UPDATE Ramona Manescu: Vom demara discutii cu partenerii chinezi pentru linia feroviara de mare viteza Viena-Bucuresti-Constanta

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 26 noiembrie 2013, 16:44 Economie | Finanţe

Discutiile tehnice privind realizarea liniei feroviare de mare viteza pe ruta Viena - Bucuresti - Constanta vor demara cu partenerii chinezi in data de 10 decembrie, valoarea proiectului fiind de 11 miliarde de euro, a declarat, marti, ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, intr-o conferinta de presa, citata de Agerpres.

''Este foarte clar ca nevoia de dezvoltare in Romania este cu mult mai mare decat posibilitatile de finantare din fonduri europene, drept pentru care acest parteneriat cu China este binevenit. Acest parteneriat se va realiza in conditiile si respectand toate criteriile impuse de Uniunea Europeana. Am transmis partenerilor chinezi o serie de propuneri, printre care si dezvoltarea si realizarea unei linii feroviare de mare viteza. Este un coridor european care va pleca din Viena, va ajunge la Budapesta, Bucuresti si Constanta. Prima intalnire de lucru o vom avea pe 10 decembrie, apoi in prima jumatate a lunii ianuarie. Vom incepe, probabil, cu un tronson care este usor de realizat, datorita conditiilor de teren (Bucuresti - Constanta). Interesul foarte mare este sa conectam portul Constanta', a mentionat Manescu.

Potrivit acesteia, valoarea totala a proiectului este de aproximativ 11 miliarde de euro.

"Vom incepe discutiile tehnice cu partenerii chinezi, iar in functie de cum avanseaza acestea si in momentul in care vom semna contractul se vor cunoaste si termenele precise, respectiv cand incep lucrarile si cand se vor finaliza", a adaugat ea.

Ministrul Transporturilor a precizat ca propunerea Romaniei este ca proiectul respectiv sa fie realizat in parteneriat public-privat.

Guvernul Romaniei a organizat, in perioada 26 - 27 noiembrie, la Bucuresti, Forumul Economic si Comercial China-Europa Centrala si Est, in marja reuniunii sefilor de Guvern din Europa Centrala si de Est - China.

La Forum, pe langa oficialitati guvernamentale din 17 tari, participa peste 1.500 de oameni de afaceri, din care 100 de oameni de afaceri chinezi, 800 romani si peste 400 din celelalte tari din regiune (Albania, Bosnia-Hertegovina, Bulgaria, Cehia, Croatia, Estonia, Lituania, Letonia, Macedonia, Muntenegru, Polonia, Serbia, Slovacia, Slovenia si Ungaria).

Evenimentul de la Bucuresti este al treilea forum economic si comercial China - Europa Centrala si de Est, dupa cel organizat la Budapesta, in 2011, si cel de la Varsovia, din 2012.











7089 vizualizari

  • +24 (26 voturi)    
    curios! (Marţi, 26 noiembrie 2013, 17:04)

    mos ion roata [utilizator]

    Deja se cunoaste pretul (dar comisioanele s-au inclus?).
    • +10 (12 voturi)    
      Mai incet cu trenul prin Carpati (Marţi, 26 noiembrie 2013, 17:58)

      dottore [utilizator] i-a raspuns lui mos ion roata

      La banii astia ar trebui sa construiasca direct Maglev.
      Iara carpim la pret de construire?
    • +8 (14 voturi)    
      Linie Bucuresti-Constanta mai scumpa ca autostrada (Marţi, 26 noiembrie 2013, 17:59)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui mos ion roata

      Linia aceasta dedicata pentru calatori intre Constanta si Vestul Romaniei este o gluma. Nici nu trebuia sa apara guvernul cu asemenea enormitate. Se descalifica la realism economic.

      3 miliarde costa doar tronsonul Constanta-Bucuresti ca sa se transporte citiva calatori in fiecare vagon, stiut fiind ca trenurile din Romania circula goala, nu au clienti. Cu cei 3 mld. Euro se fac doua autostrazi Comarnic-Brasov sau una de la Pitesti la Sibiu, mult mai utile.

      Este deja tronson de viteza, 160 km/h (nefolosit la capacitate), intre Bucuresti si Constanta. La ce ne mai trebuie inca o cale ferata de 250 - 300 km/h?!
      • +1 (13 voturi)    
        Cale ferata internationala (Marţi, 26 noiembrie 2013, 20:24)

        OvidiuNiţan [anonim] i-a raspuns lui dumitrica

        Cred ca scopul e mai degraba de a lega portul Constanta cu iesirea din tara via unei cai ferate de viteza cat mai mare. De la portul Constanta vor putea fi transportate astfel marfuri spre Europa marfuri in timpi utili, nu pierzand cateva zile doar pentru cateva sute de km.
        • +3 (9 voturi)    
          Linia de mare viteza nu transporta marfa!! (Marţi, 26 noiembrie 2013, 20:46)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui OvidiuNiţan

          Atentie!

          Vad, ca aceeasi eroare de intelegere ca in cazul Ramonei Manescu, ministrul transporturilor, exista si la Ovidiu Niţan (comentator Hotnews).

          Inca o data repet: "Liniile de mare viteza sunt dedicate pentru calatori iar trenurile de marfa circula pe vechile cai ferate".
          • 0 (0 voturi)    
            marfuirle transportate pe mare (Miercuri, 27 noiembrie 2013, 13:12)

            nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            sunt de volum si tonaj, nu e rentabil sa fie mutate pe calea ferata.
            portul constanta si porturile din marea nordului sunt planificate a se lega pe dunare si rin.
            marfuriele de la constanta pot merge pe barje spre tzarile din ioropa centrala si de nord, mai ales spre Austria.
            exista un program complex al ue pentru dezvoltarea economica a denarii.
      • +1 (3 voturi)    
        pai "circula goale"... (Marţi, 26 noiembrie 2013, 23:34)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        ... pentru ca nu au viteza!! Si nu poti fi sigur de ora la care ajungi, chiar si numai pe 200 km!!
    • +4 (6 voturi)    
      Trafic de 10-20 ori mai mic ca in China. Renteaza? (Marţi, 26 noiembrie 2013, 18:41)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui mos ion roata

      Calea ferata ce va traversa Romania de la Constanta la granita cu Ungaria este un proiect utopic si nerealist!

      Capitala Chinei are o populatie de ~10 ori mai mare decit a Bucurestiului iar marile aglomerari urbane chinezesti au un nr. de locuitori de 10 - 20 ori mai crescut ca orasele importante din Romania.

      Cu alte cuvinte, traficul de calatori la noi va fi estimativ de 10 - 20 ori mai mic ca in China si trenurile de mare viteza de 10 - 20 ori mai goale, adica nu renteaza.
      • +3 (11 voturi)    
        De ce compari (Marţi, 26 noiembrie 2013, 20:03)

        Alor [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        tu orasele din Romania cu orasele din China, compara cu orasele din Europa unde exista deja trenuri rapide, deasemenea cu orasele care in viitorul apropiat vor avea linii de mare viteza ex: Vena , Budapesta, Varsovia. Sau mergi pe priincipiul lui Basescu care spunea ,,Romania nu are trafic auto care sa justifice constructia de autostrazi"
        • -3 (13 voturi)    
          Trenurile in Germania merg goale (Marţi, 26 noiembrie 2013, 20:41)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Alor

          Trenurile de mare viteza din Germania sunt goale. Daca alte tari europene si-au construit linii de mare viteza care sunt practic nerentabile trebuie neaparat sa le urmam exemplul si sa facem si noi asemenea inutilitati?

          Sa asteptam terminarea liniilor Varsovia- Berlin, Viena-Budapesta si in functie de rezultatele financiare inregistrate ne putem gindi la cai ferate high speed in Romania.

          In ceea ce priveste autostrazile romanesti acestea sunt goale cu exceptia perioadelor de virf turistic, foarte scurte. Am ajuns la concluzia ca Romania nu prea are nevoie de autostrazi.
          • +5 (7 voturi)    
            culmea (Marţi, 26 noiembrie 2013, 22:13)

            jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            Am circulat cu ele si nu prea era nici unul gol...si TGV-ul spre Paris era full :)) Ce romanisme obosite tot behaiti pe aici? Toti vreti numai autostrazi suspendate, sa aveti fiecare cate o banda la dispozitie :)))
          • +4 (4 voturi)    
            daca vorbesti de ICE, te inseli! (Marţi, 26 noiembrie 2013, 22:18)

            botea [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            mai bine da o raita pe la bahn.de, sa te documentezi.
            • +1 (5 voturi)    
              ICE-urile sunt goale (Marţi, 26 noiembrie 2013, 23:37)

              dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui botea

              ICE-urile, ca mai toate trenurile din Germania, circula goale. Exista si trasee cu mai multi calatori dar in medie trenurile nu merg incarcate nici pe departe la capacitate nominala.
              • 0 (0 voturi)    
                sa fim seriosi (Miercuri, 27 noiembrie 2013, 13:17)

                mr. doctor [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

                daca ai circulat cu vreunul din gara terminus pana in grupa tehnica, atunci da, a circulat gol. altfel, de cate ori am circulat eu cu ele (peste 20 de ori, si nu doar pe rutele principale) au fost cam la 50% din capacitatea garniturilor (total locuri - ceea ce e de la "foarte bine" in sus).
        • +2 (2 voturi)    
          Da... (Miercuri, 27 noiembrie 2013, 9:05)

          hot news [utilizator] i-a raspuns lui Alor

          ... la vremea cand spunea asta, intr-adevar, nu era trafic auto care sa justifice. Insa, trebuia sa fii un prea bun vizionar sa poti spune altceva.
          Autostrada Ploiesti - Bucuresti este complet goala! Toata lumea merge tot pe DN1!
      • +1 (1 vot)    
        :))) ce nostim (Miercuri, 27 noiembrie 2013, 10:29)

        belurt [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Cica nu au americanii trenuri de mare viteza si vor avea romanii ....
    • +9 (11 voturi)    
      Ramona ia calatori din port cu trenuri high speed! (Marţi, 26 noiembrie 2013, 19:04)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui mos ion roata

      Citat: "Vom incepe, probabil, cu un tronson care este usor de realizat, datorita conditiilor de teren (Bucuresti - Constanta). Interesul foarte mare este sa conectam portul Constanta', a mentionat Manescu."

      Trenurile high speed sunt doar pentru calatori.

      Ramona Manescu nu stie asta de vreme ce doreste sa transporte marfa cu ele rapid din port de la Constanta spre Viena.

      Chinezii sunt disperati sa vinda trenuri high speed pentru ca si-au dezvoltat o industrie puternica care produce peste ceea ce are nevoie China acum.

      Nu are nici un sens sa demaram vreo discutie legata de calea ferata de mare viteza Constanta - Viena. Nu legam la cap fara sa ne doara. Ne incurcam cu un proiect inutil care pina la urma nu va fi realizat si care este mort din start. Motivul este simplu: "Lipsa Calatorilor".
      • +4 (8 voturi)    
        Pe relatia (Marţi, 26 noiembrie 2013, 20:11)

        Alor [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Bucuresti-Arad-Budapesta-Viena exista traficul necesar pt tren de mare viteza ( ia in calcul traficul international dar si traficul intern. -Si nu uita proiectul poate fi terminat peste foarte multi ani de aici inainte cind traficul va fi mai mare decit ce se poate estima ca ar putea fi azi.
        • 0 (2 voturi)    
          Pe Bucuresti - Arad trenurile sunt goale! (Marţi, 26 noiembrie 2013, 20:54)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Alor

          In mod repetat am mers la Timisoara cu diverse trenuri plecind din Bucuresti.
          Aglomeratie mai mare, dar nu puhoi de lume, se inregistreaza pe Bucuresti-Videle si Lugoj-Timisoara. In rest, pe tronsonul Videle - Lugoj sunt citeva persoane in vagon.
          • 0 (2 voturi)    
            Traseul Buc-Arad este (Miercuri, 27 noiembrie 2013, 0:05)

            Alor [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            via Brasov, nu prin Videle. Astazi numarul de pasageri este redus din cauza ca trenurile fac 12 ore pina la granita iar conditiile oferite sunt de mizerie.Dar lucrurile s-ar schimba radical in conditiile unui transport rapid si civilizat.
            • +1 (1 vot)    
              Unde e trafic pe Buc-Brasov-Arad?! (Miercuri, 27 noiembrie 2013, 0:26)

              dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Alor

              Unde este acel mare potential de trafic CFR calatori pe Bucuresti-Brasov-Arad?
              Din Capitala la Brasov ar fi ceva dar pe urma pina la Arad eu nu vad puhoiul de calatori.
        • +1 (1 vot)    
          ai vorbit? (Miercuri, 27 noiembrie 2013, 10:48)

          cinic [utilizator] i-a raspuns lui Alor

          inteleg ca ai deja acceptul HU si A ca sa treci peste teritoriul lor cu banii Chinei (sau ai Ramonei?)! Daca ei nu vor (indiferent de motiv) suporti tu si partea mea de cost/impozit pentru Cta-Arad?
          Sau faci parte dintre cei ce cred ca trenul se face gratis?
  • +19 (21 voturi)    
    Ponta plangea ca nu-i ajung banii adusi de Base (Marţi, 26 noiembrie 2013, 17:05)

    Je__ [utilizator]

    de la UE.

    Acum ca ne fac chinejii cale ferata nu rapida (160km/h) ci ultra rapida (350 km/h) de la Arad la Constanta....cred ca nici nu-i mai trebuie banii.

    Va dati seama...nici sa ne roage UE nu-i mai luam!
  • +22 (24 voturi)    
    Mai bine le repara pe cele existente (Marţi, 26 noiembrie 2013, 17:13)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Decat sa avem cateva linii de mare viteza cu bilete la pret de avion, mai bine le repara pe cele existente sa putem merge cu 120 km/h prin toata tara.
    • +9 (9 voturi)    
      corect.... (Marţi, 26 noiembrie 2013, 18:29)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      subscriu si eu la aceasta tema.
    • +5 (7 voturi)    
      ai dreptate (Marţi, 26 noiembrie 2013, 20:54)

      veninusrl [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      dar la linii de mare viteza mananca si gura lor cateva milioane de spaga.
      ce ma intreb eu, e " de ce china?" cand se stie ca dupa catastrofa ferovuara de acum cativa ani china a oprit programul de linii de mare viteza in china. deci fac experiente pe fraieri, de ce ponta nu face linii de mare viteza cu companiile europene?
      dar stiindu-se coruptia din china, se intelege de ce prefera ponta chinezii ...
  • +19 (21 voturi)    
    Goange electorale (Marţi, 26 noiembrie 2013, 17:21)

    Wanheda [utilizator]

    O sa curga inca multa apa pe Olt la vale pana sa ai o autostrada W-E si astia vorbesc de linii de tren de mare viteza de zeci de miliarde, autostrazi sburatoare si alte fairy tales.
  • +10 (12 voturi)    
    Linia de viteza de 11 mld. E = o prostie economica (Marţi, 26 noiembrie 2013, 17:44)

    dumitrica [utilizator]

    Sa ne apucam de construit o cale ferata de mare viteza (250 km/h) intre Constanta si Bucuresti care sa dubleze actuala linie modernizata la 160 km/h (dar nefolosita pentru asemenea viteza) este o prostie economica de proportii in conditiile cind traficul de calatori la CFR scade, trenurile circulind goale.

    Daca intreaga linie Constanta - Vestul Tarii (700 km) costa 11 miliarde Euro inseamna ca primul tronson Constanta-Bucuresti este undeva la 3 miliarde Euro adica cit autostrada Sibiu-Pitesti, mult mai utila.

    Guvernul acesta a lui Ponta este plind de incompetenti. Nici macar nu trebuie luat in discutie asemenea proiect. Repet linia este doar pentru calatori, nu de marfa.
  • +12 (12 voturi)    
    Need for speed (Marţi, 26 noiembrie 2013, 17:51)

    Trojan.H [utilizator]

    Pina ne fac chinezii liniile de 1000 km/h as dori sa o rog pe doamna ministru, al carui nume imi scapa, sa ne faca si noua o linie Bucuresti-Constanta de 2,5 ore si nu de 5-6 ore. Daca se poate.
    • +13 (13 voturi)    
      :) (Marţi, 26 noiembrie 2013, 19:44)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      Un banc din anii '80:
      Nea nicu, la Congresul al XII-lea, îşi termină primul fragment din discurs:
      - Să-naintăm cu toţii pe drumul socialismului!
      Toată sala în picioare, aplauze, urale, doar Bulă, din primul rând, mucalit:
      - Da' noi ce mâncăm?
      Nea nicu se-ncruntă la el, da' nu-i zice nimic, şi-şi continuă discursul. La al doilea pasaj, iar, mai convingător:
      - Să-naintăm cu toţii pe drumul comunismului!!
      La fel, toată sala în picioare, aplauze, urale, doar Bulă, din primul rând, mucalit:
      - Da' noi ce mâncăm?
      La care nea' nicu, nervos, se-apleacă spre el:
      - În mă-ta! Pe drum nu se mănâncă!
      • -14 (14 voturi)    
        Sondaj: Ati suferit de foame sub Ceausescu? (Marţi, 26 noiembrie 2013, 19:57)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

        Va rog sa raspundeti la sondajul de mai jos:

        http://sondaje.php0h.com/index.htm

        pentru a vedea daca ati facut mai mult foamea inainte de 1989 decit acum.
        • +9 (9 voturi)    
          DA! (Marţi, 26 noiembrie 2013, 20:45)

          schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          DA!
        • +8 (10 voturi)    
          răspuns (Marţi, 26 noiembrie 2013, 20:47)

          ampersand [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          În prezent sunt exploatat de o firmă americană. Cu salariul de mizerie ce mi-l oferă, mi-am putut permite să-mi cumpăr - ca moft - o motocicletă ce m-a costat 23.000 de euro - cash, nu leasing, nu rate. Aşa că prefer exploatarea capitalistă decât egalitarismul comunist - l-am trăit pe pielea mea mai bine de 20 de ani.
          • -5 (9 voturi)    
            Motocicleta la 43 ani = golan batrin si neserios (Marţi, 26 noiembrie 2013, 23:48)

            dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

            Motocicletele de 23000 Euro nu se cumpara din salariile pe care 99% din oameni le au. Mai mult, daca ai trait 20 ani in comunism inseamna ca ai virsta de 43 in prezent si nu poti fi decit component al vreunei bande de motociclisti, ca oamenii seriosi de 43 ani pe motocicleta de 23000 Euro nu am vazut.

            Cel mai probabil fabulezi. Nu ai nici o motocicleta, doar suferi de paranoia comunismului domnule Marius Mioc alias tomaso de pe softpedia. Stim cu cine avem de-a face.
            • +8 (10 voturi)    
              Iar o dai in bara (Miercuri, 27 noiembrie 2013, 0:52)

              Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              Tu cunosti North America de pe goagal, mai bine zis din spusele unor loseri care nu s-au adaptat aici. Daca maca ai fi fost in vizita vreodata ai fi realizat ca un muncitor in constructii, cu trade la mana, isi permite un Harley. Cu atat mai mult daca ai absolvit o facultate tehnica, in functie de cat de bun esti si cat de multa nevoie e de tine, ai un salar normal in zona a 100K....in fctie de experienta si daca te faci consultant, adica mergi pe small business...te duci spre 300k pe an.
              Si la 40 de ani e o treaba chiar serioasa sa ai si motocicleta...la ce drumuri ai aici, ar fi pacat sa nu ai una.
              Asa ca nu mai trolla aiurea...ca n-ai habar ce vorbesti.
              • -5 (9 voturi)    
                North America arata ca Romania acum 100 ani (Miercuri, 27 noiembrie 2013, 4:38)

                dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

                Domnule muncitor in constructii cu facultate si posesor de motocicleta Harley (la fel ca Hincu, paranoicul, prezicatorul de cutremure), America de Nord arata ca in pozele de mai jos:

                http://www.emigrarecanada.byethost7.com/index.html

                adica de toata rusinea.
          • 0 (2 voturi)    
            Te-am vazut in trafic! (Miercuri, 27 noiembrie 2013, 9:29)

            hot news [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

            Am vazut in trafic, in Pipera, un "mosulet" de peste 40 de ani pe un Harley Davidson. Omul circula foarte civilizat, aparitia pare surprinzatoare, insa este perfect explicabila: poate ca dorea Hareley de cind avea 18 ani, insa inainte de 1989 nu era voie, si desigur ar fi fost imposibil financiar. Acum se poate!
        • +7 (7 voturi)    
          da (Marţi, 26 noiembrie 2013, 21:30)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          si eu am suferit, dar matale si familia aferenta sigur nu, asa ca propaganda ceausista infecta, pentru cel mai imbecil si criminal regim din istoria Romanei, fa-o matale cu publicul ceausist de la antena, tvr, etc. Uite ca mostenitorii analfabetului criminal pingelica te duc cu vorba ca fac cai ferate rapide cu chinezii si alte basme, care vad ca nu-ti prea plac.
          • -9 (9 voturi)    
            Ceausescu a fost cel mai bun presedinte (Miercuri, 27 noiembrie 2013, 0:06)

            dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

            Pe mine nu ma intereseaza ce zice un paranoic de pe hotnews ci ce spun oamenii

            Ce regim, din perioada 1945-prezent, credeti ca a gestionat cel mai eficient economia Romaniei?

            Regimul Dej: 1945-1965
            Regimul Ceausescu: 1965-1989
            Regimul Iliescu: 1989-1996
            Regimul Constantinescu: 1996-2000
            Regimul Iliescu: 2000-2004
            Regimul Basescu: 2004-prezent

            Raspunsul il gasiti aici:
            http://www.sondaje.php0h.com/regimulnr1.php

            iar Nicolae Ceausescu este de departe pe primul loc la eficienta si competenta.
            • +6 (6 voturi)    
              Sure, sure (Miercuri, 27 noiembrie 2013, 0:53)

              Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              In perioada lui creca te-ai ghiftuit cu barabule, prin comparatie cu celelalte.
            • +2 (2 voturi)    
              Draguta, matale ori ai o (Miercuri, 27 noiembrie 2013, 11:34)

              Kecske [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              problema de adaptare (ca sa fiu elegant), ori esti un activist comunist . Oricum tot in eroare esti.
        • +11 (11 voturi)    
          si de foame si de frig (Marţi, 26 noiembrie 2013, 22:25)

          botea [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          si de frica...
          Cand vad rezultatele sondajului la intrebarea "Sunteti de acord ca Nicolae Ceausescu sa fie reabilitat?" imi dau seama ca nu mai avem nici un viitor. O astfel de natie merita sa repete istoria, da nu invata nimic din trecut.
  • +7 (9 voturi)    
    doua nedumeriri.. (Marţi, 26 noiembrie 2013, 17:58)

    nash pandelica [utilizator]

    pai, de marile proiecte nationale nu se ocupa marele sova ?
    auleooo, asta e international si e de doaman manescu, cunoscatoare a politicilor ioropene, deprinse in mall-urile de la bruksal.

    si ar mai fi, cum de'am ajuns noi sa le facem cai ferate la sarantocii de austriei.
    inteleg ca ne'am pacacalit cu petrolul, acum le facem si trenuri de mare viteza ?

    apropoa de viena constanta, va fi dus intors, sau numai de la buc. la viena, pentru sporturi de iarna ?!
  • +6 (10 voturi)    
    bagati voi... (Marţi, 26 noiembrie 2013, 18:09)

    Codruta N [utilizator]

    ... la loc, Rapidul Dacia - pe care l-ati DESFIINTAT, ciumetzilor! Tren rapid si direct pentru Viena!
    Fara el, o GRAMADA de navigatori (si nu numai!!) au ramas fara legatura directa cu Viena - si au grija sa va blagosloveasca la greu! :P

    "Tren de mare viteza, Viena - Constanta" cu chinezi?? Sa inteleg ca austriecii MOR de dorinta sa le dea bani chinejilor pt. ca nu mai vor Strabag si Siemens samd.? >:
    • +9 (11 voturi)    
      Mai mult! (Marţi, 26 noiembrie 2013, 19:17)

      High [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      Oare pe austrieci i-au întrebat chino-românii dacă vor să meargă la Mamaia cu trenul-fulger?
      • +9 (9 voturi)    
        vorba bancului (Marţi, 26 noiembrie 2013, 20:38)

        Aramis [utilizator] i-a raspuns lui High

        da' austriecii stie?
  • +16 (16 voturi)    
    frumos (Marţi, 26 noiembrie 2013, 18:50)

    I [utilizator]

    nu stiu de ce, dar am impresia ca linia asta de tren va intersecta autostrada suspendata a lui Oprescu. Sigur nu va intersecta autostrazile lui Ponta pentru ca astea sunt cu linie punctata si va trece printre puncte... :))
  • +6 (8 voturi)    
    tichie de margaritar.... (Marţi, 26 noiembrie 2013, 18:53)

    popcorn monta [utilizator]

    asta ar trebui sa ceri de la chinezi...
  • +10 (10 voturi)    
    Ar putea cineva sa o informeze (Marţi, 26 noiembrie 2013, 19:04)

    monterosa [utilizator]

    pe doamna ministru ca avem deja linii de cale ferata pe care le-am platit pentru a se circula cu 160km/h.
    De exemplu Bucuresti-Constanta si Bucuresti-Predeal.
    Ar fi curios de stiut de ce in realitate viteza medie este cam la jumatate.
    Daca s-ar reabilita pe bune Constanta-Arad la 160 kmh ar insemna parcurgerea intregii tari in vreo 5 ore. Destul de decent, as putea sta 4 ore in tren din Bucuresti pentru a iesi din tara spre Ungaria.
    • +6 (10 voturi)    
      Manescu crede ca se poate transporta marfa (Marţi, 26 noiembrie 2013, 20:26)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui monterosa

      Ramona Manescu crede ca se poate transporta si marfa cu trenurile de mare viteza, nu stie ca sunt doar pentru calatori. Prioritatea ei este legarea portului Constanta cu Viena printr-o linie High-Speed pentru ca containerele din port sa ajunga repede in Europa Centrala. De fapt, trenurile de mare viteza sunt doar pentru calatori iar marfurile vor continua sa fie carate pe actualele linii!
  • +8 (8 voturi)    
    Ce prostie ! (Marţi, 26 noiembrie 2013, 19:07)

    mircea_cjn [utilizator]

    Avioane ... stati linistiti.
    -
  • +12 (12 voturi)    
    uitati ceva... (Marţi, 26 noiembrie 2013, 19:44)

    Boomper [utilizator]

    Nu credeti ca mai intai ar trebui sa dezvoltati zona litoralului. Cu banii astia mai bine ati face plaje ca lumea, servicii decente, ca sa se duca lumea la Constanta, nu la bulgari sau la turci, apoi terminati mai intai autostrada de care au nevoie toti romanii.

    PS dupa ce construim linia cu 3 mlrd, o vindem lui Gruia cu 200 mil? ... cu tot cu tren?
  • +12 (14 voturi)    
    exista o solutie (Marţi, 26 noiembrie 2013, 20:38)

    greatza_de_comunisti [utilizator]

    guvernul ponta sa ceara chinezilor sistemul de teleportare, s-ar putea teleporta direct in 2016 si asa am scapa de ei si de planurile lor de tip star-trek.
    astia sunt complet tampiti de la primul pana la ultimul. unde esti Boc............
    • +7 (9 voturi)    
      Teleportare temporala (Marţi, 26 noiembrie 2013, 20:51)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui greatza_de_comunisti

      Mai realist ar fi sa faca direct planuri pt transport intergalactic, ce te mai complici de la cale ferata de viteza similara flaitonului...la hi-speed railway?
      Odata construita prima nava, sa se urce tot Guvernul Cinstit, sa-i invite si pe parlamentari, primarii acooliti si sa plece direct in Nebuloasa Crabului.
  • +10 (10 voturi)    
    Întrebări pt doamna ministru (Marţi, 26 noiembrie 2013, 21:18)

    Ionutzelu [utilizator]

    1. Austriecii vor accepta pe tronsonul lor de cale ferată garnituri de tren chinezeşti?
    2. Dacă nu, vor accepta să "se dea" cu treburile lor pe cale ferată construită de chinezi/cu tehnologie chinezească?
    3. Având în vedere că tronsonul deja reabilitat Bucureşti - Constanţa "nu poate fi folosit la viteză maximă din cauza hoţilor care fură componentele de siguranţă", credeţi că o să aibă cineva curajul să se urce într-un tren ce poate atinge 350 km/oră, cu riscul să termine călătoria printre fiare contorsionate? Cum garantaţi ca nu se vor fura cablurile semnalelor? Au furat ţiganii si din Franţa, de pe liniile TGV, dar ăia au monitorizare buna şi au descoperit la timp ca să evite o tragedie.
    4. De ce nu modernizaţi calea rulantă existentă? Aşa legaţi portul Constanţa de inima Europei şi poate rentabilizaţi CFR marfă (şi nu vă cer bani grămadă, cum fac firmele de consultanţă, pentru ideea asta).
  • +6 (6 voturi)    
    chinezi stiu (Marţi, 26 noiembrie 2013, 21:26)

    gopo111 [utilizator]

    ca o sa ii tepuiti? o sa fie ceea mai scumpa linie ferata din lume, daca v=a fii terminata, oooo si sa nu uitati un lucru , daca va prind aia la furat s-ar putea sa va pierdeti capatinile alea seci
  • +8 (8 voturi)    
    doar (Marţi, 26 noiembrie 2013, 21:37)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    pentru fraza de la inceput, ''Este foarte clar ca nevoia de dezvoltare in Romania este cu mult mai mare decat posibilitatile de finantare din fonduri europene...'' si ar trebui demisa urgent ministra. Guvernarea mongoloidului, de fapt alui bombo, nu e in stare sa absoarba mai nimic din fondurile europene, din incompetenta si hotie, dar stie ca sint insuficiente. Nu-i nimic, europa e aproape, iar china foarte departe si in curind vor constata chestia asta pe pielea noastra, ca doar nu pe a lor.
  • +3 (3 voturi)    
    Ne intoarcem in timp! (Marţi, 26 noiembrie 2013, 22:24)

    CCWG [utilizator]

    Cum functiona transportul pe calea ferata in 1924 pe linia Constanta ....Viena:
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=232594543575769&set=pb.168889643279593.-2207520000.1385497203.&type=3&theater
  • +1 (5 voturi)    
    Ce ne-ar trebui (Marţi, 26 noiembrie 2013, 23:00)

    Nyk1 [utilizator]

    În lipsa unei rețele naționale de autostrăzi, viitoarele trenuri de mare viteză să aibă vagoane în care se pot transporta mașini și TIRuri - la fel ca și trenurile ce trec pe sub Canalul Mânecii sau prin tunelele elvețiene.
  • +1 (3 voturi)    
    Retea de cai ferate subterane (Miercuri, 27 noiembrie 2013, 7:26)

    mircea_cjn [utilizator]

    Ne trebuie o retea feroviara UHS (Ultra High Speed) subterana ! 750km/h, subteran, asa putem sa trecem pe sub muntii patriei! Reteaua sa poata fi extinsa in viitorul apropiat (2020) pe sub Marea Neagra , spre Turcia (aici atentie, sa nu lovim in sondele lu' ăia care tot forează pe-acolo).
    Sunt comvins ca Ponta a discutat astfel de proiecte cu chinezii, cred ca s-a si semnat ceva in acest sens.
    :)
  • +1 (3 voturi)    
    Propuneri stratosferice? (Miercuri, 27 noiembrie 2013, 8:15)

    hotnewsfil [utilizator]

    Traseul liniei feroviare de numai 11 miliarde de euro va fi stratosferic, nu va trece si pe teritoriile Austriei si Ungariei. Acestea nu vor intra in parteneriatul cu China? Doamna ministru nu le face onoarea sa le bage in seama, sa le mentioneze.
    Cum se vor implica chinezii? Ei vor, finanta, vor realiza cu muncitorii lor si vor exploata, de asemenea cu personalul lor, aceasta lucrare gigant?
    Noi, si celelate tari traversate de linie, cum vom fi implicati?
    Nu este necesar un aviz special al UE, avand in vedere amploarea si importanta lucrarii?
  • +2 (2 voturi)    
    Conditii suplimentare, obligatorii! (Miercuri, 27 noiembrie 2013, 8:34)

    hotnewsfil [utilizator]

    Doamna ministru-vrajitor trebue sa nu uite sa include in tratative si, ulterior in contract, obligatia chinezilor de a plati si livra petice pentru carpirea pantalonilor tuturor celor douazeci de milioane de romani, rupti in fund, sa nu mai rada lumea de noi ca mergem cu dansul la vedere. Sa ne livreze ei si materialul (de uzura grea!) si manopera.
    In plus, chinezii sa ne recunoasca statutul de 'capra raioasa cu coada pe sus'!
  • 0 (0 voturi)    
    speranţe (Marţi, 3 decembrie 2013, 7:51)

    Alistar44 [utilizator]

    Sper că se va realiza şi oficialii României vor sprijini proiectul , - chiar dacă cu chinezii şpăgile şi furăciumile cu care sunt obişnuiţi nu funcționează . Dacă chinezii furau ca la noi, nu realizau nimic, ca la noi.
    Nu cred că chinezii tolerează incompetenţa proprie românilor.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri