Ce prevede acordul de guvernanta fiscala pentru care si-au dat acordul "cei 23": Noi reglementari fiscale, coordonare stricta a politicilor economice si furnizarea a 200 miliarde euro catre FMI, "resurse suplimentare pentru a aborda criza"

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 9 decembrie 2011, 13:21 Economie | Finanţe & Bănci


 documente
Cele 17 state din zona euro si alte 6 din afara blocului monetar (Romania, Bulgaria, Polonia, Danemarca, Letonia si Lituania) vor incheia, pana in luna martie, un tratat interguvernamental care vizeaza o consolidare si o intregrare fiscala puternica la nivelul Uniunii Europene. "Pe deplin hotarati sa depasim impreuna dificultatile actuale, am convenit astazi asupra unui nou <pact fiscal> si asupra unei coordonari semnificativ mai intense a politicilor economice in domeniile de interes comun. Acest lucru va impune o noua solutie intre statele membre din zona euro, care sa fie consacrata in norme comune, ambitioase, care sa reflecte angajamentul politic puternic intr-un nou cadru juridic", se arata in Declaratia sefilor de stat si de guvern prezenti la summit-ul de la Bruxelles, data publicitatii vineri.

La Bruxelles s-a decis si ca "statele membre din zona euro si alte state membre vor examina si confirma in termen de 10 zile furnizarea de resurse suplimentare pentru FMI de pana la 200 de miliarde EUR (270 de miliarde USD) sub forma unor imprumuturi bilaterale, pentru a asigura faptul ca FMI dispune de resurse adecvate pentru a aborda criza. Asteptam cu interes contributii paralele din partea comunitatii internationale."


Noile reglementari fiscale la nivelul "celor 23":

  • Bugetele generale ale guvernelor trebuie sa fie echilibrate sau in surplus; acest principiu se considera respectat daca, cu titlul de regula, deficitul structural anual nu depaseste 0,5% din PIB-ul nominal.
  • O astfel de regula va fi de asemenea introdusa in sistemele juridice nationale ale statelor membre la nivel constitutional sau la un nivel echivalent. Aceasta regula va contine un mecanism de corectie automata care se initiaza in eventualitatea unor devieri. Acesta va fi definit de fiecare stat membru pe baza principiilor propuse de Comisie. Recunoastem competenta Curtii de Justitie de a verifica transpunerea acestei reguli la nivel national.
  • Statele membre converg catre nivelul lor specific de referinta, conform unui calendar propus de Comisie.
  • Statele membre care fac obiectul unei proceduri aplicabile deficitului excesiv transmit Comisiei si Consiliului, spre aprobare, un program de parteneriat economic care prezinta detaliat reformele structurale necesare in vederea asigurarii unei corectari a deficitelor excesive care sa fie sustenabila in mod eficace. Punerea in aplicare a programului, precum si planurile bugetare anuale conforme acestuia, vor fi monitorizate de Comisie  si de Consiliu.
  • Va fi instaurat un mecanism pentru raportarea ex ante de catre statele membre a planurilor lor nationale privind emisiunile de datorie publica.
  • Regulile care guverneaza procedura aplicabila deficitului excesiv (articolul 126 din TFUE) vor fi consolidate pentru statele membre din zona euro. De indata ce Comisia constata ca un stat membru a depasit pragul de 3%, vor exista consecinte automate, cu exceptia cazului in care o majoritate calificata a statelor membre din zona euro se opune.
  • Masurile si sanctiunile propuse sau recomandate de catre Comisie vor fi adoptate cu exceptia cazului in care o majoritate calificata a statelor membre din zona euro se opune.
  • Specificarea criteriului datoriei in ceea ce priveste o valoare numerica de referinta pentru reducerea datoriei (regula 1/20) pentru statele membre cu o datorie publica care depaseste 60% trebuie sa fie consacrata in noile dispozitii.


Coordonarea politicilor economice:

  • Se va stabili o procedura pentru a se asigura faptul ca toate reformele majore de politica economica planificate de statele membre din zona euro vor fi discutate si coordonate la nivelul zonei euro, in vederea evaluarii comparative a celor mai bune practici."
  • Guvernanta zonei euro va fi consolidata, astfel cum s-a convenit cu ocazia reuniunii la nivel inalt a zonei euro din 26 octombrie. In special, se vor organiza reuniuni la nivel inalt ale zonei euro cu regularitate, cel putin de doua ori pe an.
  • Vom examina in mod rapid noile reguli propuse de Comisie la 23 noiembrie 2011 cu privire la monitorizarea si evaluarea proiectelor de planuri bugetare si corectarea deficitelor excesive in statele membre din zona euro si consolidarea supravegherii economice si bugetare a statelor membre care se confrunta cu dificultati grave sau care sunt amenintate de astfel de dificultati in ceea ce priveste stabilitatea lor financiara in zona euro.
  • Lansam un apel Consiliului si Parlamentului European de a examina rapid aceste reglementari, astfel incat acestea sa fie in vigoare pentru urmatorul ciclu bugetar. In temeiul acestui nou cadru juridic, Comisia va examina in special principalii parametri ai orientarii fiscale din proiectele de planuri bugetare si, daca este necesar, va adopta un aviz privind aceste planuri. In cazul in care Comisia identifica o nerespectare deosebit de grava a Pactului de stabilitate si de crestere, aceasta va solicita un proiect revizuit de plan bugetar.
  • Pe termen lung, vom continua sa depunem eforturi in privinta modalitatilor de continuare a consolidarii fiscale, astfel incat aceasta sa reflecte mai adecvat gradul nostru deinterdependenta. Aceste chestiuni vor face parte din raportul din luna martie 2012 al presedintelui Consiliului European, elaborat in colaborare cu presedintele Comisiei si cu presedintele Eurogrup. De asemenea, acestia vor raporta cu privire la relatiile dintre UE si zona euro.


Consolidarea instrumentelor de stabilizare:

  • Convenim asupra unei accelerari a intrarii in vigoare a Tratatului privind Mecanismul european de stabilitate (MES). Tratatul va intra in vigoare de indata ce va fi ratificat de un numar de state membre reprezentand 90% din angajamentele de capital. Obiectivul nostru comun este ca MES sa intre in vigoare in iulie 2012.


In ceea ce priveste resursele financiare, convenim cu privire la urmatoarele:

  • FESF va ramane activ in finantarea programelor care au demarat pana la jumatatea anului 2013, astfel cum este prevazut in acordul-cadru; va asigura in continuare finantarea programelor aflate in desfasurare, dupa cum este necesar.
  • Vom reevalua caracterul adecvat al pragului total al FESF/MES de 500 de miliarde EUR (670 de miliarde USD) in martie 2012.
  • Pe parcursul introducerii treptate a capitalului varsat, suntem pregatiti si sa acceleram platile de capital pentru a mentine un raport de minimum 15% intre capitalul varsat si suma restanta din emisiunile MES si sa asiguram o capacitate de creditare combinata efectiva de 500 de miliarde EUR.
  • Statele membre din zona euro si alte state membre vor examina si confirma in termen de 10 zile furnizarea de resurse suplimentare pentru FMI de pana la 200 de miliarde EUR (270 de miliarde USD) sub forma unor imprumuturi bilaterale, pentru a asigura faptul ca FMI dispune de resurse adecvate pentru a aborda criza. Asteptam cu interes contributii paralele din partea comunitatii internationale.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





12240 vizualizari

  • -20 (26 voturi)    
    E clar (Vineri, 9 decembrie 2011, 13:30)

    Vizitiul [utilizator]

    "furnizarea de resurse suplimentare pentru FMI"

    Daca pana ieri erau dubii cu privire la destramarea UE, de azi este clar, nu ne mai intrebam daca ci cand, iar acel cand va fi in curand.
    • +20 (22 voturi)    
      Regula bugetului este ok! (Vineri, 9 decembrie 2011, 13:51)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Vizitiul

      Euro este in criza din cauza datoriilor statelor provocate de bugete dezechilibrate. Bugetele echilibrate vor asigura micsorarea datoriile pentru ca la cheltuieli este cuprinsa si returnarea datoriei. Iar bugetele echilibrate reduc nevoia de finantare a statelor ceea ce nu e prea pe placul bancilor.
      • +4 (14 voturi)    
        E de bine. Marea Britanie out din UE (Vineri, 9 decembrie 2011, 15:04)

        Victoria Neagu [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        Ca oricum nu sunt adevarati europeni.

        O sa fie mult mai simplu in structuri fara Marea Britanie.
        Nu a fost prost De Gaulle cand le-a refuzat intrareade doua ori.
        Singura firca e se nu fie parsivi si sa accepte pana la urma, pentru a sabota din interior.
        Asa au facut si cu Carta drepturilor omului: NU iar apoi cand s-au vazut izolati s-au razgandit.

        Politic vorbind, se pare ca britaniciii asculta doar glasul maciucii.
        • +6 (8 voturi)    
          E DE BINE!!! (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 14:40)

          Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Victoria Neagu

          Romania, la modul cum a fost ea organizata de Iliescu si slehta lui de nemrnici comunisti si securisti, a functionat pana la reformele lui Traian Basescu aiurea, mai mult in revers decat in drive. Cu un aparat bugetar enorm, cu o justitie mafionalizata de tip "stat in stat" si lipsita de orice responsabilitate, cu interlopi infratiti cu oamenii politici, cu asistati la fiecare colt de strada, cu puturosi si hoti in toate domeniile, Romania are nevoie de un bici care sa o struneasca. Observati ca marea majoritate a legilor reformiste au fost luate ca urmare a cererilor venite din partea UE.
          Faptul ca vom avea un deficit controlat de doar 3% pune pe jar toata clasa politica, dar mai ales USL, care nici nu vor sa auda de acest lucru, pitindu-se dupa tufis ca nu avem un Parlament legitim ca sa introducem acest amendament cerut de UE in Constitutie, de parca Crin Antonescu, care a intrat de pe locul 2 ar fi un parlamentar legitim!
          UE este motorul necesar Romaniei pentru a se dezvolta pe baze sanatoase, nepopuliste si demagogice.
          AVEM NEVOIE DE UE CA SA DEVENIM NATIUNEA PE CARE O MERITAM CEI CARE TRAIESC CINSTIT IN ROMANIA!!!
          Astept voturile celor care sunt de acord cu cele spuse de mine si argumente pertinente ale celor care nu sunt de acord!
          • 0 (2 voturi)    
            in general (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 17:21)

            atreus [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

            am fost pro-basescu si daca nu o sa fie derapaje mari nu o sa imi schimb parerea dar a oferi din suveranitate si din dreptul de a stabili propria politica economica este pur si simplu gresit! Si noi putem alege liber oameni care sa reprezinte interesele tarii. Sau chiar asa de rau am ajuns?
          • -1 (1 vot)    
            hai sa nu o luam pe campie rau (Duminică, 11 decembrie 2011, 8:24)

            Anonimus [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

            Pe vremea lui Iliescu (pe care il urasc de moarte) aparatul bugetar nu era asa "enorm" si nici salariile unora dintre bugetari "enorme". Asa ca sa nu-i punem in carca ce nu-i a lui. Oricum ii raman suficiente.
      • +1 (1 vot)    
        Republicanii doresc retragerea a 100 de miliarde d (Duminică, 11 decembrie 2011, 5:23)

        Bubu [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        Europa imprumuta cu 200 miliarde FMI iar republicanii vor sa retraga 100 miliarde ? Fiul meu de 11 ani ma intreba, tata europenii le dau bani americanilor ? si i-am raspuns visul american se traieste cu bani de afara,
        Vezi articolul http://www.bursa.ro/?s=international&articol=151606
    • +1 (19 voturi)    
      Asa mi se pare si mie (Vineri, 9 decembrie 2011, 14:45)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Vizitiul

      Si uite si care era scopul tevaturii mega mediatizate cu prabusirea zonei euro...trebuie prostiti fraierii de contribuabili sa mai scoata din buzunar 200 de miliarde, ca sa aiba FMI-ul (si nu numai) ce imprumuta cu dobanda...tot acelorasi contribuabili. :)))) geniala schema :)))).
      Totusi, nu se intraba nimeni de ce niciodata banicile astea nu se imprumuta de acesti bani, ci pur si simplu ii primesc ca "ajutor"?! De ce intotdeauna pentru aceste "pachete", cum le place politicienilor astora de paie sa le numeasca, datoria necesara tastarii unor cifre in calulator, este intotdeuna asumata de parlitul de contribuabil si niciodata de beneficiarul sumei (adica de banca). Daca tot au nevoie de bani pe care sa-i imprumute mai departe cu dobanda, foarte bine, sa ia cu imprumut de la state (adica de la parlitii de noi) si sa dea inapoi cu dobanda, nu?! In visele noastre poate! :))))))))) Suntem o societate de ratardati... :))))))
      • +1 (5 voturi)    
        nu cred ca numai de dragul bancilor (Vineri, 9 decembrie 2011, 16:08)

        panfilica [anonim] i-a raspuns lui ion

        a fost si un act politic, de mentinere a unei constructii, oricat ar costa.
        sa'i lase sa falimenteze, nu este posibil, practic.
        daca ar fi avut banii lor, da !
        dar pe euro ?!
        la cat ar fi coborat credibilitatea monedei, pe piata financiara. ajungea euro 25 de centi americani. :-)
        asta a fost necazul. e un domino, cade unul, platesc toti.
        solutia muschetarilor...
      • +1 (1 vot)    
        Nu e doar ajutor (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 11:37)

        cititor9 [anonim] i-a raspuns lui ion

        Orice "ajutor" asa cum il numesc politicienii e purtator de dobanda. Nemtii cand i-au "ajutat" pe greci le-au cerut si doanda pe banii dati. Avantajul grecilor a fost ca au luat bani la o dobanda mai buna.
    • +1 (7 voturi)    
      ... (Vineri, 9 decembrie 2011, 15:09)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Vizitiul

      de ce nu vorbesti la singular?
      opinia te te reprezinta doar pe tine...
      • -9 (13 voturi)    
        Singularul este fiecare dintre noi. (Vineri, 9 decembrie 2011, 15:29)

        Bambina [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

        Si tu faci parte din acesta societate retardata! Chiar ca nu intelegi nimic, sti doar ca trebuie sa-l sustii pe Basescu. Putem sa ne spanzuram cu toti, caci acum va fi si mai gros furtul....pe seama trataului semnat si de Basescu. Ne-a intrebat Basescu sau a intrebat Basescu Parlamentul daca vrem sa participam la o noua gaura la curea? Nu !!!! suntem niste microorganisme...deci nu contam.
    • +2 (4 voturi)    
      urmari (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 10:13)

      florin [anonim] i-a raspuns lui Vizitiul

      marirea impozitelor si taxelor locale la nivelul celor din ue (impozit pe cladiri, teremuri, masini)
      birocratie de model "european" dar indulcita de dulcea spaga romaneasca
      taxe pentru invatamant si sanatate
      marirea varstei de pensionare pana la desfiintarea sistemului de pensii pblice
      iar punerea in practica a principiilor enuntate se va face tot de o adunatura mai mica sau mai mare d politicieni corupti
      ma publica hotnews?
    • 0 (0 voturi)    
      si unii vorbesc (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 17:19)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui Vizitiul

      de marginalizarea UK... pai cum? Nimeni nu mai iti imprumuta bani in afara UE si tu trebuie sa ceri bani de la populatie atunci cine e marginalizat??? Tu sau UK care imprumuta la taxe mici? huh?
  • -1 (13 voturi)    
    Adicatelea (Vineri, 9 decembrie 2011, 13:31)

    evoque [utilizator]

    Statele membre cotizeaza la FMI si onor FMI-ul da bani camata la statele membre care au nevoie?
    Mda, suntem "salvati"
  • +1 (21 voturi)    
    In sfarsit, solutia, bani moca dati bancilor (Vineri, 9 decembrie 2011, 13:36)

    Vlad [anonim]

    Toata isteria asta cu explozia Europei de fapt a avut ca scop gasirea unor pretexte de a alimenta bancile private cu bani de la statele europene. Bancile primesc bani gratis pe care ii baga tot in aceleasi state , cu profit, mie mi se pare cel putin caraghioasa schema asta, chiar nu se revolta nimeni?
    • -1 (9 voturi)    
      da de unde (Vineri, 9 decembrie 2011, 13:49)

      io [anonim] i-a raspuns lui Vlad

      Politicienii nostri sunt la nivelul domnului Pascu, care se bucura ca am intrat dintr-un "club select" intr-unul "super-select". Cam asta e nivelul dumnealor de intelegere si interes.
    • -1 (9 voturi)    
      EXACT! (Vineri, 9 decembrie 2011, 14:53)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Vlad

      Ai pus punctul pe i. Si normal ca toti retarzii se inghesuie sa-ti dea minusuri acum. Ei stie tata economie si finante, ei vede imaginea de ansamblu ce stii tu...situatia e complexa. Nu conteaza ca pishatii astia iau bani de la noi ca sa aiba ce sa ne imprumute dupa la dobanzi enorme, si noi ne trezim datori de doua ori, odata cu suma care s-a tiparit ca sa li se dea si odata cu datoria catre ei cand ne-au dat inapoi cu dobanda pachetu'. Ar mai fi fost o varianta...daca tot ii tiparim, sa-i folosim direct pt nevoile nostre, da asta face numa prostii mey...aici e sistem financiar complex, nu intelegem noi...:)))))))))) Cat oare mai tre sa treaca pana o sa pice dreq mega schema asta pontzi...
  • -1 (9 voturi)    
    deci (Vineri, 9 decembrie 2011, 13:39)

    geniul carpatilor mioritici [anonim]

    in loc sa ia taurul de coada, adica sa emita eurobonduri, viejii merkozy, scot castanele cu mana fmi. au hotarat sa dea 200 de miliarde euro via fmi.
    poate ca eurobondurile n'ar fi putut egala dobanda fmi, sau poate le'a fost teama sa umble prea mult la schimbarea schimbarii...
    deci, falimentarii vor primi o injectie de 2oo de miliarde, prin fmi, la dobanda fmi. ca sa aiba un efect cat de cat, injectia tre'sa fie mai mare de atat. dar fmi mai ia si de la altii. deci, toata lumea sa ajute ce'au stricat ei.
    astfel, bce si deutsche bank ies cu fata curata, fara sa umble prea mult la dobanzi. nemtii se pot imprumuta tot sub dobanda fmi.
    "restul, e tacere !"-w. shakespeare, hamlet.
    scuze pt citatul din clasici britanici :-)
    • +5 (5 voturi)    
      Eurobonduri (Vineri, 9 decembrie 2011, 14:55)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui geniul carpatilor mioritici

      Eurobondurile nu sunt o solutie , din mai multe motive.
      Va zic numai una : Constituia germana interzice ca Germania sa garanteze , pentru alte tari .
      Exista o diferenta mare intre a gira , garanta pentru tara , si in ai acorda credite directe sau indirecte prin F.M.I. .
      Va rog sa aveti invedere ca acele tari care sunt in cacao , primes de la F.M.I. credit cu 2-3 % dobanda pe cand pe piata libera intre 5-10 % .
      • 0 (2 voturi)    
        complet de acord (Vineri, 9 decembrie 2011, 15:43)

        geniul a toata geto dacia [anonim] i-a raspuns lui Cristi

        e in coada de furculita (!), ori renunta nemtii la connstitutia lor ( holeooo !), ori, restul ioropii adopta constitutia nemtilor.

        ramane de vazut ! :-)

        sunt de acord ca dobanda fmi este cea mai buna.
        numai ca fmi n'are fonduri. germania a decis: ue da 200 miliarde. nu germania, ue !
        restul, de la americani, chineji, japonezi, canadieni, etc.
        pai de un' sa dea datornicii, deja ?
        simplu: cateva procente in plus la taxe si impozite.
        pentru toti cetatenii gloabei terestre, sa ajutam pe cei nevolnici, saracii !
  • +1 (5 voturi)    
    hmmm (Vineri, 9 decembrie 2011, 13:42)

    me [anonim]

    "furnizarea de resurse suplimentare pentru FMI" - d c?! d c nu bancii europene sau unui fond care sa NU fie controlat de americani?!
    sau asta o fi "spaga" pentru ca sua sa lase europa in pace?!
  • +5 (7 voturi)    
    un lucru bun (Vineri, 9 decembrie 2011, 13:44)

    panfilica [anonim]

    prevederea ca limitarea deficitului sa fie facuta prin inscrierea in constitutie.
    de asta trebuie sa profit base.
    acum, pe langa referendum, mai exista o impunere a schimbarii constitutiei.
    sa vedem si sa speram.
    sau invers, sa speram ca vom vedea.

    la multi ani !
    • +1 (5 voturi)    
      Mai bine printr-o lege (Vineri, 9 decembrie 2011, 14:20)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui panfilica

      se reglementeaza deficitul bugetar deoarece e preferabila raspunderea penala si nu constitutionala in cazul banilor.
      • +3 (3 voturi)    
        ?!? (Vineri, 9 decembrie 2011, 14:33)

        panfilica [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        don't get it !

        adica, s'ar da guvernul in judecata pe sine insusi ? c'a facut un exercitiu bugetar de feca..?
        sau sa poata ca opozitia sa dea in judecata guvernul a icj, intr'un proce pe 10 ani ?!

        fii mai clar !

        pus in constitutie, face orice buget care are prevederi ce depasesc pragul, devine neconstitutional, deci neadoptabil.
        este o masura preventiva, nu punitiva.
        • +3 (3 voturi)    
          Una e situatia cand se voteaza bugetul (Vineri, 9 decembrie 2011, 15:18)

          Constantin [anonim] i-a raspuns lui panfilica

          alta e situatia cand se trage linie la sfarsit. Parlamentul voteaza un buget cu deficit zero iar la sfarsitul anului se constanta ca, desi cheltuielile s-au incadrat in bugetul votat, deficitul este de 7% deoarece incasarile au fost sub cele prognozate. Executivul este resposabil de buget si nu legislativul iar aceasta responsabilitate poate fi intarita prin raspunderea penala a ministrilor care pot fi dati pe mana justitiei de parlament.
          • +2 (2 voturi)    
            de acord cu legea (Vineri, 9 decembrie 2011, 15:49)

            panfilica [anonim] i-a raspuns lui Constantin

            care sa judece dupa, dar in ce baza, daca nu obligi guvernul sa elaboreze cu prag ?
            ca sa evite legea matale, guvernul pune dela inceput un deficit de cat ii convine, cu rezerve. are majoritate si'l trece.
            ce mai faci mata cu lejea aia ?
            hartie croponata pentr buda ?
            si ce e un proce azi ? poti sa'l tii in tribunal patru ani, pana vii din nou la guvernare.

            ce zici, aaa ?
            tot o mai tii una si buna ?

            cu ce va deranjeaza schimbarea constitutiei, una mai buna, discutata si aprobata prin referendum ? mai ales cand poporul a decis ca e nevoie de schimbari ?!

            se pare ca si mostruasa coalitie a abandonat ideea schimbarii constitutiei.
            base e mai singur in ro, decat cameron la bruxelles :-)
  • +5 (13 voturi)    
    Nou tratat UE (Vineri, 9 decembrie 2011, 13:47)

    costel [anonim]

    Deci politicienii nu mai pot promite pomeni,deci pomanagiii nu vor mai primi pomeni,deci bugetarii nu vor mai avea spor de intoarcere din concediu,spor de spor,spor de praf,spor de sex pentru profesori etc.Si ceea ce-i ce-l mai important,USL nu mai are de ce sa participe la alegeri in 2012,deoarece pina cum au spus ca vor mari salarii bugetarilor,pensiile nesimtite,vor restitui toate pomenile ilegale etc.si nu vor mai avea aceasta posibilitate.Doar daca Antonescu care tot nu vine la serviciu sa doneze veniturile sale unor bugetari,Ponta care de asemenea mai mult sta plecat la concursuri sau la Bruxelles cu pira,isi doneaza veniturile pentru sporurile de sex periculos in scoli.Felicitari lui Basescu,Merkel si Sarkoszi.
    • -1 (5 voturi)    
      vara suparare... (Vineri, 9 decembrie 2011, 14:30)

      me [anonim] i-a raspuns lui costel

      dar pdlu a cheltuit mai mult ca pds la alegeri ... cel putin oficial...
      nu cred ca poate fi scos vreun partid din ecuatia pomenilor electorale
  • -2 (12 voturi)    
    Întrebare? (Vineri, 9 decembrie 2011, 13:49)

    C.Vasu [anonim]

    Avea T.Băsescu autoritatea legalăde a angaja România în această întelegere,fără a fi consultat Parlamentul?
    • +4 (8 voturi)    
      contra intrebare ! (Vineri, 9 decembrie 2011, 14:37)

      geniul carpatin [anonim] i-a raspuns lui C.Vasu

      cand arde, ce rost are consiliul inteleptilor ?
      asta este ca aia cu asediul constantinopolei, si popii discutau sexul ingerilor.

      o consultare a parlamentului, dar mai ales o decizie, dela palvramentul din dormitorul national, ar fi duraat pana la calendele grecesti.

      iaca, pt. marele jurist sova, un nou motiv de suspendare ! :-)

      sarbatori fericite !
    • -5 (5 voturi)    
      Basescu are puterea, fara autoritatea legala (Vineri, 9 decembrie 2011, 15:37)

      Bambina [utilizator] i-a raspuns lui C.Vasu

      Basescu nu a avut o asemenea autoritate legala. El se crede cel mai destept....pacat ca are chelie ..... altfel ar fi putut ascunde multe tare...
  • +10 (10 voturi)    
    si masurile reale??? (Vineri, 9 decembrie 2011, 13:50)

    gigi [anonim]

    - taxarea tranzactiilor financiare, mai ales a celor specuative??

    - anularea sau macar scaderea aiurelii cu rezerva fractionara??

    - limitarea creditarii, a puterii bancilor private asupra economiilor, etc etc etc????????
    • +3 (3 voturi)    
      taxara tranzactiilor financiare... (Vineri, 9 decembrie 2011, 14:41)

      ginel din rahova [anonim] i-a raspuns lui gigi

      mai ales a celor speculative...
      deci, vor sa taxeze tranzactiile pe piata de capital.
      sa vedem cine mai investeste la bursa.
      daca veniti cu prostia ca se taxeaza brokerii, ma faceti sa rad.
      tva-ul cine'l plateste ?! comerciantul ? dau consumatorul ?
  • +2 (8 voturi)    
    articol confuz (Vineri, 9 decembrie 2011, 14:01)

    demaGOGU [anonim]

    @hotnews: contribuie si Romania la potul de EUR 200 mld sau daor tarile din zona Euro?

    s-a intors lumea cu fundul in sus daca saracii Europei au ajuns sa salveze Occidentul trufas&arogant...

    sa fie asta pretul platit ptr intrarea in Schengen?
  • +6 (6 voturi)    
    celor ce se fac (Vineri, 9 decembrie 2011, 14:02)

    pragmatic [anonim]

    (ca nu pricep) sau nu le iese doctrina rosie din cap. BCE nu are voie prin statut sa finanteze deficite. Deci BCE da la FMI care da statelor (punand si reguli drastice pe imprumuturi). Dar cand esti obisnuit cu pomanageala e greu sa pricepi mecanisme de rigoare bugetara.
  • +2 (10 voturi)    
    mai, oameni buni (Vineri, 9 decembrie 2011, 14:03)

    MirceaA [utilizator]

    sunt chiar atat de prost? Pai cum adica "statele membre din zona euro si alte state membre furniza surse suplimentare pentru FMI de pana la 200 de miliarde EUR (270 de miliarde USD)". Toate statele din UE sunt indatorate pana peste cap, deci practic nu au nimic. Aceste state, in pragul falimentului, cu datorii insumate de peste 2000 miliarde (numai Italia are in jur de 1000), trebuie sa dea 200 miliarde catre FMI, care sa-i imprumute inapoi? Deja SOV mi se pare un copil tampit.
    • 0 (6 voturi)    
      Solutia... (Vineri, 9 decembrie 2011, 14:43)

      Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui MirceaA

      ... este la fel de "artificiala" ca si cauzele problemei sau problema insasi ...
    • -2 (4 voturi)    
      nu prim imprumut cu bonduri (Vineri, 9 decembrie 2011, 14:43)

      geniul carpatin [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

      tot dela populatie, dar prin marirea taxelor si impozitelor, ca de unde, altunde, mai draga ? aaa ?!
    • +1 (1 vot)    
      VOTATI NU LA EUROPA (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 15:13)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

      da, cam ai dreptate... ideea e ca nimeni nu mai vrea sa ii imprumute asa ca se imprumuta ei pe ei, doar ca arunca banii in EFSF, fond puternic "leveraged" care are si perspectiva negativa. Deci, dupa mine, astia aduna toti banii din UE si pe urma le dau foc... asta ar fi singurul plan viabil in momentul de fata... prostia e ca se pot printa permanent altii, cum va place voua sa ziceti. Si asta nu ar fi o problema in sine daca am folosi banii pe post de servicii sau mancarica, dar cum remarca un celebru filmuletz american despre economie, banii in sine nu au nici o valoare, sunt doar niste titluri care iti permit sa ai acces la ceva. Ori in cazul asta iti permit sa ai acces la alti bani pe care ii folosesti pe de o parte ca sa iei alti bani, pe de alta parte ca sa ii dai la saraci ca sa poata consuma ceea ce produci tu. Problema: in esenta este cam ce facea la noi comunismul... de aia a si cazut... Sau este vechea expresie romaneasca: si cu closca, si cu pui, si cu gaina grasa... (ardeleneasca, ok) : nu poti genera noi produse fara sa ai ceva bani, ori cantitatea atribuita pentru asta in timp scade, ceea ce inseamna ca in final o sa avem multi multi bani luati imprumut pe care ii folositi ca sa luati alti bani imprumut. Bun, iar nu zic nimic nou... asta e inflatie. Dar acum vine EU cu un "pact de stabilitate" care impune masuri de austeritate ce prevad limite pentru deficite (pe care oricum nimeni nu le indeplineste) si guvernanta centrala (adica jos democratia!) Bine, sa zicem ca democratia e o prostie, ca populatia nu stie ce vrea etc. dar directivele "de la centru" sunt unitare si comune la 26 de state care au probleme fundamental diferite. Mai bune erau dictaturile locale decat o dictatura UE. Macar erau eficiente, pe cand UE nu este...
    • 0 (0 voturi)    
      sunt geniali (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 22:48)

      Gino [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

      Este o solutie ...interesanta...se tiparesc bani intr-un
      fond la... fmi...iar astia care au ceva experienta si
      autoritate...impart bani...si fac politicile...daca nu dai bani inapoi....va veni armata ,,globala'' onu si te va cuceri...daca bani ar fi venit de la banca europena
      toti ar cere s-ar imprumuta...fara constringeri...
      Cind te trimite poporul...fie grec...italian sau spaniol
      cu caciuka in mina sa ceri bani...in momentul de fata doar fmi are un mecanism cit de cit de control....
      dar daca mine te imprumuta o tara sau un nume
      de banca dupa ce cheltui bani ceri alti daca nu-ti da
      te ei cu ei la trinta....dar daca te vei lua la trinta cu fni peste citiva ani o vei face de fapt cu ,,armata globala '' caci in fondul respectiv vor pompa bani si china si america si rusia si alti ....deci daca economia este globala si finantarea va fi globala si armata va fi globala....si conflictul va fi global....
      deci viitorul se anunta ca un joc de poker...deci
      interesant....mai simplificat...tu ai bani si in cartier
      la tine in rahova ...le dai cu imprumut bani la toti
      ,,baieti de baieti''...daca nu esti tare sa-i stringi de // si nu-i mai finantezi astia te lichideaza...
      asa ca tu mergi la banca daca nu ai // depui bani acoloiti da banca o dobinda mica mare care este dar nu faci nimic decit semnezi...iar banca se
      va face ,,munca'' si riscul...la cistig o invidiezi...la pierdere invoci intelegerea...asa ca fiecare alege
      solutia care ai convine....daca din start de fapt vrei sa ,,furi'' vrei sa o faci de la unul slab...daca vrei doar sa respecti regulile ca tu ai nevoie de ceva
      vei dori o banca ,,puternica si stabila''....deci vei sustine banca....Crezi ca prin vis Romania ar fi avut bani miliarde sa imprumute pe alti....de exemplu Anglia...iar in caz de neplata cum imi
      recuperam bani....prin forta armelor cumva...?(editat de HotNews.ro)
  • -2 (10 voturi)    
    De ce? (Vineri, 9 decembrie 2011, 14:06)

    Delia [anonim]

    Oare de ce nu este mentionat in articol ca unele tari precum Marea Britanie si Ungaria au decis sa-si pastreze suveranitatea si sa nu semneze noul acord? Ce bine ca noi am semnat!!!!!!!!!! S-a pus oare vreun moment problema ca am putea avea coloabna vertebrala si gandi pentru binele natoinii?
  • 0 (4 voturi)    
    fiti atenti acilea.. (Vineri, 9 decembrie 2011, 14:20)

    gigi [anonim]

    ..la ce va zic eu: vor aparea noi indicatori, instrumente, metode de calcul, cum vreti sa le spuneti, ca un stat sa para ca are datorie de sub 3% pt ca undeva are el o margine sau ceva promisiune, dobanda de primit, etc
    • +3 (3 voturi)    
      poate ca nu e rea treaba asta (Vineri, 9 decembrie 2011, 14:31)

      bozo [anonim] i-a raspuns lui gigi

      poate ca nu e chiar asa de rau ceea ce spui tu.
      Pana la urma de ce n-ar apela si tarile la aceleasi metode de cosmetizare pe care le aplica piata financiara care ataca acum furibund tarile cu datorii mari?

      Daca ne uitam pe ce baza isi calculeaza sistemul financiar resursele de bani pe baza carora imprumuta statele, o sa vedem ca in spate totul este cu mult mai rau decat ceea ce anticipezi tu ca vor face guvernele.
      Pana la urma sunt doar doua posibilitati: o reforma profunda pe plan mondial a sistemului financiar prin care sa se impuna noi reguli de operare, sau utilizarea acelorasi metode dubioase in a calcula deficitele de stat.
      'fight terror with terror'.
  • -3 (3 voturi)    
    Ihim... (Vineri, 9 decembrie 2011, 14:26)

    Tura de noapte [anonim]

    Ie foarte tare foiletonu asta cu "Bugetele generale ale guvernelor trebuie sa fie echilibrate sau in surplus; acest principiu se considera respectat daca, cu titlul de regula, deficitul structural anual nu depaseste 0,5% din PIB-ul nominal".
    Chestia ie ca a mai existat o editzie, anterioara, iar germanii au fost primii care i-au folosit foile la weceu. Tanti Merkel ie o fosta secretara cu propaganda, Sarkozy ie in campanie electorala, Berlusconi ie la andropauza, evaziunea pe segmentu TVA a fost, in 2010, vro 21 de miliarde de euro in Germania si vro 29 de miliarde in Frantza. Pe segmentu asigurarilor de sanatate scorurile au fost, tot 2010, dupa cum urmeaza: 9 miliarde in Germania si vro 13 miliarde in Frantza. Astea, ashea, de paregzamplu...
    Concluzie: ce conducatori frumoshi are Europa. Frumoshi, inaltzi si deshteptzi. Daca n-om ajunge sa murim de foame, uitatzi-va-ncoa la mine!
  • -2 (2 voturi)    
    ......Romania Saraca salveaza Europa Bogata....... (Vineri, 9 decembrie 2011, 14:48)

    jango cage [anonim]

    .
  • +3 (5 voturi)    
    e bine (Vineri, 9 decembrie 2011, 14:53)

    dorel [anonim]

    sa-i vad pe usl-asi, in special psd, de unde mai dau bani pe pomeni sociale
    • 0 (2 voturi)    
      din taxe (Vineri, 9 decembrie 2011, 15:33)

      me [anonim] i-a raspuns lui dorel

      pe care o sa le creasca, pt ca acum chiar nu mai e alternativa. Deci din banii tai, in loc de ai bancilor.
      • +6 (6 voturi)    
        nu cred (Vineri, 9 decembrie 2011, 15:52)

        dorel [anonim] i-a raspuns lui me

        nu am citit nicaieri ca pomeniile sociale s-ar fi dat de la banci pana acuma, ci din bugetul statului, deci din banii mei si a contribuabilor, din impozite si taxe
  • -3 (7 voturi)    
    Hotararile summitu-lui U.E. (Vineri, 9 decembrie 2011, 14:55)

    Dumitru Tanasa [anonim]

    Citesc cu multa tristete si indignare comentariile pe care le-ati publicat si NU REMARC UNUL ,care sa faca
    o analiza corecta si la obiect!!??? Rezultatele summitu-ui sunt:
    -incercarea de aconvinge cele 27 de state a U.E. a esuat;
    -toate cele 17 state din zona euro au fost de acord cu schimbarea tratatelor U.E. ,la care se aduga Romania!!!????{de la cine a avut acest om iresponsabil mandat }si alte cinci tari din Uniune, dar din afara zonei euro, vor participa la aceasta intelegere.
    Ungaria respinge intelegerea, Suedia si Cheia VOR SA CONSULTE PARLAMENTELE!!Acum astept o analiza articulata de specialisti cu simt patriotic si buni profesionisti!!!
    • +6 (12 voturi)    
      Patriot (Vineri, 9 decembrie 2011, 15:26)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Dumitru Tanasa

      "de la cine a avut acest om iresponsabil mandat?"

      de la mine !
      • +2 (4 voturi)    
        !!!!!! (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 8:11)

        ion [anonim] i-a raspuns lui gigi

        si de la mine!
  • -1 (1 vot)    
    Traiasca Uniunea Parazitilor Fara Frontiere!!!.... (Vineri, 9 decembrie 2011, 15:50)

    jango cage [anonim]

    .
  • -1 (1 vot)    
    Ce prevede acordul de guvernanta fiscala (Vineri, 9 decembrie 2011, 16:46)

    Ion fara tara [anonim]

    Acordul are valoare de gest, pentru ca primii care il vor incalca ( adica zero), vor depasi limita deficitului de 0,5 % din PIB-ul lor vor fi Germania si Franta, deoarece vor dori sa iasa din ciza , au si ele probleme si stiu ca nu vor fi sanctionate. Fazanul va fi UK care nu s-au prins de schema si alte state care o vor lua in serios.Ma tem ca bancile se vor prinde si vor incerca sa obtina, chiar si de la zgarcitii nemti si francez dobanzi de peste 5% pe eurobondurile lor.
  • 0 (0 voturi)    
    Un faasss de strut ! (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 9:45)

    "Eropa" [anonim]

    Inintea (sau concomitent) cu "intregrarea fiscala puternica la nivelul Uniunii Europene", ne trebuia :
    - o ideologie comuna tuturor statelor membre; propagata si facuta pe intelesul celui din urma taran ;
    - un oficios (scris sau TV), care sa acceada facil in fiecare stat membru, si care sa propage ritmic necesitatea si utilitatea uniunii; concludenta unificarii legislatitive, de limba, fiscale, economice, sociale si politici socilae, ... etc. ;
    - vointa tuturor statelor membre de a se integra, sens in care trebuiau sa permita si sa propage ideologia integrarii, a unificarii limbilor, practicilor, cutumelor, a politicilor, ... etc. ;
    - explicare tuturor cetatenilor europeni ce vrem sa facem, ce trebuie sa facem, care sunt evaluarile, si care sunt expertizele pe fiecare domeniu in parte. Evident si care sunt si sacrificiile. Instituirea "politrucilor europeni", a "activistilor europeni", incurajarea ONGurile ce au ca obiect de activitate facila si totala integrare a tarilor, a cetatenilor, a culturilor, a societatilor.
    Pentru aceasta va trebuie filozofi si profesori de filozofie, sociologi, juristi, avocati, ... care sa bata drumurile patriilor si sa implementeze un concept care la nivel de vest europeni este deja viata si mod de viata. Cine credeti ca va sustine politica fiscala unita sau unificata, daca zbierati de dimineata pana seara:"e rau; va fi rau; va fi si mai rau; va fi cel mai rau"; "emigrati sau obisnuiti-va cu gandul ca cei in varsta vor muri repede si sacrificati"?Nu vreau sa vorbes desre inconstientul de Ponta care se mai gandeste daca va face ceva; iar daca va face, va face cand vrea muschii lui, si cum vrea el. Inutil sa amintesc aparatul USL de propaganda antiUE, in oglinda cu Crin-cu nevasta europarlamentar, ce citeste Buletinul Uniunii, impreuna cu Orban, si isi dau cu presupusul.Nu sunteti cam incompatibili baietiasi? Si fetele de baietasi?
    • 0 (0 voturi)    
      fix filosofi (Duminică, 11 decembrie 2011, 8:42)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui "Eropa"

      poate astrologi, magicieni, vrajitori si shamani... asta ne mai trebuie ca sa explicam uniunea europeana care este in faliment din simplul motiv filosofic ca nu se poate gestiona economic la scara globala si ca de fapt este construita pe niste premize economice gresite
      • 0 (0 voturi)    
        La inceput (da' fix la inceput) a fost cuvantul (Duminică, 11 decembrie 2011, 11:47)

        "Eropa" [anonim] i-a raspuns lui atreus

        ie ca iti place atreus, sau nu iti place.
        Astrologia, samanismul sau Magia fara filozofie, este "fix turpitudinem". De vrajeli, suntem satui
        Si de ce nu pleci in Siria? Sau in Rusia ?
        Sau prin Kurdistan?
        Ce e aia "premiz(s)e economice"? Principii economice, mecanism economic, financiar, fiscal, .. se cunosc. Da' premize?.
        Premizele erau prin anii 1946 - 1948
        Poate nu ai inteles bine; ai fost lasat 4 ani sa te acomodezi cu ideea ce uniune. Acum trecem la alta etapa (care era oricum de mult stiuta si programata).Au sperat unii cu axele in cap ca va arata altfel. Stai linistit, se vor acomoda si ei, indiferent cat de englezi (de pe axa Buc-Londra-New York) sunt . Nu au decat sa isi reconfigureze economia dupa noile cerinte.Nu le place? Cine ii mai intreaba?
        Vrei sa joci in liga?OK / Nu ? Esti liber frate
        PS Imi place ca nu va dezbarati niciodata de mistica orientala (era sa scriu de factura neoplatonica, dar blasfemiam filozofia) a unor false credinte de tip tribal si premedieval, in timp ce altii se obisnuiesc mai repede si progrezeza prin aristotelismul scolastic
        P.P.S. Nu uita ca aristotelismul scolastic, l-au importat tot de aici din Balcani, noi aruncandu-l la cosul de gunoi al filozofiei. Ei l-au luat, s-au declarat multumiti, si au inceput sa il dezvolte.
        Noi cu descantece cu 12 bete de chibrit in paharul cu apa, o gheara pe deasupra cazanului cu fiertura, ... activitati pur neromanesti
        P.P.P.S. Ce ai facut ca sa nu ajungi in rhatul acesta ce "nu se poate gestiona economic la scara globala si ca de fapt este construita pe niste premize economice gresite". Pe cine ai luat de gat sa nu ajungi aici@ Unde ai protestat? Unde ai scris ?Ne falim acum cu martafoi gen "v-am spus eu.."; Romania Mara a atras de mult atentia ca..."; "am avut rezerve .."; "stiam noi..". Hai sifon. Veniti-va repede in fire si puneti osu' la munca
  • +1 (3 voturi)    
    Jocul SUA de a destabiliza zona euro (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 9:48)

    Ariona [anonim]

    Jocul SUA prin FMI (Statele Unite ale Americii a fost mereu singura țară care poate bloca o decizie a FMI, are dreptul de vot cel mai mare in cadrul FMI). Euro reprezinta o amenintare pentru dolar in conditii normale.
    • +1 (1 vot)    
      hmmm (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 13:16)

      Trabucodonosor [utilizator] i-a raspuns lui Ariona

      SUA poate bloca de una singură o decizie a FMI pentru că este cel mai mare contribuabil la FMI, iar votul este proporţional.
  • +1 (1 vot)    
    ? (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 10:45)

    ? [anonim]

    daca ati citi mai bine ati vedea realitatea - Europa se va adanci puternic in recesiune in anul 2012 :).
    Deci e cum spun unii mai sus -e de bine :))
  • 0 (0 voturi)    
    EURO --- Spre Comunism... echilibrarea bugetelor.. (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 12:06)

    Gabi [anonim]

    De ce Trebuie sa ajutam FMI--- nu mai are bani sa dea imprumuturi? Ei ne imprumuta cu dobanda si noi le dam MOCA? Mie sincer ... nu pot sa cred ca nu mai sunt economisti... cresterea economica este simpla: consumi mai mult ai crestere nu.... asta e... dezechilibru bugetar
  • -1 (1 vot)    
    ROMANIA SALVEAZA EOROPA!!!!!!!!!!!!!!!! (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 18:17)

    GEORGE [anonim]

    o singura remarca : cu siguranta daca romania este sau va fi la anaghie nu va primi cu siguranta ajutorul necesar neconditionat !! insa am demonstrat si vom demonstra ca nu suntem scortosi ca marea britanie ,si poate cine stie vom avea si noi ocazia macar acum de sarbatorile de iarna (de ignat ca unii au soricul mult prea gros la o adica !! cat priveste olanda cu nuuuul lor. si-au dat arama pe fata ridicandu-si ca de obicei poalele in sus (ca de asta sunt slava domnului in stare ) vorba ceea curva este intotdeauna cea mai cinstita faptura de pe fata pamantului.
  • 0 (0 voturi)    
    Ungaria? (Duminică, 11 decembrie 2011, 8:35)

    Anonimus [anonim]

    Astia pe unde sunt? In zona euro nu, Nici printre cei care s-au alaturat, nici printre cei care au zis ca intai intreaba acasa (Cehia si Suedia). Sa inteleg ca sunt ca UK-ul, se opun? N-au forta de influenta a celor din urma, dar sunt vecinii nostri si m-ar fi interesat sa vad o informatie despre ei.
  • 0 (0 voturi)    
    Sa se precizeze in constitutie (Duminică, 11 decembrie 2011, 8:57)

    B.F. [anonim]

    În constituţie pe lângă obligativitatea unui deficit structural maxim 0,5% şi a unui deficit normal maxim de 3% să se mai prevadă următoarele:
    - Depăşirea acestor deficite se poate face pe o perioadă limitată dacă se obţine anterior o aprobare prin referendum căci aprobarea prin parlament se poate obţine uşor;
    - Dacă la sfârşitul unui an se constată depăşirea acestor deficite guvernul va fi automat demis;
    - Diminuarea unor câştiguri salariale şi a unor drepturi colective în scopul încadrării bugetului în aceste deficite se poate face prin ordonanţe de urgenţă emise de guvern şi aprobate de parlament, acestea neputând fi contestate în justiţie;
    - Parlamentul nu poate respinge o astfel de ordonanţă dacă nu vine cu alte soluţii care să ducă cumulat la aceiaşi reducere de deficite.
    • 0 (0 voturi)    
      evident (Duminică, 11 decembrie 2011, 11:02)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui B.F.

      inca niste legi "comunitare" facute ca sa se incalce. E drept ca fiecare le poate interpreta cum vrea si oricum nimeni nu le respecta. Evident ca trebuiau sa specifice mai clar despre ce e vorba iar noi ar trebui sa modificam constitutia in asa fel incat sa aplicam masuri de austeritate DAR sa fim responsabili doar fata de institutiile noastre juridice.
  • 0 (0 voturi)    
    EU AM INCREDERE (Luni, 12 decembrie 2011, 17:47)

    Putin [anonim]

    io cred ca tanti merkel si cu nenea sarcozi vor avea grija de noi.
    sigur ca toti din ue ne vor binele.

    vom deveni o tara bogata si frumoasa, cum am mai fost pana acum vreo 60 de ani.

    a, sa nu uit sa trec cu masina peste cei care ne conduc daca ii vad pe vreo trecere de pietoni. imi asum orice risc.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by