Germania pregateste "Planul B" in cazul in care Grecia intra in incetare de plati

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 9 septembrie 2011, 20:44 Economie | Finanţe & Bănci

Guvernul cancelarului german Angela Merkel pregateste un plan pentru sustinerea bancilor germane in cazul in care Grecia nu reuseste sa realizeze conditionalitatile impuse pentru pachetul de sprijin si intra in incetare de plati, relateaza agentia Bloomberg, care citeaza trei oficiali din coalitia de guvernare de la Berlin.

Planul de urgenta include masuri de sustinere a bancilor si asiguratorilor care risca sa piarda 50% din operatiunile cu obligatiuni grecesti daca urmatoarea transa pentru Grecia nu este acordata, afirma sursele citate, sub protectia anonimatului.

Existenta acestui "Plan B" subliniaza ingrijorarea Germaniei legata de un esec al executivului de la Atena in realizarea masurilor de austeritate bugetara.

Grecia este "pe muchie de cutit", a afirmat ministrul german de Finante, Wolfgang Schaeuble, in fata unor parlamentari, intr-o intalnire cu usile inchise care a avut loc in 7 septembrie la Berlin. Daca guvernul de la Atena nu va pune in practica angajamentele asumate, "ramane la latitudinea Greciei cum va obtine finantare fara ajutor din partea Zonei Euro", a spus el ulterior, intr-un discurs sustinut in parlament.

CDS-ul pentru obligatiunile grecesti a crescut cu 212 puncte la un record de 3.238. Contractele pe cinci ani semnaleaza ca exista o probabilitate de 92% ca Grecia sa nu-si indeplineasca angajamentele.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

9557 vizualizari

  • +18 (30 voturi)    
    Daca nu mai ai bani... (Vineri, 9 septembrie 2011, 21:37)

    Mirobo [utilizator]

    ...vinzi(amanetezi) ceva.In cazul Greciei cred ca s-ar impune ca aceasta sa vanda ceva din teritorii(insule) catre cei care finanateaza deficitul enorm al Greciei.
    In opinia mea Grecia ar trebui separata de celelalte state membre intrucat elenii nu inteleg ca NU MAI SUNT BANI si nici nu vor sa stranga cureaua.
    • -11 (33 voturi)    
      la munca pe plantatie (Vineri, 9 septembrie 2011, 22:00)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Mirobo

      daca e dupa deficit, cred ca SUA ar trebui sa isi vanda cel putin unul-doua state. Dar cand Romania o sa fie vanduta bucata cu bucata (daca nu deja se intampla asta), ce o sa ziceti? tot asa, ca e bine? ca romanii sunt lenesi? prostia e vecina cu tradarea.
      • +22 (24 voturi)    
        ideea e ca (Vineri, 9 septembrie 2011, 23:05)

        mvr [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        ... grecii si-au facut-o cu mana lor: singuri si nesiliti de nimeni.

        Odata ce ai luat bani de la altii e o chestie de bun simt sa te astepti ca va trebui sa-i returnezi candva. Exact ceea ce nu pot grecii sa priceapa. Si da, numai ei sunt vinovati si-si merita soarta.

        Iar dupa deficit SUA nu are nevoie sa vanda nimic. Au o datorie de 14000 de miliarde, dar numai corporatiile americane din Top-500 au lichiditati de peste 50000 de miliarde de dolari. Tot ce trebuie Obama sa faca e sa-i convinga pe astia sa investeasca in tara in loc sa-si tina banii la ciorap.

        Grecia pe de alta parte e puternic afectata de probleme sistemice, atat in sectorul public cat si in cel corporate, iar datoria lor publica e de 3 ori PIB-ul ...la americani datoria publica nu e nici macar la paritate cu PIB-ul.
        • +2 (2 voturi)    
          Bun simt ? (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 10:27)

          Bogdan [anonim] i-a raspuns lui mvr

          Dar daca cei de la care ai luat au conditionat imprumutarea a 100 de Euro de cumpararea in valoare de 1000 de Euro a unor lucruri de care nu ai nevoie apoi fac mare caz ca datoria de 1100 de Euro nu este sustenabila. Franta si Germania au conditionat primul imprumut de achizitionarea de armament - de care Grecia, membra NATO, nu are nevoie, deoarece nu exista amenintari directe la adresa ei. Astfel economiile Germaniei si frantei au fost declarate performante iar Grecia un elev slab ce nu este in stare sa plateasca datoria. Grecii au problemele lor - nu platesc impozite, aparat bugetar supraincarcat si supraplatit, etc - dar imprumuturile externe, cu tot felul de cerinte "exotice" le-au facut mai mult rau. Germania, Franta, Finlanda, Olanda beneficiaza de zona Euro pentru ca isi maresc pietele de desfacere. Asa ca ar trebui sa-si asume si sustinerea monedei. Grecia ar trebui sa declare faliment (interesant cum va aparea EUR cu o tara in faliment) - nu este sfarsitul lumii ci un tratament de soc (in Argentina a dat rezultate). Vom mai vedea daca cei foarte vocali azi in a cere garantii la imprumuturi vor mai fi atat de veseli. Fara o zona de liber schimb cu moneda unica tarile mentionate mai sus intra rapid in blocaj economic din lipsa pietelor si atunci vom vedea datoria reala a Germaniei (mai mare si mai ne-sustenabila, in absenta pietei, decat a Greciei). Asa ca mai usor cu simtul (cel bun si cel rau).
        • +5 (5 voturi)    
          Grecia nu se mai poate finanta singura (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 11:02)

          CDS asta inseamna dobanda de 32% ! [anonim] i-a raspuns lui mvr

          Concret, in momentul in care UE a refuzat sa mai joace rolul de vaca de muls pentru guvernele grecesti care au falsificat documente prezentate la Bruxelles, Grecia a ramas sa se sustina singura, cu economia pe care o are.
          Rezultat? Faliment.

          Pentru ca Grecia e o tara cu o economie de tip bananier, unde conteaza doar turismul, ceva santiere navale si feta cu niste ulei de masline.
          Cum poti sa-ti permiti salarii la bugetari aproape ca in Occident, de peste 1.000 euro/luna, doar din niste activitati turistice?
          S-a vazut ca e imposibil si ca e o greseala strategica sa nu-ti diversifici economia.
          Grecii au produs masiv patroni de mici hoteluri si restaurante, de benzinarii si 'buticuri', in loc sa produca ingineri si matematicieni sau economisti.

          Bancile grecesti s-au dezvoltat exact in aceeasi mentalitate, intreaga societate elena e orientata catre 'ciupeala', fraudarea statului si mici traficuri si servicii unde nu se da bon fiscal si nici factura.

          Banca centrala a Greciei a inchis ochii la politicianisme, liderii greci s-au tinut de demagogisme si pomeni electorale, populatia a crezut ca banii ies din imprimanta sau vin de la UE gratis fara nici o obligatie.

          De aceea e de admirat guvernul Boc, a luat niste masuri foarte dure dar care practic ne-au salvat sa intram pe drumul Greciei, de stat falit ajuns bataia de joc a Europei.

          Grecia trebuie exclusa din zona euro si pusa sub monitorizare UE in ce priveste guvernarea, fiecare ministru grec trebuie sa fie supravegheat de un expert european, altfel tara va continua decaderea.

          Germania e prudenta si mai ales isi urmareste politica strategica de slabire a statelor nationale europene, Grecia s-a comportat stupid si a devenit victima, in exemplu pt altii.

          Actualul guvern grec e socialist, deci imbecil in ale economiei si perfect incapabil sa ia decizii care l-ar duce la 10% popularitate, socialistii greci nu se vor sacrifica electoral precum PDL-ul romanesc, doar pt a-si ajuta tara.
          • -3 (3 voturi)    
            oare? (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 21:06)

            nk [anonim] i-a raspuns lui CDS asta inseamna dobanda de 32% !

            pretene...esti tampit. dar ai o scuza: majoritatea comentariilor sunt retarde.
            Actuala criza e una pregatita minutios de marile corporatii in cautare de piete de desfacere si forta de munca ieftina; se distruge tot ce este pentru a se face loc noilor patroni , dispare notiunea de stat si natiune , drept si libertate.
            E vorba doar de stratageme, inginerii financiare prin care cei mai putin initiati in piata de capital pierd. Atata tot. Grecia ,se pare , a fost cea mai vulnerabila...urmeaza ceilalti a caror economie, industrie si piata interna a fost distrusa...prin impuneri ale FMI ca urmare a unui imprumut acordat , prin conditionari ca sa intre chipurile in piata europeana etc...totul e doar o manevra .Criza exista pentru ca marea parte a populatiei e mai proasta decat prevede legea, si dupa cum vezi , se advereste. La greci lucrurile- a se citi "dezastrul" sau daca vrei " pierdere de suveranitate" are loc totusi mai greu decat spera marii corporatisti pentru ca populatia mai are ceva cultura economica si se opune-fata de tarile foste in blocul comunist......o sa urmeze randul nostru iar cu ce garnitura de retarzi si vandabili avem pe firmament se va alege praful
      • +12 (16 voturi)    
        două întrebări (Vineri, 9 septembrie 2011, 23:31)

        ampersand [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        prima: ştii engleză? Dacă da, citeşte asta, de-acum seara:

        U.S. Treasuries rallied, pushing 10-year note yields to a record low, as a surge in European bank and sovereign-credit risk to all-time highs on speculation Greece may default bolstered the refuge appeal of U.S. government debt.

        A doua: ştii care-s asemănările şi deosebirile dintre datoria SUA şi cea a Greciei?
        Asemănarea e simplă: ambele au probleme la colectarea banilor la buget. Prima deosebire e că în SUA cauza e scutirea de taxe - are cea mai scăzută colectare fiscală din G20, iar în Grecia evaziunea fiscală. A doua deosebire e că SUA, prin ridicarea taxelor, poate scoate bani atât de la nenumăratele companii care au profituri la maxime istorice, cât şi ridicarea preţului la combustibil, pe când Grecia nu are această alternativă.
        • -5 (13 voturi)    
          amice (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 1:10)

          Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

          sa ma anunti cand SUA isi vor plati datoriile, indiferent de natura lor, sau Germania sau Grecia sau Romania. Cu poate si parca nu merge. De unde v-ati trezit toti avocati ai camatarilor?
          • +9 (15 voturi)    
            aha (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 1:34)

            ampersand [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

            Cum de nu pomeneşti nimic de Japonia, cu 200%? Ei n-ar trebui să, te citez aprox, să treacă la munca pe plantaţie şi, eventual, să-şi vândă vreo insulă-două?
            • +1 (1 vot)    
              stii tu ceva (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 8:07)

              gogo [anonim] i-a raspuns lui ampersand

              da nu stii bine.

              conteaza enorm si de la ce camatar te imprumutzi.
              Americanii si japonezii s-au imprumutat de la ei in timp ce grecii s-au imprumutat de la americani.

              In momentul asta dobanda la bondurile grecesti e undeva la 60% iar la cele americane e undeva la 0.12%. La dobanda asta orice roman ar putea sa stae intr-o casa de 1 milion.
              Prin urmare la americani li se falfaie atat timp cat pot sa atace euro pt ca e mai simplu. Ei oricum nu o sa-si plateasca datoriile. Un euro puternic si stabil ar insemna dobanda mare pentru americani care ar putea deveni 3% si atunci ar incepe sa scartzie totul pe la ei.
              Asta e tipic american, in loc sa-ti rezolvi problemele tale ataci si creezi probleme altora.
            • 0 (0 voturi)    
              nipon (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 11:58)

              Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

              Lasa ca vine si randul Japoniei, n-avea tu grija. Toate statele se vor prabusi sub povara datoriilor. Intrebarea este cine le va cumpara teritoriile si populatia aferenta.
              • 0 (0 voturi)    
                Cum cine ? (Duminică, 11 septembrie 2011, 6:44)

                gamma [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

                Aia care au excedent . Chinezii canadienii , mai nasol , companii de top .
          • 0 (0 voturi)    
            dar (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 10:54)

            dar [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

            dar tu esti avocatul hotilor?
          • +1 (1 vot)    
            Amice, (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 11:09)

            , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

            chiar ca esti mazeta!
            Nimeni nu spune sa nu fii dator; dar plateste macar prosii care muncesc pentru tine. Ori, grecul sta cu maslina la soare si asteapta pe altcineva sa munceasca.
            Atata timp cat pentru 12 luni se primesc 15-16 salarii, de unde bani?
            Atata timp cat lenesii astia isi lasa casele neterminate ca sa nu plateasca impozit, ce mai vrei?
            Atata timp cat astia mananca si altii (nemtii) muncesc, ce ai vrea?
            Cand esti dator si mai esti si lenes si prost, ... platesti. Vinzi, devii scalv, ... faci ceva.
            Cine crezi ca te tine pe tine lup, paznic la stana?
            Gandeste, daca ai cu ce!
      • +2 (2 voturi)    
        Ai nimerit-o (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 12:05)

        un roman [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        Romanii sunt lenesi, si o parte sunt si prosti.
    • +12 (16 voturi)    
      cum ar fi (Vineri, 9 septembrie 2011, 23:32)

      dman [anonim] i-a raspuns lui Mirobo

      ca in 2012 usl sa preia puterea, sa-si puna planul in aplicare cu mariri de pensii si de salarii fara numar fara numar si cu ce alte minuni mai promit ei......si cam in 10 ani sa ajungem in situatiei greciei. Apoi sa se gandeasca sa vanda o parte din transilvania, niste delta dunarii, niste litoral etc...ptr a plati datoriile.
      Cam cum ar fi?
    • -9 (17 voturi)    
      amice (Vineri, 9 septembrie 2011, 23:32)

      visio [anonim] i-a raspuns lui Mirobo

      /// iti propun sa comparam creantele Romaniei cu cele ale Greciei; iarasi, sa vedem cate Banci are Romania in strainatate, si cate are Grecia; iarasi, e bine sa vedem cati fraieri de romani, ca tine, iau credite de la Bancile acelea si cati greci; munca prin definitie inseamna eficienta maxima; ///
      • 0 (2 voturi)    
        Ma bucur... (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 13:56)

        Mirobo [utilizator] i-a raspuns lui visio

        ...ca nu suntem amici.DUMNEAVOASTRA intruchipati profilul romanului contemporan in ceea ce priveste limbajul si modul de a gandi .Va sugerez sa va mai duceti pe la scoala ,poate va invatati sa va exprimati civilizat.
        In ceea ce priveste lasatul,s-ar putea sa o facem si sa emigrez impreuna cu sotia mea(medic) si sa va lasam pe Dvs. in tara sa va trateze medicii greci ,arabi precum si un numeros staff de asistente slab pregatite (cele bune au plecat demult din tara).
        • 0 (0 voturi)    
          atata vreme cat (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 17:30)

          visio [anonim] i-a raspuns lui Mirobo

          nu stii cum se pune virgula sau punctul intr-o propozitie sau fraza, habar nu ai ce inseamna profilul romanului contemporan; cat despre emigrat, va urez "succesuri"; atat tie cat si sotiei; imi imaginez cate stie ea daca tu nu ai treaba cu ortografia limbii romane; confunzi eficienta cu profitul, confunzi realitatea din buzunar cu visele dintr-un creier poluat cu aberatii; cat despre medici...am vazut toti ce doctori incompetenti are Romania; se duce coppilul sa se trateze de o fractura si moare in spital...asa ca, lasa-ne...
    • -3 (7 voturi)    
      incearca sa... (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 1:07)

      manager [anonim] i-a raspuns lui Mirobo

      ...vinzi si tu ceva...daca n-ai valoare, nu-ti cumpara nimeni.Sa-i dea pe greci afara,insa nu se vrea deloc asta ,chiar daca ameninta mereu cu babaul asta !
      Presiunea asupra Greciei are mai multe cauze,nu numai datoriile si "cureaua larga".
    • +2 (8 voturi)    
      Atentie! (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 3:41)

      Bill Clinton [anonim] i-a raspuns lui Mirobo

      Romania are management grecesc la mai multe banci si firme telecom din Romania!Ce va face sa credeti ca acolo si-au facut datoria ?????Culmea este ca au dat afara oameni si au facut pe durii cu acordul romanasilor.....
      • +1 (1 vot)    
        Da ,din pacate... (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 13:52)

        Mirobo [utilizator] i-a raspuns lui Bill Clinton

        ... iar una din aceste entitati se numeste Banca Romaneasca care-i introduc in baza de date a biroului de credit si pe clientiii care isi platesc ratele la timp (cazul meu).Asa ca ar fi bine sa ne lase in pace cu afacerile din Romania si sa-si faca profitul la ei in tara.
    • 0 (0 voturi)    
      Cum ar fi...? (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 13:51)

      Mitică [anonim] i-a raspuns lui Mirobo

      Conform raţionamentului tău, dacă nu mai ai alte variante îţi vinzi casa, apoi îţi scoţi mama, soţia şi fiica la produs, iar pe fiul şi pe tatăl tău îi vinzi pentru organe.

      Teritoriul unei ţări nu se negociază, nu se vinde. Pe bune, chiar nu ştii că anumite lucruri nu sunt de vânzare?!?

      De acord că trebuie făcut ceva, dar vânzarea de teritorii este o inepţie.
  • +1 (7 voturi)    
    cică (Vineri, 9 septembrie 2011, 21:58)

    ampersand [utilizator]

    Cei de la Bloomberg şi cei de la Business Insider (pe ăştia din urmă nu prea-i iau în serios, de regulă) vorbesc chiar de posibilitatea ca Grecia să intre-n default chiar în acest weekend.
    • 0 (0 voturi)    
      bloomberg (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 8:10)

      gogo [anonim] i-a raspuns lui ampersand

      face si el propaganda. Daca era dupa ei China dadea faliment in fiecare saptamana de vreo 4 ani de cand ii tot canta ei prohodu si ai naibii ei nu citesc bloomberg.
  • +12 (14 voturi)    
    toti drogati cu credite (Vineri, 9 septembrie 2011, 22:05)

    marius [anonim]

    unui drogat (cu credite sau cu altceva) ii trebuie doza tot mai mare si tot mai des. Grecia e la fel iar de vina sunt drogatii dar si cei ce distribuie droguri ...
    Se pare ca in acest we vom asista la falimentul greciei. Apoi vom mai discuta ... de Portugalia, Irlanda, Spania, Italia si alti drogati :(
    • 0 (0 voturi)    
      Italia nu cade si nici Irlana... (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 7:47)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui marius

      Parerea mea este ca Italia nu va avea asa mari probleme cum se zvoneste. Au datorie mare, dar este interna in mare parte. Italianul de rand nu are datorii la banci precum grecul de rand. Costurile de functionare ale statului italian sunt mici relativ la PIB-ul tari... La ei este o chestiune mai degraba interna... Iar cel mai important, Italia aduce multi bani din afara tari la bugetul lor.
      Apoi Irlanda deja este mult mai echilibrata, datoria lor nu creste galopant si defcitul public a fost mai degraba creat de investitii decat de costurile de operare ale statului...
      In loc de Irlanda si Italia, mai degraba as pune Franta in top...
  • +10 (12 voturi)    
    ce pacat (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 0:07)

    economistu tristu [anonim]

    ce pacat ca intr-o epoca a informatizarii, a informatiei instant, a transparentei, a democratiei universale si a globalizarii nimeni nu stia ca grecia mananca sub cearceaf prajituri si toti vedeau dimineata grecia proaspata si vesela, cand, deodata, marii finantisti s-au trezit ca grecia de fapt e in faliment......frumoase vremuri traim....
  • -5 (11 voturi)    
    m-as simti (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 0:12)

    sidiy [anonim]

    mai relaxat sa stiu ca Germania are si planul C- iesirea din UE, si planul E- cate un specialist pentru fiecare tara pasibila de "default", si planul F- o armata disciplinata care sa reinstaureze ordinea si disciplina in acest haos. (sper ca in caz F la noi sa fie deja Johannis)
    • 0 (0 voturi)    
      Haha (Duminică, 11 septembrie 2011, 6:48)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui sidiy

      Daca n-o dadeai pe politica era chiar o gluma buna ...
  • +2 (12 voturi)    
    Imobiliare din Romania si criza (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 0:14)

    Vasilescu [anonim]

    Guys, what is wrong cu preturile la imobiliare din Romania...m-am uitat la imobiliare din Brasov, si am vazut un apartament cu 4 camere la 69,000 de euroni..in Tractoru linga piata...hum mi-am zis ...oare ce fumeaza aia de acolo ...mariska...or something stronger...
    pai ba baieti, hai sa facem un calcul..la salariul de 500 de dolari pe luna..fericire...hai sa zicem 800...super...cum dracu sa achite unul, un apartament la pretul asta .....ar trebui sa fie in jur de 30,000 sa isi permita...huh...something is fishing...
    Si mai e ceva...nu va bucurati la greci ca...technically euro is broken....doar o solutie politica l-ar tine in viata...
    Doamne ajuta...iara aia care pun banii in aur ...e cam tirziu acum zic eu risca sa ia in barba...la anul...
  • +1 (5 voturi)    
    Planurile Germaniei... (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 1:25)

    Manager [anonim]

    ...nu sunt si ale altora.Germania face ce i se spune,nu ce VREA.Daca era sa faca dupa cum ar vrea,se dadea la o parte demult. Idem Franta. Si nici Grecia nu va fi data afara din UE.Cu cat este mai anemica,cu atat mai mult nu va fi lasata.Proiectul acesta este unul important
    in care s-au bagat bani,nu poate fi abandonat.
    Insa pot aparea si anumite "anomalii",astfel incat proiectul sa sufere modificari prevazute...
    • +6 (6 voturi)    
      greşeşti (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 2:36)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui Manager

      "nici Grecia nu va fi data afara din UE". Nu e vorba de UE, ci de Zona Euro, adică grupul acelor ţări care au euro ca monedă "naţională".
      • +1 (7 voturi)    
        Ok... (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 4:29)

        Manager [anonim] i-a raspuns lui ampersand

        ...zona euro.Cei care nu sunt in zona euro,nu sunt de fapt in UE...Cand ai propria moneda si proiecte economice nationale ce mai ramane in UE ?
        Grecia nu va fi scoasa din ZE/UE.
        • 0 (0 voturi)    
          Ai dreptate dar vad ca nimeni nu se intreaba cand (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 8:29)

          .... [utilizator] i-a raspuns lui Manager

          si cum au intrat Grecia, Italia, Spania, Portugalia, Irlanda in situatia de a avea datorii mai mari decat PIB. Ei bine, toate aceste state au avut de indeplinit niste criterii la intrarea in UE si apoi in zona Euro pe care le-au indeplinit in mai mare masura decat Romania si Bulgaria (acestea din urma au intrat doar din motive geo-politice). Indatorarea excesiva a acestor state s-a produs dupa intrarea lor in UE, mai ales atunci cand guvernele tarilor respective aveau protectie politica de la forurile de conducere ale UE si in consecinta, acestea s-au facut ca nu observa nimic.
          In mod normal, pentru ca o organizatie de state cum e UE sa functioneze, trebuie sa existe un control permanent al modului cum sunt administrate finantele tarilor componente si penalizate statele care incalca regulile unei bune guvernari inainte ca acestea sa se apropie de faliment. Tocmai protectia politica venita mai ales de la grupul popularilor europeni a permis devalizarea finantelor Greciei de catre mari tepari (cu complicitatea guvernului) si un regim ultra-corupt ca cel al lui Berlusconi. Din pacate, ipocrizia celor care conduc UE e fara margini aunci cand critica Grecia si in acelasi timp se fac ca nu observa cum tari ca Romania aplica exact aceeasi tactica de devalizare a finantelor publice si indatorarea cu o viteza ce o depaseste pe cea a Greciei (in doar 2 ani s-au adunat datorii de 20 md $ la FMI & BM, 10 md E emisiunile de obligatiuni ale min de finante si urmeaza programul de asfaltare a drumurilor judetene cu banii viitoarelor guvernari). Asta da grea mostenire!
  • 0 (0 voturi)    
    vrajeala !! (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 8:27)

    Bogdan [anonim]

    Mda..ia uite ce se mai zbate Germania sa o salveze pe Grecia. De fapt , nu stiu ce e asa de greu de vazut ca sunt multi inversitori si multi din banii cae sunt pe acolo sunt ai Germaniei Frantei s.a.md....si de asta ii tot ajuta.
    De altfel, de nu ar fi fost asa , Grecia dadea si facea falimente peste falimente si tot aia era..ii durea exact undeva.
    Asta cu planurile de salvari bagind din banii tai sa salvezi pe altii fara interes, e un truism de care nici nu stiu daca a existat macar vreodata in istoria finantelor.
    Totul e vrajeala de doi bani...au bagat acolo bani multi si evident nu vor sa ii piarda !!
  • 0 (0 voturi)    
    hm (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 9:53)

    Gabriel [anonim]

    Situatia actuala este de mare restriste……peste criza creata de antiromanii pesedeopenelei s-a suprapus criza majora mondiala, creata de aceleasi cauze : mercantilismul capitalist, iluzia unei vieti mai bune fara munca. Dezastrul moral la nivel international este major, chiar nu vad cum oranduirea facatoare de hoti legali, iluzionisti ai banilor nemunciti, capitalismul-liberal occidental ar putea rezolva treaba. Desi expresia cea mai secularizata a valorilor crestine este socialismul, optiunea marxist-socialista este caduca in Romania ( pe drept sau nu). Nici o atitudine reactiva a populatiei nu face sens avand in vedere faptul ca o noua clasa politica nu s-ar crea altfel fata de cea actuala, avand aceeasi pepiniera, poporul roman, grav afectat moral, civic, patriotic……..
    Solutia pe care o intrevad, in afara unui conflict armat care ar restabili cu forta o stare de normalitate a moralitatii nemului, pe care oricum nu ni l-am permite, este o stare de suspendare radicala a unor asa zise drepturi si libertati ale cetatenilor prin acceptare voluntara, pe o perioada determinata de 5-10 ani pana la refacerea morala a poporului roman ! In rest, activitatile tradatoare de neam ale psd si pnl, plus oficinele lor, trebuie reprimate in forta, la fel cu activitatea oricarui alt partid politic !
  • 0 (0 voturi)    
    alta e buba (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 10:17)

    Serje [utilizator]

    Marele necaz este ca foarte multi romani, in jur de 50 %, daca nu mai mult, nu prea stau cu picioarele pe pamant si cred ca bine fac grecii sa se opuna masurilor de rentabilizare si ca si in Romania ar trebui facut la fel.
    Alimentati de propaganda USL amista sustinuta aprig de Felix securistul si altii ca el, romanii se manifesta pentru inlaturarea austeritatii iar guvernul sa faca bani pentru indestularea lor. De aici si sondajele cu peste 50 % voturi pentru USL amisti.
    Problema e de cati romani vom avea care sa aibe o judecata desteapta pentru a nu cadea in situatia Greciei-Portugalia-Spania-Irlanda-Argentina.
    Pentru stabilitate am vandut o data Basarabia cu tratatul cu rusii de dupa 90. Probabil ca aceiasi s-ar
    lepada de tot de Basarabia si ar mai si da din ce avem.
    Guvernul are marea sansa cu Rosia Montana cu conditia renegocierii comisioanelor spre 40 % cum au promis unii de la putere si a asigurarii conditiilor de mediu asa cum promit finantatorii.
  • +1 (1 vot)    
    nimeni nu sesizeaza generalizarea? (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 11:35)

    xan [utilizator]

    Nu grecii au 300mld datorie, ci statul grec. Grecul de rand inca isi plateste creditul la timp ca si pana acum dar toata planeta il numeste lenes. E corect oare? Mizeria financiara a fost facuta de guvern aka generatii dupa generatii de politicieni care si-au vandut concetatenii pe vile si yachturi prin contracte dubioase. Acum, ei raman sa se plimbe cu yachtul intre vile, si grecul de rand ramane sa incaseze injuraturile si sa plateasca.

    Eu nu-i injur pe greci, pentru ca ma gandesc ce mare noroc am avut noi. Pentru ca securistii nostri au facut tot ce au putut, dar acum palesc de invidie fata de performanta colegilor greci.
  • 0 (0 voturi)    
    scenariu (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 13:15)

    Lexus [anonim]

    ...Grecia intra in faliment;
    ...Germania impreuna cu ceilalti creditori vor forma un ``Guvern´´ si un plan de masuri: vor fi preluate companiile de stat in contul datoriei externe...practic Grecia nu are alta varianta, decat sa vanda si sa fie guvernata din exterior...pt ca ei nu pot si nu vor sa aplice masuri de austeritate.
    • 0 (0 voturi)    
      Management..... (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 19:54)

      Finny Mann [anonim] i-a raspuns lui Lexus

      Avand in vedere ca in Romania activeaza cu succes(succes masurat prin sumele imense de euro incasate lunar pe spinarea sclavilor romani) o groaza de manageri greci,eu zic sa-i trimitem pachet la ei acasa pentru a scoate din criza tariosara lor draga.....Go home!
  • 0 (0 voturi)    
    grecia-ue (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 13:40)

    gabi [anonim]

    destramarea UE este destul de aproape ,in maxim 2 ani se vor vedea rezultatele dezastruoase care au fost generate de UE ,ieri euro-usd a scazut 300 de pip ,imediat dupa anuntarea demisiei dir.economic al UE,ar trebui sa punem cate 10 euro in rama sa nu le uitam forma si culoare -nu vor mai exsita pe piata pentru ca nu mai au de unde si odata cu destramarea UE ,vor avea loc miscari soc in tarile din UNIUNE ,oare vom scapa si de creditele in euro daca UE pica?

    sanatate maxima
  • 0 (0 voturi)    
    Pasarea... (Sâmbătă, 10 septembrie 2011, 21:30)

    Unul [anonim]

    ... malai viseaza.
  • 0 (0 voturi)    
    NU MAI CRITICATI ATAT GRECIA !!! (Duminică, 11 septembrie 2011, 1:57)

    NTatiana [anonim]

    Cred ca nu intelegeti bine datele problemei: nu numai Grecia a imprumutat multi bani de la bancile UE ci si : Spania, Italia, Portugalia si Irlanda; daca va uitati pe harta Europei veti constata ca aceste tari, in majoritate, se afla in jurul Marii Mediterane, clima mediteraneana , blanda cu mici diferente de temperatura intre cel mai rece anotimp ( iarna) si cel mai cald ( vara ), cel putin asa era pana la schimbarea globala a climei...; tarile care au imprumutat au fost, cu precadere: Germania, Suedia, Finlanda , UK, Austria, Danemarca, Olanda ( chiar daca mai mult GERMANIA ''tipa'' dupa bani ); care a fost prima reactie a Germaniei cand ''balonul a explodat'' cu tarile datoare vandute din grupul PIGS ( Portugalia, Irlanda, Grecia si Spania )? Germanii au cerut primul lucru ( si a fost foarte putin diplomatic din partea lor) ca Grecia ( de fapt grecii ) sa isi vanda INSULELE!!! de ce le trebuie Germanilor insulele grecesti??? pentru sunt situate intr-o zona geografica cu soare aproape 300 zile /an; ce ar face germanii cu insulele alea la soare??? ar construi o adevarata industrie TURISTICA, ca de, ei sunt mult mai harnici decat toti ceilalti europeni, si ar scoate banii pe care grecii le datoreaza inzecit daca nu, insutit !!! ca le-ar cumpara sub titul REPOSSESD ...adica LA PRET REDUS! daca ar fi sa le cumpere la adevarata valoare ar trebui sa plateasca trilioane poate, nu bilioane caci insulele alea cu putina munca si efort si imaginatie poti sa faci din ele un ''RAI'' PE PAMANT pentru si sa le introduci ( cu multa reclama facuta ca lumea ) in reteaua turistica internationala; deci insulele alea grecesti pot deveni, sub stapanire germana un fel de Ins. Caraibe ale Mediteranei care sa le aduca investitorilor germani numeroase zerouri in conturile din banca; daca mai adauga, ca nordicilor le cam tremura chiloteii datorita schimbarii globale de clima si ca vor trebui sa se mute cu toata sandramaua lor ceva mai la sud daca vor vrea sa supravietuiasca...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă