Intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale. Ce spun noile norme publicate

de DP     HotNews.ro
Marţi, 24 ianuarie 2012, 9:10 Economie | Finanţe & Bănci

Potrivit Ordinului Finantelor nr 52/16 ianuarie 2012 (publicat in M.Of. 0046/19 ian), formatul de bilant pentru societatile ce au optat/opteaza pentru conducerea contabilitatii in sistem simplificat se modifica, iar in functie de forma de organizare, situatiile financiare vor fi aprobate in mod corespunzator si se va anexa raportul administratorului, cenzorilor, auditorilor, dupa caz. Criteriile de auditare sunt stabilite in functie de marimea firmei, Ordinul reglementand de asemenea si situatia cand o entitate  are o alta perioada de raportare, diferita de anul calendaristic.

Marea majoritate a prevederilor stabilite de actul normativ sunt cunoscute, insa regasim ca element de noutate formatul de bilant pentru societatile ce au optat/opteaza pentru conducerea contabilitatii in sistem simplificat, explica Adrian Benta, de la firma de consultanta Bentaconsult. Pentru ca o societate sa poata utiliza sistemul de contabilitate simplificat, trebuie sa indeplineasca doua criterii:
      a) total active pana la 35000 Eur;
      b)cifra de afaceri pana la 35000Eur.
      Bilanturile se depun numai la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice (nu se depun la Registrul Comertului).
  • La ce termene se depun bilanturile ?
a) Societatile comerciale, companiile nationale, regiile autonome, institutele de cercetare dezvoltare, depun bilanturile in termen de 150 zile de la incheierea  anului (pana in 29 mai 2012 – acest an este bisect);
b) Organizatiile si fundatiile fara scop patrimonial depun in termen de 120 zile de la finele anului;
c) Societatile afate in lichidare, depun situatiile financiare anuale in termen de 90 zile de la incheierea anului;
d) Societatile ce nu au desfasurat activitate, depun o declaratie in acest sens in termen de 60 zile de la finele anului.

Observam ca nu sunt modificate termenele fata de anii precedenti, si de altfel sunt aceleasi din Legea nr. 82/1991, privind contabilitate, republicata cu modificari.
 
Ordinul adopta 3 tipuri de formulare, in functie de ”marimea societatii” si se folosesc trei criterii, de clasificare:
- total active: 3.650.000 euro;
- cifra de afaceri neta: 7.300.000 euro;
- numar mediu salariati: 50
  • Societatile care, la data bilantului, nu depasesc limitele a doua dintre criteriile de marime mentionate intocmesc situatii financiare anuale prescurtate care cuprind:
- bilant prescurtat (cod 10);
- cont de profit si pierdere (cod 20);
- note explicative la situatiile financiare anuale prescurtate.
Se anexeaza si formularul "Date informative" (cod 30) si formularul "Situatia activelor imobilizate" (cod 40).
  • Societatile care, la data bilantului, depasesc limitele a doua din cele 3 criterii de marime vor intocmi situatii financiare anuale care cuprind:
- bilant (cod 10);
- cont de profit si pierdere (cod 20);
- situatia modificarilor capitalului propriu;
- situatia fluxurilor de numerar;
- note explicative la situatiile financiare anuale.

Aceste documente vor fi insotite de formularul "Date informative" (cod 30) si formularul "Situatia activelor imobilizate" (cod 40), ale caror modele sunt aprobate tot prin acest ordin.
  • Societatile ce au adoptat/adopta sistemul contabil simplificat depun:   
- bilant simplificat (cod 10),
- cont de profit si pierdere simplificat (cod 20).
Acestea vor fi insotite de formularul "Date informative" (cod 30) si formularul "Situatia activelor imobilizate" (cod 40)

Ordinul reglementeaza si faptul ca daca o societate se incadreaza la conditiile de sistem simplificat, dar a utilizat in anul 2011 planul de conturi conform OMFP nr. 3055/2009 privind contabilitatea, poate utiliza informatiile din aceste conturi pentru redactarea bilantului simplificat.
Indiferent de forma de bilant, acestea vor fi insotite de o declaratie a administratorului cu privire la politicile contabile si conducerea contabilitatii.

De retinut:
a) in functie de forma de organizare, situatiile financiare vor fi aprobate in mod corespunzator si se va anexa raportul administratorului, cenzorilor, auditorilor, dupa caz;
b) criteriile de marime amintite anterior sunt si criteriile pentru auditarea situatiilor financiare;
c) ordinul reglementeaza si situatia cand o entitate are o alta perioada de raportare, diferita de anul calendaristic.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

8962 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă