VIDEO Ministrii finantelor din zona euro au decis recapitalizarea bancilor cu 100 miliarde euro; decizia este discutata duminica la summitul liderilor UE

de I.R.     HotNews.ro
Duminică, 23 octombrie 2011, 13:48 Economie | Finanţe & Bănci

Liderii UE, la summitul de duminica
Foto: Agerpres/AP
Ministrii de finante din zona euro au pus la punct un acord pentru recapitalizarea bancilor europene, propunere care va fi discutata duminica la summit-ul liderilor UE. Germania si Franta spera sa ajunga la o solutie pentru criza datoriile din zona euro la summit-ul de miercuri, relateaza Reuters.

Dupa 10 ore de discutii, ministrii de finante au reusit sa invinga opozitia Spaniei, Italiei si Portugaliei, si au cazut de acord asupra nevoii de injectare a 100 miliarde euro in bancilor europene, pentru a le proteja de amenintarea unui faliment al Greciei si de riscurile contagiunii in zona euro.

Liderii UE s-au reunit duminica la Bruxelles. Ministrii urmeaza sa isi prezinte propunerea astazi.

Nu se asteapta nicio decizie majora in urma intalnirii de duminica, insa cancelarul german Angela Merkel a afirmat ca spera intalnirea de miercuri va aduce solutii definitive, iar liderul francez Nicolas Sarkozy a fost de acord.

"Trebuie sa luam decizii cu impact major. Cred ca ministrii de Finante au facut progrese, astfel incat sa ne atingem tintele ambitioase pana miercuri", a afirmat Merkel.

La randul sau, presedintele francez Nicolas Sarkozy a declarat: "S-au facut progrese. Pana miercuri trebuie gasita o solutie, structurala si ambitioasa, o solutie definitiva". Intrebat daca este increzator ca se va ajunge la un acord, Sarkozy a spus: "Da, altfel nu as fi aici".

Italia, Spania si Portugalia, tari care se confrunta cu note de plata consistente pentru a-si consolida bancile, au avut rezerve in a accepta intelegerea, despre care considera ca le expune mai mult decat Franta sau Germania, tari care au o expunere mare pe Grecia.

De altfel, inainte de intalnirea intre cei 27 de lideri UE a avut loc o intalnire privata intre Sarkozy, Merkel si Silvio Berlusconi, in care primii doi au subliniat "nevoia urgenta de reforme concrete si credibile" pentru stimularea potentialului de crestere economica a Italiei.



Citeste mai multe despre   












Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

3244 vizualizari

  • +18 (18 voturi)    
    deviza bancilor (Duminică, 23 octombrie 2011, 14:10)

    Mazeta [utilizator]

    ne asumam profiturile, impartim pierderile
    • -3 (3 voturi)    
      ideea e (Duminică, 23 octombrie 2011, 17:27)

      vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ca daca pica bancile pica tot. Profiturile bancilor se duc tot in economie ca doar nu ia "bancherul" valiza cu bani si fuge pe alta planeta.
      Sigur, poate e pe de o parte imoral faptul ca niste sefi de banci isi i-au bonusuri grase, dar asta e doar o problema de imagine si de principiu nicidecum o problema economica. La fel de imoral mi se pare ca sheful Porsche are un salariu anual de 100 milioane de euro.
  • +17 (17 voturi)    
    Nici nu ne asteptam la altceva (Duminică, 23 octombrie 2011, 14:12)

    exo [anonim]

    Entitatile full de bani beneficiaza acum si de mai multi bani.
    Asta este socialism pentru bogati. Incalca regula de baza a capitalismului. Esti prost manager si nu rezisti te dai la o parte ca vin altii.
    Oare pe cati romani de rand ii recapitalizeaza statul cand cand au probleme?
    • +3 (3 voturi)    
      Regulile lor is bune ca sa prosteasca prosti ca no (Duminică, 23 octombrie 2011, 15:13)

      alex [anonim] i-a raspuns lui exo

      Regulile lor is bune ca sa prosteasca prosti ca noi
      Ele se aplica doar prostilor pe care-i manipuleaza,,,

      Daca de manipularea comunista se prindeau multi repede, manipularea astora tine in prosteala pe cei mai multi si nu intamplator pe cei scolarizati -> carora li se adreseaza de fapt
    • -3 (3 voturi)    
      romani de rand! (Duminică, 23 octombrie 2011, 16:40)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui exo

      Urata exprimare,ca si gandurile tale.Deja ai impartit romanii in "romani de rand" si .......Tu probabil te consideri la categoria si .....Pe de alta parte,daca ai gandi cand faci un comentariu,vei vedea ca sunt multi romani saraci care sunt recapitalizati periodic de catre statul roman.E drpt ca acea recapitalizare se face luand din banii unor categorii sociale care au.Chestia asta mie nu-mi place .Seamana cu o haiducie de stat.De exemplu nu as acorda ajutoare sociale fumatorilor,betivilor.De ce sa finantez viciile?
      • 0 (0 voturi)    
        Este altceva si la un alt nivel. (Duminică, 23 octombrie 2011, 18:36)

        exo [anonim] i-a raspuns lui mircea

        raspunsul tau a fost doar asa..., din rautate.
    • +4 (4 voturi)    
      n-ai inteles... (Duminică, 23 octombrie 2011, 16:52)

      qwe [anonim] i-a raspuns lui exo

      ... bancherii nu sunt buni manageri, sunt brilianti. ce-i drept, binele tau nu e si binele lor, tu zici ca sunt cinici, hoti si aroganti, investitorii lor (99% evrei, direct si indirect) zic ca sunt demni de apreciere si stima... stii vorba aia: toata lumea iti vrea binele. asa ca ai grija sa nu li-l dai. depinde de noi, cei multi, cum se solutioneaza toata aceadta furtuna intr-un pahar cu apa. guvernele sunt stranse de galci de sistemul financiar iar multi guvernanti sunt de-a dreptul corupti (la noi cam toti). oricum, criza nu e iscata pt bani, exista imprimante care printeaza hartie de impachetat mai frumoasa decat euro si dolari. scopul final sunt bogatiile, activele popoarelor. cat timp lumea nu intelege sa fie solidara si ca trebuie sa ne intoarcem la principii comunitare sanatoase, sa traim in respect unii fata de ceilalti, sanctionand ferm lipsa de bun simt, nu avem nici o sansa. nu mai avem. "secolul 21 va fi religios sau nu va mai fi deloc" - extrapoland, caci in opinia mea nu are o legatura cu religia stricto sensu, trebuie sa ne intoarcem la corectitudine, echitate si convietuire armonioasa, inclusiv cu natura, la umanitate. e singura sansa.
      • +1 (1 vot)    
        Ai dreptate (Duminică, 23 octombrie 2011, 18:38)

        exo [anonim] i-a raspuns lui qwe

        Eu vorbesc despre entitatile conduse de acesti bancheri si impactul care il au in vietile oamenilor, prea putin ma intereseaza ca ei duc la faliment afacerea voit si ca in viata lor persoana rasar vile,masini si alte cele.
        • +1 (1 vot)    
          am inteles la ce te-ai referit (Luni, 24 octombrie 2011, 1:08)

          qwe [anonim] i-a raspuns lui exo

          iar comentariul meu a fost o gluma amara. sunt perfect de acord cu tine ca asta e socialism pentru banci (de fapt, in toata lumea se condamna acum exact socialismul pentru bogati). eu insa am o problema atunci cand vine vorba de salariile bancherilor (cei sus pusi, sa ne intelegem). cu cat remuneratia / stimulentele sunt mai mari (ca sa-si permita luxul si apoi sa isi intretina dependenta de lux), cu atata gustul de "sange" si tentatia de a face orice sunt mai mari, de la a-ti vinde tie produse total nepotrivite cu orice pret, conform tintei de vanzari, si pana la a mentine dobanzi, taxe si speze bancare pe care nu prea le mai intalnesti prin europa. si totul in cadrul unei strategii bine puse la punct, unde fluxurile de bani catre extern sunt importante, totul - culmea- legal, desi ca etica.... se intalneste la toate transnationalele, insa la banci... mai abitir...
    • 0 (0 voturi)    
      "Socialismul bancilor" (Duminică, 23 octombrie 2011, 17:01)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui exo

      Ha ha. Imi place cum suna. Si cat de adevarat e.
  • +5 (7 voturi)    
    Bai ce uoameni ! Nu au ascultat de duomnu Basecsu (Duminică, 23 octombrie 2011, 14:13)

    John [anonim]

    (...)
  • +1 (5 voturi)    
    noi suntem mai destepti (Duminică, 23 octombrie 2011, 14:53)

    cosminrs [utilizator]

    am facut asta cu bani luati de la FMI. si am bagat bani in bancile altor state. ca asa au gandit guvernantii ca e bine. acuma o sa facem din nou asta.
    in loc sa ne salvam economia noastra noi luam bani imprumut sa salvam pe altii.
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Duminică, 23 octombrie 2011, 15:01)

    adonis84 [utilizator]

    "buna" logica. Iti ia din buzunar fara sa te intrebe, iar cand ai nevoie (practic sunt si banii tai acolo) iti cer de 2-3 ori mai mult inapoi, in loc sa schimbe (dar CINE?) radical sistemul asta mafiot.
  • +2 (2 voturi)    
    hmmmm (Duminică, 23 octombrie 2011, 15:23)

    Kolaps [utilizator]

    Nu pricep..Adica sa recapitalizam cu banii PUBLICI bancile PRIVATE???Iar cand ma duc sa iau un credit sa platesc si dobanda la dobanda,dobanda la comision si mai stiu eu ce alte rahatisuri???Sau varianta 2 (si)din banutii mei se recapitalizeaza bancile(care or fi alea) iar aceste banci sa nu-mi aprobe un credit?!Cum vine asta???Inseamna ca bancile se nationalizeaza???Nu inteleg nimic...Cineva sa-mi explice???
    • 0 (0 voturi)    
      credit (Duminică, 23 octombrie 2011, 18:18)

      Mircha [utilizator] i-a raspuns lui Kolaps

      credit inseamna 'te crede' (in latina) adica banca te crede cand spui ca o sa dai banii inapoi. Dar te crede numai daca poti aduce niste dovezi. Credit nu inseamna ca-ti da bani.
      • 0 (0 voturi)    
        de acord (Luni, 24 octombrie 2011, 9:37)

        qwe [anonim] i-a raspuns lui Mircha

        insa bancile, cand sunt salvate, tot credit primesc. din bani fie stransi de la noi, prin taxe si impozite mai mari, fie tipariti, ceea ce tot asupra marii mase cu venituri mici se rasfrange, caci isi pierd valoarea. bancile au fost crezute o data ca isi vor asana portofoliile si vor reveni la strategii corecte, care sa ajute piata. si nu numai ca s-au tinut de cuvant decat pentru capii lor si pentru evreii care detin distemul ca investitori, dar au mai si avut o atitudine dispretuitoare, pe fata. revedeti discursurile lui bob diamond / barclays si veti avea cel mai mare exemplu de scoala de cinism. in plus, cautati si sa vedeti ce bonusuri s-au dat in sistem in plina criza. ceea ce spune kolaps e corect, bancile ar trebui nationalizate sau, cel putin, statul sa primeasca actiuni pentru banii investiti asa incat sa poata exista un minim control asupra strategiei lor. nu sunt nici de acord ca ele sa primeasca bani prin cine stie ce fonduri de stabilitate sau prin alte metode (eliberari de rezerve sau alte metode ocolitoare) pentru ca astfel se pierde urma banilor si, deci, controlul iar puterea statelor respective slabeste. atata timp cat capitalul privat nu e in stare sa-si sustina afacerile, trebuie sa plateasca intr-un fel, nu poti sa iei profiturile insa pierderile sa nu ti le asumi, dupa cum bine spunea mazeta. oricum, uite un exemplu foarte bun apropo de disputa privind avantajul comparativ intre detinerile de stat si cele private, unde cele din urma au dovedit ca pot esua mult mai nociv.
  • +3 (3 voturi)    
    suprarealist.... (Duminică, 23 octombrie 2011, 15:37)

    Archon [anonim]

    Totul pare desprins dintr-o telenovela proasta. Criza financiara, transformata intr-o criza de supraproductie(deci somaj) transformata intr-o criza a deficitului de stat. Din rau in mai rau in si mai rau.

    Iar artizanii dezastrului, Germania si Franta, fac pe moralistii fata de Gracia. Se pare ca au uitat de profiturile enorme facute la greci, dupa aderarea acestora la UE.

    Personal, cred ca vom ajunge sa-i invidiem pe islandezi. Au preferat un faliment dureros pe moment unei agonii lungi cu un final crancen.
  • +2 (4 voturi)    
    planul de creare a haosului si de reducere (Duminică, 23 octombrie 2011, 15:39)

    mda [anonim]

    conform planului rotschild@rockefeler. sustinerea e pe spuza noastra, la noi vor fi luate credite in continuare pt eliberari de rezerve, banii vor merge la bancile mama prin diversele metode practicate si pana acum, economia va fi "ajutata" in continuare sa se sufoce, oamenii vor accepta chipuri si dictatura noii ordini mondiale pentru o falsa siguranta sociala, alimentara, economica. in realitate vom "prmi" mai multe boli artificial create in laborator, virusi si otravuri in mancare, tarile bor fi spoliate de bogatii. uitati de politica, de certuri, de tot, fiti cu ochii pe politicieni si pe isarescu.
    si, sa nu uitam, cei care fac jocurile in sistemul financiar in Romania sunt austriecii...
  • +3 (5 voturi)    
    Base (Duminică, 23 octombrie 2011, 16:26)

    raulucian [utilizator]

    Ce tare e Base, zice si el o gluma, dar nimeni nu-l baga in seama...
  • +1 (1 vot)    
    fura BANI...fura VIETI...Cine fura? :niste maimute (Duminică, 23 octombrie 2011, 17:14)

    jango cage [anonim]

    e clar ca schizofrenia este la ea acasa in mediul financiar - ei nu mai pot face deosebirea intre REALITATEA din CAPUL LOR... si REALITATEA INTREAGA !!! ...n-au inteles nici acum aceste creiere subdezvoltate ca EI LUCREAZA LA PROPRIA LOR PIEIRE...tragandu-ne pe toti in groapa sapata de ei...din dorinta lor oarba sa fie mereu calareti peste ceilalti....... ADEVARUL nu poate fi omorat cu drone...pentru ca adevarul este realitatea pe care ei nu o pot intelege...si aceasta realitate adevarata va sfarama lumea lor mincinoasa cu "previziunile" lor ridicole cu tot !!!.... Bietii de ei...stau sprijiniti de grafice facute din curbe gaussiene iesite din mintea ordonata patologic in creierele unor "mari" economisti...
  • 0 (0 voturi)    
    Eterna tiparnita (Duminică, 23 octombrie 2011, 17:15)

    Alcibiades [anonim]

    tiparesc si astia bani


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version