INTERVIU Andrea Schaechter (FMI), despre ajutorul pentru datornici: Nu este o iertare de datorie, ci o amanare a platii, cu o parte din cost acoperita de stat in viitor / Au fost luate deja masuri bune pentru IMM-uri, acum obiectivul e a oferi ajutor pentru gospodariile cu venituri mici

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 5 februarie 2014, 7:39 Economie | Finanţe

Andrea Schaechter FMI
Foto: AGERPRES
"Exista deja masuri bune pentru IMM-uri – schema garantiilor de stat, Prima Casa, iar Guvernul a analizat si faptul ca exista si nevoia de sprijin pentru gospodariile cu venituri mici si mediu", a declarat intr-un interviu pentru HotNews.ro Andrea Schaechter, sefa misiunii FMI. Referitor la schema de ajutor pentru datornicii cu venituri mici, Andrea Schaechter a spus ca bancile ar putea intra in acest program daca au exces de lichiditati sau daca vor sa-si curete bilanturile de credite neperformante, dar arata ca "este foarte greu de estimat impactul exact pe care il va avea asupra economiei deoarece depinde de mai multi factori". Cit despre scaderea contributiilor sociale pentru angajatori, sefa misiunii FMI arata ca trebuie gasite masuri compensatorii si vorbeste despre plata contributiilor pentru toate veniturile.

Rep: Ne puteti explica mecanismul schemei de ajutor pentru imprumutatii cu venituri mici?
Andrea Schaechter:
Aceasta este o propunere a Guvernului, deci Guvernul va va explica detaliile. Eu va pot oferi doar principiile generale. Ideea este ca cei care au un venit pana la un anumit prag si care, in acelasi timp, au o datorie la banca, acestia au optiunea de a alege sa plateasca doar jumatate din aceasta, pentru doi ani (intre timp ei continua sa ramburseze imprumutul, cu un serviciu al datoriei mai scazut).

Rep: Si cine plateste cealalta jumatate?
Andrea Schaechter:
Cealalta jumatate va fi platita de catre datornic, la un moment ulterior.

Stimulentul pentru datornic este ca atunci cand trebuie sa faci plata mai mare in viitor, guvernul iti va oferi un credit fiscal, vei plati un impozit pe venit mai mic si vei avea mai multi bani disponibili pentru rambursarea imprumutului. Atat datornicul, cat si banca trebuie sa ia o decizie: “este ceva ce ii ajuta in situatia lor?” Cred ca imprumutatul va trebui sa decida daca este constrans financiar si daca are nevoie de bani acum, daca este posibil sa nu mai poata primi alt imprumut pentru ca deja are unul. Deci, acest lucru ar putea sa imi ofere resursele de care am nevoie, dar trebuie sa fiu constient ca asta ma ajuta timp de doi ani, dar dupa doi ani va trebui sa continui sa imi platesc imprumutul. Dar, in acest context, primesc putina sustinere pentru ca voi primi un credit fiscal  in viitor.

Rep: Cum va functiona acest credit fiscal acordat de Guvern?
Andrea Schaechter:
Din nou, cred ca detaliile operationale inca trebuie sa fie decise, dar cel mai probabil inseamna ca vei avea o reducere a impozitului pe venit, vei plati taxe mai mici in acesti doi ani. Dar, fiecare individ trebuie sa decida. Ar putea exista banci care au multe lichiditati si asta ar putea fi, intr-un fel, un mod de a canaliza lichiditatile. Dar, din nou, aceasta este o decizie pe care fiecare banca si fiecare individ trebuie sa o ia. Acest lucru ajuta imprumutatul pe termen scurt.

Rep: De ce o banca ar dori sa intre in acest program? De ce as vrea, eu ca banca, sa vad platile taiate in jumatate timp de 2 ani?
Andrea Schaechter:
Detaliile vor trebui sa fie stabilite. Ar putea exista mai multe stimulente. In primul rand, daca banca are multe lichiditati.

Daca banca se teme ca povara datoriei este atat de mare incat la un punct se va “prabusi”, ar putea fi si in avantajul bancii sa spuna “ofer aceasta posibilitate de usurare a sarcinii financiare pe moment si datornicul va plati in continuare, chiar daca plata va fi mai mica”.

Dar nu este o scutire de plata, este o aminare.

Rep: Pentru ca banca sa isi vada, la sfarsitul anului, bilanturile mai curate?
Andrea Schaechter:
Exact. Pentru ca si imprumuturile neperformante sunt un semnal pentru bancile-mama si investitori. Si daca iti e teama ca imprumuturile neperformante cresc pentru ca indivizii sunt suprasolicitati, acesta ar putea fi un stimulent pentru banci sa zica “sunt de acord”.

Rep: Care credeti ca sunt beneficiile acestei masuri pentru economie? Dar pericolele?
Andrea Schaechter:
Cred ca este foarte greu de estimat impactul exact pe care il va avea asupra economiei deoarece depinde de mai multi factori. Dupa cum ati spus, depinde de numarul de oameni pentru care acest program este solutia potrivita, cati oameni vor participa in program si de ce participa si ce o sa faca cu banii pe care ii vor avea in plus? Probabil daca intra in program, intentioneaza sa ii cheltuie. Deci, vor fi unele inputuri in consumul intern.

Daca ati mentionat riscurile, banca, imprumutatii si guvernul trebuie sa comunice si sa spuna “trebuie sa faceti o alegere, primiti banii acum, dar trebuie sa rambursati in viitor”. Cred ca ar trebui sa existe o comunicare clara, care sa spuna ca nu este vorba de o iertare de datorie, ci de o facilitate care ofera o “punte de lichiditati”.

Rep: Practic este o intarziere a platii pentru debitori...
Andrea Schaechter:
Da, dar si un ajutor pentru debitori pentru ca vor primi scutiri de impozit. O parte din cost va fi acoperita de stat.

Rep: Stiti acum cit vor fi aceste reduceri de impozit pe venit?
Andrea Schaechter:
Acest lucru urmeaza sa fie decis. Am discutat ca impactul bugetar ar trebui sa fie limitat.

Rep: Guvernul a mentionat 4 miliarde de lei...
Andrea Schaechter:
Cred ca asta este o intrebare buna pentru a clarifica, cred ca aceste cifre au fost mentionate in contextul impactului asupra economiei. Acesta nu este impactul asupra bugetului.

Ca sa fie clar, in 2014 si 2015 nu va exista niciun impact asupra bugetului, cel putin nu un impact negativ. Ar putea avea un impact pozitiv, dar momentan este greu de evaluat.

Dar in 2016 si 2017, dat fiind stimulentul fiscal, Guvernul va colecta mai putine taxe, dar nu putem sti cat de putin, pentru ca acest lucru depinde de numarul de persoane care vor participa la acest program.

Rep: De cat de mare este reducerea taxelor...
Andrea Schaechter:
Exact. Si acesti parametri sunt in proces de finalizare.

Rep: Guvernul nu v-a oferit acesti parametri?
Andrea Schaechter:
Am discutat mai multe optiuni. Parametrii ar trebui stabiliti in asa maniera incat impactul bugetar viitor sa fie limitat.

Am discutat principiile, am discutat parametrii si am cazut de acord ca daca acest program nu are un impact major asupra bugetului in 2016 si 2017, este la latitudinea Guvernului sa discute cu bancile, cu protectia consumatorului pentru a stabili cei mai buni parametri. Am facut anumite calcule cu ei, am discutat cu ei, dar, in cele din urma, este decizia Guvernului.

Rep: Dar daca veti vedea ca aceasta masura ar putea avea un impact bugetar mare in 2016 si 2017, ce veti face?
Andrea Schaechter:
Cred ca este speculativ pentru ca discutia noastra a pornit de la premisa ca acest lucru nu se va intampla. Asumam ca nu va avea un impact major.

Rep: Cand va fi implementata aceasta masura?
Andrea Schaechter: Pe 1 aprilie.
Cred ca acum devine si o problema operationala deoarece trebuie sa fie pregatita, trebuie sa schiteze niste note metodologice, sa discute cu bancile... Deci, cred ca mingea este in terenul lor. Daca vor sa o faca, trebuie sa se pregateasca.

Rep: Cum de ati acceptat aceasta masura pe care multi analisti o vad ca fiind una populista, avand in vedere ca este an electoral?
Andrea Schaechter:
Intelegem obiectivul de a oferi un fel de ajutor pentru gospodariile cu venituri mici. Consumul intern a fost slab, dar sint semne ca e in crestere.

Exista deja masuri bune pentru IMM-uri – schema garantiilor de stat, Prima Casa este un program care functioneaza.

Guvernul a analizat si faptul ca exista si nevoia de sprijin pentru gospodariile cu venituri mici si mediu. Exista multe modalitati cu ajutorul carora se poate face acest lucru. Si noi am spus ca atat timp cat exista garantii pentru ca impactul asupra bugetului sa fie foarte limitat, este o decizie a Guvernului.

Noi putem intelege obiectivul. Exista mai multe modalitati de a face asta? Da.

Rep: Dar sectorul privat, care asteapta sprijin prin scaderea contributiilor sociale pentru angajatori? Exista spatiu in buget pentru aceasta scadere, incepand cu 1 iulie?
Andrea Schaechter:
Din nou, sustinem acest obiectiv si credem ca poate fi facut ceva in acest sens. Dar trebuie ca aceasta reducere sa fie facuta astfel incit sa nu afecteze deficitele. Trebuie sa gasim masuri compensatorii, de preferat masuri in interiorul sistemului de contributii de asigurari sociale. Asa ca daca scade nivelul contributiilor, trebuie sa vedem daca toate veniturile sint impozitate.

Cred ca acesta este un set de măsuri compensatorii. Am inceput discutiile si cred ca Guvernul analizeaza. Clar, este fezabil, dar fara acest pachet de masuri compensatorii, ar putea fi dificil.

Rep: Pietele emergente au probleme serioase in aceste zile. Va temeti ca Romania ar putea fi lovita de aceleasi probleme?
Andrea Schaechter:
Este foarte important sa vedem ca Romania are fundamente macroeconomice puternice si aceste date macroeconomice au ajutat Romania. In luna mai anul trecut, Romania a demonstrat ca este una dintre tarile foarte putin afectate si aceste conditii puternice au pus-o si intr-o pozitie foarte buna in acest moment. Chiar acum, impactul asupra unor indicatori - spreadurile, bursa - sunt foarte limitate, sunt mai reduse decat in multe dintre tarile vecine. Deci, cred ca Romania este intr-o pozitie buna pentru a rezista in fata volatilitatii din piete.

Rep: Ati vorbit in conferinta de presa despre arierate, care au crescut in ultima parte a anului trecut. Cum explicati aceasta crestere?
Andrea Schaechter:
Cand am fost aici, in martie 2013, Guvernul a expus un plan, am discutat un plan referitor la reducerea arieratelor. Acest lucru a inclus o serie de masuri. Arieratele au coborat de la un nivel mai inalt, de la 4% la un nivel mult mai scazut in momentul de fata. Sunt mai scazute decat erau la inceputul programului, doar ca progresul nu a fost atat de rapid in termeni de reducere.

Rep: Va temeti ca problema arieratelor s-a putea prelungi si in acest an? Este un an electoral, cu doua alegeri.
Andrea Schaechter: In discutiile noastre cu autoritatile avem un angajament puternic ca Guvernul vrea sa reduca arieratele si din acest motiv am cerut si prior action in cadrul acordului pentru a vedea ca acest angajament este exprimat in actiuni concrete. Dar in mod evident, exista intirziei in program, la consolidarea companiilor de stat, sa le facem mai eficiente si arieratele sunt, intr-un fel, un indicator care iti semnaleaza unde exista probleme. Deci, avem acest angajament acum si monitorizam indeaproape pentru a vedea daca acest angajament este, intr-adevar, respectat.

Guvernul a identificat lista de masuri si noi vrem sa vedem aceste masuri implementate.

Rep: Puteti dezvalui care sint aceste masuri?
Andrea Schaechter:
Nu in aceasta etapa. Va va informa Guvernul. Eu pot sa va spun ca sunt o serie de masuri, care include transferuri bugetare, bani de la buget pentru rambursarea unor arierate. Sunt companii care au vrut sa faca platile, dar nu au putut pentru ca nu si-au primit banii mai devreme de la Guvern. De asemenea, vor fi si masuri de restructurare.











2806 vizualizari

  • -3 (7 voturi)    
    un e rau (Miercuri, 5 februarie 2014, 7:58)

    catelu [utilizator]

    Daca toti oamenii cu venituri medii si mici vor fi ajutati nu e rau. Conform Eurostat, castigul mediu in EU este cam 12Eur/ora, sau 2000Eur pe luna.
    Daca guvernul va subventiona toate familiile care castiga sub suma asta, e bine.
    • +13 (13 voturi)    
      vrei sa spui cu venituri mici si credit (Miercuri, 5 februarie 2014, 9:22)

      subcultura [utilizator] i-a raspuns lui catelu

      daca cineva castiga 1500 de lei, face credit cu rata de 700 de lei si isi ia o masina sa zicem, statul acopera o parte din cost prin credit fiscal. castiga CEL CARE A FACUT CREDIT si BANCA. plateste statul. din ce bani? din banii celui care are un salariu de 1500 de lei si NU a facut credit, a strans banii si poate nici nu si-a luat masina, sau daca si-a luat mai inatai a economisit.
      Morala: statul ia din banii oamenilor chibzuiti si da la cei mai putin chibzuiti.
      Nici nu mai are rost sa intram in discutia referitoare la discriminarea celor care au venituri peste 1600 de lei, oricum ne-am invatat sa traim in comunism.
      • +6 (6 voturi)    
        corect (Miercuri, 5 februarie 2014, 10:33)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui subcultura

        pomenile electorale evolueaza in 2014. nu mai este suficient un kil de ulei platit din banii furati in ultimul ciclu electoral si cateva % la pensii care vor fi mancate imediat de inflatie. acum li se promite pomanagiilor ca pot consuma pe spinarea celor care au facut greseala sa-si planifice finantele pe termen lung..
        evident, in autenticul stil dambovitean, ce se promite astazi va pica in spinarea urmatorului guvern. la fel ca primul guvern USL (2007-2008, condus de Tariceanu), al doilea guvern USL insista sa creeze deficite structurale prin cresterea nesustenabila a consumului.
      • +1 (1 vot)    
        cred ca zicea la misto... (Miercuri, 5 februarie 2014, 11:04)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui subcultura

        Nu vezi ce ID si-a luat? "catelu" ;)
    • +8 (8 voturi)    
      ? (Miercuri, 5 februarie 2014, 9:24)

      tot [utilizator] i-a raspuns lui catelu

      si guvernul de unde sa ia banii cu care sa te subventioneze?
      • +7 (7 voturi)    
        Cum de unde? (Miercuri, 5 februarie 2014, 10:14)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui tot

        De la FMI, de-aia se bucura FMI-ul si lauda guvernul ca a luat "masuri bune pt IMM-uri", o minciuna ce ma face rad pana la lacrimi de furie!

        Bine ca prostul de mine s-a chinuit sa faca o facultate, sa munceasca pentru un ban in plus, ca sa aflu ca sunt discriminat prin faptul ca-s pus sa platesc ratele unor spargatori de seminte din fata blocului cu care in tinerete nu am vrut sa ma identific.

        Imi cer scuze persoanelor calificate si competente care au salarii mici dar nu din cauza lor, nu vreau sa-i includ (de ex. medicii onesti, profesorii onesti samd).
      • +7 (7 voturi)    
        PM (Miercuri, 5 februarie 2014, 10:19)

        mgu [utilizator] i-a raspuns lui tot

        Cum de unde,ii aduce primul mincinos al tarii de acasa.De la masa,tata socru,nevasta si de la toti /// minstrii PSD-Sova,Corlatean,Nita,Dragnea etc.Daca ar face asta ar putea sa se autoproclame"salvatorul natiei" insa,pina cind ia din banii mei pentru-venitul minim garantat,injumatatirea ratei la banca a celor iresponsabili,baroni locali ai PSD prin acciza la carburanti,nu sunt de acord.Ba mai mult vreau si eu,chiar daca nu am rata la credit,o pomana de la plagiatorul-mincinos de 500 lei pe luna.
  • +6 (8 voturi)    
    fmi (Miercuri, 5 februarie 2014, 8:32)

    tot [utilizator]

    Cred ca ar cam trebui sa luam distanta de fmi si sa incercam sa fim pe picioarele noastre.Cred ca multe lucruri s-ar schimba in bine pe termen lung!
    • 0 (0 voturi)    
      l-a lasat sa zica! (Miercuri, 5 februarie 2014, 11:02)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui tot

      FMI l-a lasat pe Ponta sa manance... Bancile trebuie sa ACCEPTE si vor cere garantii de la Stan Papusa, nu de la Ponta.
      PS. nu intra in discutie creditele NEPRFORMANTE, caci alea sunt PESTE 90 zile. Cred ca au aburit-o pe madam.
  • +15 (15 voturi)    
    jumatate (Miercuri, 5 februarie 2014, 8:57)

    thebblack [utilizator]

    adica jumatate din creditul pentru plasma si aifon al lui costel il platesc eu si restul contribuabililor care nu au facut un credit sau l-au platit la timp si corect.
    • +3 (3 voturi)    
      plăteșe neamule, (Miercuri, 5 februarie 2014, 10:50)

      timp tamp [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

      Doar ai votat niște infractori care nu mai au răbdare, vor să dea tunul acum, peste doi ani se vor retrage in Madagascar, unde mazăre le pregătește colibe deja.
  • +9 (9 voturi)    
    Exact pomana platita de noi madam (Miercuri, 5 februarie 2014, 9:20)

    UnOarecare [utilizator]

    "cu o parte din cost acoperita de stat in viitor" inseamna cu bani care se iau in viitor de a "prostii" cinstiti care-si platesc impoiele!
    Daca venali din USL vor a-si cumpere voturi sa o faca macar din averile peronale!
  • +11 (11 voturi)    
    ??? (Miercuri, 5 februarie 2014, 9:21)

    boromir [utilizator]

    "Au fost luate deja masuri bune pentru IMM-uri" ?
    Cand si in ce tara? Tanti asta tine cu "ursul"...
    • +11 (11 voturi)    
      Da (Miercuri, 5 februarie 2014, 10:19)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui boromir

      Pt ca si ursul tine cu dansa.
      Win-win situation pentru ei pe spatele prostilor care nu suntem in stare sa iesim in strada pt ca avem job-uri de la care nu putem lipsi sau pentru ca suntem prea comozi:

      - FMI se bucura ca da mai multi bani imprumut
      - Partidul-stat se bucura ca prostimea ii voteaza pentru ca le scad ratele (nu ii intereseaza cine le plateste diferenta) si se pot uita in continuare la A3 la "plajmile" pe care nu si le permit
      - Bancile se bucura ca incaseaza mai mult (chiar si prin faptul ca nu o sa mai aiba atati restantieri)

      Nota de plata cine o achita?
  • +11 (11 voturi)    
    ce mai tura-vura (Miercuri, 5 februarie 2014, 9:42)

    ZeroAbsolut [utilizator]

    guvernul pontanocchio mai pune de-o perversa. Totul se-nvarte in jurul acelei viitoare scutiri de impozitul pe venit si-a faptului ca aceasta scutire intra fortat din buzunarul statului (alimentat din impozitele fraierilor) in buzunarul bancilor ai caror angajati tampiti au acordat credite ce s-au dovedit neperformante (multe!).

    pentru poporul majoritar, reducerea respectiva de impozit echivaleaza cu un impozit progresiv ascuns. Dar - normal ca pontanocchio a "uitat" sa specifice cum le va dijmui banii lasati in plus cu taxe gen TVA, accize atunci cand ii vor cheltui, fericiti ca au mai primit o suta de lei.

    ne-au trebuit 25 de ani ca sa acceptam suta aia de lei oferita de Ceasca =))

    Iar de platit tot romanul plateste, dand investitiile in locuri de munca pe "investitii" in consum. Ce-o sa mai duduie economia iar, mama-mama!
  • +10 (10 voturi)    
    ... (Miercuri, 5 februarie 2014, 9:44)

    cartograful [utilizator]

    nici o masura nu e prea rea pt. FMI cat duce la prelungirea starii de indatorare sau o adanceste. As pune pariu ca va fi o situatie de lose-lose. Contribuabilii responsabili care nu s-au indatorat pana peste cap vor subventiona din banii lor lipsa de prevedere sau lacomia compatriotilor dar si cei cu datoriile amanate vor plati in final mai mult. Castigator va fi guvernul care va castiga din toate masinatiunile astea financiare si mai ales, oh da, bancile. Inca si mai prost vor iesi firmele carora statul le mai pune in carca o tampenie: se vor calcula 2 randuri de state de plata, pt. aia cu scutire de impozit pt credit si pt cei "normali".
  • +10 (10 voturi)    
    FMI s-a prostit?! (Miercuri, 5 februarie 2014, 10:09)

    Metec [utilizator]

    Pai, cum sa privesti cu ingaduinta o asemenea masura populista, electoralista si anti-economica?! De unde pana unde vine statul socialist si da bani celor "sarmani", care (chipurile!) nu-si pot acoperi ratele, din banii luati de la cei care castiga peste salariul mediu? Stiam ca FMI e institutie capitalista, nu socialista...
    • +2 (2 voturi)    
      Ba, de loc! (Miercuri, 5 februarie 2014, 11:22)

      Diletant [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      Arde de nerabdare sa ne mai imprumute iste bani!
      Doar cei indatorati sunt dependenti.
  • +8 (8 voturi)    
    șefa FMI este SOCIALISTĂ (Miercuri, 5 februarie 2014, 10:46)

    timp tamp [utilizator]

    Actuala șefă e socialistă, provine din franța, însă năstrușniciile sunt ale comunistoizilor ponta și voinea , cel cu deflația.
    De altfel, individul susține că dacă băncile au mai puțini bani vor da mai multe credite, adică ceva de genul: am un leu în buzunar și îți dau ție doi, lui ionică doi, lui gheorghiță doi...cei doi comici siniștri cred cu tărie în minunile lui Isus..
  • +10 (10 voturi)    
    NU SUNTEM DE ACORD CU SUSTINEREA FMI (Miercuri, 5 februarie 2014, 10:55)

    misa2002_2006 [utilizator]

    Toti avem datorii catre banci, stiam ca in cazul in care s-ar mari costul imprumuturilor, am risca..
    nu este normal ca cei cu venituri mici sa primeasca ajutor de la stat. Este discriminare fata de cei care au venituri putin mai mari, decat cele care sunt luate in calcul ca fiind mici..
    Persoanele cu venituri mici beneficiaza de reducere la caldura, primesc subventii de la stat, sunt cat de cat pe liste..cu ceilalti ce se intampla?
    Stie Pontacul asta ca eu, ca sa imi platesc toate datoriile, raman fara bani de mancare in fiecare luna si nu beneficiez de nici un ajutor pt ca nu ma incadrez?
    Ajutorul de la stat cine il suporta, atata vreme cat se bate apa in piua ca nu sunt bani?? Toti ceilalti care au venituri un pic mai mari decat cele minime?
    Nu sunt de acord cu aceasta masura propusa de Pontac si sustinuta de FMI. FMI-ul ne baga in cosciuguri si ne pune si capacul.. asta nu e ajutor.
    Ce vrea Pontacul asta? Sa castige niste voturi electorale, in felul acesta?
    Sa ne scuteasca pe toti de datorii asa cum a sters datoria Petromului si atunci toti ne declaram ca suntem multumiti!!!!!!!!!!!
    Nepriceputi si neispraviti! Asta sunt cei care ne guverneaza...nici macar la copiere nu se pricep, pt ca daca s-ar pricepe ar incepe cu locuri de munca adevarate pt copiii absolventi, economie adevarata, nu import din China si Turcia, salarii comparabile cu cele din UE si apoi mai vedem daca sa ii sustinem sau nu ...
    Jos Guvernul incapabil si plin de puscariabili!
  • +7 (9 voturi)    
    Atat am de spus: (Miercuri, 5 februarie 2014, 10:56)

    hot news [utilizator]

    RUSINE, Andrea Schaechter!
  • +4 (4 voturi)    
    Andreaua a intrat in vrie! (Miercuri, 5 februarie 2014, 10:57)

    LiviuIordache [utilizator]

    Cucoana asta, care isi termina cariera de inalt functionar international acum, a intrat complet in vrie, pentru ca, dincolo de faptul ca a incalcat protocolul institutiei (inclusiv cutuma celor 22 de ani de relatii FMI-Romania, care cuprinde consultarea inclusiv a presedintelui, ceea ce ea nu a facut la prima misiune, fapt grav), asa ca devine complet incoerenta! A inceput sa se refere la amestec in politica bancilor private (ea, reprezentanta unei banci, in sens larg), sa ia apararea unei singure parti din cele cu care trebuie sa aiba intelegeri, sa se amestece in modalitatile tehnice de ajungere la obiectivele generale discutate (singurele care o privesc fiind acestea din urma), daca nu se intoarce la cratita este in stare sa ne puna mercurial in piata obor! Penibil, hai pa!
  • +3 (3 voturi)    
    Concret! (Miercuri, 5 februarie 2014, 11:20)

    Diletant [utilizator]

    "Daca vrei sa subjugi un popor, indatoreaza-l!"
    • -3 (5 voturi)    
      de acord (Miercuri, 5 februarie 2014, 12:20)

      giovanni1 [utilizator] i-a raspuns lui Diletant

      ne-au subjugat deja cu alea 20 mld luate de base boc si compania.
      • +4 (4 voturi)    
        don giovanni... (Miercuri, 5 februarie 2014, 15:51)

        ZeroAbsolut [utilizator] i-a raspuns lui giovanni1

        vezi ca tovarashu pastor al poporului majoritar a omis sa-ti spuna ca acel "guvern Boc" a fost un guvern PDL-PSD, din care a facut parte si primul mincinos al tarii, cetateanul tradator de neam si tara Victor-Viorel Ponta.

        probabil ca-n mintea ta CtrlV Pontanocchio echivaleaza cu anexa "&co", lipsit de orice responsabilitate. Si aici nu gresesti, mitomanul plagiator fiind doar un muc uscat pe batista istoriei.

        Asa ca infiereaza-i mai departe cu manie proletara pe "base boc", macar ei si-au asumat responsabilitatea pentru actiunile lor.
  • +3 (5 voturi)    
    Lobby-Lobby,dar nici chiar asa ! (Miercuri, 5 februarie 2014, 11:41)

    gica43 [utilizator]

    Din ce partid usl-ist face parte aceasta doamna ?
    • +1 (7 voturi)    
      din ala... (Miercuri, 5 februarie 2014, 12:19)

      giovanni1 [utilizator] i-a raspuns lui gica43

      care au indatorat tara cu 20 mld si care acum incearca sa se transforme pe sestache in PMP
  • -3 (9 voturi)    
    baseilor... (Miercuri, 5 februarie 2014, 12:11)

    giovanni1 [utilizator]

    cand au luat pedelacii 20 de miliarde, supervizati de base..caci boc era doar un executant...,erati toti extatici ca domle..nu exista alta solutie.
    asa cum ii ziceti voi copy paste,pinocchio sau mai stiu eu in ce fel,a dat banii inapoi oamenilor si a mai si marit pensiile si salariile.
    din pacate nu au returnat ce au furat astia ai vostri..vezi cei 25%.
    si nu va repeziti sa considerati ca sunt vreun bugetar pentru ca nu sunt,nici nu urmaresc antenele si nici nu ma plateste nimeni sa postez (asa cum sunteti voi).
  • -3 (3 voturi)    
    ce faceti frati basisti? (Miercuri, 5 februarie 2014, 13:55)

    asdff [utilizator]

    va rastiti la institutiile occidentale si ne dati pe mana rusiei?
  • 0 (0 voturi)    
    tipic socialist:pomana da, stimularea economiei nu (Joi, 6 februarie 2014, 12:02)

    Gheorghescu [utilizator]

    1. "Exista deja masuri bune pentru IMM-uri – schema garantiilor de stat, Prima Casa, iar Guvernul a analizat si faptul ca exista si nevoia de sprijin pentru gospodariile cu venituri mici si mediu"
    Ce legatura are Prima Casa cu IMM-urile? Cat despre schema garantiilor de stat, sa fim seriosi, stiti vreo IMM care sa fi beneficiat? Va dati seama cam cine poate accesa "garantii de stat"?
    2. In rezumat, FeMeIa nu are nimic cu pomana electorala a guvernului: "...atat timp cat exista garantii pentru ca impactul asupra bugetului sa fie foarte limitat, este o decizie a Guvernului."
    In schimb, cand vine vorba de stimularea reala a economiei prin ajutarea sectorului privat prin reducerea CAS, atunci "... trebuie ca aceasta reducere sa fie facuta astfel incit sa nu afecteze deficitele. Trebuie sa gasim masuri compensatorii, de preferat masuri in interiorul sistemului de contributii de asigurari sociale."
    Deci, dintr-o data, o freaca grija deficitului. Si, culmea competentei, reducerea contributiilor la asigurarile sociale trebuie compensata prin "masuri in interiorul sistemului de contributii de asigurari sociale." Adica cum?
    Daca FMIa asta era ministru in Romania, ii ceream demisia.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri