Angela Merkel: Va fi nevoie de un deceniu pentru asanarea finantelor din Europa

de R.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 5 noiembrie 2011, 13:01 Economie | Finanţe & Bănci

Cancelarul german Angela Merkel a declarat sambata ca este nevoie de un deceniu pentru asanarea finantelor europene si iesirea din criza datoriilor suverane, potrivit mesajului video saptamanal transmis germanilor si postat pe site-ul sau de internet, relateaza AFP.

Rezolvarea crizei datoriilor "este o cale care cere multe eforturi, pe care trebuie sa avansam pas cu pas", a afirmat ea, a doua zi dupa inchiderea summitului G20 de la Cannes.

"Criza datoriilor nu va trece dintr-o data" si "eset sigur ca va fi nevoie de un deceniu pentru a fi din nou intr-o pozitie mai buna", a adaugat cancelarul, subliniind necesitatea ca toate tarile din Zona Euro sa-si limiteze gradul de indatorare.

"Fiecare din Europa trebuie sa faca eforturi si sa-si indeplineasca toate sarcinile", a precizat Angela Merkel.

Summitul G20 a avut ca principal subiect criza datoriilor suverane si evitarea unei propagari a acesteia, decizandu-se plasarea Italiei sub supravegherea FMI, dar fara a se impune noi mijloace financiare de evitare a unei noi recesiuni globale.​


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

3178 vizualizari

  • +2 (18 voturi)    
    Alta etapa (Sâmbătă, 5 noiembrie 2011, 13:33)

    Dorin [anonim]

    In aceasta perioada se va clarifica trecerea europei pe pozitia a 3-a a lumii ca importanta economica. Unde a dus la ruina europa politica sociala a socialistilor si sindicatele isterice. Cu acest eveniment socialistii din europa, conducand o europa mai putin importanta, isi vor exporta ideile mai putin, pana acum profitau de economia puternica lasata de generatiile muncitoare din trecut, ca sa-si proiecteze gandirea utopica in toata lumea.
    • +4 (14 voturi)    
      ruina (Sâmbătă, 5 noiembrie 2011, 14:59)

      amerloc [anonim] i-a raspuns lui Dorin

      da, desigur, noroc cu americanii capitalisti, muncitori si fara sindicate care au datorie zero si economie infloritoare ca altfel ramaneam naibii fara export de idei :)
      dar de chinezi ce ne spui? ai si despre ei o analiza tot atat de "stralucitoare"?
      • -2 (12 voturi)    
        ... (Sâmbătă, 5 noiembrie 2011, 16:03)

        ... [anonim] i-a raspuns lui amerloc

        pai tocmai..chinezii la ora asta sunt unde sunt pentru ca sunt mai capitalisti decat americanii. Poate nu stii dar la ora actuala SUA sunt mai socialiste decat China.
        • +4 (10 voturi)    
          ne-am linistit (Sâmbătă, 5 noiembrie 2011, 16:50)

          quetzal [utilizator] i-a raspuns lui ...

          sa stam linistiti atunci ca are cine sa ne "exporte ideile" ... visul nostru sa traim chinezeste cu un bol de orez si muncind 24h/24
        • +3 (5 voturi)    
          asa-i (Sâmbătă, 5 noiembrie 2011, 18:40)

          Denoro [utilizator] i-a raspuns lui ...

          Asa-i, nu stiu de ce oamenii te dezaproba. In prezent in China, din punct de vedere al dreptului muncii si al asistentei sociale, sunt intr-o situatie relativ similara cu Occidentul de la inceputul industrializarii, adica nici un drept al muncii (nici poveste de 8 ore de munca pe zi), iar despre asistenta sociala..... e sublima dar lipseste cu desavarsire.
          Sau intr-un cuvant, capitalism salbatic.
          Pe cand nu foarte de mult, pana si Statele Unite (ca sa nu mai vorbesc de vestul Europei) a devenit un paradis al asistentei sociale. Asistenta sociala care dusa la extrem este mai rea ca si comunismul.
          Comunismul spunea ca fiecare munceste dupa posibilitati si primeste dupa nevoi. Statul asistential a ridicat asta pe un alt palier: munceste cine vrea dar de trait bine traim toti! Pe banii celor care inca mai muncesc, logic....
          • 0 (6 voturi)    
            Ce de ignoranti! (Sâmbătă, 5 noiembrie 2011, 21:51)

            casandra [anonim] i-a raspuns lui Denoro

            De unde scoateti prostiile astea despre China? In China exista deja un sistem de protectie sociala mai serios decat in Romania. Exista asigurari sociale de stat pentru toate riscurile sociale serioase. Iar contributiile sociale platite de anagajat si patron depasesc 50% din salariul brut, adica sunt mai mari decat in Romania - Congo.

            http://publications.ccifc.org/ProtectionSocialev.pdf

            Nici SUA, nici Europa, nici China nu sunt antisociale. Delirul asa-zis anticomunist al unor nu inseamna decat lacomie pura si nesimtita. Treziti-va la realitate si nu mai bateti campii!
    • +4 (8 voturi)    
      UE risca declasarea din rangul de putere mondiala (Sâmbătă, 5 noiembrie 2011, 15:37)

      Europa imita reformele lui Boc [anonim] i-a raspuns lui Dorin

      Europa, pentru a ramane un fel de alternativa la hegemonia USA si la viitoarea hegemonie a Chinei, are nevoie sa se reformeze, sa devina mai eficienta si inovatoare, mai dinamica si cu o identitate geopolitica mult mai puternic asumata.

      Vor trebui masuri dure pt a reduce treptat datoriile publice in urmatorii 20 de ani, incepand de la restrangerea cheltuielilor bugetare cu administratia (ceea ce va lovi milioane de functionari europeni, care sunt in plus in sistem) si terminand cu cresterea varstei de pensionare si controlul mai strict al alocatiilor sociale.

      Europa si-a cam batut joc de conditiile f. ieftine de imprumut, mare parte din bani au fost dati pe criterii sociale, UE a facut din asistanat un fel de obiectiv strategic, milioane de europeni autohtoni primind bani fara sa munceasca (somaj) si alte milioane, de imigranti, primind gratuit ajutoare si alocatii.

      Alti bani au fost bagati in infrastructura care impresioneaza atat de mult romanii care calatoresc prin Europa, dar s-a produs si o sclerozare in cercetare, in adaptarea la conditiile de competitie internationala, in curajul de a impune punctul de vedere geopolitic al Europei.

      Treptat, mare parte a vestului Europei s-a transformat intr-un fel de muzeu in aer liber, cu multi cetateni care par sa nu mai stie exact cine sunt, ce radacini culturale au, care sunt simpli consumatori fara alta ambitie decat aceea a unei case/masini pe credit si un job pe la stat.

      Datoria s-a acumulat, imensa si unele state nu o mai pot plati, sunt obligate sa renunte la o parte din asistanat si din traiul bun pe munca putina.

      UE trebuie sa fie mai unita si coerenta in politicile sale interne, europenii trebuie sa se poata identifica mai clar etno-cultural si civilizational, administratiile nationale si comunitare trebuie reformate dur, economia trebuie re-industrializata, Europa are nevoie sa devina o putere militara de anvergura mondiala, imigratia non-europeana trebuie stopata si relansata natalitatea, etc.
      • +2 (6 voturi)    
        felicitari! (Sâmbătă, 5 noiembrie 2011, 20:03)

        Denoro [utilizator] i-a raspuns lui Europa imita reformele lui Boc

        Excelent comentariu! Daca majoritatea europenilor ar gandi ca si tine, am putea sa fim foarte optimisti legat de viitorul nostru.
        Exact la fel consider si eu: Europa trebuie sa se trezeasca din amorteala asta calduta si "corecta politic" si sa ne amintim cine suntem cu adevarat, respectiv cea mai avansata si puternica civilizatie a planetei. Si mai ales, civilizatia care - pe de departe - a dat cele mai mari valori umanitatii! Si sa actionam ca atare. Si cine imi da ca exemplu hartia inventata de chinezi si cifrele inventate de arabi ca sa ma contrazica, e chiar penibil! 95% din valorile acestei planete au fost inventate de europeni si descendentii acestora din America de Nord (din SUA).
        Putem sa fim extrem de mandri ca suntem cine suntem si mai ales sa facem astfel incat si copiii si nepotii nostri sa fie mandri de noi!
        Dar chiar trebuie sa ne trezim, caci PUR SI SIMPLU IN PREZENT CIVILIZATIA EUROPEANA SE DEGRADEAZA! Incet, dar sigur.
    • +1 (3 voturi)    
      Pana sa ajunga pe pozitia a III-a (Sâmbătă, 5 noiembrie 2011, 18:47)

      Vlad C [anonim] i-a raspuns lui Dorin

      Trebuie sa treaca mai intai pe pozitia a II-a, pentru ca acum Uniunea Europeana este pe prima pozitie.

      PIB-ul UE este de 16 mii de miliarde USD, PIB-ul SUA este de 14 mii de miliarde USD.

      China are PIB-ul doar 6 mii de miliarde USD, depasind de curand Japonia care are 5 mii de miliarde.

      Celalte tari adunate mai fac inca vreo 25 mii de miliarde.

      Daca prin "aceasta perioada" te referi la acest secol, atunci da, e posibil sa ai dreptate.
  • +5 (11 voturi)    
    Are dreptate Angela Merkel. (Sâmbătă, 5 noiembrie 2011, 13:35)

    mircea [anonim]

    In criza datoriilor din UE,pana acum sau implicat Germania si Franta.UE,CE,PE nu sau implicat de loc si este cazul sa se stabileasca strategii comune de catre acestia.Fara un program comun sub controlul UE nu putem fi siguri ca situatia nu se va mai repeta.Rezolvarea va dura un deceniu si pentru-ca doi-trei ani le vor trebui celor din Ce ,PE sa stabileasca niste norme economice cu valabilitate europeana si modul de control al aplicarii acestora.Deasemenea armonizarea legislatiilor interne cu cele europene dureaza.Pentru criza actuala UE nu este pregatita.Sa speram ca ,daca actuala criza se va rezolva prin eforturi individuale ale statelor membre,UE va reusi sa-si constituie organismele de analiza si control pentru a preintampina o alta criza.
    • -6 (14 voturi)    
      Base, tu esti? (Sâmbătă, 5 noiembrie 2011, 15:18)

      OrmenLange [utilizator] i-a raspuns lui mircea

      O sa fie SUE cand o zbura porcul. Pana una alta criza actuala e calare pe Merkozy si oricat ar incerca ei doi sa ramana in pozitia 69, datoriile suverane au depasit de multisor cifra asta in procente. Si cifrele cresc de la o zi la alta.

      Pe la spate, pe la spateee,
      Asa vor bancile toate
      Si guvernele stau capra
      Cand economia crapa!

      De la BCE pt barosanii de la IMF fonduri fara numaaaar!!!!
      • +1 (1 vot)    
        Asa, si ? (Sâmbătă, 5 noiembrie 2011, 18:41)

        gimix [anonim] i-a raspuns lui OrmenLange

        Trage si 'mneata o concluzie !
  • +14 (16 voturi)    
    din pacate asa e (Sâmbătă, 5 noiembrie 2011, 13:50)

    dragos234 [utilizator]

    Daca bancile nu sunt lasate sa dea faliment, criza se va prelungi. Cangrena bancara trebuie amputata. Cu cat tragem de timp, cu atat se intarzie recuperarea.
  • +5 (11 voturi)    
    iata un politician adevarat (Sâmbătă, 5 noiembrie 2011, 14:35)

    visio [anonim]

    obama i-a aburit pe americani in campanii electorale, sarkozi la fel base la fel; ponta vrea sa mareasca salariile si pensiile..el stie cum....mai ca-mi vine sa plec in germania; dau Statului 50% din ce castig, dar stiu ca e curat pe strazi, ca sunt in siguranta, etc...
  • -4 (14 voturi)    
    Merkel se inseala... (Sâmbătă, 5 noiembrie 2011, 15:19)

    Ililie [utilizator]

    Vrabia malai viseaza. Constructia UE este utopica la fel ca si cel de-al treilea Reich. Pentru ca interesele membrilor sunt prea divergente, chiar daca la nivel declarativ spun una, de fapt gandesc altceva. Perseverarea pe aceasta cale este spre ruina Germaniei, si unii chiar asta vor.
    • +6 (8 voturi)    
      N-ai inteles nimic (Sâmbătă, 5 noiembrie 2011, 16:30)

      io [anonim] i-a raspuns lui Ililie

      Germania este cel mai MARE beneficiar al UE si zonei euro... fara acestea DM ar fi fost undeva sus rau de tot terminand intreaga economia germana. Pt un mic examplu vezi Elvetia la care mai adauga un ordin de marime.
      • +1 (1 vot)    
        Germania nu are de ales... (Sâmbătă, 5 noiembrie 2011, 19:19)

        Ililie [utilizator] i-a raspuns lui io

        Germania stie ca anturajul o sa o duca de rapa, dar nu are incotro. Daca ar fi bagata la izolare de acest anturaj si ar ramane fara piete de desfacere ar fi la fel de grav. Asa ca prefera sa le dea bani partenerilor ca sa-i cumpere marfa. Sacrificiul merita facut, chiar daca poporul german va trebui sa stranga cureaua. Poporul trebuie sa accepte ca UE inseamna pace, cum a spus Sarko. Altfel ne paste iar razboiul.
        O marca prea puternica nu ar fi o piedeca prea mare pentru exportul german, in conditiile unei concurente loiale pe piata, atat timp cat produsele lor nu au rival.
    • +1 (1 vot)    
      daca (Sâmbătă, 5 noiembrie 2011, 17:05)

      visio [anonim] i-a raspuns lui Ililie

      UE este tratata ca o joaca, ai dreptate; altfel, e nevoie de efort; oricum, ideea UE a avut nevoie de 50 ani de incubatie sa zic asa; oricum, romanii vor trebui sa aibe acces liber la piata muncii; abureala cu Schengen este o treaba de gen clubul miliardarilor; intr-o europa unita, schengenul este perimat; degeaba se vrea o treapta de selectie, pentru ca europa nu mai are timp; ori accelereaza integrarea Romaniei si Bulgariei si a tarilor emergente, ori se va prabusi; trecerea la euro si competitivitatea este o fabula, pentru ca in romania numai bugetarii trebuie reformati; adica pentru pt o plata a unui impozit sau inmatricularea unei masini nu pierd 3 sapatamani; totul trebuie sa se faca online, iar eliberarea propriu zisa a documentelor trebuie sa dureze 15 secunde; privatii din Romania oricum lucreaza dupa standardele de afara; cat despre infractori, acestia nu au nationalitate; sincer, nu am avut curiozitatea sa vad o statistica, insa oamenii sunt peste tot la fel; numai sistemul de "jurizare" difera; so, trebuie sa facem din puscarii o idee de neacceptat; desigur ca trebuie sa existe un sistem valid de apreciere; adica un orfan care ajunge infractor trebuie sa beneficieze de reeducarel cand te nasti intr-o familie mai rasarita, adica ai avut sansa sa vezi lumea si sa bagi mancare in termen in stomac, insa ai ales sa dsai in cap pentru amuzament sau figuratie e clar ca esti un pericol social si trebuie sa faci 30 ani de puscarie cel putin; legile trebuie sa fie clare si scurte; ca exemplu: ai depasit viteza cu 80km peste limita, ramai fara permis 1 an de zile; dsaca in anul ast a de zile sofezi fara permis, faci puscarie 10 ani; daca respecti legea, dupa 1 ani, dsai din nou pentru permis; concluzie, erorile sunt posibile; ghinionul poate sa fie acolo; ins asa omori pe trecere de pietoni sau sa depasesti ca esti intr-o supr masina este inacceptabil iar pedeapsa sa fie pe masura; desigur ca putem aplica acelasi sistem in cazul politicienilor ca doar noi ii platim
  • 0 (0 voturi)    
    R.M. (Sâmbătă, 5 noiembrie 2011, 16:16)

    Un stelist [anonim]

    Ce inseamna "asanare finantelor europene"?!?
  • +4 (4 voturi)    
    O mica parere (Sâmbătă, 5 noiembrie 2011, 16:33)

    moucha [anonim]

    Cresterea economica nu poate fi realizata decat prin investitie de energie. Cum vreti dvs: nucleara, verde, zeama de dinozaur, gaze.

    Peste un deceniu veti considera benzina vanduta azi drept "ieftina ca braga", asta daca nu se descopera o sursa magica de energie. Deci, sa speram in ce e mai bun dar sa ne pregatim pt ce e mai rau: traiul va deveni din ce in ce mai scump, la fel mancarea si orice altceva. Uitati-va la pretul carburantilor de acum un deceniu sau de ce nu, de acum doua decenii. Si in plus, suntem foarte multi pe planeta, multe guri de hranit.
  • +4 (4 voturi)    
    eu asa vad lucrurile (Sâmbătă, 5 noiembrie 2011, 17:25)

    Bobo1 [utilizator]

    Atata timp cat populatia lumii creste, batranii nu ies la pensie ca nu sunt fonduri, tehnologia acapareaza cat mai multe joburi...cum credeti ca va fi? Serios acum, vedeti vreo solutie de iesire din criza? Eu vad invers, va fi din ce in ce mai rau ...(pana cand va fi din nou bine?!?). Dumnezeu sa ne ajute!
  • +1 (1 vot)    
    Daca e vorba doar de un deceniu... (Sâmbătă, 5 noiembrie 2011, 19:12)

    nana [anonim]

    Eu sunt ceva mai optimista! :) Angela, stie ea ce stie!
    • 0 (0 voturi)    
      Stie, stie... (Sâmbătă, 5 noiembrie 2011, 21:40)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui nana

      ...ce-i spune Putin...Mai copii , dar ce spune Iisus Nazarineanul Regele Iudeilor, adica daca vrei sa ajuti sa nu dai bani cu camata, nu a ajuns in RDG si la urechile lui Sarkozy, caci dam din fund multumiti la o lacomie retardata si la niste bolsevici reincalziti...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi