Cum e afectata industria IT de noile prevederi ale Codului Fiscal si cati bani pierde Clujul

de AC     Actual de Cluj
Joi, 21 decembrie 2017, 17:00 Economie | Finanţe

Consilierul local din Cluj Sabin Sarmas (PNL) arata ca industria IT va avea mult de suferit din pricina diminuarii impozitului pe venit de la 16% la 10% , si ca acest lucru se va resimti la salarizarea celor care activeaza in domeniu, consecinta fiind o vulnerabilizare a industriei IT.

Clujul va pierde anual nu doar  28 de milioane de euro, care ar trebui sa-i revina Primariei din cota din impozitul pe venit, ci 50 de milioane de euro, daca avem in vedere modificarea care-i vizeaza pe angajatii din domeniul IT, a spus Sarmas in ultima sedinta a Consiliului Local.

Citeste tot articolul pe Actual de Cluj













Articol sustinut de Superbrands

AmCham  - 25 de ani de impact in Romania, prin sustinerea consultarii intre mediul public si privat, pentru dezvoltarea Romaniei

Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) este de 25 de ani intre cele mai reprezentative asociatii ale comunitatii de afaceri din Romania, fiind recunoscuta drept un promotor al dialogului public-privat pe teme ce privesc mediul de afaceri, politicile publice cu impact asupra economiei, competitivitatea Romaniei sau dinamica relatiilor comerciale intre SUA si Romania.

4897 vizualizari

  • +6 (16 voturi)    
    Schimbarea strategiei economice nationale (Joi, 21 decembrie 2017, 19:05)

    GeorgeOrwell [utilizator]

    Guvernele precedente au implementat o strategie economica nationala in care telecomunicatiile si IT au fost privilegiate.
    Programul de guvernare P$D-ALDE considera agricultura drept directie economica strategica pentru Romania. Se vad deja primele rezultate incurajatoare: recolta de 300%
    Aceasta directiva a fost recomandata de catre URSS prin anii 50. Ea nu a fost implementata nici macar de Ceausescu ori Dej.
    Prioritatea economica a guvernarii indica in mod clar afinitatea politica fata de Rusia.
  • -14 (28 voturi)    
    dar vai,.,,. cei mai bogati angajati din Romania (Joi, 21 decembrie 2017, 19:15)

    Ed___ [utilizator]

    dar vai,.,,. cei mai bogati angajati din Romania pierd 6% din salariu net... oooooo... ce pierdere !!

    dar vai, saracii...


    sau cele mai bogate firme din ROmania, cele din IT, nu pierd nimic daca lasa pierderea la angajati !!...

    dar vai, saracii....


    hai sa ne plangem !


    Ce sa zicem de cei care intradevar nu sunt din IT si platesc totusi 16% impozit ???

    Dar vai sa ajutam saracii din IT, ca sa ascunde faptul ca au salariile FOARTE MICI fata de cum ar trebui sa le aiba DE FAPT !!

    Sau vai... emigram... unde? Canda, Germania, UK unde sunt impozitele PE GRILA si ajung la 30-40% !!!

    Aaaa.... nu ne place sa auzim adevarul, nu ?

    decat cei bogati sa se planga, ca cei saraci pumnu in gura - ca cei din IT tin Romania in spate.


    Mda.. trist...
    • +1 (7 voturi)    
      banuiesc (Joi, 21 decembrie 2017, 20:01)

      blec-bierd [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

      ca si tu lucrezi in agricultura (vezi comentariul de mai sus)
    • +3 (9 voturi)    
      dar vai ... (Joi, 21 decembrie 2017, 20:11)

      Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

      ... ce rau e sa ai IQ-ul mic.

      dar vai, avem si noi un sector cu care ne putem mandri si vai, restul tarii e ofuscata ca IT-stii au impozit mai mic.

      vai saracii ...

      dar vai, dezvoltarea din ultimii ani s-a datorat foarte mult IT-ului si Dacia, dar vai, hai sa-i f*tem in gura ca suntem ofticati ca sunt ei destepti si noi prosti.

      vai saracii ...

      dar vai, nenorocitii aia de vestit au impozite de 30 - 40%. si ce sa vezi, vai, dupa impozit, salariul e destul de mare incat sa-ti ajunga pana luna urmatoare (si sa-ti mai si ramana). dar vai, in Romania trebuie sa moara capra vecinului.

      dar vai, stii care e problema reala? IT-stii sunt singurii oameni din Ro care au un salariu aproape de normalitatea din vest. Si cand zic asta ma refer la faptul ca si muncesc pentru banii aia. nu plimba hartii prin instituii publice, nu sunt angajati pe pile, nu sunt neveste, amante, fiice, prietene cu sefu. (sunt si astfel de cazuri, dar rare). asta e de fapt marea ta invidie. vezi niste oameni ca stau la calculator, "nu fac nimic toata ziua" si iau multi bani. esti invidios si frustrat.

      Aia saraci sunt saraci pentru ca asa s-a votat in tara aia de 28 de ani. aia saraci ii voteaza p-aia care zic ca taxeaza bogatii (adica pe aia care muncesc), dar ii doare in c*r ca aia pe care ii voteaza fura cat toate companiile de IT din tara.

      sper sa fii batran, pentru ca daca esti tanar si gandesti asa, ai lipsuri mari la capitolul logica (si IQ ...)

      Mda ... trist ...
    • +7 (11 voturi)    
      Dar vai... cei mai productivi la buget... (Joi, 21 decembrie 2017, 21:32)

      Vladf555 [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

      IT-ul este industria care angajeaza 1% din populatie si produce 10%.
      Din astia 1% scutiti de impozti sunt probabil 0.1% .
      Programatorii sunt scutiti pentru ca munca lor poate fi exportata instantaneu peste mari si tari si exista o cerere uriasa pentru munca lor la nivel global; Romania "triseaza" scutind de la taxa pe venit 0.1% din populatie, dar castiga 10% din PIP.
      Dar e mai bine sa moara si capra programatorului decat sa creasca economia Romanei, nu?
      • 0 (4 voturi)    
        aici ai dreptate (Vineri, 22 decembrie 2017, 9:51)

        Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui Vladf555

        touche
        • +1 (1 vot)    
          de fapt, nu (Vineri, 22 decembrie 2017, 19:42)

          Andrei57 [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

          IT-ul cu tot cu comunicațiile nu produce 10% din PIB, ci undeva la cam 60% din acest pretins 10%. Dar, hai să ne lăudăm. Apoi, angajați sunt mai mulți de 1% din populație (nu că asta ar fi ceva rău). Probabil unii IT-iști nu prea se pricep la calcule. Pe de altă parte, întrebare e dacă această scutire este cea mai bună soluție. Unii ar spune, cu argumente pertinente, că nu este.
    • +3 (9 voturi)    
      trist dar prost (Joi, 21 decembrie 2017, 21:48)

      razv [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

      mai bine IT-ist
      decat sluga trista platita de rusi si postac la cheremul tuturor ticalosilor
    • +4 (12 voturi)    
      adevar (Joi, 21 decembrie 2017, 22:19)

      Andrei__ [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

      Hai sa-ti spun eu un adevar. In momentul de fata, industria IT e unul din principalele motoare ale economiei romanesti.

      Stii cat costa sa pornesti o firma IT de la zero si sa nu-ti dai salar timp de jumate de an pana faci destui bani cat sa mai angajezi inca un om? Stii cat te costa in plus ca sa poata primi acel om 5000 de lei salar in mana? Stii ca un om cu salar de 5000 de lei ar putea lua acelasi salar in euro la o mie de km distanta?

      Guvernul in loc sa profite de aceasta mina de aur pe care sta si sa ofere stimulente oamenilor din acest sector, isi petrece noptile votand legi ca sa scape de puscarie.

      Oamenii astia pot alege sa lucreze oriunde in lume. Si din pacate, multi o fac. Dar unii aleg sa stea in tara pentru ca inca mai spera ca pot schimba ceva, chiar daca mai sunt oameni frustrati ca tine, care in loc sa faca ceva ca sa-si schimbe situatia financiara, se vaita pe internet. Schimba-ti viata daca nu-ti place ceva, nu mai astepta ajutor de la altii.
    • +3 (9 voturi)    
      mda... (Joi, 21 decembrie 2017, 22:51)

      ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

      Lucrez in IT si nu ma dau cu capul de pereti pentru pierderea asta.E drept ca IT-ul a fost incurajat pentru ca salariatii sa aiba venituri comparabile cu cei din vest (sa nu plece), si totusi firmele sa poata oferi preturi mai mici catre client. Asa am reusit sa dezvoltam IT-ul. Dar totusi, chiar sa ne dam cu capul de pereti pentru ca dam si noi 200-300 lei la stat in cazul unui brut actual de 4000 lei?
      • +2 (10 voturi)    
        tu nu (Vineri, 22 decembrie 2017, 3:37)

        Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

        esti IT-ist ...
        • +1 (5 voturi)    
          daca sunt IT-ist te arunci de pe bloc? (Vineri, 22 decembrie 2017, 9:49)

          ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui Watcherss

          Si ma scapi de un gica contra care comenteaza doar ca sa nu taca?
      • +3 (7 voturi)    
        ... (Vineri, 22 decembrie 2017, 10:33)

        mihai_mi [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

        Deci tu chiar crezi ca un IT-ist ar da la stat doar 200-300 RON pt. un salariu de 4000 RON???

        1. Daca erai IT-ist aveai deja calculul facut si stiai exact suma cu care te va impacta noua masura.
        2. Acesti "200-300RON" se adauga la cei 2114RON pe care ii colecteaza statul in acest moment pentru salariul brut de 4000 RON.
        3. Majoritatea celor din IT, si nu numai, considera ca tot ce colecteaza statul sunt bani aruncati pe geam. Personal nu as avea nicio obiectie la marirea taxelor daca chiar as primi ceva de ei si daca ar fi transparenta in folosirea lor. Dar atata vreme cat stiu sigur ca banii astia munciti de mine ajung in buzunarul pungasilor te rog sa ma scuzi daca nu sunt de acord sa dau nimic in plus. Mai mult, masura asta de marire taxe merge mana in mana cu pachete de legi care inlesnesc furtul din banul public.
        4. Domeniul asta IT, spre deosebire de sutele de mii, poate chiar milioane, de functii calduroase la stat este un domeniu deschis oricui. Dar asta doar daca esti dispus sa studiezi si sa muncesti serios.
        5. Exact ce ti-am scris la punctul 4, faptul ca oamenii din acest domeniu muncesc mult, se dezvolta..., le ofera situatia de a fi independenti. Ei pot oricand sa-si faca bagajul si sa plece.
    • +5 (9 voturi)    
      Corect (Joi, 21 decembrie 2017, 22:56)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

      "Canda, Germania, UK unde sunt impozitele PE GRILA si ajung la 30-40% !!!"

      Vezi tu, aia 16% pe care nu ii dau la stat ii dau pe asigurari medicale si pe gradinite / scoli private pt cele de stat sunt dezastru. Asa e si in UK si Germania ?

      Nu ma deranjeaza sa platesc taxe atat timp cat acei bani ajung in folosul nostru, nu ai clientilor de casa PSD, capisci paizano ?

      Nationalismul infect din ultimii ani are ca scop sa uiti ca relatia ta cu statul al carui cetean esti este una contractuala !!!!! Eu platesc taxe si statul imi creaza conditii de trai decente (i.e. bani investiti in dezvoltare economica si locuri de munca nu pomana la asistati sociali care stau degeaba ca le da statul bani de benzina pt X5), infrastructura si servicii ca cele oferite de Politie, Pompieri, administratie publica unde nu sunt tratat ca un sclav venit sa cersesc sa imi ia banii pt impozit, servicii medicale, etc

      Globalizarea a facut mult mai usor sa imi iau creierul, sa ma mut in alta tara si sa ii platesc acesteia taxe si impozite, primind in schimb serviciile care in Rromanistan sunt vazute de cei ca tine moft.
      • +3 (3 voturi)    
        Valabil pentru toti angajatii la privat (Vineri, 22 decembrie 2017, 9:59)

        DanDare [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        Ce spui tu e valabil pentru toti angajatii care lucreaza in mediul privat. Deci hai sa avem toti scutire la impozitul pe venit sau sa platim toti la fel ...

        Persoanele cu handicap sa plateasca impozit zero pentru ca intradevar sunt o categorie defavorizata.
    • +3 (9 voturi)    
      Ciocu (Joi, 21 decembrie 2017, 23:06)

      cristian_o [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

      Cand 0.5% din populatie produce 6% din PIB, adica undeva de 12 ori mai mult decat produci tu, pare ca ITistii sunt un pic departe de asistatenta sociala, considerand ca nu e niciun plafon la contributiile sociale cum mai sunt prin tarile alea enumerate de tine.

      Dar iti place sa vorbesti neinformat.
  • +7 (9 voturi)    
    PSD distruge tot ce functioneaza in Romania (Joi, 21 decembrie 2017, 22:46)

    BobMuller [utilizator]

    Daca ceva functioneaza aici, sociopatii din PSD se pun pe treaba si darama tot.

    Sa nu ramana pic de economie functionala!

    PSD trebuie scosi de la guvernare si repede. Nu ma intereseaza argumentul ca "sa stea, sa traga ponoasele".

    Nu, PSD trebuie scosi urgent de la guvernare si din parlament!
  • -1 (9 voturi)    
    statistici (Vineri, 22 decembrie 2017, 1:14)

    srpc [utilizator]

    Apropo de "nevoia disperată a ţării de firmele IT".
    In 2016, primele 5 firme IT din România au avut 3,2 miliarde lei cifră de afaceri, au făcut profit 200 de milioane si au plătit impozit 34 milioane lei.
    Cred că, la o adică, am fi supravieţuit şi fără această uriaşă sumă :))
    • 0 (6 voturi)    
      un link? (Vineri, 22 decembrie 2017, 3:39)

      Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      sau firmele alea sunt UTI, Siveco, ase soft ... ?
    • +3 (7 voturi)    
      De asta nu esti tu ITst, ca nu gandesti pentru tin (Vineri, 22 decembrie 2017, 7:24)

      IonutSC [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      Impozitul pe profit reprezinta aproximativ 2-3% din constructia bugentului.

      Majoritatea banilor la buget vin din impozit pe venit, asigurari sociale si TVA.

      Intr-o firma de IT principala cheltuiala sunt salariile angajatilor. Cu tot cu scutire, la 2000 eur net statul colecteaza app 1000.

      Ia refa calculul (ma indoiesc ca ai fi instare,ca n-ai fost nici prima data) si ai sa vezi cu cat au contribuit de fapt la buget primele 5 firme din IT.

      Ori esti prost informat, ori prost intentionat, ori pur si simplu prost.
    • 0 (4 voturi)    
      pe langa statistici. (Vineri, 22 decembrie 2017, 11:09)

      costamishu [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      Numai ca, pe langa impozit pe profit, aceste firme de IT platesc salarii. Aceste salarii sunt curate, "pe cartea de munca, nu la negru". Platesc toate taxele pentru ele (mai putin impozit pe salariu) taxe destul de mari.
      Pe undeva e normal sa faca profit si sa si-l externalizeze, ca asta incearca orice firma, orice om. Au venit aici in Romania pentru ca sunt costurile mai mici, salariile chiar daca au crescut, nu sunt la nivel de Europa si pentru ca aici sunt oameni capabili, tehnic + limbi straine.
    • 0 (2 voturi)    
      Apropo de "nevoia disperată a ţării de firmele IT" (Vineri, 22 decembrie 2017, 12:20)

      ovidiupopescu [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      Daca tot ne uitam pe statistici, hai sa nu ne limitam doar la impozitele platite de firmele de IT.
      Banii "aia multi" primiti ca salariu sunt cheltuiti aici, in Romania, ducand la cresterea mai multor sectoare economice ( imobiliar, alimentar, auto etc. ).
      Cred ca ar trebui facute niste calcule si din punctul asta de vedere. Mie-mi pare mult mai important decat impozitul platit de firme.
  • +1 (3 voturi)    
    Poate ca e mai bine asa (Vineri, 22 decembrie 2017, 10:34)

    vlad.pe [utilizator]

    Poate ca e mai bine asa, IT-ul va simți reculul dar nu e un capăt de țara,.
    Firmele bine intenționate, care vor sa-si păstreze unii oameni probabil vor mari brutul sau vor oferi bonusuri.

    In următorii doi ani va exista o perioada in care ITstii vor prefera sa isi schimbe locul de munca si sa-si renegocieze salariul la un nivelul lui 2017.

    Oricum, multinationalele au venit in Romania pentru ca avem programatori/testeri buni, nu vor pleca daca se schimba impozitul.
    • +1 (1 vot)    
      Naiv (Vineri, 22 decembrie 2017, 11:42)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      Firme ca Oracle, HP si IBM au venit in Romania pt ca datorita acestei scutiri de impozit era mai ieftin sa apelezi la Romania decat la Bulgaria unde IT-ul nu e scutit de impozit (impozitul pe profir este 10% in BG) ... acum daca firmele nu vor sa ramana fara angajati vor trebui sa mareasca salariile, automat mana de lucru este mai scumpa si pt multinationale parca Bulgaria devine mai atragatoare !

      Si sa nu ne mai credem buricul pamantului, industria IT se dezvolta rapid in europa de est, in tari ca Bulgaria mentionata mai devreme, Macedonia, Serbia, Rep Moldova chia si in Ucraina.
  • 0 (6 voturi)    
    Inegalitate socială (Vineri, 22 decembrie 2017, 11:06)

    V.M.C. [utilizator]

    Marea problemă a neplății impozitului de către IT-sti este că se crează o stare de inegalitate socială. Am văzut că se merge exclusiv pe argumentul contribuției la PIB. Dacă industria IT-ul, care aduce 10-15% este scutită de impozit, restul de 85-90% de ce ar trebui să-l plătească?
    Hai să facem o comparație cu alte categorii. Nu cu agricultura, că să nu fie "cu rușii". Haideți să comparăm un IT-st cu un medic sau un profesor. Sa luam un medic care lucrează exclusiv într-o clinică privată și un profesor care predă într-o școală privată. Sunt ei mai puțin importanți decât un IT-ist. Oare medicul nu-și găsește mult mai repede de muncă în alte țări? Ei de ce trebuie să plătească impozit?
    Sau un polițist, pompier, gunoier, muncitor la Dacia, etc. Și eu aduc bani la buget, sau prestează servicii fără de care IT-stului i-ar merge mult mai rău.
    Aici nu e vorba de PSD, USR, ALDE, Dragnea, Iohannis, etc. Ci de lipsa solidaritate și crearea unei stări de inegalitate socială. Fiecare cetățean are drepturi, dar și obligații. Iar firmele care investesc in IT nu vor pleca, deoarece România oricum le oferă o bază de impozitare mult mai mică decât alte țări.
    • 0 (6 voturi)    
      ah (Vineri, 22 decembrie 2017, 11:48)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui V.M.C.

      "lipsa solidaritate și crearea unei stări de inegalitate socială" ... corect ! Toti ar trebui sa avem acelasi salariu, nu-i asa ?


      Hilar mi se pare faptul ca industria IT e singurul lucru bun care l-a facut guvernarea din 2004 incoace, stimularea unei industrii sa creeaze locuri de munca de pe urma caruia statul incaseaza taxe si contributii sociale. Cu toate astea apar unii care se simt inselati de stat, chiar si atunci cand vine cu o idee buna.

      Lasa ca ne salveaza PSD-ul cu mutilarea acestui sector economic si nu o sa mai aiba nimeni in IT nici scutire de impozit si nici loc de munca in Romania. Locuri de munca in IT in EU sunt destule, poate ar trebui sa ii multumim PSD-ului ca ne-a dat ultimul branci de care aveam nevoie sa plecam din tara.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă