Guvernul vrea sa scumpeasca motorina si benzina pentru ca i-au scazut incasarile din accize cu 768 milioane lei si pentru ca taxele sunt prea mici. Scumpiri de minimum 50 de bani / litru

de G.S.     HotNews.ro
Marţi, 8 august 2017, 11:21 Economie | Finanţe

Carburantii se scumpesc de la 1 septembrie
Foto: Michelin
 documente
Guvernul va majora accizele pentru benzina si motorina, justificand scumpirea carburantilor prin faptrul ca incasarile din aceste accize au scazut cu 768 mil. lei in primul semestru al acestui an si ca taxele reprezinta doar 50-52% din pretul lor. Modificarile de accize sunt incluse intr-un proiect de ordonanta pentru modificarea Codului Fiscal.


Conform proiectului, noul nivel al accizei la benzina fara plumb va fi de 2.035,4 lei/1.000 de litri, ceea ce inseamna un plus de 379,04 lei fata de nivelul actual. Exact aceeasi majorare de 379,04 lei/1.000 litri va fi aplicata si la motorina.

Acest lucru se traduce printr-o scumpire de minimum 40 de bani pe litru la pompa la benzina si motorina. Modificarile vor intra in vigoare de la 1 septembrie, potrivit proiectului citat. 

UPDATE Potrivit prevederilor actuale, la pretul cu accize se adauga si TVA, ceea ce inseamna ca scumpirea va fi de minimum 50 de bani, adica circa 10% fata de pretul actual al carburantilor.

Mentionam ca, potrivit ultimei variante a Codului Fiscal in vigoare nivelul accizelor trebuia sa ramana neschimbat pana in 2022.  

In acest moment, accizele la produse energetice sunt: la motorina 1.518,04 lei/1.000 litri, la benzina fara plumb 1.656,36 lei/1.000 litri si la benzina cu plumb 1.948,23 lei/1.000 litri.

In acest moment, accizele la produse energetice sunt: la motorina 1.518,04 lei/1.000 litri, la benzina fara plumb 1.656,36 lei/1.000 litri si la benzina cu plumb 1.948,23 lei/1.000 litri. 

Potrivit modificarilor ce vor intra in vigoare in toamna, la motorina nivelul accizei va fi de 1.897,08 lei/1.000 de litri, la benzina fara plumb de 2.035,40 lei/1.000 de litri si la benzina cu plumb de 2.327,27 lei/1.000 de litri.

Principalele motive ale scumpirilor:

"Din analiza comparativa a incasarilor din accize aferente semestrului I alanului 2017, fata de semestrul I al anului 2016 a rezultat faptul ca in primul semestru al anului 2017, incasarile din accize aferente produselor energetice au scazut cu 767.633.796,55 lei", se spune in expunera de motive. 

"In luna iulie 2017, taxele reprezinta 52% din pretul benzinei, respectiv 50% din pretul motorinei (in Romania), in conditiile in care, in medie, la nivelul Uniunii Europene, taxele cumuleaza 62% din pretul benzinei si respectiv 57% din pretul motorinei", se afirma in documentul Finantelor.

Cati bani in plus crede guvernul ca va obtine:

Potrivit estimarilor celor care au elaborat actul normativ, din majorarea accizelor la combustibili se vor obtine in plus in perioada septembrie-decembrie 2.017 putin peste un miliard de lei.

In tot anul viitor, la bugetul public ar trebui sa ajunga 3,4 miliarde de lei, in 2019 3,64 miliarde de lei si in 2020 3,84 miliarde lei.

Ce scrie in nota de fundamentare a proiectului de Ordonanta:

"In prezent, in tara noastra nivelul accizelor armonizate este exprimat in lei pe unitatea de masura. Potrivit directivelor Uniunii Europene statele membre isi pot exprima nivelurile nationale ale accizelor in alte unitati decat euro, cu conditia ca in urma conversiei in euro, nivelurile nationale ale accizelor sa nu se situeze sub nivelurile minime ale accizelor prevazute de legislatia Uniunii Europene. 

Cursul leu/euro aplicabil pentru efectuarea conversiei este cursul publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene in prima zi lucratoare din luna octombrie, si se aplica incepand cu 1 ianuarie a urmatorului an calendaristic. Pentru benzina si motorina, nivelurile actuale ale accizelor practicate in Romania, raportat la cursul leu/euro publicat in prima zi lucratoare din luna octombrie 2016 sunt foarte aproape de limita minima prevazuta de legislatia Uniunii Europene. 

Astfel, in situatia in care cursul leu/euro publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene ar depasi valoarea de 4,62 lei/euro, nivelurile actuale ale accizelor practicate in Romania pentru benzina si motorina ar deveni inferioare nivelurilor minime ale accizelor prevazute de legislatia Uniunii Europene pentru aceste produse accizabile. 

Din analiza comparativa a incasarilor din accize aferente semestrului I al anului 2017, fata de semestrul I al anului 2016 a rezultat faptul ca in primul semestru al anului 2017, incasarile din accize aferente produselor energetice au scazut cu 767.633.796,55 lei. 

esi in semestrul I al anului 2017 consumul de motorina a crescut fata de semestrul I al anului 2016 cu 253.078,18 mii litri, iar cel de benzina fara plumb a crescut cu 58.854,08 mii litri, incasarile au scazut cu 634.348.226,27 lei, respectiv 223.661.683,68 lei, motivele principale fiind scaderea, de la 1 ianuarie 2017, a nivelului accizelor prevazut pentru motorina, de la 1897,08 lei/1000 litri la 1518,04 lei/1000 litri, respectiv a nivelului accizelor prevazut pentru benzina fara plumb de la 2035,4 lei/1000 litri la 1656,36 lei/1000 litri, precum si scaderea cu un punct procentual a taxei pe valoarea adaugata.

Scaderea nivelului accizelor pentru benzine si motorine a vizat in principal contracararea fenomenului de alimentare cu combustibil in alte state membre care practicau niveluri ale accizelor inferioare celor din tara noastra, si prin urmare aveau preturi la pompa mai scazute. In prezent, urmare analizei efectuate in ceea ce priveste nivelurile accizelor practicate de statele membre, se constata ca Romania are printre cele mai scazute niveluri ale accizelor, aproape de nivelurile minime prevazute de legislatia Uniunii Europene. 

Astfel, Romania a ajuns in iulie 2017 sa inregistreze cel mai mic pret al benzinei Euro-95 din Uniunea Europeana (0,997 euro pe litru cu taxe) si al treilea cel mai mic pret pentru motorina (0,977 euro pe litru cu taxe), dupa Luxemburg (0,955 euro pe litru) si Bulgaria (0,961 euro/litru). 

Daca Romania are cel mai mic pret din Uniunea Europeana al benzinei cu taxe, cand vine vorba de pretul benzinei fara taxe Romania este pe locul 15 in Uniunea Europeana cu un cost al benzinei mult peste tari producatoare de petrol precum Marea Britanie si Olanda, dar si peste tari precum Austria, Polonia, Bulgaria. Situatia este similara si in cazul pretului motorinei fara taxe, Romania se situeaza pe locul 17 in Uniunea Europeana ca pret, mult peste tarile producatoare de petrol precum Uniunea Europeana si Olanda, dar si peste tari precum Austria, Italia, Polnia, Bulgaria. 

In urma diminuarii fiscalitatii la inceputul anului 2017 s-a inregistrat o diminuare a ponderii taxelor in pretul carburantilor, care era oricum mai redusa comparativ cu nivelul mediu inregistrat la nivelul UE. Astfel, in luna iulie 2017, taxele reprezinta 52% din pretul benzinei, respectiv 50% din pretul motorinei (in Romania), in conditiile in care, in medie, la nivelul Uniunii Europene, taxele cumuleaza 62% din pretul benzinei si respectiv 57% din pretul motorinei. 

De asemenea, ponderea taxelor in preturile de piata ale carburantilor este mai redusa in prezent in Romania comparativ cu alte tari din regiune, precum Austria (60% in cazul benzinei si 55% in cazul motorinei), Polonia (57% in cazul benzinei si 54% in cazul motorinei) sau Bulgaria (53% pentru benzina si 51% pentru motorina). 

Astfel, desi diminuarea fiscalitatii a vizat reducerea preturilor de piata ale carburantilor, s-a constatat ca reducerea preconizata a fost atenuata de faptul ca preturile fara taxe ale carburantilor au inregistrat cresteri, astfel incat in prezent poderea taxelor in pretul carburantilor este cea mai redusa din Uniunea Europeana, fiind mult sub nivelul mediu inregistrat la nivelul UE."













Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

26794 vizualizari

  • +94 (104 voturi)    
    lichele (Marţi, 8 august 2017, 11:24)

    gnd [utilizator]

    Nu mai scapam de voi, ne mancati sufletele si vietile.
    • +58 (60 voturi)    
      Nu e mai ieftin sa schimbam guvernul ? (Marţi, 8 august 2017, 11:41)

      ABetterWorldWithoutVladimir [utilizator] i-a raspuns lui gnd

      Cu unul mai destept? De ce trebuie sa platim greselile prostilor?
      • +25 (25 voturi)    
        greselile prostilor (Marţi, 8 august 2017, 14:49)

        tibirk [utilizator] i-a raspuns lui ABetterWorldWithoutVladimir

        greselile prostilor le platim oricum.... dar da, guvernul asta trebuie indepartat urgent!
        • +9 (11 voturi)    
          Nu e suficient , (Marţi, 8 august 2017, 22:47)

          kokos [utilizator] i-a raspuns lui tibirk

          trebuie indepartate urgent psd+alde !
          • +4 (4 voturi)    
            unde sunt furcile (Miercuri, 9 august 2017, 9:30)

            GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui kokos

            Sau florile pentru jandarmi ...
    • +45 (47 voturi)    
      lasa ca e mai bine asa (Marţi, 8 august 2017, 12:58)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui gnd

      Genul asta de "masuri" lovesc fix in electoratul lor de venituri mici. Sper sa se scumpeasca si electricitatea sa se simta si la teleorman ce bine este.
      • +37 (45 voturi)    
        Ei nu stie sa citeste sau sa calculeste (Marţi, 8 august 2017, 13:11)

        tahomir [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        Daca nu le zice la Haznaua3 ca e naspa votantii lor nu o simt ca e naspa. De unde sa stie ei sa citeste si sa calculeste?
        vad ca pot sa-si ia mai putin dar probabil dau vina pe basescu, ca le fura din buzunar cand nu sunt atenti, ca ei e batrani maica si nu vede bine decat la tembelizor de aproape. Pe domnul Gadea.
        • -38 (46 voturi)    
          Pai, atunci, kakaia problema? (Marţi, 8 august 2017, 14:22)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

          Pai, atunci, kakaia problema? Scumpirea nu ii afecteaza pe hipsteri ca ei merg cu bicicleta; pesedoii vor fi suparati si vor vota toti cu USRLGBT. Ati infrant inca o data !
          • +18 (24 voturi)    
            ia si tu pastilele alea,ca poate ajuta (Marţi, 8 august 2017, 14:58)

            tahomir [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            Esti un exemplu de pesedea infecta.
            • -20 (26 voturi)    
              Salvati planeta, cu bicicleta.... (Marţi, 8 august 2017, 16:00)

              newlook [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

              Salvati planeta, cu bicicleta....

              De ce te superi mai hipsterica mononeuronal? Ai iesit din Pokemoniada ta ? Ti-am scris de bine; USRLGBT va castiga alegerile la tine, in telefonul cu luminita. Ai infrant !
              • +16 (16 voturi)    
                nu ai nimerit-o dar tot va rezolvam (Marţi, 8 august 2017, 16:43)

                tahomir [utilizator] i-a raspuns lui newlook

                va rezolvam noi, n-avea tu grija, mai infectie. Ciuma rosie, natang jegos!
              • +10 (10 voturi)    
                esti prost peste limita legala (Marţi, 8 august 2017, 18:11)

                AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui newlook

                si jigodie pe deasupra
                Scumpirea carburantilor ii afecteaza pe toti antenelule! Fie ca mergi cu bicicleta, RATB sau pluta pe conducte ca tine!
                • +8 (8 voturi)    
                  N-are rost sa il bagi in seama (Miercuri, 9 august 2017, 0:45)

                  Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

                  pe Mecla Noua !

                  E un pensionar, nostalgic de-al lui Iliescu care-i uraste pe toti, mai putin pe Intemeietorul FSN.

                  Insul se inchina doar la icona Ion Iliescu si citeste cartile lui Silvica Brucan (cele scrise inainte de 1990) !

                  PS. Bine inteles si operele complete ale lui Ilici !
                  • +9 (9 voturi)    
                    Cica sta in America la New Jersey (Miercuri, 9 august 2017, 1:18)

                    Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

                    Cica pt ca el gandeste ca americanii. Ce m-am mai ras. Potac rusofil din New Jersey....
              • +3 (9 voturi)    
                lol (Marţi, 8 august 2017, 20:15)

                CRMS [utilizator] i-a raspuns lui newlook

                Pupatorii de moaste v-ati trezit acuma ca popii vostri sunt mai pedofili si mai homosexuali decat cei ce subscriu la curcubeu si acuma va atacati la greu
            • +5 (5 voturi)    
              Cica este la 10000 km distanta de noi (Marţi, 8 august 2017, 19:23)

              ty [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

              Pe el nu-l afecteaza pretul benzinei.
          • +13 (15 voturi)    
            ii afecteaza pe cei care muncesc (Marţi, 8 august 2017, 15:33)

            Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            si au nevoie de o masina, nesimtitule.
            • +4 (4 voturi)    
              nu numai! (Miercuri, 9 august 2017, 5:45)

              Crioan [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

              Din pacate pretul carburantilor NU afecteza doar pe cei ce folosesc zilnic masina, ci se va regasi in costul tuturor produselor, care trebuie transportate!
              Deci va afecta si pe pensionarii care voteaza pedesereul!
              Dora ca acestia au un imens avantaj: asa cum se vede din postarea trollului kaghebist, chiar dca le va fi mai rau, ei SE BUCURA de necazul nostru!
              • +1 (1 vot)    
                Absolut, e o reactie in lant (Miercuri, 9 august 2017, 17:25)

                Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Crioan

                Absolut TOTUL se scumpeste, si chiar postacii psd ar trebui sa tremure, pt ca pensiile multora nu-s speciale si acel 3,452737% crestere data de psd nu le acopera nici macar inflatia.....vine iarna, sa-i vad cum se descurca cu facturile.
                • 0 (0 voturi)    
                  Ei sunt invulnerabili (Joi, 10 august 2017, 11:44)

                  CristioanR [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

                  Cativa dintre postacii pedesereului sunt abonati la contracte cu Statul, sau au slarii si pensii "speciale" asa ca nu vor fi afectati.

                  MAJORITATEA votantilor Ilici, desigur, NU intra in aceasta categorie privilegiata, asa ca se vor descurca mai greu, exact asa cum spui!

                  Insa votantii pedesereului sunt "invulnerabili" la un rationement logic elementar, ei nu isi vor da seama DE CE nu le mai ajung banii.
                  Or sa injure Oculta Mondiala si vor iesi la demonstratii organizate de Latrina 3 in fata la Cotroceni: "iesi afara, javra ordinara!"
          • +7 (7 voturi)    
            Bai da bou mai esti , (Marţi, 8 august 2017, 22:50)

            kokos [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            pai daca se scumpeste carburantul cresc toate preturile , nu sunt afectati doar cei ce au masina!
          • +3 (3 voturi)    
            Perfect (Miercuri, 9 august 2017, 14:11)

            StefanCantacuz [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            Mor de bucurie, fac doua plinuri pe luna din monedele ce-mi raman prin buzunare. O sa mai pun cativa lei doar sa ma distrez.

            Abia astept sa vad toti pesedistii inghesuti in autobuzele lui firea, vor avea wifi gratuit si benzi dedicate, poate si ceva aer rece, daca nu revine canicula.
      • +14 (14 voturi)    
        Ai fi uimit (Marţi, 8 august 2017, 14:43)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        Probabil nu mergi prea des prin Teleorman.. acolo încă se încălzesc cu lemne și umblă cu căruța.

        Nici electoratul de la București nu suferă - RATB gratuit, subvenții la încălzire.. doar tembelizorul ce mai consumă niște curent, dar le dă partidul încă 20 de lei la pensie și se descurcă.
      • +4 (6 voturi)    
        Eh, draci (Marţi, 8 august 2017, 16:26)

        Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        ..am vrea noi! Sunt atat de ''destepti'', incat vor crede, daca Gadeausau RTV le spun, ca Iohannis cu Soros au obligat pesedeu' sa faca asta! :)))
      • +4 (4 voturi)    
        NU! (Miercuri, 9 august 2017, 5:42)

        Crioan [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        Imi pare rau, Motane, dar optimismul tau este excesiv!
        Electoratul lor se conduce dupa deviza "noi nu gandim!". Vor simti, desigur, ca o duc mai prost, dar vor afla de la Latrina 3 ca "Basescu e de vina!", "tehnocratii au furat 10 miliarde" sau "Sorosh incearca pe toate caiale sa ne saboteze".
        Asa ca la urmatoarele alegeri vor primi bucurosi sacosa rosie cu zahar si ulei si vor pune stampila tot pe Dracnea!
    • +14 (16 voturi)    
      atat ? (Marţi, 8 august 2017, 13:04)

      TRABI [utilizator] i-a raspuns lui gnd

      O atitudine , ceva ? Stau multe si in puterea noastra .
    • +11 (11 voturi)    
      lichele (Marţi, 8 august 2017, 15:07)

      luavardna [utilizator] i-a raspuns lui gnd

      Cel mai bun lucru pe care l-ar putea face clasa politica si guvernul ar fi sa NU MAI FACA NIMIC. In Romania lucrurile ar merge excelent de la sine daca n-am avea politicieni. Macar am avea un sistem fiscal predictibil si stabil.

      PSD nu face altceva decat sa bage mana in buzunarul salariatilor privati care sunt platiti in functie de productivitatea companiei la care lucreaza, pentru a putea plati salariile proaspat dublate ale bugetariilor, dar si pensiile speciale. Ce sa mai vorbim de investitii, de drumuri, infrastructura... ce sa ramana dupa dragnea, olguta, firea...?!
    • +16 (18 voturi)    
      Ponta a marit cu 7 bani. Si am fost suparati (Marţi, 8 august 2017, 15:27)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui gnd

      Acum stam ca boii, la o scumpire de 7 x mai mare. Scumpirea asta o sa aduca alte scumpiri in lant, toate preturile vor creste......
      • +5 (5 voturi)    
        Ba a marit cu 7 centi, adica vreo 40 de bani... (Marţi, 8 august 2017, 22:50)

        Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

        ... ca se pune si TVA si zicea ca face cu ei autostrazi.
        S-a desfiintat supra-acciza si infiinteaza acum ultra-acciza, ca banii la buget nu vin din cer, ci de la noi toti...
    • +8 (10 voturi)    
      De ce nu maresc redeventa la petrol ???! (Marţi, 8 august 2017, 15:51)

      DEMA GOGU' [utilizator] i-a raspuns lui gnd

      OMV a raportat pt. 2017 cel mai mare profit , datorita redeventelor simbolice ,mentinute de statul roman ,de la privatizarea Petrom de catre A. Nastase si PSD.
      40% din actionariatul OMV este detinut de interpusi rusi...cu legaturi stranse in PSD.
  • +57 (65 voturi)    
    Luati de la PSD (Marţi, 8 august 2017, 11:25)

    Kindred [utilizator]

    Cu paine!
    • +17 (19 voturi)    
      Fara paine (Marţi, 8 august 2017, 11:59)

      triciupa [utilizator] i-a raspuns lui Kindred

      E cu hidrantul si fara batista...
    • +12 (14 voturi)    
      mda (Marţi, 8 august 2017, 13:34)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Kindred

      mai greu cu painea avand in vedere ca se scumpeste transportul rutier odata cu acciza...

      poate cu apa de ploaie sa ieie votantii PSD... ca aia mai curge din cer.. mai rar, dar iti poti face rezerve in butoaie si cadite

      o fi buna apa de ploaie si pentru reumatism ?
  • +69 (77 voturi)    
    foamea de bani (Marţi, 8 august 2017, 11:26)

    bogdan1477 [utilizator]

    Inseamna ca e groasa treaba cu deficitul. Si cum poporul PSD nu se simte direct afectat ca n-are masina, ce mai conteaza.

    Deci, ca sa recapitulam, ce-a facut pina acum guvernul PSD? A marit salariile parlamentarilor cu 200%, a marit salariile in administratia locala cam la fel (doar la primari si consilieri), si s-a trezit cu un deficit cit casa. Si ca sa compenseze a decis sa taie indemnizatia pentru mame si sa creasca accizele pe benzina. Socialism adevarat, n-am ce zice.
    • +19 (21 voturi)    
      ai uitat pensiile (Marţi, 8 august 2017, 12:25)

      gopo2016 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      si pensionari de 45 de ani
      • +11 (13 voturi)    
        alea erau de pe vremea lui Ponta (Marţi, 8 august 2017, 13:13)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui gopo2016

        Dupa ce le scosese Boc, a avut grija PSD (Tudose fiind unul dintre initiatori, ca sa fie absurdul complet) sa le introduca la loc. Eu ziceam de actualul guvern PSD, care in programul de guvernare promitea numai injumatatiri de taxe, dublari de salarii, mii de scoli, sute de spitale, etc,etc.
    • +9 (15 voturi)    
      Nu e... (Marţi, 8 august 2017, 12:35)

      tenismenul [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      socialism, e neocomunism! Noua clasa nomenclaturista, instalata la conducere dupa Lovilutie!
      • +9 (9 voturi)    
        Socialism? Comunism?Ii flatati! (Marţi, 8 august 2017, 16:45)

        tahomir [utilizator] i-a raspuns lui tenismenul

        E socialism pe naiba. PSDul e doar o gasca de mafioti infecti. ii doare pe ei in cot de vreo ideologie, important e sa aiba cum sa fura. Asa ca se aliaza fie cu rusi fie cu americani, cu arabi, cu oricine le permite sa paraziteze vanzand tara si poporul pentru a avea ei bani de o vila si o masina.
        Nsite infractori!
    • +6 (8 voturi)    
      este (Marţi, 8 august 2017, 14:12)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      incearca la carburant, au bagat si la domenii taxa (nu ca ar fi suma extrem de mare, dar la cate domenii sunt cred ca 1 mil de euro tot scot din taxa aia)

      niste zdrente.
  • -32 (48 voturi)    
    bon, dar de ce se aliniaza doar rata accizei? (Marţi, 8 august 2017, 11:29)

    demaGOGU [utilizator]

    ...in Occident cota medie(nu vorbim de transele superioare!) de impozitare a veniturilor depaseste 30% in timp ce impozitul funciar/proprietate ajunge la 20% din valoarea de intrebuintare(inchiriere) a locuintei.


    nuvei avea niciodata servicii publice ca in West cu rate ale rataxarii demne de o tara sub-sahariana.
    • +18 (22 voturi)    
      Poate ajunge pe p.... (Marţi, 8 august 2017, 12:02)

      mitg [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Voi va auziti cand scrieti?

      Cum sa ajunga la 20% din valoarea de intrebuintare?

      Asta-i linia acum, sa zicem ca e mai mare in strainatate, sa taxam fraerii la valori inimaginabile?
    • +34 (42 voturi)    
      ? (Marţi, 8 august 2017, 12:06)

      sorvas [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      adica tu vrei taxe mai mari ? pai ma, boule, bani sunt! problema e ca sunt administrati prost sau furati de cele mai multe ori.

      pe tot globul asta, statul e cel mai prost administrator de fonduri publice. numa ca la in Romania extrem de prost administrator, ba mai mult, coruptia si hotia isi baga si ele nasul.
    • +15 (17 voturi)    
      fiscalitatea e mai mult de un procent aruncat (Marţi, 8 august 2017, 12:13)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Uite aici un exemplu:
      https://www.moise.ro/2017/05/29/daca-ar-juca-la-csu-craiova-messi-ar-fi-mai-scump-decat-e-acum-la-barcelona/

      Deci desi plateste impozit de aproximativ 50%, il costa mai putin ca-n romania, unde contributiile nu-s limitate. Asta ca sa nu mai vorbim de toate deducerile pe care le primesti acolo pentru cheltuielile locale.

      Cit despre taxa pe proprietate, e simplu. Nu poti impozita baba cu pensie de 800 de lei cu 2000 de euro anual, ca n-are de unde-ti da.

      Si asta ca sa nu mai spun ca in vesti primesti si ceva in schimbul impozitelor alora. Pe cind la noi functionarul de la ghiseu te injura, autostrazi n-ai, trenurile-s cum le-a lasat ceausescu, la spital daca nu mergi cu bani mori cu zile, invatamantul e varza si tot asha. Daca un IT-ist spre exemplu, care acum da la stat cam jumate din cit ia net e pus sa plateasca dublu, pur si simplu isi ia bocceluta si emigreaza intr-o tara unde plateste dublu, dar primeste in schimb toate cele de mai sus.
    • +19 (23 voturi)    
      Mananci desert turcesc (ra***) cu polonicu! (Marţi, 8 august 2017, 13:22)

      decedat [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Eu personal, pentru apartamentu meu din Franta platesc taxa funciara undeva la 800 EUR/an, in conditia in care valoarea de inchiriere e de 1500 EUR/luna, la care se adauga taxa de habitatie (impusa de oras, pe care oricine din orasu ala o plateste) de inca aproximativ 700 EUR/an. In conditiile astea poate imi spui de unde ai ajuns la 20%!
      Sa iti mai spun eu: Nu exista impozit pe masina, doar taxa de autostrada (pe drumurile nationale nu platesti nimic).
      Pretul benzinei si motorinei sunt aproximativ, daca nu mai ieftin (la Total Express si Carrefour) decat in Romania. Calitatea lor ajunge la nivelul premium din Romania (testat pe propria masina).
      In Franta impozitul pe salariu brut este de 24-25% la care se adauga maxim 11% (daca nu ai ce deduce) impozit pe net impozabil. Deci maxim 36%. Sa iti mai spun ca TVA pe alimente e de 5% (incluzand bere si vin)?
      In Franta somajul este de 55% din salariu BRUT din care platesti doar impozit pe net imozabil.
      Sa iti mai spun ca asiguratea de sanatate (standard) merge si la spitale/clinici private? Nu are sens, ca tu le stii pe toate!
      • -6 (6 voturi)    
        pai vezi ca esti prost? (Marţi, 8 august 2017, 18:01)

        demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui decedat

        ...retine, taux taxe fonciere+taux taxe habitation in Franta DEPASESC cumulat 20% din valoarea locativa a locuintei.

        ca aceste valori locative nu am mai fost actualizate din anii '80 e alta poveste, dar deja in 2018 administratia Macron planuieste actualizarea la valoarea de piata a chiriilor.

        ti-as demonta, punct cu punct si celelalte asertiuni dar scopul tau la locanta este manipularea.
        • +6 (6 voturi)    
          Ai drepate, sunt prost1 (Marţi, 8 august 2017, 22:26)

          decedat [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

          Din 3 motive:
          1. pentru ca am comentat
          2. pentru ca am comentez la raspunsu asta
          3. pentru ca am creat o adreasa de mail (decedat@outlook.com) la care imi poti cere toate documentele oficiale sa te convingi.
    • +7 (7 voturi)    
      of... (Marţi, 8 august 2017, 15:35)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      vesnic sustinator al PSD indiferent de orice.
      esti fanatic sau platit atat de bine ?
      • +4 (4 voturi)    
        Parerea mea.. (Miercuri, 9 august 2017, 9:18)

        Sani [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

        ... ca-i doar un prost intre atatia altii.
      • +1 (1 vot)    
        Ai pus punctul pe "i"! (Joi, 10 august 2017, 11:53)

        CristioanR [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

        Probabil ca mazeta si demagogul au doar IQ-ul redus specific votantilor pedesere, dar cu "fanatic" ai atins un punct important.
        Majoritatea votantilor Ilic sunt "invulnerabili" la argumentel logice, si nu simt nici crestrea preturilor sau inflatia care sta sa explodeze.
        Ei se aseamana cu FANATICII RELIGIOSI, impotriva carora chair si o superputere mondiala este complet ineficienta!
        Degeaba zice americanul: "eu am 11 portavioane", degabe zice rusul: "noi avem 30.000 de tancuri si cele mai multe megatone de pe glob", adeptul Religiei Pacii le raspunde calm: "nu imi pasa, eu stiu ca daca ma detonez in mijlocul multimii, ajung imediat in rai, la cele 77 de fecioare!"

        La fel si votantii Dracnea, frigul si foamea, inflatia si mizeria nu ii determina sa isi schimbe optiunile politice!
    • +4 (4 voturi)    
      Demagogo de 2 bani (Miercuri, 9 august 2017, 9:16)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Bai, dar tu ce compari cu Occidentul?
      Ala-i rau!

      Rusia lui Putin este domeniul vostru, al PSDerbedeilor.

      Macar ati invatat ceva cuvinte la voi la partid?
      Cred ca in afara de mosu' Iliescu, voi va dati rusi fara sa stiti o boaba!
  • +14 (20 voturi)    
    nu (Marţi, 8 august 2017, 11:29)

    DioDreamer [utilizator]

    uuuuuuuuuuuuu! hotilor!
  • +50 (56 voturi)    
    asa se vor anula cresterile salariale! (Marţi, 8 august 2017, 11:30)

    trem [utilizator]

    Scumpitul carburantilor va atrage scumpiri in lant...si prin urmare toti cei cu salarii si pensii marite isi vor lua o mare tzeapa! Era clar ca nu exista un sac fara fund.

    E inimaginabil ca desi oamenii vor sa le fie bine sa aiba sisteme de invatamant si de sanatate mai bune, voteaza constant infractori si incompetenti care ii mint de ani de zile. Tone de ignorantza si prostie....
  • +20 (22 voturi)    
    asa se vor anula cresterile salariale! (Marţi, 8 august 2017, 11:30)

    trem [utilizator]

    Scumpitul carburantilor va atrage scumpiri in lant...si prin urmare toti cei cu salarii si pensii marite isi vor lua o mare tzeapa! Era clar ca nu exista un sac fara fund.

    E inimaginabil ca desi oamenii vor sa le fie bine sa aiba sisteme de invatamant si de sanatate mai bune, voteaza constant infractori si incompetenti care ii mint de ani de zile. Tone de ignorantza si prostie....
    • +15 (17 voturi)    
      Problema este.. (Marţi, 8 august 2017, 12:44)

      DrPepper [utilizator] i-a raspuns lui trem

      noi din sectorul privat cu ce am gresit? ca nici marire de salar nu luar si preturile crescute defapt ne diminueaza salrul...
      Ca sa fiu mai clar iarasi sectorul privat da de mancare la parazitii de la stat.
      • +5 (7 voturi)    
        Care sector privat? (Marţi, 8 august 2017, 14:48)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui DrPepper

        Să nu uitam rezultatele alegerilor de anul trecut. Sectorul privat s-a cam abținut la vot. Acum culegem "roadele".

        Și încă nu ați simțit ce poate PSDul într-un an de guvernare... Să vezi haos când intră în vigoare mutarea CAS de la angajator la angajat!..
  • +16 (20 voturi)    
    :))) (Marţi, 8 august 2017, 11:30)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    foarte bine ... prea multe mariri de salarii.
  • +22 (28 voturi)    
    pentru prostii psd care au si masina: (Marţi, 8 august 2017, 11:35)

    Francisc 1 [utilizator]

    fara numar....!
  • +40 (44 voturi)    
    votati ma psd.... (Marţi, 8 august 2017, 11:36)

    liviu_ [utilizator]

    ca odata cu accizele pe benzina/.motorina iar se scumpeste orice in Romania!

    astia de la psd o sa-si indeplineasca promisiunile... ca ei au promit pensii, salarii si tva mic... nu au zis nimic de CAS, somaj si alte dari, de pretul benzinei sau de inflatie :D

    cesa mai zic... traiasca psd... eu am zis ca ne paste falimentul pana cand termina astia guvernarea... sau daca nu chiar falimentul macar o recesiune acolo
    • +8 (10 voturi)    
      :)) :)) :)) (Marţi, 8 august 2017, 12:05)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      parca-l vad pe dragnea cum, la fel ca si tonta, va zice "pai ce, nu am marit lefurile si pensiile? le-am marit. mai votati-ma o data."
      ce mai conteaza ca a facut praf toata economia si ca in realitate romanii vor castiga mai putin.
      daca avea oua (da' de unde) facea trecerea la euro. dar cum ar mai fi putut el sa promita mariri de lefuri?
      • +2 (2 voturi)    
        trecere la euro?! (Marţi, 8 august 2017, 19:32)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        lol prin 2050 in cel mai bun caz :D
        vb ta... de udne mai promit astia daca aderam la euro...
      • +1 (1 vot)    
        Trecerea la euro acum ar fi scazut dramatic (Joi, 10 august 2017, 1:09)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        puterea de cumparare a romanilor si i-ar fi nenorocit de-a binelea pe cei cu venituri mici, fie ei salariati sau pensionari !

        N-ar fi fost o chestie de "oua" ci de sinucidere politica si de plecare (sigura) a PSD-ului de la putere !

        PS. O tara din UE trece la euro cand, intr-adevar duduie economia !

        PPS. Ori semnul ca nu este asa il constituie chiar nedeschiderea discutiei privind trecerea la euro.
  • +8 (10 voturi)    
    hehehe (Marţi, 8 august 2017, 11:37)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    Bani bani bani n-are Liviu bani pentru salariile bugetarilor, pensii si alte "investitii" urgente
  • +8 (10 voturi)    
    mda (Marţi, 8 august 2017, 11:40)

    adrian_rolland [utilizator]

    Neaparat trebuie sa ne aliniem la preturile europene..pe salariile de Romania.
  • -16 (20 voturi)    
    IT-istii o sa plateasca benzina? (Marţi, 8 august 2017, 11:42)

    Miky60 [utilizator]

    OMV Petrom nu si-a mai facut de mult profit record si sare psd-ul in ajutorul lor crescand pretul benzinei. Eu voi renunta la masina si voi merge numai cu bicicleta, sa nu platesc spaga data de psd-ciuma rosie catre OMV!
    PS Una din cele mai asistate social categorii de catre psd-ciuma rosie, IT-istii care nu platesc impozit, vor plati benzina sau vor fi scutiti si de asta?
    • +7 (11 voturi)    
      IT-stii vor plati... (Marţi, 8 august 2017, 14:40)

      Fuscus [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      dar ma'ta a platit taxa pe prostie cand te-a fatat!?
    • +5 (7 voturi)    
      daca cunosti pe cineva care lucreaza in IT (Marţi, 8 august 2017, 15:41)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      multumeste-i. ca datorita IT-ul mai exista industrie si profit in tara asta!
  • +19 (23 voturi)    
    mda (Marţi, 8 august 2017, 11:42)

    SoulSearcher [utilizator]

    ahahahahahahahaha

    oare votantii PSD mai pot inghite atatea galuste ?

    - 2009 Boc scoate pensiile speciale, si posibilitatea de a se reangaja pensionarii de lux inapoi pe aceleasi functii

    - 2011 vine PSD-ul si baga iar pensii speciale si reintroduce posibilitatea ca un general pensionat la 50 ani sa se reangajeze pe acelasi post

    - 2017 vine iar PSD-ul si zice ca e cam jale, ca sunt mii de pensionari care au zeci de mii de lei pensii, si mai sunt si angajati in continuare, pe la armata, pe la politie, pe la magistratura.. etc


    - 2009 Boc mareste accizele la carburanti

    - 2016 vine PSD-ul si scoate accizele la carburanti

    - 2017 vine iar PSD-ul si realizeaza ca accizele alea erau bune tare la buget... ca deficitul tot creste de la luna la luna precum fat-frumos


    URMEAZA:

    - taxe noi pe munca.. ca doar aia au de unde...

    - TVA dublu (ca l-au tot scazut de la 24% cat il facusera Boc in 2009)

    - taxe noi de mediu pt masini (ca au scos timbrul de mediu la inceputul anului, si s-au adus de atunci cam 500.000 de cazane, pisicute si alte vechituri de 30 ani din vest non-euro)

    - taxe noi inventate precum cel pe domeniile .ro, sau cele de solidaritate

    - plus alte idei gogonete de la liviu si olguta precum nationalizarea pensiilor private.. etc etc etc

    P.S. coincidenta ca Liviu Dragnea a plecat in concediu, iar in urma au inceput sa apara tot felul de taxe si impozite noi ? unele mult mai mari si cu baza de aplicare mult mai mare decat cele 102 taxe eliminate de acelasi Dragnea in campania electorala...

    inca 2-3 ani de guvernare PSD si o vom duce mai rau decat prin anii 90`
    • +6 (6 voturi)    
      clar ca da. (Marţi, 8 august 2017, 14:12)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      la cat sunt de prosti ... clar ca da.
    • +1 (1 vot)    
      DA, categoric! (Joi, 10 august 2017, 11:55)

      CristioanR [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Raspuns foarte scurt: da.
      Votantii pedesereului inghit ORICE galuste, oricat de groase!
  • -8 (20 voturi)    
    asta este... (Marţi, 8 august 2017, 11:43)

    bancher [utilizator]

    se numeste lacomia celor de la pompa (Rompetrol, Petrom, Mol) care au crescut preturile combustibilului fara taxe. Degeaba au scazut taxele daca baza (adica pretul combustibilului fara taxe) a fost crescut in mod artificial de benzinari.
    A fost ca si la scaderea ratei TVA: degeaba a scazut TVA la alimente, ca la MegaImage nu s-a vazut aceasta scadere in preturi, diferenta intrand in buzunarul Mega Image.
    La fel si la combustibili, cu mentiunea ca diferenta intra in buzunarul benzinarllor (si nu al cetateanului).
    Statu trebuie sa gaseasca o metoda sa ii oblige pe distribuitori sa scada pretul combustibilului fara taxe.
  • +9 (11 voturi)    
    Bani pentru bugetari si pensii speciale (Marţi, 8 august 2017, 11:53)

    mihai2015 [utilizator]

    Atentie, aceasta marire nu anuleaza cresterile salariale cum se incearca sa spuna cineva,
    La bugetari salariile au crescut enorm, la cei care muncesc cu adavarat nu (in mediul privat),
    In realitate cei din mediul privat platesc benzina si motorina mai scumpa fara sa beneficieze de nici o marire salariala, la bugetari care au mariri salariale de peste 25% nu o sa conteze.
  • +9 (11 voturi)    
    am mai vazut filmul asta (Marţi, 8 august 2017, 11:54)

    OmulNou [utilizator]

    se numeste anii 90
  • +9 (11 voturi)    
    Cum pleaca Dragnea cum se anunta o schimbare! (Marţi, 8 august 2017, 11:57)

    plumbix [utilizator]

    O schimbare de care el nu are habar.
    Hai baietii! Hai cu TVA 28% sa intrecem Ungaria!
  • +12 (14 voturi)    
    Unde sunt autostrazile... (Marţi, 8 august 2017, 11:57)

    R.Stoian [utilizator]

    construite din accizele din carburanti? Cum au fost folositi banii din acciza ponta? Nemernicilor...o sa ajungeti sa va furati intre voi cand nu o mai ramane nimeni aici.
  • +20 (22 voturi)    
    Au incercat, s-au scremut, au topait! (Marţi, 8 august 2017, 12:04)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Iata rezultatul!Au incercat sa rezolve fara sa sufere prea multi, au vazut ca nu se poate! Acum apeleaza la solutia atomica: creste pretul carburantului la nivelul la care era cand petrolul era 150 dolari pe baril.
    E o taxa cinstita pentru ca va fi platita de vitele proaste care au votat psd-kgb.
  • -5 (17 voturi)    
    Foarte bine (Marţi, 8 august 2017, 12:11)

    vladR [utilizator]

    Mai mergeți și cu bicicleta !

    Acum hai cu minusurile.

    PS: Am mașină!
    PS 2: Sunt conștient că vor crește marginal toate prețurile.
  • +4 (4 voturi)    
    CAT DE ... (Marţi, 8 august 2017, 12:13)

    jidanul [utilizator]

    ... de batut in cap si prost poate sa fie acel reprezentant al guvernului Romaniei sa faca o asemenea ineptie. Consumul de carburanti oricum a crescut, datorita inmatricularilor autoturismelor dupa scoaterea taxei de mediu. Adica, raportat la salariile din prezent, chiar si marite pentru unele de categorii socioprofesionale, preturile carburantilor erau destul de mari adaugand si faptul ca se aplica un principiu de baza economic si anume ca: "se cerea cat mai putin de la cat mai multi"
  • +7 (13 voturi)    
    Ura..ura ! Dragnea- PSD ! Dragnea- PSD ! (Marţi, 8 august 2017, 12:15)

    Susufler0 [utilizator]

    Spre faliment in zbor !

    Parca asa era un cantec din vremea lui Ceasca !

    PS. Oricum la Craiova vor sa faca autoturisme pe zaibar, asa ca...;))
  • +11 (17 voturi)    
    Ciocu mic, ca i-ati votat ! (Marţi, 8 august 2017, 12:15)

    KTerinca [utilizator]

    Traisca PSD !
    Traiasca Dragnea!
    Traiasca Olgutza !
    Traiasca Fifor !
    Traiasca Fi(e)rea !
    si care dracu or mai fi.
  • +12 (14 voturi)    
    haideti fratilor in strada (Marţi, 8 august 2017, 12:19)

    Fuscus [utilizator]

    trebuie sa dispara "ciuma rosie"!!! astia trebuie maturati de la putere. toata clica asta trebuie sa dispara din viata publica cu orice pret. avem lista mare: Dragnea, Nicolicea, Codrin Stefanescu, Androneasca, Volguta Vasilescu, Oprisan, prefecti si primari PSD. In plus ar trebui interzise infectiile Antene si RTV.
  • +13 (15 voturi)    
    Salariilii si pensiilii,sunt o povara pt. angajati (Marţi, 8 august 2017, 12:24)

    Plagarus [utilizator]

    PSD groparul economiei romanesti.
  • +9 (11 voturi)    
    adica (Marţi, 8 august 2017, 12:27)

    gopo2016 [utilizator]

    barilul de petrol e ieftin si la noi se scumpeste benzina si dieselul, ce a-si mai lua vreo mie de litri ( acum inainte de scumpire) si v-asi stropi pe toti in parlament cu el si a-si rinji la voi cu bricheta, jegurilor pe voi numai focul sau plutonuul de executie va mai curata
    • +1 (1 vot)    
      asta e si propunerea mea (Marţi, 8 august 2017, 14:43)

      Fuscus [utilizator] i-a raspuns lui gopo2016

      subscriu
  • +15 (17 voturi)    
    ei, aşa da (Marţi, 8 august 2017, 12:30)

    Sorrows [utilizator]

    iată o primă măsură care le va face foarte nefericite pe vitele care au votat pesede: totul se va scumpi. Tot ce mănâncă vitele care au votat pesede se va scumpi: pâine, ouă, ulei, făină, zahăr, lapte. În ceea ce mă priveşte pe mine şi pe cei ca mine (mici antreprenori), eu fac undeva la patru plinuri pe lună, ceea ce înseamnă că va trebui să muncesc puţin mai mult ca să pot face în continuare acele patru plinuri; plusul de efort va fi totuşi nesemnificativ. Dar vitele care au votat pesede vor suferi. C-aşa-i în viaţă, băieţi.
    • +10 (12 voturi)    
      ei mananca din Haznaua3 (Marţi, 8 august 2017, 13:16)

      tahomir [utilizator] i-a raspuns lui Sorrows

      Vita care a votat PSD se hraneste cu ce ii ofera Haznaua 3. Doar Hazanaua 3 conteaza ptr ei.
  • +8 (10 voturi)    
    Redeventele NU ? Accizele DA ? (Marţi, 8 august 2017, 12:33)

    Plagarus [utilizator]

    Oare cum doarme noaptea,Bombo si Popescu Sterling Tariceanu ?
  • +6 (8 voturi)    
    Caut o informatie si nu o gasesc... (Marţi, 8 august 2017, 12:37)

    GCI [utilizator]

    E un pic mai greu in Romania, probabil ca voi gasi undeva pe site-ul CNADR sau la un minister pe undeva destinatia fondului rezultat din colectarea accizelor si supraaccizelor pentru carburanti. Cautand "destinatia fondului accizei pentru carburanti" in Google am gasit legea corespunzatoare pentru... Republica Moldova :)

    Cum nu vreau sa pierd timp, poate imi da cineva un reply... din cate stiu fondul ar trebui destinat reparatiei drumurilor (intretinere) si/sau constructia de drumuri, poduri... etc.
    Ne poate ajuta un jurnalist sa afle marimea fondului din accize in ultimii 5 ani (+ rovinieta, ca si aia ar trebui sa repare drumuri, nu?), destinatia sa reala si cate investitii s-au facut din acest fond pentru scopul sau? (de exemplu, s-au incasat 100 de milioane, 20 s-au dus in reparatii drumuri, 20 poduri, cai de acces, intretinere si 60 in autostrazi)
    Au incercat cei de la zf prin 2015, sunt curios acum ce rezultate mai sunt:
    http://www.zf.ro/zf-24/pentru-ce-am-platit-banii-statul-a-colectat-2-8-mld-lei-din-acciza-de-7-eurocenti-pe-carburanti-dar-a-livrat-zero-kilometri-de-autostrada-video-14564942
    Pen'ca daca platesc o taxa ma astept sa am si eu (adica poporu') un beneficiu, asa ar trebui sa functioneze bugetul...
    • +2 (2 voturi)    
      Am calculat eu (Marţi, 8 august 2017, 22:27)

      n.dumiritu [utilizator] i-a raspuns lui GCI

      Am pus eu datele intr-o foaie de calcul folosind preturile de acum la pompa pt. motorina de 4,54 lei/l si pt.benzina de 4,65 lei/l. Rezulta o cantitate de 6.353.773 mii l. de motorina si benzina vinduti in 2016. Total taxe (acciza + TVA) in 2016 este de 17.618 mil. lei, din care accize de 12.258 mil. lei. In sem.1 2017 s-au incasat taxe de 7.951 mil.lei. Estimatia de incasare pt. lunile sept.-dec 2017 este corecta daca se considera cresterea consumului constanta. Tot la fel, estimarea la cresterea de incasare de taxa pt.2018 s-a facut pt. cresterea consumului constanta.

      Pe aceste estimari, taxele colectate pe motorina si benzina in 2018 vor ajunge la 19.050 mil.lei.

      Dupa adaugarea accizelor, la un TVA de 19%, in 2018, nivelul taxelor in motorina va fi de 54%, iar in benzina va fi de 56%, daca pretul inaintea taxelor ramine acelasi.
    • +2 (2 voturi)    
      Am calculat (Marţi, 8 august 2017, 22:40)

      n.dumiritu [utilizator] i-a raspuns lui GCI

      Scuze daca intra dublura.
      Folosind informatiile furnizate, nivelurile accizei, ale TVA, diferentele de cantitati si de sume incasate, luind un pret la pompa acum pt.motorina 4,54 lei/l si benzina 4,64 lei/l, se poate calcula:
      - cantitatea de motorina si benzina vanduta in 2016: 6.353.773 mii l;
      - taxe colectate din B+M: 17.617 mil.lei, din care accize de 12.258 mil.lei;
      - taxe colectate in sem.1/2017: 7.951 mil.lei;

      Estimatiile de incasare pt. lunile sept.dec 2018 sint corecte daca se pastreaza constanta cresterea consumului.

      In 2018 se pot incasa 19.050 mil.lei.

      Ponderea taxelor in 2018: la M=54%; la B=55,9%, daca preturile inainte de taxare ramin aceleasi.
  • +11 (15 voturi)    
    Nostradacatus (Marţi, 8 august 2017, 12:45)

    Dedalus [utilizator]

    Au trecut 9 luni de la alegeri. Nu s-a intamplat nimic in afara de multe vorbe si giumbushlukuri fiscal.

    Cred ca ar fi bine ca astfel de idei distrugatoare sa se materializeze cat mai repede.

    ===

    Oamenii nu pot fi convinsi de imposibilitatea socialismului de a conduce o societate decat prin foamete. Altfel, pe hartie totul pare asa frumos...

    In Romania sunt probabil 10 milioane de pisici (dupa unele statistici) si probabil cam ot atatia caini vagabonzi.

    Asta inseamna ca revine aproximativ un caine si o pisica pe cap de locuitor (roman).

    Dintr-o pisica sau caine mediu un om poate manca o saptamana (cu putin effort).

    Rezulta ca din momentul prabusirii economice, romaniii mai pot rezista cam doua saptamani.

    Poate mai mult daca vom reusi sa prindem si sobolani.
  • +8 (10 voturi)    
    Misto (Marţi, 8 august 2017, 12:45)

    omezu [utilizator]

    Cum ziceau si cei de mai sus. Luati de la P$D, dar fara paine! Si nu a trecut nici macar 1 an de guvernare p$d-ista!
  • +7 (9 voturi)    
    exista si o justitie divina (Marţi, 8 august 2017, 12:49)

    pb80tm [utilizator]

    in sfarsit ia si psdu o decizie corecta prin marirea accizelor. sa dea saracie la toti. o sa fie si painea pensionarului si berea asistatului mai scumpa cu acciza. in sfarsit o sa moara si capra votantului psdist.
    • +3 (5 voturi)    
      Perfect (Marţi, 8 august 2017, 14:16)

      gogu1234567890 [utilizator] i-a raspuns lui pb80tm

      Bugeratul votant o sa fie si mai sarac. Si o sa ajunga sarac lipit.
    • +3 (3 voturi)    
      Perfect (Marţi, 8 august 2017, 14:16)

      gogu1234567890 [utilizator] i-a raspuns lui pb80tm

      Bugeratul votant o sa fie si mai sarac. Si o sa ajunga sarac lipit.
  • +8 (10 voturi)    
    vand butoaie goale 200 l (Marţi, 8 august 2017, 12:53)

    pb80tm [utilizator]

    si containere goale de 1mc. bune pt benzina/motorina. cumparati acum si apoi vindeti in profit dupa marirea accizei.
  • +12 (14 voturi)    
    Traiasca Grasii ! (Marţi, 8 august 2017, 13:03)

    bran [utilizator]

    Grasii de la stat sunt reprezentati de administratia sufocanta de trei ori mai mare decat inainte de 1989 acum cu salarii de trei ori mai mari , pensii speciale , pensiile militare nesimtite si nelimitate .In primarii sunt de 10 ori mai multi angajati in SRI de sapte ori mai multi angajati asa spunea unul din PSD pe la tv -dezastrul este asigurat . Ce vedem acum este ca se ia de la cei ce au afaceri si de la saraci taranii isi vor vinde intr-o veselie pamanturile pt. a-i sustine pe grasi . Unii dintre acesti grasi se pensioneaza la 39-40 de ani si lucreaza din greu tot pe salarii de mii de euro tot la stat ! Eu ma gandesc serios la emigrare si inchiderea afacerii ! Spitale decente nu sunt , scoli parapadite si nedotate , infrastructura la pamant . Care ar fi motivele sa mai raman in aceasta tara ?
  • +9 (11 voturi)    
    astia sunt retarzi... (Marţi, 8 august 2017, 13:09)

    qwerasdf [utilizator]

    singura metoda prin care s-au gandit sa aduca bani la buget e sa mareasca si sa inmulteasca taxele...

    orice oligofren poate face asta

    investitiile... eh, acolo iti trebuie mult cap, plus de asta chiar de-ai reusi sa le implementezi, nici macar electoratul lor dobitoc nu le-ar putea intelege.. pt. ei trebuie sa fie ceva simplu: paine si circ. Atat pot ei digera.
  • -7 (11 voturi)    
    Cu cat se scumpeste GPL-ul ? (Marţi, 8 august 2017, 13:28)

    Marius_23 [utilizator]

    Nu as mai conduce masina pe benzina .
    • +1 (1 vot)    
      Poftim? (Joi, 10 august 2017, 12:11)

      CristioanR [utilizator] i-a raspuns lui Marius_23

      Ai dreptate, IN GENERAL, cu GPL in loc de benzina sau motorina.
      Doara ca Dracnea mareste pretul CARBURANTILOR, nu al benzinei in mod special!
      Se majoreaza accizele pentru ORICE este folosit drept combustibil, deci te afecteza chiar daca ai Tesla, masina pe etanol sau ... vehicul care merge cu apa!
  • +10 (12 voturi)    
    Planul de guvernare (Marţi, 8 august 2017, 13:29)

    Koczka [utilizator]

    Totul era planificat. Si basinile propagandistice cu care au castigat alegerile .
    În Noul Cod Penal, ati eliminat Art 165 din vechiul cod penal care prevedea infracţiunea de Subminare a Economiei Naţionale. ( PSD + PNL ) dar in cazul unei rascoale populare nu va mai scapa nimeni intreg.
  • +2 (4 voturi)    
    In sfarsit o masura buna! (Marţi, 8 august 2017, 13:43)

    Porcurorul General [utilizator]

    Sa aiba si Ghita si Fenechiu si Secureanu si Dragnea si toti niste bani in plus.
  • -12 (14 voturi)    
    Solutia PSD de facut rost de bani. (Marţi, 8 august 2017, 14:27)

    ouyang [utilizator]

    Furt direct de la pompa. Multumim Iohannis. Faci o treaba minunata. Esti fix pielea. Nimic? Nu poti da naibii din gura o data pe saptamana macar?
    • +10 (10 voturi)    
      serios? (Marţi, 8 august 2017, 15:38)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui ouyang

      Iohannis e de vina ca PSD e la guvernare?
      Aminteste-t baiete ca nu suntem republica presidentiala. Presedintele NU dicteaza ce taxe se aplica. GUvernul o face. Ia zis, ai votat PSD?
    • +1 (1 vot)    
      Este o decize a Guvernului! (Joi, 10 august 2017, 12:12)

      CristioanR [utilizator] i-a raspuns lui ouyang

      Nu presedintele stabileste accizele, nu are nciio treaba cu asta!
  • +4 (4 voturi)    
    Perfect! (Marţi, 8 august 2017, 14:50)

    buncrestin [utilizator]

    Doar nu credeati ca votantii PSD se inghesuie sa cumpere benzina...asta e marfa de capitalisti din-astia de dreapta...
  • -3 (3 voturi)    
    SERIOS???? (Marţi, 8 august 2017, 14:54)

    exlc [utilizator]

    Pai daca le-ati scazut in IAN, ce ca asteptati.... sa creasca incasarile. Brusc toata populatia e cu fundul in masina? Tot atat s-a consumat, si statul a incasat mai putin.

    "Din analiza comparativa a incasarilor din accize aferente semestrului I alanului 2017, fata de semestrul I al anului 2016 a rezultat faptul ca in primul semestru al anului 2017, incasarile din accize aferente produselor energetice au scazut cu 767.633.796,55 lei"
  • +8 (8 voturi)    
    cit a tinut bucuria? (Marţi, 8 august 2017, 15:12)

    Walking_dead [utilizator]

    Cum spunea englezul? King for a day, fool for a lifetime?
    Atita s-au invirtit baietii in jurul cozii cu fel si fel de proiecte de lege si impozite, ca pina la urma au gasit solutia la problema.
    Probabil inainte de craciun vom avea si o vizita de la FMI.
    • +2 (2 voturi)    
      mda (Marţi, 8 august 2017, 15:47)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Walking_dead

      cu siguranta si-au rezervat niste bilete de avion cei de la FMI....

      la cum merge economia (adica deloc)

      la cum merge inflatia (spre 2 cifre)

      la cum se tot schimba fiscalitatea (adica zilnic)

      acum ne vedem cu delegatia FMI la usa, gata si pregatiti sa ne acorde niste imprumuturi pe dobanzi de 2 cifre
  • +5 (7 voturi)    
    Scenarii pozitionare Antene versus PSSD (Marţi, 8 august 2017, 15:13)

    Sani [utilizator]

    Scenariul_1: Antenele vor juca in continuare pe 'aparatorul' saracilor,...de partea politrucilor Ponta si Grindeanu care se vor pozitiona anti-Dragnea

    Scenariul_2: Antenele il vor gasi pe Soros marele vinovat pentru esecurilor PSDerbedeilor.

    In ambele scenarii, Prostii Satului =:
    Prost_Grad_0: Votacul PSD
    Prost_Grad_1: Fraierul care si-a refuzat o plimbare la cabina de vot.
    • +2 (2 voturi)    
      1>0 (Marţi, 8 august 2017, 16:48)

      tahomir [utilizator] i-a raspuns lui Sani

      prostul de la 1 e mai prost decat ala de la 0. macar aia de la 0 au nsite beneficii fix pe spinarea dobitocilor care nu se duc la vot ca ei cica nu au pe cine sa voteze. De fiecare data.
    • +3 (3 voturi)    
      Prost_Grad_2n (unde n tinde la infinit): (Marţi, 8 august 2017, 17:12)

      arhimede [utilizator] i-a raspuns lui Sani

      EU. Ca am fost plecat si m-am intors. Ca am fost la fiecare vot (cu exceptia celui de demitere din 2012 cand nu am fost lasat sa votez) din 98 incoace. Ca am votat doar impotriva celor pe care-i vedeam ca fiind esalonul II din fostul PCR, incercand sa discern din ceilalti pe cei care pot aduce ceva in plus acestei tari, un beneficiu oricat de mic. Un vot documentat intr-un fel. Ca am preferat sa gandesc si abia apoi sa muncesc (ordinea e foarte importanta). Ca m-am implicat atat cat am putut si eu in comunitate.
      In perioada Ponta fiecare proasta decizie luata de autoritati o simteam ca o palma data peste fata. La Ciolos am luat o pauza, dar acum nu trece o zi fara ca baietii astia sa nu faca vreo boacana. E prea mult.
    • +1 (1 vot)    
      Facem pariu? (Joi, 10 august 2017, 12:14)

      CristioanR [utilizator] i-a raspuns lui Sani

      Scenariul 2 se aplica!
      Evident, Latrinele vor pune din nou tunurile pe Sorosh, fiul sau nelegitim, Basescu, tehnocratii care au au fugit cu gaura de zece miliarde, etc, etc.
  • +2 (2 voturi)    
    nu stiu, intreb... (Marţi, 8 august 2017, 15:35)

    Adrian2017 [utilizator]

    O întrebare am și eu, pentru ca in ultimul timp m-am uitat/citit mai mult la știri si m-a frapat cate ordonanțe de urgenta se dau in ultimul timp. parca este ziua si ordonanța de urgenta....asa este normal sa se lucreze in guvern? doar prin ordonanțate de urgenta...ordonanțele "normale" nu mai exista?
    • +2 (2 voturi)    
      sunt lucruri diferite (Marţi, 8 august 2017, 21:07)

      Andrei57 [utilizator] i-a raspuns lui Adrian2017

      Nu e normal, dar întrebarea e fără sens. Ordonanțele se pot da doar în vacanța parlamentară și doar în domeniile prevăzute de legea de abilitare a Guvernului votată de Parlament înainte de vacanță, Ordonanțele de urgență, în schimb, se pot da oricând și pentru orice (excepție modificarea Constituției și alte câteva domenii legate, în special. de drepturi).
  • +7 (7 voturi)    
    Creca stiti ce urmeaza, scumpirile in lant (Marţi, 8 august 2017, 15:37)

    Wanheda [utilizator]

    Deci dragi votaci de pesede, luati-va de mana si pregatiti-va, barabula voastra zilnica o sa fie mai scumpa. Nu uitati sa cantati, in cor: Ura, Uraa, Uraaa....Dracna....Romania.
  • +2 (2 voturi)    
    ce fericiti vom fi (Marţi, 8 august 2017, 16:15)

    splinty [utilizator]

    cu doar 20-25
  • +8 (8 voturi)    
    Si uite asa inflatia va "topi" salariile abia mari (Marţi, 8 august 2017, 17:31)

    Ochiana [utilizator]

    te
    BNR deja a prognozat cresterea inflatiei cu 1.7% pentru toamna asta deci asa, baieti, cresteti salariile fara cap, dati pensii "speciale" si din ce in ce mai "speciale" pentru diverse categorii, scadeti TVA-ul de aiurea si apoi LOVITI IN TOTI cu majorarea asta a preturilor la toate produsele. (pret crescut la benzina se va simti in TOATE produsele)
    Bine ne-ati mai lucrat ! Era de asteptat mai de devreme sau mai tarziu.
    Nu vor suferi cei care au pensii de peste 10.000 de ron ci tot amaratii cu 1000 de ron salariu
    Imi vine sa va injur cu tot cu Olguta voastra Vasilescu si toata haita cu gura mare si prosti care isi bat joc de noi pe acolo la Guvern
  • +8 (8 voturi)    
    Pai, stai putin.. (Marţi, 8 august 2017, 20:34)

    martianu [utilizator]

    De ce da toata lumea vina pe votantii PSD? E cumva din cauza ca nu ati mers la vot?
    Trebuie mers la vot fratilor, lasati scuzele si ideile preconcepute ca nu putem schimba nimic.
    Miscativa fundurile de pe canapele si merge la vot cand trebuie.
    • +2 (2 voturi)    
      Mai termina mai cu lozinca asta prosteasca ! (Joi, 10 august 2017, 2:03)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui martianu

      Din ce iti spune Ochiana ar trebui sa intelegi ca PSD loveste greu chiar in votantii sai, pe care i-a amagit cu cresteri de pensii si salarii si cu reduceri si scutiri de taxe.

      Pai astia s-au dus cei mai multi la vot si ei vor simti cel mai putin binefacerile guvernarii pesediste ! (Sau altfel spus, ei vor simti cel mai mult "binefacerile" guvernarii pesediste).

      Eu, de exemplu, am mers la vot si am votat impotriva PSD, dar pe mine or sa ma loveasca mult mai putin decat pe votantii pesedaci, masurile prostesti luate de guvernul Tudose. Eu pot sa traiesc multumitor chiar si cu legile acestea.

      PS. Dar votacul PSD ?
  • +4 (4 voturi)    
    Si incasarile or sa tot scada ca trece lumea (Marţi, 8 august 2017, 22:58)

    deval [utilizator]

    pe GPL, ca tirurile iau motorina din Europa dar mai ales pentru ca prognoza la incasari-pe care v-ati facut bugetul- a fost facuta de niste ambuscati care au facut calculele pornind de la suma necesara programului supranumit si Gaura covrigului sau Caritasul psd sau Mos Craciun la balamuc !
  • +4 (4 voturi)    
    Inflație (Miercuri, 9 august 2017, 3:44)

    Celbland [utilizator]

    De fapt, guvernanții vor să declanșeze un tăvălug inflaționist, prin care să mărească toate prețurile, astfel încât preconizatele măriri de salariu să nu fie reale, ci doar pe hârtie.
    • 0 (2 voturi)    
      Evident ca nu vor asta, dar la asta se va ajunge ! (Joi, 10 august 2017, 1:16)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Celbland

      Nu are rost sa explic de ce, pt ca sunt convins ca si tu stii asta, dar te-ai grabit !

      PS. Cum de altfel m-am grabit si eu si ti-am dat un "plus"!
  • +2 (2 voturi)    
    se prognozeaza o toamna fierbinte (Miercuri, 9 august 2017, 9:38)

    suckthepen!!!!! [utilizator]

    si o iarna caniculata.))))
  • +2 (2 voturi)    
    reteta clasica PSD (Miercuri, 9 august 2017, 10:17)

    averageJoe [utilizator]

    contribuie toti, beneficiaza unii. Orice discutii despre moralitate sunt de prisos. Trebuie pusi votantii PSD fata in fata cu rezultatele voturilor lor,.. bucata cu bucata. Altceva .. democratic nu se poate facea prea mult..
    • +4 (4 voturi)    
      or sa arunce vina/: soros (Miercuri, 9 august 2017, 11:52)

      suckthepen!!!!! [utilizator] i-a raspuns lui averageJoe

      oculta mondiala,
      americani,
      europa,
      karma,
      dumnezeu,
      nibiru,
      extraterestrii
      etc. )))))
  • +2 (2 voturi)    
    Hilar (Miercuri, 9 august 2017, 10:32)

    Mirobo [utilizator]

    Angajații statului din vămi,finanțe,poliție și alte structuri menite să aibă grijă de banii și avuția statului ce fac?
    O slabă colectare rezidă tocmai din slaba performanță a angajaților plătiți bine atat in activitate, si mai ales la pensionare.
    Dragnea pleaca din tara in concediu si Mana, adica Iordache executa.
    Ori dam guvernul jos ,ori nu mai cumparam la fel de mult spre deloc.
    Oamenii sunt in concedii si hotii ne sparg casele si ne fura banii.
  • +1 (3 voturi)    
    Acciza (Miercuri, 9 august 2017, 12:05)

    ALBMARELE [utilizator]

    Daca vreti sa aduceti acciza la nivelul UE, faceti la fel si cu salariile si pensiile.
    • 0 (0 voturi)    
      uite un votac psd (Joi, 10 august 2017, 13:04)

      pb80tm [utilizator] i-a raspuns lui ALBMARELE

      arde ai? votul dat psdului? si cand ti-a zis altii sa nu pui stampila pe ei? acum te arde acciza si ca nu ti se mareste pensia la nivelul ue? ai ?nu marirea accizei te doare pe tine ci nemarirea pensiei. asta e mosule sa se mareasca poate ti-o veni mintea la cap cu stomacu gol.
  • +4 (4 voturi)    
    scaderea incasarilor din accize vine din limitarea (Miercuri, 9 august 2017, 13:02)

    pb80tm [utilizator]

    consumului. in conditiile in care populatia care lucra pe bune vede marirea salariilor bugetarilor ca o sursa de inflatie si stiind ca patronu nu va marii salariul reduce consumul. primul pe care al reduce e transportul. apoi vinde masina. dispar din incasarile pe impozit vehicol si veniturile din impoziarea asigurarii. dispare din consumul de carburant, pierde din profit benzinarul... toate astea pt o mana de infractori care au ajuns in guvern si parlament. nici partidul comunist nu a fost asa de pagubos.
  • +4 (4 voturi)    
    e perfect ... (Miercuri, 9 august 2017, 13:34)

    astronaut [utilizator]

    PSD-EAUA &ALDE promit iar populimea plateste , scumpiti si apa si aerul pe care-l respiram ca sa aveti de unde da !auzi la nea ''moli '', populatia nu va fi afectata , este posibil ca scumpirea carburantilor sa nu afecteze preturile produselor ? e gandirea chitoiana combinata cu cea vosganiana & moleseanu , astia ne insulta ( ne injura) inteligenta ?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă