VIDEO Darius Valcov: Nu excludem posibilitatea sa intram intr-un nou acord cu FMI si Comisia Europeana, dar un acord mult mai flexibil

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Luni, 2 martie 2015, 14:29 Economie | Finanţe

Darius Valcov, ministrul Finantelor, a declarat intr-un interviu pentru HotNews.ro ca "nu exclude posibilitatea" ca Romania sa intre intr-un nou acord cu FMI si Comisia Europeana dupa ce actualul acord se va incheia in septembrie 2015. Valcov a spus ca Guvernul isi doreste "un alt tip de parteneriat, de acord, mult mai flexibil, in care sa fie mai putine conditionalitati, dar sa existe o centura de siguranta, acea linie de credit la dispozitie, care este valabila doar pentru situatii de risc major care nu s-au intamplat in ultimii ani".

Valcov a spus insa ca pozitia sa personala este ca Romania nu mai are nevoie de un acord cu FMI si CE, dar "respect si sustin punctul de vedere al Guvernului, ca un alt tip de acord, mai flexibil, sa poata fi adoptat".

Ministrul Finantelor a admis ca, in lipsa unui nou acord cu Comisia Europeana, Romania risca sa piarda top-up-ul, adica acel bonus de 10% din cofinantare pe proiectele europene, acoperit acum de UE atat timp cat Romania e in actualul acord cu troica de finantatori.




Clipul video a fost realizat cu echipament Nikon

---


  • Fragment din interviul HotNews.ro cu Darius Valcov pe tema acordului cu FMI si Comisia Europeana:

Cristian Pantazi: Vom avea de platit top-up-ul (bonus de 10% din cofinantare, acoperit de UE atat timp cat Romania e in actualul acord cu troica de finantatori). Se va pierde top up-ul prin iesirea din acordul cu Comisia Europeana.
Darius Valcov
: Nu se va pierde acel top-up de 10%, sub nicio forma. Acel top-up va ramane atat timp cat noi vom ramane in acesti indocatori. Este o falsa tema aceea cu top-up. O sa vedeti din septembrie ca nu se va pierde.

Cristian Pantazi: Va asumati ca dupa iesirea din acord noi vom mai beneficia de acel top up?
Darius Valcov:
Dar nu e vorba sa iesim, noi nu vom iesi din acel acord. Aici aveti dreptate: daca Romania ar iesi, atunci este un risc, dar noi nu vrem sa iesim si noi nu vom iesi. Si mare atentie - cu FMI si Comisia Europeana noi nu ne-am inteles asupra a trei chestiuni (Complexurile energetice Oltenia si Hunedoara, la care noi am propus ca pana in luna aprilie sa venim cu planuri de reorganizare impreuna cu Ministerul Energiei si sa le discutam, precum si planurile de liberalizare a preturilor la gaze: dumnealor au propus pana in 2018, noi am spus pana in 2021, in anumite etape, astfel incat acea crestere de pret sa fie reabsorbita mult mai simplu de aceste reduceri de taxe si de reducerea pretului petrolului pe piata mondiala, sa nu fie resimtite de catre consumator).

Cristian Pantazi: Deci spuneti ca Guvernul vrea sa prelungeasca acordul cu FMI si CE dupa luna septembrie, sa se faca un nou acord?
Darius Valcov:
A spus si premierul ca noi nu mai vrem acest tip de acord, dar nu avem nici un fel de problema sa continuam, sa fim intr-un alt tip de parteneriat, de acord, mult mai flexibil, in care sa fie mai putine conditionalitati, dar sa existe o centura de siguranta, acea linie de credit la dispozitie, care este valabila doar pentru situatii de risc major care nu s-au intamplat in ultimii ani. Astazi, Romania nu este in situatia sa aiba nevoie de acesti bani. Romania are spatiu fiscal, are nevoie de Master Plan care sa fie aplicat, de fonduri europene care sa fie atrase, sa dispara blocajele institutionale, pentru ca eu, uitandu-ma pe executiile lunare, pe executiile la jumatatea lunii, sa stiti ca remarc o oarecare situatie de blocaj al unor institutii si cred ca si din punct de vedere legislativ.

Cristian Pantazi: Stirea este ca Guvernul isi doreste un nou acord din septembrie, cand expira actualul, la un acord mai flexibil...
Darius Valcov:
Ca sa fiu mai exact, stirea este ca ne dorim sa incheiem acest acord si nu vrem sa iesim din acord, adica ne dorim sa ramanem in acord pana in septembrie, cand se termina, si nu excludem posibilitatea sa intram intr-un nou acord, dar in alt tip de acord, mult mai flexibil. Nu excludem aceasta posibilitate, nu am exclus-o niciodata.

----

Cristian Pantazi: Ati informat Comisia Europeana, Fondul Monetar International in legatura cu proiectul de cod fiscal care prevede scaderea de TVA si toate celelalte scaderi? Ati discutat si cu echipele lor?
Darius Valcov: Toate
masurile pe care noi dorim sa le luam in acest an, cat suntem in acord cu dumnealor, le-am spus si de anul trecut, si anul acesta. Deci nu numai ca i-am informat in decembrie, am incercat in decembrie ca una din aceste masuri sa fie aplicata, dar tocmai pentru a nu avea din nou o neintelegere (desagreement in original - n.red.) pe bugetul pentru anul acesta am renuntat si am spus in felul urmator: asteptam sa vedem primul trimestru. Aceasta a fost concluzia. Ei au spus: nu o sa faceti incasarile. Noi am spus: le facem, pentru ca asta este tendinta.

Se vedea inca din octombrie, noiembrie si decembrie ca ANAF-ul a intrat pe o linie buna de recuperare, iar in februarie le-am si introdus in scrisoare. Deci in scrisoarea pe care n-am mai semnat-o, in final, din cauza celor 3 motive pe care vi le-am spus mai devreme (Complexele energetice Hunedoara si Oltenia, plus calendarul liberalizarii gazelor) este introdusa reducerea TVA-ului si scaderea / eliminarea unora dintre accize. Nu am discutat cu dumnealor ce se intampla de la 1 ianuarie 2016. Nu am discutat masurile care sunt in afara acordului. Dar cat suntem in acord, nu numai ca le-am discutat, le-am prins si in scrisoare.

Cristian Pantazi: Dar avand in vedere ce ati spus la inceputul discutiei, ca nu excludeti un nou acord cu Comisia, cu Fondul Monetar International, cand ar trebui sa aiba loc aceasta discutie de acomodare a pozitiilor legata de masurile din 2016?
Darius Valcov: Daca nu exista un nou acord, nu ar trebui sa fie.

Cristian Pantazi: Daca nu exista, sigur. Dar tocmai mi-ati spus la inceputul discutiei ca va doriti.
Darius Valcov: Nu, n-am spus ca ne dorim. Punctul meu de vedere personal este stiut de foarte mult timp in Romania. Din punctul meu de vedere, personal, nu cred ca mai are nevoie de un acord cu Fondul Monetar si Comisia Europeana. Dar bineinteles ca respect si sustin punctul de vedere al Guvernului, ca un alt tip de acord, mai flexibil, sa poata fi adoptat. Dar acel tip de acord va lua in calcul codul fiscal aprobat deja. Pentru ca noi vorbim de codul fiscal si codul de procedura, care in iunie vor fi aprobate, intr-o forma sau in alta. Adica nu poti sa faci un acord si sa spui: tu modifici legea. Abia am dat-o. Ati vazut ce spune Comisia Europeana si Fondul Monetar: mergeti bine, indicatorii…, dar n-aveti predictibilitate, stabilitate. Corect. Asta este. De 25 de ani, noi in tara asta n-avem predictibilitate si stabilitate. Haideti sa avem 5 ani de aici incolo, ca dupa aia va spun ca o sa avem 10 ani si ne va fi mult mai usor.













Material sustinut de Banca Transilvania

Intreb BT. Intalnire online: Cum eficientizezi costurile cu serviciile bancare pentru afacerea ta? Doi specialisti raspund intrebarilor voastre, joi, de la ora 12.00

Doi specialisti in produse bancare pentru afaceri mici si mijlocii de la Banca Transilvania vor raspunde joi, 23 noiembrie 2017, de la ora 12.00, la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT" pe tema dezvoltarii afacerilor cu ajutorul diverselor instrumente bancare. Vei primi raspunsuri la intrebarile tale, indiferent daca esti la inceput de drum cu bussinesul tau sau daca ai o afacere deja existenta.
  • Adreseaza-le intrebari prin intermediul formularului de comentarii de pe StartupCafe.ro

1030 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    E de inteles (Luni, 2 martie 2015, 14:46)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Un acord flexibil, flexibil, ca sa poate clica psd sa fue cit mai mult
    • +1 (1 vot)    
      nu talibane (Luni, 2 martie 2015, 16:17)

      ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      ca sa nu mai fim nevoiti sa crestem tva-ul si sa scadem salariile.
    • 0 (0 voturi)    
      si ca sa (Luni, 2 martie 2015, 16:18)

      ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      nu mai fim obligati sa adaugam accize pe benzina. Accize pe care ulterior dati voi, astia dezinformati, vina pe guvern
  • +2 (4 voturi)    
    cum poti sa fii asa de d...?culmea, le spune tare (Luni, 2 martie 2015, 15:03)

    ..13 [utilizator]

    Cum o sa aprobe FMI si UE o masura de tipul reducerea TVA-ul care este acoperita, temporar, cu recuperari de la ANAF????

    Cum sa aprobe FMI-ul masurile abramburitice????

    Valcov - you are an idiot!
    • 0 (0 voturi)    
      du-te acasa (Luni, 2 martie 2015, 16:19)

      ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      esti beat
  • +2 (2 voturi)    
    ?! (Luni, 2 martie 2015, 15:15)

    nash pandelica [utilizator]

    pai, usl'amul ne spunea ca in secunda unu, cand ajunge la putere, rupe acordul inrobitor cu fmi. :)

    cum ramane cu plata datoriilor de copiii copiilor copiilor nostri ?!
    • 0 (0 voturi)    
      intreaba-l pe Boc (Luni, 2 martie 2015, 16:21)

      ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      ca el a luat banii,cate 30 000 de euro pt fiecare cetatean. Ponta a scazut datoria tarii. Daca te-ai uita la rapoartele BNR ai intelege. Nu o sa vezi nici o stire de genul "Ponta a platit nush ce transa din datorie" pe hn, aici vezi doar imprumuturile, de asta esti asa de informat incat crezi ca usl-ul a bagat tara in datorii.
      • 0 (0 voturi)    
        camarade kolonel (Luni, 2 martie 2015, 17:33)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

        matale n'ai inteles intrebarea.
        dece n'au rupt intelegerea cu fmi dein prima secunda cand, dottore si kkrau, frati de arme, au purces la apucarea puterii ?
        asta era intrebarea.

        cat de returnarea transelor fmi, afla, mai draga, ca ele au fost folosite de bnr pt. niscai prifituri, din dobanzi, din care au mai cumparat niscai argintarii si cristaluri, pt, inaltele fete care vin acolo, la ospete.

        transele fmi n'au fost puse in consum, ci au stat in conturile bnr. o singura transa a fost folosita pt. plata pensiilor si salariilor.
        daca mata crezi ca aia sunt bani la discretie, te inseli. aia au fost bani de back up, au asigurat imprumuturi cu dobanzi mai mici. si au fost bine supravegheati. n'au incaput pe mana guvernului.

        nu de acolo se trage malaiul de partid si pt. firmele de famighlie..
        doar vazusi la cumnatu'. din investitii, de la ue, dar mai ales de la sfantu' bujet.

        apropos, fiindca esti un apropiat al doctorului, azi dadura astia pe sticla, din fasbuca personala a p.m., femeile iubite, de martzisor.
        a lipsit sora, din poza.. stii dece >! :))


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri