Romania inregistreaza, conform unui studiu Gallup, una dintre cele mai mari diferente din UE intre procentul celor care aspira sa lucreze pe cont propriu si procentul celor care intentioneaza sa inceapa propria afacere. O solutie ar putea fi promovarea unor modele de succes si de aceea isi propun sa ii aduca in prim plan pe campionii antreprenoriatului, pe cei care au castigat pariul contra crizei si si-au crescut exponential afacerile.

Nevoia generarii unei schimbari de mentalitate este intarita de acelasi studiu Gallup, conform caruia romanii au o perceptie relativ scazuta privind calitatea de creatori de valoare a antreprenorilor (doar 14% dintre romani sunt in acord total cu faptul ca antreprenorii sunt creatori de produse si servicii de care sa beneficieze intreaga populatie, fata de 21% media in UE).

"In plina instabilitate economica guvernele din toata lumea pariaza pe antreprenorii locali pentru a genera locuri de munca si pentru a creste economia nationala. Din pacate, perceptia romanilor legata de faptul ca antreprenorii sunt creatori de locuri de munca este una din cele mai slabe din Uniunea Europeana, suntem pe antepenultimul loc intre cele 27 tari ale UE. Antreprenorii dispusi sa isi asume riscuri pentru a deschide afaceri, sunt eroii zilelor noastre. Incercam prin acest proiect sa potentam o schimbare de mentalitate in Romania, promovand modele antreprenori pe care romanii sa ii aprecieze si sa ii urmeze. Incurajand antreprenorii locali incurajam crearea de locuri de munca in Romania si dezvoltarea economiei", arata Irina Anghel, Presedinte si Fondator al Asociatiei Triple Helix.

"Intiativa "Campioni in Business" premiaza cele mai dinamice companii din Romania. Dorim sa scoatem in evidenta companiile care au inregistrat o crestere semnificativa in ultimii ani si pe antreprenorii din spatele lor. Impreuna cu partenerii din acest proiect, urmarim sa transformam antreprenorii de succes ai tarii in modele pentru ceilalti oameni de afaceri si pentru generatia tanara. Dorim sa incurajam si sa sprijinim initiativa antreprenoriala", explica Cristian Nacu, Partener Enterprise Investors.

Criteriile de selectie a campionilor in business: afaceri de peste 20 mil. RON in 2010, cu profit net si peste 10 angajati. Criteriul de premiere este reprezentat de cresterea medie anuala a cifrei de afaceri (Compound Annual Growth Rate - CAGR) din ultimii trei ani (2008-2010). In aceasta editie, 3,500 de companii romanesti indeplinesc conditiile de selectare in concurs. Cele 3,500 de companii au cifre de afaceri cumulate de 387 mld. lei, un profit brut cumulat de 27,6 mld. lei si angajeaza approx. 1 milion de oameni.

"Sectorul intreprinderilor mici si mijlocii se confrunta cu dificultati datorita recesiunii prelungite si a scaderii cererii de pe piata interna. Bancile au adoptat criterii mai stricte de creditare, dar proiectele viabile si afacerile bune gasesc intotdeauna finantare. Chiar si in perioadele de recesiune, investitiile care reduc costurile si sporesc productivitatea sunt cele mai indicate. Le spunem intreprinzatorilor romani sa isi restructureze afacerile si sa utilizeze din plin oportunitatile existente pentru ca firmele romanesti trebuie sa ramana competitive la nivel intern si international. BCR a ramas principalul finantator al intreprinderilor mici si mijlocii din Romania si ne straduim sa ii sprijinim si sa ii premiem pe campionii locali in business", spune Wolfgang Schoiswohl, Vice-Presedinte Corporate Banking Banca Comerciala Romana.

Campionii anului 2011 vor fi invitati sa participe in primavara anului viitor la un retreat, unde cei mai dinamici antreprenori ai tarii vor avea ocazia sa faca schimb de experienta, sa creeze parteneriate de business si sa se cunoasca intre ei, in incercarea de a deveni o voce mai puternica, unitara.