Moneda rusa, la noi niveluri minime: Rubla a depasit pragul de 58 de unitati pentru un dolar

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 13 decembrie 2014, 22:25 Economie | Finanţe

Moneda rusa a depasit vineri pragul de 58 de unitati pentru un dolar, pentru prima data de la criza din 1998, incheind saptamana cu o depreciere de aproximativ 10% in fata monedei americane, relateaza The Moscow Times.

Rubla s-a depreciat puternic la finalul sesiunii de tranzactionare, atingand un minim istoric fata de euro in cursul serii si incheind la un curs de 58,13 unitati/dolar si 72,3 unitati/euro, potrivit datelor de la Bursa din Moscova.

Moneda rusa si-a pierdut aproape 45% din valoare in fata dolarului in acest an si peste o treime in fata euro.












Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

2426 vizualizari

  • +10 (10 voturi)    
    Phutin creca-i in delir (Duminică, 14 decembrie 2014, 6:54)

    Wanheda [utilizator]

    Daca rusii nu o sa aiba sa puna vodca pe masa de sarbatori o sa fie nasol.
    • 0 (0 voturi)    
      Pufoaica (Luni, 15 decembrie 2014, 14:03)

      Close [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

      ...E inventata de rusi.

      Stai linistit, rusii sunt dresati de zeci de generatii sa stea cu jugul la gat si capul plecat mai ceva ca romanii.
  • +9 (9 voturi)    
    Sincer sa fiu. (Duminică, 14 decembrie 2014, 8:19)

    John M. [utilizator]

    Cred ca rusii nu si-au dorit capitalism niciodata. Au mimat pentru catva timp ca asta le era planul, dar ceea ce s-a aplicat in viata reala nici nu seamana cu ceea ce Vestul intelege prin "free enterprise". De aproape o suta de ani se chinuie sa-si gaseasca o formula proprie de viata si sunt tot de unde au plecat.
    • +10 (10 voturi)    
      efectul (Duminică, 14 decembrie 2014, 10:06)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      Inversararea valorilor la 1918 si ce a urmat a lasat rani adanci .doar rusii isi pot schimba destinul,si asta necesita sacrificiu
    • +8 (8 voturi)    
      oamenii se diferentiaza prin educatie (Duminică, 14 decembrie 2014, 10:49)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      pe cel mai frumos si destept om daca-l ti de mic cu manele, furtisaguri, comunism, impostura, coruptie, ura, manipulare, sistem de valori zero, e greu mai apoi sa te bazezi pe dezvoltarea lui UMANA.
      Devine un mic animal primitiv. Rusii un mare popor ingenuncheat de nemernici si impostoti de peste un secol, e singurul din istorie ce si-a distrus total elitele. Daca nu se trezesc la timp sunt condamnati la disparitie.
    • -2 (4 voturi)    
      Este putin mai complicat! (Duminică, 14 decembrie 2014, 13:45)

      Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      1. Nici romanii nu au actualmente capitalism.
      2. La nivel global, nu exista capitalism
      a. sa vorbim doar de multinationale care ajung prin inginerii financiare sa plateasca taxe de 1% din profit si sa nu plateasca impozite pe salarii. Poti sa-mi spui sincer ca unul care se apuca sa faca prima sticla de cocka-cola si vrea sa intre in competitie cu gigantii si da 75% din profit statului intr-un fel sau altul si face un produs mai bun concureaza de la egal cu gigantii? Si atunci prevaleaza piata sau coruptia?
      b. sa vorbim de cauza scaderii rublei: micsorarea pretului petrolului. Daca ar exista o piata libera, un capitalism autentic la nivel global, atunci pretul petrolului ar trebui sa fie in crestere. Totusi pretul s-a urcat la 150$ a stat la 120$ 7 ani si brusc, cand Rusii au inceput sa maraie a scazut la 50$. Mie personal imi convine dar nu pot sa ma intreb? Cum se poate asta? Ca pretul sa se modifice dupa cum cer interesele? Oare preturile celelalte sunt corecte? Sau sunt furat la toate? Exista piata adevarata? Raspunsul e nu!
      Concluzia: mi-e frica de rusi, vreau sa piarda, ma bucur ca pretul poate fi manipulat a.i. Rusia sa fie ingenuncheata, dar nu-mi spune ca in Rusia nu e capitalism "free enterprise" in contrast cu oriunde altundeva unde ar fi! In Romania si daca faci o ghereta cu sandwich-uri te rup spagarii de la stat cu "inspectiile" (motivele de spaga) si nu scoti capul daca nu esti mafiot, si si in SUA la un anumit nivel te vei lovi de societatea anarhic cleptocrata GLOBALA!
      • +4 (4 voturi)    
        da (Duminică, 14 decembrie 2014, 15:27)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

        ai si nu ai dreptate, la punctul a in mare cam asa e, la punctul b cu pretul petrolului te inseli, in finalul cu ghereta iar ai dreptate, la final cu USA te inseli.
      • +1 (1 vot)    
        faci confuzii mari (Luni, 15 decembrie 2014, 8:32)

        catelu [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

        Piata petrolului e mult prea mare ca sa fie manipulata de un stat sau o firma. Pretul la benzina pe care-l platesti e cel dat de cerere si oferta. Daca nu cumperi tu, si nici ceilalti, pretul scade. Cum scade acum. Perioada de preturi mari din anii trecuti s-a dovedit catastrofala pentru arabi, pentru ca occidentul a dezvoltat masini mai economice si surse alternative, inclusiv de sist, astfel incat consumul s-a redus in mod natural si pe termen lung.
        In privinta romaniei ai dreptate, nu e capitalism aici. E tot un fel de postcomunism, din care ne zbatem sa scapam de 25 de ani. Distrugerea sociala din Rusia s-a intamplat si la noi, dar la o scara mai mica.
  • +6 (6 voturi)    
    Si vodka ? (Duminică, 14 decembrie 2014, 9:35)

    adrian88000 [utilizator]

    Cat mai costa litra de votka ?
  • +11 (11 voturi)    
    matematica (Duminică, 14 decembrie 2014, 9:35)

    strelka [utilizator]

    Veniturile din exportul de petrol le rusiei au scazut cu aprox 60% in termeni reali (Pret + devalorizarea monedei). Cind ai 70% din exporturi petrol si gaze (ceea ce denota o economie sublima dar care lipseste cu desavirsire) e doar o problema de timp pina cind situatia va deveni catastrofala pt rusi.
  • +3 (3 voturi)    
    da, (Duminică, 14 decembrie 2014, 10:19)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    da, da sau yes, yes, yes.
  • +1 (1 vot)    
    Cursul oficial (Duminică, 14 decembrie 2014, 10:50)

    marinar.basist [utilizator]

    al monedei ruse e doar 55 unitati pe dolar, fata de 33 unitati pe dolar la inceputul anului 2014 ! Pe piata bursiera nu e important raportul decat pentru "bursieri" (cei care tranzactioneaza pe piata de bursa si orice raport de schimb evolueaza intr-o directie sau alta)
  • +6 (6 voturi)    
    Rusia repeta aceleasi greseli (Duminică, 14 decembrie 2014, 13:16)

    MPopa [utilizator]

    URSS a pierdut Razboiul Rece din cauza ca s-a lasat atrasa intr-o cursa a inarmarii careia nu i-a putut face fata financiar. Din pacate pentru ei, rusii au uitat deja acea lectie. Au repetat aceeasi prostie. Probabil s-au gandit ca fiind principal furnizor de gaze pentru Europa vor putea sa joace tare, dar scaderea pretului petrolului combinata cu retragerea capitalurilor le-a nenorocit atat bugetul, cat si rubla. Putin e inca vocal dar realitatea este ca funia se strange in jurul gatului, cu atat mai repede cu cat se agita el mai mult.
  • +6 (6 voturi)    
    Sper sa ajunga la sapa de lemn (Duminică, 14 decembrie 2014, 13:47)

    Alex S [utilizator]

    Sper ca aceasta tara sa ajunga din nou la sapa de lemn. Initial am zis ca conducatorii sunt de vina, nu oamenii, dar cand Putin invadeaza tara vecina si nu lasa Ucraina sa se lupte cu rebelii in propria tara si in acelasi timp popularitatea lui creste, atunci avem de-a face cu o populatie de oameni diabolici, rai prin natura lor. Multi zic ca si SUA a intrat peste Irak, insa SUA nu a anexat nici macar un metru din pamantul Irakului, iar popularitatea lui Bush a scazut zdrobitor dupa acel razboi.
  • -2 (2 voturi)    
    cu toate astea... (Duminică, 14 decembrie 2014, 17:15)

    ala_ [utilizator]

    economia rusa o duce mai bine decat cea franceza de exemplu...Probabil ca anul asta il vor inchetia cu crestere economica 0 sau f mica.
    Si apropo, rusii si-au marit cheltuielile pe militar considerabil....In 2013, au ajuns la peste 4% din PIB, si probabil ca in 2014 cu tot razboiul din ucraina discutam de sume mult mai mari.
    Tarile NATO nu-si permit asa ceva...
    • 0 (0 voturi)    
      Economia rusa o duce mai bine ??? (Luni, 15 decembrie 2014, 11:18)

      _CK_ [utilizator] i-a raspuns lui ala_

      Ca nivel de trai, rusii sunt comparabili cu romanii.

      Romania, GDP nominal / cetatean / an = 7.600 euro
      Rusia, GDP nominal / cetatean / an =11.500 euro

      Germania, GDP nominal / cetatean / an = 38.000 euro
      SUA, GDP nominal / cetatean / an = 42.500 euro
  • +1 (1 vot)    
    apropo (Duminică, 14 decembrie 2014, 17:21)

    ala_ [utilizator]

    Rusia nu e democratie, ci oligarhie...Oligarhii nu sunt cei de alta data, ci mai mult sau mai putin sub controlul marelui tar.
    Este tara unde un numar extrem de mic de oameni detin o marte parte din resurse. De departe depaseste SUA la aspectul asta.
    http://www.vox.com/2014/12/8/7353251/russia-wealth-inequality
    Rusia, din vremuri tariste si pana azi, a avut tot timpul atitutini expansioniste si s-a folosit mereu de propaganda, spionaj si arme in scopul sau...
  • 0 (0 voturi)    
    Mai simplu 1$/100ruble !!! (Luni, 15 decembrie 2014, 10:20)

    andreesanu [utilizator]

    Putin mai simplu daca se poate : 1$/100 ruble mai usor de calculat cind e capul plin de vodca si de strategii destructive.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri