VIDEO Boagiu: De la Nadlac la Sibiu se va circula pe autostrada cel mai tarziu in primavara anului 2013

de Carla Dinu     HotNews.ro
Miercuri, 16 noiembrie 2011, 6:20 Economie | Finanţe & Bănci

Pe tronsonul de autostrada Nadlac - Sibiu, parte a Coridorului 4 paneuropean, se va putea circula in primavara anului 2013, a declarat, marti, in localitatea hunedoreana Soimus, ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu, dupa ce a evaluat stadiul lucrarilor in zonele Orastie si Deva.

"De la Nadlac la Sibiu se va circula, cel mai tarziu, in primavara lui 2013", a spus ministrul Anca Boagiu citata de Agerpres.

Prezenta in zona in care se construieste o varianta de ocolire intre Deva si Orastie, Anca Boagiu a apreciat ca lucrarile la acest segment vor putea fi terminate anul viitor, deoarece o parte din finantare este asigurata din fonduri europene nerambursabile obtinute prin Programul ISPA - un program de preaderare.

"Ritmul este bun aici. E pacat ca, ani in sir, nu s-a intamplat ceea ce ar fi trebuit sa se intample, dar am convingerea ferma ca anul viitor va fi finalizata lucrarea, pentru ca pe acest contract discutam despre o finantare ISPA care vine din perioada de preaderare pentru care, anul trecut, prin negocieri, am obtinut de la Comisia Europeana prelungirea termenului de executie", a spus Anca Boagiu.

Ministrul Transporturilor a aratat ca pe santierul tronsonului de autostrada Deva - Orastie sunt angajati deja 400 de oameni, apreciind ca astfel de lucrari contribuie la crearea de noi locuri de munca si la mentinerea celor existente. Varianta de ocolire Deva - Orastie, de pe traseul autostrazii Nadlac - Sibiu, beneficiaza de o finantare in valoare de 177,92 milioane euro, din care contributia Comisiei Europene se ridica la 108,91 milioane euro, iar cea a Guvernului Romaniei este de 69 milioane euro, fara TVA.

Lungimea tronsonului este de 32,5 kilometri, cu doua benzi pe sens. Pe traseul acestuia vor fi construite 21 de poduri si pasaje, cel mai mare fiind podul peste raul Mures care va avea o deschidere de 720 de metri. Legatura cu reteaua existenta de drumuri va fi asigurata prin doua noduri rutiere provizorii situate la Deva si Orastie si un nod rutier proiectat la est de orasul Simeria.














Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

4214 vizualizari

  • -11 (13 voturi)    
    Data corecta 2113 (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 7:15)

    Mihail Kogalniceanu [anonim]

    ALO, Boagiu a uitat sa adune 100 de ani la data. Daca in 20 de ani am reusit sa construim 20 km de autostrada in mod logic avem nevoie de 100 de ani pentru urmatorii 100km. Singura constanta in tara asta e hotia, in rest nu esti sigur de nimic.
    • +5 (7 voturi)    
      Nastase vs. Boc (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 10:16)

      lf_iron [utilizator] i-a raspuns lui Mihail Kogalniceanu

      Imi pare rau sa te dezamagesc, dar de data asta chiar se face.

      Spre deosebire de Nastase care a angajat o autostrada de 500km cu un singur constructor si fara sa aiba finantarea asigurata, Boagiu a contractat sectoare de 30-40km, cu livrare in doi ani si cu finantarea "pe masa".

      Toate lucrarile pe acest sector sunt in grafic, cu mici intarzieri pe unele sectoare dar care pot fi absorbite.
      • -2 (2 voturi)    
        ei lasa, nu e dracul chiar asa negru (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 11:45)

        justin [utilizator] i-a raspuns lui lf_iron

        Poate daca luai o gura de realitate inainte de a scrie mesajul tau te mai credea si lumea normala (nu doar postacii adica).

        Cateva lucruri demne de mentionat:
        - finantarea in 2000-2004 nu se asigura din fonduri europene ca acum.
        - perioada 98 - 2004 au fost deschise doua tronsoane din A2 (106 km). Perioada 2004 - 2011 s-au dat in functiune 60km. Vezi punctul anterior, si poate o sa intelegi ca, desi nu le-a fost usor au facut totusi chestii.
        - contractul cu bechtel nu a fost dus la bun sfarsit de cei care i-au urmat lui nastase (motiv pentru care au crescut si costurile). crede-ma nu isi tragea singur un glonte in picior crezand cu tarie ca nu are cum sa piarda alegerile. cei care i-au urmat, nu au considerat autostrazile o prioritate (si asta se poate observa azi). Verifica preturile din 2004 cu cele de acum si vei observa ca acest contract nu ar fi fost atat de pagubos precum se crede.
        - despre faptul ca acest contract cu bechtel a fost "pretul intrarii in nato" nu are sens sa discutam
        - din 2007 incoace, de cand avem banii europeni, s-au reusit vreo 90 km de autostrada.

        Stim ca nastase e rau, e sobolan rosu si alte cele. Totusi, trebuie sa cantarim cu aceasi masura pe toti care se perinda la putere.

        On-topic: cu toata stima pe care i-o port doamnei Boagiu, cu toate felicitarile pe care le merita pentru ca in sfarsit pune lucrurile in miscare, personal cred ca a prizat ceva daca a dat o astfel de declaratie. Sa spui ca vei face sute de kilometri in mai putin de 15 luni e o aberatie luand in calcul statistica despre cum se misca si amana proiectele la noi. Din pacate acelasi mesaj l-am auzit la toti ministrii precedenti si speram ca macar ea sa fie cu picioarele pe pamant si sa lase politica deoparte (o facuse bine pana acum).
        Cand oamenii politici nu au rezultate cu care sa se laude, se lauda cu rezultatele viitoare. Din pacate Boagiu o ia in aceasi directie si e pacat.
        • 0 (0 voturi)    
          x (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 12:33)

          Radu [anonim] i-a raspuns lui justin

          Nastase a fost un escroc. Si toti stim asta. Cum e posibil sa decizi constructia unei autostrazi si pe o directie complet gresita din bani tai, cand UE platea din bani lor coridorul 4 pan-european? A luat o mita de zeci de millioane de euro.
    • +1 (1 vot)    
      Trollule (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 10:48)

      GorillaKilla [utilizator] i-a raspuns lui Mihail Kogalniceanu

      Cine te aude te si crede.
      In ultimii 20 de ani s-au finalizat urmatoarele tronsoane de autostrada:
      1. A1
      15 km Centura Pitesti
      17,5 km Centura Sibiu
      2. A2
      134 km Bucuresti - Fetesti
      14 km Murfatlar - Constanta Vest
      3. A3
      52 km Campia Turzii - Gilau
      4. A4
      11 km Intersectie DN3 - Lazu

      Cum-necum, imi dau 243,5 km. Nu zic ca e mult deloc, dar macar acum lucrurile se misca.
  • +3 (3 voturi)    
    . (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 7:37)

    Debris [anonim]

    Doamne-Ajuta!!!
  • -1 (7 voturi)    
    deci 2016 (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 7:58)

    andu [anonim]

    deci asta inseamna ca undeva in 2016 vom circula pe acolo!
  • -8 (12 voturi)    
    Hei-rup! (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 8:23)

    timantius-raptor [anonim]

    Adicătelea domnii astia se apuca de turnat betoane si asfalt la temperaturi de inghet, cand orice Dorel stie ca trebuie sa fie peste 5, respectiv 10 grade, basca vreme uscata pentru asa ceva, daca vrei sa-ti tina lucrarea – altminteri te alegi cu un drum plin cu gropane in care risti sa-ti rupi masina-n doua la fiecare metru! Astea-s „autostrazile” pe care ni le pregateste onor guvernul, „autostrazi” pe care va mai si arunca miliarde grele?!?
    Asa ca tind sa le dau dreptate celor care zic ca pedeleul e la 8% si scade, de aia au nevoie de tot circul cu autostrazile respectiv cu arestarile (pe cate 29 de zile, ca doar n-o sa-si bage colegii la beci asa cum ar merita, sau n-o sa le confiste banii stransi din coruptie)!
    • -3 (7 voturi)    
      hei-rup! (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 9:30)

      * [anonim] i-a raspuns lui timantius-raptor

      tehnologia a mai avansat fata de secolul trecut. Daca te uiti putin pe Discovery ai sa vezi ca se pot construi autostrazi si la temperaturi negative.
      Asta nu inseamna insa ca ceea ce vom avea noi intre Sibiu si Nadlac, va fi de calitate sau va fi finalizata in 2013. Posibilitati exista, doar ca nu ne folosim noi de ele....
    • +3 (5 voturi)    
      betoane (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 9:47)

      skyradio [anonim] i-a raspuns lui timantius-raptor

      esti sigur ca toarna betoane? sau inbfrastructura si organizarea de santier plus sapaturile aferente suna a trurnat betone?
    • +3 (5 voturi)    
      ce (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 10:19)

      ce [anonim] i-a raspuns lui timantius-raptor

      ce placere sa mai vezi pe forum, din cand in cand, un expert care le stie el pe toate dar caruia viata nu i-a oferit, dom'le, sansa de a se afirma si de a arata ce poate.
  • +1 (1 vot)    
    E foarte bine, ma bucur (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 11:17)

    Nae [anonim]

    Nu ma intelegeti gresit, asta nu inseamna ca o sa votez PDL
    • +1 (1 vot)    
      pai nu te pune nimeni (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 11:53)

      florinelul [utilizator] i-a raspuns lui Nae

      dar daca votezi cu PSD macar ai certitudinea ca vine Bechtel si ne "fac" ei autostrazi de aur (sau oricum, la pret de aur)
  • +1 (1 vot)    
    este bine dar... (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 11:49)

    ipse [anonim]

    ce ne facem cu Valea Oltului (portiunea Sibiu_Pitesti) care deja nu face fata in conditiile actuale?
    • 0 (0 voturi)    
      ca sa facem ... invatam sa zburam cu masina (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 12:11)

      Anonimus [anonim] i-a raspuns lui ipse

      e foarte bine ca se fac si astea, dar cum zici si tu, reteaua de autostrazi din Romania o sa arate foarte funny in cativa ani. Drumurile o sa se opreasca in munti si o sa se reia dupa. Valea Oltului, Valea Prahovei vor deveni si mai de cosmar decat acum. Ganditi-va numai ce s-a intamplat cu bucata de drum Cernavoda-Constanta dupa ce a ajuns autostrada pana la Cernavoda. Dar macar cei din Ardeal o sa circule civilizat spre vest, ca n-au munti de trecut. Restul mai inghitim in sec o tura.
  • 0 (0 voturi)    
    32.5km??? (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 12:10)

    Andi [anonim]

    articolul este putin confuz: cred ca ce vrea sa spuna este ca se va circula intre Deva si Orastie (32,5 km) , nu intre Sibiu si Nadlac (peste 300 km). Stire senzationala degeaba...
    • 0 (0 voturi)    
      nadlac - sibiu (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 13:20)

      stef [anonim] i-a raspuns lui Andi

      Nu, se va circula de la Sibiu la Nadlac pe autostrada, mai putin segmentul Dumbrava - Deva ( cca 70 km ) .
      • 0 (0 voturi)    
        ok, deci eronat (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 15:06)

        Andi [anonim] i-a raspuns lui stef

        bun, dar asta inseamna ca nu se va circula pe autostrada de la sibiu la nadlac. ci de la sibiu la deva si de la dumbrava la nadlac
  • 0 (0 voturi)    
    deci... (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 13:58)

    laurentiucat [utilizator]

    o sa avem constanta-bucuresti fara centura pana la a1.o sa avem bucuresti-pitesti cu autostrada vai de capul ei. iar pauza pana la sibiu dupa care sibiu -nadlac intrerupta iar 70 de km....


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi