Primele amanunte despre noul impozit global: Guvernul vrea impozit de 10% incepand din 2018, aplicabil venitului global al unei gospodarii. Statul va angaja consultanti fiscali

de Red. Stiri     HotNews.ro
Miercuri, 12 aprilie 2017, 17:26 Economie | Finanţe

Viorel Stefan, ministrul Finantelor
Foto: Agerpres
Ministrul Finantelor, Viorel Stefan, a confirmat miercuri ca in minister se lucreaza de doua luni la modificarea Codului Fiscal in vederea impozitului global. Informatia a fost publicata marti in exclusivitate de HotNews.ro. Viorel Stefan a mai anuntat ca Guvernul vrea sa scada cota unica de la 16% la 10% incepand cu 1 ianuarie 2018, urmand ca aceasta cota de impozitare sa se aplice venitului global al unei gospodarii. "Pe langa cota unica de impozitare de 10%, va exista o facilitate de impozitare cu 0% pentru veniturile sub 2000 de lei", a mai anuntat Viorel Stefan.

Stefan a explicat si notiunea de gospodarie: un grup de persoane, indiferent daca sunt rude sau nu, care au un patrimoniu comun.

Ministrul a mai spus ca prin introducerea impozitului pe venitul global se vor putea deduce din baza de impozitare diferite cheltuieli, precum sumele platite pentru scheme de pensii private, asigurarile de sanatate, studii scolare ale copiilor. "Vorbim de aceeasi cota unica de 16% si intentia e ca din 1 ianuarie 2018 sa fie 10% si sa aplice la veniturile globalizate, indiferent de sursa de provenienta, pentru ca doar asa putem introduce sistemul de deduceri fiscale", a declarat Viorel Stefan.

"Daca vrem dezvoltarea pensiilor private, trebuie sa facem deductibile contributiile la pensii private. Daca vrem sa stimulam anumite programe educationale, trebuie sa le facem deductibile. Se poate merge pana la a determina un anume comportament al cetatenilor: daca ai adus bonuri fiscale de un anume volum, poti sa beneficiezi de o anumita deductibilitate".

Viorel Stefan a mai spus ca grupul de lucru din Ministerul Finantelor lucreaza inca la proiect, un prim draft fiind inmanat astazi Coalitiei pentru Dezvoltarea Romaniei. El a mai spus ca spera ca proiectul sa fie gata "in scurt timp" pentru a fi pus in discutie publica.

De unde vom face rost de atatia consultanti fiscali? Viorel Stefan: "ANAF are 30.000 de angajati, o parte vor deveni consultanti fiscali. Mai avem o Camera a Consultantilor Fiscali. E adevarat ca ei dau consultanta in business, dar poate ca in timp vor merge si spre persoane fizice. Noi oferim aceasta posibilitate; daca nu e atractiva, nu e obligatorie".

Cum isi va calcula un contribuabil impozitul pe care il are de plata? "La final de an, consultantul fiscal iti face dosarul. Daca ai tinut bonurile, e posibil sa beneficiezi de deductibilitate la calculul impozitului pe venitul fiscal".

"Vom promova institutia consultantului fiscal, nu angajat de contribuabil. Statul va angaja consultanti care-si vor oferi serviciile gratuit. In acelasi context a aparut necesitatea introducerii notiunii de gospodarie: un grup, indiferent daca sunt rude sau nu, constitutie un patrimoniu comun, se inregistreaza la fisc. Se are ca subiect de impunere gospodaria inregistrata fiscal", a mai spus Viorel Stefan.











17330 vizualizari

  • +6 (14 voturi)    
    adica deducerile fiscale (Miercuri, 12 aprilie 2017, 17:38)

    MConstantin [utilizator]

    sa fie pentru gospodarii, dar nu si pentru persoane singure?

    Altfel nu are sens inventarea notiunii de gospodarie.

    Nu sint de acord cu pensiile private obligatorii. Si nici cu garantia statului pentru acele fonduri. Sa lasam banii oamenilor sa decida ei cum ii adminstreaza, nu sa ii obligam sa isi dea munca pe mana unor terti.

    "Stimulam programe educationale", adica statul sa stimuleze firme private care asigura "programe educationale". Adica sa stimuleze fundul mare unor privati. Iar nu sint de acord.
    Doar Programul Educational desfasurat de stat trebuie sustinut cu bani de la buget. Altfel banii sa duc la niste privati dubiosi care dau spagi functionarilor de stat.
    • +2 (2 voturi)    
      P$D = adunatura de borfasi (Joi, 13 aprilie 2017, 9:57)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui MConstantin

      Nu stiu cum sa mai faca ca sa jefuiasca pe micul contribuabil. Pe de alta parte promit marea cu sarea prostanacilor care ii voteaza traditional. Poape, poate scapa infractorul condamnat Dragnea de dosarele penale.....
  • +29 (31 voturi)    
    impozite (Miercuri, 12 aprilie 2017, 17:39)

    nimrod [utilizator]

    Stimati pesedisti, eu nu inteleg de ce va tot ascundeti dupa degete. Bagati, dom'le, cote de nesuportat, ca pe timpul lui Gheorghiu-Dej sa terminati cu chiaburimea asta de tip nou! Abia astept sa ramaneti cu bugetarii de gat fiindca pare-se ca n-ati inteles, totusi, de unde vin banii.
  • +32 (34 voturi)    
    Cel mai tare Guvern (Miercuri, 12 aprilie 2017, 17:46)

    Snitzelvienez [utilizator]

    Maresti salariile la bugetari si apoi supra-impozitezi toata populatia
    • -2 (6 voturi)    
      nu supraimpoziteaza toata populatia (Joi, 13 aprilie 2017, 0:54)

      GeoBogdan [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

      ci doar pe cei care au de unde sa dea, impoziteaza cu precadere capitalul. Exact ce a votat lumea.
      Consultantul fiscal este denumirea diplomatica, moderna, a vechiului perceptor, pentru cine a prins perioada comunista.
      Probabil consultantul va cunoaste personal "gospodariile" arondate, si va crea un impozit destul de personalizat, in functie de ce are fiecare: salarii, active bancare, credite, imobile, masini, etc.
      Ma gandesc ca pentru asta e nevoie de acea "declaratie de patrimoniu" pe care trebuie sa o depuna fiecare - ca sa nu ii zica declaratie de avere, ca suna urat :)
      Eventual daca nu ai de unde sa platesti suma stabilita, consultantul personal si obligatoriu te va "consilia" sa-ti mai vinzi un teren, o masina daca ai mai multe, etc

      Orice ar zice lumea, dupa aproape 30 de ani de capitalism dezordonat, s-a ajuns la discrepante sociale cam mari, care trebuiesc corectate intr-un fel.

      Cred ca este cea mai mare schimbare de paradigma de la Revolutie, si explica in clar de unde va face guvernul rost de bani pentru toate masurile din legea salarizarii. Si cred ca se va si implementa, timing-ul e propice (banuiesc ca sustinerea e mare si in randul populatiei) , PR-ul e excelent, planul pare bine gandit (si nu o banuiesc pe Vasilescu, e scris in PG, dar probabil ca nu l-a citit nimeni)
      Cu atata capital disponibil, guvernul va putea implementa si legea salarizarii, si va putea demara si investitii masive de infrastructura.
      Sa vedem cum va iesi in practica.
      • 0 (0 voturi)    
        E incredibil (Joi, 13 aprilie 2017, 19:01)

        mopsu [utilizator] i-a raspuns lui GeoBogdan

        cum un cetatean roman, care nu-i chior, care vede realitatea pe strada ,sa enumere asa măgării... N-ai pic de rușine ?
  • +22 (26 voturi)    
    Inca un loc unde sa stai la coada cu dosarul.... (Miercuri, 12 aprilie 2017, 17:46)

    taro [utilizator]

    Se vede ca tara de condusa de PSD. Dragnea a scos 100 de taxe si le-a inlocuit cu o singura taxa mare care o plateste toata lumea.

    In final cum o sa functioneze impozitul PSD, platesti impozit lunar de 16% si la final de an mai platesti inca o data 10%?
  • +22 (24 voturi)    
    No acum sa vezi (Miercuri, 12 aprilie 2017, 17:48)

    mitg [utilizator]

    "Statul va angaja consultanti fiscali"

    Devine din ce in ce mai clar ca noi nu meritam sa avem tara noastra proprie, ca "stim decat" sa ne batem joc de ea.
  • -26 (34 voturi)    
    Extra (Miercuri, 12 aprilie 2017, 18:14)

    SRA [utilizator]

    Idéea nu este rea!

    Familiile in menanj comun o singura declaratie de venituri !

    Se reduce birocratia, o singura declaratie de venituri !
    In plus se pot deduc cheltuelile pentru renovarea locuintei si cheltuelile medicale cu justificativ adica facturi !

    Este de apreciat aceasta idee la Olguta Vasilescu !
    Este un pas inainte, si sa nu se uite fiscalizarea variabila pana la o anumita suma,  impozit ZERO!

    Asa este si in ELVETIA !

    Felicitari stimata Doamna !
    • +20 (22 voturi)    
      S-au terminat servetelele? (Miercuri, 12 aprilie 2017, 19:04)

      Mustata lui Dragnea [anonim] i-a raspuns lui SRA

      mai ai ceva maroniu la gura.
    • +10 (12 voturi)    
      cred ca te inseli rau de tot (Miercuri, 12 aprilie 2017, 19:17)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui SRA

      pana acum erau niste deduceri fixe inainte de a aplica impozitul de 16%, acum te taxeaza cu 10% din total, daca nu vii cu bonuri, facturi - care nu se va merita sa le iei, ca nu vei castiga nimic si iti vei complica calculele.
      Adica cei care vor emite facturi pt reparatii, zugraveli, meditatii, cursuri, iti vor da 2 preturi, unul cu factura si unul fara, iar marea majoritate iti vor spune ca ei nu fac facturi, daca iti convine bine.
      • +1 (3 voturi)    
        in functie de controale si masuri punitive, (Joi, 13 aprilie 2017, 1:07)

        GeoBogdan [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        e posibil sa nu mai aiba curaj sa-ti dea fara factura.
        Oricum o consecinta va fi cresterea preturilor, adica inflatie, sa vedem cat de mare.
    • +5 (7 voturi)    
      ce (Miercuri, 12 aprilie 2017, 19:17)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui SRA

      treaba are holguta, ministrul muncii, cu stefan, ministrul finantelor si cu o impozitare fiscala care aopartine acestui domeniu?
      aaa, sa ne bagam in zeama asa de reclama electorala?
    • 0 (2 voturi)    
      Elvetia ???? 100 ani lumina ... (Miercuri, 12 aprilie 2017, 22:44)

      TRABI [utilizator] i-a raspuns lui SRA

      pardon , woody a uitat sa ne spuna daca-i pe spate sau in genunchi .....
    • 0 (0 voturi)    
      Simplul (Sâmbătă, 15 aprilie 2017, 22:49)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui SRA

      Doar faptul ca aceasta lege e data de o infractoare cercetata penal pt santaj si abuz in serviciu ... e suficient sa iti dai seama ca e o mizerie !
  • +26 (28 voturi)    
    O idee tampita care va disparea intr-o luna (Miercuri, 12 aprilie 2017, 18:23)

    MasP [anonim]

    Niste incompetenti care habar n-au ce inseamna sistemul de impozitare in SUA, cat e de complex si ce costuri implica pentru stat. In plus e total inaplicabil intr-o tara ca Romania unde comformarea benevola este ca si inexistenta. Inchipuiti-va ca un salariat primeste brutul in mana de la firma. Primul lucru pe care-l va face este sa evite sa plateasca vreun ban statului. O sa se tranzactioneze chitante si facturi false mai ceva ca in anii '90, in plus spagile catre consultantii fiscali or sa curga fluviu. Deci pot sa pun pariu pe 10000 ca nu se va aplica niciodata.
  • +18 (20 voturi)    
    Stiti in cine loviti? (Miercuri, 12 aprilie 2017, 18:29)

    Ptr52 [utilizator]

    In cei cu venituri medii.
    Dragnea a marit marja de impozit 0% la pensii pana la 2000 de lei DE PERSOANA.
    Acum voi ce faceti?
    De la 1 Feb 2017 la o pensie de 890+1450 , sotia si cu mine nu platim nimic.
    Inainte dadeam eu pentru CASS si Impozit cca 30+60 lei.
    Din 2018 inteleg ca o sa platim 234 lei pe luna.
    Halal gandire, dai inapoi 90 si iei 234.
  • +21 (23 voturi)    
    Am si eu o intrebare de 2 lei (Miercuri, 12 aprilie 2017, 18:37)

    MoemBius [utilizator]

    sa zicem ca am facut o cumparatura in interesul gospodariei in luna ianuarie a anului fiscal
    am primit un bon fiscal ....ca deobicei de la casa de marcat scrisa de o imprimanta termica in aprox 98% din cazuri
    La sfirsitul anului fiscal ma calific pentru deductibilitate si aleg produsul cu pricina
    Intamplator (sau nu) bonul de pe imprimanta termica ....cu pricina nu se mai vede nimic pe el

    Drept pentru care o sa beneficiez de ...deducibilitate .........la pastele cailor
    Cool
  • -7 (15 voturi)    
    nu tb sa reinventam roata... (Miercuri, 12 aprilie 2017, 18:37)

    demaGOGU [utilizator]

    ..sanatatea, educatia, ingrijirea copilului (childcare) sunt deductibile peste tot in Occident!

    alcoolul, tigarile si femeile, nu!
  • +3 (5 voturi)    
    citez : (Miercuri, 12 aprilie 2017, 19:25)

    nahir [utilizator]

    "... daca nu e atractiva, nu e obligatorie".
    e vorba de o lege care nu e obligatorie? pai de ce mai e lege?
    zice d-l Stefan "intentia e ca din 1 ianuarie 2018 sa fie 10% si sa aplice la veniturile globalizate, indiferent de sursa de provenienta". adica ati vrea sa obligati persoana fizica sa spuna sursa de provenienta a tuturor banilor? pai cine-i prost sa o faca daca n-a facut-o pana acum? daca-i o sursa din zona gri sau neagra, asa va ramane. ca urmare o sa faceti rost de bani din parti.
  • +2 (4 voturi)    
    impozitul pe venit global - :) (Miercuri, 12 aprilie 2017, 20:09)

    mihaitzateo [utilizator]

    Daca intr-o casa stau 4 frati si 2 parinti ,2 frati mai mici care nu muncesc, iar parintii si 2 frati lucreaza pe niste salarii nu foarte mari, gen 1300 ron net, pe luna, plus bonuri de masa.
    Atunci:
    Luand in calcul si alocatia si copiilor mai mici si bonurile de masa si venitul, vor trebuie platiti cam 600 ron pe luna,impozit.
    Pe salarii tot se va plati CAS si asa mai departe.
    Nu se va mai plati impozitul de 16% pe salarii, dar pe acela il platea angajatorul,nu angajatul.
    La noi se negociaza salariul net, nu salariul brut.
    Asta e un fel de bir universal.
    • +2 (4 voturi)    
      Nu-i chiar așa. (Miercuri, 12 aprilie 2017, 21:18)

      ionv [utilizator] i-a raspuns lui mihaitzateo

      Dacă te uiți mata pe fluturaș sau pe statul de plată ai să vezi că impozitul ți se reține de angajator. Faptul că dumneata negociezi venitul net e altceva.
  • +2 (6 voturi)    
    Mai sunt scutiti programatorii de impozit? (Miercuri, 12 aprilie 2017, 20:52)

    AmirSahred [anonim]

    Daca o "gospodarie" e compusa din cineva care lucreaza in IT si cineva nu lucreaza/sau castiga mai putin cum se va aplica impozitarea?

    Mie mi se pare ca indirect s-ar putea introduce si impozitarea pentru cei din IT in cazul asta.
    • 0 (0 voturi)    
      Capra vecinului (Sâmbătă, 15 aprilie 2017, 23:33)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui AmirSahred

      Realizezi mataluta ca unul din singurele lucruri pe care le exporta Romanistanul este creierul IT-istilor ?

      Ai dracu Aitistii astia ! Tin in spate doar 3 pensionari, 4 asistati sociali si vreo 5 angajati la stat degeaba, eu zic ca pot sa tina in spate mai mult, nu !

      2 miliarde de euro (5.6% din PIB) aduse in tara de acesti burghezi aitisti e o adevarata rusine catre populrul nemuncitor din Romanistan!

      sursa: http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/industria-itc-a-ajuns-la-56-din-pib-519750
    • 0 (0 voturi)    
      Scuze (Sâmbătă, 15 aprilie 2017, 23:36)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui AmirSahred

      Scuze Amir, am citit gresit comentariul tau si am raspuns acid!

      Da, ai dreptate, indirect o sa platesti mai mult impozit cu legea asta de cacao.
  • +5 (7 voturi)    
    pierdeti esenta (Miercuri, 12 aprilie 2017, 21:04)

    nelu_controcelu [utilizator]

    din toata gargara, va scapa un o singura sintagma "impunere" fiscala pe gospodarie ...

    Gheorghiu Dej, sa traiesi, ai urmasi de NADEDZDEJ ...
  • +8 (10 voturi)    
    cand or sa ramana in tara (Miercuri, 12 aprilie 2017, 21:14)

    Adran [utilizator]

    doar asistatii sociali cu politicienii pe care i-au votat, cine mai plateste impozite ?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri