Pe tronsonul de autostrada Nadlac - Sibiu, parte a Coridorului 4 paneuropean, se va putea circula in primavara anului 2013, a declarat, marti, in localitatea hunedoreana Soimus, ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu, dupa ce a evaluat stadiul lucrarilor in zonele Orastie si Deva.

"De la Nadlac la Sibiu se va circula, cel mai tarziu, in primavara lui 2013", a spus ministrul Anca Boagiu citata de Agerpres.

Prezenta in zona in care se construieste o varianta de ocolire intre Deva si Orastie, Anca Boagiu a apreciat ca lucrarile la acest segment vor putea fi terminate anul viitor, deoarece o parte din finantare este asigurata din fonduri europene nerambursabile obtinute prin Programul ISPA - un program de preaderare.

"Ritmul este bun aici. E pacat ca, ani in sir, nu s-a intamplat ceea ce ar fi trebuit sa se intample, dar am convingerea ferma ca anul viitor va fi finalizata lucrarea, pentru ca pe acest contract discutam despre o finantare ISPA care vine din perioada de preaderare pentru care, anul trecut, prin negocieri, am obtinut de la Comisia Europeana prelungirea termenului de executie", a spus Anca Boagiu.

Ministrul Transporturilor a aratat ca pe santierul tronsonului de autostrada Deva - Orastie sunt angajati deja 400 de oameni, apreciind ca astfel de lucrari contribuie la crearea de noi locuri de munca si la mentinerea celor existente. Varianta de ocolire Deva - Orastie, de pe traseul autostrazii Nadlac - Sibiu, beneficiaza de o finantare in valoare de 177,92 milioane euro, din care contributia Comisiei Europene se ridica la 108,91 milioane euro, iar cea a Guvernului Romaniei este de 69 milioane euro, fara TVA.

Lungimea tronsonului este de 32,5 kilometri, cu doua benzi pe sens. Pe traseul acestuia vor fi construite 21 de poduri si pasaje, cel mai mare fiind podul peste raul Mures care va avea o deschidere de 720 de metri. Legatura cu reteaua existenta de drumuri va fi asigurata prin doua noduri rutiere provizorii situate la Deva si Orastie si un nod rutier proiectat la est de orasul Simeria.