Schimbare majora pentru firme din 2018: Firmele cu cifra de afaceri sub un milion de euro vor plati impozit de 1% din cifra de afaceri in loc de 16% din profit - Guvern

de Red. Economic     HotNews.ro
Joi, 26 octombrie 2017, 16:11 Economie | Finanţe

mici afaceri
Foto: yokota.af
 documente
(27 Oct 2017) DOC, 119KB
Ministrul Finantelor, Ionut Misa, a anuntat joi o schimbare majora pentru cele 450.000 de firme care au cifra de afaceri sub un milion de euro. Misa a anuntat in sedinta de Guvern ca aceste firme vor plati de anul viitor impozit de 1% din cifra de afaceri in loc de actualul impozit de 16% din profit.

"Avem si modificari care vor incuraja mediul de afaceri. Pentru 450.00 firme cu cifra de afaceri sub un milion de euro se va institui un impozit de 1% pe cifra de afaceri, fata de impozitul de 16% pe profit cat se plateste acum", a declarat Misa.

Ministrul Finantelor a mai anuntat o alta modificare a Codului fiscal: firmele nu vor mai putea fi cercetate penal in cazul unei fraude pe lantul de TVA "decat daca exista probe materiale ca respectivul agent a intrat in contact cu firmele evazioniste. Acum, punerea sub urmarire se putea face doar pe baza unei simple suspiciuni", a spus Misa.

El a mai declarat ca "se elimina astfel situatiile in care nu se acorda deductibilitate TVA pentru ca o companie avusese o relatie comerciala cu a patra sau a cincea companie pe lant care crease un lant pe evaziune".

- Impozitul pe venit scade de la 16% la 10% pentru veniturile salariale si pentru alte venituri: pensii, chirii, dobinzi, activit agricole, venituri independente, drepturi de autor (inclusiv jurnalisti)

- Cresterea cu 60% a deducerilor pensonale pentru romanii cu venituri mici

- Reducereaa contributiilor sociale si trecerea in sarcina salariatilor: scad cu 2 puncte procentuale; din totalul de 39,25% platite azi la un salariu brut vor ajunge la 37,25%. Din totalul de 22,75% contributii platite in dreptul firmei, 20 puncte procentuale trec in dreptul salariatului. In totalul din salariul brut, 35% vor fi contributii platite de angajator in numele salariatului, deci vor fi mai multi bani pentru sanatate si pensii.
Contributiile ramase in sarcina angajatorului, respectiv 2,75% dupa transferul de 20 de puncte procentuale la salariat, scad la 2,25% si vor acoperi riscurile de somaj, accidente, concediu medical, creante salariale. Toate acestea vor fi cuprinse intr-o singura contributie, numita contributia asiguratoare pentru munca".

- O alta simplificare e reducerea numarului de contributii de la 9 la 3. Contributia pentru pensie (CAS) platita pentru salariat, contributia pentru sanatate (CASS) platita pentru salariat, si contributia asiguratoare pentru munca suportata de angajator.

- Scad contributiile pentru pensie pentru conditii speciale sau deosebite de munca: CAS pentru conditii deosebite de munca scade de la 31,3% la 29%. CAS pentru conditii speciale de munca scade de la 36,3% la 33%, cu 3,3 pp.

- O alta masura din Codul Fiscal: romanii cu activitati independente nu vor mai plati contributii sociale raportate la sumele obtinute din aceste activitati, ci calculate la nivelul salariului minim pe economie. Persoanele cu venituri din activitati independente, precum medici, avocati, ziaristi sau artisti, vor plati contributii pentru asigurari sociale la nivelul salariului minim pe economie, si nu raportat la sumele obtinute


Ministrul Finantelor a anuntat joi ca Romania va implementa, incepand cu 2018, directiva europeana pentru combaterea externalizarii profiturilor companiilor multinationale, astfel incat firmele "care evitau plata taxelor nu vor mai putea face acest lucru".

Odata cu introducerea acestei directive, se va impune o deducere limitata a dobanzilor si va exista un "imnpozit pentru sumele transferat in afara tarii de mult in incercarea (multinationalelor) de a-si reduce baza de impozitare", a spus ministrul Finantelor.

In plus, "vor fi impiedicate transferurile unor grupuri de firme catre filialele lor din paradisurile fiscale si nu vor mai fi oferite beneficii fisclae obtinute prin aranjamente abuzive intre firme", a mai spus Misa.

Ministrul Muncii, Lia Olguta Vasilescu, a anuntat ca, incepand cu anul viitor, contributia pentru Pilonul II de pensii scade de la 5,1% in prezent  la 3,7%.

Vasilescu a sustinut, la inceputul sedintei de guvern de joi, ca nu va fi "afectata valoarea nominala din prezent".

"Mai precis, suma care este achitata astazi catre administratorii Pilonului II de pensii va fi cel putin aceeasi la anul, dar scaderea procentului este necesara ca urmare a cresterii salariului brut cu 20%", a argumentat Lia Olguta Vasilescu













Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

16839 vizualizari

  • +30 (34 voturi)    
    Pai s-a schimbat schimbarea? (Joi, 26 octombrie 2017, 16:20)

    mariusssss [utilizator]

    "Premierul Mihai Tudose a declarat, luni, dupa sedinta coalitiei, ca impozitul pe cifra de afaceri nu va fi introdus, el spunandu-le jurnalistilor sa considere subiectul inchis." Pana la urma guvernul e condus de minsitrul de Finante sau de Primul-Ministru?
    • +15 (19 voturi)    
      dracu stie (Joi, 26 octombrie 2017, 16:43)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui mariusssss

      Exista si acum posibilitatea maririi capitalului social la 45k ron si poti opta pentru impozit profit. Cat timp exista posibilitatea asta, ar fi ok.

      Legat de TVA, masurile sunt ok, ca s-au practicat niste abuzuri pe linia asta....

      Oricum, probabil ca forma finala, asa cum ne-a obisnuit psd, va fi una de rahat
      • +3 (3 voturi)    
        mai e mult pana departe (Vineri, 27 octombrie 2017, 9:55)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        masurile astea "anuntate" au tendinta sa se mai schimbe de zece ori pana le semneaza si inca o data pe drumul catre monitorul oficial.
        apoi e posibil sa se razgandeasca dupa 2-3 luni, ca nu au facut studiu de impact, i-a speriat deficitul si vor sa mai bage o taxa, ca e mai usor sa-i cocosezi pe aia care muncesc decat sa ii pui la munca pe aia care stau cu mana intinsa.
        • +1 (1 vot)    
          Aveți dreptate! În plus... (Vineri, 27 octombrie 2017, 12:32)

          Spiky [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          ... măsurile de bun simț, atunci când sunt luate de PCR-PSD, tind să se preschimbe în catastrofe; drumul către iad, spune proverbul, este pavat cu intenții bune, iar respectiva cale este realizată de TelDrum....
  • -7 (35 voturi)    
    Ha ha (Joi, 26 octombrie 2017, 16:21)

    Gray51 [utilizator]

    De aia se plâng de câteva luni de zile că băncile nu raportează profit. Dar ele au cifra de afaceri peste 1 milion. Așadar, profit, ne-profit, se plătește impozit. Deci la 1 milion 10 000 euro. Dacă era profit 10%, adică 100 000, ar fi fost 16%, adică 16 000. Cine se pricepe la afaceri, să ne spună mai multe.
    • +17 (23 voturi)    
      facepalm (Joi, 26 octombrie 2017, 20:58)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Gray51

      Sa iti dau un exemplu de ce patronul PSD care te plateste sa fi postac a dat inca o lege cretina:
      - tu ai firma care vinde pungi de plastic, costul de productie e 10 bani, o vinzi cu 1 leu, sa zicem ca vinzi un milion de pungi pe luna, ai cifra de afaceri de 1 mil si profitul tau e de 900.000 de lei
      - eu am o firma care produce echipamente medicale, costul de productie de 90.000 de lei, o vand cu 100.000 de lei, vand 10 echipamente pe luna, cifra de afaceri e tot de un 1 mil, profitul e de 100.000 de lei

      Cine ramane cu mai multi bani din aceste doua afaceri cu legea care spune sa platim impozit pe cifra de afaceri si nu pe profir ?

      Scuza ca se face evaziune E O ABERATIE ! Ce pana mea fac aia de la ANAF ? Ca sunt inspectorii ANAF incompetenti nu e un motiv sa regulezi tot mediul de afaceri !
      • +1 (1 vot)    
        bravo pt exemplu (Vineri, 27 octombrie 2017, 8:57)

        Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        asa inteleg mai multi cum stau lucrurile.
      • +1 (1 vot)    
        Ar putea fi o decizie buna (Vineri, 27 octombrie 2017, 9:10)

        banel [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        Dar ar fi bine sa vedem niste simulari pe financiarele depuse la ANAF.

        Sunt companii in piata care au baza de date a ANAF...daca am timp, o sa pun o intrebare asa, de curiozitate.
      • -1 (3 voturi)    
        aberezi domnule "facepalm" (Vineri, 27 octombrie 2017, 11:07)

        RazvanB [anonim] i-a raspuns lui tudor74

        Ai gresit complet calculul la cel care face aparatura medicala. Profitul lui este de 100.000. 1% se calculeaza la 1 milion si inseamna 10.000. Asta inseamna ca platesti aferent 10% impozit, desi inainte era 16%. Rezulta ca ai castigat 6 procente cu legea asta.

        E drept cel cu pungile sau cel care face consultanta ca mine, are o marja mai mare. Dar pe minus nu iesi nici tu, asta era ideea. Minciuna PSD e alta. Spune ca nu se vor mai trimite in off-shor-uri banii neimpozitati, dar legea se aplica doar firmelor cu cifra de afaceri sub un milion. Deci multinationalele vor continua sa trimita banii in insule, neimpozitati.
        • 0 (0 voturi)    
          Tipic (Vineri, 27 octombrie 2017, 16:59)

          tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui RazvanB

          Hai sa te contrazic dar spun exact acelasi lucru ca tine, la asta se reduce postul tau.

          Ce am spus eu:
          "Cine ramane cu mai multi bani din aceste doua afaceri cu legea care spune sa platim impozit pe cifra de afaceri si nu pe profir ? "

          Ce ai spus tu:
          'Cel cu pungi de plastic dupa ce plateste impozitul pe cifra de afaceri ramane cu 890.000 de lei, cel care vinde aparatura medicala ramane cu 90.000 de lei"
        • 0 (0 voturi)    
          ba tu ai gresit ,,,, (Duminică, 29 octombrie 2017, 16:42)

          fane [anonim] i-a raspuns lui RazvanB

          se ia impozit pe cifra de afaceri, amandoua au cifr de afaceri de 1 milion, insemana ca amandoua platesc acelasi impozit: 100 de mii .... dar ala cu pungile are 900 mii profit minus 100 mii impozit ramane cu profit de 800 mii.... al doilea are profit 100 mii minus 100 mii impozit ramane cu zero lei in buzumar faliment scrie pe el .... ala cu pungile imprimate probabil cu 3 trandafiri ofiliti va prospera ca e in gasca lor de hotzi .... vor zice lasa domne ca importam aparatura medicala ce daca e de 10 ori mai scumpa .....
    • +1 (1 vot)    
      solutie universala.. (Vineri, 27 octombrie 2017, 10:04)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Gray51

      pai daca ti se pare asa simplu, de ce sa nu puna un 10% din cifra de afaceri, ca sa includa si taxele pe munca, indiferent cati salariati are firma. toti in aceeasi oala.. :)
      si ne chinuim prea mult cu TVA-ul, nu crezi? hai sa facem impozitul pe cifra de afaceri 20% si le-am rezolvat pe toate. o taxa simpla, usor de aplicat, usor de calculat.. cam atat sunt veniturile statului ca procent din PIB, deci la prima vedere le-am rezolvat pe toate, nu?

      e adevarat ca o sa te trezesti cu niste zone ale economiei in care nu o sa mai activeze nimeni, ca ai distrus competitia si e mai ieftin sa importe totul, dar astea sunt detalii irelevante pentru dorel ala pe care l-au pus sinistru de finante.
  • +24 (38 voturi)    
    O noua mizerie (Joi, 26 octombrie 2017, 16:25)

    Soljenitin [utilizator]

    O noua mizerie pesedista.

    Imbecilitatea asta va conduce la scaderea investitiilor facute de aceste firme mici pentru ca, nah, vor fi nevoite sa plateasca taxe grupului infractional organizat psd.

    Pe langa asta, va conduce la inchiderea multor businessuri mici pentru ca aia, pur si simplu, nu vor mai avea bani. Firmele de talia asta abia isi trag sufletul cu profituri mici sau chiar inexistente, insa vor fi obligate la plata unui impozit impus de o haita de talhari.

    Asadar, se loveste din nou in clasa de mijloc, cea care duce greul economic.

    Ghici ce, asta va duce la ingrosarea randurilor din patura de jos, asadar inca o serie de oameni frustrati se alatura celor care produc, deja, ruptura financiara din societate.
    • -9 (31 voturi)    
      chill (Joi, 26 octombrie 2017, 16:44)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Momentan, ideea e decenta. DACA se pastreaza posibilitatea actuala de a opta pentru impozit profit la cap soc >45k ron.
    • +16 (20 voturi)    
      Noroc cu Firea (Joi, 26 octombrie 2017, 18:33)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Si-a facut firme care pot prelua treaba.
      Chiar ma intrebam cum vor elimina mediul privat din ecuatie si hop - apare acest proiect.
    • 0 (0 voturi)    
      cu finantele si economia (Vineri, 27 octombrie 2017, 9:31)

      Expertul [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Pai daca firmele mici pana acum abia isi trageau sufletul ...crezi ca de la 1 ianuarie le va fi mai greu ? Cat despre investitiile firmelor mici care abia isi trag sufletul ....ma faci sa rad Ministrule ce esti ....
  • +21 (39 voturi)    
    :) (Joi, 26 octombrie 2017, 16:29)

    uzu [utilizator]

    mie doar imi vine sa rad, da'mi pare sincer rau de voi cum va fut astia, ca am si eu prieteni si familie care mai traiesc in tara.
    da' tot im vine sa rad. c-ati stat acasa in loc sa mergeti sa votati. cu altcineva ! nu stiu cu cine ca nu e treaba mea. dar cu altcineva.
    • -21 (31 voturi)    
      si mie imi vine sa rad (Joi, 26 octombrie 2017, 16:55)

      nellino [utilizator] i-a raspuns lui uzu

      ca te-ai dus printre straini si muncesti in constructii. sau poate stergi batrane la fund.

      asa e ca e nasol cand faci generalizari din spatele calculatorului?

      ai tu impresia ca pe Hotnews ii gasesti pe aia care nu au votat?
      • +15 (19 voturi)    
        :) (Joi, 26 octombrie 2017, 23:44)

        uzu [utilizator] i-a raspuns lui nellino

        razi prost. nu lucrez nici in constructii nici nu sterg batrane la fund. si nici nu e treaba ta. dar tu, esti unul dintre aia care merita ce se intampla in romania, pentru ca esti un redus pe care-l roade invidia.
        cred ca tu esti printre ultimii care au vreun cuvant in ceea ce am eu voie sau pot sa fac...
    • +1 (1 vot)    
      Cand PNL are candidati fosti PSD-isti (Vineri, 27 octombrie 2017, 9:03)

      icsulescu99 [utilizator] i-a raspuns lui uzu

      pe cine sa votezi, incerci USR dar cand vezi ca sunt niste blegi, te ia naiba si nu mai vrei sa mergi la vot.

      CSF NCSF:)
  • +30 (40 voturi)    
    e groasa.... (Joi, 26 octombrie 2017, 16:30)

    fane [anonim]

    adica pe intelesul tuturor ai afaceri sub 1 milion de euro, ai nu ai profit, platesti 1% impozit, iesi pe pierdere platesti 1% din cifra de afaceri ,,,,,, stupid rau chifla aia de ministru de finante....
    • -11 (19 voturi)    
      cat e comisionul la pos? (Joi, 26 octombrie 2017, 22:59)

      miss sloane [utilizator] i-a raspuns lui fane

      dar la schimb valutar?
      1% e frectie la un picior de lemn, multi patroni vor fi multumiti
      stiu cazuri cand s-au anulat deduceri pt niste contracte ca a zis anaf-ul ca nu erau in beneficiul firmei
      acum nu va mai fi cazul
      sigur-sigur oamenii cinstiti sunt avantajati
      eu da!
      • +8 (14 voturi)    
        haha (Vineri, 27 octombrie 2017, 0:31)

        jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui miss sloane

        scrieti si noaptea, v-au facut carte de munca la P$D sau tot la negru? :)) comisionul pos este pentru un serviciu oferit, nu te obliga nimeni sa iei pos, poti lucra doar cu cash, nu este o obligatie sa ai pos...si 2, comisionul este dintr-o suma totusi incasata, nu dintr-o suma facturata dar neincasata ca in cazul impozitului de la stat de 1% din chestii scriptice, dar firma are conturile goale practic fiindca...asa e cu afacerile pe la noi :)))
      • 0 (0 voturi)    
        Cei care vor sa faca investitii (Vineri, 27 octombrie 2017, 9:05)

        icsulescu99 [utilizator] i-a raspuns lui miss sloane

        nu vor fi multumiti.

        Analizeaza mai bine situatia
  • -22 (36 voturi)    
    Nu e de speriat. (Joi, 26 octombrie 2017, 16:38)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Daca plateai taxele cinstit nu se poate sa nu fi platit mai mult de 1% din cifra de afaceri impozitul de 16% din profit. Daca puneai casa pe firma, cumparaturile pe firma samd si faceai profit un leu pe an, da, ai o problema cu asta.
    • +8 (16 voturi)    
      vorbesti prostii (Joi, 26 octombrie 2017, 16:55)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Daca ai piedere din amortizare investitii sau mergi pe adaos mic si rulaj mare, sponsorizezi statul si poti ajunge sa inchizi sandramaua. Ca la forfetarul lui boc
      • -5 (13 voturi)    
        Mananci ce nu trebuie. (Joi, 26 octombrie 2017, 23:13)

        Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        1. Textul pe adaos mic, rulaj mare nu tine pana intr un milion de euro. Daca pui 1% la un milion de euro si castigi 10.000 brut intr un an inseamna ca vrei sa faci munca patriotica. Deci textul cu rulaj mare pica, cifra e mica.
        2. Amortizarea investitiei nu se face 40 de ani. Da, un an, doi, cinci tii cont de amortizare, dar daca afacerea e viabila iesi pe plus in anii de dupa amortizare. Asta daca nu esti la punctul 1 in care faci munca patriotica.
        • +6 (8 voturi)    
          haha (Vineri, 27 octombrie 2017, 0:42)

          jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

          sa inteleg ca esti un mare si prosper om de afaceri care tocmai se declara multumit ca posibilitatea de a face profit totusi pur teoretic si negarantat s-a prelungit cu minimum un an dintr-un pix intr-o seara pentru ca altii vor sa faca profit acum pe loc real si tangibil din munca si investitia ta, in speta bugetarii si pensionarii.
          • -1 (1 vot)    
            Nu are legatura cu ce vorbim. (Vineri, 27 octombrie 2017, 8:49)

            Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

            Inteleg sa injur atunci cand este de injurat, nu aprioric.
            1. vorbim de mine daca sunt eu prosper sau nu? Vorbim de principiu, daca face rau afacerilor cinstite cu CA pana intr-un milion de euro.
            2. In partea a doua ce sa spun, asta e Sistemul si este gresit. Ei asta doresc mereu.
        • +1 (1 vot)    
          principiul este important (Vineri, 27 octombrie 2017, 10:20)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

          ideea impozitului pe profit este sa contribui din bunastarea ta. pe de alta parte, impozitul pe cifra de afaceri inseamna sa platesti statului o "taxa de protectie" pe afacere.
          diferenta este importanta - o firma mica plateste tot timpul, indiferent cat de bine ii merge, dar una mare este iertata daca nu are profit. de ce?

          poti sa ai o firma mica si sa mergi in pierdere sau la limita ani de zile. economic, este posibil. sunt domenii in care marja bruta este 5% pentru ca ai concurenta mare din afara. o sa ai ani in care nu-ti merge bine. ce face statul? iti da in cap si iti ia din cont si ultimul leu. si consilierul ala care intermediaza un contract cu primaria, cu profit 990.000? plateste tot 1%.. de ce?
        • 0 (0 voturi)    
          Chestia cu amortizarea (Vineri, 27 octombrie 2017, 12:37)

          Spiky [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

          Crezi ca o să rămână la fel impozitarea? Ăștia schimbă lucrurile la câteva luni, darămite să îți faci plan pe mai mult de câțiva ani....
    • +1 (1 vot)    
      acu 10 ani... (Vineri, 27 octombrie 2017, 10:29)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      cand am facut facultatea.... aveam si ora de finante...
      era perioada in care era fix faza cu impozitu pe venit (a mai fost odata si tot psd au fost aia destepi)

      profa de finante ne arata ca diferenta intre 25% (parca) si 1% (pe venit... ) nu prea ajuta firmele .... si nu e mare diferenta...

      e doar o masura care jecmaneste firmele SI
      cel mai grav e ca o firma aflata in pragul falimentului mai primeste un sut in dos fix ca sa cada in prapastie...

      macar sa aiba decenta sa pastreze alegerea firmei daca are impozit pe venit sau profit... da I cazu asta statul va pierde bani... deci oricum o dai tot prosti iese...
      inca o masura psd fara cap
  • +34 (36 voturi)    
    poate sa-mi explice cineva? (Joi, 26 octombrie 2017, 16:45)

    mos ion roata [utilizator]

    Daca nu exista profit,sau profitul este mai mic de 1%din cifra de afaceri,de unde are firma bani sa plateasca impozitul?
    • +14 (18 voturi)    
      Treaba ei (Joi, 26 octombrie 2017, 17:49)

      Robert M [utilizator] i-a raspuns lui mos ion roata

      Statul are nevoie doar de firme profitabile, care sa plateasca indiferent de starea economiei.
      Pe nimeni nu intereseaza soarta firmelor mici, ele ar trebui sa dispara din punctul de vedere al finantistilor.
    • +5 (11 voturi)    
      ii doare in cot pe astia... (Joi, 26 octombrie 2017, 19:39)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui mos ion roata

      N u inteleg nimic - probabil ca firmele care vor alege sa lucreze la negru sau la gri...

      Cei mici care nu vor face chestia asta risca sa fie aruncati in faliment - a lor este lumea adicalea a alora din STARTUP Nation care si-au facut un plan de afaceri in niste conditii si acum se schimba schimbarea...

      orice firma noau are nevoie de cel putin 1 an daca nu de 2-3 ca sa ajunga pe profit - iubit partid conducator le mananci coliva celor mici.
      • +8 (8 voturi)    
        pai (Vineri, 27 octombrie 2017, 0:02)

        jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        firmele mici mici pentru startup nation platesc 3% oricum. la sumele rulate nu e problema 3%, nu se simt prea tare. insa daca rulezi niste sume mai mari,dar nu foarte mari, sute de mii de euro, 1% asta in locul impozitului pe profit nu e prea ok daca domeniul de activitate este cu amortizare indelungata...sau ai incercat sa elimini niste concurenti si te-ai intins prea mult cu cheltuielile...sau...exista numeroase variante pe care Pablito nu le-ar intelege vreodata, ca de la slujitorul Misa nu poti sa ai vreo pretentie!
  • +5 (11 voturi)    
    E valabil si pt CAEN-ul (Joi, 26 octombrie 2017, 16:49)

    Ciprian1979c [utilizator]

    de consultanta?..ca pana acum, nu era; indiferent de cifra de afaceri, platesti 16% din profit! la majoritatea firmelor de consultanta mici - cifra de afaceri = profit! Practic, daca nu e valabil si pt firmele de consultanta, nu aduc mai nimic nou..doar au marit cifra de la 500 000 de eura la un milion.
    • +5 (7 voturi)    
      :) (Joi, 26 octombrie 2017, 17:00)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

      Observatie corecta ;)
    • -7 (13 voturi)    
      ?!?! (Joi, 26 octombrie 2017, 17:45)

      muvis [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

      O firma de consultanta n-are cheltuieli? Macar cu salariile creierelor care ofera consultanta?
      • +2 (8 voturi)    
        La firma mea (Joi, 26 octombrie 2017, 20:50)

        Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui muvis

        lucrez eu cu nevasta-mea! Ne-am facut firma pt ca au marit taxele pe PFA. Ma refer la consultanta pe fonduri U.E., nu in fizica cuantica!
        • 0 (2 voturi)    
          Cred ca (Vineri, 27 octombrie 2017, 9:22)

          Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

          si daca intrebam cat e ceasul voi dadeati minus! Atat va duce capu'...Ar trebui sa fiu trist ca o sa platesc eu mai putin sau ce?..Inca ceva...urasc pesedeu'...dar, daca asta o facea usereu' sau ciolos, 90% dintre voi, care comentati asa, contra, sa va aflati in treaba, ati fi zis ca e o ''masura extraordinara''. Sunt in stare sa fac pariu! Ca doar si de forfetarul lui Boc ati zis ca e bun..doar era al lui Base, si, ce dracu'...tocmai ''condamnase'' comunismul! Si un ceas stricat indica ora exacta de 2 ori pe zi...in cazul meu, daca chiar asa e..si platesc 1% e ok! Sic!
      • +1 (1 vot)    
        pai (Vineri, 27 octombrie 2017, 5:54)

        jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui muvis

        N-ati auzit de dividende? O firma de apartament de consultanta, one man show adica, nu trebuie sa aibe angajati, fiindca asociatul e si administrator si nu va dori sa piarda bani angajandu-se si platind alte taxe ci va astepta dividendele platind un impozit unic din ce in ce mai mic de la an la an.
    • +6 (8 voturi)    
      pai... (Joi, 26 octombrie 2017, 18:35)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

      Se intelege ca nu va exista nici o discriminare. Deci si consultanta va fi taxata tot cu 1%.
      • +3 (7 voturi)    
        hmm... (Joi, 26 octombrie 2017, 20:34)

        Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

        pai pana acum..cei care faceau consultanta, nu plateau cei 3%, impozit pe micro intreprinderi, ci plateau 16%, indiferent de cifra de afaceri(cifra de afaceri, care, repet, la firmele mici de consultanta e egala cu profitul). Ar fi super daca ar fi asa...adica la 100000 de lei cifra de afaceri/ profit sa platim 1000 de lei...eheee...
        • -1 (9 voturi)    
          subscriu! (Joi, 26 octombrie 2017, 23:02)

          miss sloane [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

          ar fi foarte bine!
          oamenii cinstiti vor fi avantajati, smenarii nu. dar nici nu vor plange pentru 1%. pierd mai mult la comisioane bancare sau schimburi valutare
          • 0 (0 voturi)    
            Ordin (Vineri, 27 octombrie 2017, 9:58)

            Encounter [utilizator] i-a raspuns lui miss sloane

            Ai primit ordin să tot zici de bănci?
  • +7 (9 voturi)    
    impozit pe CA (Joi, 26 octombrie 2017, 18:20)

    V Tomazian [anonim]

    Sa ne spuna clar guvernul ce vizeaza prin aceasta masura ptr ca nu suntem naivi sa credem ca este o facilitate...
    La un simplu calcul rezlulta impovarare a firmelor mici care vor fi obligate sa plateasca impozit chiar daca nu au profit sau nu e ai mare de 1 la suta din CA. in acest caz impozitul fiind de 100 % din profitul realizat...e frumos nu ?in ce tara UE se mai practica???
    Finantele au datele exacte pe anul trecut cu care sa ne justifice asa zisa reducere de impozit anuntata de ministrul Finantelor...
  • +12 (18 voturi)    
    Va fi haos si se va termina nasol (Joi, 26 octombrie 2017, 19:08)

    Wanheda [utilizator]

    De ce e atat de grea de inteles ca sunt firme care chiar nu fac profit sau e extrem de mic. Se pare ca in Romania nu ai voie sa dai doar salarii. Cam sucks asa oleaca.
    • +10 (12 voturi)    
      Am vrut sa spun grea de inteles idea (Joi, 26 octombrie 2017, 21:10)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

      Si sa adaug, psd a luat-o razna, pe toate fronturile. Lor si-au dat salarii si pensii uriase. La educatie cu boul ala de pop e jale. La munca ai o patzachina de tele olt cu facultate pe la Pocreaca. La sanatate e genocid curat pe shpagile oamenilor. La infrastrucura e paf si pulbere, in agricultura e un nebun care adora oaia. La finante e unul delusional si peste toti pastoreste un pitic complexat, un repetent care mesteca vorbe de lemn zilnic.
      Bai postaci psdisti, voi chiar credeti ca o puteti tine asa la infinit? Sooner or later bubuie sandramaua. Dar asta si vreti nu??? Va faceti plinul pt un cincinal, pica guvernul, vine urmatorul care are sarcina ingrata de a repara porcariile voastre, automat masurile ii fac sa para RAI, psd bate darabana si promit marea cu sarea, prostii si disperatii ii voteaza et voila, ciclul se repeta.
      Puneti-va streagul de gat mai bine, mama voastra de borfasi penali, ati face un bine tarii.
  • +20 (22 voturi)    
    Calcule (Joi, 26 octombrie 2017, 19:55)

    MarianosdinArad [utilizator]

    În ianuarie am crescut capitalul social de la 5000ron la 50000 RON ca să rămân la impozit de 16% pe profit
    Estimare 2017
    Cifra de afaceri 500 000 euro impozit preconizat 1% =5000 euro
    Profit estimat 10 000% impozit Varianta actuala. 1600 euro
    Anul asta am cumparat 3 utilaje total 80 000 euro amortizabile in 8 ani. Lucrează 5 angajați noi (de fapt 3, ca nu găsesc nicicum alți 2)
    Așadar voi plăti dintr-un foc impozit cu peste 300% mai mare. Conclud ca plătesc impozit pe investitii.
    Alte concluzii:
    Nu angajez - oricum nu găsesc pe nimeni,
    Nu investesc- pentru ca as fi suprataxat și trebuie sa fac fata cheltuielilor (birocrație - 1 salariat în plus, drumuri și transport- 2 șoferi în plus, lipsa personal de suport și mentenanță - circa 15 ore/ săptămâna de oprire utilaje tehnologice)
    Devin necompetitiv în fata concurentei din Polonia și Cehia
    Guvernul și Parlamentul ma termina psihic cu ceea ce fac.
    Estimez ca vând afacerea la polonez, sa produca el mai mult în tara lui și să vândă produsele unde vrea și cu cât vrea.
    Asa ma duc cu familia în Australia sa muncesc fără stres ca să mor repede cum s-a întâmplat c-un amic. Dumnezeu să-l ierte! Și pe noi, ca permitem sa ni se distrugă tara și sperantele
    • +3 (5 voturi)    
      eh... (Joi, 26 octombrie 2017, 21:45)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui MarianosdinArad

      Daca ramane parte cu cap soc ca pana acum, e ok. Altfel, este exact cum ai zis. As mai fi adaugat si split tva la threats

      Oricum, fata de gramada de lucrazari habarnisti lozincarzi de pe aici, esti una dintre exceptiile care intr-adevar are un business si stie ce spune.
    • +4 (6 voturi)    
      nu te panica (Joi, 26 octombrie 2017, 22:48)

      razeshu [anonim] i-a raspuns lui MarianosdinArad

      stai sa vedem normele de aplicare intai. guvernantii is praf oricum, arunca tot felul de petarde de decizii pe piata si in functie de reactie fac modificari. cred ca pana dau legile justitiei mai tine bucuria si pomenile, apoi strang surubul la greu. atunci sa te temi. deja incep sa vorbeasca de taxa de poluare pentru cazanele pe care si le-au adus fraierii la greu anul asta...
    • -6 (12 voturi)    
      saracutul de tine :)) (Joi, 26 octombrie 2017, 23:06)

      miss sloane [utilizator] i-a raspuns lui MarianosdinArad

      faci afaceri pentru mai putin de 1000 de euro profit lunar
      ce rau imi pare pentru tine
      mai scuteste-ne, nu ne-am nascut ieri
      • +2 (6 voturi)    
        sa stii (Vineri, 27 octombrie 2017, 0:49)

        jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui miss sloane

        te-ai nascut in epoca de aur si acolo ai ramas alaturi de Pablito si gasca lui de incompetenti :))
      • 0 (0 voturi)    
        hm (Vineri, 27 octombrie 2017, 9:02)

        Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui miss sloane

        Un comentariu neprietenos. Daca firma e in perioada de crestere, cand investeste (a cumparat utilaje), e normal sa aiba profit mic (sau chiar pierdere)...

        Bine, mai e un aspect. Cu investitiile noi ar putea sa mareasca cifra de afaceri pana la 1 mil EUR si sa intre la impozit 16% din profit :)
    • +4 (6 voturi)    
      pai (Vineri, 27 octombrie 2017, 0:20)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui MarianosdinArad

      iti dau eu o solutie locala testata cu succes de catre imm-uri mai mici. goleste tot ce poti din firma in buzunarul propriu prin diverse metode la limita legii, nu vira nici un leu la bugetul de stat TVA sau alt impozit, salariatilor nu le vira contributiile, sa se descurce.cum pot la medic, nu e problema ta. arunca popririle si somatiile ANAF la cos si la fiecare cateva luni cand vin propririle deschide alt cont la alta banca. cand datoriile la stat se fac prea mari, cere insolventa, intelege-te cu lichidatorul cum poti mai bine si...direct faliment, dar ai strans capital suficient pe persoana fizica si asteapta vremuri mai bune sa faci afaceri cu ei! succes!
  • +6 (8 voturi)    
    Dobitoci! (Joi, 26 octombrie 2017, 20:58)

    DT34 [utilizator]

    Cum naiba gandesc astia in felul asta, astia chiar vor sa distruga tot, sa nationalizeze precum comunistii, sa alunge investitorii?
    Asta inseamna investitii mai mici, pentru micii investitori cum sa bage bani mai multi? Asta ar insemna sa plateasca taxe mai mari, deci eu incerc sa investesc cat mai putini bani ca sa platesc taxe cit mai mici, mai ales la inceput, in primii ani la deschiderea micului business cand normal ca bag bani mai multi decit scot.
    Aproape orice business in primii ani baga mai multi bani decit or sa scoata, si platesc taxe pentru ce? pentru banii pe care ii investesc?
  • -6 (10 voturi)    
    impozit (Joi, 26 octombrie 2017, 21:01)

    nu conteaza [anonim]

    Daca lucrezi cu un adaos normal de 20-25% din CA si ai personal eficient consider ca 1% din CA te avantajaza fata de 16% impozit profit, incluzand aici toate cheltuielile operationale.
    • +1 (1 vot)    
      haha (Vineri, 27 octombrie 2017, 5:44)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui nu conteaza

      Si ai calculat cum? :)) Cu pixul de la p$d?
  • +6 (8 voturi)    
    ... (Joi, 26 octombrie 2017, 23:52)

    uzu [utilizator]

    firma A face un contract cu statul cu valoare de 1milEU. firma A subcontracteaza firma B pentru servicii de consultanta. firma B nu are decat un angajat si incaseaza de la firma A 900.000EU. nu are alta activitate si deci plateste impozit 1%. adica 100EU.
    firma B finalizeaza contractuil de 1mil EU in mare pierdere... firma B avand si alte activitati depaseste cifra de acaferi de 1mil EU deci va plati 16% impozit. daca face profit !
    ( Evident, dupa ce se scade de cheltuiala cu firma B la care i-a dat 900.000EU.)
    Asa, mita de 900.000 se transforma in bani curati.
    • 0 (0 voturi)    
      care este diferenta acum? (Vineri, 27 octombrie 2017, 10:08)

      mm [anonim] i-a raspuns lui uzu

      este fix acelasi lucru!
  • 0 (0 voturi)    
    Ziua si prostia (Vineri, 27 octombrie 2017, 9:19)

    Bogdan_100 [utilizator]

    Cand te uiti la ministrul de finante si la cel al muncii vezi deficitul urias de inteligenta care face ca aceste doua marionete sa emita zilnic ineptii pentru a intretine perdeaua de fum a lui dragnea. Mai acopera un furtisag din bani publici, un dosar penal, ceva "beline", etc.
  • +1 (1 vot)    
    numai economisti peste tot (Vineri, 27 octombrie 2017, 9:26)

    Expertul [utilizator]

    E minunat cand vad ca o chestiune ce tine de o analiza fiscala este redusa la a fi PSDist sau nu ! Masurile cred ca ar trebui privite in ansamblul lor. Chestiunea cu TVA pe lant este o recunoastere a statului pentru toate abuzurile si nenorocirile care s-au intamplat din 2010 si au distrus aiurea mii de firme ! Iar daca nu stiti situatia nu vorbiti ! ANAF de la care aveti sperante sa tina sub control situatia cu evaziunea a facut mii de R.I.F.-uri abuzive si au bagat in penal mii de oameni care nu aveau treaba cu lantul infractional .....doar asa dupa opinia unor trepadusi si semidocti ....Recenta Decizie a CJUE in cazul PAPER CONSULT este mai mult decat elocventa ...ma rog pentru cine pricepe....In rest ce sa spun imi doresc TVA 24% si impozit pe profit cat mai mare si cred ca taxele salariale de 73% raportate la salariul minim sunt prea mici , asa ca ar trebui cam 200% ca sa fie bine si sa creasca numarul de bugetari bine platiti ...Imi pare bine ca unii vorbesc in slogan ....tot din vremea comunista vine si asta Soljenitin ....
    • +1 (1 vot)    
      :D (Duminică, 29 octombrie 2017, 3:59)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Expertul

      C'mon... bagi "patronii" comentatori de pe aici in ceata cu rif-ul :))))))))
      Iti dai seama ca doar 3-4 comentatori au firme, restul fiind bagatori de seama. La ei tva inseamna evaziune ca asa zice anaf sau diicot, nu un posibil abuz.
  • 0 (0 voturi)    
    a (Vineri, 27 octombrie 2017, 9:30)

    adrian67 [utilizator]

    Eu v-am zis ca o sa ajunga Romania un Teleorman mai mare. Sa mai stati in case la vot si la manifestatii.
    Hai sa punem mana pe furci si sa mergem peste ei.
  • -1 (1 vot)    
    1% (Vineri, 27 octombrie 2017, 10:04)

    deja [anonim]

    Pai nu se plateste deja impozit de 1% din venit pentru micro? Eu asa platesc si pt ca parte mare a veniturilor vin din servicii, imi convine, impozitul este mai mic decat daca as plati 16%. Deci unde este marea schimbare? Iar idiotii astia propun ce exista deja? : ))
  • 0 (0 voturi)    
    Ați uitat??? (Vineri, 27 octombrie 2017, 10:23)

    Bota [utilizator]

    În Europa, taxa pe valoarea adăugată (TVA) a fost introdusă pentru prima oară în 1954, în Franța. Scopul introducerii acestei taxe a fost de a micșora o parte din povara fiscală a agenților economici prin renunțarea la impozitul pe cifra de afaceri și înlocuirea lui cu impozitul pe profit. Pentru a nu micșora încasările la buget a introdus o taxă compensatorie pe consumul final de bunuri și servicii TVA. Deoarece consumul final de bunuri și servicii este efectuat de persoanele fizice și persoanele juridice ce nu efectuează acte de comerț (persoane neimpozitate pe cifra de afaceri) s-a mărit compensator povara fiscală a acestor persoane. Această măsură a produs imediat o mare creștere economică.
    În 1967, statele membre ale Comunității Economice Europene au căzut de acord să își înlocuiască sistemele de impozit pe cifra de afaceri cu un regim comun de TVA. De atunci TVA a fost introdusă în aproximativ 140 de țări din întreaga lume.
    Intenția de a reintroduce impozitului pe cifra de afaceri fără a se renunța la TVA ar fi o mare greșeală.
    • 0 (0 voturi)    
      TVA nu e pe cifra de afaceri (Vineri, 27 octombrie 2017, 11:44)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Bota

      Impozitul pe cifra de afaceri e total diferit de TVA.
      Exemplu simplu:
      un engrosist
    • 0 (0 voturi)    
      continuare (Vineri, 27 octombrie 2017, 11:55)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Bota

      Am apasat o combinatie de taste ciudata...
      Deci: un distribuitor/engros-ist cu cifra de afaceri de 1 mil de euro si adaos de 1%, deci care cumpara marfa de 990.000 si o vinde cu 1 mil plateste TVA 19% din , adica ~2000 de euro, versus impozit pe cifra de afaceri de 1%, adica 10.000 de euro, adica tot adausul lui.
      Un vinzator cu amanuntul care cumpara marfa cu 1 milion si o vinde cu adaos comercial de 30%, adauga marfii 300.000 si plateste TVA ~75.000 euro, versus impozit pe cifra de afaceri de 13.000 de euro.

      A lega impozitul de cifra de afaceri e prostie in forma pura, pentru ca cifra de afaceri nu e corelata cu adaosul. Asta inainte de a discuta de alte chestii. O asemenea masura pur si simplu bulverseaza raportul dintre activitatile economice. Unii vor plati tot adaosul, altii vor beneficia de scaderi de taxe de 70%, in functie de cit din activitatea lor reprezinta valoare adaugata.

      Iar daca mai adaugam la asta si faptul ca cel cu cifra de afaceri de peste 1 mil nu plateste la fel, efectul economic va fi ca distribuitorul din exemplul meu va avea grija sa aiba tot timpul cifra de afaceri peste 1 milion, ceea ce in zona de activitati cu adaos mic vine cam de la sine, iar cel cu procent mare de adaos raportat la cifra de afaceri va face tot posibilul sa se incadreze la sub un milion. Fie spargindu-si activitatea in 5 firmulite mai mici, fiecare vinzind cite un produs, fie prin evaziune, fie prin ambele.
  • +1 (1 vot)    
    brambureala fiscala varianta 5.1 (Vineri, 27 octombrie 2017, 10:26)

    bogdan1477 [utilizator]

    1. Nu inteleg care e logica impozitarii cifrei de afaceri in general. Raportul dintre cifra de afaceri si profit e foarte diferit per tip de activitate. Daca esti en-gros si ai adaos de 2% la marfa vinduta cu tirul, din care 1% sunt costurile de operare, ti se ia tot profitul. Daca esti microintreprindere sau PFA si cam toata cifra de afaceri iti e profit, deja te-ai scos. I totalmente ilogic sa pui acelasi impozit pe cifra de afaceri indiferent de domeniu
    2. Cind au venit cu aberatia asta, au zis ca vor sa se lupte cu multinationalele care fug noaptea cu profitul in spate spre alte zari. Ca profitul economiei cu capital romanesc e mult peste cel cu capital strain, etc, etc. Si acum ce fac? baga 1% din cifra de afaceri fix alora mici?

    Oricum masurile trebuie privite cu rezerve, nu sunt decit propuneri in prima lectura.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă