​​PROFIL Georgios Papandreou, omul care joaca la poker viitorul Greciei

de Dragos Comache     HotNews.ro
Miercuri, 2 noiembrie 2011, 11:09 Economie | Finanţe & Bănci

Giorgios Papandreou, premierul Greciei
Foto: Reuters
Georgios Andreas Papandreou, premierul Greciei, a produs o uriasa surpriza anuntand ca vrea organizarea unui referendum in care grecii sa se pronunte la adresa pachetului de masuri destinate ajutorarii tarii sale. Dar cine este omul care a pus pe jar intreaga lume financiara? Un respectabil politician grec, al treilea premier din familie dupa tatal si bunicul sau, departe de imaginea macho traditionala a politicienilor greci, adept al "diplomatiei verzi" si transformarii Greciei intr-o "Danemarca a sudului". Acum, tocmai acest politician diplomat e acuzat de presa europeana ca joaca la poker viitorul tarii sale si al zonei euro.

Cunoscut ca un politician extrem de calm, Georgios Papandreou e la polul opus fata de personalitatea expansiva a tatalui si a bunicului sau. Tocmai de aceea surpriza anuntului privind referendumul a fost totala atat in Grecia, cat si in cancelariile europene, unde Papandreou a fost vazut ca un politician realist, care se opune exceselor populiste.

Destinat puterii

Georgios Papandreou a devenit primul ministru al Greciei in urma alegerilor legislative din 2009. El provine dintr-o influenta familie de oameni politici eleni. S-a nascut pe 16 iunie 1952 in Statele Unite, in Saint Paul, Minnesota, unde tatal sau - Andreas Papandreou - a fost profesor universitar, dupa ce a fugit din Grecia in timpul dictaturii lui Ioannis Metaxas. El a fost educat in Statele Unite, Canada si Suedia, vorbind fluent, pe langa greaca, engleza si suedeza.

George Papandreou a revenit in Grecia, impreuna cu tatal sau, in momentul restaurarii democratiei din 1974, insa la scurt timp a plecat din nou peste hotare pentru a-si finaliza studiile universitare. Cel care avea sa devina premierul Greciei a obtinut in 1975 diploma de licenta in sociologie la Amhest College din Massachusetts, iar in 1977 diploma de master in sociologie de la London School of Economics.

 
Daca Grecia ar fi avut parte de o viata politica normala, probabil ca nu as fi intrat in politica
 
 
Giorgios Papandreou
Tanarul Papandreou s-a implicat in politica dupa formarea de catre tatal sau a Miscarii Socialiste Panelene (PASOK), in 1974, insa cariera sa politica a luat avant dupa ce a fost ales in Parlament, in 1981, an in care tatal sau a devenit premier. In urmatorii ani a detinut o serie de pozitii ministeriale. Una dintre cele mai vizibile functii ale sale a fost cea de responsabil cu coordonarea candidaturii Greciei pentru gazduirea Jocurilor Olimpice din 1996 si 2004.

Conform CV-ului sau, George Papandreou a mai ocupat de-a lungul timpului functia de subsecretar de stat in Ministerul Culturii (1985-1987), ministru al Educatiei si Religiei (1988-1989 si 1994-1996), ministru adjunct al Afacerilor Externe (1993-1994 si 1996-1999) si ministru al Afacerilor Externe (1999-2004).

Totodata, Papandreou a avansat si in randurile PASOK, fiind desemnat de catre fostul premier Konstantinos Simitis sa conduca partidul in alegerile generale din 2004, insa rezultatele alegerilor din acel an si 2007 au fost dezamagitoare.

Soarele a iesit pe strada socialistilor lui Papandreou in 2009. Declinul economic prelungit si nemultumirea publica legata de guvernarea Partidului Noua Democratie al premierului Kostas Karamanlis au dus la o victorie detasata a lui Papandreou si a partidului sau (PASOK) la alegerile din 4 octombrie 2009.

Doua zile mai tarziu a fost investit in functia de prim ministru, devenind al 182-lea premier al Greciei si al treilea din familia Papandreou.

A dezvaluit minciunile din finantele publice

Dupa investitura, guvernul condus de Papandreou a aratat ca finantele statului se afla intr-o situatie mult mai rea decat se anuntase anterior, cu un deficit bugetar de 12,7% din PIB, de patru ori mai mult decat nivelul maxim al UE, si o datorie publica de 115,1% din PIB (ulterior aceste cifre au fost revizuite la 15,4% din PIB in cazul deficitului si 126,8% din PIB in cel al datoriei publice). Acest anunt a agravat criza economica prin care trecea Grecia si a dus la reducerea ratingului suveran.

Autoritatile de la Atena au raspuns printr-o serie de masuri de austeritate, precum reducerea cheltuielilor, cresterea taxelor, introducerea unor masuri pentru combaterea evaziunii fiscale, inghetarea angajarilor si disponibilizari in sectorul public. Totodata, guvernul lui George Papandreou s-a angajat sa reduca deficitul bugetar la 8,7% din PIB, pentru ca in 2012 sa se ajunga sub plafonul de 3% din PIB fixat pentru statele din UE.

Papandreou, inconjurat de preoti ortodocsi la o manastire de pe Muntele Athos
Foto: Reuters
Masurile anuntate au determinat proteste de strada majore. Din pacate pentru guvern, situatia finantelor publice a continuat sa se inrautateasca, dat fiind ca masurile au fost defectuos puse in practica din cauza lipsei reformelor structurale: justitie si administratie corupte, lipsa cadastrului general etc.

Accentuarea tensiunilor de pe pietele financiare, dupa problemele semnalate de Potrugalia, Spania si Irlanda, au determinat autoritatile de la Atena sa adopte noi masuri de austritate in martie 2010 pentru a convinge Uniunea Europeana si investitorii ca pot controla cel mai mare deficit bugetar din regiune. Masurile au inclus majorarea taxei pe valoare adaugata (TVA) la 21%, cresterea accizelor la tutun si alcool si reducerea cu 30% a primelor de vacanta acordate angajatilor din sectorul public.

Masurile adoptate de guvernul Papandreou nu au reusit insa sa calmeze pietele financiare si sa le convinga ca statul isi poate finanta deficitul si isi poate plati datoriile, iar in mai 2010 George Papandreou a anuntat ca Grecia trebuie sa activeze mecanismul de salvare oferit de statele din zona euro si de FMI, in valoare totala de aproximativ 110 miliarde de euro.

In schimbul banilor de la Uniunea Europeana si FMI, guvernul socialist de la Atena a prezentat un plan de masuri de austeritate in valoare de 30 miliarde de euro, care a fost criticat dur de sindicate. Masurile de austeritate ii privesc pe functionarii si pensionarii din sectorul public si protejeaza sectorul privat.

Criza se aprofundeaza

Intensificarea crizei din zona euro si salvarea de la faliment a Irlandei si Portugaliei de catre UE si FMI au adus Grecia din nou in atentia pietelor financiare in primavara lui 2011. Analistii se indoiesc ca Grecia va putea, in ciuda masurilor de austeritate, sa suporte singura greutatea datoriei sale si sa stranga singura bani de pe piete si apar zvonuri privind o restructurare a datoriei statului elen. Totodata, guvernul de la Atena se confrunta si cu presiunile oficialilor europeni, care cer imbunatatirea situatiei finantelor publice.

 
Sintem imbarcati intr-o calatorie dificila, o noua Odisee pentru Grecia. Dar stim drumul spre Itaca
 
 
Giorgios Papandreou
Executivul prezinta in iunie un nou plan de austeritate pe cinci ani, ce prevede economii de 24,8 miliarde de euro, majorarea taxelor si reducerea cheltuielilor, pentru ca Grecia sa primeasca un nou ajutor financiar international. Totodata, autoritatile intentioneaza sa atraga alte 50 miliarde de euro de pe urma privatizarilor sau vanzarii unor participatii la companiile de stat.

Grecia nu a convins pietele, iar in 21 iunie liderii zonei euro au convenit un al doilea pachet financiar, de 109 miliarde de euro, pentru sprijinirea Greciei, la care se va adauga o contributie a sectorului privat de 50 de miliarde de euro. In plus, Facilitatea Europeana pentru Stabilitate Financiara, fondul de salvare al statelor cu probleme financiare din zona euro, va pune la dispozitia Greciei imprumuturi pe termen lung la dobanzi mai mici.

Desi salutat de toata lumea, planul nu produce efecte vizibile pe piata, iar in 26 octombrie 2011 liderii europeni se reunesc cu intentia clara de a pune capat crizei datoriilor din zona euro. La finalul a 10 ore de discutii, liderii din zona euro au hotarat ca datoria Greciei sa fie redusa cu 100 de miliarde de euro, creditorii privati urmand sa faca un efort voluntar de stergere a datoriilor Greciei cu 50%, iar capacitatea Fondului European de Stabilitate Financiara sa fie crescuta la 1000 miliarde dolari. De asemenea, si bancile europene expuse la datoriile suverane vor fi recapitalizate, suma estimata preliminar la 106 miliarde de euro de catre Autoritatea Bancara Europeana (ABE).

Luni seara (31 octombrie), cand bursele inca digerau succesul (fie el si partial) al discutiilor privind salvarea Greciei, premierul grec George Papandreou face insa un anunt surpriza. Vrea sa organizeze un referendum pentru a aproba acordul incheiat saptamana trecuta la summitul european si care anuleaza o parte importanta a datoriei Greciei. Acest anunt vine in conditiile cand grecii au inregistrat o serie de greve in ultimele luni pentru a protesta impotriva masurilor de austritate, iar popularitatea lui George Papandreou a scazut considerabil. Un studiu publicat in octombrie arata ca doar 23% dintre greci aveau o parere pozitiva despre Papandreou, in vreme ce 73% il contestau.

Primele reactii la anuntul surpriza au variat de la acuzatii ca Papandreou se joaca cu viitorul tarii si predictii de faliment la intrebari cu privire la legalitatea referendumului si declaratii ale politicienilor ca un vot negativ ar forta demisia premierului si alegeri anticipate.


Surse:
Interviuri din presa internationala
BBC
Wikipedia
Ambasada Greciei la Washington


Citeste mai multe despre   












Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

10986 vizualizari

  • 0 (24 voturi)    
    La asa sac, asa petec (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 11:18)

    Cristi [anonim]

    Georgios Papandreou: un stralucit exemplu de impostor - la fel ca si tatal lui - si de exponent al nepotismului. La asa sac, asa petec. La asa tara, asa conducatori. Afara cu Grecia din UE.
    • -7 (21 voturi)    
      Presedinte/premier/etc (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 11:28)

      funny [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

      Orice reprezentant al unei natiuni asta ar trebui sa faca.... sa organizeze referendumuri la orice decizie majora pentru viitorul unei tari... ceea ce fara discutie este si cazul de fata!
      Gestul acesta este mai mult decat ok! Ceea ce urmeaza de aici incolo poate fi o problema, dar sa condamni un om pentru organizarea unui referendum mi se pare destul de exagerat!
      • +6 (18 voturi)    
        hai sa lasam vrajeala (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 13:11)

        CCC [anonim] i-a raspuns lui funny

        Avand in vedere ca un procent insemnat din orice populatie nu are studii, alt procent foarte insemnat trece de o anumita varsta, asta insemnand ca intervin anumite afectiuni medicale care influenteaza discernamantul, de ce ti se pare normal un referendum pe teme de politica macroeconomica? Hai s-o iau babeste, in satul cucuietii din deal, sunt 40% analfabeti, 15% trecuti de 80 de ani, si 70% oameni absolut neinformati, nu citesc ziare, nu se uita la tv-u, n-au internet. Tu ai pune soarta tarii in mainile lor?
        • -7 (17 voturi)    
          Comunismul e in floare! (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 13:36)

          Gingirel [anonim] i-a raspuns lui CCC

          Ma scuzati ca ma bag si eu ca musca in lapte dar: si aia 40% analfabeti, 15% peste 80 de ani si 70% oameni absolut neinformati au ACELEASI drepturi! De ce va face pe dumneavoastra mai calificat sa luati astfel de decizii?
          Comunismul, nazismul, totalitarismul nu au murit!
          Daca AIA nu au avut norocul in viata sa faca doctoratele pe care le-ati facut dumneavoastra nu ar trebui sa-i intereseze nimic! Sa traiasca si sa moara in prostia si ignoranta lor!
          Hai sa nu mai voteze orice doar cei cu cel putin un doctorat!
          • +5 (11 voturi)    
            zau (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 15:53)

            Paleopterix [utilizator] i-a raspuns lui Gingirel

            Cred ca o idee fantastica ar fi ca dreptul de vot sa nu mai fie un drept al oricui, ci sa se obtina dovedind macar ca ai un liceu terminat si de ce nu, ca nu ai cazier, sau eventual prin alte merite (veteran in armata de ex) sau constra cost, etc. Atata vreme cat scoala este gratuita, nu te-ar impiedica nimeni sa o faci ca sa obtii drept de vot. Si asta ar impiedica o majoritate de dobitoci analfabeti sa determine viitorul politic si economic al unei tari, asa cum se intampla de mult prea multe ori. Dar ce zic eu e o utopie, bineinteles.
            • +2 (8 voturi)    
              Un fel de vot cenzitar pe baza de IQ (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 16:25)

              Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Paleopterix

              S-ar mai termina si cu pomenile electorale (care prind mai greu la cei educati) si s-ar desfiinta semnul egal dintre valoarea la urne a unui spalator de parbrize si a unui pilot de avion...

              Democratia asta contine si muuuulte mizerii...
              • +3 (5 voturi)    
                mashinaria de vot ca la americani (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 19:28)

                ics [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

                comic dar la americani merge ideea. votul presupune o tehnologie complicata cu un fel de mashinarie care nu e chiar intuitiva sau foarte facila de folosit.
                prostimea greseshte la botoane shi esueaza in voturi anulate.
                sa puna o stampila poate orice. complicatzi sistemul shi mai intervine un pic selectzia naturala ;)
          • +1 (3 voturi)    
            Ei Bravos (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 21:19)

            radub [anonim] i-a raspuns lui Gingirel

            Gingirel tata, tu daca tragi sa mori pe patul de spital in cazul ca nu ai asistenta, preferi sa fi tratat de un doctor sau de un analfabet...?? Ai...??? Ca doar asa-i in democratie. Toti suntem egali si avem drepturi egale.
            • 0 (0 voturi)    
              Bine ca sunteti voi destepti (Joi, 3 noiembrie 2011, 10:02)

              TudorSerban1312803517154 [anonim] i-a raspuns lui radub

              Da. Corect. De fapt ar trebui sa vedem care sunt oamenii cu adevarat productivi in societate, si pe ceilalti sa ii bagam in niste ghetouri, ca sa nu ii mai deranjeze pe ceilalti. Decizia se poate lua pe baza de IQ. Daca esti tigan, nu conteaza ce IQ ai, te bagam oricum, ca tiganilor le sta mintea doar la furat. In plus, daca nu poti dovedi cu acte ca esti roman pur de cel putin trei generatii, trebuie sa sustii si un test de loialitate fata de Romania.

              In felul asta am avea o societate perfecta, nu?

              Au mai fost unii cu ideea asta candva, si nu a mers asa bine.

              "Inteligentilor!"
      • +3 (3 voturi)    
        Ce multa dreptate ai! (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 21:02)

        Tase Rotta [utilizator] i-a raspuns lui funny

        Deci trebuia sa se faca un referendum si in Franta, Germania si in intreaga Europa si sa-i intrebe pe europeni daca sunt de acord ca din banii lor sa plateasca ca grecilor sa li se reduca datoriile cu 50% si astia sa ia in continuare cate 14 salarii sau pensii pe an.
      • 0 (0 voturi)    
        referendum (Joi, 3 noiembrie 2011, 10:22)

        dorin valeriu [anonim] i-a raspuns lui funny

        De cuvantul COMPETENTA ai auzit ? In probleme "tehnice" este esential. Propunerea ta ar deschide calea populismului si demagogiei, boli cronice de altfel in Grecia.
        Eu sunt socat in schimb de faptul ca la 180 de ani dela castigarea independentei Grecia nu a fost capabila sa produca o clasa politica deschisa, bazata pe meritocratie. Cu trei premieri din familia Papandreu in ultimii 60 de ani, cam tot atatia Karamanlis, ba si strabunicul Venizelos produce azi un ministru, se pare ca aceste clanuri politice se mentin la putere prin coruptie si demagogie.
        E adevarat, Yorgu Papandreou arata altfel ca tatal sau. Nu-i de mirare, nascut in America din mama americana,educat acolo , era cumva normal. Dar "clanul" de acasa l-a luat prizonier, nu poate fi "de capul lui" Si a iesit un referendum !
    • +8 (10 voturi)    
      Asa tara asa conducatori (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 11:29)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

      Daca ne luam dupa asta, nici Romania nu ar trebui sa intre vreodata. Am putea sa adaugam si Italia, Portugalia, restul tarilor din Europa de Est si poate si Spania.
      O sa ramana uniunea francezo-germana si cativa mititei pe langa pe care nu ii baga nimeni in seama.
    • 0 (12 voturi)    
      ridi, ridi, Caputo (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 12:20)

      ciobi [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      rade ciob de oala sparta zice vorba romaneasca. Asa si tu, repede ca curca-n gard, afara grecia din ue. pana iese grecia, noi o sa rupem usa cu capu'.
      • +13 (17 voturi)    
        Legendele Olimpului (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 13:09)

        Cristi [anonim] i-a raspuns lui ciobi

        Despre ce vorbesti? Pana una-alta, Romania nu a falsificat cifre si statistici oficiale ca sa intre in zona euro. Ceea ce fac politicienii greci este un exemplu de derobare de responsabilitate si de lipsa de respect fata de zeci de milioane de contribuabili europeni. S-a facut referendum atunci cand Grecia a imprumutat cu zecile de miliarde? Dar atunci cand guvernul elen acorda bugetarilor salariile cu numerele 13 si 14? Dar atunci cand guvernul elen i-a angajat pe consultantii unei mari banci americane ca sa-i ajute sa falsifice date macro si in consecinta sa se poata imprumuta in continuare? Prietene, romanii sunt mici copii fata de greci. Baietii astia au depasit orice inchipuire si dau dovada de un tupeu fantastic.
    • +2 (2 voturi)    
      Ce mirare ... (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 13:32)

      HORA_MARE [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      Dragilor, care puteti/ care mai cunoasteti un pic de franceza, incercati sa vedeti filmuletele astea prezentate de ARTE TV ieri seara (in cadrul emisiunii 'Thema', ca in fiecare marti seara)

      Vizionati-le si pe urma, mai (re)vedeti pe ce picior dansam cu totii in UE si mai ales cine sunt cei care decid pentru noi

      A) http://videos.arte.tv/fr/videos/les_millions_perdus_de_l_europe-4229670.html

      B) http://videos.arte.tv/fr/videos/le_club_des_incorruptibles-4229676.html
    • 0 (0 voturi)    
      La asa sac, asa petec (Joi, 3 noiembrie 2011, 11:08)

      un observator [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      Ceea ce nu intelegeti , este ca premierul a procedat cinstit, nu ca si politicienii nostri. Deja stie ca stergerea a 100 de milioane de euro din datorie, inseamna de fapt inrobirea populatiei si vanzarea tarii. Vor deveni sclavii Germaniei, Frantei etc.
  • 0 (12 voturi)    
    Papandreu (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 11:37)

    nimeni [anonim]

    Face bine Papandreu. nu vrea sa pateasca ce a patit ta-su acum 30 ani.
    Ieri a demis sefii armatei de frica unei lovituri de stat.
    Acum 40 ani armata a impus dictatura militara.
    A dizolvat partidele politice si impus masuri de austeritate "necesare" (cui?).
    Taica-su a murit dupa multi ani de arest la domiciliu.
  • +14 (16 voturi)    
    sunt tare curios... (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 11:40)

    me [anonim]

    ce o sa faca europa in legatura cu grecia.
    e clar ca grecii nu o sa faca ce vrea europa, chiar daca o sa accepte imprumutul, nu o sa accepte toate masurile...

    trebuie luate niste masuri, nu e posibil ca o amarata de tara, sa puna pe butuci un continent intreg si , cine stie, poate toata planeta, pentur ca daca pica europa nici sua sau china nu o sa o duca stralucit!!!
  • -1 (15 voturi)    
    democratie = poker? (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 11:46)

    Eugenn [utilizator]

    La o adica grecii au "inventat" democratia, asa ca nu ar trebui sa ne surprinda acest referendum. Ce e interesant e ca unii compara democratia cu un poker.
  • +5 (7 voturi)    
    un articol impartial (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 11:47)

    Mazeta [utilizator]

    de cand mieii voteaza ce mananca lupii la cina?
  • +1 (1 vot)    
    lovitura de stat in Grecia?? (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 11:57)

    nimeni [anonim]

    http://www.reuters.com/article/2011/11/02/us-greece-govt-military-idUSTRE7A11RP20111102
  • +2 (8 voturi)    
    Grecia (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 12:11)

    elis [anonim]

    pt unii si pomana e scumpa! Dupa cum am citit in alte art.referendumul propus de premierul Greciei ar avea si o intrebare referitoare la masurile de austeritate care ar trebui luate la recomandarea FMI si ce si a spus dl ca ar impusca doi iepuri de odata.O intrebare daca sunt de ocord grecii cu pomana oferita si a doua cu austeritatea.Cum sa spui ca nu esti de acord sa ti dea cineva 100 mild.de euro? asa ca raspunsul ar DA si asa ar scapa guvernul de presiunile din strada cu austeritatea.Cu grecii nici la pomana sa nu te pui.
  • +7 (11 voturi)    
    Asta-i cacealma stravezie! (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 12:17)

    timantiu-raptor [anonim]

    Poate ne povesteste mai intai domnul Papandreou cum anume s-au pricopsit „sarmanii” greci cu datoria pe care o au?! Nu cumva banii s-au dus pe niscai furturi cum nu s-au vazut nici pe meleagurile noastre, respectiv pe niscai lefuri cum nici n-au visat politrucii nostri? Pentru ca daca asa sta treaba, in loc de referendum mai bine ar organiza recuperarea banilor de la cei care s-au imbuibat din ei, nu sa ne puna pe noi sa platim pentru furaciunile comise in tarisoara lor draga!
    • 0 (0 voturi)    
      aritmetica! iar! (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 18:14)

      aritmos [anonim] i-a raspuns lui timantiu-raptor

      daca in fiecare an te imprumuti de UN leu cu dobanda de 5% (fara sa restitui nimic), cat ai datorie peste 30 de ani??? fara sa furi! Amice lasa pontacismele si ipo-crinismele, aritmetica e aritmetica! NB. Daca in ultimul an s-a facut deficit la greci de 15%, cu cat s-a marit datoria publica a statului? si cai ani iti trebuie sa ajungi la 100%? si daca nimeni nu te imprumuta cu acei 15% (PLUS dobanda) cu ce platesti angaralele statului in anul urmator? daca poti raspunde la aceasta intrebare te pun ministru in locul lui Ageamian (caci el nu a stiut raspunsul)!
      • 0 (0 voturi)    
        Las-o jos ca macane! (Joi, 3 noiembrie 2011, 10:15)

        timantius-raptor [anonim] i-a raspuns lui aritmos

        Dar cine te pune sa iei datorii si sa nu dai nimic inapoi?
        Dar deficit de 15% cine te obliga sa faci?
        Si daca intri in datorii pe care nu le restitui nu se numeste tot furt? Idem deficitul de 15%?
        Si chiar asa: chiar n-au ciordit absolut nimic grecisorii, in cel mai balcanoid stil cu putinta, cu onor famiglia Papandreu in frunte?!?
  • +2 (6 voturi)    
    Ce atata democratie?! (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 12:21)

    cato [utilizator]

    Sa se termine odata si sa ii lasam pe altii sa decida pentru noi. Democratia e un moft, domnule!
    • +6 (8 voturi)    
      Referendum = democratie? (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 13:24)

      zet [utilizator] i-a raspuns lui cato

      Nup! :)
      Democratia e societatea condusa de popor, referendumul este o intrebare adresata poporului, si dupa terminarea referendumului guvernul conduce tot cum il taie capul.
      Imagineaza-ti doar ca s-ar organiza maine referendum la romanica, cu intrebarile conului leonida: sa se desfiinteze impozitele, sa se desfiinteze TVA, sa se dubleze salariile, toata lumea sa primeasca o pensie de la stat de cand s-a nascut, etc etc.... ghici ce ar vota demos-ul (poporul) roman :)? Cred ca 75% ar vota pentru desfiintarea impozitelor. A doua zi cand s-ar duce la medic sau ar suna la politie si ar afla ca si astea s-au desfiintat, prin ricoseu, ar incepe romanashul sa cotcodaceasca: pai alea sa le plateasca guvernul, nu de asta l-am votat? =))
      Grecii sunt atat de cretini ca nu isi dau seama ca dupa o viata de lenevit si mintit, a venit scadenta: au de ales intre doua rele: sa le ia foc casa (intrarea in faliment), sau sa le fie inundata (planul de austeritate). Din pacate pentru ei vor alege mai mult ca probabil neplata datoriilor si falimentul, si in cel mai scurt timp grecia se va transforma intr-o tara de lumea a 3-a, in care oul de gaina va deveni moneda forte. nu glumesc.
      lasa-i sa mearga inainte cu "demnitate", sa nu se "supuna" institutiilor financiare europene. Chiar cred ca pentru romania varianta asta ar fi nitelus mai buna (prin comparatie, romania este un stat model, care se tine de cuvant si care chiar produce si altceva decat basini dupa tzatziki).
    • -1 (3 voturi)    
      Corect, noi am renuntat la suveranitate inainte de (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 13:25)

      .... [utilizator] i-a raspuns lui cato

      a ajunge in situatia Greciei.
      Observ totusi ca mai toti sustinatorii referendumurilor lui Basescu concomitent cu alegerile generale, locale sau prezidentiale sunt acum impotriva unui referendum in Grecia in care cetatenii sunt chemati sa decida propria lor soarta.
      Din pacate UE nu mai e ceea ce se proclama pana nu cu mult timp in urma. A devenit doar un pretext pentru un nou razboi, cel al dominatiei economice a Germaniei si a altor catorva aliati asupra restului Europei. In toate tarile din UE cu probleme, acestea au fost incurajate sa ajunga in aceasta situatie prin sprijinul politic acordat acelor guverne care au dus economia si finantele la dezastru (in mare parte guverne proclamate de dreapta dar in realitate populiste si corupte). Daca ne uitam doar la sprijinul politic acordat de popularii europeni celui mai dezastruos guvern al Romaniei din ultimii 20 de ani, vom gasi explicatia situatiei din Grecia, Italia, etc. in plus, ritmul de crestere a gradului de indatorare a Romaniei e mult mai mare decat al oricarei alte tari europene, asa ca vom ajunge in faliment mai repede decat Grecia.
      Chiar astazi l-am vazut pe seful misiunii FMI in control la ANAF pentru a le cere sa faca rost de mai multi bani din taxe pentru ca incepe plata datoriei.
      • 0 (0 voturi)    
        lol (Joi, 3 noiembrie 2011, 13:37)

        vladf [anonim] i-a raspuns lui ....

        Deci sa intelegem ca lucrezi la ANAF? Cand te-ai angajat?
        Si sa ma lasi cu textele ca ai vazut la tv.
    • +3 (5 voturi)    
      Nu poti sa fii atat de orb (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 13:49)

      sile [anonim] i-a raspuns lui cato

      Daca se punea problema de referendum, il puteau face din capul locului. Nu dupa nu mai stiu cate runde de negocieri cu partenerii externi.
  • -2 (16 voturi)    
    Anarchy! (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 12:21)

    gree [anonim]

    Ii admir pe greci pentru taria de caracter de care dau dovada. La urma urmei este o palma grea peste obrazul bancilor si a mafiei dintre state. O sa vina razboiul.. nimic nou. In toata istoria omenirii n-a exitat o perioada mai mare de 100 de ani fara un razboi. Ar fi pacat sa stricam traditia.
    O mana de oameni incompetenti controleaza o masa mare mult prea mare de banet si de oameni. Lenea si repulsia fata de actiune ne caracterizeaza cel mai bine. M-am saturat de "bunastare" pe credit, de invazia de masini, de blocuri comuniste, blonde in Q7, politicieni, avocati, procurori, noxe, smarphones, milionari, fotbal, bere, ipads, telenovele, facebook, holywood... de toata prostia indusa de televiziunile securistilor sau a "elitelor".
    Bring it!
    • +3 (5 voturi)    
      +1 (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 12:41)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui gree

      In principiu suna f bine ce zici. In practica insa tot noi o sa avem de suferit iar cei care au furat vor sta bine mersi.
      Razboiul e pentru saraci.
    • +4 (6 voturi)    
      halucinant (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 13:12)

      zet [utilizator] i-a raspuns lui gree

      cu specimene ca tine, chiar ca razboiul devine o posibilitate. auzi la el, optiuni: blonde in q7, ipads, facebook, etc? ... neeeee... razboi nene! =))
      din pacate pentru tine, daca o sa inceapa razboiul, ai sa afli o chestie interesanta: pitipoancele, mafiotii, oamenii cu q7, penalii etc etc NU vor merge la razboi, ca se vor refugia prin republica dominicana, si tot amaratii astia ca tine vor fi tocati de drone (ca in ziua de azi razboiul nici macar nu se mai poarta in transee, ci e joc video pentru aia mai tari).
      noroc ca de fapt nu va fi niciun razboi :). norocul tau!
      • +1 (1 vot)    
        nu mai e demult joc video (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 13:54)

        gree [anonim] i-a raspuns lui zet

        sunt dispusi sa "ierte" o datorie de ordinul a sutelor de miliarde (10k eur/cap de locuitor) si cam da cu virgula daca nu vor fi de acord. Se pare ca celor de la pupitrul de comanda le-a intrat joystick-ul adanc.
        Norocul meu!
        • +1 (3 voturi)    
          Citeste mai atent "scrisurile mici"... (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 15:43)

          zet [anonim] i-a raspuns lui gree

          Nu erau sute, ci erau 75 de miliarde. Si da, erau dispuse marile puteri europene sa-i ierte pe puturosii de greci de banii astia, pentru ca pierderile suferite de UE in cazul unui faliment grecesc sunt tot pe acolo.
          Dar! Sa vezi distractie! Grecii NU sunt de acord cu ajutorul asta, pentru ca in contrapartida, trebuie si ei sa stranga cureaua. Si abia acum incepe partea interesanta: daca nu accepta acordul, intra in faliment in secunda 2, si vor strange cureaua de nevoie (nu are papandreu 300 de miliarde acasa, sa-i aduca sa le dea salarii si pensii la greci).
          Asa ca de fapt, grecii si-au furat singuri caciula.
          • 0 (0 voturi)    
            Nu-i chiar asa (Joi, 3 noiembrie 2011, 8:36)

            tic [anonim] i-a raspuns lui zet

            Nu confunda Grecia cu Romania si nici pe greci cu romanii.
            Grecii nu sunt deloc saraci, ba sunt foarte bogati. La o populatie de 10,7 mil locuitori, 60-70% dintre ei au depozite in bancile elvetiene de 400 miliarde de euro (in total)! Adica mult mai mult decat intreaga datorie a tarii. Restul de 40% sunt bugetari, fara a fi insa amarati.
            90% dintre familiile grecesti sunt proprietari de locuinte (in majoritate vile).
            50% dintre familii detin mici afaceri familiale: pensiuni, restaurante, taverne, vaporase de croaziera, livezi de citrice si de maslini, hoteluri, agentii de turism, firme de ghizi turistici, producatori de lactate si branzeturi, frme de oi si capre, etc. Astea nu vor da faliment, criza va micsora preturile produselor si serviciilor oferite de ei si cumparatorii vor da navala.
            Deci au osanza destula, de-aia ii doare la basca de masurile guvernului sau ale UE.
    • -2 (6 voturi)    
      Papanderou e un patriot (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 13:15)

      Socrate [anonim] i-a raspuns lui gree

      SUA vrea sa isi puna in aplicare planul Kissinger de a dezmembrea Grecia pe modelul Yugoslaviei. Asta e principalul motiv pentru care Grecia a fost adusa la sapa de lemn. Asta e si principalul motiv pentru care Grecia a cumparat armament la greu in ultima vreme.

      Probleme cu turcii sunt exact din cauza ca turcii face jocul SUA. Motiv pentru care Papanderou a facut contractul pentru conducta ruseasca de gaz Burgas-Alexandropolis. Acuma rusii vor proteja Grecia pentru ca au conducta care trece pe acolo.
      Intreaga flota nordica ruseasca va ajunge pe coastele Ciprului la sfarsitul acestei luni.

      Daca turcii vor face imensa greseala sa atace Grecia, rusii vor reactiona ca sa isi protejeze oleoductul. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca turcii vor sa amplaseze un radar al scutului antiracheta pe teritoriul lor, motiv in plus pentru rusi sa ii cafteasca.

      Dealtfel, grecii s-a apucat de ceva vreme sa sape un sant de aparare de cativa zeci de km la granita cu Turcia pentru a putea contracara o invazie terestra.
      • +1 (1 vot)    
        lol (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 13:30)

        zet [utilizator] i-a raspuns lui Socrate

        Nenea, vad ca in timp ce culegi masline cu doua maini, mintea ta cutreiera universul, ai timp sa aprofundezi geopolitica mondiala, nu stie Obama de tine, ca te-ar lua sef peste consilieri.
        de fapt treaba e mult mai simpla: grecii au lenevit pe banii nemtilor, si nemtii isi vor banii inapoi. Si nemtii isi vor primi banii inapoi pe una din urmatoarele doua cai: calea usoara (plan de austeritate) sau calea hard (falimentul greciei).
        mie imi este din ce in ce mai clar ca grecii au ales, in necunostinta de cauza, pentru ca sunt cam cretinei, asa, calea grea =))
        • 0 (4 voturi)    
          Bine ma, poti sa te duci inapoi la culcare (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 14:35)

          Socrate [anonim] i-a raspuns lui zet

          Inainte de asta sa nu uiti sa iti bei Cola si sa iti iei chipsurile.

          Cat despre asa-zisa creditare a Greciei, unde au fost nemtii cand Grecia a intrat in UE, unde au fost nemtii cand Grecia a intrat in eurozona, unde au fost nemtii cand Grecia s-a imprumutat fara sanse (evident) de a rambursa ceva? Cand dai bani imprumut trebuie sa te asiguri ca debitorul e instare sa iti plateasca banii aia inapoi.

          E foarte usor sa cumperi politicienii unei tari pe care ii doare in c*r oricum pentru ca in 4 ani dispar de la putere si sa indatorezi o tara pe 3 generatii. Uita-te la Romania, FMI face legea in tara asta.

          A, si inca ceva, stiai ca FED e privata de la infiintare (acum 100 de ani) si pana astazi?
          Deci tot ce s-a produs in America in ultimii 100 de ani e practic al FED, adica a cuiva. Probabil nu stii asta, sau daca ai aflat, ai aflat si tu luna trecuta odata cu mancatorii de BigMac campati pe WallStreet.
          • +1 (3 voturi)    
            Sarantoaca Grecie... (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 16:38)

            Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Socrate

            ... a facut exact ca sarantocii Romaniei care au adus la banci si magazine adeverinte false de venit pentru a se putea imprumuta cat mai mult, zicandu-si ca se vor descurca intr-un fel...

            Grecia a falsificat cifrele din PIB si deficitul bugetar, care e cam un fel de salariu si nivel de indatorare curent...

            Crezi ca bancile fac propriile investigatii cand acorda imprumuturi ? Ele iau de bune niste documente oficiale...
        • -2 (4 voturi)    
          A, si am mai observat ceva (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 14:44)

          Socrate [anonim] i-a raspuns lui zet

          Se pare ca nu intelegi termenul de "faliment":

          "Si nemtii isi vor primi banii inapoi pe una din urmatoarele doua cai: calea usoara (plan de austeritate) sau calea hard (falimentul greciei)."

          Sa te lamuresc: atunci cand firmele (SRL) sau statele falimenteaza, sunt raspunzatoare in limita a ceva care se cheama capital social si care daca nu esti atent atunci cand creditezi, poate sa fie 10 EURO, 100 EURO sau oricat.

          Deci cand entitatea falimenteaza, tu poti recupera maxim limita capitalului social.

          Deci din nou intreb, unde au fost nemtii cand s-a evaluat capitalul Greciei, capacitatea tarii de ada banii inapoi?
          • +2 (2 voturi)    
            Proprietatea termenilor (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 15:49)

            zet [anonim] i-a raspuns lui Socrate

            Tu nu ai nici cea mai mica idee despre ce vorbesti, nu ai proprietatea termenilor. Default-ul unui stat (falimentul) inseamna ca sisteaza unilateral plata datoriilor, se restructureaza si apoi incepe iar sa plateasca datoriile :)). Este absolut exclusa sistarea definitiva, pentru un motiv foarte simplu: credibilitatea statului respectiv ar fi egala cu zero, si asta ar insemna ca moneda statului respectiv ar deveni egala in valoare cu margelele de sticla.
            Vezi defaultul Argentinei, semi-defaultul Bulgariei si atatea alte falimente. Pana la urma situatia ar fi chiar mai buna pentru Europa: grecii cu manuta lor au semnat ca vor default, pai default sa fie. Banii se recupereaza dupa niste ani, dar noi, Europa, nu mai avem mustrari de constiinta ca nu am facut tot ce a fost omeneste posibil sa ii ajutam.
      • -2 (2 voturi)    
        Suna interesant. (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 13:38)

        Diogene din butoi [anonim] i-a raspuns lui Socrate

        Dar ai in text un inconvenient gramatical care ma determina sa pun la indoiala toata reputatia ta: "turcii face jocul SUA".
        • +1 (1 vot)    
          Erata (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 14:28)

          Socrat [anonim] i-a raspuns lui Diogene din butoi

          Am facut doua dezacorduri in postuld e mai sus, trebuia sa fie asa:

          "turcii FAC jocul SUA"
          "grecii S-AU apucat"
      • 0 (0 voturi)    
        Solutia Kosovo (Joi, 3 noiembrie 2011, 10:16)

        Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Socrate

        Daca-i sprijina rusii cum i-au sprijinit si pe sarbi si chiar ar fi grecii, altel tipi sireti, atat de naivi s-o creada, probabil c-ar ramine si ei fara vreo provincie doua pe modelul Kosovo, Macedonia etc.
    • 0 (0 voturi)    
      Pai e simplu (Joi, 3 noiembrie 2011, 13:39)

      vladf [anonim] i-a raspuns lui gree

      Mars in pestera si daca tot esti satul inchide calculatorul si arunca-l pe geam. Sper sa fi consecvent.
  • +7 (11 voturi)    
    referandum si 'in partea cealalta' ? (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 12:25)

    Dragos [anonim]

    Dar oare nemtii si francezii (si altii) au fost chemati si ei la referendum ca sa isi dea cu parerea atunci cand s-a pus problema sa imprumute Grecia ??? Ca sa poata sta bugetarii greci cu burta la soare pentru al 13-lea si al 14-lea salariu ??? Ca sa aiba bugetarul grec un nivel de trai comparabil cu al francezului ???
    • +4 (4 voturi)    
      uite care e cauza referendumului grecesc (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 13:27)

      olimpicul [anonim] i-a raspuns lui Dragos

      "Enciclică a Sfântului Sinod al Bisericii Greciei
      Ierarhia Bisericii Greciei, care s-a întrunit în şedinţă ordinară pe 5-8 octombrie 2010, simte nevoia să se adreseze creştinilor săi, poporului lui Dumnezeu, dar şi fiecărui om bine intenţionat, pentru a vorbi pe limba adevărului şi a dragostei.
      Zilele pe care le trăim sunt grele şi critice. Trecem ca ţară printr-o criză economică cumplită care creează multora nesiguranţă şi teamă. Nu ştim ce ne aşteaptă în ziua de mâine. Ţara noastră se pare că nu mai este liberă, ci în fapt este administrată de creditorii noştri. Ştim că mulţi dintre voi aşteptaţi de la Biserica ce vă păstoreşte să vorbească şi să ia poziţie asupra evenimentelor la care suntem martori.
      Este adevărat că ceea ce se întâmplă în patria noastră este inedit şi cutremurător. Criza duhovnicească, socială şi economică merge mână în mână cu răsturnarea întregii firi. Este vorba de încercarea dezrădăcinării şi distrugerii temeiurilor multor tradiţii care până acum erau considerate de la sine înţelese pentru viaţa din spaţiul nostru. Din punct de vedere social se operează o răsturnare a datelor şi a drepturilor, desigur cu un argument evident: măsurile acestea le cer creditorii noştri. Declarăm de aceea că suntem o ţară sub ocupaţie şi că executăm poruncile conducătorilor-debitorilor noştri. Întrebarea care se naşte este dacă solicitărilor lor privesc doar chestiunile economice şi de asigurări sau vizează şi fizionomia duhovnicească şi culturală a patriei noastre."
  • +1 (5 voturi)    
    calul troian (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 12:57)

    ica [anonim]

    Uniunea Europeana nu este dorita de anumite structuri kgb-iste infiltrate in Europa si in intreaga lume.Nu este decat o incercare de a sparge UE.Un cal troian, asta este Grecia. La putere se afla socialistii si de la ei nu te astepti la nimic bun.
  • +4 (8 voturi)    
    Grecii imping gluma cam departe (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 13:15)

    Luciano [anonim]

    Grecoteii astia incapatanati sunt in stare sa arunce zona euro in haos, iar noi nu putem sta cu mainile in san, vazand cum se duce de rapa singura speranta a economiei romanesti! Este foarte trist ca Grecia nu intelege marea sansa pe care o are de 60 de ani, aceea de a fi sustinuta financiar de Occident. Ar trebui sa ne intrebe pe noi si pe bulgari, popoare lasate mereu la periferia civilizatiei, cum ne simtim dupa 45 de ani de comunism, la care ne-a condamnat Churchill, pentru Grecia. Ei aveau un partid comunist foarte puternic, atunci, dar au ramas in aria de influenta a capitalismului, in timp ce Romania a fost lasata in bratele calaului Stalin, cu toate ca avea un PCR de 1000 de oameni... Cata bafta au avut, cata bafta au si acum! Dar isi forteaza norocul cam tare, si s-ar putea sa se rupa...
  • +3 (7 voturi)    
    Santaj ordinar... (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 13:26)

    Zgabeartza Iftode [utilizator]

    ... Nu trebuie sa uitam, totusi ca tatal lui si bunicul lui au fost la randul lor prim-ministrii. Stiau foarte bine de situiatia reala a tarii, daca nu chiar ei au fost dintre cei care au falsificat evidentele "sa dea bine la UE"...
    Sa nu uitam ca tat-su a infiintat "Miscarea Socialista" imediat dupa "Colonei" adica , parerea mea, a adus la putere comunistii, pe care au incercat sa-i mazileasca coloneii... Se pare ca degeaba ai educatie peste educatie, sistemul socialist de sorginte comunista nu este viabil...
    De aici putem trage concluzia ca, in cea mai mare cunostinta de cauza, joaca la poker, si inca cu o cacialma de zile mari, nu numai viitorul Greciei ci si al intregii Europe, asa cum o cunoastem astazi... Suveranitate, independenta, democratie, referendum, tarie de caracter, ... aiurea, vrajeala, au cheltuit de-au rupt si nu mai vor sa plateasca... S-au distrat bine si vor s-o ia de la inceput...
  • +2 (6 voturi)    
    Cacialmaua greceasca... (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 13:39)

    Colette [utilizator]

    Trebuie sa recunoastem ca acesti greci si-au jucat cum trebuie cartile: la cacialma. Au intrat in 2000 in UE la timp, mintind ca indeplinesc conditiile si, mintind, au obtinut tot felul de finantari din partea bancilor lacome sa faca investitii intr-o tara cu potential mare turistic.Au gestionat prost bugetul, nu au platit impozite, si-au tras salarii mari pt. bugetari, pensii mari de peste 1000 de euro si au huzurit, stiind ca UE nu-i va lasa, ca banci din Germania, in special, apoi din Franta au facut investitii mari pe care nu doresc sa le piarda. Ca dovada, 'repetentul clasei' UE a fost mangaiat pe crestet si i s-a mai dat o sansa uriasa prin iertarea unei parti a datoriilor, 'elevul mediocru' gen Romania va plati consecintele, alaturi de intreaga 'clasa' UE! Acum vor, culmea, referendum ca sa se pronunte daca accepta 'cadoul' UE si, in mod sigur, se vor pronunta pt iesirea din zona 'euro' si din UE! Socialistii si toti cei care le-au indus grecilor parerea ca FMI si UE sunt dusmanii lor au avut un plan bine pus la punct, premeditat de ceva timp, ca dovada dizolvarea Statului Major al Armatei, de frica unei lovituri de stat! Era singura lor sansa sa se mentina si de acum inainte la putere (in timp ce in Europa de criza Dreapta castiga alegerile), pe un val de populism si nationalism care nu le este strain grecilor. Am inteles ca nu e pt. prima data, ca ceva asemanator s-a intamplat in 1932, deci grecii au experienta in materie. Cred ca pt UE ar fi benefica iesirea Greciei din zona euro si lasata sa se descurce singura. Cu grecii e bine sa nu te incurci si sa faci afaceri, batranii nostri spuneau acest lucru dar se pare ca am uitat istoria iar acum platim, cu totii, pretul. Nu vi se pare ca propaganda PSD-ului tot intr-acolo bate? Curentul anti FMI, anti UE si populismul desantat promovat de USL si mai ales PSD oare ce va insemna? Nu tot crearea unei opinii favorabile iesirii din UE? Acel UE care a avut curajul sa le dea peste nas lor si Justitiei, de ex.?
  • +2 (4 voturi)    
    Nu e prima data (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 15:28)

    sile231 [utilizator]

    Cind un om politic ia odecizie tembela. Prima care imi vine in minte e cedarea Cehoslovaciei de catre Chamberlain in 1938. Cind a ajuns la Paris s-a adresat multimii:- Va aduc pacea.Peste un an a inceput al doi-lea razboi mondial.Sa vedem cu cita inteligenta va raspunde Europa la timpenia spusa de Papandreu. O zi buna !
  • +1 (1 vot)    
    Poate si eu as face la fel (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 17:01)

    Cristina [anonim]

    Nu stim ce conditii contine planul de salvare. Credeti ca vine cineva sa-ti stranga mana, gata jocul s-a incheiat, ai castigat, iti stergem datoria.
    Poate Grecia are mai mult de castigat daca nu mai plateste nimic. Papandreou trebuie sa joace pentru poporul lui, nu neaparat cum i se cere la Bruxelles.
    Pe mine m-a surprins mai mult entuziasmul de pe piete. M-am uitat la leu, 4,35 si nu am inteles nimic.
  • 0 (0 voturi)    
    Parere personala (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 18:13)

    Ana [anonim]

    NU cred ca se va face REFERENDUM! de ce nu s-a facut atunci cand s-au imprumutat? de ce Parlamentari Europeni vorbesc de armament? de ce se doreste o agitare permanenta a pietelor internationale...va rog ....sa se gaseasca cai de pace ...altfel nu va avea nimeni de castigat! succes! ai datorii...dar te apuci de cheltuieli bugetare suplimentare??? culmea...
  • 0 (0 voturi)    
    Grecia (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 19:37)

    mihai [anonim]

    Citing opiniile precedente, e dezamagitor sa vad ca nimeni nu vede situatia grecilor dintr-o perspectiva mai detasata si realista.
    Da, au mintit ca indeplinesc conditiile. Dar au aspirat spre un trai mai bun, la fel ca si romanii, nu?
    Bancile ii iarta acum, fiindca alternativa e o pierdere si mai mare.
    Dar, cand romanii faceau (personal, nu ca stat) credit la banci cu documente false, cu ce e asta diferit? Toti au gresit in acelasi fel: dorind mai mult decat isi puteau permite si luand-o pe scurtatura pentru a obtine ce-si doreau.
    Papandreou face un gest care poate destabiliza toata zona Euro si mai tare; dar, decizia de a supune poporul grec unor masuri drastice nu ar trebui sa apartina poporului grec? Da, asta ne va afecta si pe noi, dar intr-o economie functionala banca isi asuma riscuri cand imprumuta cuiva, iar cel care a imprumutat are alegerea de a continua sau nu intelegerile in care a intrat. Fiecare din optiuni cu consecintele de rigoare, pentru el cat si pentru creditor.
    Cred ca mai degraba ar trebui sa privim si sa ne invatam lectia: intinde-te cat iti e plapuma. Caci excesele se platesc, nu mult mai tarziu.
  • +1 (1 vot)    
    Mda! (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 20:05)

    faraoana [anonim]

    Si cum spuneam,in celalalt articol, Papandreu, este o alta marioneta a socialistilor sau republicani, tot un drak, american.
  • 0 (0 voturi)    
    Socialism pe paine... (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 22:38)

    adrian [anonim]

    O alta dovada (Grecia) a faptului ca socialismul este o constructie politico-economica falimentara !

    Ma surprinde miscarea OWS din Statele Unite, ce nu intelege ca socialismul e putred...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă