Dragnea anunta re-incriminarea stopajului la sursa: neplata contributiilor de catre angajator va fi infractiune

de Red. Stiri     HotNews.ro
Vineri, 3 noiembrie 2017, 11:04 Economie | Finanţe

Liviu Dragnea
Foto: Facebook - Liviu Dragnea
Presedintele PSD, Liviu Dragnea, a anuntat vineri la Parlament o modificare legislativa cu impact major: neplata de catre angajatori a contributiilor salariatilor va deveni infractiune. Dragnea a spus ca modificarea va fi facuta fie printr-o OUG, fie printr-o lege, anuntand ca exista aprobarea coalitiei de guvernare.

Reamintim ca HotNews.ro a scris inca de miercuri despre planul coalitiei PSD-ALDE de incriminare a stopajului la sursa (neplata la buget de catre angajator a contributiilor datorate de angajat). Acesta ar fi unul dintre motivele transferarii tuturor contributiilor din sarcina angajatorului in sarcina angajatului.

De ce e nevoie de aceasta incriminare? Ea a existat pana in 2015 in Legea privind combaterea evaziunii fiscale, dar a fost eliminata in urma unei decizii a Curtii Constitutionale. CCR nu a respins incriminarea in sine a stopajului la sursa, ci a cerut definirea mai exacta a taxelor si impozitelor vizate de incriminare.













Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

8362 vizualizari

  • +21 (35 voturi)    
    Mi se pare corect (Vineri, 3 noiembrie 2017, 11:11)

    CezarN [utilizator]

    Daca retii niste bani care nu sunt ai tai(si nu vorbim acuma doar despre aceste impozite) comiti o infractiune.
    Pe de alta parte, nu mi se pare normal sa obligi pe cineva sa-ti faca astfell de servicii. Sunt banii angajatului?, atunci da-i-i lui si sa se spele el pe cap cu statul! De ce sa oblig angajatorul sa opreasca niste bani din drepturile angajatului si sa-i vireze apoi statului sau sindicatelor? Asta implica niste costuri suplimentare ptr angajator, obligatii, griji, etc.
    • +10 (12 voturi)    
      hahaha (Vineri, 3 noiembrie 2017, 12:42)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      se aplica si la recuperarile de TVA care nu sunt procesate la timp ?
      • +1 (5 voturi)    
        Liviu Dragnea sa ajungi/ (Vineri, 3 noiembrie 2017, 23:09)

        cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        /Imbracat in multe dungi. Din creatia populara la Deva.
    • +14 (14 voturi)    
      Corect! (Vineri, 3 noiembrie 2017, 12:46)

      Doaroparere [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      Si deasemenea sa puna si PRAG!
      Adica de la 500.000 EURO in sus sa fie infractiune; in rest doar contraventie cel mult ..........
    • +1 (5 voturi)    
      SUA vs UE (Vineri, 3 noiembrie 2017, 12:53)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      Aveti dreptate si nu aveti dreptate... in SUA unde si "banca nationala" FED este privata, si unde plata catre stat si-o fac angajatii si unde preturile nu includ TVA nici in magazine, totul este in grija cetateanului, angajatului pentru a plati taxe, impozite, tva etc.

      in UE unde sistemul este mai social, se retine mereu de angajator, pentru ca angajatul nu si-ar mai plati nimic !

      Legea falimentului persoanelor fizice nici nu stiu daca este deja aprobata, si deci o masura de plata EFECTIVA a contributiilor de catre angajator si nu angajat ar fi o mare greseala !

      Asa ca ... ceea este corect - este clar ca contributiile angajatului sa fie platite de angajator catre stat, altfel arunci milioane de oameni pe drumuri ca sa faca plati, in timp ce firmele sunt deja implicate in a face acest lucru.
    • +2 (4 voturi)    
      Corect! (Vineri, 3 noiembrie 2017, 12:58)

      Doaroparere [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      Si sa puna PRAG!!!!!!!!!!!!

      De la 500.000euro in sus sa fie infractiune.

      Pana la 500.00 euro doar contraventie fara amenda.......... doar sa se consemneze.

      Haideti - asa cum zice Valer Dorneanu - ce mai asta este infractiune sa retii banii altuia? Sa vb. de chestii mai serioase.
    • 0 (0 voturi)    
      practic ar fi haos (Vineri, 3 noiembrie 2017, 13:36)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      Daca ai avut vrodata de facut plati pe la finainte iti poti imagina ce ar insemna sa pui 5-6 milioane de angajati sa umble lunar cu hirtiile pe la finante. Iar firmele, atit timp cit toate-s obligate sa faca acelasi lucru, nu au nici o problema, pentru ca au toate aceleasi costuri (costuri pe care le aveau si pina acum). Toata chestia asta a fost o brambureala facuta tot de PSD prin 2015, cind ponta simtea ca urmeaza sa fie debarcat si punea tot felul de grenade prin legislatie si fiscalitate, sa aiba cel de dupa el ocupatie. Acu practic repara ce-au stricat tot ei in 2015.
    • +4 (6 voturi)    
      facem pariu (Vineri, 3 noiembrie 2017, 14:04)

      Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      ca corectitudinea asta se aplica la toti cu exceptia firmelor si institutiilor de stat , doar neplata obligatiilor e meteahna veche la astia.
  • +9 (23 voturi)    
    O masura relativ buna (Vineri, 3 noiembrie 2017, 11:13)

    t4v1 [utilizator]

    Stiu destule persoane amarate angajate la "patron" carora nu li se platesc contributiile la pensii (vedeti si articolele Laurei Stefanut despre industria textila). Ele nu au puterea si cunostintele sa isi ceara dreptatea in instanta .

    In acelasi timp insa daca esti patron de buna credinta dar nu ai bani in firma sa platesti salariile... .
    • +6 (10 voturi)    
      Cei mai mari datornici (Vineri, 3 noiembrie 2017, 12:09)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

      sunt mamutii de stat si regiile falimentare
      • -7 (13 voturi)    
        Care sunt astea? (Vineri, 3 noiembrie 2017, 14:16)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

        Care sunt astea?

        Vezi ca ti-a stat ceasul. Ai fost inghetat vreo doua decenii si te-au scos astia cu incalzirea globala?
  • +17 (25 voturi)    
    Asta e bine pentru salariati (Vineri, 3 noiembrie 2017, 11:15)

    YorkshireTerrier [utilizator]

    Nu trebuia niciodata dezincriminata.
    „CCR nu a respins incriminarea in sine a stopajului la sursa, ci a cerut definirea mai exacta a taxelor si impozitelor vizate de incriminare.”
  • +11 (23 voturi)    
    foarte buna masura. (Vineri, 3 noiembrie 2017, 11:15)

    adrianhn [utilizator]

    Si se potriveste cu trecerea contributiilor de la angajator la angajat.

    Daca pana la urma o parte din contributii erau ale agajatorului, acum practic angajatorul ii fura banii de contributii angajatului daca nu i le plateste.
  • -1 (31 voturi)    
    comunist i.m.b.e.c.i.l. (Vineri, 3 noiembrie 2017, 11:17)

    cetatean in RO [utilizator]

    Stopajul la sursa era in vremea comunistilor justificat prin faptul ca Statul platea intrepriderii bugetul de salarii integral. Daca intreprinderea nu platea la stat , era evident ca retinea contributiile nejustificat. dar..alo....de 27 ani am trecut la economia de piata ...stopajul la sursa e o aberatie....treziti-l va rog pe adormitul asta ca sigur se viseaza in 1990!!!!!
    • +4 (22 voturi)    
      vorbesti prostii (Vineri, 3 noiembrie 2017, 11:37)

      cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui cetatean in RO

      fara stopaj la sursa nu si-ar plati multi taxele datorate statului.
      • +2 (6 voturi)    
        Cu tot respectul , (Vineri, 3 noiembrie 2017, 12:12)

        A310 [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

        dar daca nu isi platesc inseamna ca sunt iresponsabili .
        • -1 (1 vot)    
          sau foarte saraci (Vineri, 3 noiembrie 2017, 13:41)

          cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui A310

          de unde vrei tu responsabilitate la cel cu 8 clase, paltit cu salariul minim?
  • +13 (29 voturi)    
    In doua zile Dragnea face pasul inapoi... (Vineri, 3 noiembrie 2017, 11:23)

    taro [utilizator]

    dupa ce-si da seama ca intra la puscarie toate slugile PSD care sunt la conducearea firmelor de start. Astia sunt cei care retin contributiile din salarii si nu le platesc...
  • +3 (25 voturi)    
    Alfetl spus (Vineri, 3 noiembrie 2017, 11:28)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Cu mai fura angajatorul, fura direct CUMA ROSIE, ca asta face de 30 ani. Acum cu COIROIUL ROSU de Teleorman, prigec=nitura lui si clentela PSD+ALDE (UDMR inclus)
  • +4 (4 voturi)    
    interesant... (Vineri, 3 noiembrie 2017, 12:08)

    liviu_ [utilizator]

    legi mai dure pt angajatori si pedepse mai mari
    legi mai usoare pentru corupti...

    cat de curand se instaureaza sclavia...

    da nu este o lege rea in principiu.... ORICE forma de coruptie sau furt TREBUIE pedepsita...
    dar la noi legea se face ca cei dun guvern si parlament sa aiba voie sa fure...
    • +3 (5 voturi)    
      Stati linistiti, (Vineri, 3 noiembrie 2017, 14:01)

      Scapa cine poate [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Numai firmele neafiliate psd vor avea de suferit. Este raspunsul lui Liviu pt Consiliul Economic si Social care a acordat aviz negativ pentru proiectul de trecere a contributiilor la angajat. Terenul trebuie parjolit, fantanile otravite, picioarele economice ale opozitiei zdrobite, pt ca unii antreprenori nu au inteles ca trebuie realizat un profit mai mare pt programul de guvernare pesedist. Pai astia cu ce sa mituiasca electoratul daca incasarile scad? Inca o tura de alegeri locale intr-un singir tur si toate primariile si consiliile vor deveni rosii, apoi acestea vor deschide proprile firme, dupa modelul Firea. Functionarii din primarii care nu se vor supune vor fi dati afara, deja Teodorovici se gandeste sa modifice statutul acestora. Au facut angajari, acuma sunt prea multi, pe cei vechi nu ii pot da afara fiind protejati de lege. Ei vor sa lucreze doar cu rudele lor de Nobel, toata administratia si economia tarii vor deveni sisteme psd cu circuit inchis :)!
  • +1 (3 voturi)    
    uita cineva (Vineri, 3 noiembrie 2017, 12:18)

    Unromanoarecare [utilizator]

    ca exista popriri pe cont ? nu ai cum sa functionezi daca nu platesti toate taxele datorate nu numai cele pe salarii . Imposibilitatea platii intervine la faliment , insolventa , etc ! De acolo si problema lui Dragnea doar ca nu se uita la problema reala si anume societatile intrate in insolventa anul acesta !
  • +12 (12 voturi)    
    E valabil si pentru institutiile statului? (Vineri, 3 noiembrie 2017, 12:25)

    JestersTear [utilizator]

    Adica cei din conducerea primariilor care nu vor plati nici contributiile si nici salariile angajatilor vor avea dosar penal? Ma gandesc la nesabuitii care si-au marit salariile din primarii pana au facut praf tot cash-ul.
  • +1 (3 voturi)    
    retineri (Vineri, 3 noiembrie 2017, 18:17)

    merey [utilizator]

    eu ca angajator voi transfera in contul angajatului(sa il aiba deschis)salariul brut ,iar anagajatul sa isi plateasca impoztele aferente conform indicatiilor pretioase ale Domnei Vasilescu(ma simnt jignit sa o numesc ministru)
  • +1 (1 vot)    
    bun, hai sa-i... (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 8:46)

    astronaut [utilizator]

    bagam la puscarie pe cei care nu se achita fata de stat , DAR ce facem cu cei care fura din averea statului , desi sunt demnitari ( administratia locala ,centrala, judeteana , parlamentari ) , detin averi mari pe care n-au cum s-o justifice din veniturile de salariati ai statului ? Ce pedepse trebuie sa primeasca acestia ?
  • +1 (1 vot)    
    Da? (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 17:19)

    Ion_RoaitaDA [utilizator]

    Ma gandesc ca aceasta amenintare poate fi incadrata la `santaj`.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă