ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) anunta o noua simplificare a Declaratiei 088, prin diminuarea numarului de intrebari si eliminarea obligatiei de a anexa sapte tipuri de documente: act privind sediul social, act privind sediul secundar, act privind domiciliul fiscal, contract de munca, adeverinta de venit, extras de cont si diploma de studii.

In plus, Fiscul anunta incadrarea veniturilor administratorilor in categorii generice fara precizarea sumelor si facilitarea declararii situatiilor de insolventa, potrivit unui comunicat de presa.

Astfel, daca in prezent formularul contine 20 intrebari si este necesara anexarea a 11 tipuri de documente in total, incepand cu 1 iulie 2016 Declaratia 088 va avea 13 intrebari, fiind necesara anexarea a doar patru tipuri de documente in total.

Fiscul precizeaza ca informatiile rezultate din Declaratia 088 sunt analizate doar agregat, in ansamblul lor, printr-un algoritm informatic automatizat, iar evaluarea izolata a unui singur criteriu, precum nivelul studiilor, este irelevanta pentru atribuirea codului de TVA.

ANAF a publicat in 11 mai proiectul initial al Declaratiei 088, iar consultarile cu reprezentantii mediului de afaceri au continuat. ANAF a intensificat procesul de solutionare a problemelor tehnice, care blocau schimbul interinstitutional de informatii, si va publica proiectul actualizat in baza acestor consultari. In prezent, se analizeaza modalitatea tehnica a reducerii numarului declaratiilor prin preluarea informatiilor din D088 si in alte declaratii si formulare obligatorii.

Proiectele de acte normative, initiate de ANAF, sunt facute publice pe site-ul institutiei la adresa www.anaf.ro, domeniul INFO ANAF/ Transparenta decizionala.