Ce se intampla cu persoanele care nu-si mai primesc ajutoarele sociale din cauza neplatii impozitelor

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 2 februarie 2012, 15:10 Economie | Finanţe & Bănci

Sulfina Barbu
Foto: HotNews.ro
Ministerul Muncii a anuntat miercuri, 1 februarie, ca suspenda ajutoarele sociale catre 73.000 de beneficiari din cauza ca acestia nu si-au platit impozitele locale. Practic, acum in toiul iernii, cam 10% din totalul beneficiarilor de ajutoare sociale nu vor mai primi nici un ban de la stat. Ce se va intampla cu aceste persoane in timpul iernii, cand gasirea unui loc de munca in diverse domenii, precum constructiile sau agricultura, pare misiune imposibila? Ministrul Muncii, Sulfina Barbu, spune ca suspendarea ajutoarelor sociale din cauza neplatii impozitelor "este un act de dreptate pentru oamenii corecti". La randul sau, presedintele Asociatiei Comunelor din Romania (ACR), Emil Draghici, a afirmat ca beneficiarii au atat drepturi prin primirea ajutoarelor sociale, cat si  obligatii. Vezi in text care este pozitia ministrului muncii si a presedintelui ACR fata de suspendarea acestor plati.

  • Sulfina Barbu a afirmat ca aceste persoane isi vor primi in februarie drepturile pe luna ianuarie. Astfel, nu se pune problema sa ramana fara niciun ban toata iarna. Ministrul Muncii considera ca sunt persoane care au drepturi (primirea ajutoarelor sociale), dar si obligatii (plata impozitelor). "Atata timp cat este vorba de bani de la bugetul de stat, eu cred ca este un act de dreptate pentru oamenii corecti, pentru cei care muncesc si isi platesc taxele la  timp".
Ministrul a mai spus ca autoritatile locale au posibilitatea sa faca esalonari la plata impozitelor pentru cetatenii care reprezinta cazuri sociale mai deosebite. "Este un act care intra in atributia autoritatilor locale", a precizat ministrul. Esalonarea la plata a impozitelor poate fi o solutie care poate fi utilizata de autoritatile locale tocmai pentru ca anumite persoane sa-si poata primi in continuare ajutoarele sociale.

Intrebat daca esalonarea la plata este o solutie, presedintele Asociatiei Comunelor din Romania a spus ca este nevoie de analiza fiecarui caz in parte. Draghici sustine ca in localitatea in care este primar, Vulcana Bai din Dambovita, nu sunt cazuri de neplata a impozitelor.

  • Draghici considera ca orice persoana care primeste ajutor social trebuie sa contribuie si cu plata impozitelor. "Plata ajutorului social, precum orice alta plata, se poate face numai daca ai veniturile realizate. Ajutorul social este un drept, dar are si obligatii. Constituirea fondurilor publice are la baza buna credinta a contribuabililor. Fiecare dintre noi avem acces la servicii pe care le dorim tot mai bune. Ce s-ar intampla daca nimeni nu si-ar plati  obligatiile?", a spus Draghici.
Mai mult, acesta considera ca perioada de la termenul limita pentru plata impozitelor pana la supendarea ajutoarelor sociale ar trebui redusa. Acum, potrivit Legii 416/2001, reactualizata, privind venitul minim garantat, termenele pentru plata impozitelor locale sunt 31 martie si 30 septembrie. Practic, acum au  fost sistate ajutoarele pentru cei care nu au respectat termenele de anul trecut. Draghici sustine ca rau-platnicii ar trebui sa nu mai primeasca bani de la stat imediat dupa ce au depasit termenele stabilite prin lege.

Draghici a spus ca este nevoie de masuri pentru constientizarea contribuabililor. "Trebuie sa luam angajamente scrise de la acestia chiar de la primul termen de plata. Aici este nevoie foarte mult de mediatizare prin mass-media", a mai spus primarul.

De cand au inceput sa se resimta efectele crizei economice, Guvernul a luat o serie de masuri pentru restrangerea accesului la ajutoarele sociale. Nu doar cei care nu-si platesc impozitele raman fara ajutoare, ci si cei care refuza un loc de munca sau cei care nu vor accepta sa participe la cursuri de formare profesionala.

De-a lungul timpului, au fost adesea mediatizate cazuri de intreprinzatori, mai ales din domeniul agriculturii, care sunt refuzati sistematic de beneficiarii de ajutoare sociale care nu vor sa renunte la ele pentru un loc de munca. De asemenea, presa a relatat in numeroase randuri ca multi primari, mai ales in mediul rural, au acordat ajutoare sociale contra voturi.


Citeste mai multe despre   










4493 vizualizari

  • +3 (11 voturi)    
    virament? (Joi, 2 februarie 2012, 15:25)

    alex [anonim]

    nu inteleg de ce se blocheaza toti banii oamenilor, cand era mai simplu sa li se retina la sursa impozitul datorat si cu asta basta.

    mi se pare o masura bine intentionata, insa cu consecinte grave in practica - mare parte din aceste familii traiesc de pe o zi pe alta in saracie - sa ii lasi fara un ajutorul social in toiul iernii pe motiv ca n-au platit o taxa locala e inuman.

    si inca ceva - nu inteleg de ce nu se ocupa autoritatile locale sa isi colecteze banii si ce treaba are ministerul cu asta? ei pot cere sa se puna poprire pe veniturile respectivilor
    • +7 (13 voturi)    
      E simplu ! (Joi, 2 februarie 2012, 16:06)

      Costika [utilizator] i-a raspuns lui alex

      Taxele locale se incaseaza de alta autoritate , nu de catre ministerul muncii. Din aceeasi cauza nu se poate ca banii sindicatelor sa se opreasca pe salariu, desi e o practica curenta. Pe ce pariem ca numarul celor care vor cotiza benevol se va reduce drastic?
      Si apoi, cand au luat banii, nu s-au gandit? Ca este anuntata de anul trecut treaba, de prin vara...La placinte inainte, la razboi inapoi....Sa le dam de toate fara ca ei sa aiba nici o responsabilitate? Si va mai plangeti cu o tara de idioti...
    • -1 (5 voturi)    
      care sursa (Joi, 2 februarie 2012, 16:10)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui alex

      "nu inteleg de ce se blocheaza toti banii oamenilor, cand era mai simplu sa li se retina la sursa impozitul datorat si cu asta basta."

      Care sursa ? Sunt o gramada care muncesc la negru. Mai mult, cei care lucreaza la privat isi iau banii din conturile angajatorului, nu trec prin conturile statului.
      • +2 (4 voturi)    
        Sulfina nu le mai da banii munciti la negru? (Joi, 2 februarie 2012, 16:52)

        .... [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        Tu stii despre ce vorbesti?
    • -1 (9 voturi)    
      Lasa saracii ... uitate la smecheri !! (Joi, 2 februarie 2012, 16:15)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui alex

      BaY , daca vine asistatul social =,cel ce capata bani de la Stat degeaba , si declara ca vrea sa plateasca impozitul pe cele doua case , vila , si masini , adica are avere ... atunci Statul il prinde cu minciuna ca este un amarat si poate suporta consecinte ..
      • +2 (6 voturi)    
        genial, esti tata ! (Joi, 2 februarie 2012, 16:59)

        geniul pustiu al pontului euxin si'al marinarilor [anonim] i-a raspuns lui Dan

        deci, d'aia nu platesc jmecherii astia, ca sa nu se afle de averea lor !
        genial !

        asa o gandire sulfinizata, mai rar !
        nu exista oameni saraci in romania !
        toti, dar mai ales cei pe asistenta sociala, au case si masini !

        si asta cand, stimatul presedinte, d'abia daca se mai descurca cu plata la gaze !
    • +5 (11 voturi)    
      De aia (Joi, 2 februarie 2012, 16:24)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui alex

      pai daca tot primesc bani de pomana de la stat, ar putea macar sa aiba bunul simt sa se deplaseze pina la adm. financiara sa-si plateasca darile la stat, la fel cum face orice muritor de rind din tara asta. Adica statul dupa ce ca le da bani degeaba, tre sa se ocupe tot el sa le plateasca impozitele?

      Ceea ce spui tu presupune efort din partea statului, si in consecinta costuri. la fel cum tie nu-ti opreste banii de impozit pe casa din salariu, ci tre sa te duci sa platesti, asha pot face si cei care primesc ajutor de la stat. Da' probabil 10% din astia asteapta sa le fie si "muiati posmagii"
      • -3 (7 voturi)    
        ca o fi si mare... (Joi, 2 februarie 2012, 16:40)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

        Ajutorul acela, sau ce-o fi!
        FIX de asta iti arde, cand primesti ceva maruntzish si n-ai din ce lua rechizite la copchii - sa alergi la nu'sh cate cozi, sa-ti platesti impozitele!

        Io zic sa si le plateasca pe Internet :P
        • +3 (5 voturi)    
          pai nu-i obliga nimeni sa ia (Joi, 2 februarie 2012, 17:04)

          bogdan [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

          Dar daca tot vor bani moca de la stat, adica de la noi cei care platim taxe, ar putea avea macar bunul simt sa se deplaseze singuri la cozi si sa-si plateasca darile la stat. Cum eu pot sta la coada ca sa-mi platesc impozitul pe casa, la fel ar trebui sa poata si asistatii sociali. Daca efortul e prea mare, pot renunta la ajutor...
          • -2 (2 voturi)    
            sa iei TU!!! (Joi, 2 februarie 2012, 18:00)

            Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

            asa "bani moca" cum iau astia!!!
            Te bagi?
            • +3 (5 voturi)    
              Noi muncim (Joi, 2 februarie 2012, 18:27)

              LoveRomania [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

              Este si varianta sa muncesti, nu te obliga nimeni sa fii lenes.
              La tara tatal meu cauta muncitori sa faca curat la anumale si nu vrea nimeni sa munceasca, chiar daca somajul este de 70%
              Si ii plateste bine 1500 lei, mancare de 2-3 ori pe zi, bautura, un pachet de tigari la fumatori plus cazare pentru cei care nu au o casa.
              Eu sunt satul de puturosi, unul din asta care a refuzat un loc de munca de 2 ore pe zi, si i sa dat casa si masa, a plecat dupa o saptamana si l-am vazut la Antena aratat ca este un sarman si nu ii da nimeni de munca.
              Eu sunt de acord sa ajutam cu bani mai multi pe cei care vor sa munceasca si nu pot, dar daca esti puturos, nu ai dreptul la ajutoare
              • 0 (0 voturi)    
                las-o jos ca macane (Joi, 2 februarie 2012, 20:27)

                vveninosu [utilizator] i-a raspuns lui LoveRomania

                da, 1500, mancare, bautura, tigari si cazare. ce banc bun.
    • +3 (3 voturi)    
      precizari :D (Joi, 2 februarie 2012, 17:49)

      Ana [anonim] i-a raspuns lui alex

      de vreo 2 ani, plata ajutoarelor sociale nu se mai face de catre primarii, ci de agentiile judetene de prestatii sociale, iar sumele platitie cu titlu de ajutor social nu pot fi urmarite astfel incat nu se pot face popriri sau viramente! omul isi ia de la posta sau pe card ajutorul social iar casierul de la primarie poate sa se roage de el mult si bine sa mai dea ceva la impozit! autoritatile locale si-ar colecta impozitele daca si contribuabilii ar plati din proprie initiativa sume cat de mici in contul debitelor la buget, sau daca debitorii ar avea venituri sau bunuri urmaribile, ceea ce nu prea e cazul beneficiarilor de ajutor social. Personal, cunosc un caz de beneficiar de ajutor social care nu a mai platit nimic de vreo 3 ani.. astfel de cazuri sunt suspendate la plata, nu au venituri dar nici bunavointa
    • -2 (2 voturi)    
      E si mai simplu! (Joi, 2 februarie 2012, 17:54)

      casandra [anonim] i-a raspuns lui alex

      Ajutorul social mediu luat de o persoana lunar este de 70 lei, dupa cum anunta ministerul muncii. Impozitul pe locuinta si petecul de pamant este deseori mult mai mare. Multi din "asistati" au ajutor social mai mic de 70 de lei. Guvernantii s-au gandit sa nu se mai complice facad lege ca in fiecare luna sa se retina o parte din impozitul datorat, pana la stngere datoriei. Prefera sa suspende plata si fac o economie la buget. E adevarar, se vor inmulti si crucile prin cimitire, prilej de crestere economica pentru firmele care confectioneaza cruci si sicrie.
      Mai simplu spus, avem guvernanti ticalosi si lipsiti de minte.
      • +1 (1 vot)    
        Hai mai nu mai spune (Joi, 2 februarie 2012, 18:53)

        Mda [anonim] i-a raspuns lui casandra

        Sa ne gandim putin. Nu am venit si iau ajutor de la stat insa impozitul pe proprietatea pe care o am (locuinta si in unele cazuri pamant) e mai mare decat ajutorul social. Pai frate, de ce mai primesc ajutor social? Am proprietate inseamna ca am posibilitatea sa ma intratin o perioada. O schimb cu ceva mai mic, pe care sa-mi permit macar impozitul si apoi daca sunt tot "sarac" ma duc sa cer la stat.
      • +1 (1 vot)    
        Nu stii sau deziinformezi? (Joi, 2 februarie 2012, 19:07)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui casandra

        Cei care primesc ajutoare sociale au parte si de reduceri la taxele si impozitele platite.Normal ca nu ai sa-i dai reducere de impozit la un automobil.dar pentru teren,casa,da,au.
      • +1 (1 vot)    
        Asa si? (Joi, 2 februarie 2012, 20:37)

        nicu [anonim] i-a raspuns lui casandra

        Mai frate daca ai locuinta si petecul de pamant ce te opreste sa faci bani pentru impozit? Cultivi ceva, tii o pasare, o vita ceva, inchiriezi o camera, solutii sunt... Sigur traiesti in Romania ? Te intreb pentru ca nu cunosti absolut de loc realitatea. Vino la tara sa vezi cum vin tiganii cu mertanele sa-si ia ajutorul social cum stau in batatura si nu cultiva nici macar o ceapa si se vaicaresc ca-s saraci. Stau toata ziua, n-au o pasare o vita in ograda nu fac altceva decat beau se uita la DIGI, fac copii si asteapta ajutoarele. Daca ai nevoie de cineva la munca nu vine nimeni, nici zilele alea in folosul comunitatii nu le fac ca zic ca-s bolnavi. Despre asigurari de sanatate nici nu mai vorbim. Romania pana la urma nu-i azil
  • +8 (8 voturi)    
    Suntem o tara africana pentru ca se doreste (Joi, 2 februarie 2012, 15:40)

    daniel [anonim]

    Ce e atat de greu ca pentru fiecare persoana (familie) sa se stie exact ce dari a(re de) platit.
    Se prefera sa se tina in sistem oameni depasiti tehnologic pentru care calculatorul e ceva SF. Se prefera caiete, dosare, zeci de stampile, intr-un cuvant birocratie. Un server/ baza de date bine facuta ar inlocui sute de bugetari care au program de cafeluta. Nu se doreste informatizarea.
  • -5 (11 voturi)    
    asta vorbeste ? (Joi, 2 februarie 2012, 15:47)

    vlad t [anonim]

    sulfina asta vorbeste de oameni cinstiti ?
    gasca asta de hoti numita pdl vorbeste de oameni cinstit ?
    au furat inainte si psd si pnl si alte partide din banii romanilor , dar ce face pdl in ziua de azi se numeste jaf national !
    astia fura la blana !
    adica TOT !
    • +5 (9 voturi)    
      mai postacila, chiar ne crezi tim.pi.ti? (Joi, 2 februarie 2012, 16:41)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui vlad t

      Pai PSD-ul a vindut Petrommul cu tot cu rezervele de petrol cu 700 mil eur, in timp ce patriciu a vindut RomPetrol, o firma de citeva ori mai mica, cu 2 mld.
      tariceanu a concesionat petrolul din perimetrul insulei serpilor in ultima zi de mandat, chiar inainte de a fi declarat apartinind romaniei.

      Vintu a furat de-a rupt cu FNI-ul, lui Voiculescu i-a crescut averea cu 100 mil eur cit timp Serez era ministrul economiei, Patriciu a uitat sa mai plateasca statului datoria istorica de la RomPetrol, etc, etc

      Si tu-mi zici mie ca pedelistii au furat cel mai mult pentru ca au construit 3 patinoare la pret dublu si 10 sali de sport la tara???
    • 0 (4 voturi)    
      Nu stiu ce pregatire ai,dar ...., (Joi, 2 februarie 2012, 17:13)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui vlad t

      Este demonstrat stiintific ca cei care in cuvantul lor despre ceva repeta incontinuu termeni din jargonul hotilor si fac referire la altii ca fura,sunt in realitate niste hoti notorii.Metoda este folosita cu succes cand angajezi pe cineva si vrei sa vezi daca are potential de hot.Tu ai cazut interviul.Esti hot dovedit.
      • -1 (3 voturi)    
        @mircea, de unde va gasesc astia asa savanti? (Joi, 2 februarie 2012, 18:00)

        casandra [anonim] i-a raspuns lui mircea

        Ia pune dumneata aici link la studiul acela stiintific! Altfel, este demonstrat ca tot sfertodoctul devine oranjada pe timp de viscol.
      • 0 (0 voturi)    
        sanchi! (Joi, 2 februarie 2012, 18:02)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        Sîc! :P
    • 0 (0 voturi)    
      pai... (Vineri, 3 februarie 2012, 10:25)

      eu [anonim] i-a raspuns lui vlad t

      nu prea mai au ce fura...vor fura banii din ajutoare sociale:))))
  • +1 (7 voturi)    
    este nedrept (Joi, 2 februarie 2012, 15:52)

    traian [anonim]

    O masura in mare parte abuziva si nedreapta!
    in situatia in care nivelul ajutorului social lunar era de macar sase spate ori mai mare decat impozitele si taxele locale era ok!dar in conditiile date este bataie de joc!
    Si oricum,de ce primariile nu se ocupa singure de recuperarea sau eventual compensarea taxelor si impozitelor locale?de ce este nevoie sa intervina ministerul?
    De ce acum nu comenteaza nimeni ca guvernul se amesteca in banii comunitatii? Acum e bine?
    Sunt de acord ca exista si oameni care iau nemeritat ajutoare sociale dar nu este bine sa taiem tot codrul pentru cativa copaci uscati!
    Pana la urma masura asta se ia in mijlocul unei ierni geroase,sarmanii astia vor disparea fizic,cu copiii si batranii lor!
    • +2 (4 voturi)    
      nedrept (Joi, 2 februarie 2012, 17:05)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui traian

      nedrept este ca pe banii mei, asistatii sa stea linistiti acasa, fara sa muncesca, sau sa umple barurile , si pe deasupra, nesimtirea maxima, sa nu-si plateasca nici impozitele.
      daca vrei sa aiba ajutorul de sase-sapte ori mai mare, infiinteaza un ONG , si finantati 'saracii' oameni pana nu mai aveti cu ce.
      • -2 (2 voturi)    
        mori de invidie! (Joi, 2 februarie 2012, 18:03)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui cristi

        Stai si TU, "linistit, acasa", daca ti se pare ca astia o duc asa bine si stau acasa de placere!
        Hai, te bagi? :P
        • 0 (0 voturi)    
          mda.. (Vineri, 3 februarie 2012, 8:15)

          cristi [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

          stai linistita, imi place munca, nu ma simt bine daca stau o zi degeaba.
    • +3 (5 voturi)    
      Banii pentru ajutoare sunt si de la tine. (Joi, 2 februarie 2012, 17:20)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui traian

      Sa nu crezi ca face cineva bani,asa peste noapte si-i da ca ajutoare.Pentru banii dati ca ajutoare tu primesti un salariu mai mic,platesti taxe si impozite mai mari.Cand faci propuneri de marire a ajutoarelor,gandeste-te.S-ar putea sa se intample si tu vei plati mai mult,nu Ponta,Antonescu si alti mincinosi care fac promisiuni pe buzunarul nostru.Din cei care nu mai primesc ajutoare ,sunt foarte multi tigani cu palate,masini de lux,proprietati imobiliare si incadrati la saraci ca asa a fost moda odata in Romania.Cat mai multi la pomana statului,trantori pe grumazul muncitorului roman.
    • +1 (3 voturi)    
      Oare? (Joi, 2 februarie 2012, 17:54)

      ion [anonim] i-a raspuns lui traian

      Frate, discutam de oameni care platesc taxe locale. Adica au casa, masina sau teren.

      Oamenii de genul asta primesc ajutoare sociale, nu discutam de oameni de pe sub poduri.

      Si da, ajutorul ala social e chiar MULT mai mare decat taxele locale.

      Adica daca primesti DOAR un singur ajutor social, o alocatie pentru copil de 42 de lei pe luna, asta face 500 de lei pe an.

      Impozitul pe un apartament cu doua camere in Bucuresti, de vechime medie, intr-un cartie mediu face cam 100 de lei. Adica de cinci ori mai putin decat cea mai redusa alocatie sociala.

      Impozitul pe locuinte e o gluma in Romania fata de alta tari. Nici ala nu poate sa fie platit?

      Nu cumva s-au invatat unii doar sa "li se dea"? Ca ce treaba are statul, vorba conului Leonida, decat sa dea lefuri la cetateni?
      • +1 (1 vot)    
        Au casa, masina, teren? (Joi, 2 februarie 2012, 20:17)

        teo [anonim] i-a raspuns lui ion

        Esti picat din luna. Oamenii care au masina, televizor, mai mult de 10 gaini, o vaca sau doi porci nu primesc ajutor social!
  • +1 (5 voturi)    
    nu chiar asa (Joi, 2 februarie 2012, 15:53)

    gigi [anonim]

    majoritatea romilor de ex nu-si platesc impozitele pentru ca sunt obligati sa-si plateasca si amenzile pentru tulburarea linistii publice, rutiere samd.. deci nu prea ai cum sa le retii
  • +5 (5 voturi)    
    haulesbaules (Joi, 2 februarie 2012, 16:11)

    toto [anonim]

    Aici intra si detinatorii de case cu turnulete ?
  • +7 (11 voturi)    
    Intr-un final (Joi, 2 februarie 2012, 16:12)

    tudor74 [utilizator]

    Intr-un final le-a venit idea !

    "Nu doar cei care nu-si platesc impozitele raman fara ajutoare, ci si cei care refuza un loc de munca sau cei care nu vor accepta sa participe la cursuri de formare profesionala."


    Asta trebuia facut de mult, nu in al 13-lea ceas.
    In spirit romanesc, ii felicit ca fac asta acum mai tarziu decat niciodata :)
  • +4 (8 voturi)    
    patania suprema (Joi, 2 februarie 2012, 16:19)

    Umoristu [anonim]

    se apuca de muncit? o vai saracii ...
  • -1 (7 voturi)    
    lasa-i, bre! (Joi, 2 februarie 2012, 16:37)

    Codruta N [utilizator]

    ... sa moara! Sa vedem cine-i mai voteaza!!! :D
    Practic, bani din care sa fure Sulfinica si gashka ei, nu aduceau astia - da' macar era un contingent serios de votaci!
    N-are decat Sulfinica sa-si dea cu stangu-n dreptu'! :P
    • 0 (2 voturi)    
      Aia sunt cu PSD (Joi, 2 februarie 2012, 18:32)

      LoveRomania [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      Astia cu ajutoarele sociale sunt votacii permanenti ai PSD, acum USL
  • 0 (6 voturi)    
    acum pricep (Joi, 2 februarie 2012, 16:54)

    geniul carpatin [anonim]

    ce'a vrut sa zica, presedintele nostru drag, cel cu domeniu de vanatoare la scrovistea (pai ce, numai tzireac si ceusescu ?!), cand a iesit cu promisiunea ca toti vor trebui sa plateasca ?
    deci, asta voia sa zica cu, a venit randul politicienilor si bogatilor.

    acum, fara misto, ajutoarele vin dela buget. impozitul merge tot la buget.
    in loc sa le opreasca toti banii, tot ajutorul, dece nu le deduc, lunar, datoriile catre buget, in asa fel incat sa ia si oamenii ceva si sa se sature si statul.
    adica, sa le opreasca impozitul ala pe locunita, in 12 rate lunare, la fiecare plata a ajutoarelor..

    sulfinica a fost pusa sa gaseasca solutii, ca o femeie de femei ce se afla !

    solutia propusa mai sus, a fost sugerata de dl. paleologu, aseara, intr'o emisiune tv.
    oare madam sulfinica n'a aflat ?
    are dreptate bocutz, comunicarea, mamii ei !
    • +1 (5 voturi)    
      Ai mari greutati in a intelege multe. (Joi, 2 februarie 2012, 17:30)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui geniul carpatin

      Nu asa se fac bugetele .Scrovistea este rezervatie UE declarata de pe timpul lui Nastase.Padurea este declarata de interes prezidential pentru-ca zona trebuie intr-un fel pazita de cineva si administratia prezidentiala are acolo niste case de protocol.De fapt vanatoarea este interzisa.Si tu ce vrei ,sa lase pe toata lumea sa se plimbe pe acolo?Nu cred ca-i posibil.De Basescu stiu ca nu-i place sa vaneze si nu cred sa-si fi schimbat obiceiul.Ajutoarele se dau din banii nostri platiti ca taxe si impozite si nu mai vocifera ca le vrei mai mari,ca dai de la tine mai mult.
      • 0 (0 voturi)    
        nu'i bai (Joi, 2 februarie 2012, 21:02)

        ginel [anonim] i-a raspuns lui mircea

        vaneaza altii pentru dansul.
        sa nu'mi spui ca nu'i plac fazanii !
        ca este vegetarian, amator de fucte de mare. :-)
    • 0 (4 voturi)    
      Nu e asa simplu (Joi, 2 februarie 2012, 17:40)

      ion [anonim] i-a raspuns lui geniul carpatin

      Frate, bugetul ala nu e un sac urias din care intra si ies bani pe o singura gaurica (sau un singur cont bancar, daca te gandesti la contul tau din banca)

      Banii din alocatii vin dintr-o parte, impozitele locale merg in alta parte (intr-un cont de trezorerie al localitatii/sectorului). E chiar complicat sa te apuci sa faci reconcilieri de astfel de sume intre cateve sute de mii de conturi si contul ministerului muncii, si nici nu stiu cat e de posibil din punct de vedere al legii bugetului. Adica sa te apuci sa faci calcule si diferente intre alocatie si taxe, sa te apuci sa imparti diferenta in rate lunare, sa diminuiezi alocatia si alte cele. Discutam de sute de mii de beneficiari. Cred ca si pentru o banca mai solida ar fi ceva de munca pentru a reusi asa ceva in conditii bune.

      Solutia adoptata e cea mai simpla si cred ca singura care merge: administartiile locale fac naibii o lista banala in excel cu CNP-urile datornicilor si trimit acea lista catre ministerul muncii, care aplica un filtru si blocheaza de la plata alocatiile.

      P.S. Paleologu e un boem, haios si bine intentionat, dar doar atat. Altfel nu prea stie pe ce lume traieste.
      • 0 (0 voturi)    
        fratele meu alb (Joi, 2 februarie 2012, 19:03)

        winetou [anonim] i-a raspuns lui ion

        alocatia este data pentru copii si n'ar trebui atinsa sub nicio forma. e dreptul neconditionat al copilului, nu al adultului.
        esta ca atunci cand cineva ar veni la mata si te'ar pune sa platesti datoria facuta de parinti.

        este vorba de ajutoare sociale. alea sunt date conditionat. pentru alea, sunt niste conditii ca blanuri, bijuterii sau motorete mobra.
        penatru alea, recipientul tre'sa faca munca obsteasca, la panselute, maturat sau alte corvoade ale primariei.
        dar, fiind mici, nu acoperi dintr'o singura plata lunara, impozitul pe casa.
        daca defalca, primaria, impozitul pe casa in 12 rate lunare si perceptorul comunal merge cu chitantierul cand se dau acele ajutoare, poate rupe 10-15 lei dela amarat.
        asta este treaba primarilor.
        ajutoarele de stat se dau pe propunerea primariilor.
        impozitele pe casa merg tot la bugetul primariei.
        deci, este interesul primarilor.
        iar, daca esi sunt natarai, sa'i scuture sulfina, boc cu prefectii, binenteles, dupa ce ne scapa de zapezi.:-)
        sa le dea dom'le banii oamenilor !
        ce treaba are fiscul cu bugetele locale ?!
        daca primarii nu vor sa se ocupe, sa n'aiva bani la bugetele lor locale. sa nu'si ia ei lefurile.
        ei si perceptorul si cine mai este pe la primarii.
      • 0 (0 voturi)    
        Culmea birocraţiei stupide (Vineri, 3 februarie 2012, 9:22)

        Giubugea [utilizator] i-a raspuns lui ion

        Nişte oameni nu mai primesc bani de la STAT pentru că nu şi-au plătit datoriile la STAT. Adică STATUL îţi dă bani, şi din ei, tu, muritor de foame, să baţi un drum la STAT să dai înapoi o parte din bani.

        De ce nu poate statul să scadă din ajutor suma datorată şi s-o vireze în contul corect? De ce plătim din impozitele noastre o armată de funcţionari publici incompetenţi care nu ştiu decât să interzică şi să poprească diverse? De ce mai ţinem în spate statul ăsta şi toţi trântorii cu care vine la pachet?

        Nu e treaba utilizatorului final că nu e acelaşi buget, că nu-s aceleaşi conturi, asta e bucătăria internă a statului. N-au decât să plimbe banii ăia într-un mod eficient, care să scutească cetăţeanul de drumuri în plus. Dar e mai simplu să arunce totul în spinarea cetăţeanului, şi să scape ei cu un excel scos la imprimantă, că doar de-aia-s plătiţi.

        Mi-e scârbă de modul ăsta de a gândi.
  • 0 (0 voturi)    
    extindere (Vineri, 3 februarie 2012, 8:53)

    iuli [anonim]

    da' pensiile si salariile nu intra in acest calcul? nu platesti impozitele nu primesti pensie sau salariu ....a? tare sau cum?
  • -1 (1 vot)    
    la tara ...vara (Vineri, 3 februarie 2012, 11:48)

    Umoristu [anonim]

    Discutie surprinsa de mine intr-un sat oarecare din Sud in timp ce oprisem la o bojdeuca rurala sa beau o cafea/iau apa minerala:
    Participanti> aprox 5-6 "asistati"..intre ~30 si 50+ ani. Suficient de vioi sa stea in picioare si sa bea bere, fara nici un handicap vizibil/notabil...
    Subiect : cine da rindul asta de beri!
    Asistat 1> hai bai Ioane...e rindul tau ca ai luat ajutorul de ..........
    Asistat 2 > da, e rindu tau ca ieri am dat eu de baut din ajutor.
    Perioada > mijlocul verii ..aka miezul sezonului agricol. ora 12-13, in timpul saptaminii
    Rezultat> rinduri de beri...
    Deci...cita vreme exista personaje din astea...imi pare fff rau..NU vad pt ce s-ar da ajutoare sociale.
  • 0 (0 voturi)    
    Partidul Muncitoresc (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 9:09)

    Parol [anonim]

    De cate ori se deschide subiectul bugetar, asistat social sar "muncitorii" poporului ca arsi ca le fura drepturile. Jumatate dintre comentatori pe aici ori nu au servici ori sunt tinuti la un job fiindca e cea mai ieftina solutie pt patron. Tot felul de meseriasi de care societatea se poate lipsi se dau modele pt oameni fara maini, fara picioare, cu vreun handicap mental si mai traiesc si la tara. Ne cerem scuze ca nu vrem sa lucram ca Brand Manager, Project Account, BAnalyst in comunele noastre.
    Ca sa urli intr-una " luati banii de La smecherii asistati" nu dovedeste decat spalare de creier bine efectuata si ca sunteti prea ingusti sa acceptati ca unui prea Mare procent din populatie nu se ofera decat sansa asta de supravietuire.
    Mai citesc si Opinii umane despre oameni care in campanii electorale sunt tratati ca "voturi" iar acum li se face propaganda ca ei sunt motivul pt care nu avem autostrada. Dar aceste opinii sunt aspru pedepsite cu "-" uri.
    Imi astept si eu mustrarea acestor indivizi care habar n-au cum e sa traiesti intradevar in Romania asa cum am mai fost luat la rost pe tema furtului din sistem de unu care folosea ca argument ca masa si tacsu muncesc la varsta de 75 -adica ilegal in raport cu prevederile psihologice. Un babac din asta te poate omora la locul de munca si asta era un argumentul care trebuia sa ma convinga ca pensia este ceva imoral si doar nenoricitii hoti vor asa ceva.
    Voi astia asa de critici , ar trebui sa reinfiintati Partidul Muncitoresc Roman. Pana atunci:
    Sa munciti mult baieti.
  • 0 (0 voturi)    
    Indemnizatie (Luni, 6 februarie 2012, 16:43)

    Catalin [anonim]

    Daca nu am achitat impozitul mai iau indemnizatia pe luna ianuarie>??
  • 0 (0 voturi)    
    asistatii sociali profesionisti (Joi, 9 februarie 2012, 16:17)

    doru [anonim]

    Nu este posibil ca batrani amarati sa moara de foame si frig, iar asistatii sociali de profesie sa ne exploateze pe noi, cei care-i caram in spate.
    Profilul asistatului social de profesie este : barbat tanar, 25-35 de ani, sanatos, permanent odihnit, haine de valaore peste medie, gluga pe cap si vara, ochelari de soare, barba de cativa milimetri, tatuaj sau macar cercel, neaparat manelist, arogant, mandru, consumator de acool, tutun, poate substante, scandalagiu, violent, atitudine antisociala, frustrat ca nu are bani cat viseaza el dar este plin de viata, agitat si cu chef permanent de distractie si glume, nu este bogat dar are bani cel putin aproape cat tine.
    Asadar, tu ca sa-l poti tine pe asistatul social de profesie in spate si sa traiesti si tu, un pic mai prost ca el ce-i drept, poate iti mai iei o slujba. In felul asta tu ai trecut nu cu mult de limita de la care esti asistat.
    El pentru ca oricum te detesta ca esti prost si muncesti, cand ajungi acasa rupt de oboseala, parca te asteapta. In cel mai scurt timp apartamentul tau de la bloc este invadat de manele si mult bas.
    Mai este o deosebire. El are casa renovata recent, are pit bull sau un caine imens, laptop si poate si o masina. Este posibil ca tu sa nu ai ce are el. Dar cel mai de pret lucru pe care-l are este combina muzicala. Cel mai des, asistaul social de profesie este meloman si are in el spiritul petrecerii.
    Tu nu te plangi de bani pentru ca oricum esti obisnuit fara ei, fiind plecat de la acasa parinteasca pe la scoli de la cel putin 18 ani. Asistatul social de profesie insa locuieste cel mai probabil cu parintii pe care si-i terorizeaza. La educatia lui a participat de la inceput toata comunitatea cum a putut. Mereu a fost cu proptele: la scoala, la politie mai apoi, la serviciu…dar la cel din urma a renuntat pentru ca-l solicita.
    El isi completeaza veniturile si din pensia parintilor. In final, dupa ce tu platesti tot ce trebuie si astepti leafa urmatoare cca doua saptamani, iar el i
  • 0 (0 voturi)    
    incompetenta fuctiionarilor publici (Marţi, 3 aprilie 2012, 15:54)

    bertesteanu antoaneta [anonim]

    sant de acord sa platim taxele si impozitele dar nici asa sa ne taie ajutoarele si alocatiile de sprijin degeaba eu am platit si ei mi-leau taiat ca agresit o fuctionara ,se dau in luna apriilie dar eu am ramas cu facturii neplatite oare ce sa fac??


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică