Ciolos, primele propuneri de reforma a administratiei: impozitul pe proprietate sa ia in calcul valoarea de piata a imobilelor si nu amplasarea lor. Plus: posibila disparitie a consiliilor judetene si contopirea judetelor in regiuni

de Red. Economic     HotNews.ro
Luni, 22 februarie 2016, 11:32 Economie | Finanţe

Dacian Ciolos
Foto: Agerpres/AP
Premierul Dacian Ciolos a dat luni primele indicii despre reforma administratiei publice la care lucreaza Guvernul. Ciolos a vorbit despre o posibila "re-gandire" a sistemului de impozite si taxe locale si a dat ca exemplu impozitul pe proprietate, despre care a spus ca "poate analizam trecerea la un sistem de impozitare bazat pe valoarea de piata a imobilelor si nu pe baza amplasarii lor". Premierul a relansat dezbaterea despre regionalizare: el a vorbit despre ineficienta actualelor judete si a dat ca posibila solutie crearea a opt regiuni, cu eliminarea actualelor consilii judetene.


Intr-un discurs sustinut luni la Adunarea Generala a Asociatiei Comunelor din Romania, Ciolos a vorbit despre cele mai mari trei probleme ale administratiei locale din Romania:

  • 1) fragmentarea administratiei publice locale, in special in mediul rural, dar si la nivel regional
  • 2) probleme serioase de coordonare si integrare a diferitelor programe de dezvoltare, finantate din fonduri nationale sau europene, la toate nivelurile: local, judetean, regional, national.
  • 3) problema resurselor financiare pe care le are la dispozitie administratia publica locala: venituri proprii reduse - multe autoritati locale se bazeaza aproape exclusiv pe diferitele tipuri de transferuri.

Printre solutiile enuntate de premier la problema fragmentarii administratiei locale se numara impunerea prin lege a comasarii/fuziunii intre diverse entitati astfel incat sa nu mai existe "entități ce furnizează servicii publice la mai puțin de 3000/5000 de locuitori".

Cele mai importante declaratii ale lui Dacian Ciolos:

- Intenționăm să revedem Programul Național pentru Dezvoltare Locală pentru a-i asigura mai multa eficiență și adaptabilitate la nevoile reale ale comunităților, precum și mai multă compatibilitate și corelare cu ceea ce putem finanța prin fonduri europene.

- Sunt 3 aspecte importante cărora trebuie să începem să le găsim soluții durabile, echitabile și eficiente – ele trebuie abordate deschis, curajos și din timp.

- În primul rând este vorba de problema fragmentării administrației publice locale, în special în mediul rural: avem multe unități administrativ-teritoriale sărace, cu populație foarte redusă, cu cheltuieli de funcționare mari, fără resurse și care nu pot oferi populației decât servicii publice de o calitate scăzută și cu costuri foarte mari. Același fenomen de fragmentare se întâlnește și la nivel regional: consiliile județene își urmăresc în general strict funcțiile și interesele lor teritoriale, sunt unități administrativ-teritoriale prea mici pentru a impulsiona decisiv dezvoltarea economică dintr-o anumită zonă.

- În al doilea rând, avem probleme serioase de coordonare și integrare a diferitelor programe de dezvoltare. Eforturile și resursele se împart într-o mulțime de proiecte izolate, ne-corelate, al căror efect asupra dezvoltării economice și edilitare este limitat, datorită calității scăzute sau a lipsei consumatorilor sau utilizatorilor. Acest lucru se întâmplă în cazul multor drumuri, sisteme de apă și canalizare sau școli.

- În al treilea rând este problema resurselor financiare pe care le are la dispoziție administrația publică locală: venituri proprii reduse – multe autorități locale se bazează aproape exclusiv pe diferitele tipuri de transferuri. Aceste transferuri sunt alocate de multe ori ne-transparent, după preferințe politice sau alte criterii decât nevoia reală, nivelul de dezvoltare economică sau calitatea proiectelor depuse. De asemenea, există riscul foarte serios ca multe din obiectivele realizate cu bani europeni să se degradeze sau să nu producă serviciile pentru care au fost realizate din lipsa resurselor pentru cheltuielile de operare și întreținere. Aici riscăm nu doar să trebuiască să rambursam UE acele fonduri


În ceea ce privește fragmentarea, soluțiile pot gândite pe termen mai scurt sau pe termen mediu și într-o anumită evoluție.

  • Putem, în primul rând, să perfecționăm asocierile inter-comunale, pe modelul GAL-urilor de astăzi, prin introducerea unor forme asociative de drept public – care să poată fi instituții publice și ordonatori de credite. Astfel va fi mult ușurat managementul acestor asocieri, furnizarea serviciilor publice va deveni mai eficientă, cadrul instituțional va fi mai stabil și mai clar.
  • În al doilea rând, s-ar putea face fuziunea voluntară a unităților administrativ teritoriale pe baza unor criterii geografice (distanța față de centrul noii comune), de suprafață, populație, nivel de dezvoltare economică. Aceste fuziuni voluntare pot apoi deveni definitive și pot fi sprijinite prin stimulente financiare: programe de investiții sau alocări de transferuri de la bugetul central.
  • În ultima fază, pe baza practicii și experienței obținute prin utilizarea primelor alternative, se poate trece la fuziunea normativă. La finalul procesului, ar trebui să nu mai avem entități ce furnizează servicii publice la mai puțin de 3000/5000 de locuitori. Toate aceste alternative trebuie detaliate și fundamentate corespunzător și discutate sincer și constructiv.
  • De asemenea, considerăm că o continuare a procesului de descentralizare, prin transferul de noi responsabilități și a resurselor necesare către autoritățile locale, se poate face numai după ce problema fragmentării a fost rezolvată în mod durabil.


Ar trebui să relansăm și dezbaterea privind regionalizarea, astfel încât să contribuim major la rezolvarea problemei fragmentării și a lipsei de coordonare la nivel inter-județean. Și în acest domeniu trebuie să avem o dezbatere profesionistă, obiectivă și deschisă asupra alternativelor, a avantajelor și dezavantajelor fiecăreia. Există cel puțin 3-4 alternative pe care le putem detalia și fundamenta pe baza unor date cuprinzătoare:

  • Asocieri de drept public între mai multe județe pentru a putea dezvolta proiecte cu un impact interjudețean adevărat.
  • Regiuni administrative create pe structura regiunilor de dezvoltare din prezent și menținerea nivelului intermediar – consiliile județene: proiectul din 2013.
  • Regiuni administrative create pe structura regiunilor de dezvoltare din prezent, cu menținerea la nivelul județean numai a unui oficiu prefectural  și a instituțiilor deconcentrate – județul devine o subunitate funcțională a regiunii.  In acest caz nu ar mai exista consilii județene.
  • Regiuni administrative mai mici (între 15-18), create prin fuziunea a 2-3 județe pe baza unor criterii precum: fluxurile inter-județene economice și de forță de muncă, conexiuni de transport, populație și suprafața, afinități culturale și istorice, existența unor orașe care pot funcționa ca poli de creștere economică și care pot avea un efect benefic (de antrenare) asupra întregii regiuni.


O soluție la problema lipsei de coordonare este să integrăm mai bine programele de investiții cu finanțare europeană și cele cu finanțare națională. Acest lucru ar presupune stabilirea unor seturi de criterii de eligibilitate și de selecție unitare sau cel puțin complementare. Pentru aceasta, ar fi util să delimităm foarte clar ce anume finanțăm din fonduri europene și ce din fonduri naționale.


Al treilea set de soluții se referă la resursele financiare ale autorităților locale.
Trebuie să spunem deschis că în următori 2 ani (2016-2017) nu există perspectiva unor creșteri semnificative ale transferurilor de la bugetul central sau al transferului a noi surse de venit (din actualul nomenclator de taxe și impozite).

De aceea, principalele soluții pentru a crește sursele de venituri ale autorităților locale ar putea fi:

  • preocuparea pentru atragerea de investiții directe în comunitățile locale, pe cât posibil investitii productive, crearea de noi locuri de muncă și implicit surse suplimentare la bugetele locale;
  • îmbunătățirea colectării taxelor și impozitelor locale, eliminarea evaziunii fiscale la nivel local;
  • re-gândirea sistemului de impozite și taxe locale, mai ales a impozitului pe proprietate - poate analizăm trecerea la un sistem de impozitare bazat pe valoarea de piață a imobilelor și nu pe baza amplasării lor.
  • cea mai  importantă sursă rămâne însă modul în care cheltuim actualele bugete – creșterea eficienței în utilizarea fondurilor publice mai are încă o marjă importantă de îmbunătățire. De prea multe ori banii se risipesc pe proiecte ce nu reprezintă prioritățile adevărate ale comunităților noastre sau prețurile pe care le plătim pentru anumite bunuri sau servicii sunt mult exagerate.












Citeste pe Stirile ProTV

Cele mai tari glume si caricaturi, dupa BREXIT. Cum s-a facut haz de necaz dupa iesirea Marii Britanii din UE

BREXIT-ul a fost, de departe, principala tema a mesajelor de pe Twitter, chiar si la ore bune distanta dupa anuntarea rezultatelor.
32446 vizualizari
  • -3 (25 voturi)    
    contopirea judetelor in regiuni (Luni, 22 februarie 2016, 11:40)

    apa nu e uda [utilizator]

    contopirea judetelor in regiuni nu o poate face decat viitorul parlament
    • +26 (30 voturi)    
      da (Luni, 22 februarie 2016, 11:46)

      JohnnyDepp [utilizator] i-a raspuns lui apa nu e uda

      Dar proiectul de lege poate fi pregatit de guvern, ei doar sa-l amendeze si voteze. Nu cred ca exista suficienti parlamentari/viitori parlamentari cu cunostiinte tehnice sa poata sa conceapa un proiect de lege asa complex.
      • -10 (18 voturi)    
        blamezi a priori viitorul parlament (Luni, 22 februarie 2016, 12:37)

        apa nu e uda [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyDepp

        "Nu cred ca exista suficienti parlamentari/viitori parlamentari cu cunostiinte tehnice sa poata sa conceapa un proiect de lege asa complex"
        stii cumva cine candideaza la viitoarele alegeri parlamentare si cine va intra in parlament la viitoarele alegeri parlamentare?
        stiam ca johnny depp e actor la hollywood nu ghicitor la buftea
        • -6 (16 voturi)    
          Well...rezultatul impozitarii cf valorii de piata (Luni, 22 februarie 2016, 13:22)

          MiticaPalarierul [utilizator] i-a raspuns lui apa nu e uda

          Well...rezultatul impozitarii cf valorii de piata ne va readuce in actualitate comportamente vechi, fanariote.

          Fanariotii au fost primi tehnocrati din tarile romane. In Imperiul Otoman - ei erau minoritari - fiind crestini.

          Legile timpului stabileau cote mai mari de impozite pentru bunurile lor, drept urmare casele lor aratau tare ponosite pe din afara, indiferent de confortul din interior.

          Stabilirea justa a unui impozit conform valorii de piata a imobilului ar duce imediat la evaluari individuale, practic imposibil de facut la timp, cel putin pentru milioane de apartamente.

          Valoarea de piata a acestora - este foarte greu de stabilit in lipsa unor tranzactii recente, iar multi romani locuiesc in apartamente construite in anii boom-ului communist - anii 1965 - 1985. Un numar mare au devenit proprietari dupa 1990 - prin achizitie la niste preturi foarte mici, iar impozitarea acestor imobile - care nu au fost vandute recent si nici nu vor fi vandute in anii care vin - ar trebui stabilita la pretul platit in '90 pentru ele. Acest pret (in medie) este reflectat in actualele cote de impozitare bazate pe amplasament si dimensiune.

          O noua grila de impozitare ar lua in calcul orice imbunatatiri facute de proprietar. De acum incolo acestia vor fi puternic demotivate sa-si renoveze apartamentele si casele, pentru a nu fi impozitati suplimentar.

          De aici asemenarea dintre actualii guvernanti si fanarioti, ciocoii cei noi fiind insa mult mai blegi decat cei din trecut.

          "Patria si Dreptul Meu!"
          .
          • +4 (12 voturi)    
            Piata va stabili valoarea... (Luni, 22 februarie 2016, 14:23)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui MiticaPalarierul

            Piata va stabili valoarea...si e corect asa. Nu va stabili Gigel de feisbuc cat valoreaza casa, ci media vanzarilor de case asemanatoare, in zona lui, in ultima perioada de timp. Apoi se fac niste ajustari, etc.
            Daca e dupa Gigel de feisbuc, PaFArist (adica fara contributii la stat), probabil fara asigurare medicala as well, valoarea casei (mostenita de el (de la parintii pe care acum ii injura ca sunt pensionari si se uita la A3) ar trebui sa fie ca in Somalia, desi el are pretentia de servicii ca in Norvegia.
            • +5 (9 voturi)    
              f corect! (Luni, 22 februarie 2016, 14:44)

              Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              daca tii cu dintii sa ai apt in centru pe care il poti vinde oricand la >100k euro, dar l-ai cumparat prin voia si gratia lui Iliescu la nivel de 6 salarii dupa Revolutie, pai cum sa pretinzi sa platesti impozit pt cele 6 salarii? Dupa ce ca deja ai avut o facilitate imensa- sa il iei aproape gratis- dar facut pe munca si banii tuturor (inclusiv al celor care nu au beneficiat, ca aveau case sau apt luate in rate inainte), acum mai vrei sa ai si impozit redus? Nu vrei cumva sa iti dam noi, platitorii astia de impozite si bani pt ca il detii?
              Ai dreptate cu observatia facuta individului (comunist) de mai sus. Are apt central sau penthouse, inseamna ca isi permite.
              Si sa nu imi vina cu ex de pensionari saraci care stau in ele, caci nu ii opreste nimeni sa vanda apt si sa se mute in garsoniere in alte locatii cu acces la sevicii/piata etc, mult mai ieftine. De ce sa stai singur in apt de 2,3 camere, dupa ce au plecat copii? Ca sa "tipi" ca te costa nu stiu cat intretinerea si chelt inutile pt camere neocupate?
            • 0 (0 voturi)    
              noi romanii (Vineri, 26 februarie 2016, 10:41)

              lucyan [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              suntem campioni la reinventarea apei calde, a rotii , etc...
              imi aduc aminte cat s-au chinuit sa dea o lege in parlament cu impozitarea veniturilor obtinute ilegal, sau nedeclarate fiscal, cum se exprima ei, si, dupa indelungi dezbateri a iesit ceva de genul ca daca anaful te depisteaza cu venituri nedeclarate si daca acestea depasesc 50000 sau 500000 lei, atunci acestea vor fi impozitate cu 16 %, adica vor fi aduse in legalitate, frumos, ca la romani, ce mai...
              acum vine d-nul ciolos cu alte gogorite, mai ales cea cu impozitarea caselor dupa valoare, pai se ne intelegem, valoarea unei carse nu este data de anul constructiei, de amplasament, materialul folosit, etc? toate aceste lucruri se regasesc si acum in calculul impozitului, toate aceste lucruri dau valoarea de piata, iar ideea ca unii si-au construit palate si platesc putin, tot cat ala sarac se datoreaza nu legii, ci a celor ceo aplica, pentru ca ei dau autorizatioi de constructii, cunosc valoarea proiectului si pot face si o evaluare cat mai apropiata, ca doar nu impozitezi bunurile din casa, ca la alea s-au platit taxe si impozite in momentul achizitiei...
              dar acest prim ministru nu pomeneste nimic de faptul ca noul cod fiscl incalca legile tarii, incalca dreturile cetatenilor, o cladire se impoziteaza la valoarea ei stabilita la metri patrati construibili, deci la terenul de sub ea si platim impozit si pe terenul de sub ea separata, asta este u dubla impunere...
              alta problema, chiar daca in registrul agricol sau carte funciara ai trecuit x mp teren curti constructii si y mp arabil, primii 400 mp din terenul arabil vor fi platiti tot ca si teren curti constructii, si asa se intampla pe fiecare categorie de teren de folosinta care nu fihgureaza ca si teren curti constructii...
              ori asta se bate cap in cap cu art 1 din codul fiscal care spune clar ca terenul se impoziteaza conform inscrierii de la registrul agricol sau carte funciara si un alt articol stipuleaza ca incadrarea se schmba numai la solicitarea pr
            • 0 (0 voturi)    
              noi romanii (Vineri, 26 februarie 2016, 10:41)

              lucyan [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              suntem campioni la reinventarea apei calde, a rotii , etc...
              imi aduc aminte cat s-au chinuit sa dea o lege in parlament cu impozitarea veniturilor obtinute ilegal, sau nedeclarate fiscal, cum se exprima ei, si, dupa indelungi dezbateri a iesit ceva de genul ca daca anaful te depisteaza cu venituri nedeclarate si daca acestea depasesc 50000 sau 500000 lei, atunci acestea vor fi impozitate cu 16 %, adica vor fi aduse in legalitate, frumos, ca la romani, ce mai...
              acum vine d-nul ciolos cu alte gogorite, mai ales cea cu impozitarea caselor dupa valoare, pai se ne intelegem, valoarea unei carse nu este data de anul constructiei, de amplasament, materialul folosit, etc? toate aceste lucruri se regasesc si acum in calculul impozitului, toate aceste lucruri dau valoarea de piata, iar ideea ca unii si-au construit palate si platesc putin, tot cat ala sarac se datoreaza nu legii, ci a celor ceo aplica, pentru ca ei dau autorizatioi de constructii, cunosc valoarea proiectului si pot face si o evaluare cat mai apropiata, ca doar nu impozitezi bunurile din casa, ca la alea s-au platit taxe si impozite in momentul achizitiei...
              dar acest prim ministru nu pomeneste nimic de faptul ca noul cod fiscl incalca legile tarii, incalca dreturile cetatenilor, o cladire se impoziteaza la valoarea ei stabilita la metri patrati construibili, deci la terenul de sub ea si platim impozit si pe terenul de sub ea separata, asta este u dubla impunere...
              alta problema, chiar daca in registrul agricol sau carte funciara ai trecuit x mp teren curti constructii si y mp arabil, primii 400 mp din terenul arabil vor fi platiti tot ca si teren curti constructii, si asa se intampla pe fiecare categorie de teren de folosinta care nu fihgureaza ca si teren curti constructii...
              ori asta se bate cap in cap cu art 1 din codul fiscal care spune clar ca terenul se impoziteaza conform inscrierii de la registrul agricol sau carte funciara si un alt articol stipuleaza ca incadrarea se schmba numai la solicitarea pr
          • 0 (0 voturi)    
            o posibila solutie... (Marţi, 23 februarie 2016, 19:49)

            Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui MiticaPalarierul

            ...ar fi deducerea unor sume investite in constructiile respective. Fiindca altfel s-ar ajunge la aberatia ca ai fi impozitat pentru imbunatatirile pe care le-ai facut locuintei.
        • +1 (1 vot)    
          Cu atâtea vești,ia zăpăcit! (Marţi, 23 februarie 2016, 9:54)

          asavreau [utilizator] i-a raspuns lui apa nu e uda

          Cred-că actualii baroni nu au apucat să se dezmeticească.După ce au făcut totul ca noii prefecți să fie//băieți buni//,acum să rămână cu ochii în soare?Tot protestul PSD privind noii prefecți a fost așa,de pan plezir.Să audă proștii că este PSD!Așa se vede și opoziția d-ta la propunerea lui Cioloș.De parcă,dacă Cioloș a propus se și face,dar te-a luat pe nepregătite!
    • +11 (15 voturi)    
      afectand... (Luni, 22 februarie 2016, 11:59)

      g01an [utilizator] i-a raspuns lui apa nu e uda

      cum afecteaza actul executiv, in principal, mi se pare normal ca propunerea de reforma sa vina de la guvern si acum cand avem un guvern tehnocrat, nu dupa urmatoarele alegeri.

      pana se termina propunerile si proiectele, va trece anul si va avea ocazia un nou parlament sa-si dea votul.
      • -3 (9 voturi)    
        asa si? (Luni, 22 februarie 2016, 12:40)

        apa nu e uda [utilizator] i-a raspuns lui g01an

        am spus eu ca guvernul nu poate avea initiativa legislativa?
        am cerut eu sa nu vina cu o propunere?
        eu am spus ca doar viitorul parlament poate lua o decizie in acest sens.
        nu-ti place ce am spus? asa si? atat timp cat e adevarat ce am spus nu plang ca nu-ti place tie si ca imi dai "negativ" :)))
        • +3 (3 voturi)    
          uite ca ai gresit (Luni, 22 februarie 2016, 15:48)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui apa nu e uda

          Premierul spunea ceva despre posibilitatea de a decide prin proprie vointa ca Gheorghita si Marinica asa aiba o singura palarie si nu doua ca acuma...

          evident ca Gheorghita si cu Marinica trebuie sa negoieze o leaca pana cad la voiala cine ce ia si cine cu ce ramane...

          Deci se poate si fara parliament...

          By the way - nu fu nici cu + si nici cu - doar las pe altii sa decida pentru mine...
      • +2 (2 voturi)    
        corect (Luni, 22 februarie 2016, 13:30)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui g01an

        totusi, e nevoie ca zonal sa fie niste institutii, cum ar fi curti ale legii, reprezentante ale unor institutii si organizatii regionale si nationale
        asa cum erau plasele, in organizarea administrativa dinainte de razboi. cu o judecatorie, un centru de jandarmerie si politie, birousi ale autoritatii regionale si nationale, stare civila, pasapoarte, banci, etc.
        nu poti plimba localnicii tocmai la centrul de regiune, pt. niste formalitati de stare civila, procese, etc.
        • +2 (4 voturi)    
          sau raioanele (Luni, 22 februarie 2016, 13:58)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

          pe timpul regiunilor lui dej..
          sau cum sunt counties in sua.

          plasele, sau plashile ? cum e corect ?
          era o impartire a judetului inainte de razboi.
          pe vremea regiunilor, pana la revenirea la judete, erau raioanele, cu sediul prin orasele, sau comune mai rasarite.
          scuteau omul de drumuri lungi.
          • -1 (5 voturi)    
            ... (Luni, 22 februarie 2016, 14:22)

            pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

            COREKT!
            Da' astia, cum ajung la putere, cum ii ia strechea.
            Si-o iau pe aratura si vorbesc tampenii.
            O fi vreun virus sieva in Victoriei ca altfel nu se egsixta explicatiune...
    • +5 (7 voturi)    
      nu o poate face nimeni (Luni, 22 februarie 2016, 12:34)

      Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui apa nu e uda

      sunt atatia trepadusi care raman fara ciolan crezi ca se lasa usor?
      • -3 (7 voturi)    
        am spus eu ca va fi facuta? (Luni, 22 februarie 2016, 13:54)

        apa nu e uda [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

        am spus eu ca va fi facuta regionalizarea de viitorul parlament?
        am spus ca o decizie in acest sens poate lua doar viitorul parlament, asta nu inseamna ca o va lua.
        personal mie regionalizarea mi se pare o prostie care prinde la populatia care gandeste ca in loc de 42 de baroni o sa avem dar 8
    • +5 (5 voturi)    
      viitorul palavrament (Luni, 22 februarie 2016, 13:23)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui apa nu e uda

      usl.
  • -16 (22 voturi)    
    Da? (Luni, 22 februarie 2016, 11:52)

    mitg [utilizator]

    La fel a facut si Stalin. Nu ca ar fi o problema, dar "contopirea" in regiuni e primul pas spre autonomie, mai apoi transfer "regional" de putere la Bruxelles s.a.m.d.
    Mai bine sa nu.
    • -2 (10 voturi)    
      Mai bine sa nu ce? (Luni, 22 februarie 2016, 12:28)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Cu ce ma ajuta conducerea miticista de la Bucuresti, cu banii alocati din pix cui se are bine cu sefu'. De exemplu, de ce a decis guvernul sa faa un stadion la Craiova si nu unul la Iasi, sau la Tirgu Mures, sau in alta parte. Sau de ce s-a decis guvernul sa faca un stadion la Bucuresti de 230 mil eur in loc sa faca unul de 100 de mil la Bucuresti sin inca 2-3 in tara? Cam asta e conducerea miticilor "da la decit Bucuresti". Si in conditiile astea, de ce n-ash prefera transferul "regional" spre Bruxelles? Ca sa aibe Udrea bani e posete si Dragnea bani de autostrada spre Alexandria?!?
      • +3 (3 voturi)    
        Exemplu prost (Luni, 22 februarie 2016, 13:26)

        A R [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Nu ca n-as fi de acord cu descentralizarea, insa exemplul cu stadionul din bucuresti este prost. National Arena s-a facut din banii PMB si nu din cei ai Guvernului
        • +2 (4 voturi)    
          Nu numai (Luni, 22 februarie 2016, 14:09)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui A R

          In pururl stil romanesc, finantarea la arena nationala e ceva totalmente neclar. Tin minte doar ca la un moment dat primaria contribuise cu 60 mil si bugetul de stat cu 30 mil. Nu stiu daca s-a pastrat proportia sau nu, dar in mod clar au venit o gramada de bani de ba bugetul de stat. Pe ce criterii? pe criterii de prietenie cu sefu' al mare.
      • 0 (2 voturi)    
        uiti de cluj (Luni, 22 februarie 2016, 13:55)

        apa nu e uda [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        stadionul si sala polivalenta din cluj facute cu bani de la bugetul central
        • +1 (3 voturi)    
          la lcuj stiam ca e din bugetul local (Luni, 22 februarie 2016, 14:26)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui apa nu e uda

          Sigur a finantat si bugetul central?
          Dar Ok, n-are importanta. Oricum ar fi, cineva de la Iasi, Bacau sau Timisoara ar putea sa se intrebe in mod legitim de ce Bucuresti/Cluj/Craiova/Tg Jiu beneficiaza de bani de la buget pentru stadion si ei nu.
        • +1 (1 vot)    
          Minciuna ordinara repetata de antene (Marţi, 23 februarie 2016, 11:45)

          KaielIulian1 [anonim] i-a raspuns lui apa nu e uda

          E o minciuna! doar 30% din stadion este finantat de la bugetul central. rSala polivalenta e construita100% din impozitele locuiorilor orasului Cluj Napoca. In cazul stadionlui 70% e din impozitele locuitorilor judetului Cluj
    • +2 (2 voturi)    
      intre Bucuresti si Bruxelles alegerea e simpla (Luni, 22 februarie 2016, 12:41)

      hartagramz [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      intreaba numa prin Transilvania, Banat, Moldova
    • +1 (5 voturi)    
      stim noi mai bine (Luni, 22 februarie 2016, 12:53)

      akanom [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Mai bine judete impartite intre baronii locali neaosi decat regiuni conduse de la Bruxelles. Altfel ce rost mai are sa votam ? /s
  • +6 (16 voturi)    
    ASA da (Luni, 22 februarie 2016, 11:55)

    Sky999 [anonim]

    Foarte buna ideea cu impozitatarea PE baza valorii de piata. O SA se mai elimine unle paradoxuri.
  • +2 (8 voturi)    
    Impozitul pe proprietate. (Luni, 22 februarie 2016, 12:08)

    dinica [utilizator]

    Inteleg ca impozitul pe proprietate o sa scada pentru mare a majoritate a cetatenilor. Nu-i asa?

    Sau prin acest nou sistem(procent din valoare) vom plati in general un bir marit, ca sa aiba nepoteii securistilor salarii de 3000/5000 Euro?
  • -6 (18 voturi)    
    ... (Luni, 22 februarie 2016, 12:09)

    pathfinder [utilizator]

    Asta habar n-are despre ce vorbeste.

    1. Cum va face nenea Ciolos evaluarea caselor astfel incat sa deduca "valoarea de piata a imobilelor"?
    Ca valoarea asta variaza in functie de anul de gratie in care ne aflam, dupa cum sustin bancile....
    Una e valoarea din 2008, alta e aia din 2016...

    Si, mai important, cine va face evaluarea respectiva?

    2. Asta cu regiunile e o prosteala.
    Am mai spus-o.
    Se vor duce toti banii in 4-5 orase, capitalele de "regiuni" si ailalti vor "flamanzi".
    Cum ramane cu descentralizarea, musiu Ciolos?!?
    • +2 (10 voturi)    
      super (Luni, 22 februarie 2016, 12:25)

      AlinRadu1 [anonim] i-a raspuns lui pathfinder

      Bine ca se duc toti banii acum la bucuresti si ceilalti mor de foame. Ia uita-te tu cum sunt organizate tarile din vest. Sa vezi ce autonomie au regiunile.
    • -1 (5 voturi)    
      .... (Luni, 22 februarie 2016, 12:37)

      ciupacabra [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

      Decât sa se ducă toți banii în București iar restul tarii sa rămână '"flamanda" după cum spui tu, mai bine sa meargă banii generați de fiecare regiune în "capitala" regiunii respective și astfel sa se dezvolte regiunea respectiva cu banii care i-a generat... Makes more sense!
      • +2 (2 voturi)    
        ... (Luni, 22 februarie 2016, 13:34)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui ciupacabra

        Ba nu.
        Mai bine sa mearga in fiecare "capitala" de judet.
        Asta-i descentralizare.

        Atat demografia cat si clasa politica romaneasca nu pot fi comparate cu cele din vestul Europei.
        Prin urmare solutiile lor nu sunt neaparat bune si pentru noi.

        In rest ai dreptate...
        • -3 (3 voturi)    
          grila notariala imobile 2015 (Luni, 22 februarie 2016, 13:59)

          apa nu e uda [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

          da pe goagal "grila notariala imobile 2015" sa te lamuresti
          • -1 (5 voturi)    
            ... (Luni, 22 februarie 2016, 14:19)

            pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui apa nu e uda

            Vezi ca gresisi locul postarii.
            Aici vorbim de descentralizare.
            Da' asa-i cu casele furate...
            hi hi hi hi hi
        • +5 (7 voturi)    
          uita-te in jur (Luni, 22 februarie 2016, 14:18)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

          In toate tarile care o duc bine, regiunile au 1-3 mil de locuitori, Cam cit regiunile alea 8 de la noi. Asta pare sa fie unitatea teritorial administrativa optima. O regiune mai mare deja nu mai poate gestiona nevoie locale ale cetatenilor, una mai mica are probleme in a-si fininta proiectele cu fonduri europene si in plus are costuri mari de functionare. A avea 40 de judete la 18 milo de locuitori e nefunctional. Ai o gramada de functionari, bugete mici, centru de unitate administrativa fara forta/know-how, etc.
          • -1 (3 voturi)    
            ... (Luni, 22 februarie 2016, 15:46)

            pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Daca schimbi politicienii si metehnele lor din alea 8 capitale de regiune sunt total de acord cu tine.

            Altfel vor ramane banii doar acolo.
            Si tu n-ai vrea asa ceva, right? :)
            • -2 (4 voturi)    
              si daca nu schimbi metehnele? (Luni, 22 februarie 2016, 16:14)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

              Un judet mic si sarac nu va avea niciodata bani de atras fonduri europene. Pe cind, intr-o regiune fiind, va avea sanse mai mari. Iar politicianul va trebui sa aiba cu ce se lauda fiecarui ex-judet pentru a-i obtine votul.

              Crezi ce vrei, dar mie mi se pare ca oricum fondurile europene se duc spre judetele care-si permit cofinantarea. Vaslui sau teleorman nu vor avea niciodata foduri proprii pentru asha ceva.
              • -1 (3 voturi)    
                ... (Luni, 22 februarie 2016, 16:46)

                pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

                "Un judet mic si sarac nu va avea niciodata bani de atras fonduri europene."

                Pai atunci sa uneasca alea mici si sarace la alte entitati sau intre ele daca-s vecine. Doar alea.

                Si daca-s de acord locuitorii de acolo.
                Prin referendum local.
                Nu prin hotarare din Victoriei.

                Vezi ca Ciolos asta mai spune ceva interesant: "afinități culturale și istorice".
                Si, foarte interesant, cred ca stii despre ce vorbesc, (cel putin) una din regiuni a fost facuta cu forta fara ca unul din judete sa aiba afinitatile alea.
                Ba din contra.
                S-atunci?!?
                • 0 (2 voturi)    
                  Si atunci ce? (Luni, 22 februarie 2016, 17:52)

                  bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

                  Nu zice de afinitati etnice, deci presupunearea ta cum ca ne vindem tara ungurilor, pica.
      • +2 (6 voturi)    
        Autonomie financiara egal saracie (Luni, 22 februarie 2016, 14:22)

        Rogue [utilizator] i-a raspuns lui ciupacabra

        Daca s-ar folosii doar banii generati de o anumita regiune cele sarace nu ar putea sa finanteze proiecte importante de infrastructura care sa atraga investitori si vor ramane tot sarace. Consecinta ar fi o migratie a cetatenilor spre regiunile bogate care dupa o perioada vor avea de suferit pt. ca locurile de munca sunt totusi limitate asa ca multi vor ajunge sa depinda de programele sociale din acea zona. La fel in cazul scolilor, liceelor, spitalelor.
        Plus de unde bani cu finantarea unor proiecte de interes national (ex: autostrazi) data banii raman la regiuni (este posibil ca A sa aibe bani pt. partea ei dar B si/sau C sau nu aibe si proiectul sa devina inutil).

        Din pacate suntem prea saraci si cu o infrastructura prea rudimentara pt. ce propui, singura solutie pt. dezvoltare este redistribuirea banilor (aici trebuie sa fim atenti cum se face).
    • -1 (3 voturi)    
      ... (Luni, 22 februarie 2016, 12:39)

      SebastianD [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

      Bine ca acum merg toti banii intr-un singur oras, e mai bine, nu?
    • -1 (1 vot)    
      pe rand (Luni, 22 februarie 2016, 12:45)

      apa nu e uda [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

      1) notarii au si acum o grila dupa care percep taxe cand se tranzactioneaza imobile, se poate folosi la impozitare
      2) da, regionalizarea nu pare cea mai inteleapta optiune
      personal consider comasarea prefecturii cu consiliul judetean o solutie mai buna pentru descentralizare
      • -2 (4 voturi)    
        ... (Luni, 22 februarie 2016, 13:39)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui apa nu e uda

        Din cate stiu eu, in momentul de fata, grila e in functie de pretul de cumparare.

        Am sa-ti explic pe litere astfel incat sa inteleaga si restul minusachilor de pe HN:
        1. Eu cumpar o casa de 100.000 de euro.
        2. O vand lu' frate-miu cu 2 euro.
        1. El mi-o vinde inapoi cu 1 euro.
        Carevasazica platesc taxe pentru pretul de vanzare de 1 euro, ca asta-i ultima valoare de piata, right?

        Acuma e clar de ce Ciolos habar nu are despre ce vorbeste?

        Pe de alta parte, cum evalueaza si cine plateste evaluarea pentru toate casele din mediul rural?
        De unde stii daca casa-i din caramida sau chirpici, in ce stare este s.a.m.d?
        Trimiti notarii la plimbare pe coclauri?

        Deci, e clar ca Cilosica-i la furat?
        Adica, repet, e plutist si aiurist?
        • +2 (4 voturi)    
          nu ai inteles, n-ai ce sa explici (Luni, 22 februarie 2016, 13:57)

          apa nu e uda [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

          poti sa vinzi cu casa pe 2 lei, notarul te taxeaza la valoare de piata
          cauta pe goagal si poate pricepi
          • -2 (6 voturi)    
            ... (Luni, 22 februarie 2016, 14:15)

            pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui apa nu e uda

            Ba am ce.

            1. Tu spui de grila notarilor, Cilosica spune de valoare de piata. Daca-mi demonstrezi ca-s congruente iti dau un kil de aur.

            2. Vezi ca eu aminteam de casele de la tara. Care-s 80% din casele din Romania. Si care nu-s intrate in circuitul asta al notarilor.
            Cum o evaluezi?
            Trimiti notarul sa o masoare si sa vada daca-i din caramida sau chirpici sau te bazezi pe cuvantul omului?

            Stai jos, ai nota 2!
            hi hi hi hi hi
      • +2 (2 voturi)    
        asta e tare (Luni, 22 februarie 2016, 14:21)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui apa nu e uda

        ce are sula cu prefectura?!?
        prefectura e reprezentanta guvernului in teritoriu, consiliul judetean e guvernul local, ales separat, cu buget separat,etc. N-au nici o treaba una cu alta.
        • -1 (1 vot)    
          pai are (Luni, 22 februarie 2016, 15:28)

          apa nu e uda [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          pai are, ca daca e ales local are mai putina reprezentare a guvernului, deci "descentralizare"
          • +1 (1 vot)    
            Adica tu zici sa se desfiinteze prefectura (Luni, 22 februarie 2016, 16:20)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui apa nu e uda

            Si cine coordoneaza institutiile guvernamentale la nivel local???
            Parerea mea e ca prefectura are rolul ei, cu si consiliul judetean are rolul lui. Amestecindu-le iese o varza generala.
  • 0 (4 voturi)    
    Regionalizarea lui Dragnea (Luni, 22 februarie 2016, 12:30)

    ProLibertate-AntiMerkel [utilizator]

    Asta ne mai lipsea, baroni locali cu si mai multa putere, indiferent de ce se intampla la Bucuresti.
  • -1 (1 vot)    
    Alo, domnule premier! (Luni, 22 februarie 2016, 12:33)

    Johanis [utilizator]

    Ordonanta 70/2015 indeamna la afaceri pe persoana fizica. reamintesc faptul ca incasarea cash este limitata la 10.000 de lei pentru persoane juridice, respectiv 50.000 de lei pentru persoane fizice.
    Succes samsarilor de masini si persoanelor fizice care au umplut site-urile de anunturi gratuite. Sunt sute de mii de produse absolut noi puse la vanzare.
  • -3 (5 voturi)    
    Mai multi bani pompati in evaluatori? (Luni, 22 februarie 2016, 13:07)

    gugurila [utilizator]

    "impozitul pe proprietate sa ia in calcul valoarea de piata a imobilelor".

    Adica toata lumea sa cotizeze la inca un monopol de stat, al evaluatorilor de imobile?
    Daaa... cand avem o problema, mai inventam o hartie data de inca o organizatie de stat care papa bani. Si are motiv sa ia si spaga, ca sa evalueze imobilul la un pret cat mai mic.
    Du-te inapoi la Bruxeless, si ia si parlamentul cu tine.
    • +4 (4 voturi)    
      ... (Luni, 22 februarie 2016, 13:41)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui gugurila

      Se pare ce egzixta (sic) a masa de postaci care nu inteleg lucruri simple.
      Da manuiesc mouse-ul cu inversunare...
      Nu si circumvolutiunile...
      hi hi hi hi hi
      • 0 (2 voturi)    
        Titlu (Luni, 22 februarie 2016, 14:04)

        gugurila [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

        Matale esti evaluator sa inteleg :)
        • +2 (2 voturi)    
          ... (Luni, 22 februarie 2016, 14:18)

          pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui gugurila

          Neeee.
          Ba dimpotriva!
          Ai inteles invers...
  • +5 (5 voturi)    
    Nu-mi fac probleme ! (Luni, 22 februarie 2016, 14:10)

    Susufler0 [utilizator]

    Masuri proaste. "Norocul" e altul. Dupa decembrie oricare partid face guvernul nu va tine cont de propunerile tehnocratilor, nu neaparat pt ca o sa-si dea seama ca sunt proaste ci, pur si simplu, pt ca le vor inlocui cu ale lor, (care, poate vor fi si mai proaste !)
  • +1 (3 voturi)    
    bon... (Luni, 22 februarie 2016, 14:17)

    demaGOGU [utilizator]

    ..dar cine stabileste valoarea de "piata" a apartamentelor?

    in Ro nu exista "piata", doar mafie imobiliara formata din agenti, dezvoltatori dubiosi si speculanti
  • +2 (2 voturi)    
    :) (Luni, 22 februarie 2016, 15:35)

    Xorciser [utilizator]

    Cand in Romania 30% din imobile (terenuri + locuinte) nu sunt intabulate- ce rost are sa vorbesti despre impozitul pe PROPRIETATE?
    • 0 (2 voturi)    
      Are daca stii impartirea cu 0(zero barat) (Luni, 22 februarie 2016, 22:23)

      Miky113 [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      Ciolos vrea sa faca pe FatFrumis: sa rezolve o treaba de 100 ani intr-un an,
      Marea pierdere e ca a uitat de agricultura : peste tot apare doar ministrul transporturilor, sa ne spuna ce sapaturi arheologice a mai facut .

      Trebuie sa avem apa prin canale de aductiune, prin canale de irigatii constuite la fiecare capat de parcela. Altfel, nu avem nicio sansa”, mai spune Dimitrie Musca. ing de Curtici

      Major Alarm: Siret-Baragan Via Apia Channel
  • 0 (0 voturi)    
    sigur nu se va putea peste tot sa se ajunga la (Luni, 22 februarie 2016, 15:52)

    ..13 [utilizator]

    entități ce furnizează servicii publice la mai puțin de 3000/5000 de locuitori... Pentru ca sunt zone in care se inregistreaza o mare dispersie a locuitorilor.

    Un exemplu - Delta Dunarii. Deci solutii flexbile, cum zice a seful meu on case by case...

    Teoria ca teoria, dar practica ne mananca!
  • 0 (4 voturi)    
    În contextul actual ... (Luni, 22 februarie 2016, 17:04)

    Lomecuza [utilizator]

    ... Regiuonalizare = trădare de ţară. Punct.

    Ai priceput, eurocratule Cioloş?
  • +1 (5 voturi)    
    Reforma administrativa (Luni, 22 februarie 2016, 19:40)

    LiviuDogeanu [anonim]

    Sa se promoveze reforma administrativa, prin desfiintarea judetelor ceausiste si a structurilor centralizate din actualele resedinte de sorginte bolsevica, infiintarea concomitenta a 8-10 regiuni (fiecare regiune alegandu -si cate 2 senatori) si a celor 280 de colegii de vot (denumite provincii sau districte urbane si municipale) ca unice subdiviziuni ale regiunilor (formate in orasele si municipiile actuale cu eventualele localitati arondate, astfel incat sa avem un colegiu de vot pentru 66.000 de alegatori), fiecare oras sau municipiu urmand sa aiba cate 1-5 deputati (in raport cu numarul de colegii) alesi in parlament (constituit astfel din 280 deputati + maximum 20 senatori). Fara desfiintarea totala a structurilor ceausiste si fara redarea libertatii de initiativa, actiune si reprezentare egala si reala pentru toate orasele si municipiile din Romania, ne vom invarti permanent intr -un cerc vicios si vom continua sa avem 41 de centre de judet de factura proletcultista, cheltuitoare discretionare a banilor publici si totodata sedii ale baronilor neocomunisti si camarilei acestora, precum si alesi incompetenti si pusi pe capatuiala, promovati din structurile comuniste si securiste ramase in mare parte intacte, mereu aceiasi, promovati exclusiv de la centru. Si, in paralel, cateva sute de orase si municipii obediente, umilite, intimidate si santajate, subordonate si subdezvoltate, paupere, paralizate economic si cultural, condamante la un anonimat nedemn si nemeritat, aflate intr -o perpetua dependenta fata de actualele asa -zise resedinte de judet stabilite de carmaci si nomenclatura sa in 1968. Vom pecetlui astfel o Romanie a mafiei structurilor judetene, nedezvoltata armonios, nedreapta cu propriile sale comunitati, sfasiata de 41 de grupuri de interese, cu structuri administrative medievale si comuniste evidente, cu alesi incompetenti si amorali obsedati exclusiv de putere si bani si promovati din tata in fiu.
  • +1 (1 vot)    
    stupid question (Marţi, 23 februarie 2016, 1:55)

    stefan2008 [utilizator]

    Ce-s "GAL-urile" ?
  • 0 (2 voturi)    
    Regionalizare prin încălcarea constituției (Marţi, 23 februarie 2016, 9:20)

    stos [utilizator]

    Primministrul Dacian Cioloș vrea să regionalizeze ca UDMR-ul, prin încălcarea constituției.
    Un cititor, de mai sus, spune că parlamentarii nu au pregătirea suficientă pentru a concepe un asemenea proiect. Îl contrezic, spunînd-ui că nici funcționarii guver
    namentali trimiși de FMI, nu au acestă pregătire. La fel, nu înțeleg de ce să modificăm constituția sau să regio
    nalizăm prin consens, pentru că așa direcționează UE.
    Cred că trebuie să ne revenim și să avem grije de țara
    noastră. Ajunge deja. cîte cadouri am făcut străinilor.
  • +2 (2 voturi)    
    Orice localitate trebuie să se autofinanțeze. (Marţi, 23 februarie 2016, 9:58)

    asavreau [utilizator]

    Taxele și impozitele trebuie stabilite încât să se asigure acoperirea tuturor cheltuielilor necesare localității.Așa se termină cu propunerile mincinoase,hazardate,că vor face și vor drege.Va apar imediat întrebarea,cât costă?Cine plătește?Chiar ne trebuie minunea propusă?!
  • 0 (0 voturi)    
    DL. CIOLOS (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:35)

    jidanul [utilizator]

    Pare foarte usor sa spui CJ-urile devin Consiliu Regional si alte bla-bla-uri. Numai ca CJ are in subordinea sa diferite directii, care functioneaza in stransa legatura cu aparatul unui CJ. Logic ar fi ca Institutile Prefectului sa fofrmeze o unitate administrativa regionala care sa preia din atributile consililor judetene, cum ar fi obtinerea de fonduri europene pentru diferite lucrari de pe teritoriul consililor judetene. O institutie a prefectului are un numar mai redus de angajati decat un consiliul judetean. Pentru infiintarea unui consiliu regional se pune problema si de spatii, birotica si logistica. Transformarea CJ-urilor in consilii regionale ar crea un mamut administrativ, pecand transformarea institutilor prefectului intr-o prefectura regionala ar fi mult mai logica si normala. Se vede din modul de abordare al d-lui Ciolos si a guvernului sau ca sunt rupti total de realitatile Romaniei, de sistemul administrativ-teritorial al tarii, de salarizarea (dezastruoasa )din sistemul administrativ, de neplata orelor suplimentare si de multe alte lucruri. Mi-e teama ca emanatia "strazii", adica, "guvernul meu", a lui K.W. Johannis este un guvern mult mai incompetent si mai incapabil decat guvernul Boc care a fost cel mai ticalos si mai prost guvern pentru poporul roman de dupa 1989.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version