Mugur Isarescu: Cel mai mare pericol pentru Romania in 2014 - decizii politice interne care sa nu fie intelese bine pe plan extern

de I.R.     HotNews.ro
Marţi, 14 ianuarie 2014, 14:44 Economie | Finanţe

Decizii politice interne care sa nu fie intelese bine pe plan extern si sa determine miscari bruste si masive de capital reprezinta principalul pericol pentru economie in acest an electoral, afirma seful BNR, care mizeaza pe reluarea cresterii creditarii si vede oportune investitiile imobiliare.

Intrebat de reporterul Mediafax intr-un interviu care este cel mai mare pericol pentru Romania in 2014, Isarescu a raspuns: "Decizii politice interne care sa nu fie intelese bine pe plan extern si care sa determine miscari bruste si masive de capital."

Guvernatorul a aratat ca in 2014 si-ar plasa eventuale resurse financiare in agricultura si alte sectoare productive, asa cum a facut si pana in prezent.

In acelasi timp, seful bancii centrale vede o schimbare in arhitectura sistemului bancar european, unde lichiditatea va fi asigurata de clientii cu depozite in nivelul garantat, de 100.000 de euro, in timp ce deponentii cu sume mai mari vor alege sa-si diversifice plasamentele si sa-si asume responsabilitati, ceea ce va determina dezvoltarea pietei de capital.

Totodata, intrebat in ce conditii ar candida la Presedintie, Isarescu afirma: "Am candidat o data. Acum nu se mai pune problema. Sa-mi schimb profesiunea la 65 de ani? In Romania, presedintele, conform Constitutiei, este un om politic. La 65 de ani imi este greu sa ma debarasez de haina de bancher, care-ti intra in piele. Nu prea stiu cazuri ca la 65 de ani, sa intre cineva in viata politica".












Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

5412 vizualizari

  • +18 (28 voturi)    
    Sa traduca cineva din romana in romana (Marţi, 14 ianuarie 2014, 14:49)

    sebagain [utilizator]

    Da, planul extern nu intelege foarte bine ce se petrece in Romania. Nu ma asteptam ca Guvernatorul sa nu inteleaga ce se petrece de fapt. Poate a participat la intalnirile de la Grivco si dumnealui si nu stim noi.
    • +15 (23 voturi)    
      Traducere. (Marţi, 14 ianuarie 2014, 15:28)

      dragos_k [utilizator] i-a raspuns lui sebagain

      Adica astia vor face niste porcarii, da' el o sa spuna ca nu sunt porcarii si ca aia de afara sunt idioti, ca sa mai primeasca un mandat la BNR. Cam penibil, dom' Isarescu!
      • +7 (9 voturi)    
        poate a zis-o doar pentru USL (Marţi, 14 ianuarie 2014, 16:17)

        sebagain [utilizator] i-a raspuns lui dragos_k

        Din pacate depinde de votul din parlament.
    • +12 (18 voturi)    
      Domnu' Isaresu eu nu am decat o intrebare: (Marţi, 14 ianuarie 2014, 15:54)

      Ion B [utilizator] i-a raspuns lui sebagain

      CARE A FOST PRETUL?!?
      Se spune ca fiecare avem un pret.
      Care a fost al tau, domnule Isarescu???
    • -3 (13 voturi)    
      este finut... (Marţi, 14 ianuarie 2014, 16:12)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui sebagain

      Guvernatorul stie si intege prea bine ce este in economie.

      Dupa capul meu BNR a pregatit tot ce se poate pentru a ajuta economia sa se miste in 2014 - vezi ultima sedinta de CA la BNR!

      Mesajul a fost clar putin dirijat catre Prim Plagiatorul Ponta! Degeaba se misca BNR daca guvernul da cu mucii in ciorba - una proba, relativ clara, a fost lipsa PM de la ultima vizita a unui inalt reprezentat din USA dupa ce cu numai 2 luni cu multe ploconeli a incercat sa ajunga la Presedintele USA...

      Despre candidatura -
      Isarescu este inca verde - asa imi pare ca arata- asa ca varsta inca ii permite...Dar fiecare decide pentru sine.

      Pana atunci sanatate si spor la treaba Guvernatorului!
    • -1 (1 vot)    
      Combinatie deja traditionala (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 8:39)

      OrlyOpinions [anonim] i-a raspuns lui sebagain

      Se va repeta situatia din vara lui 2012, cand leul a avut o perioada masiva de depreciere, si povestea asta a fost vanduta ca fiind cauzata de un "ATAC ASUPRA STATULUI DE DREPT".

      Acum, ca BNR trebuia sa tina leul in frau indiferent de chestii din asta e alta problema.
      La capitolul zvonistica se vehiculeaza:
      - Mugurel este activist politic si jongleaza cursul leului pentru a isi sustine favoritii politici.
      - Mugurel reprezinta interesele financiare ale cuiva si speculeaza climatul politic pentru a ataca moneda nationala.
      - Mugurel face pe dracu in patru ca sa tina inflatia oficiala sub 3.5%, dar cum nu prea poate fiind incompetent speculeaza orice avantaj ii permite derogare de la tinta.

      Ce se va intampla este ca leul se va devaloriza din nou anul acesta cu un procent semnificativ, si nu isi va mai reveni. Mai tineti minte cand era euro 4.2 RON? Nu si-a mai revenit.
      Deci cine are ceva banuti in lei ar face bine sa ii treaca repede in o alta valuta.
    • +1 (1 vot)    
      nu'si poate (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 9:04)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui sebagain

      uita si trada radacinile.
      a fost si este unul de'al lor.
      absolvent de comert exterior, nu finante, cu o cariera in institutul de economie mondiala, fost de marketing international, si bine controlat de seku.
      ajuns chiar director al acestui institut.
      categoria varanu, nicolaie.
      • 0 (0 voturi)    
        E inca bun (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 10:18)

        sebagain [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        Asta chiar a muncit si nu l-a luat gura pe dinainte sa vorbeasca prostii pe la televizor.
        • 0 (0 voturi)    
          o fi muncit (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 10:30)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui sebagain

          si in regimul lui nea nicu era apreciata munca.

          dar aici este vorba de cum gandeste, ca graieste cu multa intelegere pentru ...interne.
      • -1 (1 vot)    
        E inca bun (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 10:26)

        sebagain [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        Asta a muncit si nu l-a luat gura pe dinainte sa vorbeasca prostii pe la televizor.In general a facut ce a spus.
        • +1 (1 vot)    
          poate ca (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 11:15)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui sebagain

          luase si ordinal muncii, ca muncitor director la institutul de econmie mondiala.
          • +1 (1 vot)    
            Repros (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 11:53)

            sebagain [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

            Am un singur lucru sa-i reprosez. Inflatia din anii '90-'00. Dar nu aveai ce face altceva atunci. A mai organizat sistemul banilor in Romania. Acum sistemul e chiar conectat la Europa.
            • +1 (3 voturi)    
              mai draga (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 12:18)

              nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui sebagain

              io nu'i reprosez activitatea la banca. acolo nici nu este singur, este conducere colectiva.

              reprosul meu este pentru creditul dat usl'amului, ale carei actiuni le zugraveste ca ...neintelese la exterior.

              matale intelegi ca incercarile cu legile strambe, respine ca necostitutionale, contestate de sefu statului si de opozitia politica, au fost numai neintelese de partenerii externi ?!

              mi se pare ca mugurel, cu cele spuse, ne jigneste inteligenta, ne ia de prostii, gura casca la latrine si otrv-ghitza.
  • +9 (11 voturi)    
    Nu se intra in politica la 65 de ani? (Marţi, 14 ianuarie 2014, 15:04)

    ravasilache [utilizator]

    Stiu eu pe cineva: Konrad Adenauer, la 73 de ani. Si, la varsta aia, el a fost cel care a ridicat Germania dupa razboi si a pus bazele UE impreuna cu de Gaulle. In plus, si el a fost la fel de reticent ca Isarescu cand i s-a propus sa devina cancelar.
  • +3 (5 voturi)    
    Prea subtil nea Mugure ... (Marţi, 14 ianuarie 2014, 15:30)

    artistul000 [utilizator]

    pentru clasa politica de azi...
    Daca vreti cu adevarat sa transmiteti un mesaj si sa fiti sigur va fi inteles... va trebui sa va schimbati limbajul...cu unul de maidan
  • +5 (7 voturi)    
    Mister BNR (Marţi, 14 ianuarie 2014, 15:49)

    marianos [utilizator]

    ar trebui sa fii mai dur in mesaje
    Cu astia nu merce cu finetzuri.
  • +11 (15 voturi)    
    Traducere pentru votantii USL-ama (Marţi, 14 ianuarie 2014, 15:55)

    Sani [utilizator]

    Pe 5 puncte:
    1. Bai USL-ama, voi aveti 70%  deci faceti legea.
    2. Faceti niste prostii. MARI!
    3. Eu NU POT sa le spun prostii, ca ma bateti (v. pct 1)
    4. Banii ii au UE, nu noi
    5. Daca la UE nu le place ne-au ars!

    Eh, s-a inteles bre Mazeta & Co.?
  • +6 (10 voturi)    
    trebuie spus direct (Marţi, 14 ianuarie 2014, 16:02)

    mos ion roata [utilizator]

    deciziile polititice interne gen-suspendarea presedintelui,legi preferentiale pentru infractorii din partid,cugetari pontaoace idioate etc s-ar putea sa nu fie bine intelese de europeni.
  • +7 (13 voturi)    
    decizii politice (Marţi, 14 ianuarie 2014, 16:44)

    dekar [utilizator]

    Nu,d-le Isarescu ! Deciziile politice interne din Romania sunt foarte bine percepute in plan extern,de unde,ca exemplu, si proaspata vizita cu subiect bine stabilit a adjunctului secretarului de stat american .Vizita dezavuata de premier si tratata ca atare. Aaa,ca multe fonduri sunt retrase din banci iar alte investitii nu mai pupam,da,e corect dar asta e o consecinta tocmai din INTELEGEREA deciziilor politice romanesti in plan extern si nu invers.
    De mult nu mai cred in bunacredinta a lui Mugur Isarescu,din anul electoral 2000 cand a spart dreapta cu candidatura proprie ,trimitand in finala pe Ilici versus Vadim. Pentru asta nu-i mai pot acorda CREDIT.
    Bancher zici,camatar zici,fie el si la BNR.
    • +1 (5 voturi)    
      nu (Marţi, 14 ianuarie 2014, 16:54)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui dekar

      isarescu a spart ceva, tapul emilica a distrus totul atunci cu deciziile lui lase si imbecile.
  • +5 (9 voturi)    
    Cel mai mare pericol (Marţi, 14 ianuarie 2014, 16:45)

    OmulNou [utilizator]

    Sunt USL-istii care dau declaratii fara sa gandeasca, sau mai degraba gandindu-se doar la castigul lor pe termen scurt.
  • +10 (16 voturi)    
    Ce faci cu deciziile interne care sunt înțelese? (Marţi, 14 ianuarie 2014, 16:55)

    Cocofifi [utilizator]

    Să înțeleg că onor politicienii noști au o strategie atât de inovatoare încât tot restul planetei va rămâne gură-cască și le va lua ani de zile să se alinieze cu stilul nostru revoluționar?

    Nea Mugur, leul n-a fost niciodată valută forte. Mișcările de capital românesc nu au fost niciodată pe pagina 1 a ziarelor, poate doar în anexe, sau la erată.

    Oamenii ăia chiar știu cum e cu banii, de sute de ani, altfel nu ajungeau unde sunt.

    Acum, vii și aperi niște "decizii politice interne care nu sunt înțelese"? Crede-mă, ăia înțeleg tot, pentru că din asta trăiesc.

    Și venim noi, cu ideea apei care fierbe la 50 de grade, doar că ei nu pot să înțeleagă principiul.

    Mai bine tăceai!
    • 0 (0 voturi)    
      Tocmai aici e problema (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 12:10)

      fLoreign [utilizator] i-a raspuns lui Cocofifi

      Cel mai mare pericol este de fapt reprezentat de deciziile care sunt CORECT intelese...
  • +8 (10 voturi)    
    Genii neintelese! (Marţi, 14 ianuarie 2014, 17:18)

    EllySt [utilizator]

    Imi amintestec ca si d-na Nuland a spus ca nu ii este clar in ce directie actioneaza guvernul. Probabil ca si din acest motiv a fost trimisa la Bucuresti. Pacat ca d-l Ponta era in vizita privata, demult planificata, si nu a putut sa clarifice directia guvernului.
    Probabil ca asa se va intampla si in continuare.
    Avem un dar extraordinar de a nu invata nimic din ceea ce ni se intampla. Cred ca asta este una dintre cauzele lipsei de progres in orice domeniu.
    Asa suntem noi, un popor genial, dar neinteles de cei din afara.
  • +6 (10 voturi)    
    buchet (Marţi, 14 ianuarie 2014, 17:38)

    puicaiotu421284528240537 [utilizator]

    se zice , cu o floare nu se face primavara. noi avem deja 3 ( viorel, crin si acum mugur ). cine gandeste la fel se aduna.
  • 0 (6 voturi)    
    Romania e nr 1 in lume la viteza internetului:) (Marţi, 14 ianuarie 2014, 17:43)

    Lucian Ilea [utilizator]

    cuu 55 MB/sec
    uitati-va pe netindex.com si minunati-va!
    doar orasele stat Hong Kong si Singapore ne depasesc la viteza de download
    Timisoara,Constanta,Brasov,Cluj,Bucuresti sunt in top 10 orase din lume cu 106,7 mbps la Timisoara
    Am depasit de mult Japonia si Coreea de sud
    viteza noastra e de 3 ori mai mare decat varful din America si de 5 ori mai mare ca media de acolo
    Iata ce marete realizari s-au realizat sub mareata mea obladuire si conducere a sfantului nostru popor atlant din 16 septembrie 1998 pana acuma
    • +3 (3 voturi)    
      37.543% (Marţi, 14 ianuarie 2014, 19:11)

      sebagain [utilizator] i-a raspuns lui Lucian Ilea

      Mda cu rata de penetrare aproape de 40% la nivel national.
  • +5 (9 voturi)    
    da, neica, e prosti! (Marţi, 14 ianuarie 2014, 20:28)

    revo [utilizator]

    e prosti rau de tot toti astia din afara. Dar, lasa, ca le explica geniile carpatine, gen: n-a venit sa ne traga de urechi, a venit sa ne felicite!
  • 0 (0 voturi)    
    Politicieni de carton (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 14:14)

    FaraPoticieniOportunisti [utilizator]

    Romani, iesiti in strada, uniti-va pasnic si nu mai plecati din strada, chiar daca trebuie schimbata, clasa politica in fiecare luna, an . Nu conteaza . Trebuie sa-si aduca aminte in fiecare zi , ca datorita noua, ei sunt in acele institutii.
    TREZITI-VA si nu va lasati inselati de, demagogie.Dreptul la demonstratie, este un drept civic, valabil oriunde in lume, unde exista DEMOCRATIE, si nu poate fi interzis de nimeni, atata timp cat este pasnic.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă