Ministrul Mediului anunta o noua taxa de timbru. Cea platita va putea fi recuperata pe cale administrativa

de V.M.     HotNews.ro
Luni, 4 iulie 2016, 18:19 Economie | Finanţe

Cristiana Pasca - Palmer
Foto: Hotnews
Ministrul Mediului, Cristiana Palmer, a declarat luni ca Guvernul lucreaza la "o noua varianta de taxa de timbru", dupa declararea ca ilegala a celei actuale, iar romanii care au platit pana acum aceasta taxa de mediu o vor putea recupera pe cale administrativa, scrie Mediafax.

"Lucram la o noua varianta de taxa de timbru, avem un grup de lucru si sper ca pana in toamna, cand reintram in activitatea intensa pe domeniul acesta, sa venim cu o varianta care sper sa fie mai echitabila pentru toata lumea si inclusiv pentru principiul "poluatorul plateste", care este de fapt fundamentul unei astfel de taxe", a afirmat Palmer.

Intrebata ce se va intampla cu cei care au platit deja aceasta taxa, Palmer a raspuns ca in ministerul sau se lucreaza deja la o solutie.

"Curtea Europeana de Justitie a declarat ca taxa este ilegala si pana acum oamenii trebuiau sa dea statul in judecata ca sa isi recupereze banii. Anul acesta eu am introdus in mod special si am lucrat cu colegii, am facut un ordin de ministru comun ca sa dam posibilitatea ca si pe cale administrativa sa se recupereze acesti bani de catre cetateni si vom vedea ce formula vom avea in final, care sa fie modalitatea de a returna banii", a mai spus ministrul.

Conform unui comunicat din 13 iunie, Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor (MMAP) a luat act de Decizia Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) din 9 iunie 2016, cu referire la prevederile OUG 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule, iar in acest context a fost constituit un grup de lucru care analizeaza eventuala modificare a legislatiei existente, in concordanta cu reglementarile nationale si europene in vigoare, aminteste Agerpres.

"Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor (MMAP) a luat act de Decizia Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) din 9 iunie 2016, cu referire la prevederile OUG 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule. In fapt, conform Deciziei, CJUE declara ca nu se opune ca un stat membru sa instituie o taxa pe autovehicule care se aplica autovehiculelor rulate importate cu ocazia primei lor inmatriculari in acest stat membru si autovehiculelor deja inmatriculate in statul membru respectiv cu ocazia primei transcrieri in acelasi stat a dreptului de proprietate asupra acestora din urma. Totodata, Curtea se opune ca statul membru respectiv sa scuteasca de aceasta taxa autovehiculele deja inmatriculate pentru care a fost platita, dar nu a fost restituita o taxa in vigoare anterior declarata incompatibila cu dreptul Uniunii", mentioneaza sursa citata.


Citeste mai multe despre   











[P] Foodpanda recomanda:Cele mai gustoase preparate de sezon, care te incalzesc si te mentin in forma

Toamna nu-i ca vara, dar, cu siguranta, este mai bogata! De ce? Pentru ca toamna se numara OFERTELE foodpanda! Astfel, acum poti comanda convenabil cele mai gustoase preparate de sezon, care te incalzesc si te mentin in forma!
10350 vizualizari
  • +13 (19 voturi)    
    Bag-o in pretul carburantului desteptule! 1 ecent (Luni, 4 iulie 2016, 18:32)

    UnOarecare [utilizator]

    Cine arde litrul ala de combustibil a platit taxa cand l-a cumparat iar cine nu polueaza nu plateste!
    Altfel e tot o acciza/impozitare mascata pe autovehicule!
    • 0 (12 voturi)    
      cum sa nu (Luni, 4 iulie 2016, 21:33)

      ijohn [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

      Cei cu euro 6 vor plati la fel ca cei cu euro 2 sau non euro. Pai e corect ?
      • +5 (7 voturi)    
        Da' taxe vamale pentru mașini e corect? (Marţi, 5 iulie 2016, 0:22)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui ijohn

        Taxa asta nu e decât o taxă vamală mascată care nu are ce căuta într-o țară UE. Iar dacă ai mașină Euro 6, o ai fiindcă a fost obligatorie pentru producătorii auto norma Euro 6. Nu e meritul tu personal, iar producătorul de automobile nu poate fabrica mașini Euro 2, oricât de mult i-ar conveni.

        Taxa asta e una dintre cauzele pentru care parcul auto din RO e atât de vechi, iar dacă vrei facilități fiscale pentru Euro 6 alea se pot acorda din impozitul anual. Nu punând taxe vamale mascate.
        • 0 (0 voturi)    
          euro6 (Miercuri, 6 iulie 2016, 21:48)

          Tuning [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Cel cu euro6 polueaza mai putin dar tot polueaza.
      • +6 (8 voturi)    
        pai (Marţi, 5 iulie 2016, 7:37)

        spy [utilizator] i-a raspuns lui ijohn

        si daca mergi cu o masina 1 km sau 100.000 km taxa e aceeasi, nici asta nu e corect
    • +6 (8 voturi)    
      Nu se poate mai corect (Luni, 4 iulie 2016, 22:57)

      Kap [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

      Așa este, o metodă mai corectă nu cred să poată fi aplicată. Și-n mod normal ar trebui plătiți ăștia câțiva cenți (la gaz puțin, la benzină mai mult apoi la motorină și mai mult - conform poluării) și nu ar mai trebui plătiți ĂIA 7 cenți puși cu japca de Tonta și care sunt luați în continuare pe o MINCIUNĂ, că n-a văazut nimeni vreun drum sau pod făcut din banii ăia!
      Iar nenorociții de la APIA (pretenarii din trecut, pe interes, ai Moliceanului) să-și vadă lungul nasului și să nu mai ceară impozit anual, că atunci chiar ne bulgărim toți!
  • +6 (10 voturi)    
    Statul se comporta ca un excroc... (Luni, 4 iulie 2016, 21:12)

    BPM [utilizator]

    ... intai ne pune sa platim o taxa de prima inmatriculare promitand ca banii vor fi folositi la constructia de autostrazi si pentru reducerea efectelor poluarii - bombonica sugus! - nici autostrazi nici combaterea efectelor poluarii...Nu stie nici dreaq pe ce s-au cheltuit banii...

    Statul ne da posibilitatea sa ne recuperam taxa de prima inmatriculare pe cale administrativa dupa ani si ani (cata marinimie) - iar pentru prostii care au platit-o taxa nu este purtatoare de dobanda (la recuperare) cum sunt de exemplu penalitatile de intarziere la plata oricarei dari la stat...

    Dupa care excrocul stat ne spune: "stati ca cei de la Bruxelles ne-au spus ca nu este asezata corect"... trebuie sa o bagam in pretul carburantilor ca sa plateasca toti care folosesc masinile, deci la pretul super accizat al combustibilului (ca vorba aia din asta traieste excrocul stat - si din taxa clawback de la medicamente) mai adaugam o taxa...
    Mare excroc statul asta...
    • -4 (6 voturi)    
      alehandro_xblue@yahoo.com (Luni, 4 iulie 2016, 23:25)

      ArdeleanuAlexandru [anonim] i-a raspuns lui BPM

      Taxa este dicta de la UE si doamna Palmer la fel!!

      Ne vor baga pt toti posesorii auto in benzina plus si in rovigneta !!
      Ca sa ne mulga si mai mult!!
      Bancheri evrei si corporatii multinationale controleaza Europa,incat le convine sa ne toace resursele si sa ne saraceasca!!
  • +3 (5 voturi)    
    alta hotie! (Marţi, 5 iulie 2016, 7:31)

    DanBo1 [anonim]

    Nu inteleg...de ce se restituie taxa auto in 5 ani? Noi cei care am fost obligati sa platim aceasta taxa, am platit-o pe loc...nu in 5 ani, nu in rate. O alta hotie tipic romaneasca!
    • +1 (1 vot)    
      Recomandare SMART (Marţi, 5 iulie 2016, 13:39)

      Geo6101 [utilizator] i-a raspuns lui DanBo1

      Nu platiti impozitele un an sau doi, apoi faceti cererea de restituire a taxei. Dupa procedura, mai intai se scad datoriile, apoi, daca mai ramane ceva, se restituie in cinci ani
  • -3 (5 voturi)    
    Atentie la PALMER (Marţi, 5 iulie 2016, 7:51)

    sun [utilizator]

    Din cate am observat (si sunt batran) aceasta este cea mai tupeista si inselatoare persoana din guvern. Probabil are sustinerea evreilor! O sa va faca o lege de o sa va crape ficatul! asa cum a facut si cu hotia din Parcul Vacaresti !
  • +1 (3 voturi)    
    alta modificare, alte escrocherie (Marţi, 5 iulie 2016, 8:52)

    tropotaru [utilizator]

    sa nu va asteptati sa modifice legea cu bun simţ sau in conformitate cu Deciziile Curtii Europene. In niciun caz!
    Va urma o hotarare de guvern la fel de vicleana, care sa dea doar aparenta unei restituiri a vechilor taxe, ministrul mediului o va prezenta ca pe o victorie a legalitatii dar, cand vom citi normele de aplicare, vom observa o puzderie de dispozitii contrare.

    Adica ministrul declara si va declara ca toti cei care au platiti vechile taxe le vor recupera, iar normele metodologice de aplicare vor detalia cateva mici excluderi, suficiente insa ca 90% sa nu-si poata recupera taxele platite. De exemplu, daca ai vandut masina nu poti recupera nici tu taxa, pentru ca nu mai ai masina, dar nici cumparatorul, pentru ca n-a platit-o el. Iar d-na ministru se va lauda, minţind, ca restituie taxa tuturor celor care-au platit-o.

    O lege corecta ar fi aceea care, in textul sau, n-ar cuprinde nicio definitie a primei inmatriculari si n-ar face nicio referire la vechile taxe sau la precedentele inmatriculari in tara sau in strainatate. O lege corecta ar impune plata timbrului pentru orice masina inmatriculata in Romania, indiferent cand si cum a fost inmatriculata.

    Altfel principiul "poluatorul plateste" va fi in continuare acelasi de pana acum: "poluatorul plateste uneori, dar nu intotdeauna".
  • 0 (2 voturi)    
    CERTITUDINI. ABERATII.SOLUTII. (Marţi, 5 iulie 2016, 10:49)

    Johanis [utilizator]

    Certitudini
    1. Orice taxa de mediu/poluare/prima inmatriculare/timbru a fost ILEGALA deoarece a avut caracter discriminatoriu. nu a fost decat o taxa pe tranzactie, platita numai de cei care au achizitionat o masina dupa anul 2007, anul aderarii la UE cand taxele vamale au fost eliminate.
    2. Discriminarea a fost intre masinile deja inmatriculate si cele care se aflau la prima inmatriculare in tara noastra. Apoi aceeasi discriminare a fost intre cele noi (scutite de plata acestei taxe) si sh. Ultima varianta, timbrul de mediu, a eliminat aceasta discriminare, aplicandu-se si la cele deja inmatriculate, dar care-si schimba proprietarul. Discriminarea s-a pastrat din cauza faptului ca se supuneau acetei taxari numai masinile care-si schimbau proprietarul. Deci a devenit o taxa pe tranzactie, cele netranzactionate, circuland, poluand, dar neplatind nimic.
    3. Ordonanta Ponta care restituia taxele de mediu, esalonat, in 5 ani a fost si ea, firesc, declarata ilegala.
    4. In pretul combustibilului nu se poate pune o noua taxa de mediu din cauza faptului ca deja exista asa ceva. una din componentele pretului combustibilului are destinatia fondului de mediu.
    5. Foarte dureros, mediul s-a degradat constant, destinatia acestor taxe a fost total deviata, banii au fost tocati pe alte lucruri.
    Aberatii.
    1. Desi declarata ILEGALA, taxa de mediu (TIMBRUL) inca se incaseaza. Si asta in conditiile in care Guvernul, prin vocea celui mai slab ministru al sau, a recunsocut ilegalitatea acesteia si ca ea va fi restituita, la fel ca precedentele taxe destinate mediului. Normal ar fi fost ca pana la gasirea unor solutii legale, aceasta taxa sa nu mai fie incasata.
    2. Toate guvernele care au condus Romania dupa 2007 au instituit taxa de mediu ca fiind platibila O SINGURA DATA. Si numai de catre autovehiculele care sunt la prima inmatriculare in Ro.
    este ABERANT sa nu-ti doresti sa incasezi, ca orice alta taxa, in fiecare an si de la tot parcul auto.
    • -3 (3 voturi)    
      SOLUTII. (Marţi, 5 iulie 2016, 12:16)

      Johanis [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      Alaturi de impozitul pe masina, fiecare posesor de auto va achita o taxa de mediu, fara discriminare, fara reduceri aplicate autoutilitarelor sau altor categorii. Exceptie pot face masinile de epoca si cele destinate transportului persoanelor cu handicap.
      O taxa anuala, suportabila, calculata in functie de capacitatea motorului (cilindree) si norma de poluare.
      Simplu, fara multe virgule, fara loc de interpretari. Tot ce are motor polueaza.
      Si ca sa nu mai piarda timp doamna ministru, sa nu mai se speteasca muncind o intreaga comisie de bugetari platiti din taxele noastre, ii recomand acesteia sa cumpere de la APIA situatia parcului auto la sfarsit de 2015 (costa 650 de euro - vezi link http://www.apia.ro/publicatii/analize-parc-vehicule/). Astfel va putea calcula doamna ministru si intreaga comisie ministeriala ce suma fabuloasa va incasa mediul in fiecare an, fara discriminare, legal si decent.

      Propunere taxa de mediu
      – 1 Leu /10 cm cubi pentru norma Euro 5
      – 1,5 lei /10 cm cubi pentru norma Euro 4
      – 2 lei /10 cm cubi pentru norma Euro 3
      – 2,5 /10 cm cubi pentru norma Euro 2
      O simpla simulare pentru o taxa anuala medie de 50 de euro, pentru un parc de peste 6 milioane de vehicule, ne arata ca in fiecare an fondul de mediu poate 300 de milioane de euro.
      • +3 (3 voturi)    
        Taxa trebuie inclusa in pretul benzinei (Marţi, 5 iulie 2016, 13:18)

        tropotaru [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

        Chiar daca exista deja o taxa de mediu, aceea trebuie majorata astfel incat sa includa si timbrul de mediu.

        Este buna propunerea ta de defalcare a taxei pe clasa de poluare euro2, 3, 4, 5, 6 dar imposibil de aplicat, asa ca ramane viabila doar varianta de mai sus.

        Este incorect sa raportezi taxa la capacitatea cilindrica. O masina polueaza proportional cu distanta parcursa, nicidecum cu cilindreea. Nici raportat la puterea motorului nu e corect, din acelasi motiv.
        Exista o taxa diferentiata pe cilindree, se numeste impozitul auto, achitat anual catre primarie.
        • -1 (1 vot)    
          Eroare. (Marţi, 5 iulie 2016, 15:31)

          Johanis [utilizator] i-a raspuns lui tropotaru

          Emisiile de CO2 sunt direct proportionale cu capacitatea motorului.
          Mai simplu spus, un VW Golf III cu motor 1400 cm si norma de poluare Euro 3 va polua mai putin decat un VW Touareg cu motor de 3000 cm si norma de poluare Euro 3.
          • 0 (0 voturi)    
            emisiile de CO2 (Marţi, 5 iulie 2016, 16:36)

            tropotaru [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

            sunt strict proportionale cu consumul de combustibil. De-aia am zis ca depind de distanta parcursa.

            Verifica aici cum se calculeaza emisiile de CO2 portind de la consumul mixt de combustibil: http://www.totalauto.ro/2008/04/21/emisii-co2-un-mic-truc-neoficial/
      • +3 (3 voturi)    
        Nu mai propuneți aberații (Marţi, 5 iulie 2016, 13:21)

        Kap [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

        Așa zisul impozit care să includă taxa pe poluare ar fi DISCRIMINATORIU!
        E chiar atât de greu de priceput că o mașină euro 2 care circulă 3-5.000 de km pe an nu are cum să polueze nici pe departe cât un euro 5 care merge 40-50.000 km pe an?
        Asemenea mizerii sunt propuse de către samsarii de mașini noi (APIA) care ar avea numai de câștigat dacă toți posesorii de mașini ar fi împinși de acest impozit către o mașină mai nouă.

        Simpla evoluție a mașinilor descurajează utilizarea îndelungată a unor modele vechi: cine își dorește să aibă o mașină veche care să consume și pentru care să plătească în combustibil mai mult decât la una nouă, mai eficientă? Nu există variantă mai corectă a taxei de poluare decât cea în combustibili, proporțională cu poluarea rezultată la arderea fiecăruia!
        • 0 (0 voturi)    
          3 erori (Marţi, 5 iulie 2016, 15:40)

          Johanis [utilizator] i-a raspuns lui Kap

          1. Cei care vand masini noi nu pot fi considerati samsari. ei sunt dealeri. Nu fac parte din aceasta breasla, dar sa fim corecti!
          2. Sunt foarte multe masini care nu mai circula si, implicit, nu polueaza. Perfect de acord. Dar acestea ocupa zeci de mii de locuri de parcare. Cunosc cazuri de batranei care au doua masini desi nu mai circula cu niciuna. O prostie. In timp ce tinerii activi nu au unde sa-si parcheze masinile pe care le folosesc zilnic. La noi, daca platesti impozit, nimeni nu te obliga sa platesti si asigurare si mediu, pentru ca nu circuli. Pare ok, dar ne-am umplut de rable care nu se mai misca deloc.
          3. Toata lumea isi doreste masini noi, conditia esentiala este sa ai cu ce platesti aceasta dorinta. fiecare isi cumpara dupa posibilitati.

          Varianta colectarii acestei taxe in pretul combustibilului pare una absolut corecta, dar, pentru ca exista un dar, acest lucru nu va diferentia masinile foarte poluante, de cele care au emisii rezonabile. Adica aceeasi taxa va fi platita intr-un litru de motorina si de o masina cu Euro 2 si de una cu Euro 6.
          Si atunci ce faci sa descurajezi importul de rable poluante?
          • 0 (2 voturi)    
            Nu e perfectă, dar variantă mai bună nu există (Marţi, 5 iulie 2016, 17:06)

            Kap [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

            Nu-s erori deloc:
            1. Sunt foarte multe cazuri așa că generalizez: în România comportamentul dealerilor nu diferă mult de cel al samsarilor PF (vând și mașini rulate, de multe ori mânărite, refolosesc piese uzate sau mimează schimbarea lor pe bani grei și multe alte potlogării). În plus sunt organizați într-un cartel puternic (APIA) care a avut acces la guvernare (Moliceanu și mizeria de taxă pe care a inițiat-o) și care presează guvernul pentru a introduce mijloace de constrângere a românilor spre mașini noi.
            2. Mașinile care nu rulează, cât timp nu staționează pe carosabil n-au nici o legătură cu poluarea. Asta e o problemă specifică în câteva orașe și e cu totul altă problemă, nu-și are locul în această discuție.
            3. Fiecare litru ars generează poluare. E adevărat, mașinile mai noi au catalizatoare.
            Însă mașinile noi sunt mai eficiente. Un euro 2 de 90 de cai era înainte de 2000 cmc și consuma 10-11 litri la sută. Azi 90 de cai sunt scoși din motoare de 0,9 sau 1.2 cmc, care consumă cam 7%. Mai puțini litri consumați, mai mică taxa plătită prin combustibil.
            Iar din banii strânși se pot subvenționa aducerea motoarelor mai vechi de euro 4 să zicem la această normă, gratuit. Iar cei prinși în trafic fără catalizatoare ar putea fi amendați grav, nu ca azi, când cu ipocrizie ne mândrim cu euro 4 sau 5 dar de fapt multe mașini circulă cu filtrele de particule dezactivate.

            Și haide să nu mai umblăm cu prostia asta cu ”importăm rable poluante”, aruncată maselor de Moliceanu ca să dezbine lumea și el să treacă legea abuzivă dată cu dedicație. Atâta ne permitem, astea sunt mașinile, măcar să ne asigurăm că sunt în stare tehnică bună. Când o sări salariul mediu de 1000 EURO poate mai discutăm, din taxa în combustibil va putea fi subvenționată rabla în continuare.
  • +1 (3 voturi)    
    Taxa pe prostie nu avem (Marţi, 5 iulie 2016, 12:25)

    mihai_cta [utilizator]

    Pai dna minustru, la toamna sunt alegeri parlamentare si nu mai apucati sa implementati nimic. Nu va mai jucati cu banii si nervii nostrii. Pana la toamna poate este mai bine sa va dati demisia sa vina cineva mai capabil care sa-si asume raspunderea functiei.
  • +2 (4 voturi)    
    FRAIERI SI RAI (Marţi, 5 iulie 2016, 14:06)

    sun [utilizator]

    Astia sunteti! Taxa asta a fost introdusa sa apere Dacia si pe importatorii de masini noi! Ii doare in ... pe cei ce fac legile de poluare ! asta este gogorita pentru fraieri ca voi!
    • +1 (1 vot)    
      taxa (Miercuri, 6 iulie 2016, 21:39)

      Tuning [utilizator] i-a raspuns lui sun

      Este foarte clar,aceasta taxa este pentru a proteja DACIA.Daca s-ar dori sa fie pentru poluare sau pentru bani la buget s-ar introduce in pretul carburantului,conform principiului poluatorul plateste.
  • -1 (1 vot)    
    Protectie DACIA (Miercuri, 6 iulie 2016, 22:13)

    Tuning [utilizator]

    Francezii isi doresc ca toti romanii sa circule cu DACIA.Daca scoatem taxa ei vor pleca!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi