Investitii prioritare in 2014: Noua autostrazi, Magistrala 5 metrou, dar si linia de metrou spre Otopeni

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 13 noiembrie 2013, 18:01 Economie | Finanţe

Lista lucrarilor publice care vor fi tratate anul viitor cu prioritate la finantare de catre Guvern include noua proiecte de autostrazi, parti din tronsonul metrou Dr Taberei-Universitate, dar si legatura de metrou cu aeroportul Henri Coanda, despre care premierul Ponta afirma ca nu ar fi eficienta, scrie Mediafax.

Pe lista au fost incluse 21 de proiecte care vor fi finantate cu prioritate din fonduri europene nerambursabile, fonduri rambursabile si de la bugetul de stat si alte 4 proiecte care vor fi finantate integral de la bugetul de stat, toate cu o valoare mai mare de 100 milioane lei.

Cele 21 de proiecte selectate de Guvern sunt:
  • autostrazile Lugoj-Deva (tronsonul Dumbrava-Deva si Lugoj-Dumbrava), Sebes-Turda, Orastie-Sibiu, Arad-Timisoara si by-pass Arad, Cernavoda-Constanta, Nadlac-Arad si Timisoara-Lugoj,
  • largirea la 4 benzi a centurii Bucuresti Sud (Pasaj suprateran DJ 602 Centura Bucuresti-Domnesti),
  • reabilitarea DN56 Craiova-Calafat,
  • constructia variantei de ocolire a oraselor Deva-Orastie la standard de autostrada si a variantei de ocolire a orasului Sibiu (proiecte pentru care ordonatorul principal de credite este Secretariatul General al Guvernului),
  • Magistrala 5 de metrou tronsonul Drumul Taberei-Universitate (sectiunea Raul Doamnei-Hasdeu),
  • Magistrala 5 de metrou tronsonul Universitate-Pantelimon (statia si depoul Valea Ialomitei),
  • reabilitarea liniei de cale ferata Brasov-Simeria (sectiunea Coslariu - Sighisoara si Coslariu-Simeria), componenta a Coridorului IV Pan-European pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h,
  • reabilitarea liniei de cale ferata Frontiera-Curtici-Simeria,
  • protectia si reabilitarea partii sudice a litoralului romanesc a Marii Negre in zona municipiului Constanta si Eforie Nord,
  • consolidarea Teatrului National I.L. Caragiale Bucuresti,
  • proiectul de lasere de la Turnu Magurele,
  • realizarea unui sistem informational pentru managementul integral al apelor.
Pe lista a fost insa inclus si proiectul pentru legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda-Otopeni, in conditiile in care premierul Victor Ponta afirma, vineri, ca linia de metrou care leaga Aeroportul Henri Coanda de Bucuresti este, din pacate, ineficienta din punct de vedere economic, deoarece traficul de pasageri ar fi mic, iar veniturile din bilete nu ar acoperi nici macar costul de intretinere, nu numai investitia.

Pe lista proiectelor care vor fi finantate cu prioritate, dar integral de la buget de stat au fost introduse cele legate de autostrada Brasov-Cluj-Bors (tronson Suplacu de Barcau-Bors), autostrada Bucuresti-Brasov (include tronsonul Comarnic-Brasov), autostrada de centura a municipiului Bucuresti si refunctionalizarea cladirii spitalului clinic de urgenta Iasi.











5964 vizualizari

  • +14 (18 voturi)    
    e mai usor sa-ti propui proiecte deja facute (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 18:12)

    popaion [utilizator]

    constructia variantei de ocolire a oraselor Deva-Orastie la standard de autostrada si a variantei de ocolire a orasului Sibiu?? astea nu exista deja? Despre ce e vorba?
    • +4 (6 voturi)    
      Trebuiau să iasă la număr cît mai multe (Joi, 14 noiembrie 2013, 9:01)

      Kap [utilizator] i-a raspuns lui popaion

      Vedem cu stupoare proiecte luate de-a valma probabil din documente vechi: copy-ponta și gata la presă! Dacă ăștia nu sînt în stare să arunce măcar un document valid publicului vă dați seama ce capabili sînt.
      Vă rog însă, mare atenție la HOȚI: Pitești - Sibiu și centura nord București nu îi interesează! Preferabil tronsoane noi, fără finanțare UE ca să fie șpaga șpagă!
    • +2 (2 voturi)    
      Poftim (Joi, 14 noiembrie 2013, 11:49)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui popaion

      Deva nu are centura la nivel de autostrada. Are o "centura" veche, care trece prin oras practic.

      Poate confunzi cu autostrada Deva-Orastie, care trece pe langa oras.
  • +13 (17 voturi)    
    So creada el (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 18:12)

    spysoby [utilizator]

    Linia de metro Otopeni-Bucuresti .Va reduce semnificativ agomeratia pe sosea;viar clienti vor fi atit calatori cit si oameni din Otopeni .
  • +13 (17 voturi)    
    Ciudate prioritati (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 18:16)

    cenzuratul [utilizator]

    Arad-Timisoara, Deva-Orastie, centura Sibiu si Cernavoda-Constanta nu sunt gata? Sau pentru ca inca mai lipseste un parapet pe undeva le trecem la prioritati ca sa avem un numar cat mai mare? Magistrala 4 Bazilescu-Straulesti e prioritate sau nu?
    • +2 (2 voturi)    
      magistrala 4 (Joi, 14 noiembrie 2013, 9:32)

      Kyky [utilizator] i-a raspuns lui cenzuratul

      Magistrala 4 Bazilescu-Straulesti e prioritate sau nu?
      Depinde pe unde trece metroul spre Otopeni :)
  • +15 (17 voturi)    
    2 la Prefectura, 3 la scoala de fete ... (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 18:30)

    offside [utilizator]

    Alo, Guvernu ? Verificati va rog in teren, o parte sunt deja GATA, pe ele nu se mai poate lua spaga :-)

    Tronsonul Lugoj-Dumbrava se deschide in 3 saptamani, e la 95% din lucrari - nu mai e nimic de bugetat in 2014.

    Orastie -Sibiu - sunt gata anul acesta 3 loturi din 4 (STRACO, STRABAG si ASTALDI termina in acest an, IMPERGILO are un deal care a alunecat, va intarzia un an dar era deja pe bugetul lui 2013!)

    Arad-Timisoara - a fost deschis sub trafic in Decembrie 2011, lasat fara bani un an si terminat in acest an, nu mai are nimic in 2014!

    Bypass Arad - terminat acum un an jumatate, e bine-merci.

    Cernavoda - Constanta - terminat si el anul trecut!

    Daca e sa vorbim de santiere carora li s-a tras cablul din priza (finantarea), pe lista ar trebui sa apara: centura Constanta sector nord (spre Ovidiu si port Navodari), intrerupt in vara trecuta pentru ca "nu mai era prioritar"! Sau Bucuresti-Ploiesti strapungerea spre interiorul orasului, lipsit de finantare tot in intervalul Iunie 2012-august 2013!

    "constructia variantei de ocolire a oraselor Deva-Orastie la standard de autostrada si a variantei de ocolire a orasului Sibiu" - asta chiar e gogonata. Pai bypass Sibiu e gata din 2010 iar ocolitoarele pentru Deva si Orastie s-au predat in Decembrie 2012 respectiv va fi gata luna asta. Ce sa le mai faca in 2014 ?

    O sa explicam contribuabilului cum a facut Guvernul in 2014 lucrari terminate de 2-3 ani, dar care au inghitit bani din bugetul anului 2014 ???

    De ce nu figureaza Nadlac-Arad cu cele doua tronsoane incepute si neterminate ? Partea ROMSTRADE (faliment / puscarie) e relicitata dar nu s-a hotarat castigatorul. Partea ALPINE (faliment al soclietatii mama in Austria) era la 85%, dupa aceasta iarna va fi la 50% pentru ca vor costa reparatiile la acostamente si lucrari intrate in iarna fara protectie.
    • +1 (1 vot)    
      perfect adevarat (Joi, 14 noiembrie 2013, 10:40)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui offside

      Singura explicatie logica ar fi ca dupa terminarea tronsoanelor de autostrada in Decembrie, constructorii vor emite facturi ce vor fi platite/decontate abia in 2014, asa cum in 2013 au fost bugetate platile pentru lucrari realizate in 2012.
  • +8 (12 voturi)    
    Otopeni (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 18:31)

    nick24 [utilizator]

    de ce nu se prelungeste linia de metrou de la Pipera spre Otopeni?
    Ar fi mai iesftin si mai rentabil, n-ai avea loc sa urci, deci incasari full.
  • +5 (11 voturi)    
    Super! (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 20:57)

    Sthelian [utilizator]

    9 autostrazi???!!! Ce realizare epocala.
    In felul asta lumea se va putea misca.
    Ce dezamagire. E vorba de niste bucatele una ici alta colea, fara nici o utilitate practica pentru economie.
    Dar unii vor mai taia 9 panglici din cele scoase pe nas...
    • +1 (1 vot)    
      poftim? (Joi, 14 noiembrie 2013, 14:20)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui Sthelian

      "nicio utilitate practica pentru economie" ?
      Asta e o ineptie.
      Centura Sibiului de 18 km n-are utilitate?
      Centura de Nord a Bucurestiului (daca ar fi complet cu 2 benzi pe sens) de 40 km n-are utilitate?
      • +1 (1 vot)    
        NU! (Vineri, 15 noiembrie 2013, 3:51)

        Sthelian [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

        Dragul meu, o autostrada e utila daca duce la viteze mari de la o localitate la alta. Ca ai 18 km sa ocolesti SIbiu, in loc sa intri prin el, o fi ceva, dar nu mare brinza.
        Sa ai o autostrada care sa te duca cu 100km pe ora de la Cluj la Sibiu asta ar fi ceva.
        In 24 de ani de la revolutie 100 km pe an sa fi facut fiecare guvern, azi Timisoara- Constanta s-ar fi facut in mai putin de 8 ore, Timisoara-Iasi in mai putin de 6 ore. CU 2400 de km de autostrada sigur erau 3 care taiau bine Romania + niste bretele de genul Arad-Timisoara, Iasi-Suceava, Tulcea-Constanta....
        Dar Romania nu numai ca nu are autostrazi, dar si caile ferate pe care se circula cu peste 100 km pe ora pe bune distante au devenit cai pe care te misti ca melcu'.
        Nu mai vorbim ca industria orizontala ar fi avut de treaba: asfalt, ciment, utilaje, reparatii de masini, semnalizari, conuri, echimapent de protectie, vopsea reflectorizanta....
  • +8 (10 voturi)    
    Uau ce realizari ! (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 23:24)

    rutger [utilizator]

    Mai trebuie sa bugetam sa dam gardul cu var si sa ne luam o pereche de schiuri roz ( ca vine iarna polara a lu'Chitoiu) si e gata! Ne-am scos. Venceremos! (vorba lui Che Pontera)
  • -3 (5 voturi)    
    Nevasta (Joi, 14 noiembrie 2013, 7:07)

    Cetateanu [utilizator]

    Daca nevasta e la minister, da banu sa-ti termine lucrarea, ca sa te mai aleaga fraierii odata. Ca tu nu faci nimic caci esti ocupat cu parandaratul prin partid (ba nu te ocupi si de manaria cu fonduri EU pusa la cale de predecesor cu Nuti).
  • 0 (2 voturi)    
    9 autostrazi??? (Joi, 14 noiembrie 2013, 11:52)

    manoman [utilizator]

    tineti-ma sa nu cad pe jos de ras!
     astia au ajuns sa denatureze si cuvantul AUTOSTRADA.
    bucatelele alea de cate 10 - 20 km nu folosesc la nimic.
    vezi "autostrada" Bucuresti - Ploiesti. pai cine se deranjeaza sa se urce pe autostrada pentru 50 km? ce avantaj ar fi? te chinui sa ajungi la capatul autostrazii, te cocoti, si cand "i-ai dat si tu a cincia", hop, s-a terminat tarlaua...

    jenanti conducatori!
    oare ei nu se uita in oglinda?
    • -1 (1 vot)    
      cioturi? (Joi, 14 noiembrie 2013, 14:16)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui manoman

      Se urca pe autostrada cine vrea sa mearga in siguranta. Chiar si pentru 20 km.
      E de preferat ca noaptea sa nu-ti bata faruri in ochi, sa nu-ti sara vreun betiv in fata, etc.
      Ca sa nu mai vorbim de "cioturile" alea care scot TIR-urile din localitati gen Deva, Orastie, Sebes, Sibiu. De-aia au prioritate anumite "cioturi".
      Sau ai prefera sa nu fie date in folosinta pana nu se fac minim 500 km, iar intre timp sa se mai infiga cate un TIR intr-o casa si sa moara oameni?
  • +1 (1 vot)    
    Deva (Joi, 14 noiembrie 2013, 11:53)

    HP [utilizator]

    Din cate vad, si nu are legatura cu "realizarile" USL, Deva va deveni in 10-20 de ani cel mai bine comunicat oras din Romania.

    Autostrada de la Arad pana la Brasov, conexiune pe nord cu Cluj (de la Sebes), cale ferata de mare viteza de la Arad la Brasov (prin Simeria), centura in regim de autostrada...

    Mai lipseste dezvoltarea aeroportului (actual aerodrom) de la Saulesti si cineva care sa vina cu ideea conectarii cu Hunedoara prin metrou usor.

    Super, pentru un orasel de 80.000 de locuitori.
  • 0 (0 voturi)    
    Toate proiectele exista deja!! (Joi, 21 noiembrie 2013, 17:13)

    PaulDobrin1308390951701 [anonim]

    Toate investitiile acestea există deja si unele sunt terminate inca din 2010 si 2011 cum ar fi variantele de ocolire ale Sibiului si Devei. Se pare ca Ponta vrea sa 'plagieze' in orice domeniu si isi atribuie repede ce nu i se cuvine!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi