Procedura TVA la achizitiile intracomunitare de mijloace de transport noi

de Dan Popa     HotNews.ro
Marţi, 4 octombrie 2011, 8:49 Economie | Finanţe & Bănci

ANAF a publicat Ordinul 3193/2011 privind procedura achitarii TVA in cazul achizitiilor intracomunitare de mijloace de transport noi, aplicabila persoanelor fizice si juridice neinregistrate in scopuri de TVA ce efectueaza achizitii intracomunitare de asemenea mijloace de transport. Procedura nu se utilizeaza pentru importul de mijloace de transport noi sau pentru vanzarea pe teritoriul national, ci stabileste formatul Certificatului ce atesta plata TVA sau formatul Certificatului ce atesta scutirea la plata a TVA. Potrivit art. 126 alin. (3) din Codul fiscal, achizitia intracomunitara in Romania de mijloace de transport noi este o operatie taxabila in Romania, din punctul de vedere al TVA.

Persoanele fizice si persoanele juridice neinregistrate in scopuri de TVA platesc TVA la achizitia intracomunitara a mijoacelor de transport noi. Plata TVA se face in baza decontului special 301 pana in data de 25 a lunii urmatoare.

Prin Ordinul Comun al Ministerului Administratiei si Internelor – ANAF nr. 168/2039 din 28 Iulie 2010 publicat in Monitorul Oficial nr. 0627 din 06 Septembrie 2010 s-a stabilit ca pentru inmatricularea acestor mijloace de transport se va prezenta de catre cumparator un certificat ce atesta fie plata TVA fie un certificat ce atesta scutirea la plata. "Ca sa nu existe nici o confuzie amintim ca la achizitia intracomunitara efectuata de o persoana inregistrata in scopuri de TVA se aplica taxarea inversa (4426 = 4427). In functie de scopul achizitiei vom analiza daca suma din contul 4426 este deductibila", explica Adrian Benta, consultant fiscal la firma Bentaconsult.

Ordinul ANAF stabileste formatul Certificatului de plata al TVA sau de scutire de TVA pentru autoturismele ce nu sunt noi, formatul cererii si ce documente sunt necesare pentru eliberarea acestora. Pentru certificatul ce atesta plata depunerea cererii, insotita de documentele justificative ale achizitiei, se face dupa depunerea decontului special 301 si dupa plata TVA.  Eliberarea se efectueaza in 5 zile lucratoare. Pentru eliberarea „PE LOC” contribuabilul va anexa la cererea depusa exemplarul din decontul 301 si dovada platii TVA. (Nu se mai asteapta scadenta pana in 25 a lunii urmatoare).
 
In cazul in care autoturismul nu este nou, nu se datoreaza plata TVA la achizitia intracomunitara facuta de catre persoana fizica insa pentru inmatriculare se necesita certificatul de scutire la plata TVA. In acest caz se necesita documentele de achizitie, din care sa rezulte ca autoturismul nu este nou. Certificatul se elibereaza in 5 zile lucratoare.
  • Ce se intampla daca o persoana juridica neinregistrata in scopuri de TVA efectueaza o achizitie de mijloace de transport ce nu sunt noi?
Intr-un plafon anual al tuturor achizitiilor intracomunitare, inclusiv mijloacele de transport, de pana la 10.000 Eur (34.000 lei, conform norme) persoana juridica neinregistrata beneficiaza de scutire de TVA , iar peste acest plafon plateste TVA prin depunerea decontului special de TVA si urmeaza procedura eliberarii certificatului de scutire de TVA. Din punctul de vedere al TVA sunt mijloace de transport noi, activele ce indeplinesc conditiile:

1. în cazul unui vehicul terestru, acesta să nu fi fost livrat cu mai mult de 6 luni de la data intrării în funcţiune sau să nu fi efectuat deplasări care depăşesc 6.000 km;
2. în cazul unei nave, aceasta să nu fi fost livrată cu mai mult de 3 luni de la data intrării în funcţiune sau să nu fi efectuat deplasări a căror durată totală depăşeşte 100 de ore;
3. în cazul unei aeronave, aceasta să nu fi fost livrată cu mai mult de 3 luni de la data intrării în funcţiune sau să nu fi efectuat zboruri a căror durată totală depăşeşte 40 de ore.


Citeste mai multe despre   












Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

9195 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    dar daca produsul a fost deja cumparat cu TVA ? (Marţi, 4 octombrie 2011, 14:01)

    Radu [anonim]

    Ce se intampla atunci cand produsul a fost cumparat cu TVA din strainatate? Eu, ca persoana fizica, daca imi cumpar o masina platesc automat TVA la vanzatorul german, belgian etc. In acest caz, nu ar mai trebui sa platesc TVA inca o data in Romania. Conform prevederilor europene, TVA se plateste o singura data. Ce se intampla in acest caz?
    • 0 (0 voturi)    
      TVA intracomunitar (Luni, 10 octombrie 2011, 10:25)

      Tudor [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Nu mai trebuie sa platesti in tara TVA,doar celelalte taxe:(poluare,RAR,etc)


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă