se inregistreze? Sunt consultant si am accesat fonduri europene fara spaga ci doar cu proiecte bine intocmite si cu planuri de afaceri care sa confirme sustenabilitatea proiectului, dar cineva a citit, a pus intrebari si a aprobat. In situatia de fata, proiecte bune care aduc o plus valoare nu au avut nici o sansa. Si asta pt. ca MF nu este pregatit tehnic? Cine greseste trebuie sa plateasca, dar TOTI trebuie sa avem sanse egale.
      • 0 (2 voturi)    
        lilisor please do not worry (Joi, 29 august 2013, 10:38)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Lil27

        Este imposibil sa crezi ca toate proiectele astea in numar total de 22.000 sunt profitabile si sustenabile.

        Probabil ca au fost scrise ca sa castige, dar in implementare multe o sa moara!

        Unde este Romanica care dintr-o aruncatura de proiecte reuseste sa creeze atatea locuri de munca??? De unde atatea capabilitati latente care asteapta numai ajutorul de mi8nimis???

        Zau ca miroase urat!

        De aceea trebuie filtrate proiectele, evident dupa depunere- poate sa fie si 35.000 de proiecte important este ca intr-adevar sa se intample ceea ce este scris si sa mai ramana in viata business-ul dupa 3 ani cu o probabilitate de cca. 70%- analiza de risc.

        Mai este mult pana departe!

        C at depsre prea cinstitii de la guvernare au incercat si ei un minimis si uite ca nu a mers- ca sa vezi, curat ghinion!
        • +1 (1 vot)    
          be happy (Joi, 29 august 2013, 13:54)

          Lil27 [utilizator] i-a raspuns lui ..13

          Sunt de acord cu tine ca degeaba scrii un proiect bun, daca nu va avea sustinere astfel incat sa nu moara in faza de implementare. Si sunt de acord ca dintre aceste proiecte BINE scrise poate chiar mai putin de 70% sunt de succes. Eu am scris putine proiecte dar toate au fost finalizate cu succes si sunt mandra cand vad dupa 2 - 3 ani ca firmele respective sunt inca in piata. Proiectele bine scrise dar mai ales corect evaluate ar trebui sa reziste in timp!
          Cat despre "cinstitii" nostri guvernanti cred ca au avut ghinion si pentru ca societatea civila a reactionat.
          Si asta imi da putina speranta!
      • +1 (1 vot)    
        Argumente se pot gasi intotdeauna! (Joi, 29 august 2013, 12:14)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui Lil27

        Firma fara angajati, sau cu un singur salariat, este extrem de eficienta!
        merita premiata pt consumul redus de resurse, pt apmprenta de carbon practic nula.
        Startup-ul recent este "tinar si dinamic", merita incurajat!
    • 0 (0 voturi)    
      proiecte minimis (Vineri, 30 august 2013, 15:47)

      dberariu [utilizator] i-a raspuns lui alex_222

      salutare alex. si eu ma numar ca si tine printr-e putinii norocosi care au reusit sa depuna proiectul si te asigur ca asa cum spuneai si tu a fost vorba doar de N O R O C.Ieri am fost si am depus proiectul la bucuresti. Mi-ar place ca noi acestea care am TRANSPIRAT in fata calculatorului cu putin noroc sa ne facem mai mult auziti. Parerea mea este ca de acum incolo se va frauda ...eu nu am nici o treaba cu politica si depunerea a fost doar pentru ca am avut noroc.Eu cred ca daca vor incerca o alta depunere va dura mai putin decat acum adica mai putin de 5 min si 41 secunde ...aici e vina ministerului pentru ca fondurile sunt prea putine.Daca vrei sa discutam si sa tinem legatura iti las adresa mea de mail si te tin la curent cu cele intamplate danielberariu@yahoo.com
  • +9 (13 voturi)    
    Demisia, domnule ministru! (Miercuri, 28 august 2013, 21:41)

    skolko [utilizator]

    O minima onoare daca ati avea, maine v-ati da demisia domnule Chitoiu!
    • +5 (5 voturi)    
      N-au astia onoare (Joi, 29 august 2013, 0:27)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui skolko

      Nici macar onoare de hotz, ca pe vremuri, is doar niste jivine hamesite.
    • +1 (1 vot)    
      raspuns SKOLKO (Joi, 29 august 2013, 11:11)

      Livut [utilizator] i-a raspuns lui skolko

      Corect ar trebui sa-si dea demisia dar daca o va face ( sincer nu cred ) va crea un precedent in baza caruia toti de la guvervare ar trebui sa plece pt. incapacitate in luarea unor decizii corecte.
  • +9 (11 voturi)    
    anulare, o decizie buna? (Miercuri, 28 august 2013, 21:42)

    donache [utilizator]

    Nu era mai normal sa puna in stand-by "minimis-ul" pana la finalizarea anchetei si abia apoi, daca se dovedeste ca ceva a fost incorect sa anuleze raportul de selectie?
    Tara asta functioneaza dupa principiul "care striga mai tare"? Ia sa-i vad acum pe cei care au reusit cum dau in judecata MF
    Nota: Nu am depus proiect si nu am nici un interes in ceea ce priveste "minimis-ul"
    • +10 (10 voturi)    
      Am ajuns la ora 18 cu proiectul in Bucuresti (Miercuri, 28 august 2013, 23:47)

      alex_222 [utilizator] i-a raspuns lui donache

      Vroiam sa-l depun la registratura.
      Urata treaba. Nu poti avea nici o baza vorbele nici unui politician.
      Cred ca tot tamtamul acesta e ca si cu capra vecinului. Daca unii n-au reusit altii de ce sa obtina?

      Of of. Maine cale intoarsa pana la Oradea, avocat si ii dau in judecata. Am respectat totul si tot sunt luat de fraier.

      Bravo domnule ministru. V-ati dac si dvs bacul vara asta.
      • +4 (6 voturi)    
        Proces (Joi, 29 august 2013, 6:56)

        Vlad87 [utilizator] i-a raspuns lui alex_222

        Trebuie sa ii dam in judecata in mod colectiv, cred ca am avea mai mare succes. Si eu am fost acceptat de sistem si vad ca degeaba
    • +6 (6 voturi)    
      Modul de atribuire a fondurilor este incorect (Joi, 29 august 2013, 8:40)

      Ana.vasilache [utilizator] i-a raspuns lui donache

      Ar trebui ca procedura sa fie schimbata. Sa se poata inscrie toti aplicanții, urmand ca fondurile sa fie atribuite in urma unui proces de selectie administrativa si tehnica, asa cum se face pe toate celelalte linii de finantare. In acest fel vor castiga proiectele cele mai bune, iar acesti bani (publici) vor fi investiti intr-adevar in dezvoltarea IMM-urilor. Eu cred ca pentru asta trebuie sa ne luptam, nu pentru a relua procedura in acelasi fel, singurul lucru schimbat fiind serverele mai performante.
      • 0 (0 voturi)    
        Aveti dreptate (Joi, 29 august 2013, 11:26)

        Floringh [utilizator] i-a raspuns lui Ana.vasilache

        Intr-adevar aceasta inseamna (teoretic) un concurs cu sanse egale; in rest este ca si cum ai da like pe facebook; faci lobby si toate rudele intra sa depuna proiectul; s-o nimeri unul din ei sa reuseasca...
      • 0 (0 voturi)    
        tara pe dos (Joi, 29 august 2013, 12:55)

        skolko [utilizator] i-a raspuns lui Ana.vasilache

        idee buna, aplicare proasta. ca si in cazul managementului privat la stat. de ce? pentru ca cei numiti sa aplice ideile sunt incompetenti. in tara pe dos, valorile pleaca in strainatate, si incompetentii devin latifundiari!
  • +13 (13 voturi)    
    dupa Rosia Montana... (Miercuri, 28 august 2013, 21:48)

    Wladislav [utilizator]

    orice a devenit posibil sub obladuirea USL. Aceleasi metehne scoase din sertarul prafuit al guvernului Nastase. Lumea clientilor infometati tropaie nerabdatoare. Surpriza neplacuta a venit din partea mass mediei "Guse". Altfel se mergea pe shest, ca in cazul Rosiei Montana. Circa 20 de legi vor fi eludate, adendate, IGNORATE, ca sa ia spaga Ponta et co de la Gabriel Resources. Dar... mass media nu are voie sa scrie despre scandal, pentru ca e CUMPARATA de GR pe bani grei, adica reclame. Era Nastase s-a reinstalat: pofta buna ziaristi.
  • +11 (13 voturi)    
    nu va bucurati! (Miercuri, 28 august 2013, 22:28)

    Lil27 [utilizator]

    Dragii mei, citez iar: " Din primele investigatii a rezultat faptul ca resursele IT alocate schemei de minimis au fost insuficiente in urma anticiparii gresite a numarului mare de firme care sunt interesate. Astfel, au aparut blocaje si mesaje de eroare in accesarea paginii de internet dedicate schemei de minimis",
    Deci oameni buni nu e nimeni VINOVAT? Resursele IT sunt VINOVATE?
    DNA te rog : vreau ( si cred ca nu sunt singura) ca VINOVATII sa raspunda cu capul! OUT! OUT din sistem! Vreau nume! Vreau pedepse conform legii!
    • +2 (2 voturi)    
      nu raspunde nimeni! (Joi, 29 august 2013, 10:41)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Lil27

      Ca si pana acum - nu raspunde nimeni!

      Rezulta clar este vorba despre incompetente, fraude si despre multe spagi.

      Orice persoana de la IT are abilitatea de a estima valul care urmeaza sa loveasca serverele si sa pregateasca solutiile tehnice - daca este lasat sa lucreze!
  • +4 (4 voturi)    
    Matematica nu minte (Miercuri, 28 august 2013, 23:13)

    CatalinBanu [anonim]

    Sunt bani pentru 625 de firme. Restul nu o sa primeasca.

    E clar ca nu le-a mers sistemul. 20000 de reqesturi per minut e mult. Orice sistem inteligent (aici era un websphere) stie sa primeasca request-uri atat cat poate. Pe restul le respinge sau la tine intr-o coada de asteptare.

    Cel mai probabil asta s-a intamplat. Nu exclud ca nu au fost magarii, dar magariile nu au legatura cu picajul. Interesul celor care au facut magarii era sa nu se intample nimic suspect... nu asa ceva.
    • 0 (0 voturi)    
      In RO shi matematica minte (Joi, 29 august 2013, 11:41)

      Lupulsas [utilizator] i-a raspuns lui CatalinBanu

      Cand firma de consultantza IT e parte a sistemului, totul e posibil, shi stergerea urmelor, ca sa nu gaseasca organele de cercetare hotzii.
    • 0 (0 voturi)    
      observatia din final este pertinenta! (Joi, 29 august 2013, 12:24)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui CatalinBanu

      Corect, prostia a fost mai mare decat magaria, pt ca "baietii destepti" nu au niciun interes ca manevra sa fie asa de evidenta cum a fost acum, sa iasa scandal!
      Si ai dreptate si cu matematica: daca puteau fi acceptate 5.000 de prtiecte, era Ok, nuse cunostea, insa 625 este mult prea putin, numarul "clientilor" de partid este mai mare de atit!
  • +2 (2 voturi)    
    ok... (Miercuri, 28 august 2013, 23:17)

    Codruta N [utilizator]

    Sa nu mai moara...
    Deocamdata! >:
  • +11 (11 voturi)    
    Bravo Hotnews si Realitatea (Miercuri, 28 august 2013, 23:23)

    Dannutzu [utilizator]

    Gratie sesizarilor si mediatizarii facute de Hotnews si Realitatea TV s-a creat acel bulgare care a determinat anularea fraudei de astazi. Manevra, in principal a liberalilor, coordonata de dl Ivanus (sageata si mana dreapta a lui Chitoiu) ar fi facut strans din spagi pt pusculita de partid aprox 10 mil Eur pt viitoarele alegeri. In schimb, la aceasta ora sunt cel putin 100.000 oameni (30000 mici afaceri plus rude) care au luat act de potlogarie, . Astept cu interes reactia lui Ponta si deznodamantul schemei de minimis. P.S. Vorba cuiva, parca aia de au fost inainte stiau si sa fure mai bine, nu s-a auzit nimic la schema de minimis precedenta, din 2009.
    • +1 (1 vot)    
      Hm (Joi, 29 august 2013, 11:11)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Dannutzu

      "Vorba cuiva, parca aia de au fost inainte stiau si sa fure mai bine, nu s-a auzit nimic la schema de minimis precedenta, din 2009. "

      Sau poate chiar nu s-a furat? Stiu, greu de crezut, dar oare de ce nu s-a facut deloc valva, cu toate antenele turate la maxim sa spurce guvernul?
  • +7 (7 voturi)    
    HOTIA (Miercuri, 28 august 2013, 23:28)

    DHondt [utilizator]

    Ce s-a intamplat azi la Finante seamana cu un puci organizat de functionarii politici penali care au luat locul functionarilor publici prin numire nu prin concurs!!!Un scenariu care se contureaza este ca totul a fost premeditat de un grup infractional organizat din minister care prin filtrul Firewall al serverului a lasat sa treaca numai anumite IP-uri pe
    care administratorul le-a primit de la cei care au cotizat si celellalte ip-uri au fost blocate!!!Sper ca DNA sa sigileze serverul si sa fie trimis spre analizala specialisti IT.Sa se verifice si traficul sms de pe mobilele functionarilor care s-au ocupat de
    aplicatie pentru a vedea daca exista cel putin un ip al unui castigator!!!
  • +8 (8 voturi)    
    Nerusinatilor! Asta a fost procedura uslnl? (Joi, 29 august 2013, 2:00)

    fosta zoezoe [utilizator]

    Asta sa reluati ? Pai de la enunt a fost facuta sa fie suntata ! Intrebati un programator mediu, nu de top. Corpul de control al primului ministru o sa constate deficiente tehnice si organizatorice.Corpul de balet al Teatrului Tanase ar avea mai multe sanse ..........
  • +5 (5 voturi)    
    la puscarie.. (Joi, 29 august 2013, 5:34)

    vlad.tepes [utilizator]

    la puscarie!
  • +2 (2 voturi)    
    si nu va raspunde nimeni pt ce s-a intamplat!!!!!! (Joi, 29 august 2013, 9:53)

    Johanis [utilizator]

    E clar ca tot cei alesi prima oara vor incasa banutii de la stat. Si asta numai pt ca functionarasii nu mai pot da inapoi. Parandaratul pe actuala guvernare s-a transformat in avans, adica daca inainte dadeai din ce luai, acum dai inainte sa iei. Prin urmare, nu se mai poate intoarce situatia. Vor gasi doar o alta cale sa se tina de promisiuni. Stiu ca tot genul asta de fonduri sunt aranjate si au acces la ele numai de-ai lor sau racolatii acestora. castigatorii au fost introdusi in sistem 100% din interior. Asa cum si prin sistemul de achizitii electronic atat de transparent si sigur, tot din interior se introduc datele. Tara asta nu se mai face bine. nu am aplicat la asa ceva si nici nu intentionez, desi am firme proprii.
  • +3 (3 voturi)    
    ...unde-i... (Joi, 29 august 2013, 10:19)

    ALTAN [utilizator]

    ...Antonescu??? Parca mai ieri urla cit il tineu bojocii ca nu are penali in partid...si partial are dreptate,pt ca penalii lui sunt si in guvern...Poate-si cere scuze de la alegatori,ca i-a mintit si continua sa ii minta..
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns ALTAN (Joi, 29 august 2013, 11:18)

      Livut [utilizator] i-a raspuns lui ALTAN

      Cum sa recunoasca Antonescu ca are penali in guvern si partid cand domnia sa e un posibil penal care culmea absurdului vrea sa devina presedintele tarii - dar numai el si cativa prosti mai cred asta.
  • +3 (3 voturi)    
    observatii (Joi, 29 august 2013, 10:33)

    ccvica [utilizator]

    Am si eu doua mici observatii de facut, in contextul in care am aplicat si eu, reusind sa introduc datele firmei si doar atat:
    - nu stiu sa fure domn'le. Sa furi cateva milioane amarate si sa implici atata lume e chiar hilar. Nu mai bine faceau ei o licitatie masluita stiuta de cativa doar? nu mai bine cumparau gume de sters si pixuri pt minister? prostie cu carul...
    - totusi un aspect extrem de bun a fost acela ca au schimbat procedura si nu ne-au mai chemat la bucale sa depunem la regiratura ministerului. ce coada ar fi fost acolo... moarte de om. si sa fim onesti nu cred ca din cei 22000 de utilizzatori au facut deja proiectele 10 %. asa cum spuneau dupa inregistrarea cereri aveai termen 15 zile sa depui in plic la minister. pentru o achizitie de utilaje nu trebuia muncit mai mult de 3 zile cu tot cu hartiile atasate. deci a durat mai putin decat o partida de amor la iepuri. deci pentru tot circul am pierdut o juma de ora si 5 leva cat m-a costat internetul in Bulgaria, de unde am incercat sa ma inscriu. E bine nu????
    PS: nu va faceti mari sperante nici data viitoare.
  • +1 (1 vot)    
    Concurati, va rog, la impins butonul! (Joi, 29 august 2013, 11:00)

    n.dumiritu [utilizator]

    Imi place cum e drapata. Concurs de apasat pe buton. Daca nu ai fost selectat, e pentru ca nu ai fost destul de sprinten la apasat butonul. Aia ti-a fost fatal. Nu comenta, ca sansa ti-a fost acordata, dar ai degetele tepene. Poti sa ai cele mai bune intentii din lume, poti sa ai proiectul cel mai atragator, pretentiile cele mai mici, esti total inutil pt.ca tastezi cu viteza melcului. Ridica-te, omule, la viteza secolului XXI daca vrei sa ai o sansa de la ministerul adus la zi al finantelor!
    Si daca tot are tot ce trebuie ca sa fie de maniera "loz cistigator", nu e pacat de la Dennis Ritchie sa lasi hazardul sa zburde cum vrea el? Nu mai bine te asiguri ca pui un servlet prin care injectezi datele norocosilor, in timp ce mocofanului credul ii pui interfata (nefunctionala) prin care spera sa i se alinieze ciresele?
    In concluzie, procedura este proasta si anume proiectata pentru a fi trucata. Punerea ei in practica a dovedit intentionalitatea de a frauda in stil mare de la bun inceput. Cred ca o sa fie greu de documentat inselatoria pt.ca e relativ simplu pt.trisori de stapinit detaliile tehnice implicate. Acolo trebuie sa raspunda o groaza de lume, in frunte cu ministrul.
  • 0 (0 voturi)    
    Reluare dupa terminarea anchetei (Joi, 29 august 2013, 11:02)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    MF anuntase incheierea procesului de selectie cand zic ei ca s-a blocat sistemul.

    DNA sa-si faca treaba.
  • 0 (0 voturi)    
    Eu am inregistrat corect (Joi, 29 august 2013, 12:07)

    TiberiuEn [utilizator]

    Am incercat si ieri sa scriu un comentariu dar am fost blocat de moderatori (va multumesc pe aceasta cale).

    Eu am inregistrat 2 proiecte, a mers mai greu site-ul dar le-am inregistrat corect. Cei defavorizati au fost firmele de consultanta care au proiecte pe banda rulanta si au avut de inregistrat 30 de proiecte si au reusit doar 2 sau 3.

    Nu vi se pare ca e incorecta anularea pentru cei inregistrati corect ca si mine ? Cu ce drept imi anuleaza un drept castigat ?

    Sa investigheze DNA-ul, STS-ul, SRI-ul si pe cei cu nereguli sa ii bage la inchisoare.

    Mare scandal pentru depunatorii pe banda rulanta.
    • +1 (1 vot)    
      felicitari! (Joi, 29 august 2013, 14:28)

      Lil27 [utilizator] i-a raspuns lui TiberiuEn

      poate ca ai prins un culoar liber si ai inregistrat corect, dar daca te uiti la comentariile scrise vei constata ca doar cativa sunt cei care afirma ca au depus si au depus corect. De ce nu vad 644 sau 714 comentarii? de lume revoltata care a reusit sa aplice si sunt acum defavorizati?
      Eu nu am resusit sa depun 1 proiect nu 30 cat sustii tu ca au avut firmele de consultanta. Si daca o firma de consultanta vrea sa depuna 30 de proiecte, de ce sa nu le depuna? Ai tot dreptul sa te judeci cu acest Minister pentru ca ti-a " anulat un drept castigat". Au dat o HG proasta si au pus-o in aplicare corespunzator! Adica si mai prost!
      DNA sa-si faca treaba si daca cineva este vinovat chiar si de incompetenta sa-si caute de lucru in alta parte. Poate la o firma de consultanta care face proiecte.
    • 0 (0 voturi)    
      AJUTOR DE MINIMIS (Vineri, 30 august 2013, 16:24)

      dberariu [utilizator] i-a raspuns lui TiberiuEn

      Si eu ma numar printr-e cei 644 care au reusit sa depuna proiectul.Cred ca a fost vorba de N O R O C pentru ca nu fac politica si nici nu am facut in trecut.Am mers la minister si am depus proiectul exact cum scrie in ghid.Parerea mea este ca oridecate ori se va relua procedura vor fi 19400 de nemultumiti si se va contesta la nesfarsit.intr-e timp am consultat si niste avocati care sustin ca "anularea unui drept obtinut legal este un abuz" deci in cazul in care se va relua procedura de depunere voi actiona ministerul in judecata.
  • 0 (0 voturi)    
    cedare (Joi, 29 august 2013, 12:31)

    CobraRo [anonim]

    De frica unor plangeri penale Chitoiu a cedat
  • 0 (0 voturi)    
    Soft. ASESoft.. (Joi, 29 august 2013, 14:56)

    AlinBarna [utilizator]

    Din cateam inteles, softul Ministerului Finantelor Publice este al ASESOFT-ului..Va spune ceva asta?...;)
    • 0 (0 voturi)    
      da,da,da (Joi, 29 august 2013, 20:20)

      Lil27 [utilizator] i-a raspuns lui AlinBarna

      = USL = ASESOFT, TEAMNET, 2K TELECOM si multe, foarte multe contracte cu statul
  • 0 (0 voturi)    
    Demisia lui Chitoiu (Vineri, 30 august 2013, 11:01)

    andrada89 [utilizator]

    Demisia Domnului Chitoiu si a celor implicati!!!!!!! Mai multe detalii pe www.minimis.ro
  • 0 (0 voturi)    
    anularea sesiunii (Joi, 5 septembrie 2013, 16:51)

    FloriRadu [utilizator]

    Sunt studenta in anul 3 la economie in Iasi si de 1 an am un plan de afaceri care ar putea sa fie baza unui concept care nu mai exista in Romania. Din lipsa de fonduri pentru a-mi putea pune planul in aplicare am renuntat pana am aflat de acest minimis,care tot nu imi acopera toata investitia dar am decis ca poate am o sansa sa il vad realizat. Zis si facut am investit din banutii mei sa fac dosarul am fost la 8:30 de dimineata in fata calculatorului am completat formularul si am finalizat. Timp de 35 de minute m-am uitat cu speranta la o pagina care se incarca si nu dadea nici un semn, timp in care ma cuprindea deznadejdea. La 9:05 ma suna un prieten care stia ca vreau sa aplic si imi da vestea cea mare timp in care mi-au dat lacrimile: Flori firma ta apare cu datele in lista de pe mfinante.ro ca si Admis!! Dau fuga la un internet cafe din apropiere si ma uit cu stupoare la o lista in care eram trecuta eu in primele 50 de locuri. Nu mi-a venit sa cred cat noroc am avut sa fiu printre cei 600 care au reusit. Astazi am aflat ca oricat de bine intentionat ai fi si oricat ti-ai dori sa iti vezi visul indeplinit, exista cineva care poate sa ti-l sufle de sub nas. Insa cum pot fi egalati in fata lor 600 de oameni care si-au castigat dreptul de a le fi analizat dosarul cu zecile de mii de reclamatii ale celor care nu au reusit. Se pare ca pentru prima data in societatea noastra majoritatea castiga. Probabil la urmatoarea sesiune locul meu mult dorit in acea lista va fi luat de vreun " sarac nepotel".


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă