Cronica zilei in care Grecia a parut ca vrea sa se sinucida

de Red. Economic     HotNews.ro
Joi, 3 noiembrie 2011, 10:05 Economie | Finanţe & Bănci

George Papandreou
Foto: Reuters
Joi, cand toata lumea astepta intalnirea G20 de la Cannes, Grecia a reusit sa fure show-ul. Premierul Giorgios Papandreou a dus tara si o lume intreaga de la agonie la extaz intr-o demonstratie de perfect bizantinism politic. Dupa ce luni a anuntat un bizar referendum care ar fi scos probabil tara din zona euro, miercuri a fost somat de Franta si Germania sa inceteze acest poker daca vrea urmatoarea transa de ajutor financiar. Joi, caruselul razgandirilor si al promisiunilor neonorate a ajuns la apogeu, demonstrand inca o data de ce clasa politica din Grecia a castigat dispretul intregii Europe.

Principalele evenimente ale zilei:

- La Cannes a inceput Summitul G20 (cele mai dezvoltate 19 state plus UE), o intalnire la varf de unde nu lipsesc Barack Obama, Nicholas Sarkozy, Angela Merkel, Dmitri Medvedev si Hu Jintao. Reuniunea are in centru criza zonei euro si propunerea-surpriza a premierului elen de a organiza un referendum privind masurile de ajutorare a Greciei.
- Miercuri seara, liderii europeni cerut Greciei sa se decida daca va ramane sau nu in zona euro si totodata, sa-si clarifice pozitia cu privire la planul de salvare decis la summitul de la Bruxelles, daca vrea transa de opt miliarde de euro din ajutorul financiar promis
- Joi dimineata, ministrul grec al Finantelor a anuntat prima fisura in planul premierului de a provoca un referendum
- In timpul zilei, tot mai multi parlamentari din partidul de guvernamint s-au dezis de planul premierului
- La mijlocul zilei a aparut pe BBC zvonul privind demisia premierului Papandreou. Imediat, liderii Opozitiei au anuntat ca vor sprijini in Parlament masurile de austeritate ce vin la pachet cu planul de salvare (masuri pe care le respinsesera anterior)
- Premierul anunta ca nu demisioneaza si multumeste Opozitiei pentru anuntul ca va sprijini masurile de austeritate. Lasa de inteles ca va renunta la referendum, dar nu o spune clar
- Ziua se incheie cu disensiuni in sinul guvernului si o noua intoarcere a armelor din partea Opozitiei, care cere alegeri anticipate.
- Vineri se anunta inca o zi de foc la Atena, cu guvernul Papandreu cerind Parlamentului votul de incredere


Cronologia evenimentelor de joi

22:15 Prim-ministrul grec George Papandreou a declarat, joi seara, ca discutiile cu opozitia trebuie sa inceapa imediat. "Pozitia mea este clara, trebuie incepute imediat discutiile pentru un guvern de larg consens. Sa incepem cat mai repede posibil, cu grija si fara pericole discutiile", a afirmat Papandreou in timpul unei dezbateri parlamentare.

20.00: Seful opozitiei, Antonis Samaras, cere din nou demisia premierului George Papandreou si organizarea de alegeri in sase saptamani. Samaras a declarat pentru Reuters ca Papandreou i-a spus ca nu va demisiona

19:38: Liderul francez afirma ca taxa pe tranzactiile financiare "este indispensabila din punct de vedere financiar"

19.32: Angela Merkel despre Grecia: Ce conteaza sunt faptele

19.30: G20 va accepta o posibila crestere a resurselor FMI (surse G20)

19.20: Presedintele francez Nicolas Sarkozy: Daca se confirma anularea referendumului, evolutia Greciei va fi salutata de noi toti.

19.14: Evangelos Venizelos a cerut guvernului grec sa se pronunte categoric impotriva unui referendum cu privire la planul de salvare si sa faca totul pentru a pune in aplicare acordul.

18.57: Ministrul de Finante, Evangelos Venizelos, a declarat in Parlament ca Grecia trebuie sa isi reasigure partenerii internationali ca va face imediat tot ceea ce trebuie pentru a implementa masurile adoptate saptamana trecuta de liderii europeni. Grecia are nevoie de cea de-a sasea transa din imprumutul international pana pe 15 decembrie

18.54: Ministerul Educatiei l-a interpelat pe premier dupa finalul discursului din Parlament, intrebandu-l ce s-a intampla cu propunerea discutata in sedinta Executivului de a forma un guvern de uniune nationala, insa Papandreou a evitat un raspuns clar

18.36: Papandreou: Am spus partenerilor nostrii ca daca am avea consens politic, daca am putea vota pachetul de salvare impreuna cu principalul partid de opozitie, nu ar mai fi nevoie de alte solutii

18.31: Papandreou: Daca opozitia doreste sa negocieze, noi suntem dispusi sa ratificam si sa implementam planul de salvare. Parlamentul trebuie sa ratifice intelegerea

18.27: Papandreou: Ar fi o catastrofa sa facem alegeri acum. Alegerile ne-ar duce catre faliment

18.16: Giorgios Papandreou: Nu putem avea decizii luate de catre piete si nu de oameni. Menirea referendumului a fost sa permita o decizie clara din partea poporului grec. El a mai spus ca are mai multa incredere in "intelepciunea si marturitatea" poporului grec decat in clasa politica

18.00: Premierul Giorgios Papandreou se adreseaza Parlamentului. El spune ca a reusit sa evita falimentul Greciei. Singura modalitate de a ramane in zona euro este de a adera la termenii planului de salvare de spatamana trecuta.

17.00:
Premierul grec Giorgios Papandreou a anuntat, intr-o declaratie de presa, ca "referendumul nu a fost niciodata un scop in sine", ca nu se pune problema ca Grecia sa iasa din zona euro si ca a mandatat membrii guvernului si ai partidului sau sa negocieze cu Opozitia un sprijin parlamentar pentru trecerea pachetului de masuri

!!!
16.45:
Lovitura de teatru in Grecia: un ministru citat de Reuters a anuntat ca premierul nu va demisiona, ci va incerca sa obtina un acord cu Opozitia pentru sustinerea in Parlament a planului de salvare decis de liderii UE. Daca planul va fi sustinut si de Opozitie, atunci premierul va renunta la intentia de a convoca un referendum. Ceea ce insemna ca Grecia ramine in zona euro, isi trece planul cu larga majoritate in Parlament, iar premierul Papandreou si partidul sau nu vor mai purta singuri pe umeri responsabilitatea acestui plan, care aduce masuri de austeritate fara precedent


16:35:
O jurnalista greaca, prietena cea mai buna a lui Lucas Papademos, "vocea lui", a scris pe Facebook: "Ei il vor pe Papademos, dau au intrebat daca vrea si el?"

16:33: Cabinetul condus de George Papandreou este gata sa poarte discutii cu opozitia pe tema numirii unui guvern interimar pana la organizarea de alegeri anticipate, a anuntat un purtator de cuvant al Executivului de la Atena, citat de Reuters. In plus, un inalt functionar al actualului guvern a declarat ca solutia organizarii referendumului poate fi abandonata, daca puterea si opozitia ajung, in urma discutiilor de joi, la un consens pentru salvarea tarii.

16.25: Ilias Papageorgiadis scrie, citind surse din presa elena, ca zvonul demisiei premierului Papandreou ar fi fost doar o manevra prin care sa determine sprijinul Opozitiei in Parlament pentru pachetul de masuri votat de liderii UE. Situatia ramine extrem de volatila la Atena

15.50:
Un oficial al presedintiei elene spune ca presedintele nu are in program o intilnire cu premierul Papandreou, relateaza Reuters, ceea ce pare sa infirme informatiile BBC conform carora premierul si-ar depune azi demisia


15.37:
Banca Centrala Europeana a raspuns la criza datoriilor din zona euro prin reducerea dobanzii de politica monetara de la 1,5% la 1,25%.

14.40: Casa Alba sustine ca expunerea institutiilor financiare americane la criza din zona euro este "modesta" - Reuters

14.35:
Situatia din Grecia va avea foarte putine efecte directe asupra Romaniei, este de parere Dominic Bruynseels, directorul executiv al BCR, care arata insa ca pot sa apara efecte indirecte, cel mai important fiind diminuarea increderii in regiune.

14.27: BBC spune, citind surse din Atena, ca Papandreou ii va propune presedintelui tarii ca sefia Guvernului sa fie preluata de Lucas Papademos, fost guvernator al Bancii Centrale a Greciei

George Papandreou
Foto: Reuters
BREAKING NEWS 14.24: BBC anunta ca premierul elen Giorgios Papandreou isi va depune demisia din functie azi

14.19: Umberto Bossi, aliatul-cheie al premierului Berlusconi, a anuntat dupa o intilnire cu presedintele Napolitano ca prefera alegeri anticipate decit un guvern condus de un tehnocrat. Presedintele Napolitano cauta solutii pentru deblocarea crizei politice din Italia, tara a carei datorie publica uriasa o face cea mai expusa la criza din zona euro

14.15:
Liderul Opozitiei din Grecia, Antonis Samaras, cere demisia Guvernului, aprobarea de Parlament a pachetului de masuri convenit de liderii UE (care includ atit masuri de ajutorare a Greciei, cit si masuri de austeritate) si apoi alegeri anticipate

!!! 14.04: Paradoxul care arata starea de incertitudine extrema: la mijlocul zilei, bursele au crescut pe fondul sperantelor ca Guvernul Papandreou va cadea! Reuters scrie ca investitorii spera ca, odata cu caderea guvernului, referendumul privind pachetul de criza nu se va mai tine

14.00:
Cursul de referinta publicat de BNR a urcat joi la 4,3585 lei/euro, un nou record al ultimelor 16 luni, deprecierea monedei nationale fiind cauzata de criza din Grecia si decizia BNR de reducere a dobanzii cheie.

 
Mi se pare echitabil ca UE-zona euro sa organizeze si ea un referendum in care sa intrebe cetatenii UE daca sunt de acord ca banii lor sa fie utilizati pt a salva Grecia si o serie de banci private grecesti, germane si franceze.
 
 
Cititor HotNews.ro
13.56: Ministrul elen al Educatiei a declarat, inainte de reuniunea guvernului, ca declaratiile lui Merkel si Sarkozy la adresa Greciei au fost "insultatoare", potrivit AthensNews

13.55:
Grupul bancar francez BNP Paribas si-a redus expunerea pe Grecia, Italia si Spania cu peste 12 miliarde de euro in incercarea de a-si proteja bilantul, in conditiile in care criza datoriilor din zona euro ameninta sa se adanceasca.

!!! 13.53: Comisia Europeana a confirmat pentru Le Figaro ca in Tratat ("Constitutia UE") nu exista posibilitatea de parasi zona euro fara a parasi si UNIUNEA EUROPEANA. Deci, pentru Grecia iesirea din zona euro ar insemna iesirea din UE

13.50: Tensiunile cresc si de cealalta parte a Atlanticului. Protestatarii au blocat activitatea portului din Oackland, unul dintre cele mai aglomerate din SUA


13.40:
La Atena a inceput, mai tirziu decit fusese anuntat, reuniunea decisiva a Guvernului Papandreou, aflat sub o presiune uriasa. E posibil ca la finalul acestei reuniuni Grecia sa ramina fara guvern


!!! 13:24:
George Papandreu nu intentioneaza sa demisioneze, a declarat seful de cabinet al premierului grec pentru un cotidian din Grecia, potrivit AFP.

Silvio Berlusconi
Foto: Reuters
13.15: Si premierul Italiei, Silvio Berlusconi, se lupta pentru propria sa supravietuire politicaintr-o criza interna. Si, la fel ca si premierul Greciei, si Berlusconi duce o lupta cu ministrul sau de Finante, scrie Guardian



  •         Larry Elliott, editor economic la The Guardian (ziar britanic cu orientare pro-europeana), scrie ca "a venit momentul diplomatiei strigate la megafon, cu ultimatumului dat de Sarkozy si Merkel lui Papandreou. E un joc cu cele mai mari mize posibile"



13.00:
Un parlamentar din PASOK, partidul socialist de guvernamint, a declarat pentru
AthensNews ca declansarea de alegeri ar insemna "deschiderea cutiei Pandorei"

12:35:
Guvernul Papandreu a pierdut majoritatea in Parlamentul Greciei si risca sa nu primeasca votul de incredere vineri, anunta AFP.

12.10:
Obama si Sarkozy s-au intilnit la Cannes si au facut impreuna o scurta baie de multime. Intr-o declaratie de presa, Obama a spus ca "sarcina prioritara a G20 este de a rezolva problema zonei euro".


11:41: Grecia: Premierul Papandreu a convocat de urgenta, joi, grupul parlamentar socialist, care il sustine, pe fondul presiunilor interne pentru demisia Guvernului, dar si al nemultumirilor oficialilor europeni, potrivit AFP.

11.30: Haosul din Grecia a cuprins intreaga zona euro: criza politica s-a instalat la Atena, unde toata lumea vorbeste despre o iminenta plecare a premierului Giorgios Papandreu, care vrea referendum pentru acceptarea masurilor de salvare a Greciei.

!!! 11.20: Criza politica se acutizeaza in Grecia: Inca 2 parlamentari din partidul premierului au cerut demisia acestuia si renuntarea la planul "nebunesc" de organizare a referendumului, scrie Reuters.

11.10:
Ilias Papageorgiadis, antreprenor grec in Romania, scrie o analiza excelenta despre viitorului politic al premierului grec: Ultimele 48 de ore ale lui Giorgios Papandrou

!!! 10.40: Premierul luxemburghez Jean-Claude Juncker a declarat pentru televiziunea germana ZDF, preluata de Le Parisien, ca "nu-i putem face fericit pe greci daca ei nu vor". Juncker, seful Eurogrupului, este un fervent sustinator al monedei unice europene, dar si un politician recunoscut pentru adresarile sale directe si colorate. Vezi aici un portret al lui Juncker

10.35: Premierul grec Giorgios Papandreou a convocat o sedinta de urgenta a Guvernului pentru ora 12.00 (ora Romaniei), anunta Reuters. Papandreou este supus unui intens tir atit intern, cit si extern din cauza propunerii de organizare a unui referendum privind masurile de austeritate

         Vezi aici profilul lui Giorgios Papandreou

10.25: Tabloidul german Bild titreaza pe prima pagina "Luati-le grecilor euro!". "Doamna Merkel, vrem si noi un referendum in care sa decidem daca vrem sa-i mai ajutam pe greci", mai scrie Bild. Ziarul europeana cu cel mai mare tiraj e recunoscut pentru brutalitatea mesajelor politice, dar si aderenta la vointa maselor. De altfel, politicienii germani sint sub o crescinda presiune publica sa renunte la ajutorarea Greciei

10.21:
Un proeminent membru al PASOK (partidul elen de guvernamint) a cerut instalarea unui guvern de uniune nationala si convocarea ulterioara de alegeri anticipate. Vasso Papandreou (care nu este ruda cu premierul Giorgios Papandreou) se alatura astfel celorlalti contestatari ai primului-ministru

10.20: Bursele europene au deschis in scadere dupa anuntul Germaniei si Frantei ca Grecia va primi urmatoarea transa de 8 miliarde euro din ajutorul promis doar dupa ce referendumul va trece, anunta Reuters

10.00: Doi ministri eleni se pronunta impotriva unui referendum care sa puna in discutie apartenenta Greciei la zona euro, intr-un gest de fronda fata de intentia sefului guvernului, Giorgios Papandreou. Primul a fost ministrul Finantelor, joi dimineata la prima ora; al doilea este ministrul Dezvoltarii. Vezi aici mai multe detalii


9.00: La summit a ajuns si Barack Obama, presedintele SUA













Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

26232 vizualizari

  • +26 (36 voturi)    
    Va fi foarte dificil la acest summit (Joi, 3 noiembrie 2011, 10:23)

    Europa, la moment de rascruce [anonim]

    Grecia tocmai a creat supriza negativa prin demagogica decizie de a consulta 'poporul' (care popor nu vrea sa fie pus la munca, sa plateasca taxele si sa fie controlat de experti UE).

    USA trece prin criza, e slabita economic, Obama n-are nici un fel de autoritate solida asupra Congresului (controlat pe jumate de republicani) si sondajele arata ca s-ar putea sa nu fie reales in 2012.

    Germania si Franta sunt extrem de nervoase cu privire la viitorul euro, vor sa pastreze zona euro dar se suspecteaza reciproc.

    UK chiar sapa zona euro si s-ar bucura sincer daca ar dispare aceasta moneda concurenta, se pare ca incita Romania sa preia conducerea unui grup de tari 'non-euro', deocamdata Basescu refuza pt ca merge curand sa discute cu Merkel, Germania ne poate folosi mai mult, strategic, decat UK.

    Italia e cu un picior in groapa si Berluscuoni nu prea reuseste ca convinga colegii ca va lua masuri pt adevarate reforme, aboslut necesare intr-o tara cu o datorie de 120% PIB.

    China ar vrea sa cumpere pe toata lumea, dar nu stie cum si se teme ca daca pica Europa sau USA se duc naibii si exporturile chineze.

    Japonia e inglodata si ea in datorii, se confrunta cu probleme sociale legate de imbatranire si scandaluri de coruptie in guvern.

    Rusia va incerca sa profite de haosul european si slabiciunea lui Obama pt a demonstra ca inca e o 'mare putere', desi are emotii pt ca o criza mondiala inseamna mai putin petrol exportat deci mai putini bani la buget, petrolul si gazele aduc peste 50% din devize, e o tara care depinde de exportul de energie.

    Canada sta mai bine, e de ani de zile condusa de o dreapta liberal-conservatoare si a aplicat cu fermitate reforme cu mult inaintea Europei sau USA.
    • +13 (17 voturi)    
      tocmai acu,? (Joi, 3 noiembrie 2011, 17:05)

      nedumerit [anonim] i-a raspuns lui Europa, la moment de rascruce

      acum s-a gasit Papandreou sa renunte la referendum? cand abia l-a laudat Ponta pt.referendum?
    • 0 (2 voturi)    
      daca ar/am fi mai multi (Joi, 3 noiembrie 2011, 23:36)

      orizonturi albastre [anonim] i-a raspuns lui Europa, la moment de rascruce

      cu mintea asa limpede, ar fi un pic mai bine.
      Ce ramane de facut, sa ne mutam in Australia? Sau la Ushuaia? Sau nici atat?
  • +12 (20 voturi)    
    eu sper (Joi, 3 noiembrie 2011, 10:25)

    me [anonim]

    sa li e inchida gura grecilor pentru ca alternativa e foarte crunta
  • 0 (24 voturi)    
    REFERENDUM - GRECIA (Joi, 3 noiembrie 2011, 10:32)

    VULPY [anonim]

    Un vechi dicton spunea ; " sa te feresti de greci si cand iti ofera daruri" In prezent dictonul poate fi modificat,respectiv -sa te feresti si atunci cand ii oferi "daruri". In opinia mea intentia Primului Ministru de a organiza un referendum este justificata. Ideia austeritatii, desi este o necesitate, nu este sustinuta nici de opozitia din parlamentul grec. Demonstratiile stradale devin tot mai violente.Si atunci ce este de facut? Trebuie consultat poporul! Daca spune NU - trebuie sa stie la ce sa se astepte in viitor! Este foarte simplu!
    Cei foarte bogati nu vor fi afectati prea mult,iar cei saraci var fi si mai saraci, vor pescui si se vor supravietui.Industria soarelui,turismul nu va muri! Poate va fi putin afectat! Bugetarii se vor reprofila iar pensionarii se vor multumi cu o pensie de supravietuire. Grecii sunt GRECI - mandria nationala primeaza!!!Se vor resemna si se va aplica un program de austeritate liber consimtit si nu dispus de EU Pacat ca acest aspect nu era cunoscut de cei doi mari oameni de stat care in prezent hotaresc soarta financiara a EUROPEI
    VULPY
    • +21 (31 voturi)    
      tocmai (Joi, 3 noiembrie 2011, 10:58)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui VULPY

      tocmai ca turismul se duce naibii. Tu crezi ca neamtul sau francezul, dupa ce o sa si-o ia si el pt. ca grecul s-a gandit sa se puna de-a curmezisul, deci tu crezi ca or sa mai mearga la greci in vacanta? Pt. a lasa banii munciti de ei grecilor? Asa ceva nu o sa se intample. Turismul grecesc o sa isi ia o lovitura crunta, iar banii la buget vor fi si mai putini. Iar cand pestele din Mediterana o sa se prinda ca nu e bine sa se apropie de coastele nemancatilor... nasol moment. ;-)
      • -17 (21 voturi)    
        ? (Joi, 3 noiembrie 2011, 12:49)

        john [anonim] i-a raspuns lui gogu

        mai gandeste-te...
      • -8 (22 voturi)    
        Gresit (Joi, 3 noiembrie 2011, 13:45)

        tic [anonim] i-a raspuns lui gogu

        Nu confunda Grecia cu Romania si nici pe greci cu romanii.
        Grecii nu sunt deloc saraci, ba sunt foarte bogati. La o populatie de 10,7 mil locuitori, 60-70% dintre ei au depozite in bancile elvetiene de 400 miliarde de euro (in total)! Adica mult mai mult decat intreaga datorie a tarii. Restul de 40% sunt bugetari, fara a fi insa amarati.
        90% dintre familiile grecesti sunt proprietari de locuinte (in majoritate vile).
        50% dintre familii detin mici afaceri familiale: pensiuni, restaurante, taverne, vaporase de croaziera, livezi de citrice si de maslini, hoteluri, agentii de turism, firme de ghizi turistici, producatori de lactate si branzeturi, ferme de oi si capre, etc. Astea nu vor da faliment, criza va micsora preturile produselor si serviciilor oferite de ei si clientii vor da navala.
        Tu crezi ca romanasii nostri corporatisti, nu vor da iama pe insulele grecesti in vacante, daca va fi chilipir?
        Deci au osanza destula, de-aia ii doare la basca de masurile guvernului sau ale UE.
        • +9 (13 voturi)    
          stai linistit (Joi, 3 noiembrie 2011, 14:50)

          gogu [anonim] i-a raspuns lui tic

          ca nu de la romanasu ghertzoi si socotit la punga faceau ei turism. Romanu e rupt in kur si amator de chilipiruri, se informeaza care e cea mai ieftina cazare, cel mai ieftin restaurant cu mancare buna etc.
          Banii nu ii fac de pe urma romanilor. Banii ii fac de pe urma celor care chiar au bani de spart in concediu si aceia sunt vesticii. Deci nu, turismul nu o sa mai fie ceea ce a fost pt. o gramada de timp de acum incolo.
          • 0 (10 voturi)    
            Pai eu de asta vorbeam (Joi, 3 noiembrie 2011, 15:27)

            tic [anonim] i-a raspuns lui gogu

            Daca tu crezi ca o familie din Germania sau Suedia nu va prefera o vacanta la mare pe litoralul grecesc, in conditiile pe care le stim cu totii, mai ales daca preturile vor fi la jumatate anul viitor dacat au fost anul asta, in locul unui sejur la Mamaia (la preturi romanesti), ai o mare problema de inteligenta.
            Ce sa-ti spun, germanii nu se vor mai duce in vacante in Grecia pentru ca aia au iesit din UE! Tare de tot!!!
            Dar in Croatia de ce se inghesuie toti acum?
            A, ca toti parvenitii de corporatisti din Pipera, nascuti pe la Botosani sau pe la Vascauti, isi vor face poze pe Acropole, sa vada si copiii lor ce mari au ajuns, nu se va mai pune problema. Ieftin sa fie, si sa ne dam mari!
      • +4 (8 voturi)    
        Gresit_2 (Joi, 3 noiembrie 2011, 15:10)

        tic [anonim] i-a raspuns lui gogu

        Am omis sa subliniez ca:
        - Toate afacerile familiale ale grecilor, mentionate mai sus, sunt incepute de de acum doua-trei generatii (ei nu au trait sub comunism).
        - Toate profiturile imense acumulate (400 de miliarde de euro in banci elvetiene, in total) au fost posibile datorita eludarii taxelor si impozitelor catre stat, in ultimii 70-80 de ani. De aici si criza actuala a statului elen.
        - Numai in Atena sunt 17000 de proprietati cu piscine in curte. Si nu ligheane sau copai de-alea de plastic pe care le vezi in curtile "bogatasilor" nostri pe la Pipera!
        - In general, intr-o familie greaca de patru persoane, trei sunt angrenati in afacerea proprie a familiei si unul este angajat bugetar. De-asta bugetarul asta isi permite sa stea de vreo trei luni in greva generala, neplatit si, de-asta va vota impotriva masurilor UE.
        - Grecii nu sunt lenesi atunci cand lucreaza in propriul lor folos, ei sun lenesi doar atunci cand trebuie sa munceasca in folosul altuia (stat, companie multinationala, etc.).
        - Avand in vedere faptul ca majoritatea familiilor grecesti isi poarta singure de grija, a eluda taxele si impozitele catre stat a devenit un sport national, un fel de intrecere socialista. Cine-si plateste darile la zi este considerat cel putin tampit, daca nu retard mintal.
        - Nu le duceti voi grija grecilor, ca vor fi intotdeauna peste romani, indiferent ca trec la drahma, ca vor ramane datori vanduti, sau ca vor iesi din UE.
  • +20 (26 voturi)    
    Democratia referendara, arma cu doua taiusuri (Joi, 3 noiembrie 2011, 10:52)

    Un referendum pro sau contra Greciei in UE [anonim]

    Electorii greci sunt indemnati sa vina la vot sa-si dea cu parerea despre planul UE de a-i scoate din mizeria falimentului, sa spuna ei daca le convine sau nu ce le-au propus nemtii, francezii, etc.

    Mi se pare echitabil ca UE-zona euro sa organizeze si ea un referendum in care sa intrebe cetatenii UE daca sunt de acord ca banii lor sa fie utilizati pt a salva Grecia si o serie de banci private grecesti, germane si franceze.

    Daca incepem sa ne jucam de-a referendumul, hai sa ne jucam toti, nu doar grecii, pt ca ce face Grecia are efect asupra intregii Europe !
    • +20 (20 voturi)    
      mda (Joi, 3 noiembrie 2011, 11:17)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui Un referendum pro sau contra Greciei in UE

      eu unul i-as ruga numai pe francezi si pe nemti sa voteze... pt. a accelera lucrurile.

      La cat de nervosi sunt acum Grecia va iesi din UE inainte de referendumul lor din Decembrie.
    • -2 (16 voturi)    
      Hmmm (Joi, 3 noiembrie 2011, 12:22)

      MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui Un referendum pro sau contra Greciei in UE

      Ce vorbesti tu?
      Ai cui bani sunt utilizati pentru a salva Grecia?
      Banii cetatenilor sau ai bancilor care au ascuns si au imprumutat fara asigurare/garantie mafia din fruntea Greciei?
      Dar cand Germania/SUA/Franta exporta armament in Grecia pe zeci de miliarde de euro pe bani credit(si acest dat tot de bancile germane/americane/franceze)cum era?Se bucurau nemtii/francezii/americanii ca le merge industria...
      Germanii/Francezii nu fac decat sa sustina bancile lor care sunt expuse pe piata greaca...nici vorba de greci care vor trebui sa returneze suma+dobanda.
      • +5 (17 voturi)    
        In fiecare zi mai invat cate ceva (Joi, 3 noiembrie 2011, 14:15)

        sile [anonim] i-a raspuns lui MRSmrs

        "Germania/SUA/Franta exporta armament in Grecia pe zeci de miliarde de euro"

        La banii astia, ar trebui sa aibe Grecia o multime de portavioane nucleare...
        • 0 (0 voturi)    
          Hmmm (Luni, 14 noiembrie 2011, 10:24)

          MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui sile

          Se vede ca esti naiv...poate stii cat va trebui sa plateasca Romania pentru niste avioane vechi si apoi iti vei revizui sumele.
          Sa nu crezi ca armamentul este la pret de cartofi...
  • +8 (10 voturi)    
    Probabil ca are motive dl. Giorgios Papandreou (Joi, 3 noiembrie 2011, 11:02)

    enter [utilizator]

    Unul plauzibil ar fi ca vrea sa ajute pe unii speculanti la bursa. Anuntul lui, privind referendumul, a putut aduce castiguri frumusele unora.
    • +11 (11 voturi)    
      A vazut blogul lui Ponta (Joi, 3 noiembrie 2011, 17:42)

      Razgandeanu Paparpanghel [anonim] i-a raspuns lui enter

      Intre timp a vazut blogul lui Ponta cum ca il lauda Ponta pe Papandreu pentru ca face referendum ca expresie a democratiei profunde din Grecia.Zice Ponta pe blog :""Eu sunt cu totul de acord cu decizia luata, dar nu-mi gaseam timp sa scriu pe blog pe ce se bazeaza aceasta convingere! Dar azi m-am infuriat cumplit vazand o declaratie a fabuloasei doamne Udrea si iata – efect pozitiv – trec peste oboseala si scriu aceste randuri."..... si combate Ponta ca o gazeta liberala......Intre timp ce sa vezi ?citeste Papandreu blogul lui Ponta si zice ; - Hait ...ne-am facut de ras ...Daca asta este parerea lui Ponta inseamna ca este nasol ....Schimba placa Papandreu imediat si zice ca referendul nu a fost scop in sine si ca da mana in parlament cu capitalisti care au supt sangele Poporului .Nu de alta da si el are ceva afaceri....socialiste bineinteles...muncitorii lui sunt mai bine platiti si stau de geaba... Sa vedem cu o intoarce Ponta pe blog ...O sa zica ca i la piratat cineva....
  • -4 (18 voturi)    
    Ajutor sau subjugare? (Joi, 3 noiembrie 2011, 11:38)

    Daniel [anonim]

    Din punctul meu de vedere, problema sta in felul urmator:
    a) Reducerea datoriei este o palma data mandriei grecesti
    b) Reducerea datoriei permite Germaniei si Frantei sa aiba controlul total asupra economiei grecesti si impuna tot ce vor si ce le convine lor dpdv financiar
    c) Grecii sunt constienti ca orice ajutor din EU va trebui platit pe termen lung inzecit inapoi
    d) Sub conducerea lui Merkel, care din pacate este extrem de ahtiata dupa bani si putere, Germania duce in ultimii ani o politica externa de acaparare/cumparare/control a industriei europene.

    Consider ca propunerea de organizare a referendumului este cea mai buna masura, poporul trebuie sa decida daca ramane sclav sau ramane demn, chiar daca cu burta goala... Cu alte cuvinte, grecii trebuie sa ia acuma o decizie istorica cu consecinte pe termen lung, peste 50 de ani. Mi se pare corect sa se organizeze un referendum.

    Imbracand haina "bunului samaritean", Merkel & Co sunt turbati acuma pentru ca in cazul unui referendum negativ si iesirea Greciei din zona euro vor pierde 100% influenta si controlul economic in grecia. Reactia lor de razbunare legata de transa de 8 miliarde euro este o dovada graitoare.

    Problema Merkel &Co este ca sunt destul de multi greci care vor vota impotriva sclaviei economice. Asa ca nu le ramane decat posibilitatea sa il termine rapid pe Papandreous, inainte de a organiza referendumul. Ceea ce si fac acuma, asmutind slugoii din grecia si politicienii din EU asupra lui.

    Oricare ar fi decizia prin referendum a poporului grec, este de 100 de ori mai mult de apreciat si de luat in considerare decat o decizie luata de cativa politiceni si de cercurile financiare de interese de la Bruxelles.
    • +12 (20 voturi)    
      in primul rand (Joi, 3 noiembrie 2011, 11:59)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      a) Grecia a imprumutat bani pt. ca asa a vrut ea, din motive interne care nu au nici o legatura cu Merkel si Sarko, bani pe care acum nu mai are de unde si nu mai vrea sa ii dea inapoi.
      b) Grecia a patruns in UE si zona Euro prezentand indicatori economici falsificati. Falsificati de EI INSISI, nu de Merkel.
      c) Grecia nu este o putere economica, produce foarte putine lucruri si consuma foarte multe. Treaba cu controlul economiei Grecesti e dubioasa... CARE ECONOMIE?
      d) Treaba cu platitul inapoi inzecit nu este adevarata. In plus, din 250 miliarde li se sterg cu buretele 100. Superoferta. IDe asemenea, ratele cu care li se imprumuta bani sunt mult mai mici decat ratele cu care imprumuta Romania de exemplu. Asa ca nu le mai plange de mila.
      e) Salariul MINIM de angajare in sistemul bugetar in Grecia in acest moment si in conditiile celor mai sus amintite este de 1200 euro/luna. Stiu asta pt. ca in acord se prevede reducerea acestuia la 800. Pt. o tara in sistuatia Greciei este IMENS.
      f) Poporul nu stie ce vrea. E manipulat din toate partile si din pacate mi-e teama pentru ei ca vor face alegerea gresita. Daca la inceputul secolului trecut totul a fost uitat in urma celor 2 razboaie mondiale, un faliment in prezent inseamna un stigmat care ii va urmarii poate sute de ani de acum incolo.

      Asa ca... mai gandeste-te, mai reflecteaza si apoi mai adu niste argumente.
      • +1 (13 voturi)    
        iti aduc io argumente (Joi, 3 noiembrie 2011, 13:21)

        droid04 [anonim] i-a raspuns lui gogu

        1. Grecia e o democratie. Democratie - vointa poporului.
        In ambele cazuri - si daca raman accepta jutorul si daca nu, si daca ies din UE si daca nu, poporul plateste oalele sparte. Sparte de politicieni spre beneficiul aceluiasi popor - de ex. cresterea pensiilor cu 50% in 2008 in Romania va zice ceva ?

        2.Cine detine datoria Greciei ? - grupuri financiare, fonduri de investitii, fonduri de pensii, si banci, dar si o buna parte din grecii insisi. Creditorii externi au acceptat sa taie 100 mld EUR... aprox 50% din ce detineau ei. La ultimele preturi pe bondurile grecesti - care erau pe la 38-40% in ultimele luni- tot le iese un profit brut de 10% + dobanzi .... nu e rau nu ?

        3.Creditorii astia externi nu sunt niste fecioare inocente fraierite de grecii cei rai. daca nu au fost capabili sa estimeze pericolul falimentului si sa ia masuri adecvate de protectie e treaba lor. De fapt ca de obicei, s-au lacomit ... se si gandeau cum o sa ia ei 50-60% sau mai mult profit pe datoria Greciei, presandui pe Merkel si Sarkozi sa nu faca decat o reducere modesta de 20-21%. Asta a fost de mult timp scenariul.... TEAPA.

        4.Banca nu castiga intotdeauna. Daca problema hazardului moral se aplica asupra Greciei atunci se aplica si asupra institutiilor TBTF. Grecii spun destul de clar : ne tratati preferential asa cum ati facut cu bancile voastre Too Big To Fail sau ....

        5.Pana acum grecii si-au jucat interesant cartile. Ramane de vazut ce e in stare Romania sa joace ...
        • +12 (16 voturi)    
          tu nu intelegi (Joi, 3 noiembrie 2011, 13:34)

          gogu [anonim] i-a raspuns lui droid04

          ai o problema cu bancile... bancile in sus bancile in jos, tu vrei sa pedepsesti bancile.

          De acord, dar banii aia pe care i-au imprumutat bancile din UE catre Grecia, e foarte probabil ca sunt banii economisiti de muncitorul si firmele germane, fondurile de pensii viitoare ale contribuabilului francez si tot asa.

          Tu vrei sa pedepsesti bancile si sistemul financiar actual, ceea ce nu intelegi e ca tot "the little guy" o sa si-o ia si din acest punct de vedere e imperativ ca grecii sa dea inapoi tot ce a luat.

          Solutia pe care o vad in acest moment si care mi se pare fireasca este excluderea Greciei, recuperarea datoriei cum s-o putea, deturnarea banilor alocati pt. Grecia catre bancile si tarile cu expunere pt. a minimiza pagubele.
          O sa fie greu pt. UE, dar ne vom descurca. Iar grecii or sa se descurce cum pot, cu unditza in mana la malul marii si batandu-se sub maslini pt. dreptul de a ii culege.
          • +2 (10 voturi)    
            Pai am ... (Joi, 3 noiembrie 2011, 15:20)

            droid04 [anonim] i-a raspuns lui gogu

            Cum sa nu am "ceva" cu bancile (nota bene prin banci inteleg toate entitatile financiare nu doar banci de investitii) ?!?

            Cine a provocat toata criza asta ? Grecia ?!? Nu amice ... ci bancile de investitii. Grecia e o victima, si culpabilizarea ei este si inutila si demagogica.

            Toate statele din zona euro, in frunte cu Germania, au datorii intre 250-300% din PIB! Cum credeti ca pot fi sustenabile aceste nivele de datorie?

            Ideea este ca acele TBTF nu se incadreaza in principiile unei piete libere. Si acum se pare ca nici vointa unui popor nu trebuie sa determine viitorul acestuia!

            Cu alte cuvinte principiile democratiei si ale pietei libere au devenit irelevante. Si in aceste conditii e fiecare pentru el ....

            Politic si economic capitalismul si democratia au fost transformate in altceva ... guvernele nu mai respecta vointa propriilor votanti si le este teama de acestia, si in acelasi timp amaratii sunt obligati sa plateasca oalele sparte de bancheri.

            Ne indreptam spre o forma noua de oranduire politica - cea in care corporatiile transnationale numesc si controleaza guvernele - totul in numele binelui poporului desigur!
    • +11 (11 voturi)    
      subjugare? (Joi, 3 noiembrie 2011, 12:11)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      mi se pare normal ca UE nu vrea sa dea transa de bani decat dupa ce referendumul trece. In caz contrar (referendumul nu trece), banii dati acuma, nu mai vin inapoi. Ca poporul trebuie sa plateasca pacatele politicienilor din trecut este partea a doua. Dar aia sunt politicienii greci.
  • +11 (15 voturi)    
    cand creditau grecia... (Joi, 3 noiembrie 2011, 12:04)

    hash [anonim]

    nu erau aceiasi slugoi?

    grecii s-au vandut singuri, nu-i mai caina.

    deci este culmea tupeului sa iei bani cu imprumut, sa-i faci praf, si pe urma sa ameninti cu pumnul 'capitalistii' ca te forteaza sa-ti platesti datoria.

    a doua oara nu o sa-i mai imprumute nimeni.

    "caprei ii cade coada de raie, insa tot sus si-o tine"
  • -6 (12 voturi)    
    Democratia (Joi, 3 noiembrie 2011, 12:15)

    Radu [anonim]

    Este responsabilitatea poporului grec sa-si hotarasca soarta, nu a Germaniei si Frantei, care nu vad in fata ochilor decat bani, control, subjugarea Europei dupa bunul lor plac. Da, or fi facut grecii greseli, s-au lacomit, au cheltuit pe datorie mai mult decat trebuia, dar in momentul acesta au dat o palma morala mai marilor Europei. Daca falimenteaza statul grec, o va face pentru ca si-a asumat aceasta responsabilitate prin alegerea libera si democratica. Papandreu refuza sa se joace cu libertatea propriului popor, vointa poporului trebuie ascultata, indiferent daca e buna sau proasta. In fond, in asta consta democratia.
    Parerea mea ca e o lectie si pentru romani, care de 20 de ani, tac si inghit, tac si inghit ...
    • +14 (16 voturi)    
      patriotism desantat .. (Joi, 3 noiembrie 2011, 12:51)

      hash [anonim] i-a raspuns lui Radu

      adica atunci cand euroland a cumparat active grecesti, cu promisiunea grecilor ca se vor tine de cuvant sa-si plateasca datoria, pe urma pe baza acestor promisiuni tu ai investit cu buna credinta banii tai de pensie in economia greceasca, cu gandul sa ii primesti cand ti-o fi mai greu, si acuma grecii iti rad in fata, ca , chipurile, nu mai inghit, tie iti convine sa ramai in fundu' gol?

      tu nu pricepi ca aia sunt banii tuturor, si ca ne afecteaza pe toti? crezi ca exista acolo sus un diavol hain care ia banii unora si ii da altora?!

      'vointa populara' trebuia sa se revolte cand au primit al 14-lea salariu, dar nah, atunci le era bine. de unde concluzia ca vointa asta a matale face greseli cat casa.
      • -3 (9 voturi)    
        Oare? (Joi, 3 noiembrie 2011, 13:21)

        Radu [anonim] i-a raspuns lui hash

        Nu este vina Greciei ca Europa a ales sa traiasca din speculatii. Vina Greciei este doar ca a ales sa huzureasca si sa incurajeze evaziunea fiscala. De ce Franta si Germania n-au latrat atunci? Pentru ca o vreme le-a mers bine si lor, iar acum cand treaba scartaie, incep sa devina cam disperate. Iar la speculatii sunt experti occidentalii, care au cautat sa faca bani cat mai usor semnand hartii si dand bani cu imprumut, cu dobanda.
        De asemenea, cumpararea de active reprezinta o investitie. Cel care investeste este perfect responsabil de ceea ce face si trebuie sa se astepte si la castig si la pierdere. Intrebarea mea e, de ce sa nu fii multumit cu ce ai si sa scoti bani doar din ce produci? Speculatiile si ingineriile financiare vor ingropa Europa, iar gestul Germaniei si Frantei de a "ajuta" Grecia amana doar inevitabilul, sa nu ne imaginam ca o fac din pur altruism si in cinstea prieteniei dintre popoare.
        • +5 (7 voturi)    
          "latrat" (Joi, 3 noiembrie 2011, 13:57)

          Kevi [utilizator] i-a raspuns lui Radu

          Q: "De ce Franta si Germania n-au latrat atunci?"

          A: Poate de asta?
          "Greece was condemned by the European Commission on Tuesday for falsifying data about its public finances and allowing political pressures to obstruct the collection of accurate statistics." (http://www.ft.com/cms/s/0/33b0a48c-ff7e-11de-8f53-00144feabdc0.html#axzz1cdtumoav)
          • +3 (5 voturi)    
            Ia vezi tu .. (Joi, 3 noiembrie 2011, 15:29)

            droid04 [anonim] i-a raspuns lui Kevi

            Da o cautare si vezi care este nivelul datoriei Germaniei si Frantei in % raportat la PIB-ul lor. ... si continua cu Italia, Spania, Portugalia, Irlanda ...

            Grecii au mintit, da. Dar Italia ? Sau Spania? Sau irlanda? Sau Portugalia ?

            Problema nu este ca nu mai poate Grecia sa dea banii inapoi. Problema este ca nu mai poate nimeni, nicio tara din zona EURO sa dea banii inapoi.
            Decat daca au crestere economica sanatoasa. Ori lumea este in criza ... China isi bazeaza cresterea pe export...
            SUA este si ea in criza dar poate sa-si "printeze" iesirea ... Japonia tot pe acolo... si atunci cui sa vinzi ?!?
    • +9 (11 voturi)    
      problema e urmatoarea (Joi, 3 noiembrie 2011, 13:36)

      me [anonim] i-a raspuns lui Radu

      1 - papadopolus asta o face petnru propria viata politica si NU pentru greci
      2 - democratia inseamna libertatea de a alege atata timp cat nu faci rau altora... nu credca e cazul greciei care o sa bage democratie planeta in rahat (europa apoi sua, chiar si china sa nu o sa mai aiba unde-si vinde produsele)
      3 - democratia e un vis frumos. pur si simplu nu exista , nu a existat si nu cred ca va exista vreodata. e doar o idee frumoasa facuta sa pacaleasca fraierii ca sunt liberi
      4 - nu poti sa ii intrebi pe oameni lucruri care ii privesc direct (financiar) si despre care nu stiu prea multe. putini stiu economie si inteleg ce inseamna refuzul ajutorului extern. majoritatea gandesc la modul: "imprumutul inseamna ca o sa ni se taie salariile, deci refuzam imprumutul!" nu este vina lor. pur si simplu nu au cunostintele necesare ca sa INTELEAGA faptul ca refuzul imprumuturul inseamna faptul ca nu o sa poata fi platiti s.a.m.d.
  • +12 (14 voturi)    
    Incredibil (Joi, 3 noiembrie 2011, 12:38)

    tudor74 [utilizator]

    Incredibil ce se intampla in Grecia !


    Ma intreb in ce situatie am fii acum daca Dl Boc, acum 2 ani, ne-ar fii intrebat daca vrem sa ne fie (nu mie, ca lucrez la privat) miscsorate salariile si marit TVA-ul ? :)



    Mare prostie sa faci referendum pt o astfel de situatie !
    • -5 (11 voturi)    
      Nemunca (Joi, 3 noiembrie 2011, 13:25)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui tudor74

      Norocul tau ca lucrezi la privat si mai ai o slujba. Multe afaceri private s-au cam inchis in ultimii doi ani, si tot multumita domnului Boc si a guvernelor anterioare. In Romania nu se investeste in munca, ci in averile unor foarte putini oameni.
      • 0 (0 voturi)    
        Esti sigur? (Marţi, 8 noiembrie 2011, 11:53)

        vladf [anonim] i-a raspuns lui Radu

        Sa faci poc de cate ori zici Boc? Afacerile de care vb tu, existau doar pe hartie, zeci de mii de firme care nu mai aveau activitate, dar vb. aia, dc sa o inchid daca mai ieftin este sa o suspend si sa depun o hartie la doi ani?
        Da erau firme care singura lor activitate era sa depuna o declaratie la admin finaciara.
        Si uite asa ne laudam ca exista nu stiu cate zeci de mii de afaceri, dar de fapt realitatea este cruda.
        Ca sa nu mai vb de tot felul de afaceri cu profit 0 sa extrem de mic, in schimb cu cifre de afaceri imense.
        Sa traiasca contabilitatea romaneasca si evaziunea, la noi in Ro decondezi si factura de botez pe firma.
        Cam asta este pe scurt povestea firmelor desfiintate si a micilor afaceri gen benzinarie sau saormerie cu profit 0.
        Uite asa a aparut impozitul forfetar.
    • 0 (8 voturi)    
      ete na... (Joi, 3 noiembrie 2011, 13:32)

      me [anonim] i-a raspuns lui tudor74

      da tu crezi ca-l face pentur popor?
      i se falfaie de popor ca si celorlalti presedinti care au furat pana au bagat grecia in rahat...

      el spera ca prin referendum sa ramana la putere si sa nu scada in sondaje sub nivelul marii
  • +5 (7 voturi)    
    mda... (Joi, 3 noiembrie 2011, 13:31)

    me [anonim]

    "George Papandreu nu intentioneaza sa demisioneze" -> ciolanul inainte de toate...
  • +9 (11 voturi)    
    hmmm (Joi, 3 noiembrie 2011, 13:57)

    me [anonim]

    " !!! 13.53: Comisia Europeana a confirmat pentru Le Figaro ca in Tratat ("Constitutia UE") nu exista posibilitatea de parasi zona euro fara a parasi si UNIUNEA EUROPEANA. Deci, pentru Grecia iesirea din zona euro ar insemna iesirea din UE " -> exceptant faptul ca nu stiu ce impact economic ar avea chestia asta... eu nu vad vreo problema... daca nu joaca dupa regulile UE, e foarte normal sa zboare!
    • +6 (8 voturi)    
      Putin probabil (Joi, 3 noiembrie 2011, 14:42)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui me

      Daca ii ameninta cu iesirea din UE cred ca o sa se calmeze.
      In schimb daca Grecia ar iesi, importanta geopolitica a Romaniei si Bulgariei ar creste semnificativ.
  • +5 (5 voturi)    
    Crasă lipsă de informare (Joi, 3 noiembrie 2011, 14:31)

    Omics [utilizator]

    „Liderul Partidului Socialiştilor Europeni (PSE), Poul Nyrup Rasmussen, a făcut de asemenea apel la respectarea 'dreptului poporului grec de a-şi exprima voinţa liber la referendum'. Formaţiunea de guvernământ condusă de Giorgos Papandreou, PASOK, face parte din Partidul Socialiştilor Europeni.

    "Este dificil pentru cei din afara Greciei să realizeze dimensiunea sacrificiilor pe care le fac cetăţenii greci. Giorgos Papandreou şi guvernul său au condus cu succes ţara în faţa speculatorilor agresivi de pe piaţă şi a liderilor conservatori din Europa care au ocolit şi amânat decizii cruciale. Fiecare linie în nisip a fost ştearsă de vânturile politice. Aceste întârzieri şi starturi false au avut un impact direct asupra vieţii a milioane de persoane şi au perpetuat şi multiplicat criza. Frustrarea şi mânia pe care le-au produs în societatea elenă au crescut ca o oală sub presiune", a afirmat Poul Nyrup Rasmussen, citat într-un comunicat.”

    E clar că Papandreou acționează împreună cu socialiștii europeni.
  • +4 (6 voturi)    
    OK. (Joi, 3 noiembrie 2011, 14:46)

    Nea Costica [anonim]

    Vere, astia-s comunistii, ce sa le faci ? Ati vazut, sanchi , cum au sarit socilistii din UE ? Democratia si poporul si gata, totul se rezolva de la sine. Cu stima,NC.
  • +5 (7 voturi)    
    Cata manipulare ... ! (Joi, 3 noiembrie 2011, 14:56)

    Vladdu [anonim]

    Desi Papandreu a spus la ora 13:24 (prin purtatorul de cuvant) ca NU va demisiona, BBC manipuleaza (bursele!?) anuntand la 14:24 (deci dupa o ora) ca Papandreu va demisiona!

    Uite-asa fac unii bani cu lopata!
  • +4 (4 voturi)    
    Referendumul va avea loc (Joi, 3 noiembrie 2011, 15:04)

    Omics [utilizator]

    Nu știu de ce își tot fac iluzii unii. Partidul lui Papandreou are 152 parlamentari din 300. Dacă pleacă vreo 10, poate conta pe comuniști și radicalii de stânga ce sunt vreo 30, poate și pe cei 16 ortodocși.

    Referendumul va avea loc.
  • -5 (5 voturi)    
    Gecia (Joi, 3 noiembrie 2011, 15:14)

    Grecia [anonim]

    Grecia joaca in prezent rolul de cal troian pentru Americani. Americanii doresc cu orice pret desfintarea zonei euro si auniunii europene. Papandreu este un "grec" nascut in America, scolit in America si trait in America. Oare ce sa insemne acest lucru?

    Mi-e frica ne un nou razboi planetar avand ca punct de plecare conflictul intern al Greciei.
    • 0 (0 voturi)    
      razboiul e contra productiv... (Joi, 3 noiembrie 2011, 17:11)

      ci ciong [anonim] i-a raspuns lui Grecia

      toate razboaiele se termina din cauza ca tarile nu mai poate suporta nici economic nici psihic si nici moral un razboi care taraganeaza... noi din start nu mai suportam asa ca... un razboi iese din discutie, plus ca soldati=cetateni=credite, consum, case, ipoteci, rate... asa ca nu se risca nimeni sa isi taie craca cu un razboi care sa le omoare clientii potentiali.
  • +4 (4 voturi)    
    ok.... (Joi, 3 noiembrie 2011, 17:22)

    me [anonim]

    oficial eu nu mai inteleg nimic...
    stiam ca politica e o curva... si ca se fac multe manari...
    dar putii mei ceea ce se intampla acum, mi se parea ireal chiar daca vedeam asta in filmele cu stan si bran...
    WTF?!
    • +3 (3 voturi)    
      Politica live (Joi, 3 noiembrie 2011, 17:38)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui me

      Nu au mai avut timp se le coaca.
  • +1 (1 vot)    
    UE (Joi, 3 noiembrie 2011, 17:56)

    Mr. Spock [anonim]

    "cele mai dezvoltate 19 state plus UE"

    Sure? Nu cumva este 19 +Rusia?
    • +2 (2 voturi)    
      Tarile care fac parte din G20 (Joi, 3 noiembrie 2011, 20:43)

      G20 [anonim] i-a raspuns lui Mr. Spock

      1 Africa de Sud
      2 Arabia Saudită
      3 Argentina
      4 Australia
      5 Brazilia
      6 Canada
      7 China
      8 Coreea de Sud
      9 Franţa
      10 Germania
      11 India
      12 Indonezia
      13 Italia
      14 Japonia
      15 MareaBritanie
      16 Mexic
      17 Rusia
      18 Statele Unite
      19 Turcia
      Nr. 20 este "ocupat" de reprezentantii UE
  • 0 (0 voturi)    
    Papandreu (Vineri, 4 noiembrie 2011, 7:30)

    mariage [utilizator]

    A capatat dispretul intregii clase politice europene dar stima deosebita a lui Ponta, acesta a declarat ieri ca Papandreu si implicit Grecia va deveni un model in guvernarea USL-asa coordonata de micul tampitel.
  • 0 (0 voturi)    
    :) (Vineri, 4 noiembrie 2011, 9:31)

    alex [anonim]

    "Premierul Giorgios Papandreou a dus tara si o lume intreaga de la agonie la extaz". Sigur nu invers? Eu cred ca de la extaz la agonie...ca nu vad pe nimeni extaziat azi referitor la Grecia :)
  • 0 (0 voturi)    
    criza artificiala (Vineri, 4 noiembrie 2011, 10:36)

    dann [anonim]

    Siguur o sa se sinucida fara europa.
    Grecia a trait bine mersi mii de ani doar din comert, flota si turism. brusc, cum au intrat in UE au probleme, is hoti, lenesi....

    Ne imbatam cu apa rece cu europa. Europa e in cadere libera. Asia e cu muuult peste europa dpdv economic. Grecia care are 25% din flota mondiala ar fi un partener perfect pentru China. Europa ar avea doar de pierdut.
  • 0 (0 voturi)    
    aceeasi poezie!!!! (Vineri, 4 noiembrie 2011, 12:06)

    Tzompi [anonim]

    Grecia in sus Grecia in jos, de un an de zile.
    Grecia s-a sinucis? UE s-a sinucis in 1992 cand a luat Grecia in uniune. Desi erau multi politicieni care se opuneau luarii Greciei in Uniune si trageau de atunci semnale de alrama (erau botezati "extremisti" ca si aia din Olanda care zic azi ca RO nu are ce cauta in UE-Schengen). Adevarul e ca GR este in UE pt. ca NATO avea nevoie de ea d. p. d. v. strategic (supravegherea Marii Egee si Mediterana), desi se stia unde se va ajunge.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică