​ANAF va simplifica si mai mult Declaratia 088 privind inregistrarea firmelor ca platitoare de TVA. Vor disparea contractele de sediu si documentele de venit

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 8 iunie 2016, 14:01 Economie | Finanţe

ANAF va adopta cel mai probabil de la 1 iulie o noua versiunea a Declaratiei 088 (Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA) simplificata de actuala versiune pusa de Fisc in dezbatere publica, a declarat presedintele institutiei, Dragos Doros, intr-un interviu pentru HotNews.ro.

Ce va fi eliminat din actuala versiune?

"Ne gandim foarte serios sa eliminam contractele de sediu sau documentele de venit sau evidentele unor datorii anterioare ale firmelor detinute de catre cei care vor sa obtina cod de TVA. Nu vom pierde informatia, ci o vom obtine de la alte institutii, de acolo unde este disponibila", a spus Dragos Doros.

"Aceste diminuari de sarcina administrativa se vor face in marea majoritate a cazurilor. Acolo unde, in urma unor analize de risc, va fi nevoie de informatii suplimentare, vom proceda la convocarea individuala a acelui contribuabili. Noua forma probabil ca va intra in vigoare - cu aceste simplificari - de la 1 iulie", a mai spus presedintele ANAF.

"Noi deja am scos o forma simplificata, la sectiunea Transparenta decizionala. Dupa ce am pus in dezbatere publica proiectul, am avut dialoguri cu reprezentantilor mediului de afaceri, acestia venind cu propuneri legate de gestiunea de zi cu zi a acestui formular. Ma refer la cantitatea de documente care trebuie adusa odata cu depunerea lui. Noi ne-am concentrate pe aceasta cantitate de documente incercand sa o reducem cat mai mult. Am avut dialoguri cu institutii ale statului care detin aceasta informative, incercand sa o obtinem de acolo", a explicat Doros.












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
2655 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    mare simplificare (Miercuri, 8 iunie 2016, 17:45)

    Nevermind [utilizator]

    Nu vreti voi mai bine sa dati punctajul ala secret? Sau sa scoateti de la penalizare o societate declarata inactiva de maretul vostru sistem? Prin inactiva nu ma refer pe cele pe care s-au facut manevre... alea se vad oricum. Sau se ignora, daca e detinuta de cine trebuie.

    Si "interviul" e o vrajeala proasta tipica statului. Sa ceri plan de afaceri unei firme cu activitate de x ani si rulaj deloc neglijabil, este o prostie marca anaf. Si asta la schimbare de sediu...


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri