Investitiile statului roman s-au prabusit: au scazut aproape la jumatate in primele sase luni ale anului

de C. Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 26 iulie 2017, 19:17 Economie | Finanţe

Infrastructura in Romania, lasata de izbeliste
Foto: Hotnews
Cheltuielile statului roman pentru investitii in primele sase luni ale anului au scazut aproape la jumatate fata de perioada similara a anului 2016, potrivit datelor oficiale de la Ministerul de Finante. Efectele scaderii dramatice a investitiilor in proiecte se vede si in piata, unde tot mai multe firme reclama lipsa marilor lucrari de infrastructura. Cheltuielile cu investitiile au fost sacrificate, potrivit cifrelor oficiale, in detrimentul cheltuielilor cu salariile si cu asistenta sociala.

In prima jumatate a acestui an, sub guvernul PSD-ALDE condus de Sorin Grindeanu, cheltuielile pentru investiții (care includ cheltuielile  de  capital,  precum si pe cele aferente programelor de dezvoltare finantate din surse interne si externe, au fost de 6 miliarde lei (0,7% din PIB), in timp ce anul trecut au fost de 11 miliarde de lei (1,5% din PIB).

Este pentru prima oara in ultimii cinci ani cand diferentele de la an la an sunt atat de mari la cheltuielile de investitii.

In aceeasi perioada, deficitul bugetar a crescut de la 3,9 miliarde de lei in 2016 la 6,3 miliarde de lei.
 
Cifrele oficiale facute publice astazi confirma o realitate economica reclamata de actorii economici in ultimele luni: guvernul a inghetat practic marile proiecte de infrastructura (rutiera, feroviara, energie, sportive etc). Tot mai multe companii de constructii, atat romanesti cat si straine, isi vad planurile de afaceri afectate de tergiversarea lucrarilor deja antamate sau de intarzierea licitarii unor noi proiecte.

Europarlamentarul Siegfried Mureşan (PMP) a criticat si el, intr-un comunicat, scaderea dramatica a investitiilor: "Veniturile la buget au crescut cu 8,8 miliarde de lei, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, cu toate acestea deficitul bugetar aproape s-a dublat, de la 3,9 miliarde de lei, la 6,3 miliarde de lei. Bani risipiţi pe cheltuieli iresponsabile, nesustenabile economic, în timp ce cheltuielile cu investiţiile, adică cele care contribuie la crearea de locuri de muncă şi la întărirea economiei pe termen lung, s-au redus la aproape jumătate în primele şase luni, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 11 miliarde lei la 6 miliarde de lei".













Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

19005 vizualizari

  • +43 (45 voturi)    
    Copy paste dupa "realizarilii " doctorului Viorel (Miercuri, 26 iulie 2017, 19:31)

    Plagarus [utilizator]

    Reteta de succes electoral pt. blocul celor 40 % de votaci.
    • +43 (45 voturi)    
      18% de fapt (Miercuri, 26 iulie 2017, 20:09)

      Pooky [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      40% din cei prezenti la vot.

      Daca ii socotim si p-aia de-au stat acasa din scarba, ca n-are rost, n-au avut cu cin' sa voteze, nu-i intereseaza sau erau in club/concediu/etc, practic situatia actuala se datoreaza unor 18% care au votat ca chiorii. Aceeasi. Din nou.

      Foarte bine, asa ne trebuie, pana ne invatam minte si iesim la vot. Altfel, in 2048 o sa votam acelasi primar ales pana acum de 8 ori consecutiv si care ne promite ca investitie majora asfaltarea aceleiasi ulite principale din comuna, neasfaltata oricum dupa '90.

      Sa ne fie de bine.
      • +22 (32 voturi)    
        n-au (Miercuri, 26 iulie 2017, 22:22)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Pooky

        votat ca chiorii, sint bugetari, pensionari si asistati care si-au urmarit interesele. Cei care nu s-au prezentat la vot, s-or pricepe la fesibuc si la ce e trendy si cool, dar se pare ca nu prea isi cunosc interesele. Sint sau prosti sau naivi, nu prea e clar.
        • +22 (24 voturi)    
          Neinteresati (Miercuri, 26 iulie 2017, 23:05)

          BobMuller [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

          Au ore in sir pentru feisbuc, n-au o ora pentru vot, pentru viitorul tarii in care locuiesc (cel putin pentru moment).
    • +8 (8 voturi)    
      Hahahha ... Investitii? (Joi, 27 iulie 2017, 10:00)

      vladf [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Hai sa va explic ce inseamna investii pt guvern: aparate pt. aer conditionat, televizioare, tot felul de sisteme de acces gen bariere cu cartela care nu sunt folosite, usi rotative care sunt puse in spatele unor usi de termopan, calculatoare, copiatoare, tot felul de alte echipamente, masini, telefoane, sa nu mai vorbim de softuri si aplicatii vandute la cate 3-4 institutii pe bani grei .....
      Daca vrea cineva sa se prapadeasca de ras poate sa faca o solicitare catre fiecare minister/institutie cu lista cheltuielilor pt. investitii in perioada 2016-2017
      Si ca sa nu fie o intrebare generala puneti punctual:
      - cate autoturisme
      - cate aparate de aer conditionat sau sisteme de climatizare
      - cate televizoare
      - cate computere/laptopuri
      - cate materiale promotionale
      - cate softuri sau contracte pt. sisteme informatice personalizate sau mentenanta celor deja existente
      - cate telefoane
      - .......
      Si nu uitati sa cereti valoarea si numarul de bucati ca sa vedeti risipa banului public
      Sunt unii care au cumparat si cate 100 de buc de aer conditionat, desi exista unele mai vechi deja functionale, dar dehhh ... au gasit oferta de la un apropiat.
      • 0 (0 voturi)    
        Astea sint la achizitii (Joi, 27 iulie 2017, 11:32)

        n.dumiritu [utilizator] i-a raspuns lui vladf

        Nu ca nu ai avea dreptate, dar ce ai enumerat tu sint la alt capitol in buget. Si nu se pot pune achizitiile la investitii. Macar atita disciplina sint obligati sa aiba.
  • -50 (56 voturi)    
    culegem ce am semanat (Miercuri, 26 iulie 2017, 19:45)

    xanti [utilizator]

    Dupa guvernul Ciolos
    • +33 (37 voturi)    
      Vacaroiu ? Nastase ? Boc ? Ponta ? (Miercuri, 26 iulie 2017, 21:05)

      Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      - 19 % la Investitii si.....+ 19 % la cheltuielile de personal bugetar !!!!!!
    • +8 (8 voturi)    
      E clar de-acum : urmeaza sa pleci in concediu, (Joi, 27 iulie 2017, 10:43)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      asa ca tragi tare sa-ti depasesti norma !

      PS. De remarcat ca totusi, calitatea ideologica a comentariilor tale ramane la parametri ceruti de partid ! ;))
  • +31 (35 voturi)    
    Burta e pe primul loc. (Miercuri, 26 iulie 2017, 19:51)

    Stef_and [utilizator]

    Ce credeti ca nou suntem nemti.
    Repede, ca se termina. Acum e momentul , dupa noi potopul. Asta e Romania devine Teleorman. ������
  • +15 (19 voturi)    
    Aparatul birocratic sa fie redus cu 90 la suta, (Miercuri, 26 iulie 2017, 20:00)

    Habermas [utilizator]

    caci un singur om cu un calculator poate acum face ce faceau inainte 10 oameni. Si astfel vor fi bani de investitii.

    Apoi, banii eliberati sa fie investiti (30 la suta) in programe de sprijinirea a start-up-urilor, mai ales cele tehnologice. Si acolo vor fi nevoie de oameni care sa faca administratie, deci se vor crea locuri de munca, va fi cerere. Cu o scurta invatare, re-orientare, cei care au lucrat in administratia de stat vor putea lucra in administratia intreprinderilor mici si mijlocii. Sigur, va fi mai greu pentru unii si mai usor pentru altii, dar nu conteaza.

    Alti 30 la suta sa fie investiti in infrastructura, cu prioritate pe creerea unui coridor "cu de toate" (transport, telecomunicatii, tot) si rapid intre Timisoara - Oradea - Cluj - Iasi - Constanta, si pe locul doi, unul intre Timisoara - Craiova - Bucuresti - Constanta. Eventual si un coridor de legatura Bucuresti - Brasov - Miercurea Ciuc - Piatra Neamt.

    Inca 20 la suta sa fie investiti in cresterea salariilor si/sau granturi personale (per cercetator/inginer) de investitii de laborator - cui, profesorilor la universitatile pe STIINTE SI TEHNOLOGII; dar NUMAI pe baza rezultatelor cf. criteriilor internationale de calitate si productivitate.

    Iar restul 20 la suta sa fie investiti in burse de merit pentru COPIII talentati la toate nivelurile, de la scoala generala pana la Liucenta, Masterat si Doctorat, cu accent pe cautarea si ajutarea celor din mediile defavorizate (dar talentati si muncitori), mai ales la sate.

    Aceste eficientizari si investitii vor incuraja in mod logic si investiile internationale private in Romania, ceea ce va duce la o dinamica de auto-multiplicare a investitiilor si capacitatilor (resurselor), rezultatul fiind un salt de Competitivitate si Prosperitate care va ridica nivelul tututor in Romania (inclusiv al celor care nu au fost targetati initial de investitii sau beneficii).

    Cam asa vad eu, in linii mari.
    • +9 (9 voturi)    
      Unde asta? In Romania?!? (Joi, 27 iulie 2017, 8:32)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      La noi astia de ne conduc au ca baza electorala fix bugetarii, dimpreuna cu asistatii si pensionarii. Si ii conving sa voteze dindu-le cite o pomana. Iar ca dusmani au fix firmele private neconectate la stat si angajatii acestora, pentru ca nu-i pot controla, nu-i pot cumpara. Asha ca de la comunisti sa nu te astepti sa concedieze bugetari si sa sprijine start-up-uri (bineinteles, cu exceptia celor de familie).
    • +11 (11 voturi)    
      o face (Joi, 27 iulie 2017, 8:52)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      un singur om cu un calculator ce faceau acum 30 ani 15 oameni, dar hartiaaaa??? hartia aia, oare de cati trebuie carata, stampilata, semnata, indosariata, scanata si in final aruncata la gunoi?
    • +1 (1 vot)    
      astea sunt sperante (Joi, 27 iulie 2017, 11:38)

      wizard_mefisto [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      Nu ai sa vezi asta in 100 de ani ,
      STATUL TE VREA PROST , SARAC SI BOLNAV .
      Vrei sa isi piarda toate avantajele pe care le-au castigat cu greu in ultimii 20 ani ( vacanta in Brazilia, Dubai , vile cu piscina si oameni sclavi prin casa , s.a.)
      Pana nu o sa-si rupa gatul cei din frunte, raul nu se va ori niciodata . Pestele de la cap se impute .
  • +34 (36 voturi)    
    programul de guvernare (Miercuri, 26 iulie 2017, 20:04)

    levierul [utilizator]

    forta PSD. in 2018 la 100 de ani de la unire cati ani aniversam pana la pieire?
    • +14 (14 voturi)    
      e clar ca Dracnea (Joi, 27 iulie 2017, 0:12)

      Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui levierul

      A mers la Tel Aviv si i s-a propus biznis. Libertatea lui dar si a altora mai instariti ne costa cam 6 miliarde. De DNA cum a sesizat si Tapalaga se ocupa fortele alea , alea cu lobbyul.u know.the smart guys wth the money.
  • +27 (33 voturi)    
    Acusica duce PSD-ul Romania in prapastie (Miercuri, 26 iulie 2017, 20:06)

    Susufler0 [utilizator]

    dupa care degraba o sa ni-i arate cu mana pe vinovati : Soros cel scelerat si opozitia cea marsava !

    PS. Multumim, PSD !
  • +30 (34 voturi)    
    Romania, trezeste-te! (Miercuri, 26 iulie 2017, 20:07)

    Razvan_M [utilizator]

    -5 miliarde investitii
    + 8.8 miliarde venituri bugetare suplimentare si cu toate astea 2.4 miliarde deficit suplimentar (adica cheltuieli in plus fata de anul trecut, pe datorie, cu dobanda)

    Total: 17.2 miliarde pomeni electorale si ciordeala marca PSD.

    Asta este rezultatul cel mai elocvent al absenteismului de la vot - practic am lasat puterea de decizie la cei care voteaza pentru marirea pensiei, cresteri de taxe si impozite pentru noi toti, impartirea jafului in marea familie mafiota PSD.
    • +20 (22 voturi)    
      Consecinte (Miercuri, 26 iulie 2017, 22:08)

      motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Nu e vorba doar despre furt, ci si despre crima.

      Infrastructura rutiera invechita, neadaptata la volumul mereu in crestere al traficului duce la multiplicarea numarului de accidente, unele dintre ele mortale.

      Tot consecinte tragice are si lipsa investitiilor in construirea de spitale noi si in dotarea lor cu aparatura moderna, in conditiile in care pacientii sunt tot mai numerosi (consecinta fireasca a imbatranirii demografice).
      • +6 (6 voturi)    
        Nu e crima.... (Joi, 27 iulie 2017, 9:56)

        polonyca [utilizator] i-a raspuns lui motanul_gri

        Asta se numeste sabotarea ec. nationale !!! Si pt asta exista un articol in Codul Penal al Ro..!!!
    • +15 (17 voturi)    
      spre faliment (Miercuri, 26 iulie 2017, 22:45)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      mergem cu spor...
    • +3 (3 voturi)    
      nu-i chiar asha mare cresterea de venituri (Joi, 27 iulie 2017, 8:36)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Incepind din 2017 au bagat in buget si fondurile europene pe agricultura, adica banii pe care-i primesc de la UE si-i dau mai departe la tarani. De aia o sa vezi la fonduri europene o crestere de vro 5 mld lei si la venituri si la cheltuieli. Si daca scazi 6 mld de la venituri, vezi ca ele nu au crescut asha tare. De altfel nici nu aveau cum atit timp cit taxele au scazut.

      In rest sunt de acord cu concluziile
  • -34 (42 voturi)    
    suntem pe val cu cumpararea armamentului SUA (Miercuri, 26 iulie 2017, 20:07)

    jackalphonse [utilizator]

    De unde sa mai avem bani si de alte investitii? Am depasit de mult cei 2%
    • +1 (1 vot)    
      Hai, mars la Moscova ! (Joi, 27 iulie 2017, 12:28)

      Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Ca suntem satui de voi !
  • +13 (21 voturi)    
    ! (Miercuri, 26 iulie 2017, 20:18)

    tudorr [utilizator]

    Ei nu zau :)))))))) si e o surpriza? Da nah, pensionarii desi au copii, n-au nevoie de autostrazi!
  • -29 (37 voturi)    
    "investitii" (Miercuri, 26 iulie 2017, 20:26)

    TrueBlue [utilizator]

    E bine ca au scazut pentru ca acele investitii care ar fi trebuit facute nu s-au facut oricum. probabil ca au scazut investitiile in autostrazi care ulterior trebuiau demolate, parcuri in padure, santuri si podisti betonate pe la tara, etc.
    • +3 (3 voturi)    
      lasa ca se face stadion la Alexandria (Joi, 27 iulie 2017, 11:02)

      natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui TrueBlue

      si ca sa vina spectatorii, facem si o autostrada pana la Bucale
  • +27 (33 voturi)    
    PSD in a nutshell (Miercuri, 26 iulie 2017, 20:30)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Sper ca sunteti mandri de ce ati votat (sau nu prin absenta).
    Ce a reusit PSD in cateva luni de cand a prins scaunul puterii, in acele 4-5 luni nu a reusit niciun alt guvern de-al lor in 30 de ani.

    Felicitari!

    Abia astept trollii care vor invinui sectorul privat si multinationalele. Se uita de motivele reale care au cauzat nu doar prabusirea investitiilor cat si (aproape) prabusirea pietelor prin declaratii scoase din bezna mintii. Nu a fost doar una...

    Intr-un fel imi pare rau ca nu a ramas Grindina premier sa se scufunde tara complet. Poate atunci ar fi vazut toti ce rateuri de oameni fac parte din conducerea tarii si decid viitorul. Desi acum ca stau sa ma gandesc ar fi aparut stiri despre puterea supranaturala a lui Soros de a ne distruge tara asa cum se fabula de lira.

    Si ca fapt divers, daca tot ati votat PSD (si imi place sa cred ca doar PSD), ce parere aveti despre ALDE? Cu ce drept isi dau ei cu parerea in alegerea tarii cand voi nici nu i-ati votat? Sau atata vreme cat sunt si ei anti-KJ sau anti-DNA nu va deranjeaza?
    Care e planul de guvernare al lor? Nu vi se pare normal sa stiti daca tot i-ati votat? Ce parere aveti despre faptul ca fac totul din pix, la plesneala, pegenunchi si apoi retrag imediat ce vien cineva cu o analiza serioasa (aratand ca PSD a facut zero barat studii) ? Asta ati vrut sa votati?

    Voi chiar nu cereti socoteala celor care ii votati? Intreb si eu asa... mi se pare ciudat. Totusi ei decid viitorul vostru. Chiar si cu pomana as zice ca ar trebui sa aveti niste semne de intrebare. Acum nu vorbesc nici de Ciolos nici de Basescu nici de KJ nici de nimic. Doar de PSD.

    Eh e retoric oricum.. imi rezerv dreptul de a fi o oaie javra nazista neinformata decat sa sprijin aceasta asa-zisa coalitie care nu e in stare sa ia o singura decizie competenta.
    • -37 (43 voturi)    
      de fapt este chiar bine ca au scazut (Miercuri, 26 iulie 2017, 20:58)

      xanti [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      Pana la urma investitii inseamna ca marile corporantii sa deschida in Romania puncte de lucru cu sclavi si profitul tot in tarile de origine.
      Decat asa mai bine lipsa
      • +24 (26 voturi)    
        avem sclavi destui (Miercuri, 26 iulie 2017, 22:10)

        gwolf [utilizator] i-a raspuns lui xanti

        pai sclavi sunt o gramada - 18% votacii psd, trebuie si aia sa aiba un rost pe pamantul asta, nu pot toti sta si freca duda pe comentarii de cacat pe net.
      • -5 (9 voturi)    
        ha (Miercuri, 26 iulie 2017, 22:30)

        Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui xanti

        Pai e mai bine sa lucrezi la stat,unde poti sa fii functionar cu contact direct cu publicul si sa prestezi exact cu caracterul lui Banciu de la B1 si tot primesti salar si tot ai servici .
      • +12 (14 voturi)    
        gandire nanometrica (Joi, 27 iulie 2017, 1:06)

        cladob [utilizator] i-a raspuns lui xanti

        dupa tine sa inchidem granitele, sa ridicam si ziduri sa nu mai treaca vantul, sa oprim apele sa nu mai mearga la straini. sa desfiintam web-ul, internet ul, telefonul, becul, telegraful, soselele si altele asemenea.. ba chiar banii, ca de., sunt de la straini, facute cu mult profit castigat de ei, "porcii", nu ne lasa si pe noi sa ne dezvoltam in tihna milenara

        investitii inseamna desteptu-le si ca inventii romanesti se pot realiza, oameni romani intreprinzatori, pot sa faca afaceri in Romania! esti intoxicat inca de socitatea multidezvoltata esuata, care facea din forte proprii (cu inventii spionate) orice..

        esti genul "daca eu nu pot sa nu-i las nici pe altii sa se dezvolte"
      • +14 (14 voturi)    
        Ba tu iibesti North Coreia (Joi, 27 iulie 2017, 2:22)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui xanti

        Style of life. Great.
      • +12 (12 voturi)    
        se vede (Joi, 27 iulie 2017, 9:01)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui xanti

        de la o posta ca esti mandrul roman, cu pantalonii rupti in cur, far de opinci (macar) in picioare, cu o zdreanta de bulendra pe tine, sezand in mijlocul bataturii tale pline de colb, in spatele tau o coliba cu acoperisul darapanat peste gavanele ferestrelor, dar mandru cu un deget infipt in nasul ganditor (ca creier, de unde?), graind plin de emfaza : "al dreac soros asta, nu da si el un mastic la matul din colt".
        • +7 (7 voturi)    
          Si asteptand ca fraierii de studenti belgieni (Joi, 27 iulie 2017, 10:49)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui nahir

          sa termine de reparat scoala din sat si sa ajunga si la el sa-i repare casa !

          PS. Apoi la cat sunt de fraieri aia, poate-i pica si de un mastic !
      • +8 (8 voturi)    
        sclav esti tu (Joi, 27 iulie 2017, 10:09)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui xanti

        Sclav esti tu, care postezi la comanda din vrun subsol de loc. Aia de lucreaza in corporatii au bani, isi permit sa viziteze lumea, sa traiasca decent, si pe deasupra mai si platesc un sca de taxe pentru a sponsoriza staul asta ticalos.

        Stim ca asta isi doreste PSD, sa alunge din tara toata clasa de mijloc, sa scape de oricine nu poate fi cumparat cu un kil de ulei sau cu 100 de lei in plus la salariu/ajutor/pensie. Adica sa ne aduca inapoi in anii '90 cind tot romanul era dependent de pixul ministrului.

        Doar ca vremurile s-au schimbat, clasa de mijloc a devenit consistenta, am ajuns punct de interes major pentru cele 3 forte care isi disputa europa de est si nu cred ca SUA isi permite sa piarda o tara in care are deja baza militara si scut anti-racheta. Cum nici UE nu-si permite sa piarda cam singura tara din est care nu a luat-o inca pe calea totalitarismului. Iar demonstratiile de amploare din februarie au aratat ca in Romania exista deja o masa critica de oameni nespalati pe creier, nemanipulabili de catre televiziunile de partid si decisi sa-si apere statul de drept.
  • +3 (15 voturi)    
    minciuna sorosista, (Miercuri, 26 iulie 2017, 20:52)

    yellowdog [utilizator]

    multinationalele, etc...
  • +17 (19 voturi)    
    Cerc vicios (Miercuri, 26 iulie 2017, 21:33)

    MPopa [utilizator]

    Unele firme din domeniul constructiilor au trecut la disponibilizari. Noroc ca e vara si oamenii mai gasesc de lucru in particular, se mai construiesc case. Dar lipsa investitiilor statului se va vedea curand in somaj si in nivelul incasarilor bugetare. Ce le pasa celor de la PSD, bazinul lor electoral e format in majoritate din bugetari si pensionari si aceia sunt multumiti cu cresteri de salarii si pensii. Doar ca se va intra intr-un cerc vicios cu rezultatul ca nici pentru salarii si pensii nu vor mai ajunge banii asa ca sa ne imprumutam tovarasi pe spinarea viitorimii!
    • +13 (15 voturi)    
      o mica observatie... (Miercuri, 26 iulie 2017, 22:53)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui MPopa

      ne-am imprumutat deja ca naiba...
      cred ca o sa ne indreptam spre ffaliment cat de curand cu psd inainte...

      sau o sa faca ceva sa plece de la guvernare inainte sa se sparga buba!
  • +10 (14 voturi)    
    0,7% pentru viitor (Miercuri, 26 iulie 2017, 22:40)

    n.dumiritu [utilizator]

    0,7% din PIB pentru investii. Undeva la 2% din buget. Atita poate guvernul asta. Dupa ce se mai imprumuta, toaca 98% din buget pe propria functionare si pe pensii. Pentru viitor, pentru dezvoltare ii mai ramin abia 2%. De ce s-ar zbate sa-i ramina mai mult? Trebuie sa-i multumeasca intii pe toti cei pe care i-au cuplat la ugerul bugetului, cu indemnizatii speciale (parlamentari, functionari parlamentari, functionari asimilati parlamentari, revolutionari, asociatii de "creatori" cum ar fi cea a fostilor ziaristi, academii etc), pensii speciale (justitie, armata, politie, servicii, diplomati, aviatori, grefieri, auditori ai Curtii de Conturi etc), lefuri generoase desi nimeni nu poate arata un rezultat al platii lor (AEP, CNA, ANI, Av.Poporului, TVR, parlament cu peste 3000 de functionari, ministere inventate si suprapopulate, agentii bugetate darnic etc) etc. PSD-ul lui Dragnea si Ponta a transformat bugetul tarii in marele festin exclusiv pentru categoriile agreate de acest partid. Bugetul e al lor, legile prin care si-l impart ei le fac si tot ei le pun in aplicare. Restul nu au decit sa astepte. Cu 0,7% pe an, poate in 20 de ani se va vedea o sosea de la nord la sud. Pina atunci mai trebuie imprumutati bani pentru ca exista un risc sa nu ajunga pentru indemnizatiile si pensiile speciale.
    • +2 (6 voturi)    
      Exagerezi (Joi, 27 iulie 2017, 9:10)

      Daccad [utilizator] i-a raspuns lui n.dumiritu

      Nu confunda pensiile speciale ale magistraților cu pensiile speciale ale profitorilor. În toată lumea civilizată magistrații au salarii mari, pentru a reduce riscul corupției. Și, în general, funcționează, inclusiv la noi (sper că nu confunzi cele câteva cazuri rostogolite prin media cu marea masă - peste 9.000 de magistrați).
      • 0 (0 voturi)    
        Nu cred ca exagerez (Joi, 27 iulie 2017, 11:04)

        n.dumiritu [utilizator] i-a raspuns lui Daccad

        Ceea ce cautionezi tu este perpetuarea unui mecanism de putere. Da, lefurile in justitie trebuie sa fie mari. Atita timp cit oamenii sint activi, trebuie recompensati. Dar pensiile din sistemul public trebuie sa fie limitate la cel mult nivelul salariului mediu net. Mecanismul de putere instaurat in tara asta (cu sprijinul interesat al PSD) este ca legile sa fie date in favoarea unor categorii sociale, exact acele categorii sociale care controleaza toate procesele politice si legislative. Este o tara confiscata de o casta politica/juridica/de institutii de forta. Ce aduc acestia pozitiv tarii, pentru a cere si a li se da un tratament special, inclusiv dupa iesirea din activitate? Situatia este de un acut dispret pentru ceilalti oameni din tara asta, care contribuie activ.
  • +12 (16 voturi)    
    mda... (Miercuri, 26 iulie 2017, 22:42)

    liviu_ [utilizator]

    mosii sacrifica viitorul coopiilor si nepotilor lor pt 100 lei la pensie ...
    si tot ei se oftica de lipsa de respect...

    la ce au facut in prostia lor boshorogii pt tara asta, am mai mult respect pt un gandac de bucatarie!
    • +4 (8 voturi)    
      Nu chiar (Joi, 27 iulie 2017, 1:22)

      dragos.p [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Da ai parțial dreptate mai ales că nu se învață minte.
      Dar de la o vreme mai greu cu logica. În schimb nici lor nu le convine să muncească o viata întreaga pt. o pensie de rahat.
      • +7 (7 voturi)    
        asta nu ii scuza cu nimic (Joi, 27 iulie 2017, 9:03)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui dragos.p

        pentru ca maririle aberante ale PSD inseamna inflatie... marirea e mai mult in teorie decat in practica
        • +1 (1 vot)    
          Inflatie = furt pe fata (Joi, 27 iulie 2017, 11:40)

          n.dumiritu [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          Guvernul da hirtii multe angajatului lui, el vine la tine si-ti da hirtiile in schimbul proprietatii sau bunurilor tale, apoi tu te duci la altul sa incerci ca schimbi hirtiile pe alte bunuri, dar din urma te-a depasit vestea ca hirtiile din mina ta nu mai valoreaza nimic. Cine e hotul? Evident, nimeni, pt. ca a arunca hirtii fara valoare si cu insemne legale nu constituie infractiune.
      • 0 (0 voturi)    
        punct de vedere gresit (Joi, 27 iulie 2017, 16:37)

        un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui dragos.p

        "nici lor nu le convine să muncească o viata întreaga pt. o pensie de rahat. "

        sigur ca da, iar inflatia va afecta pe toata lumea!

        Numai ca "mosii" au imensul avantaj ca nu isi dau seama de asta - sigur, or sa simta ca le scade nivelul de trai, dar se uita la TV la Latrina 3 si acolo vad ca pedesereul e bun si vrea sa le creasca pensiile, dar se opun masonii, tehnocratii, sorsoshistii, bubulii si reptilienii, ca sa nu mai vorbim de "agenturili!"
    • +7 (7 voturi)    
      e o prostie (Joi, 27 iulie 2017, 10:20)

      Itsoc [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      bine ca ii condamni pe aia care au fost la vot, aia 70% care au stat acasa sunt ok.
      pai daca n-o ardeau atatia pe partie si votau macar jumate din absenteisti, oricati mosi ar fi votat, tot nu iesea psd-ul.
      cei mai mari vinovati pentru starea actuala a romaniei sunt aia pe care ii doare in cur de vot: corporatisti, antreprenori, clasa de mijloc, tineri.
      • +1 (1 vot)    
        corect, corect, corect! (Joi, 27 iulie 2017, 16:34)

        un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

        Probabil ca "bosorogii" care au fost la vot au ales partidul lui Ion Ilici. Dar este dreptul lor!
        Ce ne facem insa cu cei care NU s-au dus la votare?!
        Nu "mosii" sunt principalul vinovat, ci tinerii care nu au fost la vot!
  • +5 (7 voturi)    
    sa fie oferite altenative de vot (Joi, 27 iulie 2017, 7:06)

    Francisc 1 [utilizator]

    inteleg ca se baga buletin biometric care are functie si de card de sanatate deci cu un cititor de 50 de lei te poti loga unic si nefalsificabil la retea sa votezi de acsa sau de unde esti .( se face de mult in estonia fara sa se fi observat fraude)
  • +8 (8 voturi)    
    asa procedeaza.... (Joi, 27 iulie 2017, 8:49)

    astronaut [utilizator]

    netrebnicii, incompetentii , nepriceputii , ce produc azi il fac praf maine , poimaine nu conteaza ! asta este gubernarea psd-ului , EI SA PROSPERE in rest nu conteaza . Degeaba criticam pe cei de varsta a doua , nu reprezinta majoritatea din cei votanti asa ca responsabil este MAJORITATEA caruia se pare ca nu-i pasa CINE intra in Parlament si respectiv la GUVERNARE !
  • +10 (10 voturi)    
    vox populi, vox Dei! (Joi, 27 iulie 2017, 9:51)

    un_deget_de_secaturi [utilizator]

    Surpinde pe cineva lipsa investitiilor?!
    Pe 11 Decembrie, electoratul a vita pentru mizeri si saracie, pentru Uniunea Asiatica.
    Daca poporul ar fi VRUT investitii, autostrazi si spitale, etc, atunci, foarte simplu, NU l-ar fi votat pe Dracnea!
    Dar asa, ce am semanat, aia culegem!
  • +5 (5 voturi)    
    impozit (Joi, 27 iulie 2017, 10:26)

    Jude [utilizator]

    Daca pana acum aveam grija sa-mi platesc impozitele pana la 31 martie sau 30 iunie faptul ca au fost date atatea pomeni , am hotarat sa nu mai platesc anul acesta impozitul. Asta e platesc la anul cu penalizari. Vreau sa vad deficitul PSD cum creste. Pic cu pic se face lac !
  • -5 (5 voturi)    
    Articol eronat (Joi, 27 iulie 2017, 10:32)

    Anonym [utilizator]

    Datele oficiale arata alte cifre!

    Nu stiu de unde ati scos 6 miliarde ca sunt tot vreo 10.8 mld ca si anul trecut pt total investitii (fin externa nerambursabile 2014-2020 + chletuieli de capital)

    Sursa Ministerul de Finante!
    http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/buget/executii/Anexa2_BCG062017.pdf

    Ma bucur ca nici unul din cei 38 dinainte nu a incercat macar sa verifice informatia. Good job! :)
    Suntem fucked big time, liberali, traditionalisti etc.
    Singura solutie e sa scoateti drq capul din presa, facebook etc
    • 0 (0 voturi)    
      Hai spune-ne matale de investitii ! (Joi, 27 iulie 2017, 12:32)

      Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui Anonym

      Zi-ne care sunt alea de 10,8 miliarde, ca nu se vad !
      In schima cheltuielile cu salariile si pensiile speciale au crescut.
      • 0 (0 voturi)    
        Date (Vineri, 28 iulie 2017, 7:59)

        Anonym [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

        Intai trebuie sa ne asiguram ca vorbim de cifre corecte.
        Apoi putem face judecati
        Sunt complet de acord ca asistenta sociala + chelt salariale au explodat in ultimele 6 luni in detrimentul investitiilor desigur.

        https://medium.com/@otherway/executie-bugetara-iunie-2017-c12819864dd6
  • 0 (2 voturi)    
    Mentiune (Joi, 27 iulie 2017, 10:54)

    buncrestin [utilizator]

    Trebuie facuta o mentiune: bugetul n-a fost aprobat pana tarziu, prin aprilie, iar primii bani pe investitii s-au cheltuit prin mai, de unde si diferenta majora fata de 2016. Sigur ca PSD trebuia sa adopte bugetul rapid (impartirea e treaba grea cand ai atatea guri politice de hranit) si sa nu dea vina pe Iohannis pe intarziere, dar asta nu inseamna ca au taiat cu buna stiinta toate investitiile. Au taiat doar o parte, iar majoritatea banilor i-au redirectionat pe proiecte in teritoriu, vezi PNDL2. In a doua parte a anului se vor cheltui masiv bani, pentru ca acele proiecte intra acum in licitatii, iar pe final s-ar putea sa recupereze mult fata de 2016. Diferentele de bani vor veni din imprumuturi. Nu subestimati capacitatea PSD de a cheltui mult peste posibilitati. Cu efecte nu intotdeauna simplu de catalogat.
  • +2 (2 voturi)    
    sunt prabusite de peste un sfert de secol, (Joi, 27 iulie 2017, 11:20)

    suckthepen!!!!! [utilizator]

    adormitilor! ))))
  • 0 (0 voturi)    
    Beg your pardon (Joi, 27 iulie 2017, 11:27)

    n.dumiritu [utilizator]

    Sursa: "Execuția bugetului general consolidat în perioada 1.01 - 30.06.2017"

    "Cheltuielile pentru investiții, care includ cheltuielile de capital, precum şi pe cele aferente programelor de dezvoltare finanţate din surse interne şi externe, au fost de 6,0 miliarde lei, respectiv 0,7% din PIB."

    http://www.mfinante.gov.ro/acasa.html?method=detalii&id=165656

    Ultimele 2 fraze din comentariul tau ramin valabile.
  • +1 (1 vot)    
    Statul roman se taraie (Joi, 27 iulie 2017, 16:26)

    Wanheda [utilizator]

    Investitiile scad de la an la an, pomenile cresc....imprumuturile se inmultesc, dovada suprema de coruptie si incompetenta fiind un imprumut extern pt pensii si ajutoare sociale.
    Ha mai xanti, cum e? Te-au taiat la simbrie si pe tine? Mai esti considerat valuable, pt psd ca pt societate esti null, sau te-au declarat obsolete?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version