Actualizat acum

(P) VIDEO Cristina Rusuleanu, Euler Hermes Romania: Asistam la extinderea numarului de sectoare economice care apeleaza la serviciile de asigurare a creantelor

de Smile Media    
Marţi, 30 septembrie 2014, 10:10 Economie | Finanţe

Cristina Rusuleanu, Country Manager Euler Hermes Romania
Foto: Hotnews
Datoriile comerciale sunt unul dintre principalele active pe majoritatea bilanturilor companiilor arata un studiu Euler Hermes realizat pe 2.000 companii din 10 tari europene. Desi pot reprezenta pana la 35% din activele totale, creantele comerciale raman neasigurate in timp ce activele bilantiere - cladiri, stocuri, masini si echipamente, sunt primele asigurate. De ce este importanta o polita de asigurare a creantelor pentru un IMM? Cum se calculeaza prima de asigurare si care sunt conditiile pentru ca o companie mica sa poata beneficia de o astfel de asigurare? Cristina Rusuleanu a discutat online cu cititorii despre Simplicity – polita de asigurare a creantelor dezvoltata special pentru IMM-uri de catre Euler Hermes.

Euler Hermes ofera companiilor mici, care lucreaza cu plata la termen, o solutie de protectie impotriva riscului de a nu fi platite de clienti, prin Asigurarea de Credit Simplicity. Un aspect foarte important al politei, este asigurarea clientilor unei companii, fara o analiza prealabila a acestora si urmarirea istoricului creantelor. In mod standard, companiile sunt acoperite in caz de neplata sau de insolventa a clientului lor pentru un minim de 60% din valoarea datoriei neachitate. Acoperirea poate fi crescuta la 90%, cu o raspundere maxima mai mare, daca asiguratul aplica pentru o clasa de risc la Euler Hermes si clientul sau este evaluat ca un risc acceptabil.



Fragmente din interviul video:

Asigurarea creditelor comerciale poate fi esentiala pentru garantarea succesului continuu intr-o afacere mica. Solutiile Euler Hermes pentru companiile mici sunt simplu si rapid de implementat, acestea putand beneficia de asigurare in mai multe moduri:
  • Ofera siguranta afacerii, aceasta fiind protejata impotriva neincasarii creantelor.
  • Asigura un partener de incredere pentru o companie mica, care nu dispune de resursele necesare pentru a gestiona corect creditele comerciale precum livrarea de bunuri sau prestarea de servicii cu plata la termen.
  • Asigurarea Simplicity este foarte accesibila. Costul politei de asigurare are la baza cifra de afaceri. Majoritatea companiilor considera costul politei de asigurare foarte avantajos chiar inainte de a lua in considerare beneficiile suplimentare precum managementul riscului, finantarea bancara, accesul la date economice sau capacitatea extinderii vanzarilor in conditii de siguranta.
  • Este usor de gestionat.

Asigurarea Simplicity se deosebeste radical de produsul clasic de asigurare a creditelor comerciale, printr-o serie de avantaje care vin in intampinarea companiilor mici:

  • Ofera o acoperire "blind" fara a mai face o analiza financiara pentru fiecare client debitor, asa cum se proceda in cazul politei clasice.
  • Nu mai exista o taxa pentru limitele de credit, exista doar o taxa unica de administrare pe an care este comunicata de la inceput, deci managementul companiei stie exact ce trebuie sa plateasca.
  • Nu trebuie facute raportari ale cifrei de afaceri efectiv asigurate si nu se face o regularizare la final de an.
  • Daca o companie are 500 de clienti si doreste sa vada in ce clasa de risc se incadreaza acestia, o poate face in mod gratiut si, daca aceasta clasa de risc permite, procentajul asigurat creste de la 60% la 90%.

Am lansat produsul la finalul lunii octombrie anul trecut si este clar ca si in randul companiilor mici a crescut interesul pentru acest tip de asigurare. Oamenii recunosc necesitatea acestui tip de asigurare, astfel incat isi pot asigura continuitatea activitatii pe termen lung.

Recomandam companiilor care ar dori o asemenea asigurare sa o faca, pentru ca se pot folosi de know-how-ul nostru.


Scurta biografie:

Cristina Rusuleanu este absolventa a Facultatii de Finante, Asigurari, Banci si Burse de Valori din cadrul ASE Bucuresti. Intre anii 1993-1994 a lucrat in cadrul Sectiunii Consulare a Ambasadei Austriei, iar in perioada 1994-2003 a activat in cadrul sucursalei locale a ING Bank Amsterdam. In anul 2003 pune bazele biroului local al Euler Hermes si incepand cu 2012 gestioneaza si operatiunile de asigurari de credit pentru Bulgaria. In urma deschiderii recente a unui birou in Sofia, Euler Hermes Romania continua sa fie asigurator al companiilor bulgaresti, biroul din Bulgaria actionand in calitate de agent exclusiv pentru Euler Hermes Romania.

Euler Hermes este lider mondial in asigurarea creantelor comerciale si prima companie de profil care a avut o prezenta directa pe piata locala. Euler Hermes Romania s-a dezvoltat pe parcursul anilor, mentinandu-se lider de piata pana in prezent, cu o echipa de 35 de angajati.


Citeste mai multe despre   

3372 vizualizari

  • Minim cifra afaceri (Marţi, 30 septembrie 2014, 12:41)

    A Georgescu [anonim]

    Am citit in articol ca aceasta polita este pentru companii mici si va rog sa imi spuneti daca exista un prag minim al cifrei de afaceri.

    Multumesc anticipat.
    • R (Miercuri, 1 octombrie 2014, 10:51)

      Cristina Rusuleanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui A Georgescu

      Cifra minima de afaceri asigurabila este de 450.000 de lei, iar maxim este 22.500.000 lei (aproximativ echivalentul a 5 milioane de euro).
  • Deductibilitate prima (Marţi, 30 septembrie 2014, 15:17)

    Paul S [anonim]

    Buna ziua,

    Va rog sa imi spuneti daca prima de asigurare pentru polita de asigurare a creantelor este deductibila la calculul impozitului pe profit?
    • R (Miercuri, 1 octombrie 2014, 10:51)

      Cristina Rusuleanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Paul S

      Raspunsul este da. Prima de asigurare pentru acest tip de polita este deductibila din impozit.
  • Timp de recuperare (Marţi, 30 septembrie 2014, 15:29)

    Geanina Aldea [anonim]

    Daca ne luam o astfel de polita, va rog sa imi spuneti in timp pot raporta o factura neplatita si cat dureaza pana recuperez banii (evident in limita asigurata).
    • R (Miercuri, 1 octombrie 2014, 10:54)

      Cristina Rusuleanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Geanina Aldea

      Avizarea de dauna se transmite la maximum de 60 de zile de la data scadentei facturii, iar plata despagubirii se face in maximum 120 de zile de la transmiterea dosarului de dauna.
      Daca unul dintre clientii dvs a intrat in insolventa, depuneti un dosar de dauna in maxim 30 de zile de la data deschiderii procedurii, si nu mai tarziu de 30 de zile inaintea ultimei zile in care aveti dreptul legal de a va inscrie la masa credala.
  • Colectare creante (Marţi, 30 septembrie 2014, 15:49)

    Constantinescu [anonim]

    Buna ziua,

    Euler Hermes ofera si servicii de colectare a creantelor sau aveti doar partea de asigurari?

    Multumesc.
    • R (Miercuri, 1 octombrie 2014, 10:56)

      Cristina Rusuleanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Constantinescu

      Euler Hermes ofera si servicii de colectare creante in cadrul politelor incheiate cu asiguratii sau ca si serviciu separat. Serviciul de colectare este disponibil atat pentru polita Simplicity despre care discutam, cat si pentru polita de asigurare destina companiilor mari.
  • Conditii de eligibilitate (Marţi, 30 septembrie 2014, 16:57)

    Irina Sav [anonim]

    Buna ziua,
    Care sunt conditiile de eligibilitate pentru o firma IMM de acceptare la incheierea asigurarii creantelor; care este plaja de comisioane si criteriile de acceptare a creantelor asigurate.
    Multumesc anticipat,
    • R (Miercuri, 1 octombrie 2014, 11:00)

      Cristina Rusuleanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Irina Sav

      Ne adresam companiilor care deruleaza activitati de comert, cifra de afaceri ar trebui sa fie pana in 5 milioane de euro, termenele maxime de plata de maxim 90 de zile, iar emiterea facturilor ar trebui sa aiba loc in maxim 30 de zile de la livrarea produselor sau de la livrarea serviciilor.
      Polita de asigurarea presupune plata unei prime de asigurare, iar aceasta se incadreaza in intervalul 27.000 de lei - 84.500 de lei, in functie de cifra de afaceri asigurata.
  • intrebare (Marţi, 30 septembrie 2014, 19:02)

    Maria [anonim]

    Ce se intampla cu datoria in cazul in care un client care imi datoreaza o suma de banii intra in insolventa?
    • R (Miercuri, 1 octombrie 2014, 11:04)

      Cristina Rusuleanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Maria

      Polita Simplicity acopera atat riscul de plata intarzita indiferent de motivele acestei intarzieri, cat si riscul intrarii in insolventa a clientului debitor.
      In cazul in care unul dintre clientii dvs intra in insolventa, trebuie sa depuneti un dosar de dauna in maxim 30 de zile de la data deschiderii procedurii, si nu mai tarziu de 30 de zile inaintea ultimei zile in care aveti dreptul legal de a va inscrie la masa credala.
  • excluderi (Marţi, 30 septembrie 2014, 22:13)

    PetreM [anonim]

    Orice polita de asigurare are si niste excluderi, situatii in care despagubirea nu se plateste desi omul a cotizat la polita de asigurare.

    La polita asta exista situatii in care nu platiti despagubirea solicitata de cel asigurat? Detaliati.
    Multumesc
    • R (Miercuri, 1 octombrie 2014, 11:11)

      Cristina Rusuleanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui PetreM

      Sunt excluse din acoperire livrarile catre persoane fizice, catre institutii publice, catre persoanele juridice cu care aveti actionariat comun si /sau asupra carora aveti influenta sau control.
      Totodata nu sunt acoperite livrarile catre clientii care sunt in insolventa la data livrarii, catre clientii cu mai mult de 60 de zile plata facturii sau catre clienti din alte tari decat cele acoperite prin polita.
      Este important de subliniat ca prin polita sunt acoperite creantele neincasate mai mari de 1.000 de lei si facturile care nu fac obiectul unei dispute.
      O ultima excludere se refera la facturile rezultate in urma livrarii bunurilor sau prestarii serviciilor a caror neplata este motivata direct sau indirect de evenimente politice (conflict armat, razboi, terorism etc).
      Taxele nu fac obiectul acestei polite, cu exceptia TVA-ului. Prin taxe ne referim la diferente de curs valurar, dobanzi, penalizari, comisioane bancare.
  • taxa de administrare? (Marţi, 30 septembrie 2014, 22:23)

    Terminus [anonim]

    Nu pricep: trebuie sa platesc si prima anuala si taxa anuala de administrare?? 900 de lei taxa anuala de administrare + TVA!!! Iar explicatia este ca....
    • R (Miercuri, 1 octombrie 2014, 11:14)

      Cristina Rusuleanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Terminus

      Orice institutie financiara in momentul in care ofera un serviciu percepe o taxa de administrare sau un comision de aranjament. Aceasta taxa este menita sa acopere cheltuielile interne cu administrarea politei.
      Prima de asigurare reprezinta costul riscului pe care Euler Hermes il ia pentru acoperirea riscului de neplata din partea clientilor debitori.
  • Clasele de risc (Miercuri, 1 octombrie 2014, 7:44)

    Costea Alin [anonim]

    Ce se intampla in cazul in care unui client care a depasit termenele de plata i s-a modificat clasa de risc fata de momentul semnarii politei? Va rog sa detaliati toate situatiile posibile.
    • R (Miercuri, 1 octombrie 2014, 11:16)

      Cristina Rusuleanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Costea Alin

      Clasa de risc poate fi modificata ca urmare a primirii de informatii pozitive sau negative despre clientul debitor respectiv. Reducerea sau retragerea acoperirii pentru unul dintre clientii dvs. intra in vigoare dupa 30 de zile de la notificarea Euler Hermes.
      In cazul in care clasa de risc se imbunatateste, astfel incat acoperirea devine disponibila sau se majoreaza, aceasta intra in vigoare la data notificarii.
      In situatia in care clientul intra in insolventa, acoperirea inceteaza imediat.
  • Taxe colectare (Miercuri, 1 octombrie 2014, 10:10)

    Leonida [anonim]

    In afara de prima de asigurarea, la Termenii si conditiile de pe site-ul dvs, pct. B.2.4. apar niste taxe si cheltuieli de colectare, dar n-am reusit sa gasesc apoi alta informatie despre valoarea acestora. va rog sa imi spuneti care sunt toate aceste costuri la care se face referire la acel punct.

    Multumesc.
    • R (Miercuri, 1 octombrie 2014, 11:21)

      Cristina Rusuleanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Leonida

      In completarea politei de asigurare se semneaza un contract de colectare in baza catuia Euler Hermes ofera serviciul de colectare pe cale amiabila sau in instanta atat pentru debitele produse pe teritoriul Romaniei, cat si pentru cele provenite din contracte comerciale cu clienti din alte tari.
      Comisioanele aplicabile procedurii amiabile care se refera la cazurile cu debitori care nu sunt in insolventa sunt:
      - taxa de deschidere si administrare - 10 euro
      - comisionul de succes - 5% din suma respectiva.
      In cazul procedurii legale avem situatii diferite in functie de statutul debitorului respectiv si aici discutam despre comisioane fixe si / sau de succes intre 4% si 7%.
      Pentru informatii detaliate va rugam sa ne contactati la adresa info.ro@eulerhermes.com.
  • Curiozitate (Miercuri, 1 octombrie 2014, 10:30)

    Aldea Stan [anonim]

    Legat de produsul dvs. ma intereseaza urmatoarele aspecte:
    - In ce alte tari din EU mai exista produsul acesta sau unul similar
    - Exista vreun studiu dintr-o alta tara care sa arate impactul unei astfel de asigurari asupra SMB?
    • R (Miercuri, 1 octombrie 2014, 11:29)

      Cristina Rusuleanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Aldea Stan

      Acest produs a fost dezvoltat de catre Euler Hermes si implementat cu cativa ani in urma in Belgia si Olanda, in Marea Britanie functionand de la inceputul anului trecut.
      Simplifity protejeaza impotriva incapacitatii de plata si a falimentelor fara a fi nevoie sa se modifice procedurile existente intr-o companie, ceea ce inseamna ca o companie isi poate derula afacerile in liniste, implicit acest lucru permitand dezvoltarea companiei in piata cu riscuri minime.
      Totodata acest tip de asigurare poate fi esential pentru succesul unei companii mici pentru furnizeaza informatii valoaroase si sprijin de care o companie mica nu ar putea beneficia altfel. Ne referim la informatii despre comportamentul la plata al clientilor debitori, respectiv bonitatea lor financiara care se traduce prin clasa de risc in care Euler Hermes incadreaza companiile.
  • parteneri straini (Miercuri, 1 octombrie 2014, 11:20)

    Marius Ionescu [anonim]

    Ce se intampla cu creantele dine xport? daca partenerii mei sunt straini, cum functioneaza asigurarea?
    • R (Miercuri, 1 octombrie 2014, 11:34)

      Cristina Rusuleanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marius Ionescu

      Polita Simplicity acopera facturi emise pentru clienti cu sediul in romania, dar totodata acopera si creante nascute din relatiile comerciale cu companii domiciliate in 25 de tari europene si US. Aceste tari sunt:
      Austria, Belgia, Bulgaria, Canada, Republica Ceha, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Ungaria, Irlanda, Italia, Luxemburg, Malta, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Elvetia si Marea Britanie.
      Dupa semnarea politei de asigurare cu efect imediat intra in vigoare acoperirea clientilor, iar modalitatea de notificare a daunei are loc similar cu cea facuta cu clientii romani.
      Contractul de colectare functioneaza si pentru debitele nascute din relatiile comerciale cu clientii externi.
      Polita se plateste in lei, iar facturile emise in alte valute decat valuta politei vor fi convertite la cursul mediu de schimb valutar al BNR valabil la data emiterii facturilor.
  • Despagubiri (Miercuri, 1 octombrie 2014, 11:23)

    Simona Popescu [anonim]

    Care sunt sectoarele sau industriile de unde provin cele mai mari despagubiri achitate?
    • R (Miercuri, 1 octombrie 2014, 11:38)

      Cristina Rusuleanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Simona Popescu

      Fara sa ne referim strict la polita Simplicity sectoarele de activitate care produc cele mai mari daune sunt: constructii, industria carnii si comertul cu combustibil.
  • intrebare (Miercuri, 1 octombrie 2014, 11:33)

    Paula Iasiv [anonim]

    Buna ziua,

    Se poate folosi asigurarea ca si o garantie catre o banca? cum se procedeaza?
    • R (Miercuri, 1 octombrie 2014, 11:42)

      Cristina Rusuleanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Paula Iasiv

      Da. In multe situatii asiguratii nostrii cesioneaza dreptul de incasare a despagubirii catre o terta parte, aceasta putand fi banca sau furnizor. Procedura este foarte simpla - se face o solicitare in acest sens catre Euler Hermes, se emite actul de cesiune si din momentul respectiv, Euler Hermes plateste direct catre banca despagubirea.
      Este un instrument des folosit mai ales de catre bancile care colaboreaza deja cu Euler Hermes si care ofera conditii mai avantajoase de finantare in cazul existentei politei de asigurare de la Euler Hermes.
      Avem din ce in ce mai multe situatii in care partenerii externi solicita cesiunea unei asemenea polite pentru a avea mai mult control asupra derularii actelor de comert.
  • Piata de asigurari (Miercuri, 1 octombrie 2014, 11:38)

    Simona Popescu [anonim]

    1. Luand in considerare ultimele evenimente referitoare la controalele ANAF, anchetari etc., cum credeti ca se vor resimti acestea asupra companiilor asigurate?
    2. Raportat la piata de asigurari, considerati ca situatia din 2014 vs. 2013 este una imbunatatita sau mai degraba in regres?
    • R (Miercuri, 1 octombrie 2014, 11:48)

      Cristina Rusuleanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Simona Popescu

      1. Fenomenele la care asistam in ultima perioada trag un semnal de alarma asupra eticii in business in Romania. Cu toate ca avem proceduri elaborate de analiza a companiilor pe care le asiguram, modalitatile de fraudare pe care inteleg anumiti oameni de afaceri sa le utilizeze depasesc cadrul procedural si cresc riscul de producere a daunelor in detrimentul furnizorilor, bancilor, asiguratorilor etc.
      2. 2014 este un an dificil, cadrul legislativ neajutand prea mult la solutionarea favorabila a situatiilor cu care ne confruntam, totodata nici cresterea economica nefiind la nivelul estimarilor din 2013.
  • Asigurare, riscuri de neplata (Miercuri, 1 octombrie 2014, 11:50)

    Marian Pandrea [anonim]

    1. Avand in vedere ca accizele la carburanti vor fi majorate de catre Guvern, cum vedeti riscul de neplata/ default in domeniul de carburanti?
    2. Care sunt sectoarele de activitate ce apeleaza cel mai des la serviciile de asigurare de credit?
  • R (Miercuri, 1 octombrie 2014, 12:07)

    Cristina Rusuleanu [hotnews.ro]

    1. Riscul in domeniul comertului cu carburanti este deja ridicat indiferent de pretul acestora si de taxele aplicate. Am asistat si in trecutul nu prea indepartat la majorari de accize si nu am constatat o deteriorare semnificativa a comportamentului la plata.
    2. In privinta sectoarelor de activitate, acestea sunt foarte diverse. Nereferindu-ma strict la polita Simplicity, cu certitudine pana de curand sectorul preponderent era cel al constructiilor, dar asistam la extinderea numarului de sectoare care apeleaza la serviciile de asigurare de credit acoperind transporturi, industria chimica, comert cu bunuri de larg cconsum, textile si, nu in ultimul rand, industia farmaceutica.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version