"Abia astept urmatoarea aventura a lui Captain Euro". Aceasta propozitie a fost scrisa marti de mai multi jurnalisti ai unor publicatii economice importante pe conturile lor de Twitter (Christopher Adams - Financial Times, Peter Spiegel - Financial Times si Charles Forelle - The Wall Street Journal), facand referire la evolutia situatiei din UE, afirmatia fiind preluata rapid si de alti utilizatori ai acestui serviciu.

Captain EuroFoto: Hotnews

Jurnalistii preiau in postarile lor tema unei campanii lansate in 1999 pentru a promova in randul copiilor ideea unificarii europene si liberul schimb. Personajul principal al campaniei, considerata stupida la acea data, era Captain Euro, un personaj de benzi desenate care poarta costume cu elemente ale steagului Uniunii Europene, inclusiv cele 12 stele.

Captain Euro e seful unei organizatii numite "Cele 12 stele", un grup care are ca rol apararea securitatii Europei si promovarea valorilor UE. E fiul unui faimos ambasador european si al unei profesoare de paleontologie, dupa cum arata descrierea personajului. Printre colegii sai din grup se numara "Europa" si un sistem informatic numit Pitagora. Adversarul principal al lui Captain Euro este Dr. D. Vider (aluzie la pericolul divizarii Uniunii Europene), un "speculator financiar fara scrupule".

La momentul lansarii, The Guardian a desfiintat proiectul (vezi aici)

Acest personaj aminteste in mod clar de super-eroul Captain America, ce a fost creat de Marvel Comics in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, si de serialul TV britanic "Captain Scarlet and the Mysterons".

Captain Euro, campania si celelalte personaje au fost create de Nicolas De Santis, de la firma de consultanta Twelve Stars Corporate Vision Strategists, pentru Uniunea Europeana. (Informatii furnizate de site-ul CaptainEuro, Wikipedia si The Guardian)