Guvernul Greciei va introduce o moneda paralela daca cetatenii vor respinge austeritatea - surse

de V.M.     HotNews.ro
Joi, 2 iulie 2015, 15:44 Economie | Finanţe

Guvernul din Grecia, condus de premierul de extrema-stanga Alexis Tsipras, intentioneaza sa introduca o moneda paralela, paritara cu euro, in cazul in care majoritatea grecilor va respinge la referendum masurile de austeritate propuse de Grupul Bruxelles, afirma surse citate de Corriere della Sera, potrivit Mediafax.

Guvernul de la Atena a pregatit planuri pentru scenariile posibile dupa referendumul de duminica, pe tema pachetului de reforme propus de Grupul Bruxelles - format din Comisia Europeana, Banca Centrala Europeana si Fondul Monetar International.

In cazul in care majoritatea grecilor se va pronunta impotriva masurilor de austeritate, Guvernul ar intentiona sa introduca o moneda paralela, drahma, teoretic paritara cu euro, o situatie care practic ar insemna iesirea Greciei din zona euro, desi premierul Alexis Tsipras a dat asigurari ca acest lucru nu se va intampla.

"Analizam introducerea unui vehicul monetar paralel, necesar pentru recapitalizarea bancilor si pentru a permite deschiderea acestora inainte de izbucnirea unor revolte", a declarat Yannis Varoufakis, ministrul grec de Finante.

"Ar fi un fel de ucrainizare, dar, pentru a o evita, analizam modul de functionare a monedelor online precum Bitcoin", a spus Varoufakis.

In cazul in care rezultatul referendumului va indica o continuare a masurilor propuse de creditorii internationali, premierul Alexis Tsipras ar putea demisiona, pentru a permite crearea unui guvern de uniune nationala sau a unui guvern format din personalitati moderate din cadrul Syriza si care ar fi condus de Yannis Dragasakis, acum viceprermier.












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
5863 vizualizari
  • +4 (8 voturi)    
    clar (Joi, 2 iulie 2015, 15:58)

    Adrian [anonim]

    E clar ce urmeaza ... apoi se devalorizeaza usor pana se plateste datoria.... reteta clasica!
    • +6 (8 voturi)    
      nu e asa de clar (Joi, 2 iulie 2015, 16:09)

      gicu [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      datoria e in euro sau dolari. asa ca devalorizarea drahmei n-are nici o treaba.
      • +7 (7 voturi)    
        Are logica... (Joi, 2 iulie 2015, 16:32)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui gicu

        Are logica, si uitati care e aceasta:

        Datoria va trebui platita in valuta puternica, euro sau dolar, dar:

        1. Grecul pensionar si cel din apartatul bugetar, care acum primeste 1000 EUR, va primi 1000 Drahme, care dupa cateva saptamani vor fi echivalente cu vreo 500-600 EUR => automat cheltuielile statului se vor micsora.

        2. Oricand va fi nevoie de bani pentru exterior, guvernul va putea lua indirect de la populatie, prin tiparnita de drahme, practic prin inflatie.

        3. Exporturile grecesti se vor ieftini, iar importurile se vor scumpi, rezultand intr-o oarecare convergenta la balanta comerciala.

        Partea proasta la acest scenario, dar neesential pentru comunistii de la putere din Grecia de acum, e faptul ca nivelul de trai al grecului mediu va scadea drastic, si probabil ca nu va reveni la nivelul actual decat dupa cateva decade bune!
        • +5 (5 voturi)    
          E logic dar ar fi prea frumos.. (Joi, 2 iulie 2015, 18:01)

          Anonim [anonim] i-a raspuns lui Anonim

          Cateva lucruri sunt omise :
          1) Grecia nu se va mai putea imprumuta de pe pietele externe pentru ca practic e declarata "falimentara" de catre FMI si in plus cine o sa ii mai imprumute cu dobanzi mici?
          2) dupa ce strangi toti EUR de la populatie dandu-le la schimb drahme si incepi sa zicem sa achiti datorii externe, cu ce se vor plati importurile ? ce sa mai ia de la populatie, tot drahme, pe care nimeni nu ti le va accepta in exterior ? Grecia nu are industrie sa supravietuiasca singura cu drahme si in plus ei importa mai mult decat exporta... oricum puterea lor de cumparare in Europa va scadea cu peste 50-60%...pana si printarea de bani costa...sper sa nu se ajunga aici si sa fie mai cerebrali in ceasul al 12-lea.
          • 0 (0 voturi)    
            Hmmm (Vineri, 3 iulie 2015, 17:20)

            Anonim [anonim] i-a raspuns lui Anonim

            1. Da, e adevarat, Grecia nu se va mai putea imprumuta. Rezultatul direct va fi ca guvernul va trebui sa scada masiv cheltuielile sale, si va face asta prin devalorizarea drahmei, pana va ajunge la stabilitate economica.
            Celalalt scenario va fi o spirala descendenta fara perspective de iesire, cu hiperinflatie si saracie crunta, plus depopulare masiva a tarii!

            2. In mod evident, importurile se vor prabusi...si se vor reduce la strictul necesar, adica mancare si alte aspect. Fara masini de lux, fara multe alte produse. Plus ca vor aparea poate ceva producatori autohtoni sa mai compenseze putin.
            In schimb, exporturile grecesti vor devein mai attractive.
        • 0 (0 voturi)    
          Engleza, bat-o vina! (Vineri, 3 iulie 2015, 8:38)

          BEDE [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

          "nu va reveni la nivelul actual decat dupa cateva decade " - in romana este folosit cuvantul deceniu, pe cand "decade" seaman ca l-ai preluat din engleza fara a-l traduce cum se cuvine.
          • 0 (0 voturi)    
            Multumesc pentru corectare (Vineri, 3 iulie 2015, 17:17)

            Anonim [anonim] i-a raspuns lui BEDE

            Da, aveti dreptate. Am gresit. Voiam sa spun decenii.

            Decada se refera la 10 zile, si nu ani.

            Ma rog, oricum ideea de baza cred ca e lesne de inteles din context. ;)
      • +3 (3 voturi)    
        Ba...e OK (Joi, 2 iulie 2015, 17:03)

        je [anonim] i-a raspuns lui gicu

        prin introducerea drahmei, se disloca EURO din piata. Cu alte cuvinte...tu mergi la magazin...cumperi si primesti rest in drahme. Magazinul merge la banca, depune EURO si primeste echivalent drahme.
        Banca depune EURO la Banca lor nationala...care nu face nimic altceva sa tipareasca drahme, si incaseaza EURO. Acei EURO se plateste datoria.

        In plus...sa nu=si faca nimeni iluzii ca EURO va disparea din Grecia...tot ce inseamna turism va accepta EURO la plata. In schimb salariile bugetarilor si zarzavatul la piata se va tranzactiona in drahme.
        Acum pricepi unde bat grecii?
        • +7 (7 voturi)    
          Problema e alta... (Joi, 2 iulie 2015, 17:21)

          Anonim [anonim] i-a raspuns lui je

          De unde are acel magazin euro, daca el tranzactioneaza doar in drahme? :P

          La inceput tine figura, chiar in tranzitie, dar mai apoi euro se vor termina! :P
    • +8 (10 voturi)    
      Al naibii logica asta economica... (Joi, 2 iulie 2015, 16:18)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      Nici macar comunistii greci n-o pot rasturna!

      Ma intreb, daca ar organiza Tsipras un referendum cu privire la acceptarea sau nu a conceptului de gravitatie, in caz de raspuns negativ (celebrul "NU"), oare dupa aceea ar sari in mod democratic toti comunistii greci de pe acoperisurile blocurilor?
    • +8 (8 voturi)    
      Nu (Joi, 2 iulie 2015, 16:22)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

      Noua moneda se devalorizeaza repede, caci populistii castigatori in alegeri raman ceea ce sunt: populisti. Vor tiparii bani in nestire, ca sa sfideze austeritatea. Ceea ce bineinteles, va duce Grecia in sapa de lemn.

      Cu cat amani austeritatea mai mult, cu atat efectele dezechilibrului economic sunt mai adinci, mai dureroase si prelungite. Iar lectia asta o merita toate popoarele care considera austeritatea ca pe o optiune oarecare. Austeritatea e unica optiune. Nu exista solutii miraculoase, nici economice nici tehnologice. Planeta e finita si trebuie exploatata rational de toata lumea.
  • +6 (8 voturi)    
    varza (Joi, 2 iulie 2015, 16:06)

    Point [utilizator]

    astia au luat-o razna.fac si pe dracu-n-patru numai sa-i arda pe altii cu datoriile.eventual sa le mai dea si niste bani in plus.auzi:''paritara cu euro''.vai mama lor!
  • +9 (11 voturi)    
    cascadorii rasului (Joi, 2 iulie 2015, 16:06)

    Razvan_M [utilizator]

    "Ar fi un fel de ucrainizare, dar, pentru a o evita, analizam modul de functionare a monedelor online precum Bitcoin", a spus Varoufakis.

    Sa inteleg ca situatia de acum este complet neasteptata a.i. nu s-au gandit deja la pasii urmatori? Iresponsabilitate criminala este o expresie prea blanda pt. un asemenea comportament.
    • +6 (6 voturi)    
      daca s-au gandit...... (Joi, 2 iulie 2015, 16:38)

      novator [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      ......la pasii urmatori ?!
      Asta ar presupune ca acesti pacalici ar avea capacitatea de a gandi dar dupa cum actioneaza, se pare ca nu au aceasta capacitate.

      Sincer, nu ma bucur de ceea ce li se intampla grecilor dar trag speranta ca altii (si noi), vor invata din greselile grecilor si la viitoarele alegeri, nu vor mai vota escrocherimea ticaloasa, cea care a jefuit tara timp de 25 de ani.

      Cat priveste moneda paralela (drahma), ii dau o idee lui "varulfakis" si anume, monedele sa le faca mai mici, sa le dea patru gauri si sa le vanda pe post de nasturi cu doi euroi bucata.
      Poate ca asa, ajutati si de o casa de moda greceasca, vor reusi sa stranga cureaua doar cu doua gauri.

      II asteptam pe greci la stransul de pepeni, rosii, castraveti ca deh, a trecut vremea cand ai nostri le strangeau portocalele.
  • +10 (10 voturi)    
    Vor adopta moneda din Botswana (Joi, 2 iulie 2015, 16:25)

    Bogdan_100 [utilizator]

    Valoarea va fi aceiasi. P:ractic Grecia nu va mai putea importa nimic valoarea monedei fiin zero dar va exporta cu succes, pe nimic, si ceea ce mai are. Apartamentul de lux a lui varuzakis din centru atenei va valora un hamburger . Fiti insa siguri ca clownii politici marxisti au conturi in Elvetia pentru zile negre
  • +6 (6 voturi)    
    Bitcoint (Joi, 2 iulie 2015, 16:31)

    vladf [utilizator]

    Brea aia este o moneva virtuala, tu vrei sa dai ceva palpabil.

    Vai mama voastra, o sa va manance poporul cu nisip ca paine nu o sa mai aiba de unde ...
  • +9 (9 voturi)    
    Moneda paralela (Joi, 2 iulie 2015, 16:45)

    John [anonim]

    Sa foloseasca rubla Tiparu de la prietenul lui sovietic
  • +2 (6 voturi)    
    bataie de cap degeaba (Joi, 2 iulie 2015, 17:47)

    Dedalus [utilizator]

    Cred si ca daca raspunsul e DA, tot vor fi nevoiti sa emita drahme noi.

    Pur si simplu nu se poate sa ai cheltuieli mai mari decat veniturile la nesfarsit. Trebuie sa scazi cheltuielile. Iar daca asta nu vrei - sau daca nu accepta populatia- nu-ti ramane decat inflatia.

    DAR, intr-o tara in aceasta situatie in care circula EURO, pur si simplu unealta inflatiei nu poate fi folosita.

    Din pacate, asta e ispraqva Comisiei Europene - au acceptat o tara cu economia Greciei in zona Euro. E dovada de incompetenta. Din acest punct de vedere, si Europa are o mare parte din vina situatiei de acum.

    Spre binele ei si al tuturor, Grecia ar trebui sa iasa din Euro acum. O iesire controlata si voluntara nu inseamna mai nimic. Ca nu prevad tratatele... Ei si ce!? Sa faca un Protocol la Tratate si sa prevada situatia asta. Mare lucru e...

    Dar daca Grecia va ramane in EUR, austeritatea necesara va fi pur si simplu de nesuportat.

    Pur si simplu nu inteleg de ce atata bataie de cap pentru ca Grecia sa ramana in Euro, cand din asta nu castiga de fapt nimeni nimeni...
    • -4 (4 voturi)    
      nu castiga nimeni? (Joi, 2 iulie 2015, 18:55)

      un_anarhist_moderat [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      nimic nu poate fi mai gresit!!! pai daca nu ar fi fost de castigat - si inca baban dupa cum se poate usor cuantifica dupa nivelul "datoriei" - daca n-ar fi fost rost de jupuit masiv de pe spinarea greciei (si a grecilor) cine credeti ca-i "accepta" in UE... chiar crede cineva ca UE a fost conceputa din idealism si grija fata de prostime?
      si apropos de "prostime" - pt. baietii cu propaganda: mai subtire cu pianu'... ca dupa cum vedeti "asa a fost ordinul" n-a salvat pe nimeni... si nici no sa salveze... fiecare va da socoteala... pe persoana fizica...
      • 0 (0 voturi)    
        lectia (Joi, 2 iulie 2015, 20:17)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui un_anarhist_moderat

        Situatia e ceva mai complicate de atat. In sensul ca nici UE si nici Grecia nu sunt "personae fizice". ;-)

        Stiu ca asa se tot judeca "castiga statul X", dar nu prea e asa...statele nu sunt personae.

        In situatia data a Greciei - este de neinteles ce combinatie de forte face tot acest circ.

        Personal cred ca e vorba despre "vartejul apelor necunoscute", dar nu as putea sa argumentez prea bine de ce cred asta.

        Este ceva in toata situatia care pare sa dezvaluie o anume legitate, nu stiu. Dar e foarte instructiv, dupa mine.
        • -1 (3 voturi)    
          ba pardon: (Joi, 2 iulie 2015, 20:48)

          un_anarhist_moderat [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

          statele nu sunt altceva decat persoane... si nu ma refer aici la populatie... ci la acele Persoane care conteaza... care dicteaza... care fac si rastoarna guverne si economii... problema reala este ca pe vremuri ti se spunea clar, raspicat si neunivoc: "statul sunt eu"... stiai clar cine si de ce anume este responsabil... acum, in era ambalajului frumos, "democratic", in epoca etichetei savuroase cu "statul de drept" nu stii (intotdeauna) spre cine sa intinzi errr... degetul... dar timpul trece, lumea evolueaza, arhivele sunt desecretizate (voluntar sau involuntar), apar scurgeri, inregistrari... intunericul devine umbra si umbra lumina... si sa vezi atunci "degete"
    • -2 (2 voturi)    
      variante... (Joi, 2 iulie 2015, 20:57)

      un_anarhist_moderat [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      "... sau daca nu accepta populatia- nu-ti ramane decat inflatia..."

      ohoho... sunt multe alte variante disponibile...
      cele enumerate sunt numai acelea care convin unui anume curent, uneia din parti... populatia, la randul ei, are multe variante... iar la nivel de individ sunt si mai multe disponibile... sa ne fereasca dzeu (sau, ma rog, cine se simte responsabil) sa ajungem sa contabilizam "variante"...
  • +7 (7 voturi)    
    O moneda paralela (Joi, 2 iulie 2015, 18:05)

    KostasP [utilizator]

    Da, paralela cu realitatea. Si uite asa toti grecii vor deveni milionari. Caci un milion de drahme le va ajunge de o paine. Dar stati linistiti, majoritatea grecilor au mii de euro la saltea. N-or sa moara de foame asa de repede cum spera unii.
  • 0 (0 voturi)    
    de vinzare (Joi, 2 iulie 2015, 19:49)

    a la grec [anonim]

    sa vinda citeva insule si scapa de datorie....pentru un an sau doi. :)
    • +1 (1 vot)    
      hmm ... (Joi, 2 iulie 2015, 22:05)

      anonimicus [utilizator] i-a raspuns lui a la grec

      Abia asteapta China sa cumpere doua-trei insule.
      In doua saptamani toarna o pista si peste inca o luna gata si portul militar.
  • +3 (3 voturi)    
    drahma (Joi, 2 iulie 2015, 20:14)

    gg [anonim]

    u sunt tare curios de unde vor lua bani sa emita noua moneda.Doar daca nu iau cochilii de scoici si le boteaza drahme.Cred ca au cam sarit calul si or sa si-o ia de nu se vad.
  • +1 (1 vot)    
    sunt niste habarnisti (Joi, 2 iulie 2015, 22:55)

    CRMS [utilizator]

    Guvernul grec se vede ca nu are habar de nimic crezand ca o moneda se tipareste de azi pe maine ca sa poata sa-si acopere ei lipsa de Eur.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri