Victor Ponta, 10 intrebari pentru partidele politice, inainte de dezbaterea Codului Fiscal: De ce Romania ar fi nesustenabila cu un deficit de 2 - 2,5% din PIB si o datorie de 40% din PIB?

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 24 august 2015, 10:03 Economie | Finanţe

Victor Ponta
Foto: Facebook/ Victor Ponta
Premierul Victor Ponta a adresat zece "intrebari fundamentale" partidelor parlamentare, inainte de inceperea dezbaterilor legate de Codul Fiscal, pledand din nou pentru un deficit bugetar ESA "in jurul a 2% din PIB".

Intr-un mesaj postat pe Facebook duminica noaptea, Ponta afirma ca partidele politice au "datoria (inainte sau in timpul dezabaterii care incepe maine in Parlament) sa raspunda opiniei publice la 10 intrebari legitime si utile".

Care sunt intrebarile formulate de primul ministru:

1. Considera ca noul Cod Fiscal propus de Guvern este un instrument legislativ categoric mai bun decat cel aflat acum in vigoare? Ajuta economia romaneasca sa se dezvolte in continuare, pastrand si crescand numarul de locuri de munca, platind salarii mai decente, achitand taxe mai mici si mai putine (sprijinind efortul autoritatilor de combatere a birocratiei si evaziunii fiscale)? Daca nu sunt de acord cu aceste afirmatii de ce voteaza pentru?

2. Cand au votat in unanimitate Codul Fiscal au stiut ce voteaza? Au citit textul, specialistii lor au inteles prevederile si consecintele? Daca da, de ce unele partide au considerat dupa vot si dupa trimiterea la reexaminare ca noul Cod Fiscal este iresponsabil, nesustenabil, prost conceput etc.?

3. De ce reprezentantii PNL/PDL au depus un amendament privind scaderea cotei generale de TVA de la 20% (propunerea Guvernului) la 19% si chiar au conditionat votul pozitiv de acceptarea acestui amendament? Au avut calcule de impact sau a fost o simpla propunere electoralista si populista? Daca era o propunere buna de ce au solicitat acum sa se revina la varianta Guvernului de 20%?

4. Care a fost impactul estimat al cresterii TVA de la 19% la 24% si al taierilor de salarii si ajutoare sociale din 2010? Care dintre partidele actuale considera si acum ca a fost corecta si utila viziunea economica a guvernarii PDL de atunci cand sute de mii de firme au dat faliment, s-au pierdut peste 170.000 de locuri de munca stabile, s-a redus cu 0,5 puncte procentuale potentialul economic, a avut loc o cadere economica drastica, a explodat evaziunea fiscala, rata inflatiei s-a dublat fata de 2009, iar puterea de cumparare a scazut dramatic chiar cu 40% in cazul profesorilor, medicilor si a categoriilor sociale cu venituri reduse?

5. Care este opinia partidelor politice actuale - Romania ar trebui sa renegocieze tintele de deficit bugetar ESA mai mici de 1% din PIB prevazute in actualul Medium Term Objective sau sa tina cura de slabire (austeritate) si sa acumuleze deficite de dezvoltare? Sau ar fi mai bine tintirea unor deficite bugetare ESA in jurul a 2% din PIB si astfel sa se accelereze procesul de convergenta fata de media UE28?

6. De ce Romania ar fi nesustenabila in conditiile unui deficit de 2 - 2,5% din PIB si o datorie bruta guvernamentala de 40% din PIB, iar Spania cu un deficit bugetar de 3,7% din PIB si cu o datorie de 103% din PIB, Franta cu un deficit bugetar estimat de 4,1% din PIB si o datorie publica de 98% din PIB, Portugalia cu 2,8% din PIB si o datorie publica de 124% din PIB, Polonia cu un deficit bugetar de 2,7% din PIB si o datorie de 50% din PIB sau Marea Britanie cu un deficit bugetar de 3,6% din PIB si o datorie bruta de 91% din PIB s.a.m.d., ar fi cu toate sustenabile?

7. Stiu partidele politice ca 2014 a fost primul an din ultimii 12 cand Romania a obtinut sold bugetar primar pozitiv, de 0,1% din PIB (adica soldul bugetar fara plata de dobanzi a fost pe plus)? Este nevoie in continuare de austeritate sau de masuri de crestere economica si noi locuri de munca ? (o dezbatere ideologica fundamentala azi in cadrul Uniunii Europene).

8. Stiu Partidele politice ca in 2014 Romania a atins tinta de deficit bugetar structural de 1% din PIB definita drept regula fiscala in Tratatul privind coordonarea, stabilitatea si guvernanta in cadrul Uniunii Economice si Monetare alaturi de Olanda, Germania, Danemarca si Austria? Si ca a avut un deficit bugetar MAI MIC decat cel prevazut in acordurile cu FMI/CE/BM ? Este bine sa pastram aceasta situatie sau sa cheltuim mai mult din banii nostri pentru dezvoltare si cresterea nivelului de trai?

9. Doresc partidele politice un nou Acord Stand By cu Fondul Monetar International stiind ca Romania indeplineste criteriile de calificare pentru pentru un alt tip de Acord - accesarea unei Linii de Credit Flexibile (avand conditii macroeconomice similare cu ale Poloniei)?

10. Considera partidele politice ca actualul curs de crestere economica neintrerupta din 2012, scadere a somajului si ridicare a puterii de cumparare si a nivelului de trai al populatiei este sau nu afectat de crize si scandaluri politice avand ca pretext masuri economice? Sau de inconsecvente legislative absolut ridicole (de felul 'votam in unanimitate Codul Fiscal si dupa o luna anuntam ca este gresit si nu il mai sustinem')? Este necesar si se poate incheia un acord politic pentru dezvoltare economica si cresterea nivelui de trai (care sa cuprinda cel putin principalele obiective privind nivelul de fiscalizare, salariul si pensia medie, modul de finantare in educatie si sanatate) - asa cum s-a facut pentru Aparare?

"Astept si eu si toti cetatenii acestei tari raspunsurile partidelor politice parlamentare la aceste intrebari clare si importante care definesc politicile publice in domeniul economic social! Cine nu raspunde (daca va fi cineva) este evident ca de fapt habar nu are ce sa faca cu economia si viata de zi cu zi a acestei tari!", incheie acesta.












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
3483 vizualizari
  • +1 (3 voturi)    
    lasa intrebarile “tehnocratule”. (Luni, 24 august 2015, 10:12)

    ouyang [utilizator]

    tu trebuie sa dai raspunsuri la intrebari de sustenabilitate, tu esti in scaunu pilotului copiloate. iar incerci sa manjesti toata planeta doar sa pari tu o tara mai curat? vezi ca ai sechestru pe casa. nu ai fost in stare sa-ti iei o garsoniera pe bani munciti de tine. e simplu sa facturezi munca fictiva nu? niop. cate 11 mii de euro odata. demisia si lasa pe unu ce stie ce face.
  • +4 (6 voturi)    
    Alte intrebari (Luni, 24 august 2015, 10:16)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    1. De ce ai plagiat? 2 De ce esti avocat prin frauda? 3 De ce clica PSD jefuieste tara de atitia ani? 4. De ce te-ai inconjurat numai de hoti? 5. Cit ai luat de la SOva & Rovinari? 6. Cit ani ai fost ofiter acoperit? 7. De ce minti poporul? 8. De ce ai promis vot pentru diaspora si nu ai facut? 9. Cam citi ani de puscarie meriti? De ce nu iti dai dimisia?
  • +2 (2 voturi)    
    E simplu.. (Luni, 24 august 2015, 10:25)

    mircea_cjn [utilizator]

    ..mai bade Ponta. Deficitul il faci pentru dezvoltare, pentru investitii, nu pentru marirea cheltuielilor bugetare cu salariile.
    Actuala crestere economica se datoreaza exclusiv consumului, exact ca in 2007-2008.
    N-or fi prosti aia de la BNR si Consiliul Fiscal care trag in continuu semnale de alarma.

    Dar eu as zice altceva. Fiecare guvernare sa faca modificari de amploare (taxe, impozite, reforme etc) IN PRIMUL AN DE MANDAT ! Nu in ultimul, cand practic se incediaza holdele, se otravesc fantanile si asteapta ca noiii veniti sa crape. Adica tehnica specifica PSD-ului.
    • -2 (2 voturi)    
      Altfel . (Luni, 24 august 2015, 13:07)

      Moneda [anonim] i-a raspuns lui mircea_cjn

      Deocamdata se discuta despre codul fiscal . Reducerea TVA si a altor taxe , n-au nimic cu salariile . Deocamdata . Solutia aleasa de PSD si culmea , votata de PNL in ultima instanta , este corecta si da posibilitatea romanilor sa traiasca mai bine . Numai ca , alde Iohanis si camarila , si-au dat seama ca ei n-o sa mai aiba ce oferi electoratului in campaniile viitoare si de aici tot deranjul .
  • +4 (4 voturi)    
    Ponta = Tehnocratul MTO! (Luni, 24 august 2015, 10:36)

    pedepsitorul [utilizator]

    Cand il intreba Basescu ce face MTO-ul o dadea in descurcareala ca la piata de zarzavat..

    Acum a ajuns impostorul de doctorate sa puna intrebari?
  • +4 (4 voturi)    
    o singura intrebare "fundamentala" (Luni, 24 august 2015, 10:41)

    __alex__ [utilizator]

    pentru partide:
    de ce un penal mitoman fara nici o realizare personala este prim ministru?
  • +3 (3 voturi)    
    Auzi "dottore " (Luni, 24 august 2015, 10:59)

    falcoind [utilizator]

    Tu nu asta faci , tu promiți acum creșteri salariale de 25-50% asa din pix nici măcar gândite , adică creste pt medici baza salariala cu 25%, dar nu la toți , nu toți merită asta. Profesori da merita sa fie mai bine plătiți doar ca sistemul nostru universitar e gândit pt 1-1,2 milioane de studenți , masteranzi, doctoranzi , în timp ce tu mai ai 400-600 de mii ai curajul sa îl reformezi adică sa reduci numărul de cadre didactice cu aproximativ 50% și la cei care rămân de preferabil pe criterii de performanta nu nepotisme sa le dublezi salariul ? Administrațiile locale județene sunt supradimensionate peste 50% din ei dacă pleacă doar se îmbunătățește sistemul , dai afara și dublează salariul , o faci ? Pentru categoria asta introdu și sub semnătura ca nu accepta șpagă mită și dacă sunt prinși accepta sa fie judecați în regim de urgenta cu pedeapsă dubla fata de cit e prevazut în codul penal. Hai sa te vedem dacă ai sânge în cohortes.
  • +1 (1 vot)    
    Dar 15 % sau 5% sau 0%, nu e mai "bun"??? (Luni, 24 august 2015, 11:26)

    deval [anonim]

    Stie guvernul ponta (si plagiatorul/infractor) :
    1 de ce a crescut economia inca din primul an de guvernare, 2012 cand a guvernat pe bugetul Boc si nu a luat nici o "masura", nici cu plus , nici cu minus ?!
    Raspunsul meu e ca guvernul Romaniei (acesta ca si celelalte) nu stiu nici de ce se intampla sa creasca/scada economia ! Ne amintim de saracul tariceanu care nici el nu stia de ce are crestere economica , nici ca criza economica va afecta si Romania, dinpotriva , ne asigura ca nu ne va afecta !
    2 stie nea Fonta ca nu a dat economiei un "nou"cod fiscal (rescris) care sa corecteze aberatiile, ambiguitatile celui precedent rezultate din miile de modificari, balbe, neutilizarea corecta a limbii romane etcetc ? Asta a promis Boc (rescrierea) in 2011, asta a sustinut la sosire Fonta si asta nu s-a intamplat urmand ca noi cetatenii sa ne tavalim in spagi si procese nesfarsite cu ANAF.
    Codul fiscal (ca si cel de procedura fiscala) e nou in masura in care in fiecare an avem un nou cod fiscal.Anul acesta , in 6 luni s-au produs 30 de modificari si dupa fiecare a rezultat un "nou" Cod fiscal.
    Codul fiscal 2016 contine cateva prevederi care vizeaza modificari importante ca : revenirea la tva 19% ...
    Spun ca cred ca 19% e mai bun ca 24% si mai spun -in logica premierului-, de ce nu 15% , ca asa poate fi si mai bunnnnnn!!!!!!!
    Deasemenea ii spun ca cred ca psd trebuie sa se gandeasca cum sa ne dea impozite si nu sa ne ia daca chiar vrea la guvernare....
    • +3 (3 voturi)    
      Intrebari . (Luni, 24 august 2015, 13:15)

      Moneda [anonim] i-a raspuns lui deval

      Sa inteleg din ultima feaza ca dumneata esti un bugetar sadea si ca esti convins ca taxe mici inseamna salarii mici la bugetari . Adica , da-i in masa de privati ca de aia sunt privati ! Sa munceasca pana crapa si sa putem noi sa traim ca belferii . Cam asta vrei sa fie filozofia pesedista , nu ?
  • -4 (6 voturi)    
    Hai baietii cu raspunsurile! (Luni, 24 august 2015, 11:27)

    aerolaur [anonim]

    Sau intrebarile concrete sunt prea dificile si nu puteti raspunde cu "Ponta mincinosul"?
    • +2 (4 voturi)    
      Ba da... (Luni, 24 august 2015, 12:16)

      Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui aerolaur

      Uita-te mai sus la raspunsuri.

      Campioni la prostie: "Ochii_pe_voi", "Ouyang", "Sachei".

      Atat au primit de la partid, atat pot raspunde.
      • +3 (3 voturi)    
        N-ai tu grija baiatule. (Luni, 24 august 2015, 16:15)

        ouyang [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

        Eu imi produc singur banii, nu iau ca tine centi pe postari. Vreau sa-l vad inchis cat mai repede pe nesimtitul asta. Sa-l vad jos, sa-l pot scuipa pe strada. Nu ma intereseaza ce declara, ce spune, ce dezvaluiri are de facut, ce probleme da el opozitiei, blabla, nimic. E zero barat. Parvenitul suprem, bombo2, doar ca ala mai avea si o umbra de competenta. Daca tu nu-l vezi cat e de hot si pe langa functie e problema ta. Dar scuteste-ne de aruncat cu mizerii ca ponta. Repede toti care il injura devin securisti sau postaci. E hot dovedit prin plagiat. Ca a desfiintat dupa comisia si a facut alta sa-i curete popoul e altceva. E plagiator, deci hot. A facturat munca fictiva da sau nu? Ce mai discutam aici? Te doare adevarul? Mars de-aici cu bunsimtul tau absent.
    • 0 (2 voturi)    
      bine ca nu ti-a zis Ponta de Caraibele de lux.. (Luni, 24 august 2015, 13:40)

      lili [anonim] i-a raspuns lui aerolaur

      Sa fi dedus ce bine traiesc oamenii din Romania !!!
      Cum isi permit romanii croaziere pe cele mai luxoase nave, asta ai fi inteles asa-i?!!!
      Cam asa suna si "maretele" performante enumerate de populistul si mincinosul Ponta!!
  • +2 (4 voturi)    
    du-te acasa mai baiete (Luni, 24 august 2015, 11:42)

    sachei [anonim]

    nu intelegi nimic. esti penibil. tu ai fost inventat ca sa strigi "jos basescu". acum esti depasit. nu te mai baga nimeni in seama
  • 0 (2 voturi)    
    balivernele populiste ale lui Ponta... (Luni, 24 august 2015, 11:53)

    lili [anonim]

    Ponta subliniaza in mesajul asta numai "binele" adus fericitilor de romani de acest Cod, "bine" ascuns insa intre atatea rele ce pot apare din noul Cod Fiscal insotit de cresterile URIASE de salarii, promise zi de zi de Ponta in an preelectoral, dar NECUPRINSE in calculele Codului Fiscal!
    Ponta NU zice nimic de faptul ca desi intre 2012-2014, "actualul curs de crestere economica neintrerupta din 2012, scadere a somajului si ridicare a puterii de cumparare si a nivelului de trai al populatiei" a fost insotit de ZERO masuri de REFORMARE a statului roman:
    - Sistemul de Sanatate este la pamant, medicii pleaca pe capete si cei ramasi AMENINTA acum cu greva
    - Educatia e la pamant, fara nici o sansa de resuscitare cu actuala clasa politica, rata analfabetismului e uriasa, Romania e pe PRIMUL loc in UE la analfabetism!
    - autostrazile promise NU exista, suntem ultimii la Km autostrada pe cap de locuitor in UE!!
    - companiile de stat sunt asa cum erau acum 25 ani, nerestructurate si adevarate gauri negre, pline de clientela politica si cu pierderi uriase an de an, finantate aceste pierderi de la bugetul de stat
    - saracia romanilor e aceeasi, ULTIMII in UE la nivel de trai, la salarii si pensii, milioane de romani au plecat in lumea larga an de an fugind de saracia din Romania lui Ponta!
    - in schimb, averile politicienilor au crescut, vacantele lor care mai de care mai exotice sunt de cel putin o luna pe an, salariile si le-au triplat, pensiile parlamentarilor au parut fara nici o contributie, cum zice Legea pensiilor!
    Romania lui Ponta este pe primul loc in UE la analfabetism, boli cardiovasculare si decese datorate acestora, la mortalitate infantila si pe ultimul loc la salarii, pensii, autostrazi, la calitatea apelor cand e vorba de TURISM(Albania ne da clasa la ultimele 2 capitole!)!
    E bine, e foarte bineeeeeee!
    Uite aici cum arata "mandra" Romanie!
    http://stirileprotv.ro/stiri/travel/romania-cea-mai-neprimitoare-tara-din-uniunea-europeana-brandul-nostru-turistic-mai-slab
  • +1 (1 vot)    
    Mda (Luni, 24 august 2015, 12:17)

    RaduMischie [utilizator]

    Nu il iubesc pe Ponta, din varii motive. Si as tine un pariu ca daca PSD era la putere in timpul crizei, in loc de taiere a salariilor bugetarilor, el ar fi marit impozitele.
    Dar parca mi-as dori sa aiba dreptate cu Codul asta fiscal. Chiar daca nu e al lui, chiar daca nu stie ce vorbeste si chiar daca pentru el e doar un gest populist si politicianist.
    M-am saturat de chestii de macro-economie, in care BNR si Consiliul Fiscal imi spun ca se destabilizeaza nu stiu ce indicatori macro-economici.
    Eu vad ca la macro-economie stam bine, avem crestere economica buna, dar la nivel de buzunar al cetateanului nu se vede. Poate o scadere de fiscalitate ar permite sa se vada si la nivelul cetateanului.
    Oricum Ponta nu se mai alege. Si oricum, cu toata scaderea de fiscalitate, PSD nu mai castiga alegerile. Dar, parca as vrea sa aiba dreptate cu Codul asta fiscal :)
    • 0 (0 voturi)    
      si eu (Luni, 24 august 2015, 12:49)

      falcoind [utilizator] i-a raspuns lui RaduMischie

      și codul fiscal e chiar ok , problema e ca dacă acum începe cu propaganda electorala și promite măriri de salarii de 50% la toți , plus dublare de pensii ne bagă exact in KK si tot ce ar fi putut aduce bun acest nou cod fiscal o sa fie anulat .
      • 0 (0 voturi)    
        Asta e cu totul altceva (Luni, 24 august 2015, 13:40)

        RaduMischie [utilizator] i-a raspuns lui falcoind

        Si sunt perfect de acord. Ideea e ca si inainte de toata chestia asta cu maririle salariale am auzit nebuniile cu stabilitate macro-economica, etc. Cu marirea salariilor propovaduitorii stabilitatii macro-economice au primit super-munitie sa traga in Codul fiscal, ar ei aveau aceste argumente si inainte.
        Eu as zice hai sa progresam cu Codul fiscal. Ca cu maririle de salarii se mai poate temporiza. I-a adormit pe medici cu promisiunile, oamenii nu se mobilizeaza usor, deci asta se mai poate amana putin.
        • -1 (1 vot)    
          De ce? (Luni, 24 august 2015, 14:46)

          Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui RaduMischie

          De ce crezi ca prima masura ar fi fost marirea impozitelor? Ai idee care a fost una dintre primele masuri pe care USL-ul ajungs la guvernare (criza cam trecuse ce-i drept) le-a luat? A bagat Hidroelectrica in insolventa ca sa o descapuseze de "baietii destepti". Stii ce inseamna asta? Mai mult profit la Hidroelectrica si bani mai multi la bugetul de stat. Ai idee pe timp de criza ce raspundea Videanu intrebat fiind cand scapa de baietii destepti din energie? Ca le-a prelungit contractele pentru ca "s-au facut harnici"

          http://www.business24.ro/pro-tv/stiri-pro-tv/videanu-baietii-destepti-din-energie-s-au-transformat-in-baieti-harnici-1482251
          • +1 (1 vot)    
            Hai-hai (Luni, 24 august 2015, 15:35)

            RaduMischie [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

            Nu zice nimeni ca insolventa Hidro nu a fost un lucru bun. Desi, daca te uiti cum a fost inchisa si apoi re-deschisa, deja ai o intrebare daca a fost o miscare desteapta. Si, mai ales dupa ce Comisia UE a zis ca n-a fost nimic nasol cu contractele negociate, sa vezi atunci ce despagubiri cer baietii destepti.
            Ma rog, revenind la subiect: tu ai cam raspuns pe langa subiect. Spune-mi, ce crezi ca ar fi facut Ponta in 2010, cand era FMI-ul in tara si iti cerea sa reduci salarii sau sa maresti taxe? Iti spun eu, ar fi zis sa mareasca taxe, pentru ca sa puna povara pe toata lumea (a se citi mediul privat). Adica sa platesc eu si mai mult ca sa plateasca salarii la tot aparatul de stat, in care poate 50-60% din oameni isi fac treaba, dar 40-50% sunt degeaba.
            Nu zic ca taierea brutala de 25% la bugetari a fost buna, dar iti spun ca Ponta nu ar fi facut asta. Si cred ca ar fi fost mult mai rau. Ca uite cum ne certam sa scadem TVA-ul, crezi ca daca marea impozitele le-ar fi redus acum? Eu zic ca nu...Asa, salariile s-au reintregit...
            • -1 (1 vot)    
              Masuri anticriza (Luni, 24 august 2015, 17:22)

              Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui RaduMischie

              1. Buget M. Dezvoltarii - E Udrea 100 milioane in loc de 4 miliarde

              2. Plafonarea despagubirilor ANRP - Bica
              Faci singur calculul cu plafonare la 10-15% doar pe "marii beneficiari":

              http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1481/21366/13717304/2/lista-dosarelor-de-despagubire-primele-30-pozitii.pdf

              3. Card de sanatate - economie 100 milioane / luna - 1,2 Mld / an

              4. Inghetare pensii 2009 (in loc de crestere 5%) ca sa nu ai de ce propune scaderea cu 15% anul urmator.

              5. Neaplicarea masurii de crestere a CAS din 2009 (4,5%) - ca sa ajuti economia

              6. Hidroelectrica - 400 mil / an (impozit pe profit plus dividende minus bani lasati in companie pentru technologizare):

              http://bucurestifm.ro/2015/06/11/hidroelectrica-a-scapat-de-baietii-destepti/

              7. Neaplicarea impozitului forfetar care oricum nu a adus nici un ban ci doar a inchis IMM-uri

              8. Neaplicarea maririi TVA la 24% ca sa nu sugrumi economia si mai rau.

              Sa stii ca s-a dovedit pe cifre concrete si efective ca de fapt toate masurile (scadere salarii, tentativa scadere pensii / impozitare, marire TVA etc) puteau fi evitate daca se evitau alocarile suplimentare de bani spre "furaciuni". Venise criza si nu mai erau bani de furat. Asta a fost problema in Romania anilor 2009 - 2012.
              • 0 (0 voturi)    
                Si nu zice nimeni ca nu ai dreptate (Luni, 24 august 2015, 18:33)

                RaduMischie [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

                Ideea e asa: intr-o societate normala, trebuia sa se intample tot ce ai zis.
                Dar nu s-a intamplat. Si, as zice, si daca era un guvern PSD/USL, nu se intampla, erau altii la butoane si ar fi vrut si ei sa se infrupte.
                Prin urmare, pornesti de la situatia de fapt: ai niste politicieni ticalosi, la care vine banca (FMI) de la care au luat un credit discutabil de 20 miliarde si le zice: copii, trebuie sa luati din banii astia si sunteti in galeata, ca mie imi apare ca cheltuiti prea mult si nu pot sa va dau banii. Ia mai taiati voi din cheltuieli, ca sa fie bine, sa luati banii, sa iau si eu dobanda, etc.
                Astia se uita si zic: "de unde taiem"? De la Udrea? Nu. De la Bica? Nu. Taiem salarii la bugetari sau crestem impozite la popor. Hai sa taiem salarii la bugetari.
                Daca era la PSD era: de unde taiem? De la Dragnea?Nu. De la madam Plumb? Nu. Taiem salarii la bugetari sau crestem impozite la popor. Pai hai sa crestem impozite, cum sa taiem salarii, ca nu ne mai voteaza.
      • +1 (1 vot)    
        asta spune Guvernatorul.. (Luni, 24 august 2015, 14:19)

        lili [anonim] i-a raspuns lui falcoind

        Dar exact asta NU discuta Ponta!!
        Asta-i problema, nu prevederile intr-adevar benefice ale noului Cod Fiscal!
        In an preelectoral sau electoral sa vii sa scazi taxe cand vii in acelasi timp cu cresteri de salarii uriase, NU este decat calea catre revenirea la anul de trista amintire 2010!
        25% promisi la medici, acum Ponta discuta cu cei din Educatie, politistii cer si ei si ameninta ca vin la Bucuresti, cei din administratia publica au sarit si ei cu cereri similare!
        Despre toate astea NIMIC de la Ponta, nu stiu cum se potrivesc in mintea lui Ponta, parca nu este vorba tot despre BANI de la bugetul Romaniei, asa cum se lauda cu noul Cod Fiscal care va revolutiona finantele Roamniei!
        • 0 (0 voturi)    
          Pai (Luni, 24 august 2015, 15:38)

          RaduMischie [utilizator] i-a raspuns lui lili

          Stii cum e, fiecare foloseste ce are. Guvernatorul dadea si inainte in Codul fiscal, acum (cu marirea de salarii) are munitie in plus in tolba sa poata trage.
          Iar Ponta n-o fi prost sa zica "da, am pus un cod fiscal bun, dar majorarea salariilor e de rahat si strica Codul fiscal". El o tine sus si tare cu Codul fiscal, ca e bun, etc.
          Asa am face si noi daca am fi in locul lui, va spun eu. Ca sa ne aparam pozitia. Ca el e un mincinos, ca nu stie oricum despre ce vorbeste, e altceva, dar situatia fundamentala ramane: el trebuie sa isi apere Codul fiscal si, in asta, va omite ce nu ii convine si va sublinia ce e bun. Asa ar face orice politician de pe pamant cu o lege pe care o sustine.
        • 0 (2 voturi)    
          Pe langa subiect... (Luni, 24 august 2015, 15:57)

          Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui lili

          Esti pe langa subiect ca de obicei. "cresteri de salarii uriase" sunt de fapt una, la medici, din economiile aduse de cardul de sanatate:

          "http://www.b1.ro/stiri/eveniment/nicolae-banicioiu-economiile-facute-dupa-introducerea-cardului-de-sanatate-vor-merge-catre-cheltuielile-de-personal-in-prima-luna-de-la-implementare-s-a-inregistrat-o-economie-de-100-milioane-lei-115901.html"

          In rest in tot ceea ce postezi pe aici ai la fel de multa "substanta" ca si tantalaul de Predoiu. Lozinci propagandisice populiste, fara nici un fel de argumente si injuraturi cat cuprinde. Cand e vorba despre codul fiscal tu scrii despre Caraibe si alte aiureli. Iti recomand sa-ti recitesti posturile inainte de a le posta. Poate ai un puseu de bun simt si iti dai seama ca 99% numai aberatii scrii. Mult si prost. Plangi sistemul sanitar dar esti revoltata de cresterile de salarii pentru medici. Te contrazici singura la distanta de o postare.

          Aduci ca argument aspectele negative din Romania (subdezvoltarea etc) impotriva unor masuri care teoretic ar trebui sa ne indeparteze de ele. Pe sistemul "sunt sarac, de ce sa muncesc mai mult, copilul mi-e bolnav, de ce sa-i fac asigurare de sanatate samd".
          • 0 (0 voturi)    
            sa crezi tu ce spune Banicioiu! (Luni, 24 august 2015, 20:36)

            lili [anonim] i-a raspuns lui Gigi Kent

            Eu NU cred, cardul asta NU a facut inca nici o economie, a fost amnata obligativitatea lui inca o data !
            Vor be goale, ce mi-e Banicioiu, ce mi-e mincinosul de Ponta!
            Sila!
  • +1 (1 vot)    
    Ponta vrea să-i ajungem pe greci. (Luni, 24 august 2015, 19:08)

    vali47 [utilizator]

    O fi sustenabilă dar uite ce au pățit țări ca Portugalia,Spania,Italia,Grecia.Ponta vrea să ajungem ca ăia?Sau aplică principiul//după el potopul//!Sunt atâtea de făcut în România ca să ajungă în rândul țărilor civilizate și lui Ponta îi este lene și să colecteze banii necesari executării multitudinii de lucrări.Și câte locuri de muncă s-ar crea!Și câte întreprinderi mici ar prospera!Și câte și mai câte!Dar nu se vrea să trăim bine,civilizat,ordonat.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri